Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@Monolithalian A to jest bardzo dobre pytanie z Twojej strony, ale z tego co widziałem na filmiku od twórcy podstawowej wersji moda to jak dołączasz do Monolitu to teoretycznie powinieneś dostać zadanie, które polega na zepsuciu relacji ze wszystkimi frakcjami z którymi dotychczas współpracowałeś czyli Samotnicy,Wolność, Powinność,Czyste Niebo ew. Bandyci bo każdy różnie przechodzi CS. @Agrael podczas testów dołączył do Monolitu(ja z kolei nie dołączałem, żeby sprawdzić inne zakończenie) ale mówił że w trakcie rozmowy osoba z którą rozmawiasz mówi o "teście wiary polegającym na zepsuciu relacji z frakcjami", i po kliknięciu następnego dialogu pojawił już mu się dialog, mówiący o tym, że dowiódł swej wiary i nastawił wszystkich przeciwko sobie(choć nawet nie przerwał rozmowy więc nigdzie się nie ruszył). Z kolei na filmiku autora moda pokazuje on przed rozmową jakie ma relacje z poszczególnymi frakcjami, potem następuje rozmowa, dostaje zadanie na popsucie relacji, jest cięcie w filmie i po cięciu znów pokazuje swoje relacje które są ujemne( jak masz w PDA te paski z poziomem relacji to są że tak powiem na minusie, a zaczynasz zawsze po środku) czyli musiał opuścić lokację do której trzeba iść porozmawiać, postrzelał się z innymi frakcjami, wrócił i dopiero po tym odblokował mu się dialog w którym mówisz że dowiodłeś swej wiary...Więc obstawiam że w Ultimate Edition coś popsuli że ten dialog jest dostępny od razu i wcale by mnie to nie zdziwiło bo dużo popsuli tym grzebaniem, albo u @Agrael coś nie było nie tak i od razu mu się pokazała taka opcja dialogowa...

A jeśli chodzi o misje od dowódcy na przejęcie terenów - nie, nie ma czegoś takiego(mod jest z 2016 więc może przez ograniczenia z tamtego czasu nie została wprowadzona taka możliwość). Niby jak dołączysz do Monolitu to pokazuje Ci się w PDA jako frakcja do której należysz, masz u nich pasek relacji na full, ale misji na przejmowanie terenów nie ma. W sumie fabularnie było by to uzasadnione bo w vanillowym CN siedzą za Barierą i nie atakują żadnych terenów, w Cieniu też bo to inne frakcje atakują ich a w Zewie pojawiają się tylko w Prypeci. 

Co do broni...no niby jest dodane pare pukawek ale to nie są w sumie nowe bronie z jakiś Weapon Packów tylko vanillowe bronie z innymi teksturami żeby się różniły no i niektóre są lepsze od vanillowych, niektóre gorsze. A co do balansu to taa...przesadzony jest i to mocno, ale żeby coś z tym zrobić to musiał by w tym modzie podłubać ktoś kto się na tym zna, choć jak dla mnie śmieszne jest to że na początku gry na bagnach masz załóżmy tylko TOZ-a 34 i musisz wystrzelać w dzika 10 pocisków żeby padł, ja w późniejszym etapie gry mając AS Wała nie raz wypruwałem cały magazynek tej ulepszonej amunicji 9x39 żeby jednego ubić.

Edytowane przez Szczepan9205
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

@Monolithalian A to jest bardzo dobre pytanie z Twojej strony, ale z tego co widziałem na filmiku od twórcy podstawowej wersji moda to jak dołączasz do Monolitu to teoretycznie powinieneś dostać zadanie, które polega na zepsuciu relacji ze wszystkimi frakcjami z którymi dotychczas współpracowałeś czyli Samotnicy,Wolność, Powinność,Czyste Niebo ew. Bandyci bo każdy różnie przechodzi CS. @Agrael podczas testów dołączył do Monolitu(ja z kolei nie dołączałem, żeby sprawdzić inne zakończenie) ale mówił że w trakcie rozmowy osoba z którą rozmawiasz mówi o "teście wiary polegającym na zepsuciu relacji z frakcjami", i po kliknięciu następnego dialogu pojawił już mu się dialog, mówiący o tym, że dowiódł swej wiary i nastawił wszystkich przeciwko sobie(choć nawet nie przerwał rozmowy więc nigdzie się nie ruszył). Z kolei na filmiku autora moda pokazuje on przed rozmową jakie ma relacje z poszczególnymi frakcjami, potem następuje rozmowa, dostaje zadanie na popsucie relacji, jest cięcie w filmie i po cięciu znów pokazuje swoje relacje które są ujemne( jak masz w PDA te paski z poziomem relacji to są że tak powiem na minusie, a zaczynasz zawsze po środku) czyli musiał opuścić lokację do której trzeba iść porozmawiać, postrzelał się z innymi frakcjami, wrócił i dopiero po tym odblokował mu się dialog w którym mówisz że dowiodłeś swej wiary...Więc obstawiam że w Ultimate Edition coś popsuli że ten dialog jest dostępny od razu i wcale by mnie to nie zdziwiło bo dużo popsuli tym grzebaniem, albo u @Agrael coś nie było nie tak i od razu mu się pokazała taka opcja dialogowa...

A jeśli chodzi o misje od dowódcy na przejęcie terenów - nie, nie ma czegoś takiego(mod jest z 2016 więc może przez ograniczenia z tamtego czasu nie została wprowadzona taka możliwość). Niby jak dołączysz do Monolitu to pokazuje Ci się w PDA jako frakcja do której należysz, masz u nich pasek relacji na full, ale misji na przejmowanie terenów nie ma. W sumie fabularnie było by to uzasadnione bo w vanillowym CN siedzą za Barierą i nie atakują żadnych terenów, w Cieniu też bo to inne frakcje atakują ich a w Zewie pojawiają się tylko w Prypeci. 

6 godzin temu, vidkunsen napisał:

Monolithalian - zadanie od religijnych świrów z monolitu jest toposem - spotykanym w wielu modach - , psucie relacji miedzy frakcjami polega na robocie: wziąć kwita, odszukać cel, zabić, wrócić, wziąć następne zadanie.

 

Spodziewałem się takiej odpowiedzi, jednak łudziłem się że skoro dostępna jest frakcja monolit to misje z nią też jakieś będą. 

Fabularnie monolit chciał przejąć baze wojskową w magazynach, ze względu na jej położenie dzięki któremu przejeli by całe magazyny wojskowe oraz "stan" ( jest to wkońcu najlepsza baza w całej zonie ) Jakaś misja mogła z tym powstać. Autor mógł to wykorzystać w tym modzie. 

Mogło być tak że gramy w normalną fabułe, kończymy oryginalny wątek CS, "Grupa" pierze nam mózg i włącza do frakcji monolitu, nadają nam imie "Charon" i wykonujemy misje takie jak np obrona limańska, szpitala, prypeci, atak na baze wolności ( magazyny ), albo wyeliminowanie potencjalnych osób które są zagrożeniem dla "Grupy". Przejęcie dokumentów, ponownie uruchomienie mózgu w x-16, zabicie ostatnich członków czystego nieba itp.

Taka odwrotna fabuła, z elektrowni na bagna. 

 

No ale wracając, jeśli dołączenie do monolitu daje nam tylko bycie z nimi no to bez sensu. 

Edytowane przez Monolithalian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian No niestety, to nie CoC, Dead Air lub Anomaly, żeby oferował jako taką możliwość zagrania wojny frakcji Monolitem, a w sumie chyba tylko te mody oferują oprócz tych fabuła opiera się na byciu Monolitowcem, ale do CS takiego moda chyba nawet nie ma, prędzej do SoC lub CoP :P Myślałem że w Faction War mod i Hardwarmod do CS się da dołączyć do Monolitu, ale z tego co widziałem na filmikach to też nie. Są dostępne wszystkie frakcje, które są obecne w Zonie w czasie kiedy dzieje się fabuła vanillowego CN oprócz właśnie Monolitu :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Szczepan9205 napisał:

@Monolithalian No niestety, to nie CoC, Dead Air lub Anomaly, żeby oferował jako taką możliwość zagrania wojny frakcji Monolitem, a w sumie chyba tylko te mody oferują oprócz tych fabuła opiera się na byciu Monolitowcem, ale do CS takiego moda chyba nawet nie ma, prędzej do SoC lub CoP :P Myślałem że w Faction War mod i Hardwarmod do CS się da dołączyć do Monolitu, ale z tego co widziałem na filmikach to też nie. Są dostępne wszystkie frakcje, które są obecne w Zonie w czasie kiedy dzieje się fabuła vanillowego CN oprócz właśnie Monolitu :/ 

Szkoda, bo pomysłów jest wiele. Faction war mod swoją drogą jest niestabilny, oraz mam wrażenie że "war faction" ma tylko w nazwie, ale możliwe że później to się rozkręca, mimo wszystko ja do tego momentu nie wytrwałem. 

Wiem też że ten mod: https://forum.stalker.pl/viewtopic.php?t=23111&f=48

Z forum naszych wrogów ( żart ) daje nam możliwość zagrania monolitem i chyba jakieś misje też są, ale tak jak ktoś wcześniej wspomniał, tylko na podstawie "zabij i wróć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała wojna frakcji w Czyste Niebo nie została dobrze przemyślana przez GSC. 
Nie widziałem jeszcze moda który by w pełni usprawnił rywalizację frakcji, a w przypadku Yoctosfera jest tak samo. 

Szrama może przyłączyć się do Monolitu, ale przecież według fabuły gry musi przedrzeć się przez Szpital. Czyli de facto musi walczyć z frakcją, do której przystąpił. 

Moda polubią ci, którzy lubią zbierać / kolekcjonować broń. W znalezionych PDA lub fleszkach często mamy informacje o położeniu unikatowej broni. Jednak tak jak wspomniał @Szczepan9205 - są to zwykłe bronie z CS, ale z nowym wyglądem i zazwyczaj zmodyfikowane. Ponadto, jeżeli ktoś chce się dobrać do specjalnych artefaktów ( ich właściwości są bardzo użyteczne ) to radzę zbierać dokumenty. 

@cez137 Fakt - dziwna nazwa dla moda. Tak sobie autor wymyślił. 
Tak swoją drogą to jest to włoski mod :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian Zasadniczo nie opłaca się, a mówiąc nie mam na myśli, że w większości schowków zaznaczonych znakiem zapytania są randomowe rzeczy tak jak w vanilli. Ale zawsze warto czytać opisy jak jakiś pojawi Ci się na mapie bo jest kilka nowych i mogą zawierać rzeczy bez których nie pchniesz fabuły do przodu później więc czytaj uważnie opisy tych schowków. A jeśli chodzi o bronie i pancerze dodane przez autora moda to niektóre są dostępne u konkretnych handlarzy, a na niektóre naprowadzi Cię tylko opis zamieszczony w PDA więc jak jakieś znajdziesz to czytaj też uważnie opisy i szperaj bo na mapie po zebraniu PDA się nie zaznaczają ;) 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian Wydaje mi się, że usunięcie folderu "tushkano" z folderu gamedata->sounds->monsters powinno załatwić sprawę, tj po usunięciu mod powinien użyć vanillowych dźwięków z CN, ale na wszelki wypadek zrób sobie kopię tego folderu tushkano, usuń go, zobacz czy gra Ci nie będzie wylatywać do pulpitu przy wczytywaniu, a jeśli się nie wysypie to czy po wczytaniu masz dźwięki tuszkanów/szczurów i tyle :) ja wywaliłem swoje zapisy gry, żeby przetestować na nowej grze jedną rzecz więc zanim spotkam tuszkany to bym musiał grać i grać i nie jestem w stanie tego sprawdzić :/ Dlatego zrób sobie kopię tego folderu i w razie wylotów, albo braku dźwięków wrzuć sobie go z powrotem.

P.S Szczury szczurami :P współczuję jak spotkasz kontrolera, ja jak spotkałem to myślałem, że się przekręcę bo grałem z silnym bólem ucha, a dźwięk sygnalizujący że kotroler jest w pobliżu na pewno nie pomógł :D

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

@Monolithalian Wydaje mi się, że usunięcie folderu "tushkano" z folderu gamedata->sounds->monsters powinno załatwić sprawę, tj po usunięciu mod powinien użyć vanillowych dźwięków z CN, ale na wszelki wypadek zrób sobie kopię tego folderu tushkano, usuń go, zobacz czy gra Ci nie będzie wylatywać do pulpitu przy wczytywaniu, a jeśli się nie wysypie to czy po wczytaniu masz dźwięki tuszkanów/szczurów i tyle :) ja wywaliłem swoje zapisy gry, żeby przetestować na nowej grze jedną rzecz więc zanim spotkam tuszkany to bym musiał grać i grać i nie jestem w stanie tego sprawdzić :/ Dlatego zrób sobie kopię tego folderu i w razie wylotów, albo braku dźwięków wrzuć sobie go z powrotem.

P.S Szczury szczurami :P współczuję jak spotkasz kontrolera, ja jak spotkałem to myślałem, że się przekręcę bo grałem z silnym bólem ucha, a dźwięk sygnalizujący że kotroler jest w pobliżu na pewno nie pomógł :D

A wiesz może jak usunąć efekty po promieniowaniu albo wypiciu vodki ? Masakra, kto to robił że takie absurdy zastosował. Wypijesz butelke vodki i szrama zachowuje się jakby cały spirytus wydoił. Żeby to jeszcze przez kilka sekund trzymało to nie, autor sobie wymyślił czas trwania kilka minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monolithalian - nawet ja, laik w kwestiach dotyczących /wnętrzości" moda widziałem w pliku chyba actor coś tam linijkę dot. efektów po alkoholu.

Wejdź, popraw/ustaw na taki poziom jaki ci odpowiada.  :biggrin:

Cez137 - termin Yoctosfera jest wyjaśniony w modach Zaurusa, jest to sfera pomiędzy Jonosferą a Termosferą, bliżej Egzosfery i odpowiada za pole PSI wszystkiego co żywe na ziemi oraz za pole PSI naszej planety.

Zajrzyj, poczytaj: https://2ch.hk/vg/arch/2016-10-28/res/19495511.html

(йоктосфера Сталкер - hasło do gugle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod ukończony po raz drugi. Wydaje mi się, że znalazłem chyba wszystkie fleszki / pda i na pewno dokumenty. Trochę się tego zebrało. 

Spoiler

20200529150616_1.jpg

Zabrakło mi tylko jednego specjalnego artefaktu do kompletu, ale nie mam pojęcia gdzie on może się znajdować. 
Jak testowałem moda to monoliciarze wyglądali normalnie, a tym razem byli cali na czarno. @Szczepan9205 też tak miał jak grał u siebie. 

Statystyki na koniec gry. Kasy jak lodu. 

Spoiler

20200529150629_1.jpg

Tak wymęczyłem Czyste Niebo, że chyba prędko do niego nie wrócę. 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Widocznie wygląda na to, że ta wersja Ultimate jest tak zbugowana, że nie warto zawracać sobie nią głowy tylko lepiej pobrać, którąś z tych starszych i tam powinno być ok z teksturami itd. A jak ktoś nie chce zbytnio tracić na wyglądzie moda to wersja "+ Mystery and AtmosFear 2.0 merge" chyba wygląda identycznie jak Ultimate, ale może różnić się poziomem trudności i tym, że nie ma tych ulepszonych efektów anomalii przez co jest stabilniejsza i być może zakończenia nie ma zepsutego :D Ja też nie planuję wracać do CN przez dłuższy czas chyba, że wyszło by do niego coś naprawdę fajnego. 

Hmm, a którego artefaktu nie znalazłeś :P? Notki do wszystkich opisują przybliżone położenie każdego z nich :D Kurde w końcu coś napisałem na forum, to tłumaczenie Anomaly zupełnie mnie pochłonęło ostatnio :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Nie pomieszałeś nic :P Ten którego Ci brakuje jest na bagnach :P było opisane w dokumentach wojskowych, tych których nie mogłeś znaleźć w pierwszym podejściu, pisałem Ci o nich jak sam je znalazłem przypadkiem.

Edytowane przez Szczepan9205
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mod na prawdę fajny,aż zachciało się grać,niestety u mnie gdy nadszedł czas na Agroprom, gra się spieprzyła.... save nie działa,prócz autosave, wszystkie save nagle działały wszystko było git,nagle przychodzi moment kiedy mam pójść na Agroprom i jeden wielki syf, save nie działa w pobliżu Składu, odechciało się grać natychmiastowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael podpiął/eła i promował(a) ten temat
  • 2 tygodnie później...

@smox Hmm...może @Agrael będzie pamiętał bo ja od tego czasu już kilka modów przerobiłem i nie pamiętam :P I tak lepszy taki opis jaki stworzyliśmy niż ten co był bo tamten mówił, że jakimś cudem kujonowi udało się zwiać z Jantaru i na Agropromie wyrzucił swoje rzeczy... Ale informacji o tym gdzie chociaż lub na czym szukać nie było więc wychodziło by że albo znalazłem ten schowek ja lub @Agrael skoro dopisaliśmy , że jest na drzewie.

Jedyna różnica, że chodzi o manatki, a nie notatki, ale sugerując się opisem to w sumie obstawiał bym na jakieś drzewo po lewej stronie od przejścia z Jantaru na Agroprom :063: Ewentualnie jak @Agrael nie pomoże to demo_record 1 i będziesz musiał posprawdzać drzewka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam to PDA. Nawet bardzo dobrze, bo skakałem po wszystkich drzewach w okolicy przejścia nad Jantar. 
Rzeczy tego stalkera były chyba nie na drzewie, a obok niego - na ziemi. Nie mam już screena, ale na mapie znalezionej w necie zaznaczę Ci okolice, w której musisz uważnie szukać:

Spoiler

609003796.jpg

Ja ten schowek znalazłem dopiero za drugim razem, gdy grałem. I tak jak pisze @Szczepan9205 - często trzeba było tworzyć od podstaw informacje na PDA czy fleszkach, bo te w języku angielskim często były bardzo niezrozumiałe i mało precyzyjne. W sumie nie tylko zapiski na PDA, ale dialogi NPC także :) 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.