Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez Meta,

attention_mid.png Warto wiedzieć przed zagraniem: Uniwersum, w którym osadzona jest seria modów "Przygody Masona" jest alternatywne względem oryginalnej trylogii S.T.A.L.K.E.R., a w każdej części występują duże niezgodności wobec kanonicznych wydarzeń i postaci - wszystko to odzwierciedlenie osobistej wizji autora.

Kolejność chronologiczna trylogii:
1. Łącznik
2. Złe towarzystwo
3. Złe towarzystwo 2: Mason

Rekomendowane odpowiedzi

@cez137 

@kondotier

Wszystko jasne? Ano tak:

1. wszystko jest dobrze w plikach ER - żadnego tam podmieniania tych 'c' i 'ń' nie trzeba (@Szczepan9205 - Ty to musisz być cierpliwym człowiekiem)

Spoiler

Obrazek.

pomutnenie_ecrana.png.cdcd7194e06c0fa8da76a686eba7fd2c.png

2. też się dałem wkręcić w to 'ń', tak, że nie dostrzegłem oczywistego - jak w nazwie pliku powodującego wylot w logu nie ma żadnych "????" to trzeba się jej trzymać.

U siebie, przy instalce, zrobiłem kopię ze zmianą na to 'ń' tego 'posmutnienia', ale miałem obydwa pliki w folderze - to i poszło.

Także drogi Kondotierze ta Twoja flagowa porada obowiązuje może w tych starych wersjach i miej to na uwadze, ale Edycja Rozszerzona to inna para kaloszy.

Gratulacje z udanej operacji 'fałszywa flaga'. -(żart). No i trzeba zmienić w poście. -(serio).

Czuwaj.

Edytowane przez qlkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier 

10 godzin temu, kondotier napisał:

Przy pierwszej zmianie coś zrobiłeś nie tak

Przepraszam Cię serdeczny kolego ale co można zrobić nie tak przy zmianie literki c na ń? ja nie wiem co, może zrobiłem to w złym momencie?😄 ja rozumiem że czasem czegoś nie ogarniam ale bez przesady, z resztą nieważne, nie ma  to już żadnego znaczenia bo wychodzi na to że ta zmiana była wgl nie potrzebna, pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137, @kondotier Ogółem cały pic przy zwykłej wersji remaster polegał na tym, że było trzeba zamieniać literki z tego względu, że jeżeli stawiało się moda na polskiej podstawce to w skrypcie xr_effects.script jest linijka naprowadzająca na ten właśnie plik "pomutnenie_ecrana" - przy nie spolszczonym modzie to powodowało wylot bo gra próbowała używać polskich znaków i przez to występował błąd bo mimo, że nazwa wyglądała normalnie to to c w ecrana było tak naprawdę rosyjskim małym "s" i było trzeba to zmieniać na n czy tam ń, w spolszczeniu ten skrypt musiał być spolszczony więc zmieniło się kodowanie pliku przez co można było wpisać w nazwę nasze "c", ale jeśli dobrze pamiętam to na oryginalnym pliku gra nadal wylatywała więc stworzyłem jego kopię z polskim c w nazwie i dołączyłem ją do spolszczenia i dlatego w opisie moda skasowana jest informacja o tym, żeby zmienić literkę. 

Gdy @kondotier ogrywał Remastera to jeszcze spolszczenia nie było i wtedy zmiana literki była potrzebna, żeby uniknąć wylotu, ale teraz gdy mod jest spolszczony to ta zmiana nie jest wymagana;)

  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Gdybyś mnie o tej zmianie powiadomił, to od razu z wpisu o instalacji usunąłbym to info o podmianie liter. Zaraz to zrobię i już nie będzie problemu.

W wersję ze spolszczeniem już nie grałem, to sam tego problemu wyłapać nie mogłem. Ale mimo tego, tych co z postawieniem moda mieli problem, przepraszam. :wybacz:cie.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Twój post był z przed roku, więc uznałem, że trochę bez sensu będzie pisać Ci, żebyś usunął wpis pisany tyle czasu temu i wystarczy usunąć informację o tym z opisu moda ;) No, ale widzę, że usunąłeś to teraz nie powinno być problemu :P 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier @Szczepan9205 dobra pany mod zrobiony, rzeczywiście zakończenie po hooyu fest, całkowicie bez sensu, nawet człowiek nie zdążył wyjść ze Skadowska a tu już koniec, ale mam jedną ciekawostkę a jednocześnie pytanie, czy udało się Wam wziąć schowek Brodacza w Prypeci? ja niestety na nim poległem, nie byłem w stanie go wziąć, przysiad z Shiftem nic nie dawał a stojąc obok drzwi na dole nie dało się go złapać

ss_cez137_08-02-22_11-14-28_(pripyat).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 Mnie się udało choć trochę się pogimnastykowałem. Ale ewentualnie jest jeszcze możliwość bodajże użycia demo_record 1 i po przeniesieniu się kamerą za drzwi i kliknięciu enter GG powinien się tam przenieść, choć nie pamiętam czy to działa na tym 64bitowym silniku, który jest w Edycji Rozszerzonej. 

I fakt - to zakończenie jest takie trochę... dziwne. Rozumiem, że autor chciał po prostu połączyć fabularnie pierwszą część z drugą, a w czasie gdy powstał Remaster to pewnie już pracowali nad Bad Company 2 i przez to to zakończenie jest takie po łebkach, bo według mnie sytuacje wpływające na decyzję Masona są lekko mówiąc idiotyczne, a nawet powiedziałbym, że ich brak w tym modzie, a można było to zrobić lepiej i choćby bez przebudowywania fabuły, samymi dialogami jakoś tą decyzję wyjaśnić :P

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Modyfikacja Skończona , Strasznie taka podstawowa , nie prowadza nic imponującego , żeby było wielkie "WOW". Historia lub kto woli tajemnice które nigdzie nie prowadzą ,  już wszyscy pisali  odnośnie dziwnego zachowania masona które jest nie na miejscu , jakby czegoś brakowało. Ale schowek brodacza był utrapieniem , a tak moda przechodziło się bardzo szybko , nawet ani jednego wylotu nie miałem. Wykonał ktoś zadanie na detektor aby znaleźć teleport ? , jest jakaś fajna nagroda za wykonanie zadania  ?  .

 

image.thumb.png.d8d83b8c7a29e78b1ca66ee3fb18280d.png

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamilxx2 Jeżeli chodzi o samego moda to tak - jest bardzo "podstawowy", ale trzeba wziąć pod uwagę, że oryginalny mod miał premierę w 2014 roku gdzie niektóre mody jeszcze raczkowały, a ten mod czy w wersji zwykłej czy rozszerzonej to lekkie odświeżenie moda z 2014 - głównie autor ze swoją ekipą poprawił trochę dialogi i dodał dubbing zamiast (w porównaniu do oryginału) wiadomości wysyłanych do Masona przez PDA, no i poprowadzili fabułę w najprostszy możliwy sposób tak, żeby jakoś łączyła się z Bad Company / Złe Towarzystwo 2: Mason bo pewnie w okresie gdzie wypuścili tą wersję to prace nad "Masonem 2" były już zaawansowane przez co nie chciało im się przykładać do napisania dialogów i zadań tak, żeby motywacje Masona w tym modzie rzeczywiście miały sens - przynajmniej ja tak to widzę. 

A tak poza tym, żeby jako tako ogarnąć to co dzieje się w tym modzie to najpierw powinieneś zagrać w Łącznika bo to jest pierwsza część tej serii modów.

A co do detektora to jeżeli mnie pamięć nie myli (w międzyczasie zrobiłem jeszcze kilka spolszczeń, więc miesza mi się wszystko) to detektor był razem z karabinem Gaussa w sejfie w Porcie Rzecznym i tylko dzięki niemu da się aktywować tą anomalię - w tej wersji czy w Edycji rozszerzonej da się ukończyć to zadanie, ale nagrody żadnej za to w sumie nie ma (lub jedynie osiągnięcie, jeżeli dobrze pamiętam, ale nie dam też sobie uciąć ręki bo to było jakiś czas temu, więc możliwe, że jest jakaś nagroda za to zadanie...) ale bierz pod uwagę, że mogłem po prostu zapomnieć czy była za to jakaś nagroda, a w wersji Re-Dive to zadanie jest zepsute bo teleportuje GG na Stację Janów zamiast na teren Kompleksu Wołkow co powoduje śmierć GG po kilku sekundach po wczytaniu lokacji :P 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Siema, zainstalowałem właśnie moda (edycję rozszerzoną) i w ogóle nie ma dźwięku, jakiekolwiek ustawienie bym nie dawał. Wie ktoś może czego to może być przyczyna albo miał podobny problem? Bo moda instalowałem tak samo jak było w instrukcji, więc nie powinno być problemu. Dodam że nie instalowałem żadnego spolszczenia a mod itak jest po polsku tylko, że kompletnie bez dźwięku. Z góry dzięki za pomoc ;). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@P4W3L Wstawka moda była przenoszona i w jej trakcie to ja zostałem wstawiającym, choć to nie moja robota.

Moda można pobrać z naszego serwera, więc możliwe, że jest on od razu ze spolszczeniem.

A co dotyczy braku dźwięku, nie podpowiem. Gdzieś, coś zgrzytnęło. Najprostsza sprawa, to postawić moda jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Ty jesteś autorem wstawki, ale zwykłej wersji remaster, dlatego w poście #1 są linki do zwykłej wersji jak i edycji rozszerzonej, którą ja skleciłem. 

@P4W3L Jest po polsku dlatego, że edycja rozszerzona jest od razu ze spolszczeniem, ale moim zdaniem brak dźwięku to może brak zainstalowanego OpenAL? Pamiętam, że miałem podobny problem z Radiophobią 3 i tam też nie miałem dźwięku choć OpenAL miałem zainstalowane. Pomogła dopiero zmiana ustawień w samym OpenAL jeśli dobrze pamiętam, ale na jakie to nie jestem w stanie Ci powiedzieć bo nie mogę znaleźć tego tematu, w którym je wtedy znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to spróbowałem postawić moda od nowa tak jak napisał @kondotier ale niestety nadal to samo, więc opcję, że coś źle zainstalowałem raczej odrzucam. Co do OpenAL, nie wiem czy posiadałem je wcześniej zainstalowane, lecz na wszelki wypadek zainstalowałem z oficjalnej strony i nic się nie zmieniło - jak nie działało tak dalej nie działa. @Szczepan9205 być może coś jest nie tak z plikami zamieszczonymi powyżej w wersji rozszerzonej, jeśli wszystko jest z nimi ok to najwyraźniej z moim komputerem jest coś nie tak. W każdym razie jeśli problem się nie rozwiąże to zainstaluję po prostu wersję normalną i zobaczę czy w niej będzie mi działać dźwięk, szkoda tylko, że nie ma tam tych wszystkich fajnych dodatków ;/. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@P4W3L Gdyby to był problem z modem to już wcześniej ktoś by go zgłosił, no i mod przed premierą był testowany przez @Agrael jak dobrze pamiętam, więc tym bardziej - gdyby coś było nie tak z modem to u niego już by był problem z dźwiękiem. Tak jak pisałem - bardzo możliwe, że jest coś nie tak z ustawieniami OpenAL bo mnie przed Radiophobią 3 też wszystkie mody śmigały i z dźwiękiem nie było żadnych problemów, i po R3 także żadnych nie miałem. Znalazłem te zrzuty na discordzie R3 i to jest właśnie to o czym wspominałem, więc musisz sobie otworzyć ten OpenAL soft configurator i ustawić jak na zrzutach i powinno ruszyć.

Spoiler

unknown.png

unknown (1).png

Ewentualnie dołącz do discorda R3 i wpisz w szukajkę no sound i poczytaj bo widziałem to rozwiązanie i jeszcze jedno, ale pisali tak nie precyzyjnie, że nie wiem za bardzo jak Ci to wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 spróbowałem to ustawić tak jak na screenshotach, a właściwie było to już tak ustawione, więc nie musiałem nic robić. No niestety dalej nie działa i chyba po prostu zgram sobie wersję podstawową bo nie chce mi się w to bawić i  zagłębiać się bardziej co może być przyczyną, bo praktycznie wszystko może nią być. Mimo wszystko dzięki wielkie za pomoc :)

BTW ja w swoim konfiguratorze nie mam tej opcji "HRTF Mode", nie wiem może mam jakąś inną wersję, choć zgrałem najnowszą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.