Agrael Posted November 7, 2021 Report Share Posted November 7, 2021 Tytuł Oryginalny: Плохая компания 2: Масон Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 Autor: Michaił Zarubin Data Premiery: 07.11.2021r OPIS: Spoiler Po wydarzeniach w Prypeci Mason ucieka w pośpiechu z Martwego Miasta nie oglądając się za siebie. Tak właśnie zaczyna się historia: Kordon, wioska kotów i piwnica. W ów piwnicy przebywa nasz bohater, a naprzeciwko niego siedzi jego towarzysz "od butelki" o ksywce Gwóźdź, po raz kolejny opowiadający historię swojego życia. Na szczęście bohater rozumie powagę sytuacji, a alkohol tylko pomaga utrzymać się tej nostalgicznej atmosferze. Po wypiciu trzeciej butelki bohater "odpływa" do wspaniałego świata, w którym rzeczywistości nie można odróżnić od snu: zostaje pochłonięty albo przez własną rozpaloną świadomość, albo Zona znalazła lukę w jego umyśle... Mason czuje, że przeszłość, tak często przez niego rozpamiętywana, przejęła nad nim kontrolę i powróciła w formie ducha przeszłości. Półprzezroczysta postać nie powróciła jednak po to, żeby się zemścić, a jedynie by przypomnieć, że Mason musi wypełnić swoje przeznaczenie i pomóc przyjaciołom, którzy zaginęli gdzieś w głębi Zony. Mason boi się i odpędza ducha, ale myśl o zadośćuczynieniu za grzechy bardzo mocno zakorzenia się w jego głowie. To, czy bohater się zmieni, zależeć będzie tylko od ciebie... Wyjątkowość zaprezentowanej historii tkwi w jej interpretacji - gracz ma ciągłą swobodę wyboru i nie jest w żaden sposób ograniczany. Wyjątek stanowią pułapki i testy, które przygotowała Strefa. Scenariusz został napisany z uwzględnieniem dowolnego działania lub bezczynności gracza, co pozwoliło na osiągnięcie praktycznego braku jednolitości w ukończeniu moda. Wykonując tę lub inną czynność, gracz musi zdać sobie sprawę, że każde z jego działań będzie miało konsekwencje w przyszłości. Konieczne jest inteligentne podejście do rozwiązania problemów, które pojawiają się przed nim. Można postępować zgodnie z instrukcjami gry i zaufać naturalnemu rozwojowi fabuły lub spróbować odnaleźć alternatywną ścieżkę i zobaczyć drugą stronę przedstawionych wydarzeń. Gracz będzie musiał odbyć długą podróż przez Zonę, a na każdej lokacji pojawi się plątanina problemów, które będzie musiał rozwikłać. Im bliżej centrum się znajdzie, tym bardziej skomplikowane i zagmatwane będą zagadki - zwłaszcza gdy w pobliżu nie ma ani jednej osoby, a jedynie potwory i mistyczna siła ścigająca samotnych podróżników. Mimo wszystko gracz nie zostanie pozbawiony możliwości zdobycia sławy i bogactwa - zostań profesjonalnym zabójcą, dołącz do grupy stalkerów zatrudnionych przez naukowców lub pozostań samotnikiem, pragnącym dotrzeć do samego centrum Strefy Wykluczenia. Autor modyfikacji dodał do paczki z modem „zremasterowaną” część pierwszą: Złe Towarzystwo: Remaster. Ponadto główny bohater przedstawionej historii pojawił się w innej produkcji, która doczekała się spolszczenia; Łącznik. Należy ją traktować jako preludium do części 1. Podziękowania: Spoiler Montaż Дмитрий Золотов Testerzy Рафаэль Саакян Дмитрий1997 Nozhkin Николай Вольский Modele Николай Вольский Spperet Dubbing Рафаэль Саакян; Spperet Сергей «Olsparq» Нехаев Михаил Вельмискин Член клуба ТК3ВЕГА Мик Иван Назаров Никита Лозовой Андрей Скуратов Климент Либрихт Алексей Киселёвский Роман Заборовский Александр Данильцев Кирилл Плярпа Григорiй Капустинъ Олег Кузьма Specjalne podziękowania CINEMAN Мануэль Бутылкин в роли Бизона Wykorzystane projekty Метро 2033, Ф.О.Т.О.Г.Р.А.Ф., «MSG», Мясник, «SGM», М.О.Н.С.Т.Р., Пространственная аномалия SCREENY: Spoiler VIDEO: Spoiler Stream z TheWolfstalker INSTALACJA: Spoiler Poprawna kolejność instalacji: Zew Prypeci 1.6.02 Pobrane i rozpakowane archiwum (zawartość folderu ПК2М) przenosimy do głównego katalogu gry. Należy dokonać zmiany nazwy pliku: gamedata\anims\pomutnenie_ecrana.ppe na pomutnenie_eńrana.ppe Możliwość instalacji dodatków: Absolute Nature 4 w jesiennej wersji i Weapons Remake 1.0 - przenosimy zawartość folderu Аддоны do głównego katalogu gry. Dostępna jest również pierwsza część produkcji w wersji odświeżonej (ПК Remaster). Zalecane ustawienia: Pełne oświetlenie dynamiczne Rozdzielczość nie mniejsza niż 1366×768 Możliwe błędy: W grze występuje wiele przedmiotów, z którymi można wejść w interakcję poprzez ekwipunek i umieścić w slotach szybkiego dostępu. Jeżeli jednak przedmiot w ekwipunku zajmuje więcej niż jedno pole, umieszczenie go w slocie dostępu spowoduje awarię. Jeżeli NPC podczas podróży zostaje w miejscu, należy zapisać, a następnie wczytać grę. Jeżeli musisz znaleźć się w danym miejscu z NPC, a on się nie pojawia, należy zapisać i ponownie wczytać grę. LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod v.2.0: Yandex - [KLIK] GoogleDrive - [KLIK] Katalog ПК Remaster i katalog ПК2M zawierają różne części moda i nie należy nakładać ich na podstawową wersję gry równocześnie! Źródło: 1 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted November 7, 2021 Report Share Posted November 7, 2021 @Agrael ja bym jeszcze dodał do opisu, że w paczce jest też pierwsza część moda Złe Towarzystwo. Ten ПK Remaster, więc mamy dwa mody w jednym. W sumie fajnie bo można poznać całą historię. W instalacji też można o tym napisać. Na razie zmieniłem trochę tytuł tematu, w opisy ci się nie wcinałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted November 7, 2021 Report Share Posted November 7, 2021 Nowe mody mają coraz dłuższy wstęp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek48 Posted November 7, 2021 Report Share Posted November 7, 2021 Przepraszam,ale linki nie działają.Czy można coś z nimi zrobić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted November 7, 2021 Report Share Posted November 7, 2021 @jurek48 mi na telefonie z google drive zaczęło pobierać, jak co to sobie z moddb zassij. Tak się zastanawiałem jakie będą te cutscenki w tym modzie szczególnie, że ma być ich niby 150 Jak takie to całkiem ok jak na moda do stalkera. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted November 7, 2021 Author Report Share Posted November 7, 2021 @tom3kb Dodałem do #1 informacje o pierwszej części. Warto zapoznać się z poprzednimi produkcjami autora - Złe Towarzystwo i następnie Łącznik, który został nawet spolszczony. @jurek48 Działają, bo przed chwilą sprawdziłem Za przetłumaczenie opisu należy podziękować @Szczepan9205 oraz @Anton Gorodecki za wniesie kilku korekt. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek48 Posted November 7, 2021 Report Share Posted November 7, 2021 Przy pobieraniu z Google pokazuje mi,że mam przekroczony limit,a z yanka nie ma pobierania przynajmniej w tej chwili. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted November 7, 2021 Report Share Posted November 7, 2021 @jurek48Bo z googla za dużo pobierało dzisiaj. Jak się zresetuje limit to znowu będzie można z niego ściągać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek48 Posted November 8, 2021 Report Share Posted November 8, 2021 Łącznik jest ok.Czy moda instalować na polską wersję bo nie można nic zrozumieć z dialogów.Tak mam gdy gram w pierwszą część zremastrowaną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek48 Posted November 9, 2021 Report Share Posted November 9, 2021 Nikt nie chce odpowiedzieć na zadane pytanie to wnioskuję,ze na polską podstawkę moda nie instalujemy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted November 9, 2021 Report Share Posted November 9, 2021 @jurek48 zarzuć i sprawdź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek48 Posted November 9, 2021 Report Share Posted November 9, 2021 Zarzuciłem i sprawdziłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted November 11, 2021 Report Share Posted November 11, 2021 Kierownik plecaka (spawner): https://disk.yandex.ru/d/OwF8PjR7uWQ8jQ Spoiler ESC lub Pause i S https://stalkermod.ru/images/stories/imagespost_5/spavner-plohaya-kompaniya-2-mason_1.jpg https://stalkermod.ru/images/stories/imagespost_5/spavner-plohaya-kompaniya-2-mason_4.jpg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Gorodecki Posted November 11, 2021 Report Share Posted November 11, 2021 Ostatnio pojawiło się kilka wersji dodatków do modyfikacji Złe Towarzystwo 2: Mason: Adaptacja STCoPWP 2.8 ŹRÓDŁO: https://stalkerportaal.ru/board/plohaya-kompaniya-2-mason/adaptaciya-stcopwp-28-plohaya-kompaniya-2/37-1-0-791 Martwa Strefa (DEAD ZONE) (paczka tekstur DEAD ZONE, nowa trawa DEAD ZONE 4K, ZP GSC Weapons Remake 1.0 [COP], zaadaptowany Sound Remake, cząsteczki i shadery z Dead Air, tekstury nieba z AtmosFear 3, oświetlenie DX10 i DX11, Reshade P.R.O.S.P.E.R.I.T.Y. 2.0 ŹRÓDŁO: https://vk.com/@-205735572-plohaya-kompaniya-2-mason-dead-zone-sborka 11 GB (samodzielny repack + ww. dodatki) Dodatek dla Złego Towarzystwa 2: Mason od zespołu AZONE (nowy interfejs, paczka broni SWRP, ulepszone promienie słońca, błyskawice i księżyc) 403 MB 1 5 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted November 22, 2021 Report Share Posted November 22, 2021 Mod uruchomiony na rosyjskiej podstawce w wersji oryginalnej, bez możliwych dodatków tak z paczki moda, jak i innych sugerowanych. Po krótkiej grze mod zawisł i wymagał tak jak i wszystkie już dostępne jego części zmiany nazwy pliku. Jaki plik, jest podane przy opisie instalacji. Dalej już poszło. PIERWSZE WRAŻENIA Z GRY Po napisowo-dżwiekowym wprowadzeniu do moda, pojawia się scenka nawiązująca do moda Łącznik. Dlatego zalecane jest, aby gracz zaczął historię Masona właśnie od tego moda. Dowie się z niego, dlaczego Mason mówi trochę później, że tak naprawdę Masonem nie jest. Jest też nawiązanie do końcówki moda ZT Remastered, dlatego jego też zalecane jest przejść. Kto jednak przeszedł wcześniejszą wersję z trzema końcówkami i je pamięta, to końcówka z zabiciem Brody jest wiążąca. Następnie pojawia się wideoscenka, która nie znającym rosyjskiego przysporzy kłopotu, bo rozmowa jest tylko głosowa, a warto znać jej treść. Po tej rozmowie zaczyna się część wyjaśniająco-poradnikowa od autora moda. Trzeba koniecznie i wnikliwie się zapoznać z jej treścią, aby w dalszej grze w pełni wykorzystać zawarte tak w PDA protagonisty, jak i w modzie opcje i możliwości. Wygląda to tak. A tak wyglądają opcje w osobistym PDA Rozpoczynamy grę na Kordonie, w podobny sposób jak w podstawce, lecz zadania i cele do osiągnięcia są kompletnie nowe. Startujemy z takim wyposażeniem. No i zaczynamy przygodę. Mod stawia zadania i podpowiada co najlepiej zrobić. Jest kilka możliwości tego się dowiedzieć, oprócz klasycznego wykazu zadań w PDA. Pierwsze zadanie, to wyposażyć się. Ale dostęp do handlarza nie jest możliwy. "Ochroniarz" nie puszcza. Z krótkiej gry wynika, że będziemy musieli się zająć zbieractwem i samodzielnym wykonywaniem przedmiotów. Składniki pojawiają się losowo, tak jak i losowa jest zawartość przypadkowych schowków. To co znajduje robiący wideoporadnik, niekoniecznie znajdzie gracz. W dialogach mamy alternatywne wybory, po których również otrzymujemy alternatywną grę. Trzeba pogłówkować zanim się opcję wybierze. Zapowiada się ciekawie, a jak będzie dalej zobaczę w grze i wrażeniem się podzielę. CIĄG DALSZY WRAŻEŃ Z GRY. (23.11.2021) Pograłem w moda kilka ładnych godzin rzeczywistych, a w modzie kilka dób. Ani jednego wylotu czy nawet jakiegoś zacięcia, co świadczy o stabilności moda. A że robię częste zapisy, aby w razie czegoś bez problemu móc wrócić w zapisach, nawet się nie spostrzegłem kiedy zrobiłem ich ponad 100. Nawet ta ilość nie powodowała hamowania moda. W modzie jest wiele nowych, atrakcyjnych rozwiązań wykonywania zadań. Rzeczy potrzebne dla pchnięcia akcji możemy kupić, ale też możemy zrobić samodzielnie ze znalezionych części. A to już nie jest takie łatwe, bo trzeba wiedzieć gdzie są, lub jak je pozyskać z innych rzeczy. A o tym nic w modzie nie ma. Gracz jest zdany na samego siebie. Ten zrzut pokazuje sposób samodzielnego wykonania tzw. Lokalizatora. Ale i tak musimy kupić Instrukcję wykonania. Musiałem kupić zestaw Młodego Technika, bo do momentu składania Lokalizatora takiego nie znalazłem ( na wideoporadniku też miejsca pozysku nie pokazano ). Nie wolno też zapominać o przelaniu na swoje konto wirtualnej kasy z każdego znalezionego PDA. To samo jest kiedy potrzebne nam jest radio. Lecz to jest najmniejszy problem. Prawdziwy problem pojawia się, gdy w naszym PDA zostaje zamontowany internet. Tu, albo tłumaczący zaingeruje w skrypty moda, albo z internetu gracz nie będzie mógł korzystać. Powodem jest konieczność wstawiania do internetowej szukajki wyrazów napisanych grażdanką i po rosyjsku. Znaczek globusa pod awatarem, to przycisk dostępu do internetu. A tu linijka wyszukiwarki. Przy łacińskich znakach czerwone światełko braku dostępu. A dostęp chyba jest niezbędny w grze, bo w mojej już jeden z handlarz sprzedaje atrakcyjny sprzęt tylko taką drogą. Rozkodowywanie znalezionych kwestowych PDA możemy zlecać informatykowi w wiosce za kasę, którą trzeba oszczędzać, bo do pchnięcia fabuły będziemy potrzebowali jej conajmniej 10 000, lu zrobić to samemu po kupnie fleszki z wirusem. A tak wygląda PDA do rozkodowania. A tu inne ciekawostki z moda. Spoiler W osobistym PDA protagonisty jest kilka działów. Jednym z nich jest dział porad, w którym od samego początku mamy jakby streszczenie przygód Masona od moda Łącznik poczynając, aż do początku tego. Gdy zakończymy jakieś ważne, istotne dla fabuły zadanie, ta część poradnika zostaje uzupełniona, a mod nas o tym informuje podając w jakim dziale i pod jakim numerem zostało to utrwalone. To mod robi samodzielnie. Aby zapełnić dział z Legendami, konieczne jest rozmawianie z każdym napotkanym "gadatliwym" enpecem i szukania dialogu o legendach. Jak nam opowie, legenda zostaje zapisana. Na tym przykładzie zapisana jest o Klondajkach Artefaktów Spać w modzie możemy na dwa sposoby. W miejscach do tego wyznaczonych i zaznaczonych na mapie, lub przy pomocy kupionego śpiwora. Ale jest też wprowadzona forma "odpoczynku", a zarazem przesunięcia w czasie, poprzez siedzenie. W wielu modach mamy tekstury pieczenia dzika na rożnie. W tym, nie jest dekoracją, ale możemy sobie go pokosztować A takich ciekawostek jest o wiele więcej. W poprzednim wpisie pokazałem z czym wystartował Mason. A tu widać czego się dorobił. A swoich rzeczy w całości jeszcze nie odzyskał. Tylko jedynie LR. Znalazł AN, zdobył MP5, kupił strzelbę, kombinezon i arta. A kasy ma jeszcze na opłacenie Sidora. To efekt wykonywania zadań, zadań dodatkowych i zaglądania do każdej mysiej dziury. Warto. A to co pokazałem, to tylko atrakcje z Kordonu. Mod już postawił mi zadania na następnej lokacji, ale na Kordonie jeszcze nie koniec zadań i mod ciągle każe czekać z możliwością przejścia. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted November 23, 2021 Report Share Posted November 23, 2021 @kondotier a w tym remasterze pierwszej części też są takie różne bajery czy tam to taki standardowy mod. A no i czy faktycznie w tym modzie jest tak dużo przerywników filmowych? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted November 23, 2021 Report Share Posted November 23, 2021 @tom3kb Remaster to klasyczny mod, tyle tylko, że bez naszej inicjatywy przerzuca nas czasami w nowe miejsca akcji. No i sami też możemy się po Prypeci teleportować za pomocą mapy w plecaku. W tym modzie też jest taka teleportacja opcją z PDA, ale tylko do miejsc gdzie już byliśmy i mod to odnotował. A tych filmowych przerywników już miałem sporo. GB gryzie sumienie za poprzednie prowadzenie się i ono wraca do niego retrospektywnie właśnie w taki sposób. Nic nie może zrobić, więc my tylko słyszymy jego myśli. Lub mod coś nam próbuje przypomnieć z przeszłości. Szczególnie z wcielenia się w skórę prawdziwego Masona z moda Łącznik. A w takie transy wpada również, jak w piwniczce w wiosce skorzysta z flaszki dawnego kompana do kieliszka. Nie zrobiłem sobie zrzutu, ale w następnej sesji pokażę taką scenkę. DODANO. Scenki z moda. Spoiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted November 23, 2021 Author Report Share Posted November 23, 2021 @tom3kb Moim zdaniem odświeżona wersja pierwszej części Złego Towarzystwa wygląda lepiej niż Remaster, który pojawił się wraz z premierą najnowszej odsłony przygód Masona. W Remasterze nie ma nawet nowej paczki broni, ale za to są zmiany w fabule: Spoiler Специальная версия мода «Плохая компания» часть первая. Особенности: 1. Переработан сюжет, теперь он ведёт именно к тому, с чего начинается мод «Плохая компания 2: Масон». 2. Полноценная озвучка. 3. Добавлен в инвентарь предмет «Карта Припяти», с помощью неё можно перемещаться по городу по одному клику. 4. Исправление вылетов, багов и ошибок. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted November 23, 2021 Report Share Posted November 23, 2021 @Agrael Remaster jest zrobiony po to, aby była tylko jedna końcówka, w której Mason porzuca swoje ugrupowanie. Z cz2. wyniknie, że zaczął żałować swojego postępku,zaczął pić, aż stał się zeszmaciałym alkoholikiem. Teraz to chce naprawić. Przy trzech końcówkach drugiej części ( pierwszą jest Łącznik ) gracz może wybrać nieodpowiednią, która będzie konfliktowa z modem Mason. Ale nikt nie zabroni nikomu zagrać w drugą część, a następnie w remastera. Jestem już po dłuższej grze i wiem, że ZT2 ma w sobie taką"przypominajkę" która opisowo streszcza obie wcześniejsze części. Tak, że nawet jak ktoś w nie nie zagra, to ona da mu ogólny pogląd na to co było. A tu ciekawostki jeszcze z Kordonu. Spoiler Za wysiłek dostajemy osiągnięcia. Za pomocą PDA możemy się pośpiesznie przemieszczać. Przy pomocy sprawności włamywacza, możemy otwierać cudze schowki z taką zawartością. Mając już internet i fleszkę z wirusem, wiemy gdzie skanery uczonych pokazują obecność artefaktów. A ten handlarz, to altruista. Sprzedaje taniej niż kupuje części mutantów i artefakty. Dotarłem już do DM, ale zamiast robić zadania z PDA, muszę ganiać po x18 na zlecenie Pustelnika, bo tam mnie zaniósł mod. Chytre rozwiązanie, jak zmusić gracza iść tam gdzie chce autor moda, choć dla GB jest to wybitnie nie po drodze. CD wrażeń. (25.11.2021) Pograłem sporo w Dolinie Mroku i zaczynam mieć ambiwalentne odczucia. Nigdy nie lubiłem modów, które filmowymi wstawkami, automatycznie uruchamiającymi się dialogami, oraz przenoszącymi gracza w miejsca, do których w danym momencie mu nie p drodze. A tu tego jest w nadmiarze. Mam coraz większe wątpliwości, czy będę chciał grać w niego do końca. Mam teraz dwa zadania, których nie mogę wykonać, bo nie mam stosownych dialogów. Porównałem grę z wideoporadnikiem i powinienem je mieć. Powtórzyłem grę, zmieniając sposoby ( dane przez moda ) wykonania zadań, ale efekt końcowy był ten sam. Są to jednak moje subiektywne odczucia, bo innym grającym takie coś może się akurat spodobać. Wiem, że są zwolennicy "rękodzielnictwa" i składanie przyrządów z nazbieranych przypadkowo części im się podoba. Tak samo jak spodoba się pozyskiwanie sprawności i otrzymywanie tytułów z racji wykonania pewnej ilości zadań. To dopiero druga lokacja, a już znam wszystkie legendy strefy. Jednak znaki zapytania w górnej części PDA wskazują na to, że z nimi jeszcze nie koniec. Przypuszczam, że zetkniemy się w dalszej grze z tą "legendą" i wtedy wpis się uzupełni. W czasie gry możemy kupić, lub znajdujemy pudełka ze szpilkami. Nie pozbywajmy się ich i kupujmy ile się da. Są potrzebne dla otwierania zamkniętych schowków. A warto otwierać każdy, choć czasem i 10 szpilek trzeba wykorzystać, bo w nagrodę mamy takie coś. Ale czasem - na otarcie łez po ich stracie - w schowku mamy tylko kilka szpilek. Dobre i to. Przy okazji szukania podpowiedzi na problemy w DM, znalazłem jeszcze jedną wskazówkę, którą przy rozpoczynaniu gry można przeoczyć. Mod oferuje "prezent" polegający na wyborze jego wersji bardziej przyjaznej dla grającego, bo po uzyskaniu dostępu do internetu aktywizują się kompletne umiejętności, dające o wiele większe możliwości dialogów, ulg u handlarzy, szybszy ( mniej potrzebnych szpilek ) włam do schowków i silniejsze zdrowie. Jak to uzyskać i grę z takimi możliwościami pokazuje poniższy wideoporadnik. Wybór w 25 - 38 sek. https://www.youtube.com/watch?v=bHWkD8-RFc8 Pokazuje też resztę gry. Chyba się pokuszę na nową grę z tym udogodnieniem. Ale jest jedno ale. Pisałem o pisaniu grażdanką przy korzystaniu z internetu. I z tym tu też będzie problem, bo nie będziemy mogli skorzystać z wielu opcji jakie to ulepszenie moda pozwala wprowadzać. Jeśli na forum jest ktoś zarejestrowany na forum z modem, to go proszę o postawienie tam pytania jaka jest możliwość zrobienia fiksa, aby można było pisać łacińskimi literami. ROZWIĄZANIA W GRZE. W grze mamy takie sytuacje, że mod gra za nas, a co się dzieje lub działo widzimy na wstawce filmowej. Łącznie z dialogami i akcją. Oto opis jednej z nich. Po wykonaniu jednego z zadań w barze na Rostku - którego początek też zagrał za nas mod - , a efekt pokazuję na poniższych zrzutach trzeba udać się dalej na północ, w czym ma nam pomóc Woronin, w nagrodę za powyższe zadanie. Ale w PDA mamy jeszcze jedno zadanie w samym barze. Pogadać z enpecem. Już wyposażony jak na długą i ciężką wyprawę, GB przyjmuje zaproszenie na kielicha. Nie ma opcji odmowy. I po obejrzeniu czarnego ekranu, oraz filmowego dialogu znajduje się bezpowrotnie na Dziczy z czymś takim. Ma z tym przedrzeć się przez Dzicz, opanowaną przez najemników strzelających do wszystkiego co się rusza. Ale nie jest aż tak źle. Znów wymuszony dialog i zadanie, w którym decydujemy z którym ugrupowaniem najmów chcemy współpracować, rozwalając tego drugiego. Niemca czy Francuza. Wybrałem Niemca ( ksywka ) Już idąc na miejsce akcji, zaglądając do każdej mysiej dziury, znajdujemy arty, amunicję, a przede wszystkim szpilki które pomogą otworzyć część schowków. W efekcie strzelanki, włamań do schowków, oraz wizyty u wędrownego handlarza, i tuż po minięciu budowy byłem znów wyposażony odpowiednio. Mod zabiera, ale i hojnie obdarza. Ale to chyba nie koniec, bo Niemiec na pewno da robotę, a i pozostało kilka schowków, które znalazłem, ale nie otwarłem. Akcje w modzie ciekawe i nie tuzinkowe. Mnie jednak wnerwiają te wszystkie "zastępstwa". psuje mi to grę i wolałbym zrobić to sam. No cóż, jest to zbójeckie prawo autora moda. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted November 27, 2021 Author Report Share Posted November 27, 2021 Świeża recenzja moda od ap-pro: Spoiler Wygląda na to, że WolfStalkerowi bardzo się spodobał, bo ocenił go na... 9.1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted November 27, 2021 Report Share Posted November 27, 2021 Jestem w połowie gry, a moja ocena prawie pokrywa się z oceną z wideo. Ale zdania o przesadzonej ilości filmowych przerywników nie zmienię. Szczególnie tych, które zastępują nas w grze. Za to samodzielnie musimy: Posłużyć się laptopem, czytając korespondencję. Wybierać którą umiejętność chcemy posiąść i umocnić. Dokonywać podsłuchu radiem. Które sami musimy zrobić. Odnaleźć mało widoczne skanery. A jak się dobrze spiszemy, dostajemy "harcerskie" sprawności. To było na plus dla moda. A na minus jest to, że aby go przetłumaczyć, spore fragmenty ( oceniam, że conajmniej 25% ) trzeba by zrobić na nowo. A dotyczy to tych wszystkich wstawek filmowych, które są tylko głosowe, a bez zrozumienia o czym mowa, grać się nie da. I jeszcze sporo takich sytuacji, że zadania, wskazówki też są podawane głosem. JUŻ BYŁ W OGRÓDKU, JUŻ WITAŁ SIĘ Z GĄSKĄ, KIEDY... (29.11.2021) Nie, nie. Nie wpadł w beczkę z której można wyjść chytrością. Pisałem już, że jedno z rozwiązań moda polegające na wpisywaniu z klawiatury nie może być zrealizowane, bo to musi być grażdanka. Ale wtedy chodziło tylko o zamówienia handlowe które można sobie odpuścić. Teraz doszedłem do takiego momentu w grze bliskiej finału, że takiego wpisu trzeba dokonać w zadaniu scenariuszowym. O ile w podobnych zadaniach były to same cyfry, albo mieszanka gdzie potrzebne były tylko cyfry, Tak w zadaniu fabularnym trzeba użyć liter. Co z tego, że autor dał wskazówkę w jakiej kolejności je wpisywać, kiedy łacińskie litery nie skutkują. A na dodatek, jest to zadanie na czas. Zostało mi go jednak sporo, aby zadanie wykonać. Dalsza gra nie miała sensu. No i przyszło mi moda "dokończyć" oglądając wideo poradnik. Również przy robieniu tego finału, trochę odpuściłem z chwaleniem moda. Konieczność równoczesnego prowadzenia dialogów, czytania stawianych zadań i podpowiedzi oraz filozoficznych wywodów w PDA, powoduje, że się można pogubić. A szkoda, że nie mogę moda polecić dla innych, tak jak to wskazywała reszta gry. Spróbuję jeszcze zobaczyć co się stanie jak to zadanie nie zostanie wykonane, bo autor moda się chwali ( mamy to w swoim PDA ), że przewidział takie sytuacje. PODBICIE Z DOBRĄ NOWINĄ. (29.11.2021) Po obejrzeniu wideo poradników, doszedłem do wniosku, że skoro przewalona jest jedna z możliwości zajęcia placówki Monolitu ( warlab ), to trzeba popróbować drugiej. Chociaż brak pewnych rzeczy w plecaku raczej nic dobrego nie wróżył. Jednak scenka z poradnika podsunęła mi pomysł. No i po dwóch dobach w grze i biegania po Generatorach bez mapy w PDA, w końcu natknąłem się i zlikwidowałem grupę Monolitowców, która miała to, co mnie brakowało. I popchnąłem fabułę. Jednak zamiast popisać się chytrością ( przewalone zadanie ) trzeba było odeprzeć atak zombiaków... ... poznać przyczynę ich pojawienia tak w realnym świecie, ... ... jak i mistycznym, pod labem. Ale poszło i wraz ekipą Gryfa zmierzam do celu. Na jutro zostało pokonanie labu. Z mojej gry wypływa taki wniosek, o ile jeszcze ktoś będzie grał. Przy wyborze sposobu zdobycia labu, od razu wybierać Szturm i wykonywać jemu wyznaczone zadania. Mod pozwala na jednoczesne wykonywanie też drugiego, spokojniejszego sposobu. Jeśli ktoś przez przypadek weźmie to zadanie z powyższego wpisu, niech się nie przejmuje, doczeka upływu czasu i dalej robi swoje. WPIS FINALNY. (30.11.2021) I dobra nowina dla tych co zdecydują się zagrać. Mimo problemów z zadaniami do których potrzebna jest możliwość pisania grażdanką, moda można przejść do końca i zobaczyć takie coś. Jest to informacja od autora moda o tym, że dobrnęliśmy do końca z jednoczesnym podziękowaniem za wytrwałość. Prosi też o uwagi i propozycje, co zmienić, co usunąć, a co dodać. To na ten czerwony adres. Jednak wg. mnie, końcówka moda nie jest przyjazna graczowi. Po pierwsze, brak mapy Generatorów w pda, skutkuje tym, że nie wiemy gdzie wykonać priorytetowe zadanie z PDA protagonisty. Tak było od początku na nich pobytu. A chodzić po całej lokacji "w ciemno" i na dodatek jeszcze z taką widocznością, aby znaleźć ukryty artefakt, do przyjemnych nie należy. Ja chodziłem w dzień, a co będzie nocą? A jak już znajdziemy i wykonamy portal, to czeka nas nielicha przeprawa z zombiakami. I to tylko na noże. Aby zrobić poniższe zrzuty, celowo powtórzyłem grę aby zanim mod się zamknie do opcji ponownego pokazania menu ( jest takie rozwiązanie w modzie, gdy giniemy lub zawalamy zadanie ) uchwycić coś z akcji. A musimy zwalczyć trzy fale zombich Jeśli któryś jednak wlezie w teleport, ten znika, a my pojawiamy się w menu. Przy udanym zlikwidowaniu zombiaków, znów mod gra za nas, aż do pojawienia się tej planszy z informacją, choć jest możliwość - jak i w wielu innych przypadkach w całej grze - dać graczowi przeprowadzić normalne dialogi i samemu wykonać "sfilmowane" czynności. Ale takie rozwiązanie to zbójeckie prawo autora moda, który nota bene, zrobił go w pojedynkę. Na przedstawionej planszy autor moda informuje też, że jego pomysły się nie kończą i można oczekiwać "dużego DLC". Co by to nie oznaczało, warto za tym śledzić. I na koniec sugestia: KTO MOŻE, NIECH ORZE. Bo mod tego wart. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted December 4, 2021 Author Report Share Posted December 4, 2021 Wrzucam w ramach ciekawostki NOL (Niezidentyfikowany obiekt latający) w ZT2M: Spoiler 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted December 4, 2021 Report Share Posted December 4, 2021 I tyle go było widać. W zależności od tego jak gracz pójdzie po wyjściu z labu, może go zobaczyć lub nie. @Agrael Dobrze, że to pokazałeś, bo teraz grający którzy nie wejdą na dach, a wyjdą zwyczajnie na plac, będą wiedzieć, że trzeba zadrzeć głowę i popatrzyć w niebo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qlkin Posted January 2 Report Share Posted January 2 (edited) A'propo grażdanki. Po skopiowaniu pliku do katalogu "scripts" (ten w "gamedata") i restarcie gry lub od dowolnego zapisu - w PDA trzeba wpisać "qlkin" i sklep internetowy Nimble'a jest dostępny. Ps. Można też włączyć stalkerski "biuletyn" i inne takie. Lista haseł ( małe litery ) 😞 stalker, bandit, historia, dlug, wolf, neptun, zwierz, lalkarz, pirania, rafael, cineman, appro. ui_gui_stalker_net.script Edited March 11 by qlkin 1 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted January 2 Report Share Posted January 2 @qlkin dobra robota. Ale jeszcze jest sytuacja pod koniec moda na Generatorach, kiedy dwukrotnie mamy do czynienia z grażdanką. Wyżej jest opis tych sytuacji. Jak tam dotrzesz, to spróbuj i to "wyprostować". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.