Jump to content

WIELKA ZONA OGSR


Recommended Posts

Mod w fazie OBT

bolshaya_zona_ogsr-cover_by_meta.jpg

Tytuł oryginalny: Большая Зона OGSR
Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 13.01.2022 r.

Autor: Zander_driver


OPIS:

Spoiler

Jest to mod Wielka Zona z 2013 r. przeniesiony na sinik OGSR.

W modzie usunięto problemy, jakie występowały w wersji podstawowej. Po uruchomieniu moda mamy czarny ekran co najmniej przez 15 sek. Odczekujemy.

SCREENY:

Spoiler

ss_fred_04-04-22_14-55-41_(mainmenu).jpg

ss_fred_04-04-22_15-01-50_(mainmenu).jpg

ss_fred_04-04-22_15-10-15_(l01_escape).jpg

ss_fred_04-04-22_15-28-53_(l01_escape).jpg

ss_fred_04-04-22_15-42-38_(l01_escape).jpg

ss_fred_04-04-22_18-05-09_(l01_escape).jpg

ss_fred_04-04-22_19-43-24_(l01_escape).jpg

ss_fred_04-04-22_21-53-36_(l01_escape).jpg

INSTALACJA:

Spoiler
  1. Pobrać 4 archiwa moda oraz Patch.
  2. Zainstalować na komputerze Biblioteki Visual C++2017, DirectX i OpenAL.
  3. Wpakować archiwa do czystego katalogu w dogodnym miejscu - wskazane poza dyskiem systemowym.
  4. Wymagania uruchomienia takie same jak innych modów na OGSR Engine.
  5. Wykonać skrót pulpitowy.
  6. Grać.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Archiwum A  [KLIK]

Archiwum B  [KLIK]

Archiwum C  [KLIK]

Archiwum D  [KLIK]

Patch:             [KLIK]


Źródło: AMK_LOGO.png

 

  • Positive 4
Link to comment
Share on other sites

Witam link z Archiwum A nie działa, pozostałe są ok - odsyłają prawidłowo BigZone_B.7z itd. Grałem kiedyś w Wielka Zonę ale nie dokończyłem, za często mnie wywalało (chyba była nieco liniowa i skrypty się zawieszały jak w innej kolejności się przechodziło. Chętnie jeszcze raz bym ją odpalił :)

Link to comment
Share on other sites

Odsyłacz do Archiwum A - już działa.

Mod uruchomiony bezproblemowo. Nie wystąpił u mnie zapowiadany przez autora moda czarny ekran przy uruchamianiu.

Graficznie mod wygląda ciekawie.

ss_fred_04-04-22_15-36-47_(l01_escape).jpg  ss_fred_04-04-22_15-39-05_(l01_escape).jpg

Jest to mod dla tych, którzy już od samego początku chcą w plecaku mieć dużo i dobrego, oraz sporo kasy.

Z takim czymś szedłem na STS do Żwawego.                                        A po likwidacji bandytów miałem tyle, że potrzebny był schowek.

ss_fred_04-04-22_18-13-48_(l01_escape).jpg   ss_fred_04-04-22_18-12-33_(l01_escape).jpg

HUD w modzie prawie nie istnieje. Na ekranie mamy tylko kompas w artystycznym opakowaniu. Za to noszone kurtki i egzoszkielety skutecznie zasłaniają sporą część ekranu.

ss_fred_04-04-22_19-45-02_(l01_escape).jpg   ss_fred_04-04-22_17-55-49_(l01_escape).jpg

Taki jest widok, przy lekko uszkodzonym egzoszkielecie.                             Idąc na Agro, tyle miałem swojego i ponad 700 tys kasy

ss_fred_04-04-22_19-43-24_(l01_escape).jpg   ss_fred_04-04-22_21-25-09_(l01_escape).jpg

Sporą bolączką takiego HUDa jest brak od moda jakiejkolwiek informacji o używanej broni. Jaką mamy amunicję w magazynku, można sprawdzić tylko na oknie inwentarza, rozładowując i lądując bron, z jednoczesnym sprawdzaniem jak amunicja jest pobierana. A rodzaj ognia można ustalić tylko praktycznie, poprzez strzelanie.

Widok z kombinezonów możemy czasowo wyeliminować naciskają Num minus. Ale wtedy mamy brak nawet tego kompasu. HUD przywracamy Num plus.

Przynajmniej na Kordonie, to 90% Cienia Czarnobyla, z małymi zmianami w zadaniach dodatkowych.

Do ewentualnego tłumaczenia trzeba będzie rozpakować .dbx -a. A z oryginalnego spolszczenia, też będzie można wykorzystać znaczną część.

Tyle na początek.

 

 

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Zander_driver przeniósł moda riddik121 БЗ na silnik OGSR i trochę poprawił problem z przepełnianiem limitu obiektów. Tyle. Open beta.

Autor adaptacji przysiada fałdów nad modem "Судьба Зоны", a z patchem  do БЗ OGSR pewnie czeka, aż się nazbiera...

@vidkunsen Chcesz do Baru? Proszę: w konfigu tej broni z loga wylotu czyli config\weapon\wpn_fw900k.ltx trzeba mu zmienić hud - czyli zamiast wpn_FW900K_hud dać istniejący np. wpn_fn2000_hud. Jak to wpn_m110_hud to scenariusz ten sam, tylko GG inny.

Przy wylotach z tym "vypolzen" (jakoś tak - chodzi o brak animacji dla zielonego snorka) to ratunek w switch_distance - w pliku alife.ltx. Zmniejszać na np. 5 i tak przechodzić po czym przywracać oryginalne stocośtam, z save/ load, wiadomo. Albo ambitnie dołożyć tą animację (żart - choć jakby tam skopiować "prawą" i nazwać "lewa" to może by poszło)

Jeśli chodzi o "ramki" kostiumów" to najprościej zmarnować ten trud autora w immersyjność poprzez wygumkowanie ich w teksturach. Jak ktoś lepiej ogarnia to można atakować scripts\hud.xml . Trochę sobie pozmieniałem z hudem na modern mini, mogę wrzucić.

Ta adaptacja to takie trochę święto Beaujolais.

Nerwowym radzę poczekać na patch.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Też miałem problem z wejściem do baru. Wylatywałem już na mostku przy psach. Korzystając z rady z forum moda, dodałem gamedatę zmieniającą switch_distance na 5 w pliku alife.ltx dostarczonym przez forum moda. Dotarłem do barmana ale sposobem, w ostatnim fragmencie wchodzenia do baru przeskakując przez barierkę, a nie po schodkach. Powodem wylotu jest ochroniarz barmana i od niego należy się trzymać z daleka. Rozmowę z barmanem prowadziłem od strony Informatora. Wyjście też przez barierkę.

To zmniejszenie ma jednak wielką wadę, bo nie da się wykonać zadania na zabicie psów, a enpece na terenie zakładu pojawiają się tuż przed nami. Tylko, że ja w logu nie miałem wskazania powodu. 

Już jakiś mod miał HUD tylko z tym kompasem i ograniczonym widokiem. Był też jakiś patch, który HUD zmieniał, dodając minimapę, okienko dla broni i usuwając widok z kombinezonu. Może ktoś sobie przypomni co to za mod i patcha będzie można wykorzystać.

A tak generalnie, to @qlkin ma rację, z poczekaniem na solidnego patcha, bo samodzielne robienie poprawek przy tej ilości i różnorodności sprzętu, to robienie moda na nowo. @qlkin Wrzuć jakiś zrzut tego zmienionego HUDa i jego też. Ważne, aby było widać rodzaj amunicji i tryb ognia.

Dodaję gotową gamedatę zmieniającą dystans spawnu. U mnie działa. Wkleić do kat głównego moda.

gamedata.7z

 

UZUPEŁNIENIE WPISU.

No i na razie przygoda z modem się skończyła. Nawet ze zmniejszoną odległości spawnu, tak jak i u rus graczy, nie mogę wejść do Doliny Mroku. A wejść trzeba.

Na pożegnanie kilka zrzutów ze świtu na Wysypisku.

ss_fred_04-06-22_12-30-11_(l02_garbage).jpg ss_fred_04-06-22_12-31-32_(l02_garbage).jpg

ss_fred_04-06-22_12-36-55_(l02_garbage).jpg ss_fred_04-06-22_12-34-13_(l02_garbage).jpg

Teraz mnie ciekawi kiedy, a może czy, autor umożliwi normalną grę. 

Link to comment
Share on other sites

@najdrok @kondotier @vidkunsen i kto tam mękoli stalker mod Большая Зона OGSR OBR.

Ogarnąłem wyloty z wpn_m110_hud i wpn_fw900k_hud - czyli do Baru, Zapomnianego Lasu (?) i Ciemnej Doliny da się wejść. Tym "run_look Left_ for moster vypolzen26443 to się może jakiś "asior" zajmie. Błąd lub brak animacji. Zakład o stówkę, że na tym forum nikt tego nie zrobi (może @Meta by dała radę - to uznanie, nie prośba. Meta - pozdrawiam przy okazji). Tymczasem można się posługiwać zmianą switch_distans w pliku alife.ltx . Konkretnie to w razie wylotu tego typu trzeba zrobić sejwa w pobliżu, wyjść z gry, zmienić switch_distance na np. 5, odpalić sejwa, przejść newralgiczny moment, zrobić kolejny sejw, wyjść z gry przywrócić switch_distance         =130;0    ;150    ;75.0 , odpalić ostatni sejw i dalej w drogę. Nie grać na minimalnym s_d bo np. posypie się triggerowanie skryptów, nie będzie dialogów u npc itd. Plik - link - yandex od kogoś na AMK - https://disk.yandex.ru/d/1v_MVXBfN6_RZQ 

Kwestia hud jest banalna, ale skoro już nakłapałem dziobem zrobiłem (lol, wiadomo - zajumane i trochę przerobione) to czemu się nie podzielić. Dynamic hud kombinezonów ominięty na szybko, ale działa - tzn. nie działa. GG w egzo, fw900k w rękach, a wygląda to tak:

77640242_wzhudbar.thumb.jpg.cf5add26ea42ab4d1d86cf3f5cac9b39.jpg

Całość (małość) w jednym linku.

https://www.easypaste.org/file/DzuvO0nQ/Pravka1.qlkin.big.zone.ogsr.7z?lang=pl  wybrać wolne ściąganie

Rozpakować (np.7Zip), skopiować katalog "gamedata" do katalogu gry (tam gdzie gamedata.db1, db2, itd.) Kto jednak chce ramki kostiumów: wywalić katalog "scripts" i katalog "hud" (w kat. "textures"), zostanie tylko poprawka dla tych dwóch broni.

Tak, czy owak - wyloty przy próbie dialogu z niektórymi npc, w czasie emisji (no vertex patch available...) i z tym "vypolzen'iem" (w sumie jak nie naprawić - to może zepsuć - czyli wygruzić całkiem z moda albo podmienić na "zwykłego" snorka) są na porządku dziennym i do wyjścia patch'a nie polecam moda osobom niezaprawionym w takich "konfigowych" bojach.

W topiku Большая Зона OGSR na forum AMK autor: moda i autor adaptacji obiecują patch, który wyjdzie - kiedy wyjdzie, ale wyjdzie. Coś z tego odgrzewania kotleta będzie z czasem.

PS. Mod jest zrobiony w putinowsko-nacjonalistycznym duchu, NATO - bandyci w mundurach, Ukraińcy...itd. Wszyscy czychają na Rosję i grają nie fair. Kiedyś to dostrzegałem w różnych modach, ale tak mnie to nie raziło, teraz wyraźniej widać w jakim kierunku podążała i podąża dalej ta nacja. Propaganda i zakłamywanie historii, mafijny styl rządów, aparat systemowych opresjii, wierutne kłamstwa na forum międzynarodowym, te szkoły kadetów-psychopatów i mentalność "cisze budziesz - dalsze jedziesz" zwykłych ludzi... Rosja - faszystowski kraj. Może i Związek Radziecki formalnie się rozpadł, ale dalej istnieje w wymiarze nieformalnym, zwykła zmiana dekoracji w narodowym socjaliźmie spod czerwonej gwiazdy. 

Слава Україні!  Героям слава!

 

Edited by qlkin
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@qlkin Przecież napisałem poprzednio, że zmniejszenie switch_distance do 5 przed DM nie pomogło. Wylot od razu po pojawieniu się, tak że nawet uciec w bok się nie da.

A nie możesz dać tego pliku z HUDem na hosting, w którym za pobranie nie trzeba płacić? To nie o ten złoty z groszami się rozchodzi, a o przekazanie swojego numeru telefonicznego cholera wie komu.

A Rosja, to nie państwo, a stan umysłu. Tego się nie da zmienić w jednym pokoleniu.

Link to comment
Share on other sites

Od lat korzystam z winrara bez jego kupowania. Parę razy dostałem info, że jest płatny, ale to nie pociągnęło żadnych restrykcji.

@qlkin Wstawiam zapis przed DM. Spróbuj u siebie, czy też będzie wylot.

 save1.dds              save1.sav         

Mogę dodać ten Twój HUD do #1 ?           

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Большая Зона OGSR OBT

@kondotier W tym modzie do Ciemnej Doliny biega się przez Zapomniany Las (dziko tu - żart), a ty biegasz z nieprzeładowaną bronią? Popatrz na opis przejścia na mapie, jak nie wierzysz na słowo. Twoje sejwy działają. "Poprawki" dodawaj jak chcesz.

 

Tu sama poprawka na fw900k , m110 , m7a3 i " vypolzen " (część sam opanowałem, a potem doczytałem na AMK , że to już rozkminione chwilę temu, tylko porozrzucane w stronach, tematach, ech...)

 

pravkaForBigZone_qlkin.7z

@vidkunsen Wrzuć loga i save-a, pls. - OFFTOP - Ja tam lubię Twoje wpisy, tym "Nie mył Cyrylicy z bastarda grażdanki Głagolicy" zdobyłeś moje serce. Diament, tytan i radiacja. Jak dla mnie jesteś elitarny. Jak będziesz tak klepał, jak klepiesz - to już wkrótce będziesz na czerwono, lol.

Edited by qlkin
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@qlkin Do Zapomnianego Lasu się nie wybierałem, bo nie wziąłem zadania od handlarza bronią w hangarze na broń z "wykopalisk". Możliwe, że tą drogą nie ma wylotu, bo i w DM za teleportem enpeców nie będzie. Ale pierwszy lepszy napotkany znów wywali na pulpit. Twoją poprawkę wykorzystam, ale i tak czekam na konkretny patch od autora, bo rus gracze tych wylotów na teleportach lub nowych enpecach z konfliktowym wyposażeniem mieli sporo. Sam autor napisał, że pograł w moda niewiele, więc o niedoróbkach dowie się dopiero od grających. A na patcha, trzeba będzie poczekać jeśli nie miesiące, to conajmniej kilkanaście tygodni.

Możliwe, że magazynki były puste, bo chwilę wcześniej sobie trochę postrzelałem. Na wyżej wstawionych zrzutach przed teleportem widać przecież niby olbrzyma i kilka drobnych mutantów. Zapis był dla bezpieczeństwa, aby tej walki nie powtarzać przy problemie. Ale zanim bym wlazł w teleport, to bym załadował.

Teraz gram w innego moda, to mi się do WZ nie spieszy.

Link to comment
Share on other sites

Большая Зона OGSR OBT

Mały UPDATE.

Na obecną chwilę ogarnięte cztery typy wylotów ( fw900k, m110, mp7a3 oraz "run_look Left_ for moster vypolzen"). Część z AMK, część moje.

Слава Україні! Героям слава!.7z

 

https://www.easypaste.org/file/DzuvO0nQ/Pravka1.qlkin.big.zone.ogsr.7z?lang=pl  wybrać wolne ściąganie

Na czas emisji, jeśli wylatuje z logiem " no vertex patch available... "  można biec na Kordon albo, lepiej, do Zapomnianego Lasu i przetrwać na apteczkach. Dialogów z NPC, na których są wyloty, po prostu nia rozpoczynać, do czasu, kiedy - o ile - będą potrzebni, coś się może pojawi, tu lub na AMK. Zmianę switch_distance, w razie konieczności, robić jak w moim opisie osiem postów wyżej.

Alife.ltx można wziąć stąd: https://disk.yandex.ru/d/1v_MVXBfN6_RZQ   - link od usera ze strony AMK

Jeśli ktoś chce Dynamic Hud (oryginalne ramki kombinezonów autora moda w gameplay'u) - to z rozpakowanej gamedata, przed lub po kopiowaniu do katalogu z grą trzeba usunąć plik hud.script i teksturę hud_hood1. 

Czysta poprawka/fix (oryginalny hud i dynamic hud) dwa posty wyżej.

Spoiler

Bez, mieszane, oryginał.

230603767_egzorostokclear.jpg.67fac83c243aab533e4a1a293dddfb0c.jpg930421313_rostokegzohud.jpg.ca98fec6bf6872ec938f65b3494de797.jpg394554691_rostokegzooryg.jpg.1e4f9355c37831d682a38e7a8e3597a0.jpg

 

 

Edited by qlkin
  • Positive 2
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

Jantar, gra się toczy dalej:

 

ss_tomahawk_04-08-22_17-34-31_(l08_yantar).jpg

Wlkin - ten drugi "pacz" ogarnął wejście bez wyrzutu na pulpit do laboratorium na Jantarze.

 

Czerwony Dyszel:

 

ss_tomahawk_04-08-22_21-17-26_(level_f-1).jpg

 

Jak na razie to mam problem z wejściem na Czaes ze wschodniej Prypeci.

Wlażę w przejście, kopsa 88 lub 100% i lipa, zawiesza sie bez odpowiedzi.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Na obecną chwilę zainteresowanie adaptacją ( i modem ) na forum AMK szoruje po dnie. Na Ap-pro mod/adaptacja przeleguje w sekcji niedokończonych modów. Jak ktoś czuje się na siłach to może wyręczyć "mododziełów" - choć pozwolę sobie powątpiewać.

Edited by qlkin
  • Positive 2
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.