tom3kb Opublikowano 15 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 2 godziny temu, apg2312 napisał: Tak na marginesie - w instrukcji instalacji warto by dodać jakąś wzmiankę, żeby zmienić system kodowania czcionki. Mówisz i masz. Dodane do instrukcji: Ps. Żeby w modzie były polskie znaki typu ą,ę,ź,ś w opcjach moda ustawiamy czcionkę i kodowanie na central european. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 15 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 @kondotier Raczej nie zrozumiałeś. Te tekstury są już zrobione po polsku, i to od czasu Solianki. Ale nie da się ich wrzucić do tego moda, a przynajmniej nie oficjalnie, a tylko jako jedną z ułatwiających życie "poprawek", co z kolei wymaga czita na silnik, i takie tam... OP-2.1 jest w tej chwili w pięciu wersjach językowych. Tu nie ma żadnej gamedaty ze spolszczeniem. Cała lokalizacja jest skupiona w katalogu text. I tam są odpowiednio skonstruowane pliki tekstowe, zawierające wszystkie wersje językowe. Nie ma, jak to kiedyś bywało, katalogów "rus", "pol", "eng"... a jest jeden katalog text, w nim plik, dajmy na to, amk.xml, a tym pliku, po kolei, każde zdanie w pięciu językach. Ale nie da się tak zrobić z teksturami dla każdego języka. A przynajmniej na razie się nie da. W sumie, strata niewielka. Obiecano, że się temu przyjrzą, ale na razie sa ważniejsze sprawy. A jeśli sie nie przyjrzą, to w końcu wyjdzie jakaś wersja finalna, do której się zrobi "poprawkę" z naszymi, przetłumaczonymi teksturami i kilkoma innymi drobiazgami, które też nie są ujęte w lokalizacji, i tyle. W sumie i tak wszyscy stosują jakieś poprawki, więc jak ktoś bardzo chce wiedzieć, co ten Pawlik pisze w swoim notesie ( zaręczam, że nic ciekawego ) to sobie może te tekstury pobrać stąd i wrzucić do swojej gamedaty z innymi poprawkami. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apg2312 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 "pzremierzać" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apg2312 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 ......................................................................................................................................................................................................................................................................... Kontroler żyje na CEA-2, a Łukasz wysyła mnie na ATP 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pure Opublikowano 23 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 27 Czerwca 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Patch 8.0. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pure Opublikowano 29 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 (edytowane) Edytowane 29 Czerwca 2019 przez Pure 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 3 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 Nie mam zrzutu ekranu, ale nie będzie problemu ze znalezieniem braku tłumaczenia. W opcjach ustawień dla nowej gry, nieprzetłumaczone są nazwy wyświetlane przy wyborze HUDa i przy wyborze znaczka celownika. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 7 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Dziękuję, wszystko poprawione. @apg2312 Z tym wysyłaniem na ATP chodzi o to, ze można tam jeden taki mózg znaleźć. W górnej prawej części mapy jest taka samotna szopa a w niej ciało monolitowca. Przy nim można znaleźć potrzebny mózg. Drugi daje Wkręt za swoje zadanie i nie trzeba dymać na CEA. Tak czy owak, tak jest w rosyjskim tekście. @Pure Ustaw sobie polską czcionkę. @kondotier Te opisy hudów i celowników już dawno zgłaszałem, ale sytuacja jest taka sama jak z przetłumaczonymi teksturami. Na razie brak możliwości technicznych by to ująć w lokalizacji. Może kiedyś tam... W odległej galaktyce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pure Opublikowano 8 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 @kobal właśnie nie mogę. Żadne kodowanie nie zmienia mi na polskie znaki. Nie przeszkadza mi brak polskich liter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 8 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 @Pure A nie dodawałeś jakiegoś czita związanego z zadaniami tego Wolazara? Bo niektóre czity mają też zmienione dialogi w plikach tekstowych i nakładając czita zmieniasz spolszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pure Opublikowano 8 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Jedyny czit jakiego mam, to udźwig i swoją własną latarke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 8 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Widzę, że masz ciągle napis developer mode na ekranie. Może nie gra ci crack na silnik i dlatego nie możesz ustawić czcionki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pure Opublikowano 8 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Ten napis nie chce zniknąć. Cracka mam bo używam udźwigu. Jeśli zacznę nową grę to napisu nie będzie. W menu głównym też go nie ma, ale ja zaczynałem grę chyba na wcześniejszym patchu i wgrałem gamedate i tak zostało. Tu jest błąd. Droga nie prowadzi z doliny mroku, a z mrocznego parowu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 8 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Pomylone frakcje. Luber był u bandytów. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 9 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Poprawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 15 Lipca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Opis wprowadza w błąd. Schowek jest w pojemniku budowlanym. Gram na patchu 8.2. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 @kondotier Odnośnie opisu schowka Kostii na Jantarze. Na twoim screenie nic nie widać, natomiast opis tego schowka funkcjonuje w takiej postaci od czasów NS, przez OOP, OP-2 do NS2016. Jak pamiętam, to był kontener na śmieci. Zresztą, tak jest w rosyjskim tekście. Na razie, żadnych zmian, do czasu przedstawienia poważniejszych dowodów winy Odnośnie zagadek. Bezdomny jest jak najbardziej poprawną odpowiedzią. Chodzi o warstwy nakładanej odzieży, co popadnie i ile się da, na tak zwaną cebulę. Egzoszkielet ze stu warstw i to bez łączenia? Błagam.... Co do tego, że powinny być "ściany" a nie "mafia" pełna zgoda. Natomiast nie udało mi się tej zmiany wyegzekwować u przyjaciół moskali. Wywiązała sie z tego nawet zabawna dyskusja, ale wybaczcie, nie chce mi się tego tłumaczyć. Posunąłem się nawet do tego, że na własną rękę podmieniłem w tekście tę mafię na ściany, co zaraz zostało wychwycone i zostałem poinformowany "Кшиштоф.... Проверь в dialogs_amk.xml, перевод для koloda_krest_61 и koloda_krest_62. У тебя там стены и мафия поменяны местами..." no i po sprawie... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 @kobal Dla mnie i chyba wielu graczy, kontener na śmieci to ten blisko do wejścia do labu. Taki wielki. A ten w którym znalazłem schowek, jest koło wagonika z prawej strony lokacji i jest takim zielonym pojemnikiem jak kaszta dla dźwigu budowlanego. Jest przewrócony, stąd widać tylko jego wnętrze. Na bezdomnym dostałem od barmana informację że to zła odpowiedź, a zaliczył mi egzoszkielet. Stąd moja uwaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wariat Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Godzinę temu, kondotier napisał: Dla mnie i chyba wielu graczy, kontener na śmieci to ten blisko do wejścia do labu. Taki wielki. A ten w którym znalazłem schowek, jest koło wagonika z prawej strony lokacji i jest takim zielonym pojemnikiem jak kaszta dla dźwigu budowlanego. @kondotier nie zawsze trzeba wierzyć szczegółowo opisom w Op. Zawsze jest jakiś haczyk. Co prawda twórcy OP stawiają na hardkor i jak najbardziej starają się utrudnić grę, ale po to, by póżniej gracz miał satysfakcję że jednak utarł nosa autorom i jednak ukończył dane zadanie. Zamierzenia autorów tego moda zawsze pozostaną tajemnicą. Masz info że "w kontenerze na smieci..." Ale trzeba pamiętać też o przegięciach twórców, więc, sporadycznie warto przeszukać każdy kontener. To podobnie jak w fabule "Kryształowych Czaszek", znajdujesz na Bagnach schowek z opisem "szukaj na balkonie 1-go piętra w Centralnej Prypeci"... No i szukaj sobie... Podsumowując to nie błędy tłumaczenia a zamierzone działanie twórców, by graczowi zapewnić "emocję" z rozwikływania głupich zagadek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2019 @wariat znam te sztuczki autorów OP, ale tu nie chodzi utrudnienie. Przypuszczam że w oryginale było ( piszę polskimi znakami ) "musor", a to można śmiało tłumaczyć jako śmieci i jako gruz, odpadki. Ale tłumacząc i nie widząc jaki to kontener, sam bym w pierwszej kolejności dał te śmieci. Tak że nie była to aluzja do złego tłumaczenia, ale jako sprostowanie lokalizacji schowka. A co dotyczy tych enigmatycznych opisów lokalizacji schowków, to jest to jedna z przyczyn, że tylko trochę poboksowałem się z tym modem i zakończylem grę w niego. I dalej twierdzę, że tak jak zrobiono w NS2016, można w OP "poluzować" absurdy, uściślić opisy i będzie to mod z klasą, ale do przejścia bez nabawienia się nerwicy. @kobal Daję zrzut ekranu kontenera ze schowkiem. Schowek za beczką. Drugi zrzut, to kontener który jest sugerowany określeniem "na śmieci". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gh0sTp Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 (edytowane) Edytowane 20 Sierpnia 2019 przez Gh0sTp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.