Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@Kubuś Puchatek Kobiety w Odrodzonych są stworzone przez zespół ERa.  Możliwe, że są odtworzeniem ich partnerek życiowych. A z jego modów były brane do innych.

A krzywe nogi ma przez Ciebie. Stała tam za płotem tyle czasu, to się jej pokrzywiły. To jest oczywiście żart. Teraz przez długi czas jej już w modzie nie zobaczysz, to wygląd jej nóg Cię raził nie będzie.

Odprowadzenie do kompanów to jeszcze nie koniec. Powinna wejść w tele na Agro. I taki charakterystyczny grzmot powinien udokumentować wykonanie zadania. Na ten grzmot zwracaj również uwagę przy wykonywaniu innych ważnych zadań. Jest grzmot, masz pewność, że zostało zaliczone. Brak grzmotu, coś poszło nie tak. Nie dotyczy to zadań typu przynieś, zanieś, pozamiataj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszła do Agro.

Da się być neutralnym wobec Bandytów na Wysypisku? Na bagnach ich nie spotkałem, na Kordonie też nie, przy przejściu przez posterunek na północy Kordonu trafiamy na Wysypisku na grupę wrogo nastawionych Bandytów, ci na cmentarzysku pojazdów też nie prowokowani strzelają... Pytam się, bo dochodząc do Pchlego Targu z automaty dostałem zadanie (pochodzące z podstawki chyba) "obroń posterunek" - chodzi o ten koło przejścia "do Baru". Po odbiór nagrody mam się zgłosić do hangaru z bandytami, a tam brama zamknięta na głucho, tylko lufy przez nią wystają i wszyscy naparzają do mnie jak do kaczki.

Może udać się na Wysypisko innym przejściem (czy wszystkie są obstawione Bandytami?) albo z przewodnikiem? Sprawdzę wieczorem (teraz pora do pracy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kubuś Puchatek rozwiązanie tego "problemu" tak jak i wiele innych w tym modzie jest przewrotne. Odpowiedź na pytanie jest -TAK.

Po wejściu na Wysypisko, możesz pod bramę hangaru od strony Agro przedostać się tak ( pokombinuj ) , aby z żadnymi bandytami po drodze nie mieć do czynienia. Chociaż to są jakby odrębne bandy, z tymi co siedzą w hangarze nie mający nic wspólnego. Do Pchlego na razie nie podchodź. Wtedy brama do hangaru powinna być otwarta, bandyci przyjaźni. Możesz pohandlować, zrobić naprawy, ale przede wszystkim porozmawiać z Jogą i wypełnić kilka jego zadań. Z tym, że i tak będziesz musiał go po cichu na koniec zabić, bo potrzebne jest jego PDA. Będzie stosowny dialog.

A w Twojej sytuacji jak już są wojowniczy, to jesteś na etapie uruchamiania Drużyny-Z.  Połączyły ci się dwa zadania w jedno. PDA Jogi i PDA Czarnego Żorża. Przywoływałeś już ją na Bagnach? Na początek jej dowódcą jest Wilk i nawet jak w jej skład wchodzi Czarny Żorż, nie będzie miał PDA.  Taka drużyna musi zginąć w całości abyś miał możliwość przywołać następną, aż do takiej kiedy na jej czele stanie Żorż. Trzeba ją przywołać 5-7 razy. Jet to już opisane w poradach do moda. PDA Żorża będzie potrzebne daleko w grze, więc z tym nie ma problemu.

Hangar Ci się nie otworzy dopóki w nim będzie cokolwiek żywego. Dlatego stojąc jak najbliżej hangaru, wywołaj Drużynę-Z . Ona pojawi się w hangarze i zacznie robić porządki. Może to zrobić od razu pierwsza, ale czasem bandyci są lepsi i cała zginie. Przywołujesz następną.

Jeśli zwyciężą, wchodzisz do środka i w pierwszej kolejności szukasz trupa Jogi. Będziesz miał farta to znajdziesz. A jak nie będzie, to musisz reagować na każdy sygnał ataku na Pchli, bo on tam się pojawia. Albo Ty go sprzątniesz, albo będzie trupem.

Jeśli z Drużyny - Z po zwycięstwie zostanie Ci choć jeden żywy, a przy Czarnym Żorżu nie ma PDA, to wchodzisz z tym żywym w opcje dialogowe i wysyłasz w takie miejsce na lokacji, w którym na 100% zginie. Czy to na Wysypie, czy innej lokacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bez sensu jest. Wywoływać najemników tylko po to aby zginęli. Generalnie lubię grać sam, bo kompani zazwyczaj są strasznie tępi i mają zły zwyczaj umierania. A tego nie lubię - jak mi jakiś przyjazny NPC ginie.

Z ich opisu wynika że to jacyś suprhiper najemnicy a do tej pory nie było sensu ich wzywać (czyt. przeciwnicy nie stanowili jakiegoś wyzwania).

Próbowałem nie walczyć z Bandytami ale wszyscy są wrogo nastawieni, sprawdziłem na sejwie z Bagien, w PDA/Statystyka: Bandyci, Monolit, Specnaz i Samote Wilki są wrogo nastawieni, także ten, pacyfikacja hangaru mnie czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kubuś Puchatek Nie wzywasz ich aby zginęli, ale aby właśnie w takich dla Ciebie beznadziejnych sytuacjach ( do hangaru nie wejdziesz ) kiedy ktokolwiek żywy jest w hangarze i on się nie otwiera, zrobili robotę za ciebie. Jednym z zadań GB jest zajmowanie Strefy. Powinieneś nadal tak jak na Bagnach, obsadzać miejscówki swoimi. To ta zwykła drużyna. Możesz też użyć jej i nie udawać greka, który wszystko zrobi sam.

W modach ERa to niemożliwe. Ma być współpraca. Ale jego przewrotność spowodowała, że kwestowe PDA bez którego nie zrobisz zadania ze st.ReLockiem na CEA i położysz scenariusz, ma właśnie ten Czarny Żorż. I to co poprzednio napisałem o D-Z, to tylko porada jak to PDA osiągnąć zanim pójdzie się na CEA. Jeśli idzie się bez niego i 4 mnl rubli, st.ReLock nie ma właściwego dialogu, trzeba wracać i znaleźć jedno i drugie. Ale jak wrócimy na CEA, możemy go zastać martwego. Nigdzie nie ma wyjaśnień, co wtedy ze scenariuszem i fabułą. Ale wygląda na to, że klapa. I co najciekawsze, nie jest to osobiste PDA CzŻ, ale innego enpeca o ksywce Gryk. Na to zwracaj uwagę.

Grając w Odrodzonych, musisz zapomnieć o przyzwyczajeniach z podstawek i innych modów. Rutyna z nich musi iść w odstawkę. PDA i fleszki które były w nich gadżetami, teraz są nieocenionym źródłem wiedzy, często będących podpowiedziami o kierunkach dalszej gry bez komplikacji.

I taka ciekawostka. W innej wersji tego moda o nazwie "Inną Drogą", PDA otrzymujemy od żywego Czarnego Żorża, ale dopiero po wykonaniu iluś tak kwestowych zadań. Ale tu trzeba uważać, aby on nam nie zginął, bo u trupa PDA nie ma.

Czeka Cię jeszcze wiele "ciekawostek" w modzie. Większość z nich została wyłapana i opisana. Musisz w razie problemu zaglądać do starych wpisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Odrodzony: FF - Artefakty Śmierci

@FilmisterPL  To jest ten mod RebornFF, ale już ze spolszczoną nazwą na Odrodzonego. Jest to odmiana moda v.2.50, dla tych, co mieli tej wersji po dziurki w nosie. W niego można grać prawie komfortowo, o ile się zrozumie logikę autora pierwotnej wersji moda.

Jest to mod wybitnie nie linowy, gdzie grający sam cały czas szuka drogi do celu, zawiera wiele pułapek, czasowo nieaktywnych teleportów lub przenoszących z"ONA tylko wie gdzie.

Gdybyś się za niego zabrał, będzie Ci bardzo ciężko, bo oprócz naszego forum nigdzie nie znajdziesz do niego żadnych porad. A filmiki są robione tylko do v.2.50 po rosyjsku, co chyba nie będzie dla Ciebie korzystnym. Tym bardziej, że w FF usunięto różnego rodzaju udziwnienia, jak fleszki zamiast śrub, które po wyrzuceniu zmieniają się w szkielety psów, kosmicznie czarne niebo, lub zrobione z aktów kobiecych. Jest normalnie.

Jest zrobiony przeze mnie poradnik, a właściwie pouczenie jak rozpocząć moda, gdzie i kiedy klikać, jak na samym początku "latamy" nad Bagnami. Przeczytaj go dokładnie i jak będziesz miał jakieś wątpliwości, zanim zaczniesz grać, zapytaj.

Mod jest b.trudny - jak wszystkie mody ERa - i żebyś później w czasie gry nie labiedził, co to nawymyślali. Tu wszystko jest przemyślane, zaplanowane, tak aby nie było łatwo.

Możesz sobie obejrzeć film z gry w v.2.50. Innych nie ma.

https://www.youtube.com/watch?v=3hTNuI-cYJ0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kondotier zmienił(a) tytuł na Odrodzony FF - Dyskusja Ogólna

@FilmisterPL Przecież Ty już grałeś w Artefakty Śmierci.

https://stalkerteam.pl/topic/13546-odrodzony-artefakty-śmierci-dlaczego-ginie-mi-azot-skoro-jest-uratowany/

I sądząc po miejscu o którym mowa w załączonym temacie, mogłeś moda nawet zakończyć.

Znajdź go w swoich zasobach filmowych, przypomnij sobie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dacie jakieś rady na start moda ? @kondotier mi go polecił i słabo się w nim odnajduję. Czyste niebo przeszedłem chyba najwięcej razy ale to dla mnie całkowita nowość. Jaką frakcję wybrać na początek i co wybrać w wyborach na początku żeby jakoś tą fabułę ruszyć bez większych problemów. Trochę nie ogarniam tam misji fabularnych bo niby gadam z Lebiediewem i doktorkiem ale nie mam żadnych zadań chyba że o to chodzi. Z góry dzięki za wszelkie porady. Możecie też podesłać jakiś post z tematu zamiast pisać będzie wam łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szramowski

Gratuluję wyboru :brawo:Pomocnym przy jego przechodzeniu będzie @Suseł , grał dużo później ode mnie, no i ze względu na wiek, ma lepszą pamięć.

Odpowiedź na Twoją prośbę, została zrobiona już b.dawno. Znajduje się w dziale Poradniki, dla tego Moda.

I jeszcze raz przypomnę, że latając nad Bagnami i mając te okienka z tekstem, przesuwamy go gdy się nie mieści tylko i wyłącznie suwakiem. Na treść pisaną wchodzimy tylko wtedy, jak chcemy kliknięciem dokonać wyboru tego, co proponuje mod.

Masz w dziale poradnikowym, jeszcze kilka porad. Przeczytaj je od razu, będą pomocne zrozumieć grę. Przeczytaj też dział o problemach tak fabularnych, jak i technicznych.

Jak przejdziesz na Kordon, to koło bazy stalkerów możesz mieć wrażenie że coś się modem stało i latasz w powietrzu. Ale to jest jedna z ciekawostek moda. Tak na GB oddziaływuje kontroler. Trzeba przeczekać to działanie, ale lepiej jest przejść do gry z drugiej postaci i zorientować się gdzie on jest. Przeważnie działa w otoczeniu burerów. Jak do tego momentu dojdziesz, damy podpowiedź jak likwidować, Chyba że wcześniej sposób znajdziesz sam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szramowski

Artefakty Śmierci moim zdaniem jest niekonwencjonalny, to znaczy ogólnie pod względem fabularnym niby jest sens go przechodzić, ale na forum jest taki temat:

Więc myślę że wystarczy że sobie to przeczytasz i możesz już od razu zacząć grać w REBORN'a Doppelganger v7.63, albo inaczej Odrodzony Duplikaty cz.1. 
To tylko moja propozycja jak zacząć zabawę z Rebornami, artefakty śmierci mogą trochę odpędzić gracza do dalszego grania w Reborna, bo AŚ nie jest aż tak bardzo rozbudowane jak Doppelganger albo Istok. 

W razie czego ja i reszta osób które ukończyły Reborna możemy pomóc. Ja niestety też nawet pomimo mojego wieku mogę nie pamiętać różnych rzeczy. Tak czy siak naprawdę polecam sobie zagrać w moda, bo jest przekozacki :) 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szramowski
To zrób najpierw tak - Pograj sobie jeszcze w tego AŚ, spróbuj jeszcze pochodzić i zrobić jakieś zadania, na forum są poradniki. Ja również bardzo często miałem problemy to możesz poczytać o to co ja pytałem i jakie odpowiedzi dostawałem to możesz też w taki sposób grę przejść. Jeżeli jednak ci się ten AŚ się nie spodoba i totalnie będziesz miał go dosyć, to się nie zmuszaj tylko pobierz Reborn Doppelganger v7.63 i w niego graj. W razie czego odezwij się w temacie to pomożemy. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szramowski Mody zrobione przez zespół Era ( autor moda ) charakteryzują się tak mocno nie stadardowymi rozwiązaniami, że z początku gry można mieć pewne wątpliwości, czy warto grać. Choćby takie coś, jak teleporty które przenoszą nie wiadomo gdzie, lub są jeszcze nie wyrosłe i trzeba czekać aż grą spowodujemy ich wyrośnięcie. Tak samo z teleportami na estakadzie, które inaczej przenoszą na TAK, a inaczej na NIE. Może to jeszcze nie jest uwypuklone, ale już mamy do czynienia z tym, co poznamy dopiero w cz.1 Duplikatów. Z ZONĄ i z'0NĄ. ZONĘ reprezentuje Zarka ( spotkasz ją już na Bagnach ) , a z'ONĘ głos który słyszy GB - "Wozrażdjenyj, ty menia nużien = Odrodzony, jesteś mi potrzebny".

Pierwsza lokacja Bagna, to prawie to samo co w CzN, z dodaniem grupy Łowców Artefaktów - handlarzy,

Zarki i kilku nowych enpeców do zadań. Jednak jest teraz lepiej, bo przy oswobadzaniu i zajmowaniu miejscówek, już nie musimy czekać aż CzN łaskawie się pojawi, lecz - jeśli na koncie mamy kasę - możemy przywołać błyskawicznie się pojawiającą drużynę wsparcia. Są jej dwa rodzaje. Zwyczajna i Drużyna-Z. Ta druga jest scenariuszowa, bo w jej składzie jest Czarny Serż, enpec który nam jest potrzebny dla pozyskania kwestowego PDA Gryka, bez którego mod leży. Z początku dca tej drużyny jest inny enpec i PDA mieć nie będzie. Dopiero gdzieś za 4 -5 razem, wywołania tej drużyny-Z na jej czele jest Czarny Serż. PDA bierzemy z jego trupa.

Powinieneś się zaznajomić z tym wpisem:

bo niekonwencjonalność rozwiązań moda, nie pozwala na korzystanie z doświadczeń innych modów.

Głównym zadaniem gracza jest znalezienie trzech Artefaktów Śmierci i PDA Gryka. Pozostałe PDA I fleszki są skarbnicą informacji gdzie i czego szukać, a tym samym drogowskazem w modzie. Im więcej ich znajdziesz, tym lżej Ci będzie wybierać kieunki działań.

I taka mała sugestia. Całego moda można przejść jako czystoniebowiec. Ale na Kordonie u stalkerów można przejść do nich. A tylko dlatego, że wykonując podczas gry zadania otrzymujemy nagrody, które trzeba odbierać w bazach. A wygodniej to robić na Kordonie niż na Bagnach.

Ale przejście tych modów to splendor dla gracza. Niewielu to potrafiło. Bądź kolejnym i nie daj się namówić na granie od Duplikatów. Dla końcówki moda, tam gdzie najwięcej graczy padło, są zrobione i wstawione do tematu zapisy ratunkowe.

:viva:

@Suseł Już rozmawialiśmy o nazewnictwie w tym modzie. Więc nie proponuj mu pobierania " Reborn Doppelganger v7.63" , bo takiego moda to na forum nie znajdzie. Reborny ( Dopelngengery) teraz nazywają się Odrodzony, z uzupełniającymi nazwami części.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier

Szczerze to słabo widzę moją grę w tego moda. Nie wiem o co w nim chodzi. Wybrałem frakcję Czyste niebo wyskoczyły mi tylko zadania z przejęciem miejsc i nic więcej. Wolę coś gdzie wiem co mam robić mam znaczek na mapie. Wiem słabe ale nie mam cierpliwości żeby czegoś szukać po całej mapie a granie cały czas z poradnikiem to też słaba opcja. Nie lubię trudnych modów bo zawsze się skupiam na fabule. Kiedyś przechodziłem Misery na mistrzu mając słaby ekwipunek ale wtedy musiałem coś sobie udowodnić. Teraz się skupiam na fabułach w modach. Fajny był SGM w którym była rozbudowana fabuła z CoP. Pamiętam grałem w moda (nie pamiętam niestety nazwy) z fajną fabułą chwytającą za serce z wyborami i dwoma zakończeniami. Dwóch przyjaciół udaje się do zony w poszukiwaniu artefaktu który podobno może uleczyć siostrę jednego z nich bardzo cięzkiej i nie uleczalnej choroby. Potrzebuję takich modów przy których fabule uronię łzę lub sie wzruszę. Mod nie był zbyt trudny ale bardzo ciekawy. Jeśli masz coś takie i możesz polecić to śmiało jestem otwarty na sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szramowski Twoje zadanie w tym modzie, to pozyskać trzy tytułowe Artefakty Śmierci. One są głęboko w Strefie i trzeba się namęczyć, aby je zdobyć. Pierwszy dostaniesz za doprowadzenie do spotkania dziewuszki z Kordonu, z jej ojcem, którego znajdziesz w Limansku, a spotkanie jest w sztolni Rudego Lasu. Drugi dostaniesz od przedstawiciela Monolitu, za likwidację ugrupowania Czystego Nieba. A trzeci wpadnie Ci w ręce, na sam koniec moda, na moście Preobrażyńskiego. Ale aby do tego doszło, trzeba przemierzyć Strefę wzdłuż i wszerz, robiąc wiele trudnych przedsięwzięć, a Strefa jak może, to Ci w tym przeszkadza. Pisałem, że na początku mod jest jakby nijaki. To celowe zamierzenie.

Natomiast Bagna są lokacją, przy pomocy której możesz i powinieneś się tylko wyposażyć po zęby, do dalszych zadań. A do tego właśnie służy zajmowanie miejscówek, zbieranie sprzętu i targanie go do Łowców Artefaktów, u których spieniężasz łupy i kupujesz broń z górnej półki, a przede wszystkim artefakty na udźwig, przeciw krwawieniu, promieniowaniu i wzmacnianiu odporności na kule. Z tym trzeba się śpieszyć, bo artefakciaże ruszają na północ, abyś znów mógł i spotkać dopiero na Agropromie. Przy sprawnej grze, możesz ich w tej podróży dopaść jeszcze na bagnach w połowie drogi i przy tele na Agro. Takim jedynym zadaniem bez którego nie wyjdziesz z Bagien, jest odnalezienie awataru Strefy, dziewczyny o imieniu Zarka i umożliwienie jej dotarcia to tele na Agro. Robisz też zadania od enpeców z bazy. A gra z fabułą zaczyna się dopiero na Kordonie, na który zaprowadzi cię Pilot.

W tym modzie łezkę możesz uronić, ale tylko ze złości. Takich ckliwych modów, z pokazywaniem palcem gdzie pójść i co zrobisz nie ma wiele.

Nie będę więc w stanie takiego Ci podpowiedzieć.

Ale możesz poczytać o modach "Nowicjusz" i "W pajęczynie kłamstw". A potem  "Złoty Kufer2" ( nie mylić ze Złotą Kulą )

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael odblokował(a) ten temat
  • 1 miesiąc temu...

okey, pisze temat tutaj :D, właśnie jestem na północnym  gospodarstwie, z tego co pamiętam mam zestrzelić heli i pogadać z npc za wioską i przeprowadzić go do przejścia na argo, mam pkm, arty na udzwig, co jeszcze kupić oprócz artów na krwawienie i zdrowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Typowy_Monoliciarz  i od wpisu tutaj trzeba było zacząć.

Ten wpis przeczytałeś do końca?

https://stalkerteam.pl/topic/7772-jak-rozpocząć-grę-w-rbff-v251-artefakty-śmierci/

Tam masz wszystko co najważniejsze.

A u Łowców Artefaktów kup jeszcze artefakty ograniczające głód, bo z żarciem jest problem. Trzeba żreć mutanckie podroby, popijając gorzałą lub zagryzając antyradem, których też brakuje. A u ŁA jest tak, że jak jeden ma km, to u drugiego jest rpg. Pilnuj ich znaczka na mapie, bo na tym etapie na jakim jesteś, oni powinni być w drodze na Agro, blisko teleportu i szybko się z nimi nie spotkasz.

Byłeś w wyrobisku koło mostu do Tuzli i zabrałeś tam zniszczone PDA, oraz zawartość schowka w ścianie zaznaczonego piktogramem, a następnie kolejnego w spalonej, ze schowka w kominie ze znakiem osy?

Jak przejdziesz za północną wioskę, to nie zbliżaj się do enpecki o ksywce Zarka, a idź na koniec torów, poczekaj aż przyleci śmigłowiec. Jest takie miejsce gdzie on zawisa i tam do Ciebie strzelał nie będzie. Właduj mu wtedy w śmigło ogonowe solidną serię tak, aby go strącić, a nie tylko podpalić. Podpalony ucieknie, ale wróci jak będziesz na Kordonie i znów będziesz musiał go strącić, ale tym razem skutecznie, bo nie pozwoli Ci na robienie zadań w wiosce. Musisz też być pewien, że na drodze od północnej do tele na Agro, nie ma już mutantów. Wtedy rozmawiasz z Zarką i idziecie do teleportu, gdzie na nią czeka jej ekipa.

Do strącenia śmigłowca tak na bagnach jak i na Kordonie, praktycznie wystarczy nawet Kałasznikow.

Jeśli jakimś cudem na Bagnach nie pozyskasz rpg7, to kup u Sidorowicza taki schowek za 30 tys w elewatorze. Bez rpg7 na Kordonie za torami trudno się poruszać. Dopóki nie zrobisz z niego właściwego użytku, będziesz co chwilę latał w chmurach. I jeszcze jedna broń niezbędna, to dobra snajperka. Najlepiej Baretta.

I przeczytaj ten wpis:

https://stalkerteam.pl/topic/7769-nie-poradnik-ale-podpowiedzi-o-pda-i-fleszkach/

Będziesz wiedział, dlaczego szukanie PDA i fleszek jest takie ważne, choć tylko jedno PDA, PDA Gryka jest niezbędne scenariuszowo. A zbieranie zaczynasz już na Kordonie.

:viva:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.