Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@brix32 Ogólnie jest tak (jeśli dobrze pamiętam), że jeżeli chcesz grać typowo fabuły modów zawartych w tym modpacku to odznaczasz sobie przy tworzeniu postaci "Tryb Fabularny" - wtedy w oknie wyboru lokacji startowej pojawią Ci się nazwy modów i ich główni bohaterowie do wyboru i w zależności od tego startujesz tam gdzie w oryginalnym modzie był start czyli np. jak weźmiesz Diegtiariowa i Zew Prypeci no to startujesz na Zatonie. Jeżeli z kolei zostawisz zaznaczony "Tryb fabularny" to nie pamiętam już dokładnie, ale chyba możesz wybrać sobie lokację startową w zależności od frakcji, którą wybierzesz tylko też nie pamiętam czy wtedy fabuły z modów działają czy masz dostępną tylko tą oryginalną z Anomaly.

W każdym razie - w tym modpacku masz pełną fabułę oryginalnego Zewu Prypeci (Droga na płaskowyż to zadanie właśnie z fabuły Zewu - to Ci chyba powinno wystarczająco podpowiedzieć z kim musisz zagadać), a Worobuszkin to zdaje się postać z SGM 2.2 do Zewu - trochę rzeczy z SGM też tu jest, ale całej fabuły chyba nie przenieśli. 

Pomijając to, no to w Anthology masz jeszcze pełne fabuły Doliny Szeptów, Przestrzennej Anomali, Na przekór śmierci: W pajęczynie kłamstw, Spectrum Project - Droga we mgle i Zaginiony Oddział + pojedyncze zadania lub przedmioty z Kronik Czarnobyla, Na przekór śmierci: Nowicjusz, Na przekór śmierci: W diabelskim kręgu i Kontrakt na nowe Życie, także jest w czym wybierać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie czy graliście w  s.t.a.l.k.e.r. 2 serce Czernobyla. Jeżeli tak, czy jest fajna? Trzyma klimat poprzedników? Co sądzicie o tej grze? Czy jest dostępna jakaś wersja demonstracyjna, aby sprawdzić czy można będzie pograć choćby na minimalnych ustawieniach ? Jeżeli tak możecie podrzucić odnośnik do strony z demem? I zaraz się biorę za poszukiwanie odpowiedzi. Jak mogłem zapomnieć o drodze na płaskowyż z Zewu Prypeci ?

Jakie są wasze ulubione lokacje ? Moje to Zaton i Stacja Janów z Zewu Prypeci i Bagna - te z Czystego Nieba.

 

Edytowane przez brix32
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@brix32Ja już mam prawie 100 godzin w dwójce i powiem tak - klimat jest, lokacje fajne, fabuła też jak dla mnie w porządku chociaż jestem może dopiero koło połowy. Ale póki co jest wiele problemów technicznych, a A-Life czyli podstawa każdej części Stalkera nie istnieje w tej grze i GSC się do tego przyznało - mają to naprawić w przyszłości, ale na razie Zona jest praktycznie pusta, co jakiś czas zespawnuje się jakiś oddział stalkerów, albo zgraja mutantów, ale...

S2 nie ma dema. Jedyne co możesz zrobić, żeby się rozeznać trochę czy Ci ruszy i czy będzie w miarę ok chodzić i ewentualnie na jakich konkretnie ustawieniach to wpisać sobie na YT coś w stylu (podam tu moje podzespoły PC): Stalker 2 Ryzen 5 5600X RTX 4060 32GB RAM. Zamiast moich wklep swój procesor, kartę graficzną i ilość RAM i pooglądaj filmiki, ale musisz jeszcze brać pod uwagę, że w S2 na razie optymalizacja też trochę leży - ja na takim sprzęcie mam te 60 klatek w otwartym terenie, ale w zasiedlonych miejscach typu Bar na przykład już klatki mi lecą do 30, albo niżej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź i równocześnie mam pytanie - warto zainwestować w pendrive z oprogramowaniem hakerskim  dostępnym u Kardana na Zatonie? Wykończyłem grupę  najemników która biegając po lokacji nagabywała stalkerów o pieniądze - czy nie powinienem był tego robić, ponieważ może to dalej mieć jakiś wpływ na grę?

Co do stalkera dwójki to po opinii Kolegi, raczej się wstrzymam z zakupem do czasu powstania nowych poprawek A-Life i jej optymalizacji. Na swoim Ryzen 3 1200 af z 24gb ram i Geforce GTX 1050 Ti w tej chwili na pogranie wielkich szans nie mam.  A na razie pozostanę przy modyfikacjach do poprzedników. Teraz na antology 1.2  gram na ustawieniu dx 11 HBA0 i reszta jakieś minimalne ustawienia, no i jak wychodzi słońce to gra dostaje czkawki. Więc ta modyfikacja jest dosyć wymagająca dla sprzętu.

 

 

Edytowane przez brix32
dopiski i poprawki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam problem z celownikami do broni - znalazłem karabin szturmowy z przyczepionym celownikiem acog, ale kiedy włożyłem w slot broni i próbowałem użyć z tym celownikiem, to tak jakby na karabinie celownik nie był zamocowany. Pod zdjęciu celownika z karabinu i próbie ponownego zamocowania  na karabinie - po kliknięciu na celowniku, zamiast opcji użyj dostałem tylko opcję umieść celownik w okienku i nie daje się go zamocować na karabinie. O co chodzi?

 

 

Edytowane przez brix32
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Wreszcie doszedłem, co z celownikami -  tymi które po kliknięciu prawym przyciskiem myszy nie mają opcji "użyj" - trzeba je przeciągnąć na karabin np. tak jak baterię na pda i powinno działać. Chociaż nie zawsze - na pistolecie maszynowym PP 2000 z acog nie zadziałało. Jednak to wygląda na jakąś niedoróbkę w modyfikacji. Może ta informacja przyda się komuś.

 

 

Edytowane przez brix32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może warto podać gdzieś na wstępie informacje z REDDIT dla potencjalnych graczy w Anomaly Antology i pochodnych, że Stalker ma limit łącznie 65535 obiektów w grze. Za każdym razem, gdy silnik gry generuje nowego wroga z przedmiotami, oznacza numer identyfikacyjny obiektu do jednostki wroga i jej elementów. Podobnie jest z handlowcem i ich przedmiotami. Za każdym razem, gdy wchodzisz w interakcję z kupcem i odwiedzasz nowe miejsce i zabijasz wroga i sprawdzasz jego łup, sprawiasz, że silnik gry generuje numery identyfikacyjne. Jeśli ten numer identyfikacyjny osiągnie 65535, gra się zawiesza i nie będziesz już mógł grać.

https://www.reddit.com/r/stalker/comments/yr4xyg/we_need_group_ideas_to_resolve_the_object_number/?rdt=55443

To właśnie mnie spotkało przy ok 50 dniach w ZONIE 😞 .

* Saving objects...
* 65341 objects are successfully saved
* Game fatal_ctd_save_1.scop is successfully saved to file 'e:/stalker aa/a.n.t.h.o.l.o.g.y 1.2/anomaly1.5.2\appdata\savedgames\fatal_ctd_save_1.scop'
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : m_available_count
[error]Function      : CID_Generator<unsigned int,unsigned char,unsigned short,unsigned char,unsigned short,0,65534,256,65535,0>::tfGetID
[error]File          : D:\a\xray-monolith\xray-monolith\src\xrGame\id_generator.h
[error]Line          : 100
[error]Description   : Not enough IDs

 

Najważniejsze porady graczy:

Bycie absolutnym minimalistą. Nie gromadzić ani układać żadnych przedmiotów. Nie próbuj sprawdzać każdego ciała dla łupu. Nie próbuj demontować zbyt wielu pistoletów itp, aby stworzyć zbyt wiele części, chyba że części mają dobry stan lub są konieczne. Jeśli grasz w tryby fabularne, spróbuj ukończyć fabułę tak szybko, jak to możliwe. Im dłużej pozostajesz w strefie, tym więcej obiektów jest generowanych. Pamiętaj, że numery identyfikacyjne obiektu nie są wielokrotnego użytku, po ich wygenerowaniu są trwałe.

 

  • Dodatnia 1
  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

@najdrokWitam i co zrobiłeś z tym problemem Line - 100 . Ja mam jeszcze taki pierwszy spolier.

Spoiler

image.png.d74ff862941e8318a347b7405f8cfd6e.png

Spoiler

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : m_available_count
[error]Function      : CID_Generator<unsigned int,unsigned char,unsigned short,unsigned char,unsigned short,0,65534,256,65535,0>::tfGetID
[error]File          : D:\a\xray-monolith\xray-monolith\src\xrGame\id_generator.h
[error]Line          : 100
[error]Description   : Not enough IDs

 

Edytowane przez kanon1022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Máš obsazena všechny ID.Ve hře zmáčkni F8.Jestli Ti to napíše obsazení 65500 Id tak zmáčkni F10 a potom F11.Počítej s tím že Ti zmiznou všechny nasbírané náboje ve skrýších.Potom jde ještě smazat ID stalkerů, to musíš zmáčknout Shift+F11.Nesbírej zbytečnosti.Každý předmět i náboj který sebereš získá ID.Musíš to opakovat když budeš mít zase crasch.

Edytowane przez Hobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przeinstalowałem moda od nowa , udało się uruchomić , ale jak nacisne jakikolwiek przycisk w grze to odrazu się zawiesza i twardy reset . 

Dlaczego jak przeinstalowałem moda Anthology zostały stare zapisy , dodam że nie ruszałem samego Anomaly tylko przeniosłem do innego folderu .

Kompa mam mocnego dlaczego to się wiesza , po covidzie chciałem trochę pograć a tu takie rzeczy , jakieś rozwiązania .

Czy da się zaktualizować Anthology .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :) . Przepraszam, że znowu proszę o pomoc. Robię podstawowe linie fabularne i mam po Bunkrze Sterowania odnaleźć Tajną Bazę Monolitu. Towarzyszy mi Strełok i Łotrzyk i raczej się ode mnie nie odczepią dopóki tej bazy nie odnajdę (mogę grać w inne linie ale Ci moi towarzysze plączą mi się pod nogami - nie ma komendy aby zostali itp.) Może ktoś miał okazje znaleźć tą bazę i wie na jakiej jest lokacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, najdrok napisał(a):

Witam ponownie :) . Przepraszam, że znowu proszę o pomoc. Robię podstawowe linie fabularne i mam po Bunkrze Sterowania odnaleźć Tajną Bazę Monolitu. Towarzyszy mi Strełok i Łotrzyk i raczej się ode mnie nie odczepią dopóki tej bazy nie odnajdę (mogę grać w inne linie ale Ci moi towarzysze plączą mi się pod nogami - nie ma komendy aby zostali itp.) Może ktoś miał okazje znaleźć tą bazę i wie na jakiej jest lokacji.

 

Generatory.

W dniu 27.01.2025 o 07:00, kanon1022 napisał(a):

Witam przeinstalowałem moda od nowa , udało się uruchomić , ale jak nacisne jakikolwiek przycisk w grze to odrazu się zawiesza i twardy reset . 

Dlaczego jak przeinstalowałem moda Anthology zostały stare zapisy , dodam że nie ruszałem samego Anomaly tylko przeniosłem do innego folderu .

Kompa mam mocnego dlaczego to się wiesza , po covidzie chciałem trochę pograć a tu takie rzeczy , jakieś rozwiązania .

Czy da się zaktualizować Anthology .

Patch číslo 3 je nejnovější.Na fóru slibují brzy nový.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info o ID z fóra:

Chyba „Nedostatek ID“

 

Každému předmětu ve hře je od samého začátku přiděleno indikační číslo (ID), pokud čísla překročí hranici 65535, hra začne bugovat.
65535 je limit ID objektů ve hře a je to problém samotného herního enginu!
Aby se tento problém nějak pokusil vyřešit, vytvořila Melinite Anthology malý skript pro uživatele s problémy s ID, který usnadňuje sledování ID a zadávání příkazů pro optimalizaci.

Jak používat:
Ve hře stiskněte klávesy:
F8 --> zobrazí informace o množství ID použitého ve zprávách.
F10 --> odstraňte ze hry fyzické předměty (kanystry, sudy, krabice atd.). Část kódu je vypůjčena ze souboru 'optimise.script' (jsou zde určité změny), příslušné poděkování autorovi skriptu je ponecháno v komentářích ke kódu. Originál není vyžadován.
F11 --> odeberte ze hry munici, která má přiřazené ID. Výjimkou je inventář hráče. Nový kód. Originál není vyžadován.
Shift + F11 --> odstraňte alayf skupiny stalkerů a mutantů. Funkce z nabídky ladění.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  ponownie i jak zwykle proszę o podpowiedź :) . Dotarłem na Genaratory w bazie nie ma Monolitu, przechodzę teleportem do drzwi Warlabu. mam notatkę z informacją o dacie wybuchu jako kodzie do Warlabu. Gra nie przyjmuję daty 26041986 ( tak obok to byłem wtedy gościem na weselu od piątku kawalerskie do poprawin - to się nawdychałem swieżego powietrza co by zmniejszyć kaca ). Znalazłem na forum Anology podpowiedź, ale tu jest inny skrypt

[logic]
active = ph_code@lock

[ph_code@lock]
code = 26041986
on_code = {+gen_greh_sabaoth_mortal_sin_generators} %+warlab_door_closed +warlab_codelock_unlock%

Może ktoś wie co zmienicć aby tam wejść, albo jakiego warunku nie spełniam.

Jestem ze Strełokiem i Łotrzykiem, byłem w Bunkrze sterowania mam notatki ( 2 info - o bazie gdzieś na północ,y i notatka o kodzie).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@oreskan Strzelam tylko i to może nie pomóc, ale wejdź w menu Dodatki (chyba, albo Mod Configuration Menu) i wyszukaj "Ustawienia SSS", a potem zakładkę "Wiatr" i tam zobacz. Przed chwilą odpalałem Gammę i widziałem, że w Gammie można zmieniać m.in. siłę z jaką wiatr oddziałuje na drzewa, krzaki itd. Może jak coś tam zmienisz to przestaną się tak bujać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.