Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

scale_1200.jpg

Tytuł oryginalny: Новая Война
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004/1.0006
Data premiery: 20.05.2007 r.
Autor: Korolev_IV
Autor spolszczenia: @smox
Śr. długość rozgrywki: (~10-15 godzin)


OPIS:

Spoiler

Jest to jedna z pierwszych globalnych modyfikacji do Cienia Czarnobyla z koncepcją odmienną od oryginału.

Została stworzona pod roboczym tytułem "Add-on To S.T.A.L.K.E.R." i była dołączona na płycie do egzemplarza rosyjskiego magazynu "Igromania" z lipca 2007 roku. Piracka płyta z tym modem nosiła nazwę "Nowa Wojna" i dla wielu ludzi na wschodzie stała się "pierwszym Stalkerem".

Slogan od twórców:
Modyfikacja sprawia, że gra staje się nieprzewidywalna, niebezpieczna i pełna niespodzianek.
Główne założenie jest proste - gracz nie powinien mieć poczucia sztuczności tego, co się dzieje.


Szczegółowa lista zmian:

Spoiler

Populacja Zony:

  1. Wszyscy NPC odradzają się mniej więcej raz na 12-24 godziny.
  2. Zwiększono celność NPC.
  3. Podczas walki w nocy NPC wyłączają swoje latarki.
  4. Teraz NPC podnoszą i wykorzystują porzuconą broń.
  5. NPC omijają anomalie.
  6. Dodano możliwość wcześniejszego przejścia do Baru (trzeba zapłacić Chorążemu 12.000 rubli, a następnie samodzielnie otworzyć bramę).
  7. Zmieniono system relacji między frakcjami, który pozwala pod pewnymi warunkami uczynić członka danej frakcji neutralnym.
  8. Dodano możliwość dołączenia do Powinności lub Wolności.
  9. Zmieniono system reputacji oraz statystyki zabójstw.
  10. Zmieniono relacje między NPC i mutantami oraz między odmiennymi mutantami.
  11. Przywrócono wycięte mutanty: bajuny, burery, izlomy/połamańce, chimery, zombie cywile, zombie-duchy.
    • Dodano opisy przywróconych mutantów do encyklopedii w PDA.
    • Zbalansowano obrażenia zadawane przez przywrócone mutanty.
  12. Mutanty poruszają się swobodnie po mapie, atakując stalkerów, wojskowych, bandytów i wrogie osobniki swego rodzaju.
  13. Zwiększono ilość mutantów na wszystkich lokacjach.
  14. Na terenie Elektrowni Jądrowej i Sarkofagu usunięto prawie wszystkich NPC i dodano mutanty:
    • na zewnątrz nibyolbrzymy, chimery i burery;
    • wewnątrz kontrolery, pijawki i inne.
  15. Dodano możliwość przeciągania ciał mutantów.
  16. Zmieniono tekstury niektórych mutantów.

Handel:

  1. Rozszerzono asortyment u handlarzy.
  2. Przerobiono system handlu i zwiększono ceny wszystkich towarów.
  3. Ceny artefaktów zostały kilkakrotnie podniesione (teraz wahają się od 20 000 do 100 000).
    • Jeśli NPC nie ma wystarczającej ilości pieniędzy podczas sprzedaży wielu artefaktów naraz, trzeba je sprzedawać jeden po drugim.
  4. U stalkerów można kupować amunicję.
  5. Można kupić gitarę, radio, PDA i inne rzeczy, które nie są w żaden sposób używane (ukłon w stronę realizmu).
  6. U Barmana można kupić każdy potrzebny artefakt.

Broń i amunicja:

  1. Dodano nowe bronie: Sajga 12K i AK-101 (pod naboje NATO).
  2. Przywrócono wyciętą broń (Beretta, TOZ-34, Browning), kombinezony i przedmioty (np. detektory anomalii).
  3. Zmieniono nazwy broni na prawdziwe.
  4. Dodano nowe tekstury dla wszystkich broni oraz siatek celowniczych.
  5. Wyłączono automatyczne chowanie broni (np. po wejściu do baru).
  6. Dodano możliwość zdejmowania kombinezonów z trupów, co udaje się w 30% przypadków.
  7. Dodano możliwość naprawy broni i kombinezonów u handlarzy.
  8. Broń można modyfikować (luneta snajperska, tłumik, granatnik podlufowy).
  9. Zmieniono obrażenia i celność broni.
  10. Balistyka została przerobiona.
  11. Pancerz i broń zużywa się, co wpływa na ich parametry.
    • Zmniejszono zużycie broni sowieckiej.
  12. Zmieniono charakterystyki większości kombinezonów.
  13. Dodano możliwość biegu podczas trzymania w rękach karabinu snajperskiego.
  14. Egzoszkielet kosztuje teraz 100.000 rubli, ma doskonałe parametry i można w nim biegać.

Anomalie i obrażenia:

  1. Anomalie są teraz ledwo widoczne, widać tylko lekkie zniekształcenia w powietrzu.
  2. Promieniowanie ustępuje wolniej.
  3. Głód przychodzi częściej.
  4. Rany zadają więcej obrażeń i goją się wolniej.

Inne:

  1. Zwiększono maksymalny udźwig GG (70-90kg).
  2. Nieznacznie zmieniono wagę leków i żywności.
  3. Zmieniono shadery i poprawiono wydajność gry.
  4. Zwiększono wysokość kamery (tym samym "wzrost GG").
  5. Dodano nowe menu główne i tło ładowania.
  6. Dodano nową teksturę PDA.
  7. Zmieniono wizerunek głównego bohatera w oknie dialogowym oraz w ekwipunku (przy wyciąganiu przedmiotów z trupów).
  8. W opcjach dodano "Uruchom silnik", "Widok pierwszoosobowy", "Widok trzecioosobowy (1)", "Widok trzecioosobowy (2)".
  9. Słońce przesuwa się od horyzontu do horyzontu, ze wschodu na zachód, a cienie rysują się tak jak powinny.

Ciekawostki:

Spoiler
  • Do stworzenia modyfikacji użyto szeregu zarówno mniejszych, jak i większych modów-dodatków, w tym "M_BCCF_Full 1.2"; za A-life odpowiada "SANEX A-LIFE MOD V 3.0".
     
  • Mod jest wyjątkowo niezbalansowany, za pieniądze z dziesięciu "Meduz" można kupić egzoszkielet u Barmana, który ma na sprzedaż od początku gry.
     
  • W modyfikacji występuje podgatunek tuszkana - tuszkan witalny. Różni się od zwykłego większą ilością zdrowia.
     
  • Wszystkie postacie mogą swobodnie przemieszczać się między lokacjami (poza oskryptowanymi).
     
  • Mod był nie do przejścia do końca z powodu wylotu przy przejściu do Sarkofagu, ze względu na używanie przez niego modyfikacji "M_BCCF_Full 1.2" z tym samym błędem.
    W 2012 roku na stronie old.ap-pro.ru problem naprawiono, a 6 grudnia 2013 roku mod został dostosowany do wersji 1.0004 i 1.0006.
    26 maja 2021 roku opublikowano ostatnią aktualizację moda w nowym temacie na ap-pro.ru.
     
  • Piracka płyta z modem została wydana przez jednego z najstarszych i największych pirackich wydawców gier komputerowych i oprogramowania w WNP - "7th Wolf".

PORADY:

Spoiler

Przydatne wskazówki:

  • Na samym początku gry można zdobyć kombinezon Skat-9M i szybko się wzbogacić. Aby tego dokonać, trzeba zabić wojskowych z posterunku na Kordonie i przeszukać ich ciała.
     
  • Przed udaniem się do jakichkolwiek podziemi czy laboratoriów należy zaopatrzyć się w dużą ilość broni.
     
  • Na Wysypisku jest dużo agresywnych bajunów, trzeba uważać.
     
  • Nie zaleca się wchodzenia do wioski pijawek na Magazynach Wojskowych, jest tam dużo niebezpiecznych mutantów, które są w stanie szybko otoczyć GG.
     
  • Momentami gra może lagować ze względu na dużą ilość mutantów, aby to ukrócić, należy zabić mutanty lub szybko opuścić lokację.
     
  • W lesie na Radarze występuje wiele psionicznych nibypsów, zabicie ich może spowodować crash gry, więc lepiej się tam nie zbliżać.
     

GALERIA:

Spoiler
NW_1.jpg NW_2.jpg
NW_3.jpg NW_4.jpg
NW_5.jpg NW_14.jpg
NW_6.jpg NW_7.jpg
NW_8.jpg NW_9.jpg
NW_10.jpg NW_11.jpg
 

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Folder gamedata przenosimy do katalogu głównego, w którym mamy zainstalowaną grę.


2. Otwieramy plik fsgame.ltx, a następnie linię:
$game_data$ = false| true| $fs_root$|
zmieniamy na:
$game_data$ = true| true| $fs_root$|
 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod pod wersję 1.0003/1.0004:


Mod w wersji PL na wersję gry 1.0004:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Mod w wersji PL na wersję gry 1.0006:

  • Nasz serwer - [KLIK]
     


Źródła:  stalker_portal_LOGO.png   AP-PRO_LOGO.png   s-mods-wiki_logo.png

 

  • Dodatnia 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pobrałem tego moda w wersji do patcha 1.0006. No cóż, szału nie ma, w 2007 roku można było zagrać. Porównałem kilka plików i większych zmian nie ma, np. w Kordonie i Barze dodano tylko możliwość naprawy u Sidorowicza i Barmana. Dodano kilka mutantów i kilka broni. Nic czego by nie było w innych modach. Nawet nie ma śpiwora. To trochę zmieniona podstawka. Zaczynamy z SWD. W wiosce nowicjuszy trochę zombiaków, to samo na APT. Zwrócono się do nas z prośbą o spolszczenie tego moda. Spełnimy ją dlatego, że roboty z tym będzie nie wiele. Jednak jestem przekonany, że jest wiele ciekawszych modów, nawet z tamtych czasów.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję @Smox że przychyliłeś się do mojej prośby.

Może to i stary mod. Może nie urywa tej części pleców gdzie traci godną nazwę.

Ale jak nie patrzeć to początki modowania Stalkera. Ja mam nadzieje że przypomną mi się

ten entuzjazm jak pierwszy raz go przechodziłem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • pacjent1972 zablokował(a) ten temat
  • 4 lata później...

Znalazłem na Youtube filmik - САМЫЙ ПЕРВЫЙ МОД НА STALKER (Pierwszy mod do Stalkera). Autor twierdzi, że był to mod Новая Война (Nowa Wojna) z 20 maja 2007 roku, jeszcze na patch 1.0003. 

Na Ap-pro znalazłem tego moda - https://ap-pro.ru/forum/35-2704-1  Linki do wersji na patch 1.0004 i 1.0006 wygasły, ale jest do pobrania Repack z 2009 roku.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

92812926.jpg

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl - Новая Война

Jak zwykle pierdoły i kit jest napisany, że nie ma i nie można pobrać i ..., żeby nie być bardziej  dosadnym.

Dla ciekawych i żadnych wrażeń:

Nowa wojna:

Текущая версия: 1.0
Год выхода: 2007
Версия для комфортной игры: S.T.A.L.K.E.R. SoC 1.0002, 1.0003

Yanek; https://yadi.sk/d/u3JU6KV_pYaqCQ

 

Mój ulubiony z tych topornych modów - 27.12.2007 - Strefa rażenia: Зона Поражения (27 декабря 2007)

yanek: https://yadi.sk/d/TcOvx-RmNujpYQ

 

Tamże także:

Dark Ukraine (4 августа 2007 года)

Z.E.N.O.B.I.A.N. MOD (июнь 2007)

ABC Inferno (Исполнитель желаний) (3 ноября 2007)

АМК (2007)

S.T.A.L.K.E.R. Complete 2009 (сентябрь-октябрь 2009)

OGSE (август 2009)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Poszukałem, pogooglowałem i znalazłem strony z modem "Nowa wojna". Link do wikipedii - jest tam więcej napisane o tym modzie: [KLIK]

Zwiększono liczbę potworów jak w Strefie Rażenia. Można dołączyć do Powinności/Wolności. Szeroki asortyment u handlarzy...

Można go pobrać z tych stron: playground.ru i stalkerportaal.ru.

I co najważniejsze, jest na wersje 1.0002 i 1.0003.

Znalazłem też oficjalną stronę tego moda: [KLIK]

---

Jeszcze jednym starszym modem jest Auto Zona - link do wideo: [KLIK]

Dodano pojazdy, egzoszkielet Traktor...

Można go pobrać z tych stron: stalker-planet.ru lub playground.ru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox  @kamil190  Skoro znaleziono tyle informacji o modzie Nowa Wojna, to może jako "odkrywcy", jeden z Was wstawi taką perełkę na forum.

Można i ten drugi, bo chyba nie zmienia fabuły i spolszczenie dla nowego wyposażenia nie będzie zbyt skomplikowane.

 

DODANO:

No i trzeba będzie się chyba obejść smakiem. Próbowałem moda pobrać z różnych odsyłaczy, ale wszędzie on jest najwyżej dla v.1.0003

Pobrałem jedną z takich wersji i jak mnie weźmie ochota, to zobaczę jak się spisze na v.1.0004.

To, że jeden z wyżej piszących posiada taką wersję i mógł na niej grać, nie upoważnia go do twierdzenia, że inni piszą pierdoły i kit wciskają.

Taki wpis, to zwyczajne chamstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ci niespodzianka. Sami zobaczcie.. https://stalkerteam.pl/topic/6808-nowa-wojna-2007/

Nie dość, że mamy tego moda u nas na forum to jeszcze @smox go spolszczył. 
Tak jak pisze @kondotier - większość linków jest martwa. Może mod pójdzie na patchu 1.4

Pytanie do @smoxa. Czy masz może jeszcze gdzieś to spolszczenie ? Przepatrzyłem archiwum dodanych polonizacji w naszej pobieralni, a także temat ze zgłoszeniami, ale akurat tego spolszczenia nie znalazłem. 

@vidkunsen Żebym to ja zaraz nie zaczął być bardziej dosadny i nie napisał, co sądzę o jakości twoich postów albo wstawionych modach. Bez kitu i żadnych pierdół. 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie macierzystej moda, jest możliwość pobrania go w wersji Full Final. Ale kiedy skorzystałem z odsyłacza, zostałem przekierowany na Yandeksa z dłuuuugą litanią różnych modów. Początek tej litanii wygląda tak. Może ktoś będzie w stanie z niej wyłowić właściwą pozycję.

Litania.thumb.jpg.e298e2eb38ad71e7d32dd8a6b28d161c.jpg

Bo skoro te parę lat temu była ta wersja na 1.0006, to może ocalała.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael odblokował(a) ten temat

Temat z modem został poprawiony i umieszczony w odpowiednim dziale. 

Mod pojawił się miesiąc po premierze Cienia, a więc jest to swego rodzaju unikat w obecnych czasach. Powstało nawet do niego spolszczenie, ale niestety przepadło - link nieaktywny. Mimo wszystko może znajdzie się ktoś chętny do jego ponownego przetłumaczenia. Pracy nie byłoby zbyt dużo, bo i sam mod niewiele nowości wprowadza. 

Link do pobrania moda znalazłem jedynie pod patch 1.0003

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka świeżych informacji. Aby odetchnąć od masakrowania mutantów i zombich w innym modzie, postanowiłem sprawdzić jak wygląda ten. Zaryzykowałem i postawiłem na rosyjskie podstawce v.1.0004. Mod ruszył bez problemu. Czego się dowiedziałem. Sama fabuła na Kordonie nie różni się od podstawki - na razie jeszcze jestem na nim - ale rozgrywka jest całkiem inna. Nie zdążyłem sobie po wzięciu zadania na fleszkę pogadać z Sidorowiczem, kiedy zadanie porozmawiania z Wilkiem zostało przewalone. No to na nowo rozmowa, tylko zadanie, wybiegam z bunkra i co widzę? Kupa trupów na minimapie, a w wiosce urzędują zombiaki i dziki. Admini wybaczcie większą ilość zrzutów, ale muszę dać opowiadanie z obrazkami, aby miało sens.

                Zombiaki w wiosce                                                                                          Wyposażenie naznaczonego.

ss_fred_07-27-20_16-23-41_(l01_escape).thumb.jpg.d90ada564528efebcc8baa4bd385e773.jpgss_fred_07-27-20_16-19-16_(l01_escape).thumb.jpg.09acce5070c80663d09809714b1934a2.jpg

Wilk żyje, ale walczy. Atakować gołymi rękoma, rzucać śrubami?   Unikając kontaktu z zombakami, wywlokłem ich poza wioskę. Wróciłem do niej i z trupów nowicjuszy zabrałem obrzyna i kilkanaście naboi śrutowych. Ale kiedy razem z Wilkiem rozprawiliśmy się z zombiakami i dzikami, pojawiło się wojsko. Ledwo udało mi się pogadać z Wilkiem tylko dlatego, że był ranny. Dał trochę wyposażenia, ale heroicznie zaatakował wojaków i poległ. Nie wiem czy tak mu zaplanowali autorzy moda, czy mam pecha i później coś nie wypali. Sam musiałem się rozprawić z wojskiem. Zrobiłem to siedząc na strychu domu przy którym stoi Wilk, a tych co wleźli do sąsiedniej chałupy, załatwiłem przez okna. Aby było lepiej widać ilu ich było, zebrałem ich koło martwego Wilka.

      Apel poległych.                                                                                             Wojskowo, stalkersko, dziczy przekładaniec.

ss_fred_07-27-20_17-17-49_(l01_escape).thumb.jpg.fbc9c191d756d693310044f11dfe46f4.jpgss_fred_07-27-20_17-17-26_(l01_escape).thumb.jpg.53afdbef9a84a3cdb8ccf5b8def3ba97.jpg

Ruszyłem na przeszukanie wioski. Schowki tradycyjnie z podstawki. Trochę zmienione właściwości artefaktów.

ss_fred_07-27-20_17-21-12_(l01_escape).thumb.jpg.ecce14ce3138044b501630952861dbb0.jpg

Zaczęli się pojawiać pojedynczy żołnierze. Z tych zabitych poprzednio, już miałem dobry łup. Ci nowi go tylko powiększyli. I jak na początek gry, jestem panisko, któremu mało kto podskoczy.

   Łupy z pierwszej walki.                                                                 Uzupełnienie od pojedynczych. To co wygląda jak AK74, to Sajga.

ss_fred_07-27-20_17-00-21_(l01_escape).thumb.jpg.ff23e7b0ed24390a1f970b4d70b0dd33.jpgss_fred_07-27-20_18-10-26_(l01_escape).thumb.jpg.7802315873be7f0b77fec9a8c03184a4.jpg

   Uwolniłem Żwawego od bandytów                                                                  I sprzedałem Sidorowi nadmiar "szczęścia".

                                                                                                                               Naprawił mi też broń za grosze.

  ss_fred_07-27-20_18-01-25_(l01_escape).thumb.jpg.9495e75020840404d0d6ace36982baa3.jpg          ss_fred_07-27-20_18-06-36_(l01_escape).thumb.jpg.8e4e1eb33f4814c9f9201600042d65ef.jpg

Nie widzę w modzie, przynajmniej do tej pory żadnych udziwnień. Broń skuteczna, ceny logiczne.

Jeśli ktoś zdecyduje się na tłumaczenie, to jak na razie naliczyłem 10 plików w kat text, które trzeba będzie przetłumaczyć.

I jeszcze 2 zrzuty dla ogarnięcia grafiki. Gram na średnich ustawieniach, bez cieni i trawy.

ss_fred_07-27-20_17-22-08_(l01_escape).thumb.jpg.c2f986bf6574258367d478c59834a7e2.jpgss_fred_07-27-20_17-25-17_(l01_escape).thumb.jpg.bcd6941f5e43a0ca89081e0084ecc272.jpg

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że ktoś się zainteresował tym modem ( w końcu ma on już 13 lat, ) dodatkowo teraz wiemy, że bez problemu działa na patchu 1.4. 

Podejrzewam, że poza Kordonem również dzieją się takie '' akcje ". W opisie moda było, że NPC odradzają się mniej więcej raz na 12-24 godziny. Czyli Wilk być może jeszcze się pojawi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dał mi spokoju ten łupodajny początek jaki opisałem wyżej. Zrobiłem więc nową grę. Szybka gadka z Sidorem i hyc do wioski. Tak samo jak poprzednio, zombiaki wybijają nowicjuszy, ale na razie nie ma dzików. Zebranie z trupów broni, załatwienie zombich. Dopiero teraz zjawiają się dziki. Tylko trzy i padają od strzału z obrzyna. Wilki trzech nowicjuszy przeżyło. Gadka z Wilkiem, daje SWD i setkę nabojów. Daje też PMa, nóż i lornetkę. Kombinezon stalkera zdjęty z trupa.

ss_fred_07-28-20_13-05-20_(l01_escape).thumb.jpg.28cb1e399d2c98d136b1aece543a379f.jpgss_fred_07-28-20_13-14-04_(l01_escape).thumb.jpg.0cf428497554ce9fb1aecc25abf5b544.jpg

Czyszczę schowki w wiosce i z dachu przy kombinezonie załatwiam z SWD jedynego żołnierza który się pojawił. Niewiele z niego zabrałem.

ss_fred_07-28-20_13-08-34_(l01_escape).thumb.jpg.1d73194d8888e2a24ed044d4a21a7e53.jpgss_fred_07-28-20_13-09-01_(l01_escape).thumb.jpg.306c0fa0c4cac94ef72846cea361a9b6.jpg

Z tego jest taki wniosek, że ta sytuacja jest losowa i w dużej mierze zależeć będzie od tego, ile czasu grający straci na rozmowę z Sidorem. Im dłużej będzie gadał, tym większy pogrom nowicjuszy w wiosce, a dziki losowo mogą ściągnąć i wojsko.

Teraz moja prośba. Przypomnijcie staruchowi, czy Wilk w podstawce oprócz dania zadania na Żwawego i chyba dawania jakiejś nagrody za jego uwolnienie, dalej był jeszcze w czymś ważnym potrzebny. Bo pamiętam jak przez mgłę, że pojawiał się na MW.

A potrzebne mi to do zdecydowania, z której gry iść dalej. Bo z pancerzem i Sajgą ciężko się będzie rozstać.

DODANO: Jednak wojsko ma chyba nakazane nękać wioskę. Już bez sytuacji że albo zombi, albo dziki mogły ich przyciągnąć, zaatakowali wioskę. Ale dostali baty. Tyle tylko, że teraz mają gorsze wyposażenie. Tylko Beryle. Ale dobre i to, bo ich sprzedaż podgoniła trochę kasy. Przeżył Tolik, ale mimo szybkiego odbicia STS, Żwawego i większość bandytów załatwiły dziki i zombiaki. Ale fleszka jest. Tyle paskudnie, że AK i Sajga mają tę samą grafikę. Mam oba egzemplarze i tylko po wyświetlanej nazwie, oraz wyglądzie amunicji można je odróżnić.

Spoiler

To oryginalna z moda sytuacja. Tolik przywalony dzikiem. Pasuje do jego wypowiedzi, że się przykrył trupem.

ss_fred_07-28-20_14-51-48_(l01_escape).thumb.jpg.c5a22b78ecdbb69dad6b9750e1f91631.jpg

Truchła mutantów i zombiaków można przeciągać to go uwolniłem.     A na STS dzików co niemiara.

ss_fred_07-28-20_14-53-44_(l01_escape).thumb.jpg.df10346d1f8b6f1cef42b8f4f26c59a3.jpgss_fred_07-28-20_15-01-00_(l01_escape).thumb.jpg.40e044539b9e20432bb0100373fcaaa7.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.