Jump to content
Polish Sparrow

Jak przyszpieszyć wczytywanie się zapisu gry.

Recommended Posts

Nie jestem ekspertem w tych sprawach, ale sądzę, że zależy to od klasy posiadanego komputera. Im lepszy, tym wszystko działa szybciej w tym uruchamianie gier i wczytywanie zapisów. W moim przypadku dodanie dysku SSD przyniosło rewelacyjne wyniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie CoC 1.5R6 z 8gb tekstur i dźwięków wczytuje się 50 sekund przy nowej grze, 30 przy pierwszym wczytywaniu i mniej przy kolejnych. Tekstury i dźwięki nie mają wpływu na szybkość wczytywania.

Ale modele i skrypty to inna sprawa. Jak dodam 300 modeli wraz z teksturami (ważą jakoś 1,5 gb) i kilkanaście krótkich skryptów, to z 20-30 sekund robi się 3-4 minuty.

U mnie zmiana lokacji gry z dysku SSD na HDD zrobiła różnicę (z 50 na 20-30 sekund)

Oczywiście im lepszy procesor i dysk tym wczytywanie będzie szybsze.

Słyszałem również że pomaga defragmentacja folderu ze stalkere z użyciem takich programów jak Defraggler, lub defragmentacja całego dysku z pomocą tego który jest wbudowany w systemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie ustawiłeś czasem u Stalkera zgodności z win xp jak masz np 7 64 bitową. Ja tak zrobiłem raz to gra zaczęła się wczytywać po kilka minut zamiast ileś sekund ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to, co napisali poprzednicy: hdd - defragmentacja albo przejście na ssd (ssd nie defragmentujemy!); ale również trzeba pamiętać (o czym też wielokrotnie pisano), żeby nie zostawiać zbyt wielu rzeczy w schowkach na jednej mapie, bo to spowalnia wczytywanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę to dziwne, że podstawowa wersja gry tak długo się wczytuje. Ile masz zapisów w ich katalogu? Wszystkie zbędne, za wyjątkiem 2-3 ostatnich, przenieś do katalogu poza katalogiem zapisów. Jak jesteś pewien, że nie będziesz musiał do któregoś wrócić, możesz je całkowicie usunąć.

Jak duży masz ustawiony plik stronicowania ( wymiany ). Bo jeśli on jest zbyt duży, też powoduje opóźnienia.

No i to co graczom najczęściej umyka. Codzienne zamiatanie jakimś klinerem, oraz czyszczenie rejestrów. Sądzę że CCleaner i Wise Registry Cleaner powinny wystarczyć. A jest takich "czyścicieli" sporo. Sam sobie wybierz.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze to. Jeśli mody się stawia nie bezpośrednio na podstawkę, ale na jej kopię umieszczoną na innym dysku lub partycji, wtedy problem defragmentacji prawie znika. Usuwając już nie chcianego moda razem z kopią podstawki, mamy na nowo nie poszarpane miejsce na następnego. A usuwając zbędne zapisy, też zwalniamy miejsce na nowe.

A podstawka nienaruszona i w całości. Chyba że jej instalacja była zrobiona na poszarpanym dysku i od razu jest w kawałkach. Ale zrobienie jej kopii, znowu poskłada ją do kupy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała rada: Nie graj na DX11 czy nawet na DX10, gra dłużej wczytuje się na nich. DX9 enhanced jest technicznie i wizualnie lepszy niż DX11 który w Stalkerze jest dosłownie przyklejony taśmą klejącą. 

Same ustawienia graficzne nie mają wpływu na sam czas wczytywania, co ma wpływ to dysk i szybkość RAMU.

Pic z tym że ludzie myślą że "duży=lepszy". Nie. Duże dyski 1-2TB to są dyski na śmieci. Nie żartuje gdy mówię że najtańszy dysk SSD za 140zł podpięty pod USB 3 jest szybszy niż normalny dysk HDD... Różnica jest wielka bo gra taka jak Stalker bardzo opiera się na dysku. 140zł to jest dzisiaj nic, ale jak nie masz środków to pozostaje defragmentacja folderu gry. Serio, po każdej instalacji gry czy większych modów = defragmentacja. Gra szybciej będzie wczytywać pliki i przetwarzać je w pamięci podręcznej.

RAM.... ram nie ma związku, byle to było więcej 4GB. nawet nowe gry nie używają więcej niż 3-4  w czasie grania. Duże ilości RAMu są przydatne do mielenia i edycji multimediów i renderowania/tworzenia gier. Do grania liczy się szybkość RAMu. Im wydajniejsze kości tym lepiej. Stalker z powodu bycia starą aplikacją x86 jest ograniczony do 3-4GB więc większość wywala do pamięci cache na dysku, i dla tego szybki dysk jest ważny jak nie ważniejszy o samego RAMu...

 

Ale ogólnie, jak dla mnie DX11/10 jest główną przyczyną długiego ładowania...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Cartel napisał:

Mała rada: Nie graj na DX11 czy nawet na DX10, gra dłużej wczytuje się na nich. DX9 enhanced jest technicznie i wizualnie lepszy niż DX11 który w Stalkerze jest dosłownie przyklejony taśmą klejącą. 

Ale ogólnie, jak dla mnie DX11/10 jest główną przyczyną długiego ładowania...

Gram od dawna na DX9 i nadal długo się wcztytuje oraz mniewa zacinki przy róznych akcjach np. szybki zapis, komunikaty itp. Ja tam czekać mogę, ale po prostu chce, żeby szybciej się wczytywało.

8 godzin temu, kondotier napisał:

Trochę to dziwne, że podstawowa wersja gry tak długo się wczytuje. Ile masz zapisów w ich katalogu? Wszystkie zbędne, za wyjątkiem 2-3 ostatnich, przenieś do katalogu poza katalogiem zapisów. Jak jesteś pewien, że nie będziesz musiał do któregoś wrócić, możesz je całkowicie usunąć.

Jak duży masz ustawiony plik stronicowania ( wymiany ). Bo jeśli on jest zbyt duży, też powoduje opóźnienia.

No i to co graczom najczęściej umyka. Codzienne zamiatanie jakimś klinerem, oraz czyszczenie rejestrów. Sądzę że CCleaner i Wise Registry Cleaner powinny wystarczyć. A jest takich "czyścicieli" sporo. Sam sobie wybierz.

 

Co to te katalogi zapisów "Ile masz zapisów w ich katalogu?" i gdzie one są ? Oraz co to i gdzie są pliki stronicowania ?

19 godzin temu, tom3kb napisał:

A nie ustawiłeś czasem u Stalkera zgodności z win xp jak masz np 7 64 bitową. Ja tak zrobiłem raz to gra zaczęła się wczytywać po kilka minut zamiast ileś sekund ;)

Trochę głupie pytanie. Możesz powiedzieć jak to zrobić lub może wyślesz jakiś poradnik (zgodność stalkera ze win xp) ? Ja mam Win 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o to, że niektóre save'y możesz przenieść poza folder gry, jeśli ich nie używasz, a chciałbyś wrócić do jakiegoś momentu dawno w grze. 

Plik stronicowania (pagefile.sys) to plik, który "zwiększa Ci RAM". Powinien być w rozmiarze 1,5-3 razy większy od pamięci RAM (np. 2 GB - plik 3-6 GB).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak klikasz ppm na właściwościach skrótu do stalkera to tam będzie jakaś zakładka, gdzie można wybrać tryb zgodności np z win xp service pack 3 lub innymi systemami. Jeśl masz coś takiego zaptaszone to weź to odznacz i spróbuj grać. 

No ale skoro nie wiesz co to, to raczej nie w tym problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Revter napisał:

Chodzi o to, że niektóre save'y możesz przenieść poza folder gry, jeśli ich nie używasz, a chciałbyś wrócić do jakiegoś momentu dawno w grze. 

Plik stronicowania (pagefile.sys) to plik, który "zwiększa Ci RAM". Powinien być w rozmiarze 1,5-3 razy większy od pamięci RAM (np. 2 GB - plik 3-6 GB).

Więc mój (plik stronicowania) ma 2,37 Gb, a posiadam 16 Gb. A co do sejwów, już ogarnołem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Polish Sparrow  - Kiedy robisz sava, to jest on zapisywany katalogu savedgames. A ten z kolei ma swoje miejsce na dysku. Gdzie, to zależy. Jeśli nic nie zmieniałeś po zainstalowaniu gry, to jest w Bibliotece, Moje dokumenty, katalog stalker-shoc.

Jeśli zaczniesz grać w mody, to często w nich zapisy są kierowane do katalogu z modem i w nim trzeba szukać katalogu o nazwie podanej w pliku fsgame.ltx.

Jest dział dla początkujących i w nim wytłumaczono gdzie szukać, zapisów, logów i screenów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Polish Sparrow - No to mam taką radę. Przenieś aktualne zapisy z gry, do jakiegoś nowo utworzonego katalogu nawet na innym dysku czy partycji.

Odinstaluj grę, zrób miotełkowanie i czyszczenie rejestrów. Znajdź temat, o potrzebnych bibliotekach VC++. Porównaj z posiadanymi i uzupełnij ewentualne braki. Tę czynność możesz całkiem dobrze wykonać przed odinstalowaniem.

Na nowo zainstaluj grę, pozwalając jej umieścić się tam gdzie zechce. Restart komputera ( to mocno pomaga na ułożenie się na dysku ) i uruchom nową grę. Jak tylko pojawisz się na Zatonie, zapisz i wyjdź z gry. Dla sprawdzenia uruchom grę ze zrobionego zapisu. Dowiesz się czy pomogło. Wyjdź z gry na pulpit. Do zrobionego przez grę katalogu dla zapisów, przekopiuj te zabezpieczone. Uruchom grę z któregoś z nich i ... Będzie szybciej, albo nie. Nic więcej nie jestem w stanie poradzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.04.2018 o 20:29, Revter napisał:

Chodzi o to, że niektóre save'y możesz przenieść poza folder gry, jeśli ich nie używasz, a chciałbyś wrócić do jakiegoś momentu dawno w grze. 

Plik stronicowania (pagefile.sys) to plik, który "zwiększa Ci RAM". Powinien być w rozmiarze 1,5-3 razy większy od pamięci RAM (np. 2 GB - plik 3-6 GB).

Plik stornicowania przy 16GB mam wyrzucony. Tak to używam 1-2GB. Większy jest totalnie zbędny i zaśmieca miejsce. To jest plik w którym przechowywane są dane oczekujące na przerzucenie do pamięci RAM jeśli takowa zostanie zwolniona.

Zdefragmentuj dysk.

Wklej SMART z CrystalDiskInfo.

Zmniejsz plik stronicowania do 1-2GB lub się go pozbądź.

Wyrzuć wszystkie aplikacje korzystające z dysku typu antywirusy. Na W10 defender wystarczy o ile używasz tego czegoś między uszami.

Przeskanuj komputer MBAM/AdwCleaner/HitmanPro i wyrzuć znalezione śmieci.

Zakup dysku SSD.

Czasami parametr dodany w uruchamianiu -noprefetch pomaga.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Społeczność
Discord