Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez Meta,

attention_mid.png Warto wiedzieć przed zagraniem: Uniwersum, w którym osadzona jest seria modów "Przygody Masona" jest alternatywne względem oryginalnej trylogii S.T.A.L.K.E.R., a w każdej części występują duże niezgodności wobec kanonicznych wydarzeń i postaci - taka już wizja autora. 

Kolejność chronologiczna trylogii:
1. Łącznik
2. Złe towarzystwo
3. Złe towarzystwo 2: Mason

Rekomendowane odpowiedzi

BC2_cover.jpg

Tytuł oryginalny: Плохая компания 2: Масон
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Autor: Michaił Zarubin
Data premiery: 07.11.2021 r.

 
OPIS:

  Pokaż ukrytą zawartość

GALERIA:

  Pokaż ukrytą zawartość

INSTALACJA:

  Pokaż ukrytą zawartość

LINKI DO POBRANIA:

  Pokaż ukrytą zawartość

Źródło: Logo2021_site.png.1d603075f10eb6d7a4300f627d4274d9.png ejFj9IA.jpg

 

  • Super 2
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • tom3kb zmienił(a) tytuł na Złe Towarzystwo 2: Mason (+ Złe Towarzystwo 1 Remaster)

@Agrael ja bym jeszcze dodał do opisu, że w paczce jest też pierwsza część moda Złe Towarzystwo.

Ten ПK Remaster, więc mamy dwa mody w jednym.

W sumie fajnie bo można poznać całą historię.

W instalacji też można o tym napisać.

Na razie zmieniłem trochę tytuł tematu, w opisy ci się nie wcinałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb
Dodałem do #1 informacje o pierwszej części. 

Warto zapoznać się z poprzednimi produkcjami autora - Złe Towarzystwo i następnie Łącznik, który został nawet spolszczony. 

@jurek48 
Działają, bo przed chwilą sprawdziłem :) 

Za przetłumaczenie opisu należy podziękować @Szczepan9205 oraz @Anton Gorodecki za wniesie kilku korekt. 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pojawiło się kilka wersji dodatków do modyfikacji Złe Towarzystwo 2: Mason:


Adaptacja STCoPWP 2.8

ŹRÓDŁO: https://stalkerportaal.ru/board/plohaya-kompaniya-2-mason/adaptaciya-stcopwp-28-plohaya-kompaniya-2/37-1-0-791

Martwa Strefa (DEAD ZONE)

(paczka tekstur DEAD ZONE, nowa trawa DEAD ZONE 4K, ZP GSC Weapons Remake 1.0 [COP], zaadaptowany Sound Remake, cząsteczki i shadery z Dead Air, tekstury nieba z AtmosFear 3, oświetlenie DX10 i DX11, Reshade P.R.O.S.P.E.R.I.T.Y. 2.0

ŹRÓDŁO: https://vk.com/@-205735572-plohaya-kompaniya-2-mason-dead-zone-sborka

W3gNWyf.png 11 GB (samodzielny repack + ww. dodatki)

Dodatek dla Złego Towarzystwa 2: Mason od zespołu AZONE

(nowy interfejs, paczka broni SWRP, ulepszone promienie słońca, błyskawice i księżyc)

VooebtYNmpU.jpg?size=1280x720&quality=96&sign=f331541aae3cfaed92adc9764eaaa420&type=album  vcI_xjnW80w.jpg?size=1280x720&quality=96&sign=af2c4f0f65a70d1787995ee04ecf061f&type=album

HfLQofn.png 403 MB

  • Super 1
  • Dodatnia 3
  • Dzięki! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Złe Towarzystwo 2: Mason

Mod uruchomiony na rosyjskiej podstawce w wersji oryginalnej, bez możliwych dodatków tak z paczki moda, jak i innych sugerowanych. Po krótkiej grze mod zawisł i wymagał tak jak i wszystkie już dostępne jego części zmiany nazwy pliku. Jaki plik, jest podane przy opisie instalacji. Dalej już poszło.

PIERWSZE WRAŻENIA Z GRY

  Pokaż ukrytą zawartość


CIĄG DALSZY WRAŻEŃ Z GRY. (23.11.2021) 

Pograłem w moda kilka ładnych godzin rzeczywistych, a w modzie kilka dób. Ani jednego wylotu czy nawet jakiegoś zacięcia, co świadczy o stabilności moda. A że robię częste zapisy, aby w razie czegoś bez problemu móc wrócić w zapisach, nawet się nie spostrzegłem kiedy zrobiłem ich ponad 100. Nawet ta ilość nie powodowała hamowania moda.

W modzie jest wiele nowych, atrakcyjnych rozwiązań wykonywania zadań. Rzeczy potrzebne dla pchnięcia akcji możemy kupić, ale też możemy zrobić samodzielnie ze znalezionych części. A to już nie jest takie łatwe, bo trzeba wiedzieć gdzie są, lub jak je pozyskać z innych rzeczy. A o tym nic w modzie nie ma. Gracz jest zdany na samego siebie.

Ten zrzut pokazuje sposób samodzielnego wykonania tzw. Lokalizatora. Ale i tak musimy kupić Instrukcję wykonania. Musiałem kupić zestaw Młodego Technika, bo do momentu składania Lokalizatora takiego nie znalazłem ( na wideoporadniku też miejsca pozysku nie pokazano ). Nie wolno też zapominać o przelaniu na swoje konto wirtualnej kasy z każdego znalezionego PDA.

ss_fred_11-22-21_17-31-48_(l01_escape).jpg  ss_fred_11-22-21_12-42-26_(l01_escape).jpg

To samo jest kiedy potrzebne nam jest radio. Lecz to jest najmniejszy problem. Prawdziwy problem pojawia się, gdy w naszym PDA zostaje zamontowany internet. Tu, albo tłumaczący zaingeruje w skrypty moda, albo z internetu gracz nie będzie mógł korzystać. Powodem jest konieczność wstawiania do internetowej szukajki wyrazów napisanych grażdanką i po rosyjsku.

             Znaczek globusa pod awatarem, to przycisk dostępu do internetu.              A tu linijka wyszukiwarki. Przy łacińskich znakach czerwone światełko braku dostępu.

ss_fred_11-22-21_17-51-06_(l01_escape).jpg  ss_fred_11-22-21_17-51-49_(l01_escape).jpg

A dostęp chyba jest niezbędny w grze, bo w mojej już jeden z handlarz sprzedaje atrakcyjny sprzęt tylko taką drogą.

Rozkodowywanie znalezionych kwestowych PDA możemy zlecać informatykowi w wiosce za kasę, którą trzeba oszczędzać, bo do pchnięcia fabuły będziemy potrzebowali jej conajmniej 10 000, lu zrobić to samemu po kupnie fleszki z wirusem. A tak wygląda PDA do rozkodowania.

ss_fred_11-22-21_21-42-04_(l01_escape).jpg

A tu inne ciekawostki z moda.

  Pokaż ukrytą zawartość

A to co pokazałem, to tylko atrakcje z Kordonu. Mod już postawił mi zadania na następnej lokacji, ale na Kordonie jeszcze nie koniec zadań i mod ciągle każe czekać z możliwością przejścia.
 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Remaster to klasyczny mod, tyle tylko, że bez naszej inicjatywy przerzuca nas czasami w nowe miejsca akcji. No i sami też możemy się po Prypeci teleportować za pomocą mapy w plecaku.

W tym modzie też jest taka teleportacja opcją z PDA, ale tylko do miejsc gdzie już byliśmy i mod to odnotował.

A tych filmowych przerywników już miałem sporo. GB gryzie sumienie za poprzednie prowadzenie się i ono wraca do niego retrospektywnie właśnie w taki sposób. Nic nie może zrobić, więc my tylko słyszymy jego myśli. Lub mod coś nam próbuje przypomnieć z przeszłości. Szczególnie z wcielenia się w skórę prawdziwego Masona z moda Łącznik. A w takie transy wpada również, jak w piwniczce w wiosce skorzysta z flaszki dawnego kompana do kieliszka. Nie zrobiłem sobie zrzutu, ale w następnej sesji pokażę taką scenkę.

DODANO.

Scenki z moda.

  Pokaż ukrytą zawartość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Moim zdaniem odświeżona wersja pierwszej części Złego Towarzystwa wygląda lepiej niż Remaster, który pojawił się wraz z premierą najnowszej odsłony przygód Masona. 

W Remasterze nie ma nawet nowej paczki broni, ale za to są zmiany w fabule:

  Pokaż ukrytą zawartość

 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Remaster jest zrobiony po to, aby była tylko jedna końcówka, w której Mason porzuca swoje ugrupowanie. Z cz2. wyniknie, że zaczął żałować swojego postępku,zaczął pić, aż stał się zeszmaciałym alkoholikiem. Teraz to chce naprawić. Przy trzech końcówkach drugiej części ( pierwszą jest Łącznik ) gracz może wybrać nieodpowiednią, która będzie konfliktowa z modem Mason.

Ale nikt nie zabroni nikomu zagrać w drugą część, a następnie w remastera.

Jestem już po dłuższej grze i wiem, że ZT2 ma w sobie taką"przypominajkę" która opisowo streszcza obie wcześniejsze części. Tak, że nawet jak ktoś w nie nie zagra, to ona da mu ogólny pogląd na to co było.

A tu ciekawostki jeszcze z Kordonu.

  Pokaż ukrytą zawartość

Dotarłem już do DM, ale zamiast robić zadania z PDA, muszę ganiać po x18 na zlecenie Pustelnika, bo tam mnie zaniósł mod. Chytre rozwiązanie, jak zmusić gracza iść tam gdzie chce autor moda, choć dla GB jest to wybitnie nie po drodze.

ss_fred_11-23-21_23-22-43_(l04u_labx18).jpg

 

CD wrażeń. (25.11.2021)

Pograłem sporo w Dolinie Mroku i zaczynam mieć ambiwalentne odczucia. Nigdy nie lubiłem modów, które filmowymi wstawkami, automatycznie uruchamiającymi się dialogami, oraz przenoszącymi gracza w miejsca, do których w danym momencie mu nie p drodze. A tu tego jest w nadmiarze. Mam coraz większe wątpliwości, czy będę chciał grać w niego do końca. Mam teraz dwa zadania, których nie mogę wykonać, bo nie mam stosownych dialogów. Porównałem grę z wideoporadnikiem i powinienem je mieć. Powtórzyłem grę, zmieniając sposoby ( dane przez moda ) wykonania zadań, ale efekt końcowy był ten sam.

Są to jednak moje subiektywne odczucia, bo innym grającym takie coś może się akurat spodobać. Wiem, że są zwolennicy "rękodzielnictwa" i składanie przyrządów z nazbieranych przypadkowo części im się podoba. Tak samo jak spodoba się pozyskiwanie sprawności i otrzymywanie tytułów z racji wykonania pewnej ilości zadań.

To dopiero druga lokacja, a już znam wszystkie legendy strefy. Jednak znaki zapytania w górnej części PDA wskazują na to, że z nimi jeszcze nie koniec. Przypuszczam, że zetkniemy się w dalszej grze z tą "legendą" i wtedy wpis się uzupełni.

ss_fred_11-24-21_22-43-13_(l04_darkvalley).jpg

W czasie gry możemy kupić, lub znajdujemy pudełka ze szpilkami. Nie pozbywajmy się ich i kupujmy ile się da. Są potrzebne dla otwierania zamkniętych schowków. A warto otwierać każdy, choć czasem i 10 szpilek trzeba wykorzystać, bo w nagrodę mamy takie coś.

ss_fred_11-24-21_11-43-30_(l04_darkvalley).jpg

Ale czasem - na otarcie łez po ich stracie  - w schowku mamy tylko kilka szpilek. Dobre i to.

Przy okazji szukania podpowiedzi na problemy w DM, znalazłem jeszcze jedną wskazówkę, którą przy rozpoczynaniu gry można przeoczyć. Mod oferuje "prezent" polegający na wyborze jego wersji bardziej przyjaznej dla grającego, bo po uzyskaniu dostępu do internetu aktywizują się kompletne umiejętności, dające o wiele większe możliwości dialogów, ulg u handlarzy, szybszy ( mniej potrzebnych szpilek ) włam do schowków i silniejsze zdrowie. Jak to uzyskać i grę z takimi możliwościami pokazuje poniższy wideoporadnik. Wybór w 25 - 38 sek.

https://www.youtube.com/watch?v=bHWkD8-RFc8

Pokazuje też resztę gry.

Chyba się pokuszę na nową grę z tym udogodnieniem. Ale jest jedno ale. Pisałem o pisaniu grażdanką przy korzystaniu z internetu. I z tym tu też będzie problem, bo nie będziemy mogli skorzystać z wielu opcji jakie to ulepszenie moda pozwala wprowadzać.

Jeśli na forum jest ktoś zarejestrowany na forum z modem, to go proszę o postawienie tam pytania jaka jest możliwość zrobienia fiksa, aby można było pisać łacińskimi literami.

 

ROZWIĄZANIA W GRZE.

  Pokaż ukrytą zawartość

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w połowie gry, a moja ocena prawie pokrywa się z oceną z wideo. Ale zdania o przesadzonej ilości filmowych przerywników nie zmienię. Szczególnie tych, które zastępują nas w grze.

Za to samodzielnie musimy:

                 Posłużyć się laptopem, czytając korespondencję.                                                    Wybierać którą umiejętność chcemy posiąść i umocnić.

ss_fred_11-25-21_14-45-35_(l04_darkvalley).jpg  ss_fred_11-27-21_21-44-35_(l08_yantar).jpg

                                  Dokonywać podsłuchu radiem.                                                                                                   Które sami musimy zrobić.

ss_fred_11-25-21_18-21-06_(l04_darkvalley).jpg  ss_fred_11-26-21_16-03-03_(l06_rostok).jpg

                  Odnaleźć mało widoczne skanery.                                                                                 A jak się dobrze spiszemy, dostajemy "harcerskie" sprawności.

ss_fred_11-27-21_18-58-34_(l08_yantar).jpg  ss_fred_11-26-21_17-02-29_(l06_rostok).jpg

To było na plus dla moda.

A na minus jest to, że aby go przetłumaczyć, spore fragmenty ( oceniam, że conajmniej 25% ) trzeba by zrobić na nowo. A dotyczy to tych wszystkich wstawek filmowych, które są tylko głosowe, a bez zrozumienia o czym mowa, grać się nie da. I jeszcze sporo takich sytuacji, że zadania, wskazówki też są podawane głosem.

JUŻ BYŁ W OGRÓDKU, JUŻ WITAŁ SIĘ Z GĄSKĄ, KIEDY...   :banghead:  :cussingwhite: :smile_gruzovik: (29.11.2021)

  Pokaż ukrytą zawartość

 

PODBICIE Z DOBRĄ NOWINĄ. (29.11.2021)

  Pokaż ukrytą zawartość


WPIS FINALNY. (30.11.2021)

  Pokaż ukrytą zawartość

I na koniec sugestia: KTO MOŻE, NIECH ORZE. Bo mod tego wart.

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tyle go było widać. W zależności od tego jak gracz pójdzie po wyjściu z labu, może go zobaczyć lub nie.

@Agrael Dobrze, że to pokazałeś, bo teraz grający którzy nie wejdą na dach, a wyjdą zwyczajnie na plac, będą wiedzieć, że trzeba zadrzeć głowę i popatrzyć w niebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A'propo grażdanki. Po skopiowaniu pliku do katalogu "scripts" (ten w "gamedata") i restarcie gry lub od dowolnego zapisu - w PDA trzeba wpisać "qlkin" i sklep internetowy Nimble'a jest dostępny.

Ps. Można też włączyć stalkerski "biuletyn" i inne takie. Lista haseł ( małe litery ) 😞 stalker, bandit, historia, dlug, wolf, neptun, zwierz, lalkarz, pirania, rafael, cineman, appro.

 

ui_gui_stalker_net.scriptPobieranie informacji ...

Edytowane przez qlkin
  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.