Jump to content
tom3kb

Nowy projekt od twórców Lost Alpha. / New Project.

Recommended Posts

Pojawiło się trochę informacji o nowym modzie od twórców Lost Alpha, głównie sprawy techniczne, nowe bajery graficzne, oświetlenie, rozmycia, shadery i inne bajery. Nie ma się co rozpisywać bo zrozumieją to chyba tylko ci co w takim czymś siedzą ;)

BEGBcjqsVQg.jpg

Dla zwykłego gracza wystarczy, że zobaczy jak to wygląda. Oczywiście to co na obrazkach nie są to efekty końcowe.

cGXIO0thbP8.jpg

Stworzono nowy widok "z maski przeciwgazowej", coś w stylu tego z Metro. Im bardziej zniszczona tym większe zmiany w teksturze itd.

UeHK-9K-vzE.jpg

Zobaczymy nowe efekty deszczu i mokrych powierzchni.

SeloePg9xMI.jpgJm6vRuqFTwI.jpgJWpg_mad6yM.jpg

Nowa wersja oświetlenia słonecznego.

5bqToRu75Gg.jpg

4ZMwDVPfI3w.jpgZ32X3f6FuvM.jpg

Wcześniej pokazano już pierwsze obrazki z prac nad Kordonem, wariacja nad tym z Cienia Czarnobyla i Buildem 1935.

NH78cXV7Xqc.jpgNbxSXcwUlgc.jpgiI0nbgWzoRA.jpg

Zaprezentowano też wersję W.I.P nowego weapon packa.

Można zobaczyć test granatów.

 I ładowanie broni, no wreszcie mamy jeden dodatkowy nabój w komorze jak zmieniamy magazynek, który nie był do końca opróżniony.

Rózie efekty  można sobie pooglądać np na tym KANALE.

Z biegiem czasu poznamy na pewno więcej szczegółów.

Źródło: Temat moda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy to nie jest czasem Lost Alpha 1.5 od grupy EMS?

Może @Fizzed się tu wypowie, bo coś wspominał o tym, a pokazane tu screeny jak i filmy przynoszą mi na myśl właśnie LA 1.5

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Arni napisał:

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy to nie jest czasem Lost Alpha 1.5 od grupy EMS?

Tak.

Lost Alpha 1.5.0 to nazwa silnika, na której ten mod powstanie, to nie jest tytuł moda, czy też kolejny update do LA DC tak dla wyjaśnienia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem ciekaw nowego projektu. Kto będzie GG... Striełok?, Szrama?, Major Diegtiariow?, Duch?, Kieł?, Wilk?, a może ktoś zupełnie inny?

Nowy projekt raczej nie będzie tworzony tyle czasu co LA bo podstawy do projektu są już solidne w postaci silnika, ważne by historia była ciekawa, a lokacje żywe i by było na nich co robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Fizzed napisał:

Jeśli chodzi o New Project - nuu spodziewajcie się duzej ilości nowinek. 

No właśnie - nowinek. Ja bym wolał, by twórcy skupili się na fabule, a nie na nowinkach i grafice. Zresztą po twórcach LA nie spodziewam się za dużo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

@smox Nie sposób się nie zgodzić...

Na razie mignęło mi tyle, że "fabuła będzie posiadać elementy z trylogii, ale nie będzie kolejną wariacją na ich temat".

Po przełożeniu na nasze będzie kapusta z grochem i przypadkowe zadania wymuszające wycieczkę na północ i z powrotem, z możliwością pokręcenia się po pustawych, ale wizualnie świetnych lokacjach. Słowem:

Spoiler

funny-cat-pics-meh1.thumb.jpg.3129b57f3f2ddad5ebefc22320594a14.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No z tego co mi LV/Fizzed pisał na Discordzie.... to już sam nie wiem co to ma być :D

Z tego co ja kojarzę i co chyba jest najbardziej prawdopodobne, to ma to być LA na zarąbistych sterydach i ma mieć od cholery nowinek - w silniku, graficznie, gameplayowo itp.

Tutaj jeszcze 2 screeny których nie było i które CHYBA są z tego projektu (jak nie są to niech mnie LV poprawi)

S.T.A.L.K.E.R._Shadow_of_Chernobyl_Scree

S.T.A.L.K.E.R._Shadow_of_Chernobyl_Scree

Edit: do tych co LA nie lubią i na to nie czekają/nie mają zbyt wysokich oczekiwań - nikt wam nie każe tego moda mieć w ulubionych, ba - nikt was nie zmusza do tego, żeby go w ogóle lubić. Nikt też was nie zmusza, żeby na to czekać.

Czy to źle, że powstaje kolejny mod? Raczej nie.

I nie piszę tego po to, żeby zrobić komuś na złość ani kogoś obrazić, tylko po prostu męczy mnie już widok tego jak ludzie plują na to LA przy każdej możliwej okazji, jaki ten mod nie jest "be i fu".

Żeby to było przynajmniej jakie Misery albo Doppelganger to bym jeszcze zrozumiał....

Edited by Arni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

No w końcu się w czymś nie zgadzamy, @Arni :)

Problem z LA nie polega dla mnie na tym, że długo powstawało, obietnice rozminęły się z rzeczywistością, nie podobają mi się pustostany, itd. itp. Niech sobie będzie, ja nie byłem zachwycony ani pierwszą, ani ostatnią wersją, ale nie jest to też dno totalne.

Nie jestem jedynie w stanie przeboleć tego, że wydawali już 3-4 razy dokładnie to samo, a jeśli zmieniali, to tylko na zasadzie wycięcia tego, co w poprzednich wersjach było bezsensowne. I tu jest pies pogrzebany. Profesjonalne studia, ale i moderzy robią tak, że kończą pewien projekt, wypuszczają go i jeśli się wyjątkowo nie udał, to łatają, a w każdym innym wypadku przechodzą po prostu do kolejnego. LA to podręcznikowy przykład produkcji, która już dawno powinna kurzyć się na półce.

A wieści o tym, że ten nowy projekt to w sumie JESZCZE LEPSZA HIPER ULTRA EKSTRA LOST ALPHA brzmią już naprawdę żałośnie i odzierają moda z resztek godności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten nowy, wielowątkowy render daje spory przyrost FPS. Jednak wolałbym, żeby twórcy tyle samo uwagi poświęcili historii, zadaniom i postaciom w grze. Co prawda nad nowym projektem pracuje głównie ekipa, która odwaliła lwią część roboty nad LA DC, więc jestem trochę spokojniejszy. W końcu udało im się doprowadzić LA do dobrego poziomu co na pewno nie było zadaniem łatwym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parę miesięcy temu w sieci pojawił się duży raport o rozwoju «New Project», za który odpowiedzialni są autorzy popularnej modyfikacji «Lost Alpha DC». Poinformowano o nowych cechach graficznego rendera i przedstawiono paczkę broni. Od tego czasu postępy nie ustały i twórcy już spieszą podzielić się z nami nowościami o ostatnich pracach.

W tej chwili następuje modelowanie nowej wersji lokacji «Kordon». Jak można zauważyć na screenach, poziom będzie łączyć w sobie najlepsze designerskie idee z prequel'a Czyste Niebo i starej paczki S.T.A.L.K.E.R. pod numerem 1935. Decydującą rolę w wyglądzie terytorium odegrają autorskie poprawki geometrii. Zadaniem level-designera było logicznie i prawidłowo rozmieścić gotowe obiekty i wymodelować nowe ciekawe miejsca. Kiedy praca z lokacją będzie zakończona, na razie nie wiadomo, ale niedawno jedna z testowych wersji została wysłana na kompilację.

39492304.png99772340.jpg74025567.jpg36374365.jpg11404040.jpg77297867.jpg

Jeszcze większych sukcesów osiągnęli modmakerzy w tworzeniu nowych graficznych ficzerów. Poprawiono odbicia na mokrych powierzchniach i wodzie.

99219964.png

Zaktualizowano algorytm pracy wolumetrycznego oświetlenia: teraz stało się ono miękkie i mniej wymaga zasobów.

19852758.png

W pełni zmieniono noktowizor: teraz on całkowicie działa na shaderach i ma oddzielny slot dla zamieszczenia w inwentarzu. Gracze mogą dostać kilka typów noktowizorów z różnymi ustawieniami jakości obrazu wyjściowego. Niektóre celowniki dla broni, także mają wbudowane przełączalne noktowizory (da się je wyłączyć i włączyć)

16917730.png35099049.png

Trawa na lokacjach reaguje na wszystkie źródła światła, czy to latarka, słońce czy też księżyc. Promienie rysowania cieni są wyświetlane w poleceniach konsoli i menu ustawień, żeby każdy gracz mógł lekko dostosować ich pracę w oparciu o zasoby PC. Również poprawiono rysowanie tracerów po strzale.

37738608.png

Hud hełmów został znacząco zmieniony i ułatwiony. Teraz efekty mają różne ustawienia jakości, krople można wycierać ręcznie, przepisano shadery, a możliwość wyłączenia zablokowana.

78804520.png

W procesie tworzenia znajduje się nowy efekt dyspersji atmosferycznej.

00241711.png

Dodano nowy algorytm globalnego cieniowania («AO») – «SSDO». Można go wybrać w menu spośród innych wariantów. Jest to najbardziej preferowany algorytm z wszystkich. Także w pełni przepisano algorytm «SSAO»: od teraz wygląda on znacznie lepiej. Wybór algorytmu «AO» - to kwestia gustu, a nie wybór najlepszego z najgorzszych.

21485990.png86098384.png70459866.png09014156.png

Zgodnie z tradycją wyłożono nowe screeny, wyraźnie pokazującą przyzwoitą pracę w ulepszaniu bazy graficznej.

54948535.png79525382.png61952941.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twórcy «New Project» kontynuują dzielenie się z graczami świeżymi nowościami! W przeddzień wyszły dwa raporty, w których jest mowa o pracy nad lokacjami i nad rozszerzeniem rozgrywki.

Cytat

- Ostatnie kilka dni ściśle pracujemy nad lokacją «Dolina Mroku». Nasze główne zadania na dany moment: jakość i optymalizacja. W rezultacie z «LADC» wzięto tylko teren jako podstawę, który potem został bardzo dopracowany (i kontynuujemy jego poprawianie) i niektóre elementy małego designu. Budynki wzięto z «Czystego Nieba». Budynki, nie mające analogów w «CN», były wzięte z kodów źródłowych lokacji z 2004-2005 roku (tak jak wersje budynków z LA/LADC były beznadziejnie połamane i technicznie gorsze) i przeteksturowane.

75257689.jpg11767160.jpg26737600.jpg85757406.jpg69380489.jpg

Cytat

W efekcie, optymalizacja na lokacji wzrosła dość znacząco. Z jednego dużego sektora («LADC») lokacja nabyła ponad 50 sektorów. Z lokacji usunięto góry, teraz na terenie występują tylko małe wzgórza i zbocza. Dodano ładne drobnostki z «CN» wersji lokacji, np. w postaci tunelów kanalizacyjnych. Praca nad podstawową geometrią lokacji jest prawie zakończona, również prawie zakończone jest wdrożenie roślinności. Wkrótce zajmiemy się drobnym projektowaniem w budynkach, archi-anomaliami i innymi przydatnymi rzeczami.

Zostało także pokazane wideo z pierwszych testów geometrii lokacji Kordon.

Pomimo tworzenia lokacji, od kilku tygodni trwają prace nad funkcjami rozgrywki.

Wyłączono automatyczne przeładowywanie po wystrzeleniu wszystkich nabojów.

W pełni zakończony i poprawiony schemat 31-go naboju w broni. Poprawiono wszystkie możliwe błędy. Demonstracja funkcji dostępna w wideo.

Teraz przedmioty nie da się wziąć natychmiast. Zrobiono to dla tego, żeby było niemożliwe przypadkowo, przytrzymując klawisz zbierania przedmiotów, wziąć przedmioty bez kontaktu wzrokowego. Musisz precyzyjnie skierować wzrok na przedmiot i przytrzymać klawisz. Dla wygody dodany pasek postępu, pokazujący czas potrzebny do podniesienia przedmiotu. Dla obszukiwania trupów ten okres jest dłuższy, niż dla pojedyńczych przedmiotów. Przy długim nacisku klawisza zbierania przedmiotów, po pierwszym podniesionym przedmiocie, razem zbierane są obok leżące.

Dodano sortownik przedmiotów w inwentarzu. W tej chwili jest możliwość wyrzucić wszystkie przedmioty, oprócz wybranego typu: "wszystkie przedmioty", "broń", "zbroje i hełmy", "naboje i amunicja", "apteczki i preparaty", "jedzenie i picie", "urządzenia", "artefakty", "części mutantów" i "inne". W przyszłości możliwe, że ikonki będą zrobione wizualnie dla wyboru odpowiedniego typu.

Dodany tak zwany "selektor broni". Przez niego można wziąć w ręce broń z slotów, lornetkę, granat, śrubę, detektor lub nóż. W przyszłości tekstury selektoru będą stylizowane do reszty interfejsu. Klawisz wywołania selektoru jest wyświetlany w opcjach sterowania.

Przy otwieraniu inwentarza, w nieruchomym stanie, GG kuca trochę; przy ruchu i otwartym inwentarzu GG siada.

Ikona przy kontakcie z przedmiotem jest pomijana. Teraz jest ona nieco niżej środka - informują twórcy. Wszystkie nowe cechy rozgrywki przedstawione zostały w filmach!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twórcy moda zdradzili kilka szczegółów z prac nad modem.

WtALl2bZxu4.jpg

Na razie mamy głównie informacje "techniczne", trwają prace nad różnymi efektami graficznymi. Efekty wody i deszczu, np w czasie deszczu nierówności w terenie, na drogach maja wypełniać się wodą ze swoimi odbiciami itd.

NQp9TJXGC6w.jpg

Trwają też prace nad dźwiękiem, im dalej od nas będzie odbywała się strzelanina tym z większym opóźnieniem dotrą do nas dźwięki wystrzałów i eksplozji. Ich "barwa" też ma się zmieniać w zależności jak daleko od nich będziemy.

WtALl2bZxu4.jpg

Trwają też prace nad zachowaniem npców, mają się żegnać, witać, czekać czy gracz wejdzie z nimi w interakcje itp.

nqmj_5VgnBE.jpg

Na koniec filmik pokazujący część z nowych giwer i system dodatków do nich.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twórcy pochwalili się nowym podejściem do tworzenia wnętrz budynków, koniec z pustymi pomieszczeniami, czy też wrzuconymi paroma krzesłami czy skrzynkami.

Teraz każde wnętrze ma być wyjątkowe i różne.

kAfzCAHT2nA.jpg3d04YnL18n4.jpgzx5wzqAsYmg.jpgoVKAz74Qrm4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity