Skocz do zawartości

Błędy w polonizcji OP 2.1


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, apg2312 napisał:

Tak na marginesie - w instrukcji instalacji warto by dodać jakąś wzmiankę, żeby zmienić system kodowania czcionki.

Mówisz i masz.

Dodane do instrukcji:

Ps. Żeby w modzie były polskie znaki typu ą,ę,ź,ś w opcjach moda ustawiamy czcionkę i kodowanie na central european. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier  Raczej nie zrozumiałeś. Te tekstury są już zrobione po polsku, i to od czasu Solianki. Ale nie da się ich wrzucić do tego moda, a przynajmniej nie oficjalnie, a tylko jako jedną z ułatwiających życie "poprawek", co z kolei wymaga czita na silnik, i takie tam... OP-2.1 jest w tej chwili w pięciu wersjach językowych.  Tu nie ma żadnej gamedaty ze spolszczeniem. Cała lokalizacja jest skupiona w katalogu text. I tam są odpowiednio skonstruowane pliki tekstowe, zawierające wszystkie wersje językowe. Nie ma, jak to kiedyś bywało, katalogów "rus", "pol", "eng"... a jest jeden katalog text, w nim plik, dajmy na to, amk.xml, a tym pliku, po kolei, każde zdanie w pięciu językach. Ale nie da się tak zrobić z teksturami dla każdego języka. A przynajmniej na razie się nie da. W sumie, strata niewielka. Obiecano, że się temu przyjrzą, ale na razie sa ważniejsze sprawy. A jeśli sie nie przyjrzą, to w końcu wyjdzie jakaś wersja finalna, do której się zrobi "poprawkę" z naszymi, przetłumaczonymi teksturami i kilkoma innymi drobiazgami, które też nie są ujęte w lokalizacji, i tyle.

W sumie i tak wszyscy stosują jakieś poprawki, więc jak ktoś bardzo chce wiedzieć, co ten Pawlik pisze w swoim notesie ( zaręczam, że nic ciekawego :) ) to sobie może te tekstury pobrać stąd i wrzucić do swojej gamedaty z innymi poprawkami.

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ss_adam_06-23-19_01-15-47_(l07_military).jpg

.........................................................................................................................................................................................................................................................................

Kontroler żyje na CEA-2, a Łukasz wysyła mnie na ATP ;)

ss_adam_06-23-19_01-18-52_(l07_military).jpg

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, wszystko poprawione. 

@apg2312 Z tym wysyłaniem na ATP chodzi o to, ze można tam jeden taki mózg znaleźć. W górnej prawej części mapy jest taka samotna szopa a w niej ciało monolitowca. Przy nim można znaleźć potrzebny mózg. Drugi daje Wkręt za swoje zadanie i nie trzeba dymać na CEA. Tak czy owak, tak jest w rosyjskim tekście.

@Pure Ustaw sobie polską czcionkę.

@kondotier Te opisy hudów i celowników już dawno zgłaszałem, ale sytuacja jest taka sama jak z przetłumaczonymi teksturami. Na razie brak możliwości technicznych by to ująć w lokalizacji. Może kiedyś tam... W odległej galaktyce... :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten napis nie chce zniknąć. Cracka mam bo używam udźwigu. Jeśli zacznę nową grę to napisu nie będzie. W menu głównym też go nie ma, ale ja zaczynałem grę chyba na wcześniejszym patchu i wgrałem gamedate i tak zostało.

1.thumb.png.ec7e4c767415abd3374be26ec2c56ace.png

2.thumb.jpg.e1053647bacd2ae82824772a5776c504.jpg

Tu jest błąd. Droga nie prowadzi z doliny mroku, a z mrocznego parowu.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@kondotier 

Odnośnie opisu schowka Kostii na Jantarze. Na twoim screenie nic nie widać, natomiast opis tego schowka funkcjonuje w takiej postaci od czasów NS, przez OOP, OP-2 do NS2016. Jak pamiętam, to był kontener na śmieci. Zresztą, tak jest w rosyjskim tekście. Na razie, żadnych zmian, do czasu przedstawienia poważniejszych dowodów winy :) 

Odnośnie zagadek. Bezdomny jest jak najbardziej poprawną odpowiedzią. Chodzi o warstwy nakładanej odzieży, co popadnie i ile się da, na tak zwaną cebulę. Egzoszkielet ze stu warstw i to bez łączenia? Błagam....

Co do tego, że powinny być "ściany" a nie "mafia" pełna zgoda. Natomiast nie udało mi się tej zmiany wyegzekwować u przyjaciół moskali. Wywiązała sie z tego nawet zabawna dyskusja, ale wybaczcie, nie chce mi się tego tłumaczyć. Posunąłem się nawet do tego, że na własną rękę podmieniłem w tekście tę mafię na ściany, co zaraz zostało wychwycone i zostałem poinformowany "Кшиштоф.... Проверь в dialogs_amk.xml, перевод для koloda_krest_61 и koloda_krest_62. У тебя там стены и мафия поменяны местами..." no i po sprawie...

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kobal  Dla mnie i chyba wielu graczy, kontener na śmieci to ten blisko do wejścia do labu. Taki wielki. A ten w którym znalazłem schowek, jest koło wagonika z prawej strony lokacji i jest takim zielonym pojemnikiem jak kaszta dla dźwigu budowlanego. Jest przewrócony, stąd widać tylko jego wnętrze.

Na bezdomnym dostałem od barmana informację że to zła odpowiedź, a zaliczył mi egzoszkielet. Stąd moja uwaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kondotier napisał:

Dla mnie i chyba wielu graczy, kontener na śmieci to ten blisko do wejścia do labu. Taki wielki. A ten w którym znalazłem schowek, jest koło wagonika z prawej strony lokacji i jest takim zielonym pojemnikiem jak kaszta dla dźwigu budowlanego.

@kondotier nie zawsze trzeba wierzyć szczegółowo opisom w Op. Zawsze jest jakiś haczyk. Co prawda twórcy OP stawiają na hardkor i jak najbardziej starają się utrudnić grę, ale po to, by póżniej gracz miał satysfakcję że jednak utarł nosa autorom i jednak ukończył dane zadanie. 

Zamierzenia autorów tego moda zawsze pozostaną tajemnicą.

Masz info że "w kontenerze na smieci..." Ale trzeba pamiętać też o przegięciach twórców, więc, sporadycznie warto przeszukać każdy kontener.

To podobnie jak w fabule "Kryształowych Czaszek", znajdujesz na Bagnach schowek z opisem "szukaj na balkonie 1-go piętra w Centralnej Prypeci"... No i szukaj sobie...

Podsumowując to nie błędy tłumaczenia a zamierzone działanie twórców, by graczowi zapewnić "emocję" z rozwikływania głupich zagadek...:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat  znam te sztuczki autorów OP, ale tu nie chodzi utrudnienie. Przypuszczam że w oryginale było ( piszę polskimi znakami ) "musor", a to można śmiało tłumaczyć jako śmieci i jako gruz, odpadki. Ale tłumacząc i nie widząc jaki to kontener, sam bym w pierwszej kolejności dał te śmieci. Tak że nie była to aluzja do złego tłumaczenia, ale jako sprostowanie lokalizacji schowka.

A co dotyczy tych enigmatycznych opisów lokalizacji schowków, to jest to jedna z przyczyn, że tylko trochę poboksowałem się z tym modem i zakończylem grę w niego. I dalej twierdzę, że tak jak zrobiono w NS2016, można w OP "poluzować" absurdy, uściślić opisy i będzie to mod z klasą, ale do przejścia bez nabawienia się nerwicy.

@kobal  Daję zrzut ekranu kontenera ze schowkiem. Schowek za beczką. Drugi zrzut, to kontener który jest sugerowany określeniem "na śmieci".                              

ss_administrator_08-04-19_11-32-54_(l08_yantar).thumb.jpg.a124cfba2ce160c32fdbc7f3c0bbdd8d.jpgss_administrator_08-04-19_11-37-05_(l08_yantar).thumb.jpg.15ac135b9486d32c273d3426dc185e73.jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.