Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez Meta,

attention_mid.png Warto wiedzieć przed zagraniem: Uniwersum, w którym osadzona jest seria modów "Przygody Masona" jest alternatywne względem oryginalnej trylogii S.T.A.L.K.E.R., a w każdej części występują duże niezgodności wobec kanonicznych wydarzeń i postaci - wszystko to odzwierciedlenie osobistej wizji autora.

Kolejność chronologiczna trylogii:
1. Łącznik
2. Złe towarzystwo
3. Złe towarzystwo 2: Mason

Rekomendowane odpowiedzi

BC-ZT1_remaster_stalkerteam.jpg

Tytuł oryginalny: Плохая компания: Remaster
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 07.11.2021 r.
Autor: Michaił Zarubin
Autor spolszczenia: @Szczepan9205
Śr. długość rozgrywki:
(ok. 5 godzin)


OPIS:

Spoiler

Zremasterowana wersja modyfikacji Złe Towarzystwo/Bad Company, która została opublikowana wraz z premierą części drugiej.
Warto już na wstępie dodać, że BC: Remaster różni się od wersji moda z 2014 roku oraz 2.0 Final RE-dive - głównie za sprawą pewnych zmian w scenariuszu, aby kanonicznie łączyła się z drugą częścią produkcji. Całość została wzbogacona również o dubbing.

W modyfikacji poznamy historię Masona - członka oddziału, którego liderem jest były bojownik Powinności - Gryf. W skład grupy wchodzi dawny żołnierz wspomnianej frakcji - Jeżozwierz pełniący funkcję mechanika, stalker Szakal odpowiedzialny za uzbrojenie oraz medyk o ksywce Cichy.

Grupa Gryfa zmierza na spotkanie z najemnikami do Prypeci, jednak po dotarciu na miejsce sprawy szybko przybierają fatalny obrót. Jako że w przeszłości Mason był jednym z najemników, teraz znalazł się po obu stronach barykady. Na domiar złego dowiaduje się, że ścigają go fanatycy z Monolitu...


Cechy moda:

  • całkiem nowa fabuła z nastawieniem na dużo akcji i trzema zakończeniami;
  • nowe osiągnięcie - Przyjaciel Stalkerów;
  • kilka nowych przedmiotów;
  • w kolejnych aktualizacjach naprawiono wiele błędów oraz dodano kilka zadań.

Ponadto główny bohater historii pojawił się w innej produkcji, która doczekała się spolszczenia: Łącznik. Należy ją traktować jako część pierwszą trylogii Przygody Masona”.

    EDYCJA ROZSZERZONA "BC: Remaster" autorstwa @Szczepan9205 zawiera:

  • 64-bitowy silnik,
  • Absolute Nature,
  • Absolute Structures,
  • paczkę broni STCoP Weapon Pack 3.4,
  • pogodę CGIM lub Total Weather Replacement Mod,
  • nowe animowane menu,
  • Presety ReShade.

WERSJA ROZSZERZONA MODA JEST W FORMIE REPACKA (STAND-ALONE), POSIADANIE PODSTAWOWEJ WERSJI GRY NIE JEST WYMAGANE. WYSTARCZY POBRAĆ, WYPAKOWAĆ I MOŻNA GRAĆ.

Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie plików spolszczenia w całości lub w części bez zgody jego autora jest zabronione.

Publikowanie plików spolszczenia lub łączy do niego na innych serwerach bez zgody jego autora jest zabronione.
 

SCREENY:

Spoiler

Screeny zostały wykonane w modzie w wersji "Edycja Rozszerzona" ze spersonalizowanymi ustawieniami Absolute Nature

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr1.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr2.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr3.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr4.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr5.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr6.jpg

BC1 Remaster+ER_stalkerteam_scr7.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Instalacja podstawowej wersji:

  • Zawartość pobranego archiwum z modem oraz spolszczeniem umieszczamy w głównym katalogu gry.

Instalacji Edycji Rozszerzonej:

  • Pobrane archiwum z modem należy rozpakować.
  • Po rozpakowaniu uruchamiamy moda po czym dokonujemy konfiguracji ustawień, zapisujemy zmiany i wyłączamy grę po czym uruchamiamy ją ponownie, aby sprawdzić czy ustawienia się zapisały - jeżeli tak to wyłączamy ją raz jeszcze.
  • Uruchamiamy JSGME.exe i dodajemy po kolei mody z lewego okienka do prawego naciskając ">", kolejność dodawania jest raczej obojętna (ja najpierw dodawałem Absolute Nature, potem Absolute Structures i na końcu pogodę CGIM lub TRWM), najważniejsze, żeby zrobić to dopiero po konfiguracji ustawień w samej grze. Pamiętajcie, że pogoda TWRM jest opcjonalna i należy dodać, albo ją, albo CGIM.
  • Uruchamiamy grę i możemy grać :) 

Jak zmienić styl roślinności w Absolute Nature:

1. Jeżeli zdecydujemy się na zmianę stylu AN już w trakcie gry (jeśli nie będzie nam odpowiadał ten, który domyślnie jest aktywny w modzie) to włączamy JSGME i dezaktywujemy Absolute Nature.
2. Pobieramy Absolute Nature 4.1.
3. Wypakowujemy Absolute Nature 4.1, po czym tworzymy np. na pulpicie nowy folder o byle jakiej nazwie.
4. Odpalamy instalator Absolute Nature, wskazujemy ścieżkę instalacji do utworzonego przed chwilą nowego folderu, po czym konfigurujemy sobie styl roślinności itd. i czekamy na zakończenie instalacji.
5. Po zakończeniu instalacji wchodzimy w niedawno utworzony folder, do którego zainstalowaliśmy właśnie Absolute Nature.
6. Kasujemy folder bin, pliki unins000.dat i unins000.exe.
7. W tym samym folderze wchodzimy następnie do folderu gamedata, kasujemy plik shaders.xr oraz folder spawns.
8. Wchodzimy do folderu levels - zobaczymy w nim 3 foldery z nazwami lokacji - w każdym z tych folderów usuwamy wszystkie pliki poza folderem terrain i plikami build_details.dds oraz level.details - muszą nam zostać 2 pliki i jeden folder.
9. W katalogu z modem otwieramy folder MODS i Absolute Nature 4/gamedata.
10. Po tym, jak ukończymy punkt 7 i 8, kopiujemy w przygotowaną przez nas gamedatę z Absolute Nature zamieniając ją z tą znajdującą się w folderze Absolute Nature 4.
11. Odpalamy aplikację JSGME,  klikamy na Absolute Nature 4 po czym klikamy przycisk ">" i czekamy, aż się zainstaluje i przeskoczy do drugiego okienka.
12. Gotowe, można zamknąć JSGME i grać ze zmienionym stylem roślinności.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Spolszczenie do wersji standardowej:

EDYCJA ROZSZERZONA:

  • GoogleDrive - [KLIK]

 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy stawiania moda Złe Towarzystwo 1 Remaster.

Kto będzie chciał w niego zagrać, powinien od razu - albo gdy dopadnie go wylot przy niszczeniu monolitowskiej konstrukcji w przedszkolu - dokonać zmiany nazwy pliku wg. ścieżki:

gamedata\anims\pomutnenie_ecrana.ppe
zmienić na

pomutnenie_eńrana.ppe

Wystarczy samą literę c zmienić na nasze ń .

UWAGA !!! To co powyżej zostało przekreślone jest już nie aktualne. Nałożenie na moda spolszczenia usuwa ten problem.

Jak ktoś grał w niego w pierwotnej wersji -  nadal dostępnej na forum - to teraz grę powinien powtórzyć, bo została zmieniona fabuła w celu uzyskania kompatybilności z cz.2.

Gra przyjemna, bezproblemowa. Szybko dorobiłem się takich rzeczy. Z lewej strony zawartość schowka, info o którym przyszło gdy przechodziłem drogą koło szpitala.

ss_fred_11-20-21_17-58-33_(pripyat).jpg

  Pozostałość po szkodnikach na drodze poruszania się.                            

ss_fred_11-19-21_19-57-59_(pripyat).jpg            

A tu jak na razie, jedyny pocałunek pijawki, choć wcześniej zlikwidowałem już ich sporo.

 

     ss_fred_11-20-21_21-19-28_(pripyat).jpg

 

PODBICIE TEMATU

Złe Towarzystwo 1 Remaster ukończony. Jest duża zmiana w zakończeniu moda, w stosunku do tego co było w poprzednim Złym towarzystwie. Nie ma już 3. końcówek zależnych od gry, ale tylko jedna z nich. Fabuła też jest trochę zmieniona, aby trafić na tę potrzebną końcówkę.

A to ostatnia scena z moda przed wideoepilogiem.

ss_fred_11-21-21_19-29-54_(zaton).jpg

Teraz nie pozostaje mi nic innego, jak postawić cz.2 i dowiedzieć się o dalszych losach Masona.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier
Przenosząc Twoje posty z tematu o drugiej części moda, troszkę mi się pomieszało i pojawiły się nad moim wpisem, ale już to naprawiłem. Z tym, że stałeś się jednocześnie autorem wstawki. 

Trochę wyjaśnień, bo wspólnie z @kondotier postanowiliśmy umieścić wszystkie przygody Masona w jednym dziale. Po prostu stworzyliśmy nowy, a wstawki odświeżono. Wersja Remaster jedynki trafiła osobno na nasz serwer. Wszelkie dyskusje z nią związane będą się toczyć tutaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Bad Company: Remaster + Edycja Rozszerzona
  • Agrael przypiął/eła ten temat

ss_daniel_07-06-22_22-39-44_pripyat.jpg

Dość krótki, ale moim zdaniem bardzo klimatyczny mod z całkiem niezłą fabułą, który dodatkowo został wzbogacony o Edycję Rozszerzoną od @Szczepan9205, a dzięki temu zabiegowi BC1 Remaster przeszedł na nowy silnik, dostał paczkę broni i kilka dodatków graficznych, co finalnie bardzo cieszy oko. Mimo wszystko to fabuła gra tutaj pierwsze skrzypce, ponieważ dowiadujemy się, co zaszło po wydarzeniach przedstawionych w Łączniku (dzisiaj pojawiła się jego poprawiona wersja spolszczenia wraz z opcjonalnym dodatkiem graficznym :)). 

Uważam, że mod ma jedną, całkiem sporą wadę i jest nią samo zakończenie. Nie tak wyobrażałem sobie napisy końcowe, a podjęta przez Masona decyzja jest.. Dziwna. Powiedziałbym, że wręcz głupia. Tak czy siak, bardzo polecam tego moda, ale dopiero po ukończeniu Łącznika. 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Złe Towarzystwo/Bad Company: Remaster + Edycja Rozszerzona

@Karozilla86Nie trzeba mi nagrania, tak tylko pytałem czy nagrywasz ten mod na kanał, bo finał na Zatonie to jest dosłownie 5 minut gry w tej wykastrowanej wersji. Tego typu problem to, niby, wynika z podstawki. Ale chyba to taki 'random'. Tak czy inaczej autor w modzie raczej nie zamierza już grzebać. Także tego...

Nie wysyłaj mi zapisów, Ja Ci wrzucę swój, odfajkujesz może ten finał na Zatonie i tyle.

skadowsk pocz.ddsskadowsk pocz.scop

Powodzenia.

525872553_zatonfinal.thumb.jpg.c433c51c660f53dbbdc0186118e94022.jpg

Edytowane przez qlkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137Nie wiem skąd Ci się to wzięło, że ten mod jest choć trochę podobny do Łupu. Po pierwsze BC zaczyna się w tunelach pod Prypecią, a ŁP w Pralni podczas rozmowy z Kowalskim, która jest prawie identyczna jak w czystym Zewie, dwa w ŁP w Pralni siedzi stała ekipa z ZP czyli żołnierze i Kowalski, a tu jedynie 3-4 osoby. Jedyne podobieństwo między ŁP, a BC to ta misja na początku moda, w której osłaniamy Gryfa przed najemnikami, a potem w przeciwieństwie do ŁP, Bad Company ma całkowicie autorską i nową fabułę, a ŁP praktycznie od początku do końca korzysta z fabuły Zewu. 

Btw. Gdzie w ŁP gadało się z jakimś Monolitowcem :D? Wiem, że z Włóczęgą na Jupiterze, ale tu jedynie Serbin korzysta z modelu postaci Włóczęgi😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak już ustalone są podobieństwa modów - to ja o błędach w polonizacji. W edycji rozszerzonej, moim zdaniem, przydałoby się zmienić dwie rzeczy:

1. GG dostaje na początku zadanie sprawdzenia KBO (КБО), można zmienić na 'Jubiliejny', bo polski gracz nie ma szans się domyślić, że to też КBО i nie chodzi o stare centrum usługowe, albo dodać w 'tipsie' na mapie КBО do Jubilejnego, albo zmiana w opisie zadania z 'KBO' na 'centrum usługowe', mod tam GG nie kieruje, raczej taka gra słów przy rus-specyfice ich skrótów i tłumaczenia.

2 pod koniec, sms od, bodajże, Przewodnika (npc w jaskini na Zatonie z zadaniem na skanery), jest inny nadawca jakiś.

Wrażenia po grze. (w kontekście zmian w fabule)

Ograłem kiedyś z satysfakcją starą wersję, a w tę wykastrowaną nie miałem zamiaru grać - jednak zagrałem. I niepotrzebnie.

Edytowane przez qlkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hadam W pierwszej wersji moda były trzy zakończenia, z czego jedno jakby finalnie kończące moda. Ale kiedy zrobiono drugą część moda, autorzy "przemajstrowali " cześć pierwszą tak, dając tylko jedno zakończenie i było zgodną podstawą do tej nowej części. Dlatego zakończenie moda wygląda nijako, jakby go nie było. Jak od razu zagrasz w kolejną część, to poznasz powody tej "dziwnej" decyzji.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier @Szczepan9205 @qlkin ale jaja, teraz sobie przypomniałem że to nie chodziło o łup pantery tylko o bad company 2.0 final re-dive bo przecież go ograłem a ubździło mi sie ŁP bo w niego niedawno grałem, kondotier kiedyś mi napisałeś bo cos tam się pytałem że tyle modów już ograłeś że nie pamiętasz co w którym było czy coś takiego, ja po mału zaczynam mieć to samo

aha jeszcze jedno, dopadł mnie ten wylot w przedszkolu, niestety u mnie patent ze zmianą literki nie pomaga, zrobiłem go już na początku jeszcze a i tak wyleciałem

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CPostprocessAnimator::Load
[error]File          : c:\xray\forward frontier\public build\src\xrgame\postprocessanimator.cpp
[error]Line          : 80
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't find motion file 'pomutnenie_ecrana.ppe'.

ss_cez137_08-01-22_20-08-34_(pripyat).jpg

Screenshot 2022-08-01 20-09-00.jpg

Screenshot 2022-08-01 20-11-47.jpg

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137Jeszcze raz literka. Nie wstawiaj polskiego "ń" - tylko wytnij to sobie z posta @kondotieri wklej przy zmianie nazwy. Będzie Ok.

Po e. łap też tu pomutnenie_eńrana

P kolejnej e. W Edycji Rozszerzonej nic nie trzeba zmieniać w nazwach plików, a już na pewno tego 'posmutnienia'.

Edytowane przez qlkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@qlkin nie rozumiem co to jest za różnica czy sam zmienię tą literkę czy skopiuje od Was? ale ok, skopiowałem i niestety nic to nie dało, nadal wylatuje, nie wiem, może cos robię nie tak, no ale co można tu zrobić nie tak?

daje całego loga

ala jaja, nie uwierzycie, zrobiłem z powroten jak było czyli "ecrana" i poszło, nie ogarniam już tego

 

xray_cez137.log

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.