Jump to content
Message added by Meta,

attention_mid.png Warto wiedzieć przed zagraniem: Uniwersum, w którym osadzona jest seria modów "Przygody Masona" jest alternatywne względem oryginalnej trylogii S.T.A.L.K.E.R., a w każdej części występują duże niezgodności wobec kanonicznych wydarzeń i postaci - taka już wizja autora. 

Kolejność chronologiczna trylogii:
1. Łącznik
2. Złe towarzystwo
3. Złe towarzystwo 2: Mason

Recommended Posts

ZT_remaster-cover_by_meta.jpg

Tytuł oryginalny: Плохая компания: Remaster
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 07.11.2021 r.
Autor: Michaił Zarubin
Autor spolszczenia: @Szczepan9205
Śr. długość rozgrywki:
(ok. 5 godzin)


OPIS:

Spoiler

Zremasterowana wersja modyfikacji Złe Towarzystwo/Bad Company, która została opublikowana wraz z premierą części drugiej.
BC: Remaster różni się od wersji moda z 2014 roku oraz Final RE-dive - głównie za sprawą pewnych zmian w scenariuszu, aby łączyła się z drugą częścią. Całość została zaopatrzona również w voice-over.

W modyfikacji poznamy historię Masona - członka oddziału, którego liderem jest były bojownik Powinności - Gryf. W skład grupy wchodzi dawny żołnierz wspomnianej frakcji - Jeżozwierz pełniący funkcję mechanika, stalker Szakal odpowiedzialny za uzbrojenie oraz medyk o ksywce Cichy.

Grupa Gryfa zmierza na spotkanie z najemnikami do Prypeci, jednak po dotarciu na miejsce sprawy szybko przybierają fatalny obrót. Jako że w przeszłości Mason był jednym z najemników, teraz znalazł się po obu stronach barykady. Na domiar złego dowiaduje się, że ścigają go fanatycy z Monolitu...


Cechy moda:

  • całkiem nowa fabuła z nastawieniem na dużo akcji i trzema zakończeniami;
  • nowe osiągnięcie - "Przyjaciel stalkerów";
  • kilka nowych przedmiotów;
  • w kolejnych aktualizacjach naprawiono wiele błędów oraz dodano kilka zadań.

Ponadto główny bohater historii pojawił się w innej produkcji, która doczekała się spolszczenia: Łącznik. Należy ją traktować jako część pierwszą trylogii Przygody Masona”.

 EDYCJA ROZSZERZONA "BC: Remaster" autorstwa @Szczepan9205 zawiera:

Spoiler
  • 64-bitowy silnik,
  • Absolute Nature,
  • Absolute Structures,
  • paczkę broni STCoP Weapon Pack 3.4,
  • pogodę CGIM lub Total Weather Replacement Mod,
  • nowe animowane menu,
  • Presety ReShade.

WERSJA ROZSZERZONA MODA JEST W FORMIE REPACKA (STANDALONE).
WYSTARCZY POBRAĆ, WYPAKOWAĆ I MOŻNA GRAĆ.

Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie plików spolszczenia w całości lub w części bez zgody jego autora jest zabronione.

Publikowanie plików spolszczenia lub łączy do niego na innych serwerach bez zgody jego autora jest zabronione.

GALERIA:

Spoiler

Screeny zostały wykonane w modzie w wersji "Edycja rozszerzona" ze spersonalizowanymi ustawieniami Absolute Nature

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr1.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr2.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr3.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr4.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr5.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr6.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr7.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Instalacja podstawowej wersji:

  • Zawartość pobranego archiwum z modem oraz spolszczeniem umieszczamy w głównym katalogu gry.

Instalacji Edycji Rozszerzonej:

  • Pobrane archiwum z modem należy rozpakować.
  • Po rozpakowaniu uruchamiamy moda po czym dokonujemy konfiguracji ustawień, zapisujemy zmiany i wyłączamy grę po czym uruchamiamy ją ponownie, aby sprawdzić czy ustawienia się zapisały - jeżeli tak to wyłączamy ją raz jeszcze.
  • Uruchamiamy JSGME.exe i dodajemy po kolei mody z lewego okienka do prawego naciskając ">", kolejność dodawania jest raczej obojętna (ja najpierw dodawałem Absolute Nature, potem Absolute Structures i na końcu pogodę CGIM lub TRWM), najważniejsze, żeby zrobić to dopiero po konfiguracji ustawień w samej grze. Pamiętajcie, że pogoda TWRM jest opcjonalna i należy dodać, albo ją, albo CGIM.
  • Uruchamiamy grę i możemy grać :) 

Jak zmienić styl roślinności w Absolute Nature:

1. Jeżeli zdecydujemy się na zmianę stylu AN już w trakcie gry (jeśli nie będzie nam odpowiadał ten, który domyślnie jest aktywny w modzie) to włączamy JSGME i dezaktywujemy Absolute Nature.
2. Pobieramy Absolute Nature 4.1.
3. Wypakowujemy Absolute Nature 4.1, po czym tworzymy np. na pulpicie nowy folder o byle jakiej nazwie.
4. Odpalamy instalator Absolute Nature, wskazujemy ścieżkę instalacji do utworzonego przed chwilą nowego folderu, po czym konfigurujemy sobie styl roślinności itd. i czekamy na zakończenie instalacji.
5. Po zakończeniu instalacji wchodzimy w niedawno utworzony folder, do którego zainstalowaliśmy właśnie Absolute Nature.
6. Kasujemy folder bin, pliki unins000.dat i unins000.exe.
7. W tym samym folderze wchodzimy następnie do folderu gamedata, kasujemy plik shaders.xr oraz folder spawns.
8. Wchodzimy do folderu levels - zobaczymy w nim 3 foldery z nazwami lokacji - w każdym z tych folderów usuwamy wszystkie pliki poza folderem terrain i plikami build_details.dds oraz level.details - muszą nam zostać 2 pliki i jeden folder.
9. W katalogu z modem otwieramy folder MODS i Absolute Nature 4/gamedata.
10. Po tym, jak ukończymy punkt 7 i 8, kopiujemy w przygotowaną przez nas gamedatę z Absolute Nature zamieniając ją z tą znajdującą się w folderze Absolute Nature 4.
11. Odpalamy aplikację JSGME,  klikamy na Absolute Nature 4 po czym klikamy przycisk ">" i czekamy, aż się zainstaluje i przeskoczy do drugiego okienka.
12. Gotowe, można zamknąć JSGME i grać ze zmienionym stylem roślinności.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Spolszczenie do wersji standardowej:

EDYCJA ROZSZERZONA:

  • GoogleDrive - [KLIK]

 Jeśli chciałbyś wesprzeć autora spolszczenia:

 

  • Positive 4
Link to comment
Share on other sites

Dotyczy stawiania moda Złe Towarzystwo 1 Remaster.

Kto będzie chciał w niego zagrać, powinien od razu - albo gdy dopadnie go wylot przy niszczeniu monolitowskiej konstrukcji w przedszkolu - dokonać zmiany nazwy pliku wg. ścieżki:

gamedata\anims\pomutnenie_ecrana.ppe
zmienić na

pomutnenie_eńrana.ppe

Wystarczy samą literę c zmienić na nasze ń .

UWAGA !!! To co powyżej zostało przekreślone jest już nie aktualne. Nałożenie na moda spolszczenia usuwa ten problem.

Jak ktoś grał w niego w pierwotnej wersji -  nadal dostępnej na forum - to teraz grę powinien powtórzyć, bo została zmieniona fabuła w celu uzyskania kompatybilności z cz.2.

Gra przyjemna, bezproblemowa. Szybko dorobiłem się takich rzeczy. Z lewej strony zawartość schowka, info o którym przyszło gdy przechodziłem drogą koło szpitala.

ss_fred_11-20-21_17-58-33_(pripyat).jpg

  Pozostałość po szkodnikach na drodze poruszania się.                            

ss_fred_11-19-21_19-57-59_(pripyat).jpg            

A tu jak na razie, jedyny pocałunek pijawki, choć wcześniej zlikwidowałem już ich sporo.

 

     ss_fred_11-20-21_21-19-28_(pripyat).jpg

 

PODBICIE TEMATU

Złe Towarzystwo 1 Remaster ukończony. Jest duża zmiana w zakończeniu moda, w stosunku do tego co było w poprzednim Złym towarzystwie. Nie ma już 3. końcówek zależnych od gry, ale tylko jedna z nich. Fabuła też jest trochę zmieniona, aby trafić na tę potrzebną końcówkę.

A to ostatnia scena z moda przed wideoepilogiem.

ss_fred_11-21-21_19-29-54_(zaton).jpg

Teraz nie pozostaje mi nic innego, jak postawić cz.2 i dowiedzieć się o dalszych losach Masona.

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

@kondotier
Przenosząc Twoje posty z tematu o drugiej części moda, troszkę mi się pomieszało i pojawiły się nad moim wpisem, ale już to naprawiłem. Z tym, że stałeś się jednocześnie autorem wstawki. 

Trochę wyjaśnień, bo wspólnie z @kondotier postanowiliśmy umieścić wszystkie przygody Masona w jednym dziale. Po prostu stworzyliśmy nowy, a wstawki odświeżono. Wersja Remaster jedynki trafiła osobno na nasz serwer. Wszelkie dyskusje z nią związane będą się toczyć tutaj. 

Link to comment
Share on other sites

  • Agrael changed the title to Bad Company: Remaster + Edycja Rozszerzona
  • Agrael pinned this topic

ss_daniel_07-06-22_22-39-44_pripyat.jpg

Dość krótki, ale moim zdaniem bardzo klimatyczny mod z całkiem niezłą fabułą, który dodatkowo został wzbogacony o Edycję Rozszerzoną od @Szczepan9205, a dzięki temu zabiegowi BC1 Remaster przeszedł na nowy silnik, dostał paczkę broni i kilka dodatków graficznych, co finalnie bardzo cieszy oko. Mimo wszystko to fabuła gra tutaj pierwsze skrzypce, ponieważ dowiadujemy się, co zaszło po wydarzeniach przedstawionych w Łączniku (dzisiaj pojawiła się jego poprawiona wersja spolszczenia wraz z opcjonalnym dodatkiem graficznym :)). 

Uważam, że mod ma jedną, całkiem sporą wadę i jest nią samo zakończenie. Nie tak wyobrażałem sobie napisy końcowe, a podjęta przez Masona decyzja jest.. Dziwna. Powiedziałbym, że wręcz głupia. Tak czy siak, bardzo polecam tego moda, ale dopiero po ukończeniu Łącznika. 

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael changed the title to Złe Towarzystwo/Bad Company: Remaster + Edycja Rozszerzona

@Karozilla86Nie trzeba mi nagrania, tak tylko pytałem czy nagrywasz ten mod na kanał, bo finał na Zatonie to jest dosłownie 5 minut gry w tej wykastrowanej wersji. Tego typu problem to, niby, wynika z podstawki. Ale chyba to taki 'random'. Tak czy inaczej autor w modzie raczej nie zamierza już grzebać. Także tego...

Nie wysyłaj mi zapisów, Ja Ci wrzucę swój, odfajkujesz może ten finał na Zatonie i tyle.

skadowsk pocz.ddsskadowsk pocz.scop

Powodzenia.

525872553_zatonfinal.thumb.jpg.c433c51c660f53dbbdc0186118e94022.jpg

Edited by qlkin
Link to comment
Share on other sites

@cez137Nie wiem skąd Ci się to wzięło, że ten mod jest choć trochę podobny do Łupu. Po pierwsze BC zaczyna się w tunelach pod Prypecią, a ŁP w Pralni podczas rozmowy z Kowalskim, która jest prawie identyczna jak w czystym Zewie, dwa w ŁP w Pralni siedzi stała ekipa z ZP czyli żołnierze i Kowalski, a tu jedynie 3-4 osoby. Jedyne podobieństwo między ŁP, a BC to ta misja na początku moda, w której osłaniamy Gryfa przed najemnikami, a potem w przeciwieństwie do ŁP, Bad Company ma całkowicie autorską i nową fabułę, a ŁP praktycznie od początku do końca korzysta z fabuły Zewu. 

Btw. Gdzie w ŁP gadało się z jakimś Monolitowcem :D? Wiem, że z Włóczęgą na Jupiterze, ale tu jedynie Serbin korzysta z modelu postaci Włóczęgi😜

Link to comment
Share on other sites

No to jak już ustalone są podobieństwa modów - to ja o błędach w polonizacji. W edycji rozszerzonej, moim zdaniem, przydałoby się zmienić dwie rzeczy:

1. GG dostaje na początku zadanie sprawdzenia KBO (КБО), można zmienić na 'Jubiliejny', bo polski gracz nie ma szans się domyślić, że to też КBО i nie chodzi o stare centrum usługowe, albo dodać w 'tipsie' na mapie КBО do Jubilejnego, albo zmiana w opisie zadania z 'KBO' na 'centrum usługowe', mod tam GG nie kieruje, raczej taka gra słów przy rus-specyfice ich skrótów i tłumaczenia.

2 pod koniec, sms od, bodajże, Przewodnika (npc w jaskini na Zatonie z zadaniem na skanery), jest inny nadawca jakiś.

Wrażenia po grze. (w kontekście zmian w fabule)

Ograłem kiedyś z satysfakcją starą wersję, a w tę wykastrowaną nie miałem zamiaru grać - jednak zagrałem. I niepotrzebnie.

Edited by qlkin
Link to comment
Share on other sites

Moda przeszedłem do końca dzięki zapisowi od @qlkin wylot z dziwnym fatalem przy przejściu na zaton, co do moda w porównaniu do łącznika, wydaje się strasznie nielogiczny? Tak jakby zakończenie wzięło się totalnie znikąd i dziwna decyzja masona pozostawia straszny niesmak.

 

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@hadam W pierwszej wersji moda były trzy zakończenia, z czego jedno jakby finalnie kończące moda. Ale kiedy zrobiono drugą część moda, autorzy "przemajstrowali " cześć pierwszą tak, dając tylko jedno zakończenie i było zgodną podstawą do tej nowej części. Dlatego zakończenie moda wygląda nijako, jakby go nie było. Jak od razu zagrasz w kolejną część, to poznasz powody tej "dziwnej" decyzji.

  • Cool 1
Link to comment
Share on other sites

@kondotier @Szczepan9205 @qlkin ale jaja, teraz sobie przypomniałem że to nie chodziło o łup pantery tylko o bad company 2.0 final re-dive bo przecież go ograłem a ubździło mi sie ŁP bo w niego niedawno grałem, kondotier kiedyś mi napisałeś bo cos tam się pytałem że tyle modów już ograłeś że nie pamiętasz co w którym było czy coś takiego, ja po mału zaczynam mieć to samo

aha jeszcze jedno, dopadł mnie ten wylot w przedszkolu, niestety u mnie patent ze zmianą literki nie pomaga, zrobiłem go już na początku jeszcze a i tak wyleciałem

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CPostprocessAnimator::Load
[error]File          : c:\xray\forward frontier\public build\src\xrgame\postprocessanimator.cpp
[error]Line          : 80
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't find motion file 'pomutnenie_ecrana.ppe'.

ss_cez137_08-01-22_20-08-34_(pripyat).jpg

Screenshot 2022-08-01 20-09-00.jpg

Screenshot 2022-08-01 20-11-47.jpg

Edited by cez137
Link to comment
Share on other sites

@cez137Jeszcze raz literka. Nie wstawiaj polskiego "ń" - tylko wytnij to sobie z posta @kondotieri wklej przy zmianie nazwy. Będzie Ok.

Po e. łap też tu pomutnenie_eńrana

P kolejnej e. W Edycji Rozszerzonej nic nie trzeba zmieniać w nazwach plików, a już na pewno tego 'posmutnienia'.

Edited by qlkin
Link to comment
Share on other sites

@qlkin nie rozumiem co to jest za różnica czy sam zmienię tą literkę czy skopiuje od Was? ale ok, skopiowałem i niestety nic to nie dało, nadal wylatuje, nie wiem, może cos robię nie tak, no ale co można tu zrobić nie tak?

daje całego loga

ala jaja, nie uwierzycie, zrobiłem z powroten jak było czyli "ecrana" i poszło, nie ogarniam już tego

 

xray_cez137.log

Edited by cez137
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.