Jump to content

Co należy poprawić w modzie


Vorenus
 Share

Recommended Posts

Kto gra/ł wie co psuje zabawę, na pewno FPS, BT, wpadanie przedmiotów w tekstury, długie wczytywanie gry i savów, można wymieniać jeszcze długo... Mi chodzi jednak o zmiany w samej grze na takie, żeby była bardziej realna i jeszcze ciekawsza. Jako sympatyk militariów i czasowy posiadacz dwóch karabinków z serii AK 7,62mm (służba wojskowa, najpierw AKMS na szkółce, potem AKS na bojówce) zmieniłbym w grze przede wszystkim statystyki broni. Otóż o ile w podstawce - So.C. totalnie skopali karabinki konstrukcji radzieckiej na bazie Kałasznikowa, to w Soljance przedobrzyli ze statystykami tej broni. Siła ognia w AK, zarówno 7,62 jak i 5,45 jest zadawalająca ale celność pozostawia wiele do życzenia. Próbowano to zmienić przez długie lata ale seria AK osiągnęła już dawno szczyt swoich możliwości i ostatni jej produkt - AN 94 Abakan tak bardzo odbiega od podstaw konstrukcyjnych, że według wielu źródeł można rozpatrywać go jako karabinek nie będący już spuścizną konstrukcji popularnego Kałasznikowa. http://www.opisybroni.republika.pl/an94.html http://www.eioba.pl/a72163/karabinki_automatyczne_i_karabiny_cz_1 http://www.eioba.pl/a72246/ak_vs_m16 http://pl.wikipedia.org/wiki/Karabin_FN_F2000 Karabinki konstrukcji zachodniej wyglądają nieco lepiej pod względem celności, zwłaszcza konstrukcje z lat 90-tych i nowsze. Tymczasem w Soljance totalnie skopali statystyki zachodnich karabinków a najlepszym przykładam może być FN 2000 - najlepszy karabinek w podstawce i śmieszny w modzie. Żeby jednak nie przynudzać napiszę krótko - Soljanka potrzebuje totalnego reskinu statów broni. Plusem jest odejście od super statystyk broni po tuningach z podstawki, gdzie szybkostrzelny AK 74 miał też super kopa i super celność i trzymanie się ulepszeń jedynie w kierunku tuningu. Problemem jest to, że ludzie znający się na broni na tyle, że potrafiliby poradzić sobie ze statystykami, nie potrafią "dłubać" w plikach i z chyba z tego powodu nie grałem jeszcze w moda który można nazwać realnym pod kątem statystyk broni.

Link to comment
Share on other sites

Lubię postrzelać, interesuje mnie broń... Jak by Ci to wytłumaczyć? To jakbyś grał w Fifa ileś tam XXXX razy i mając zespól złożony z zawodników z samej czołówki ; Ronaldo, Massi, Kaka ... (nie będę wymieniał dalej - załapiesz o co chodzi)... będziesz przegrywał z klubem grającym Żurawskim, Sobolewskim, Małeckim i im podobnym. Piszesz, że wystarczy zamontować celownik optyczny i celność jest poprawiona.... Raczej nie bardzo bo ułatwia tylko celowanie, a tak w ogóle to właśnie celność AK jest przesadzona in plus w stosunku do SIG czy ZM LR. Jeżeli temat jest drażliwy lub banalny, nie będę urażony jak admini go skasują - nie ma i już.

Link to comment
Share on other sites

Co zmienić w tym modzie ....gdyby zacząć wymieniać to zrobiłaby się całkiem spora lista . Ale nie w tym problem ...każdy grający patrzy na Soljankę pod kątem swoich potrzeb i ten temat byłby bez końca. Jednemu przeszkadza broń ..drugiemu emisje...kolejnemu mutanty itd.. W tym modzie moim zdaniem pierwsze co trzeba zrobić ,to zatrzymać ten galop do przodu ...wrócić trochę w tył i naprawić błędy ,które ciągle występują mimo patchy i łatek. Na przykład po co komu jakieś nowe tekstury w Pieczarze , jeżeli tam w ogóle nie da się grać podobnie jak w Labiryncie...Niezbadane tereny częste błędy z ID...Sarkofag błędy z Zombi ...Bagna problemy z oświetleniem ...wypady na pulpit na co drugim przejściu ...Takich głupot w tej grze jest dużo..Poprawa configuracji broni i kamizelek to nie jest aż taki palący problem ...to tylko moje skromne zdanie... // Vorenus są materiały na temat jak zmienić statystyki broni wystarczy poszukać , same zmiany nie są trudne . Trzeba posiedzieć i edytować parę plików odpowiedzialnych za broń i zadawane przez nią obrażenia....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A ja zdjąłbym te twarde, skryptowe zależności głównego wątku. Myślę, że to zmniejszyłoby też ogólną liczbę błędów. W ogóle z tym systemem to już chłopaki z GSC dali plamę. Do tej pory pamiętam otwieranie drzwi w elektrowni za pomocą Gausssa, bo wątek z Doktorem i schowkiem na Prypeci sypnął mi się gdy po flashdrive Striełoka wróciłem już po wizycie w X18. Silnik, póki co, zmusza do bardzo rygorystycznego wykonywania wszystkiego we właściwej kolejności. No i jeszcze spawn już ledwo ledwo zipie....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam Statystyki broni to rzeczywiście łatwizna w Stalku akurat wszystkie parametry broni są podane na tacy Trzeba tylko samemu posiedzieć nad tym bo nie zawsze wystarczy powiększyć parametr obrażenia czy szybkostrzelność a i amunicja też ma swoje staty, każdy musi chyba metodą prób i błedów dojść co mu odpowiada, poza tym jeszcze frakcje mają swoje ustawienia odporności na wszystkie obrażenia w zakresie od 0 do 1 (można nawet 0.99999 i dalej z zakresie ustawiać nie pamiętam już teraz tylko czy zwiększamy czy zmniejszamy jeśli chcemy osłabić npca - łatwo samemu sprawdzić )i jeśli np. zombie ma ustawienie takie że obrywa tylko 1/100 z obrażeń broni i amunicji ( ammo też ma staty j.w. pisałem może w random nie znalazłeś bo mod ich nie tykał więc ich nie było w plikach) to żeby zobaczyć jakiś efekt na tym zomiaku to nie wiem o ile byś musiał zwiększyć obrażenia no i jeszcze liczy się odpornośc na przebijalnośc to wszytko ma znaczenie bez edycji npców same zmienione bronie mogą nie dać efektów Dziubdzianie w każdym pliku z osobna nie każdemu jednak się uśmiecha, bo jest tam ich trochę. Ale bardzo denerwujące jest, kiedy "komputer" po chamsku oszukuje i respi Ubersoldatów którym niestraszna seria z kałacha prosto w gębkę:P ( to w ogóle nie wiem czemu niektórzy nazywają urealnieniem rozgrywki tą nadodporność i nadcelność, w nowy scenariusz 5 osstatno bez efektu typowi cały magazynek w plecy władowałem z "Wała" z max 3 metrów, na szczęscie Solyanka ma mniej takich kwiatków) Jednak z tezą, że kałach zadaje większe obrażenia nie zgodzę się. Na dystansach jakie mamy w grze czyli do około 150 m. pociski 5.56 Nato mają jeszcze na tyle duża prędkość że zachowują się zgodnie z zamierzeniami producentów i po trafieniu w cel zmieniają scieżkę penetracji po czym fragmentują. Sytuacje takie jak z Afganistanu, gdzie potwierdzano prowadzących skuteczny ogień po trafeniach (rekordzista skutecznie odgryzał się po 7 trafieniach-powaga) tutaj nie miałyby prawa się wydarzyć Jeśli chodzi o zdolność do penetracji to oczywiście Kałach jest królem karabinków szturmowych i nie zanosi się na to żeby przez następne 20 lat miało się to zmienić. Mnie za to bardzo rażą ceny kałachów akurat, często moderzy posługują się cenami fabrycznymi To bez sensu Mam znajomego, który rok temu był w siłach stabilizacyjnych w Bośni przez pół roku. Dawno już tam po wojnie a kałach kosztuje tam 300 dolarów i bardzo łatwo go kupić. W strefie wojny zawsze broni jest od groma i ciut ciut i kosztuje tam grosze.

Link to comment
Share on other sites

Przy wrzucaniu przedmiotów z ekwipunku do skrzynek kursor nie powinien zjeżdżać na samą górę.

To święta racja...dostaję od tego białej gorączki. Każdy ruch w pudełku i kursor od nowa w górze, co za gość to wymyślił.? Jeżeli masz w pudle milion rzeczy to czysta udręka.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Mi się marzy Solianka stabilna, bez wypadów do pulpitu przy zmianie lokacji... Z innych irytujących błędów pozbyłbym się: 1. wypadania przedmiotów z plecaka (czy to całości zawartości, czy też jak kilkakrotnie było u mnie wybiórczego). 2. wpadania przedmiotów kwestowych i niekwestowych, artefaktów itp w tekstury. 3. poprawiłbym łatwość korzystania z teleportów (za drogie ;)). I tak dostępne są one w późniejszym etapie gry i z reguły trzeba się nieźle namęczyć, by pojawiła się możliwość skorzystania z nich. Powinny stanowić alternatywę dla biegania po całej mapie w ramach wykonywanego kwestu. Kto chce biega, kto nie chce - teleportuje się :) 4. wywalić to wracanie do góry kursora podczas usuwania z ekwipunku przedmiotów a kolesia, który to wymyślił z roboty :D Ciekawe, że podczas sprzedaży kursor jakoś nie wraca do góry ..., czyli da się :P 5. poprawiłbym egzę Czystego Nieba w takim zakresie jak ja to zrobiłem - stała się bardzo dobrą alternatywą dla SKATA-15M :D Pozostałe pancerze bym zostawił takie jakie są - jest OK. 6. konfigi broni zachodniej do poprawki - tak jak Vorenus postuluje. Zgadzam się z nim w 100%. 7. ściana w Labiryncie do poprawki - gra ma dawać przyjemność, a nie irytować głupotami :D 8. super twardziele w egzach na których nie działa nic innego jak Wintorez lub Wał - do osłabienia. 9. pozbyłbym się bez żalu godziny strachu - nic do gry nie wnosi, robi błędy (sen) i zdaża się, że podczas niej giną ważni NPCe. To taka lista na gorąco. Jak jeszcze coś mi się nasunie na myśl :D, to dopiszę :D

Link to comment
Share on other sites

Czy Wy też macie wrażenie, że broń na amunicję 9+39 (obojętne czy Wał,Wintorez, Groza lub pistolet Freemana) ma zdecydowanie za dużą moc? Zazwyczaj jeden strzał, nawet ze zwykłej amunicji i już po przeciwniku. Działa to też w drugą stronę, gdy zostaniemy ostrzelani taką amunicją, nawet egzo Czystego Nieba i korale prababki burera nie pomogą.

Link to comment
Share on other sites

Czy Wy też macie wrażenie, że broń na amunicję 9+39 ma zdecydowanie za dużą moc? Zazwyczaj jeden strzał i już po przeciwniku. Działa to też w drugą stronę, gdy zostaniemy ostrzelani taką amunicją, nawet egzo Czystego Nieba i korale prababki burera nie pomogą.

Dokładnie takie samo wrażenie mam i dlatego gram tylko bronią na ammo 9x39 ;).

Trochę to nudnawe, ale za to jakie skuteczne :P

Ważne jest to co napisałeś potem - działa to w dwie strony. Im dalej w grę zabrniesz, tym częściej będziesz spotykał kolesi, którzy używają tej broni z tego samego powodu co ty :D

Link to comment
Share on other sites

Czy Wy też macie wrażenie, że broń na amunicję 9+39 (obojętne czy Wał,Wintorez, Groza lub pistolet Freemana) ma zdecydowanie za dużą moc?

Tak to prawda ...według mnie całą Solankę można przejść mając przy sobie jedynie podrasowany WSS "Wintorez" PSO-3 z sejfu na Agropromie i zapas amunicji 9x39...

Bez wątpienia najlepsza broń moda to ta, która korzysta z pocisków 9x39 i to nie koniecznie przeciwpancernych.

Link to comment
Share on other sites

Moja lista, jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopiszę: 1. Obniżyć właściwości artefaktów o 20%. 2. Wprowadzić możliwość biegu we wszystkich egzoszkieletach. 3. Obniżyć właściwości kominezonów o 20%. 4. Menu ekwipunku, pda, mapa, hud powinno wyglądać tak jak w Zewie Prypeci, gdzie wg mnie było idealne. 5. Mniej artefaktów do znalezienia, ale można je wymienić na więcej przedmiotów. 6. Mniej misji typu: Idź tam i z powrotem i przynieś mi od 30 do 100 kg czegoś. 7. Więcej misji typu: samotne zdobywanie jakichś obiektów i walki z przeciwnikami(ale bez pomocy npc, bo zazwyczaj bardziej przeszkadzają niż pomagają). 8. Zmniejszyć moc amunicji 9+39. 9. Brak wypadania i znikania przedmiotów kwestowych, oraz rzeczy z plecaka. 10. Jeśli to możliwe, mniej wypadów na pulpit, szybsze wczytywanie, większa dowolność w wykonywaniu kolejnych zadań, 11. brak wyrzucania kursora do góry przy przerzucaniu rzeczy z plecaka do schowka 12. Więcej starej broni.

Link to comment
Share on other sites

Co do tych wintorezów i wałów to rzeczywiście przegięcie może i ciężki nabój pistoletowy przebija płytę pancerną 6mm z 400 metrów (jak twierdzi producent), ale nie wierzę że jest taki celny jak w modach z tą krótką lufą i zamontowaną na sztywno inaczej zupełnie niż normalnie jeżeli nazywamy to snajperką. Dla mnie to taki karabinek szturmowy z za niską szybkostrzelnością i za małym magazynkiem. Powinien być w statach mniej celny. I ta balistyka, no co jak co ale na 50 metrach mierzyć 20 cm nad cel żeby trafić to już przesada No mapki konsolowe więc nie ma biegania jak w arma 2 ale to takie korekty na co najmniej 100 metrach sie robi ze zwykłej broni nie wiem jaki miałby opad taki nabój w takim razie na 400 metrach pewno trzeba by mierzyć jak z granatem nasadkowym :P

Link to comment
Share on other sites

Artefak Dusza ;)

Po modyfikacji traci swoje właściwości (Ochrona przeciwpromienna + 10% i promieniowanie -10%)a wręcz staje się przeciwieństwem podnosi radiacje :D TO KOMPLETNIE Niedopracowane:huh:

Też tak uważam - nie transmutowałem żadnej z moich Dusz :)

Mam dwie na pasie (+20% ochrony od radiacji) - pozostałe parametry już takiego znaczenia nie mają :)

Link to comment
Share on other sites

W temacie napisano już wiele, ale chociaż mamy różne oczekiwania w kwestii moda, to chyba zgodzą się wszyscy, że należy poprawić jego stabilność. Teraz uważam, że jest to absolutnym priorytetem i dobrze by się stało żeby Arhara zamiast pisać kolejne dopełnienie rozwiązał ten palący problem. Olbrzymi minus i właściwie utopia to konieczność zakładanie gry od nowa po wyjściu kolejnego dopełnienie... Kto skończył 19.04 wie ile godzin spędził przy modzi i to nie tylko przeznaczonych na grę ale grzebanie w plikach, szukanie rozwiązań licznych błędów, niedoróbek i bugów... Jestem daleki od krytyki Arhary albo moda ale piszę szczerze co myślę - charakter już ma taki.;)

Link to comment
Share on other sites

Bezszkutecznie próbuję odnaleźć plik, który odpowiedzialny jest za pojawienie się ekranu ekwipunku w czasie przeszukiwania schowka. Ten, który jest odpowiedzialny za takowy ekran podczas handlu już mam. Gdyby ktoś mógł mnie naprowadzić na ten drugi, to myślę, że dałoby się rozwiązać problem tego wracającego do góry kursora podczas przenoszenia elementów ekwipunku z plecaka do schowka.

Link to comment
Share on other sites

W temacie napisano już wiele, ale chociaż mamy różne oczekiwania w kwestii moda, to chyba zgodzą się wszyscy, że należy poprawić jego stabilność. Teraz uważam, że jest to absolutnym priorytetem i dobrze by się stało żeby Arhara zamiast pisać kolejne dopełnienie rozwiązał ten palący problem. Olbrzymi minus i właściwie utopia to konieczność zakładanie gry od nowa po wyjściu kolejnego dopełnienie... Kto skończył 19.04 wie ile godzin spędził przy modzi i to nie tylko przeznaczonych na grę ale grzebanie w plikach, szukanie rozwiązań licznych błędów, niedoróbek i bugów... Jestem daleki od krytyki Arhary albo moda ale piszę szczerze co myślę - charakter już ma taki.;)

Myślę że to już niemożliwe.Soljanka to kompilacja kilku jeśli nie kilkunastu modów.W tej chwili żeby ją zoptymalizować trzeba by ja napisać praktycznie od nowa.A nowa gra po dopełnieniu , no cóż przecież zmienia sie najczęściej fabuła w jakimś stopniu i to wymusza nową grę.Skoro podstawkę mogłem przejść z 5 czy 6 razy to mogę i soljankę :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity