Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

lfd.jpg

Tytuł oryginalny: Оставшийся Умирать / Left To Die
Platforma: Samodzielna modyfikacja na silniku Cienia Czarnobyla
Data premiery: 22.08.2018 r.
Autor: HellRatz
Autor spolszczenia: @gawron
Śr. długość rozgrywki: (ok. 15-20 godzin)

Modyfikacja w żaden sposób nie jest powiązana ze światem STALKER-a - jeśli cię to nie interesuje, po prostu opuść temat.
Jest to zupełnie inna gra stworzona na silniku Cienia Czarnobyla.


OPIS:

Spoiler

Modyfikacja przenosi gracza do 2011 roku, do środkowej Rosji, gdzie nieznany czynnik zamienił większość ludzi w wygłodniałe zombie. Głównego bohatera o imieniu Siergiej apokalipsa zastała niedaleko miasta, gdzie wszystko się zaczęło. Siergiej natychmiast wpada w wir wydarzeń - musi nauczyć się jak przetrwać i zrozumieć, co się właściwie wydarzyło. Jak zmienił się świat i co stało się z ludźmi? Tego dowiemy się w trakcie gry.

Chociaż nie wszystko zostanie wyjaśnione do końca, to i tak nie będzie szczęśliwego zakończenia.

  • Nowy świat, lokacje i broń;
  • Nowe modele NPC;
  • Wciągająca fabuła;
  • Nowe możliwości i wiele, wiele więcej!

Porady i zalecenia:

  • Nie robimy zapisów w trakcie podążania za questowymi postaciami i staramy się przed nich nie wybiegać (chyba że mamy kogoś ochraniać) - mogą się nie pojawić dialogi.
  • Nie zapisujemy gry przy dziewczynce obok rozbitego samolotu. Następny zapis dopiero na kolejnej lokacji - inaczej mogą posypać się zapisy.
  • Należy unikać rozkładania pałatki (namiotu) i rozpalania ogniska na nierównych powierzchniach.
  • Pilarki nie "rozładowujemy" - stracimy paliwo, które pozostało w baku, a benzyna nie zawsze jest pod ręką.
  • Nie ma możliwości robienia szybkich zapisów i korzystania z konsoli. Zostały wyłączone.
  • Ustawienia i Wyjście z Gry:
    Spoiler

    1.jpg.1ac39e41d2ce7978fca2408b1b31f54f.jpg

SCREENY:

Spoiler

2.jpg

ss_jarek_05-15-19_10-43-00_(ltd04_doroga1).jpg.c87aa42818b50fc29d42f4544b325f52.jpg

ss_jarek_05-15-19_07-49-36_(ltd01_ferma).jpg.001b7bcfcdef7b0c36e2c032603fdb3d.jpg

2.jpg.f99ed264b79e4499e812340dfb9d31ea.jpg

6.jpg

5.jpg

7.jpg

VIDEO:

Spoiler

Przegląd modyfikacji:

INSTALACJA:

Spoiler

Instalacja moda w wersji 2.0

Pobieramy wszystkie pliki moda + Patch 2.1

1. Odpalamy instalator i czekamy, aż gra zainstaluje się we wskazanym miejscu.
2. Do folderu mod_data kopia plików Patcha 2.1 ze zgodą na zamianę.
3. Do tego samego folderu kopia plików spolszczenia. Plus do config/text/pol - kopia ze zgodą na zamianę pliku string_table_ltd_messages.xml
4. Możemy grać.

Zapisy, logi i zrzuty ekranu są zapisywane automatycznie w folderze - l2d_data

1. Podpowiedzi i przydatne informacje

2. Przechodzenie modyfikacji

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Yandex - [KLIK]
Google Drive - [KLIK]

Patch 2.1:

Yandex - [KLIK]
Google Drive - [KLIK]

Spolszczenie:

Nasz serwer - [KLIK]

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Tekstury wysokiej jakości: 
a1.png.8be1a5f445d407ba799df0c9c0cad1a8.png

a3.png.d2bd0763a5849421ee33c0492cc35a37.png


Źródło: Logo2021_site.png.1d603075f10eb6d7a4300f627d4274d9.png

 

  • Super 1
  • Dodatnia 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Modyfikacja przenosi gracza do 2011 roku do środkowej Rosji, gdzie nieznany czynnik zamienił większość ludzi w głodnych zombie.

No i mamy mod/grę dla mnie :D Muszę pooglądać jakieś filmiki z rozrywki. Fajnie wyglądają te rożne nowe mechaniki, słabo i dziwnie jak dla mnie grafika (chociaż jak to jest na bazie Cienia to nie jest tak źle, kolorystyka taka bardzo zielona :) i może przez to takie pierwsze wrażenie), na tym filmiku od AP PRO za grafikę mod dostał wysoką ocenę :062:. Ocenę końcową ma bardzo wysoką.

Rozwaliła mnie broń patelnia, "stalkerkom" może się ten mod spodobać bo mają broń dedykowana pod siebie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze strony AP Pro od Hellratz: "Вот и подошел к концу 5-ти летний марафон разработки этого мода. Неоднократно были помыслы бросить все, но все-таки хватило сил довести это до логического завершения. Многое вышло не так, как хотелось, многое не получилось, но - как есть, мои ресурсы тоже не безграничны. Кто ждал и интересовался - вот оно, перед вами, качайте и играйте. Только сильно не пинайтесь за данную поделку. smile Приятной игры."

Czyli w skrócie - 5 lat robili aż zrobili i dlatego pobrałem i zagram!:biggrin:

Nawiązanie chyba do modów left to die - czy jakoś tak, gdzie walczyłeś w mieście z zombiakami.

Na początku jest wprowadzenie w klimacie: dlaczego?

Zaczynasz w nocy w czasie burzy, stoisz przed stodołą, jak się gra instalowała to widziałem pliki m.in. dot. miasta i metra.

Gra/mod na bazie cieni 10004.

Spoiler

ss_tomahawk_08-23-18_01-36-33_(ltd01_ferma).thumb.jpg.af5ea709e03813bfdb8f3f43911b1bf7.jpgss_tomahawk_08-23-18_01-31-46_(ltd01_ferma).thumb.jpg.553a837badeae7344bfff8b632ceb103.jpgss_tomahawk_08-23-18_01-30-55_(mainmenu).thumb.jpg.959a81abab441934d4dd417010096705.jpgss_tomahawk_08-23-18_01-36-45_(ltd01_ferma).thumb.jpg.89c89f405dd77f3614c7f2f58104fc56.jpg

 

ss_tomahawk_08-23-18_01-36-14_(ltd01_ferma).jpg

Bez spojlera - pierwsze zadanie, pierwsze spotkanie:

 

ss_tomahawk_08-23-18_01-50-51_(ltd01_ferma).jpg

ss_tomahawk_08-23-18_02-01-36_(ltd01_ferma).jpg

Edytowane przez vidkunsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne forum: http://stalkermod.ru/MODYI-Teni-CHernobyilya/stalker-ostavshijsya-umirat-left-to-die.html

stalker-ostavshijsya-umirat-left-to-die-

Sporo nowych przedmiotów, uważać należy na piłę ręczna spalinową, nie kłaść śpiwora i pałatki na nierównym podłożu.

Stąd można pobrać - około 11 GB po rozłożeniu:

https://cloud.mail.ru/public/8GTM/NLiV5kntQ

https://drive.google.com/drive/folders/1JfHXjuC98aJDgIUfprIs0iCJTzmKwkER

https://yadi.sk/d/Pv3H1Ust3aUEGK

Torrent :

Solucja video:

 

 

LTD_torrent.torrent

Bez spojlera:

Grzyby i drewno - różne rodzaje drewna i grzybów, zbieramy przy drzewach, ryby łowimy do oporu wbrew przepisom PZW, czyli pod mostem :biggrin:

na elewatorze jest fajna skrzynka ale uwaga! nie "budzić" zombiaka na dole bo zarazi i zgon!

Spoiler

ss_tomahawk_08-23-18_12-01-30_(ltd01_ferma).thumb.jpg.9cee67cdcaa453729f275b2535aeb541.jpg

 

Edytowane przez vidkunsen
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy post został zaktualizowany o Fixa z numerem 1.

Pierwsze czym Siergiej może się bronić, jest patelnia, później robi się trochę lepiej. Fabuła zaczyna mi się dopiero rozkręcać, więc Siergirj na razie biega po polnych drogach i leśnych duktach, wędkuje, pichci przy ognisku, zabija zwierzęta (ma wprawę po zabiciu paru kur na Fermie). Zobaczymy, jak to będzie dalej, na razie nie narzekam, szczególnie że po wgraniu fixa, Siergiej zrobił się mniej żarłoczny i poprawiła mu się kondycja.

p.thumb.jpg.8bec987d06f91f6fd424777d6c987eaf.jpg

Spoiler

ak.thumb.jpg.f98b518e60019734e117e1a15263f529.jpg

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawron - Оставшийся Умирать - jakby tego nie tłumaczyć to wychodzi: Pozostało nam (tobie, mi, tylko) umrzeć.

Ferma, Las x 3, droga x 5, Wioska, kawiarnia przydrożna, miasto Kisielew - nawiasem znana miejscowość wypoczynkowa w Obwodzie Moskiewskim.

Dobrą broń zdobywasz dopiero w lesie 1 - dwururka i PB oraz nóż.

p.s. zbieram notatki.

Spoiler

ss_tomahawk_08-23-18_19-46-54_(ltd09_doroga4).thumb.jpg.76a039ad58a88e70c6f1c97ca852d75f.jpgss_tomahawk_08-23-18_19-09-21_(ltd05_village).thumb.jpg.c008b796d97c345ae0883517a9c5d58c.jpgss_tomahawk_08-23-18_19-09-08_(ltd05_village).thumb.jpg.07c1323c079ce6b4f490e3757d3e45e2.jpgss_tomahawk_08-23-18_18-55-07_(ltd05_village).thumb.jpg.f7ccd96efb911267a1c4cb8f3e6c359a.jpgss_tomahawk_08-23-18_16-17-15_(ltd02_forest).thumb.jpg.c7449d380bda69aa8065da4ea0b4819f.jpgss_tomahawk_08-23-18_15-56-43_(ltd02_forest).thumb.jpg.07a061ebb6feaa08e5748f5efa6482e2.jpgss_tomahawk_08-23-18_15-56-16_(ltd02_forest).thumb.jpg.319902aea8d1de1eb47ca7b17166b20f.jpgss_tomahawk_08-24-18_00-36-07_(ltd12_gorod1).thumb.jpg.246aae43314d3205fa78406ddf620d7e.jpg

 

ss_tomahawk_08-24-18_00-36-10_(ltd12_gorod1).jpg

Edytowane przez vidkunsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen  I znowu tłumaczysz nazwę moda literalnie, nie zważając na to że każdy język ma swoje określenia idiomowe, które należy tłumaczyć kontekstowo.

Bliższe prawdy było by przetłumaczenie na "Bez szansy przeżycia", lub "Na łasce losu".

Ale @gawron jest już na tyle doświadczonym w tłumaczeniu modów, że sam potrafi określić jaki powinien być jego tytuł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1081434003_naszo.thumb.jpg.d500670c5a12ce7f76d3ec22688e695f.jpg

Left To Die, Left To Die... Pojęcia nie miałem, co zaczynam, a poznałem historię, która na długo zapadnie w mojej pamięci. Niewiele jest modyfikacji do STALKERA, o których mogę tak powiedzieć. Nie jestem ekspertem, więc mogę napisać tylko o swoich odczuciach, a one mi mówią, że jest to wciąż stary dobry stalker, tyle że bez Elektrowni Czarnobylskiej na horyzoncie. Myślę, że robiąc grę na silniku STALKERA, nie da się uciec od Zony. To oczywiste, że umiejscowienie akcji w zapowietrzonej strefie, gdzieś w środku Rosji, wymagało innego anturażu i nowych lokacji, wiadomo, że współczesne miasto z całą swą infrastrukturą, to nie wyludniona lata temu Prypeć... ale mechanika, udźwiękowienie, zadania, patenty gampleyowe, sprawiają, że klimat Zony przez cały czas unosi się w powietrzu. Jednak Left To Die, to nie okolice Czarnobyla i nikt tam nie słyszał o Sidorowiczu i artefaktach. Mapa LTD (las i bagna, przestrzenie, miasto) to po prostu kawałek pechowego, ale jednak współczesnego świata, w którym nasz bohater stara się przeżyć. Odpowiednio poprowadzona fabuła, daje mu w finale możliwość ocalenia wielu osób napotkanych w trakcie wędrówki, ilu będzie takich szczęśliwców i czy w ogóle wszystko skończy się happy endem, to już zależy od gracza.

Kiedy na końcu wędrówki spotykasz wszystkich, których ocaliłeś dzięki swoim decyzjom, to wiesz, że było warto...

Spoiler

koniec.thumb.jpg.1d703c0a45485beeb4432755f3a31eed.jpg

Tego typu paczki z bronią życzyłbym sobie w każdym modzie do stalkera:

Spoiler

1467506672_s12M.thumb.jpg.a47ffcf33b216e9b5f8c06c8f2332ced.jpg

remi.thumb.jpg.46604a075bbbd2bb7c8048747307be2a.jpg

toz.thumb.jpg.0ec0128f69261b62befefc2e99b7963f.jpg

wiepr.thumb.jpg.ba73532b2a5411b4fec83b7b1bc720cd.jpg

492376877_ak105.thumb.jpg.12cf15e26a1dff8795c22cdbe4b97eec.jpg

1065556612_hnoz.thumb.jpg.431364c98a2815b2604e5779b094789b.jpg

 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi to mod jest świetny i inny, brak sztampy podwyższa wartość moda.

Dialogi nie są z palca wyssane, zawartość sklepów, domów, odpowiada realiom.

Ludzie nieufni, podminowani, każdy czeka na rozwój sytuacji, nie wiesz czy wojsko jak się zjawi lub milicja nie zabije cię od razu.

Metro to amalgamat rzeźni z klaustrofobią.

Ludzie najpierw do ciebie strzelają a potem zadają pytania, psy i koty oraz inne zwierzaki są głodne walczą z każdym i miedzy sobą.

Przerażenie gracza gdy zdaje sobie sprawę, że zombi nie występuje tylko w USA ale może być nawet na "twoim" terenie. 

Nikt ci broni ani kapoty nie naprawi, amunicji tyle co kot napłakał, żarcie wszelakiego rodzaju - polecam polowanie na zająca z patelnią. :biggrin:

Podmiejskie wysypisko śmieci - tutaj nawet nadzieja strzeliła sobie samobója.

Powrót do korzeni naszego gatunku - zbieractwo, prymitywne myślistwo, to człowiek jest zwierzyną łowną i już wiesz, że lepszy żywy paranoik/pragmatyk niż martwy sceptyk.

p.s. Gawron - na ostatniej twojej fotce, obok (300-400 metrów) jest ambona, tam jest martwy ment a obok niego szur-szur (SWD) - dobra fuzja, świetne są też ziołowe nalewki od Babki (fonetycznie Babula) z gospodarstwa leśnego.

Bandyci z kawiarni są idealni, jest przynęta, jest przyzwyczajenie do łatwego życia i oklepane wzorce ich postępowania - zryty beret zobowiązuje!.

No skądś go znam? polazłem do łazienki, zacząłem się golić i jakbym siebie widział:

 

ss_tomahawk_08-26-18_03-05-58_(ltd12_gorod1).jpg

Edytowane przez vidkunsen
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że to ten mod już dawno sygnalizowany, który miał pokazać inny rejon ZSRR, w którym doszło do podobnej katastrofy ekologicznej na Uralu, gdzieś na wysokości Moskwy.

Tu można poczytać o przyczynach:

https://histmag.org/Katastrofa-kysztymska-tragedia-na-Uralu-14691

http://www.eioba.pl/a/2zz2/kysztym-katastrofa-grozniejsza-niz-w-czarnobylu

Trzeba się więc z nim zmierzyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem i gram. Początek to masakra :), biednie i głodno. Powoli zbieramy doświadczenia z pomocą spotkanego człowieka i jego córki na fermie.

ss_mkk7_08-25-18_13-15-41_(ltd01_ferma).thumb.jpg.c9a7ba083506c1578b6a93ef3840821a.jpg

Wszystko co uda się znaleźć może się przydać, inne rzeczy musimy zdobyć (co też nie jest łatwe jeżeli nie posiadamy odpowiedniego sprzętu), pieniądze nie mają żadnej wartości, jedyna metoda handlu to wymiana coś za coś. W miarę postępu w grze zdobywamy coraz lepsze wyposażenie, ale świat otaczający nas w tym modzie jest ekstremalnie wrogi. Większość opisali poprzednicy, więc nie ma co się rozpisywać.

Dwie rzeczy które mnie bawią w tym modzie. Do przygotowania jedzenia musimy rozpalić ognisko i w tym celu zbieramy drewno, dookoła pełno drzew i lasy, a drewna jak na lekarstwo (to tak jak by drzewo do lasu wozić :)). Druga rzecz, błąd znany z podstawek i modów to przewracanie pojazdów przez np, psy i blokowanie ich ruchu przez postacie (da się to przeżyć, ale śmieszy).  

Po początkowych godzinach gry z mieszanymi uczuciami, zagryzłem zęby i walczę dalej. Muszę przyznać, że zmieniłem nastawienie i mod wciągnął mnie jak dobry odkurzacz paprochy :). Można używać pojazdów pod warunkiem zdobycia paliwa i kluczyków. Do napraw znajdujemy zestawy, jedne do odzieży inne do pojazdów. 

Tak wygląda przejażdżka Ładą. 

ss_mkk7_08-25-18_18-03-51_(ltd04_doroga1).thumb.jpg.43a678beb75bb92c00256b835d4b4fa9.jpg

Teraz przekopałem wioskę i wykonałem kilka zadań w niej.

ss_mkk7_08-25-18_19-09-54_(ltd05_village).thumb.jpg.593c1ad65b77392f00d98b1b1b1402c7.jpg

 

Edytowane przez mkk7
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod pobrany i uruchomiony.

Ale mam mały problem, bo w menu głównym nie mam opcji ustawień.

ss_administrator_08-26-18_12-33-44_(mainmenu).thumb.jpg.36b341e8872d0df69a59b8bf72bd9a4e.jpg

Również po uruchomieniu nowej gry i wejściu do menu, takiej opcji nie ma.

ss_administrator_08-26-18_12-30-49_(ltd01_ferma).thumb.jpg.25d282c8adb90b01b85123172d9c5345.jpg

Gdzie więc należy szukać możliwości ustawień?

Nadmieniam, że gram już z patchem nr 4, z 22.08. bo taki był w paczce moda. Zawiera poprzednie.

W katalogu z zapisami nie ma user.ltx. A że ja nie gram na WSAD, to nie wiem za wyjątkiem WSAD przypisanych ustawień, czym sterować.

I co z tym fantem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen  - Przecież napisałem, że Esc było już ustawione i działało.

@gawron  @mkk7

Pograłem trochę, nawet dość udanie, ale utknąłem na zabijaniu kur. Po prostu nie mam czwartej. Powtarzałem kilka razy z tym samym skutkiem. Nie ma jej ani w budynku, ani na zewnątrz. Daję sava przy kurniku, z prośbą o sprawdzenie czy u was też czwarta się nie spawnuje. Zadanie z grobem matki zrobione.

029 na kury.dds

029 na kury.sav

Jak nie będzie czwartej, to nie będę zadania brał, aby nie wisiało.

A tu parę widoczków ode mnie.

ss_administrator_08-26-18_14-25-55_(ltd01_ferma).thumb.jpg.2acfe3292cc8ecbdd93db7203ac0cb03.jpgss_administrator_08-26-18_14-26-19_(ltd01_ferma).thumb.jpg.beb05b005ba7e591397f80effdc41c87.jpgss_administrator_08-26-18_14-56-54_(ltd01_ferma).thumb.jpg.e27404abd474c9220fc87cb6c8a609b3.jpgss_administrator_08-26-18_15-00-27_(ltd01_ferma).thumb.jpg.5b868175c95dc8905d1ed4b333d31311.jpgss_administrator_08-26-18_15-01-34_(ltd01_ferma).thumb.jpg.1de171c8f4adcb3b92dfc3b9c37e09dc.jpgss_administrator_08-26-18_15-09-04_(ltd01_ferma).thumb.jpg.726e76011a4fdab53ead9a769aa4632c.jpgss_administrator_08-26-18_15-12-13_(ltd01_ferma).thumb.jpg.b4e49bf64ce0fc88fed867958cfe9ec7.jpg

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier. W takich przypadkach może pomóc ponowne wczytanie zapisu sprzed wzięcia zadania, nie późniejszego.

Światło dzienne ujrzał już fix z numerem 6 - LINK , w razie spadku FPS należy usunąć folder shader_cache z l2d_data/logs, nowa gra nie jest wymagana. Poczekam do jutra, jak nie pojawią się nowe poprawki, zaktualizuję #1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.