Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

3004172.jpg

Tytuł oryginalny: Народная Солянка 2016
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004/1.0006
Data premiery: 30.04.2017 r.
Autor: Arhara
Autor spolszczenia: @kobal (z wykorzystaniem fragmentów spolszczenia moda Narodnaja Solianka autorstwa @trurl3@Yurek)
Szac. długość rozgrywki: do kilkuset godzin

 
OPIS:

Spoiler

Narodnaja Solianka 2016 jest globalną aktualizacją poprzedniej odsłony moda, który został wydany w 2010 roku. Zaktualizowana wersja zawiera rozszerzoną rozgrywkę z ponad 30 lokacjami. Jest to jedna z największych i najbardziej rozbudowanych modyfikacji na platformie Cienia Czarnobyla. 


Cechy moda:

  • Ponad 100 godzin zabawy. 
  • Ogromna liczba nowych przedmiotów, broni, artefaktów i kombinezonów. 
  • Nowe ugrupowania. 
  • Nowa fabuła na lokacjach z Zewu Prypeci. 
  • Wyższej jakości tekstury i poprawiona grafika. 
  • Kilka rodzajów HUDa. 
  • Wiele nowych obiektów, postaci, anomalii itd. 
  • Nowe zadania poboczne. 
  • Nowe zakończenie gry na Zatonie. 
  • Unikalne egzemplarze broni. 
  • — i wiele więcej —

Lista lokacji: 

Spoiler
  • Na niektórych lokacjach wprowadzono pewne zmiany tj. geometrii, siatka AI, eliminacja błędów itd. 
  • Dodano dwie nowe lokacje - Mroczną Dolinę z Lost Alpha i Kopalnię, która została stworzona specjalnie na potrzeby moda i nigdzie przedtem nie była publikowana. 
  1. Wysypisko: poprawiono geometrię i usunięto „ścianę” z promieniowaniem, które otaczało mapę. 
  2. Dolina Mroku: poprawiono geometrię. 
  3. Podziemia Agropromu: poprawiono geometrię i usunięto kilka błędów. 
  4. Jaskinia: poprawiono geometrię. 
  5. Zapomniany Las: usunięto „ścianę” z promieniowaniem, które otaczało mapę. 
  6. Bagna: poprawiono geometrię, usunięto „ścianę” z promieniowaniem w kilku miejscach i przy moście Tuzli, wykonano przejście do bazy Czystego Nieba i poprawiono oświetlenie. 
  7. Radar: poprawiono geometrię, usunięto wszystkie „niewidzialne ściany” na wzgórzach w lesie.
  8. Mroczna Dolina: nowa siatka AI. 
  9. Sarkofag: poprawiono geometrię i usunięto kilka błędów. 
  10. Czarnobyl-2: usunięto wszystkie „niewidzialne ściany”. Od teraz można przemieszczać się po całej lokacji. 
  11. Tunel Prypeć-1: poprawiono geometrię i oświetlenie, a także błąd związany ze znikającymi wrotami. 
  12. Wschodnia Prypeć: poprawiono geometrię i oświetlenie oraz błąd związany ze znikającym gastronomem. 
  13. Limańsk: usunięto promieniowanie, które występowało w niektórych krzakach i drzewach. 

Co dokładnie jeszcze się zmieniło? Zobaczycie sami. Będzie dużo ciekawych rzeczy, ale nie zdradzimy wszystkich tajemnic. 

Autorzy i podziękowania: 

Spoiler

Autorzy moda Narodnaja Solianka 2016:

  • Arhara: zrealizowanie finału fabuły na Zatonie. 
  • lsclon: skrypty, konfiguracja, logika, spawn, fabuła, SDK.
  • sapsan: skrypty, logika. 
  • Dennis_Chikin: skrypty, logika. 
  • Shadowman: skrypty, nowa fizyka, narzędzia. 
  • Ray: skrypty, konfiguracja, broń. 
  • WhatAbout: skrypty, konfiguracja. 
  • sarcus: skrypty, konfiguracja, menu barterowe. 
  • solvador: skrypty, konfiguracja, nowe menu, HUD, grafiki w menu, menu ustawień gry itp. 
  • MAV: fabuła. 
  • SergeT: fabuła, konfiguracja, ikony.
  • хабарыч: modele, lokacje, SDK.
  • vadyan: modele (Maya). 
  • CAHCAHbl4: modele (3ds MAX), SDK.
  • BFG: modele (Maya), lokacje, spawn, SDK. 
  • D1mon: połączenie lokacji. 
  • fokstar: pogoda. 

Testy:

  • a185, vitaly_m67, Гектор, MAV, Eugen81, Добрый В., мариночка, pahancop, AZh, kalter, plotnikoff

Podziękowania:

  • Charsi: człowiek, który wie wszystko o modowaniu. 
  • mauvais: SDK. 
  • Werner: modele. 
  • abramcumner: wykres ogólny. Po prostu nieoceniona pomoc. 
  • val: logika. 
  • HellRatz: SDK. 
  • перегар: ikony. 
  • Uszatka: pies, żywe odniesienie owczarka niemieckiego dla jednego z modeli.

Do wszystkich stalkerów-soliankowców z AMK i innych portali społecznościowych. Jeśli o kimś zapomniano, to w konfigach można znaleźć odnośniki do osób, których prace zostały wykorzystane. Jeżeli jednak nie ma, to napisz, a dodamy. 

 

SCREENY:

Spoiler

ykJRRcweyEo.jpg  -n1A_b3yhB4.jpg  0nVPBr3gqWI.jpg

DH5Mk9Adc5o.jpg  G5i6A1-XSSw.jpg  3ti2xgo9khQ.jpg

akCj-tu32p0.jpg  s2XXUYgGCFw.jpg  cJGbPkjEg0M.jpg

1_4DVdX0Vrc.jpg  hmsk53vdZqg.jpg  Nw8n8QzaHr4.jpg

C1cSQyBIpto.jpg  2IzEceYL3uQ.jpg  PKnixohSnmw.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji:

  1. Cień Czarnobyla 1.0004.
  2. Pobrane, a następnie wypakowane archiwum z modem, patchem z 20.05.2017 r., fixem oraz spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry.
  3. Należy dodać parametr -nointro po spacji w elemencie docelowym w skrócie gry na pulpicie.

HUD oraz siatki celowników broni, które zostały zaadaptowane do monitorów należy ustawić w opcjach menu głównego. 


Zalecana jest także instalacja patcha z 23.02.2018 r. wraz ze spolszczeniem. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwa należy umieścić w głównym katalogu gry. Po instalacji patcha wymagane jest rozpoczęcie nowej gry. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Patch z 20.05.2017 r.:

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Fix:
Poprawka broni Akima. 

Spolszczenie: 

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Fix do spolszczenia:
Opis radia po polsku autorstwa @smox.

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Patch z 23.02.2018 r. do moda Narodnaja Solianka 2016:
Patch eliminuje wiele błędów. Wprowadza również do gry nowy pakiet broni.

  • Nasz serwer - [KLIK]

Spolszczenie do patcha z 23.02.2018 r.:
Polonizacja autorstwa @trurl3.

Źródło: appro.jpg  1858246072_AMKforum.jpg.ff99b088f54d4f0683773021b63e7f1b.jpg

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Anton Gorodecki promował(a) i podpiął/eła ten temat
  • 4 tygodnie później...

Dzięki @kobal za spolszczenie:) Męczyło mnie już czytanie cyrylicy, chociaż miało to swoje plusy. Łatwiej było szukać podpowiedzi w rosyjsko języcznych poradnikach. Poradniki do NS dostępne na forum są w znacznym stopniu nieprzydatne. 

Polecam Wszystkim tą wersję, jest świetna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc. DZIĘKI @kobal !!!!

Mam problem. Po dodaniu plików z paczki ze spolszczeniem wywala mnie do pulpitu (nie ważne czy biorę nowa gra czy wczytaj grę) 
z błędem:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ...oljanka 2016\gamedata\scripts\sak_off_corpses.script:133: attempt to call field 'attach_to_npc' (a nil value)
 

stack trace:

Po przywróceniu oryginalnego pliku sak_off_corpses.script mod rusza ale mam w PDA wszystkie zadania (oprócz Zabij Stirełoka)
mam w krzaczkach oraz w zakładce kontakty w PDA nazwy NPC są w krzaczkach...
I jeszcze jedno pytanie czy po dodaniu spolszczenia potrzebna jest nowa gra?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem prawdopodobne, że jest konieczna nowa gra. Ja przynajmniej o takowej zacząłem i nie mam żadnych problemów z grą. Przed chwilą wyszedłem z Agropromu i nie miałem ani jednego wylotu przez całą grę. 

Odnośnie kłopotów z plikiem  sak_off_corpses.script, sądzę że zapewne nie masz wgranego patcha 20.05.17. Polonizacja jest przygotowana pod wersję z najnowszym patchem a ty grasz zapewne na czystej lub masz jakieś inne dodatki które też zawierają ten plik. W tym pliku są spolszczone rapten dwie linijki dotyczace komunikatów dotyczących błędów technicznych. Nie sądze by to powodowało wyloty.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : no_assert
[error]Function      : CXML_IdToIndex<class CEncyclopediaArticle>::GetById
[error]File          : e:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrgame\xml_str_id_loader.h
[error]Line          : 112
[error]Description   : item not found, id
[error]Arguments     : kostya_documents1
 

Otwarcie dziennika powoduje to co powyżej- czyli jak mniemam winienem zacząć od nowa? Oczywiście "robaczki" także występują w zakładce z zadaniami.

I oczywiście - duże Dzięki za polonizację!

Edytowane przez boberm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kobal napisał:

Odnonie kłopotów z plikiem  sak_off_corpses.script, sądzę że zapewne nie masz wgranego patcha 20.05.17. Polonizacja jest przygotowana pod wersję z najnowszym patchem a ty grasz zapewne na czystej lub masz jakieś inne dodatki które też zawierają ten plik. W tym pliku są spolszczone rapten dwie linijki dotyczace komunikatów dotyczących błędów technicznych. Nie sądze by to powodowało wyloty.

@kobal winny był tak jak pisałeś brak patcha.
Wszystko śmiga gra i buczy :) 
Jeszcze raz dzięki !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie chcecie mieć robaczków na ekranie, to koniecznie trzeba zacząć nową grę. Nie ma na to rady.

Część nazw, wpisów w dokumentach i jeszcze innych istotnych rzeczy, jest zapisywana w all.sav i mimo nałożenia spolszczenia są z niego pobierane i przenoszone do kolejnych savów.

DODANO: Dla Administratorów lub Moderatorów.

W związku z dodaniem polonizacji, konieczne są zmiany w opisie instalacji na polską platformę (#1).

Usunąć średnik w locajiztion.ltx , a jeśli w spolszczeniu jest on wstawiony, usunąć tę poradę.

Usunąć pkt.3

Na końcu dodać linię z informacją o wklejeniu spolszczenia z uwagą, że nowa gra konieczna.

Albo zrobić pod linkiem do spolszczenia nową instalację.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kobal Dzięki WIELKIE. Czekałem na to spolszczenie. Od pewnego czasu próbuje przełamać się psychicznie do Reborn Duplikaty. W międzyczasie grałem w Misery Black Road+Dark Mode. Teraz mam jednak dylemat. Zacząć grę w NS2016, czy kontynuacje, że tak to ujmę 'intensywnego' moda jakim jest Reborn Artefakty Śmierci. Będę musiał sobie jakoś z tym poradzić, bo S.T.A.L.K.E.R. uzależnia.

Dziwne uczucie gdy chcesz, ale coś cię blokuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotierze - niekoniecznie - u mniie każde nowe zadanie ma już opis alfabetem łacińskim - czyli normalnie.Globalnie wygląda to dziwnie , ale  jak nie chcesz zaczynać od nowa to ujdzie.Oprócz tego - mimo "opisu karzczastego" nazwy zadania - reszta czyli dokładny opis jest równiez  opisany normalnym alfabetem.

ss_w8pro_06-18-17_12-14-47_(l12_stancia_2).thumb.jpg.40765d94580b4c6b30a180500a99c877.jpg

ss_w8pro_06-18-17_12-18-33_(l12_stancia_2).thumb.jpg.34e788249dab6e5cea77fd8c6ac0d2f2.jpg

Ergo - masz możliwośc wyboru. Zaczynasz jeszcze raz , lub  jedziesz na tym co powstało z tego mixu.

Edytowane przez boberm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem nową grę ze spolszczeniem. Jest o wiele lepiej, a i rozgrywka idzie łatwiej. Wiem już co robić, co zbierać, a co można sprzedać i gdzie czego szukać.

Nie ma oddzielnego tematu do zgłaszania błędów spolszczenia, więc wstawię je tutaj. Może warto by było zrobić taki temat?

Znalezione błędy - 

 

ss_anita i sylwia_06-17-17_22-01-08_(l01_escape).jpg

ss_anita i sylwia_06-18-17_07-50-07_(l02_garbage).jpg

ss_anita i sylwia_06-18-17_08-43-24_(l01_escape).jpg

ss_anita i sylwia_06-18-17_08-44-44_(l01_escape).jpg

ss_anita i sylwia_06-18-17_12-01-32_(l05_bar).jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już go uruchomiłem i jeden screen z ustawiania menu. To w lewym rogu, to ważna uwaga. "Ważne" jest po Polsku, ale informacja nie. Kto nie zna rus, nie pozna treści. Szukałem tego pliku z treścią, ale nie znalazłem. Jak będzie naprowadzienie, to go przerobię.

ss_administrator_06-18-17_12-19-33_(mainmenu).thumb.jpg.75e4553c7ecde4e92f1323b92934578b.jpg

A co do Chorążego. Prapor i Chorąży to przecież to samo. Może w dialogach zrobić go Chorążym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wrzucam na swoje google z tym, że nigdy tego nie robiłem z podaniem linków ale pokombinuje.
Mod  waży prawie 9GB więc potrwa to około 2 godzin dam znać.

PANOWIE PYTANIE. Wracam sobie na Kordon z Wysypiska. Mam zlecenie od Kuzniecowa na dwa arty zbliżam się do mostu i
wojacy do mnie naparzają. Na pewno do żadnego nie strzelałem.
Pod mostem ostatnio przechodziłem w stronę Wysypiska Kuzniecow nie chciał wódki. Nie są to najemnicy.
Jestem na początku moda jeszcze nie byłem na Agropromie. I średnio mi się uśmiecha zbierać 250000 r dla Sidora na załagodzenie sprawy.
Czy mają do mnie strzelać ?  Może w Soli 2016 jest tu inaczej... 

Miałem przed chwilą taki wylot:
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ...ames\soljanka 2016\gamedata\scripts\ex_horror.script:433: attempt to index global 'ex_news' (a nil value)
 
Może ktoś coś wie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest środek nocy jestem u Sidora w bunkrze mam kupiony śpiwór wybieram spanie odgłosy snu i pulpit :( 
To mam teraz kręcić się po okolicy kilka godzin???

EDIT:
Na razie poradziłem sobie w ten sposób, że wyciąłem linię 443  z pliku ex_horror.script i da się grać ale już mnie trochę męczą te wyloty
bo zamiast grać szukam po necie i kombinuję. Szkoda, że nie znam się na skryptach... 

 

Edytowane przez kazik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.