Skocz do zawartości

Jak się gra w OP 2.2 - tak naprawdę


Jak się gra w OP 2.2 - tak naprawdę  

17 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy grałeś chociaż 10 godzin bez oszukiwania (bez zainstalowanych dodatków, modyfikacji plików i nieśmiertelności)

    • Tak
      12
    • Tak, ale nie da się tak grać
      2
    • Nie
      3
  2. 2. Czy masz zainstalowane dodatki/ulepszacze gry

    • Tak
      9
    • Nie
      8
  3. 3. Czy masz zmodyfikowane pliki

    • Tak
      7
    • Nie
      10
  4. 4. Jak często szukasz pomocy w Internecie przy zadaniach

    • Zawsze
      0
    • Bardo często
      8
    • Pół na pół
      3
    • Rzadko
      4
    • Sam się wszystkiego domyślam i jestem jasnowidzem
      2
  5. 5. Czy planujesz przejść całą grę wiedząc, że może to zająć całe lata

    • Tak
      13
    • Nie
      4


Rekomendowane odpowiedzi

@Ignachinio

Troche nie rozumiem twojego toku rozumowania tutaj, niezaprzeczalnym jest to, że OP jest kolosalnie ciężkim modem nieważne kto by się za niego nie zabrał i po prostu nie da się wybronić tej gierki, że podchodzą do niej nooby i potem jest wielkie zdziwienie, że nie dają rady. OP jako modyfikacja Stalkera jest relatywnie mało popularna w porównaniu do Gammy czy EFP i raczej większość ludzi, którzy do OP siadają są w pełni świadomi na co się piszą. Nie jestem też fanem argumentu o zmianie kontekstu w zależności od lokalizacji, bo nie mam pojęcia jakby Rosyjskie tłumaczenie miałoby jakkolwiek pomóc w szukaniu schowków Kolekcjonera, które są pochowane w taki sposób, że albo przeszukujesz całą mapę, albo idziesz prosto do poradnika na YT, i tak samo jest z wieloma innymi zadaniami na szukanie rzeczy. Mod jest pokręcony i absurdalny i trzeba było być Bogiem żeby w lot pojąć o co chodzi w danym zadaniu i gdzie konkretnie trzeba się udać. Sam jestem zwolennikiem OP, ale no bądźmy poważni, nieważne kto sie za niego zabierze to i tak będzie miał problemy.  Wszystko to co napisał killerstalker jest prawdą, prawdą jest również, że są gry, które nie są dla każdego i z samego tytułu, że ktoś jest miernym graczem będzie dzielić go od zrozumienia dalej gry, ale po prostu w kontekście OP ten argument nie działa bo, gra jest faktycznie bardzo trudna. Sam przeszedłem dziesiątki modów w tym wszystkie Reborny, ale OP to od zawsze był ostatni boss modów i nie da się z tym handlować.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika.. no bo w sumie  OPki to są dla tych co "wiedziały gały co brały".

W ogóle nie ma co też co porównywać do "popularnych" Anomaly i Gammy bo te mody to złapały kupę ludzi lubiących crafting/freeplay/survival, które mają zero pojęcia o historii/fabule stalkera i to nic złego, i w niczym im to nie przeszkadza żeby dobrze się bawić. A jak zetkną się z OPkami to raczej będzie ciężkie doświadczenie i WTF.

 

Ps. Ja tam wiem, że nigdy żadnego opka nie skończę (a grałem już w dużo wersji) ale, że jest kupa rzeczy do roboty to lubię sobie od czasu do czasu pograć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb

Rozumiem, ale to, że ktoś nie potrafi podejść dobrze do wymagającego moda nie czyni go z automatu łatwym bądź przystępnym. Stalker + OP to swojego rodzaju Tibia dobrze do niego siadać jak masz niezliczone godziny wolnego czasu do dyspozycji, mod specyficzny i pokręcony, więc mało dziwnym jest to, że pokonuje nawet doświadczonych graczy serii.

Moim zdaniem też troche pod sam koniec OP strasznie zwalnia i traci pomysł na siebie, bo Tajna Broń Monolitu czy fabuła Snajpera to w zasadzie od schowka do schowka i powrót na Zaton, gdzie trzeba mieć setki tysięcy wolnej gotówki żeby płacić za teleporty bo inaczej tracisz godziny na samo dojście na Zaton konwencjonalnym sposobem.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czego tutaj nie rozumiesz ;) No opek jest najtrudniejszym modem i nie dla wszystkich. Tak jak napisałem, nie każdy musi go ukończyć bo sam wiem ile czasu i godzin spędziłem w każdej wersji i teraz w sumie . bazuję na swojej wiedzy i doświadczeniu, Jak się komuś nie udało, szkoda. Ale szanuję, że chciał pograć te 200-300 godzin i dał sobie spokój. Tak naprawdę ten mod nie jest do przechodzenia na szybka pach pach i koniec wszystko trzeba poznawać i poczuć ;) Zresztą po to założone są tematy pomocne jak grać i co robić.

Oczywiście nikt nie musi ich czytać bo każdy gra po swojemu. Ja jednak polecam poczytać co piszą osoby które mają o nim pojęcie. Będzie dużo łatwiej.

Jak dla mnie kolejny temat który ma w sumie wywołać niezdrowe emocje, że ooo ten Opek to jednak straszne gó.. bo nie idzie go przejść. BO przeciwnicy mnie rozwalają. No będą Cię rozwalali Stalker nie ma mechaniki skalowania przeciwnika. Nic z tym nie zrobimy i wolę, żeby było jak jest niż aby po 200 godzinach przeciwnik w zasadzie rzucał do mnie kamyszkami bo jestem taki uber że nie idzie mnie pokonać. Nie interesował by mnie taki mod.

Schowki Kolekjonera to zadanie dodatkowe. Nie musisz go robić. Gra daje Ci wybór i nie zmusza do latania po całej kolacji. Nie chcesz nie rób. Ale znając ich zawartość chciałbyś aby taki schowek leżał na widoku w pierwszym miejscu i na Ciebie czekał? Bo ja nie. Nie docenił bym go.

Mod nie jest pokręcony i absurdalny tylko mega trudny i o to w nim chodziło. Masz spędzić w nim wiele godzin poznając lokację i walcząc o wszystko. I pewnie w wersji zero bez niczego tak jest jednakże każdy z nas ma jakieś tam ulepszenia które już trochę wypaczają grę ;)

Co do tłumaczenia w sprawie schowków to nie. Ale już np fleszka dla Kuzniecowa gdzie trzeb znać rosyjską wyliczankę aby wiedzieć jakie liczby wpisać wymagała by jednak jakiejś podpowiedzi ;) Taka moja drobna sugestia.

I zadania dla Fenira jak dla mnie nie polegają tylko na bieganiu z kąta w kąt.

Podsumowując nie zgadzam się, że to co napisał założyciel tematu to sama prawda na temat tego moda. Raczej jego wyobrażenie podejrzewam, że podlane frustracją z powodu niemożliwości przejścia zadań. Mod na pewno jest mega trudny i długi ale nie jest zrobiony przez debili którzy nie wiedzą co robią.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się u nas mówi: Овде ми причаш глупости/баналуки (Prawicie mi tu głupoty/banialuki), OP jest do przejścia, ciszej jedziesz, dalej zajedziesz,  

Reborn - wszystkie części - to jest dopiero amalgamat hororu, bredni z klimatu fantazy oraz koszmaru który po przejściu idzie do lochu podświadomości i czasem wypływa jak ktos narzeka na fajne ( może długie ) mody.

:) 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mod jest już tak "obgadany", jest tyle materiałów, poradników, streamów że naprawdę mówić, że jest mega trudny to gruba przesada ( każde przejście nawet najtrudniejszego zadania gdzieś jest opisane) Dodane możliwości bycia przez 1 min nieśmiertelnym po zażyciu pewnego specyfiku załatwia wiele upierdliwych zadań w stosunku do OP 2.1 , gdzie naprawdę trzeba było męczyć się nie raz godzinę z jednym zadaniem. I jak w Gothic, jak napotykamy zbyt silnych przeciwników to próbujmy się doposażyć a nie walić głową o mur i ginąć milion razy. 

Tu taki mały spoiler: Kto płaci za teleporty? Przecież są artefakty "Teleport" , a na nie recepta. Zero kasy. :)

Mechanika gry jest trudna od początku i do końca moda nie czujesz się w trybie God MOD. Ale w Anomaly i Gamma też walki są trudne, tyle tylko, że zazwyczaj mało jest przeciwników i szybko się dochodzi w grze do wyposażenia, ekwipunku  czyniących grę łatwiejszą. W OPku tak nie jest: ekwipunek buduje się mozolnie i powoli, z zadania na zadanie.

Co do długości: tak , jest za długi. Z tym, że wiecie  ile procent ludzi kończy zaczęte przez siebie gry? Nawet te proste. Poszukajcie w internecie ile osób , które zaczęły  Wieśka 3 i go ukończyło i to wersji podstawowej, nie mówiąc już o DLC.

OP 2.2 nie trzeba kończyć. 

NLC chyba jest modem trudniejszym, jeszcze nie grałem bo jest tylko po rusku.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, vidkunsen napisał(a):

Ksantyp - mod misery jest tak ponury i pogięty jak przeciętny dzień na byle jakim blokowisku i taka sama ilość zjebów.

mam wybór, wybrałem serie OP. :) 

Wierz, mój sentyment pochodzi z czasów, gdy Misery dopiero startował - wtedy to był jedyny mod z tak rozbudowanym craftem + mroczna atmosfera + mocny free play. Z dzisiejszej perspektywy to jest to już staroć - fabuła to tylko podstawka, schowki stałe ( a przecież mogli zrobić losowe, co by przedłużyło żywot moda), mechanika też. Ot , się zestarzał. Ale wspominam go mile.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2024 o 18:25, vidkunsen napisał(a):

Ksantyp - ja dla odmiany mam sentyment i co jakiś czas gram w NS5TT2 (nowyj sjuzet pjiat tajnyje tropy wtaroj).

Tak, ten mod jest świetny. Grałem go wiele lat temu, pamiętam jak momentami był ciężki do przebycia. Jest to mod przemyślany i kompletny. Teraz wyszła chyba aktualizacja, ale chyba tylko graficzna?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.