Skocz do zawartości

Dyskusja ogólna Powrót Szramy - repack


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie z jakim udźwigiem normalnie zaczyna się grę w Powrocie Szramy? Bo ja 560kg na starcie mogę już nosić, bez sensu tak od początku, rozumiem jeszcze jakieś do 200kg z egzoszkieletem. Widzę, że @OldMan zrobił takiego swojego patcha na udźwig ale ja go nie wrzucałem. Może on jest jakoś na sztywno teraz w tym repacku? Czy może dorzucony do spolszczenia?

Jakie linijki pozmieniać to sobie pewnie znajdę ale może gra ktoś z normalnymi startowymi parametrami ewentualnie pamięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, tom3kb napisał:

Bo ja 560kg na starcie mogę już nosić

Tak tylko pisze, ale tyle nie uniesiesz. Wkradł mi się do spolszczenia plik - inventory_sect, właśnie z napisanym takim udźwigiem. Nie pamiętam jaki jest oryginalny udźwig, zobacz w gamedata/config/creatures/actor - linia - max_item_mass   = ??. Tyle możesz nosić.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb  - Zrobisz udźwig jaki zechcesz, ale pamiętaj, że oryginalny plecak ma ograniczenia nie tylko na udźwig, ale również na pojemność. Poszczególne grupy asortymentowe w plecaku mają ograniczenia. I np. nawet nie przekraczając udźwigu, możesz stracić sporo zawartości z plecaka, bo przez przypadek podniosłeś o jeden karabin za dużo. Albo jak jednego rodzaju np. granatów uzbierasz więcej niż mod pozwala, to też możesz je stracić. Jeśli tego wypadnie sporo, a przeważnie są to drobne rzeczy z dna plecaka, to zauważysz to pod nogami. Ale czasem wylatują itemy kwestowe, nie zauważysz tego i po kilku godzinach gry budzisz się z ręką w nocniku.

Dlatego, pamiętając o takich nieprzyjemnych przygodach w grze, szukałem czita na plecak. Jeśli nie odpowiada Ci ten od OldMana, to wejdź do tematu poprzedniego powrotu Szramy. Tam scigacz1975 wstawił paczkę różnych czitów robionych przez Yurka i przez niego. Jak pamiętam, wtedy udźwig plecaka był sporo mniejszy.

Jest w modzie kilka ciekawych egzemplarzy broni. Bez zwiększonego udźwigu ich równocześnie nie jesteś w stanie nosić. A warto się z nimi zapoznać.

Chociaż mod mimo dużego hardkoru przy spotkaniu z mutantami, jest możliwy do przejścia z jednym ( można co jakiś czas nosić inny ) karabinem, dobrą strzelbą i pistoletem. Niech Cię nie zmyli ikona PBSa. Pod nią kryje się pistolet z możliwością seryjnego strzelania.

W PDA masz tylko wiodące zadania. A te które trzeba wykonać w międzyczasie i ich opisy, są ukryte głębiej. Trzeba tam zaglądać w PDA.

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kondotier napisał:

@tom3kb  - Zrobisz udźwig jaki zechcesz, ale pamiętaj, że oryginalny plecak ma ograniczenia nie tylko na udźwig, ale również na pojemność. Poszczególne grupy asortymentowe w plecaku mają ograniczenia. I np. nawet nie przekraczając udźwigu, możesz stracić sporo zawartości z plecaka, bo przez przypadek podniosłeś o jeden karabin za dużo.

Moja modyfikacja obchodzi ilość grupy asortamentowej jak to określił @kondotier 

Panowie pamiętajmy, że takie poprawki to jedynie udogodnienie a nie obowiązek. Jeśli udźwig jest ustawiony na np. 500 kg to nikt nie każe tyle nosić w plecaku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OldMan  - Grałem z Twoim czitem i to obejście jest nie tak do końca. Fakt, miałem w plecaku mnóstwo drobiazgów, ale zdarzenie miało miejsce nie z nimi, ale jak chciałem nazbierać broni na sprzedaż. Była to broń jednakowa i stopień uszkodzenia mi ją popaczkował. Tj. widać było trzy, ale w sumie było ich chyba z dwadzieścia. I kolejnego mi nie przyjęło. Albo ten podnoszony, albo któryś z plecaka wylatywał. Czyli że mod sobie policzył te współczynniki i powiedział, ale to, to już nie.

A że wtedy kasy miałem sporo więcej kasy niż te potrzebne 2mln, to sobie dalszą zbiórkę złomu odpuściłem.

I jeszcze jedno. W poprzedniej części mogliśmy dać kasę Woroninowi jak tylko uzbieraliśmy. Teraz mamy rozmowę, ale kasę weźmie dopiero przy ostatniej, kończącej grę. Tak że nie panikować, jak od razu nie weźmie.

Tę ostatnią rozmowę możemy przeprowadzić przed freeplayem i koniec gry, albo nurkujemy w teleport, i gadamy z nim po "wycieczce" na lokacje z ZP. Te lokacje na których miała rozegrać się część 2 moda.

A co do udźwigu plecaka i faktycznie noszonego sprzętu, to się z Tobą całkowicie zgadzam. Nigdzie nie jest powiedziane, że trzeba go wykorzystać do imentu. A na początku gry, choćby gracz chciał, to nie ma czym go napełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, OldMan napisał:

Jeśli udźwig jest ustawiony na np. 500 kg to nikt nie każe tyle nosić w plecaku :)

Ja tam zawsze zwiększam sobie udźwig. Nie po to jednak, by taskać kupę niepotrzebnych rzeczy, bo może kiedyś się przydadzą:) Zwiększam, by dłużej biegać. Można to zrobić oczywiście inaczej, ale tak jest chyba najłatwiej. Moim zdaniem 200 kg, to i tak jest za dużo do noszenia.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kondotier napisał:

@tom3kb  - Zrobisz udźwig jaki zechcesz, ale pamiętaj, że oryginalny plecak ma ograniczenia nie tylko na udźwig, ale również na pojemność. Poszczególne grupy asortymentowe w plecaku mają ograniczenia. I np. nawet nie przekraczając udźwigu, możesz stracić sporo zawartości z plecaka, bo przez przypadek podniosłeś o jeden karabin za dużo.

Spoko, znam ograniczenia będę wiedział na co patrzeć.

Mi z tym udźwigiem chodziło bardziej o to, że czita nie wrzucałem, w actors normalny, a w inwentarzu 560 ;) Ale w sumie dobrze, że to wyszło.

Jak ktoś będzie grał bez czita, wrzuci za dużo i mu wywali klamoty albo nie będzie mógł biegać, a powie "a przecież w inwentarzu mam napisane, że mam 560kg" to będzie wiadomo o co biega ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox - Jak stoisz przy kracie, interesuje cię tylko lewa strona. Niby tam gdzie są zawiasy. Od połowy w górę. Walisz po tej pionowej części obramowania. Jak się krata otworzy następuje wybuch. Od razu rozwal tego pierwszego nożem, ale broni nie zabieraj. Weźmie ją chyba Doktor i załatwią z Kretem dwóch następnych. Tradycyjnie idziesz na górę i tam uważaj. Jeszcze dwóch. Z któregoś trupa miałem granat, to nim ich potraktowałem. Z prawej strony tych skrzyń drewnianych, poszukaj niewidocznego schowka. Masz co ci zabrano. Zbierasz z trupów i idziesz za pieczarę. Gadka szmatka, dajesz broń ( wyrzuconą podniosą ) i do teleportu. Nie zapomnij z trupa zabrać PDA.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @kondotier, ale nie wytrzymałem i użyłem spawnera. "Wyczarowałem" sobie Wintoreza i wytłukłem wartowników. W zasadzie nie używam spawnerów, ale tu nie miałem wyjścia.

W modzie jest błąd, otóż Bagienny Doktor mówi o innym pancerzu, niż znajdujemy we wskazanym miejscu. Sprawdziłem w plikach i jest to błąd moda. Nie jest to duży problem dla tych, którzy zwiększyli sobie udźwig, ale reszta będzie mieć problem, bo trzeba przynieść trupa, który trochę waży.

Zastanawiam się, czy tego nie poprawić?

ss_jarek_06-14-18_08-39-30_(l02_garbage).thumb.jpg.f9e485e74ec2d87b0a8b6fa0aeb98ae2.jpgss_jarek_06-14-18_08-39-40_(l02_garbage).thumb.jpg.9b9cec45e9a0d164e9bbfcf08c64583c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udźwig tego kombinezonu jest celowo taki mały, bo ma zmusić gracza do pozbycia się całego ekwipunku, aby przynieść trupa.  Tak też było w oryginale. Bo jak idziemy po niego i wracamy spowrotem, to ( przynajmniej ja tak miałem ) nie ma wielkich przeszkód. Strzelba i trochę śrutu wystarcza. Może znajdzie się śmiałek, co wykona to zadanie zgodnie z zamiarem autora moda. A jak ktoś doda sobie zczitowany plecak, to mu to egzo na cholerę jest potrzebne.

A co dotyczy uwolnienia Doktora i Kreta, u mnie chyba za trzecim razem było po wszystkim. Kiedy ja załatwiałem tych na górze, oni sami poszli do wyjścia z pieczary. Obawiałem się że mi uciekną, ale grzecznie czekali przy ognisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kondotier napisał:

Udźwig tego kombinezonu jest celowo taki mały, bo ma zmusić gracza do pozbycia się całego ekwipunku, aby przynieść trupa

To nie o to chodzi @kondotier, chodzi o to, że Bagienny Doktor mówi o innym pancerzu, niż znajdujemy we wskazanym miejscu. Zakładając, że Doktor nie ma sklerozy, to ewidentny błąd moda.

Na tym etapie gry mamy już dużo lepszy pancerz i faktycznie ta egza nie jest nam potrzebna. Według mnie, to tam powinien być Grawikombinezon.

Druga sprawa, to początek tego freeplaya. Biorąc tak na logikę, to mamy wybór - iść do Woronina i dać 2000000 na ratowanie córki, albo iść sobie postrzelać. Wiem, że to tylko gra, ale można było inaczej to rozwiązać.

To tyle uwag. Ogólnie mod jest bardzo fajny i przyjemnie mi się w niego grało. Polecam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kombinezon na dodatkowy udźwig 170 kg, ale bez jakiejkolwiek ochrony jest wojskowym. A ten miał pomóc przy dźwiganiu 85 kg. zwłok, które same przekraczają udźwig GG bez cziterki. Możliwe, że gdyby zrobiono całość moda, ten lapsus byłby ominięty. Ale też trudno spamiętać, czy tak też było w oryginale, że mieliśmy na tym etapie lepsze wyposażenie.

Natomiast lokacje z freeplaya są przygotowane dla 2 cz. moda. Wychodzi to z rozmowy z Doktorem, jak mu dajemy zdjęcie żony, oraz z Woroninem, którego żony nadal nie znaleźliśmy, a jest wg. innych dialogów na Zatonie u Wiedźm. Drugiej części nie ma, więc się nie dowiemy co by było, gdyby była. Mnie wyszło na to, że pomysł na 2 cz. został częściowo wykorzystany w NS2016.

Tak że @smox masz rację, pisząc że z całym spokojem można po rozmowie ze spadochroniarzem pójść do Woronina i zakończyć moda. Tym bardziej, że po freeplayu idziemy do niego i mamy dokładnie to samo. Skoro nie ma drugiej części moda, gra we freeplayu jest niecelowa.

A zresztą co to za freeplay, po którym się wraca do scenariuszowego zakończenia.

Tych co w moda jeszcze nie grali, a teraz to czytają, zapewniam że w moda nie tylko można, ale i należy zagrać. Jest zamknięta całością, nie pozostawiającą na tym etapie żadnych niedomówień. A repack na v.1.0006 wyeliminował niedoskonałości oryginału i spokojnie można grać na wysokich ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kondotier napisał:

Ten kombinezon na dodatkowy udźwig 170 kg, ale bez jakiejkolwiek ochrony jest wojskowym. A ten miał pomóc przy dźwiganiu 85 kg. zwłok, które same przekraczają udźwig GG bez cziterki. Możliwe, że gdyby zrobiono całość moda, ten lapsus byłby ominięty. Ale też trudno spamiętać, czy tak też było w oryginale, że mieliśmy na tym etapie lepsze wyposażenie.

Tak było w oryginale.

Natomiast mam pytanie do grających czy ktoś ma sejwa przed tą akcją z trupem ?
Zlecenie na trupa daje doktor na Kordonie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@anatol - Po strzeleniu w nogi Lebiediewa, powinieneś wylądować na słupie wysokiego napięcia. Przyrząd u mnie leżał nie w miejscu spotkania z Lebiediwem, ale trochę dalej.

@OldMan  - Mam, ale z gry po rosyjsku, tak że nie wiem czy Ci to odpowiada. No i od jakiego momentu chcesz. Branie zadania, czy może być już przy labie? Aby nie odwlekać, daję oba.

532 do labu po trupa.dds

532 do labu po trupa.sav

A ten, to przed rozmową, po przyjściu Doktora i Kreta do kociarni.

509 przyszli.dds

509 przyszli.sav

Aby być przy labie, będzie sporo gry. Zobacz czy zaskoczy.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.