Jump to content
Sign in to follow this  
kamil190

Historia Kota (Cat Story)

Recommended Posts

iu6GKTQ.jpg

 

Twórca: Войсик (VOVASIKVAIS)
Platforma: Zew Prypeci
Data wyjścia: 8 stycznia 2020r.
Autor Spolszczenia: @Anton Gorodecki

Od autora: P.S.To mój pierwszy projekt w sferze moddingu S.T.A.L.K.E.R. Dlatego też nie trzeba oczekiwać od niego czegoś pozaziemskiego, ale proszę wszystkich zaznajomić się z tym projektem i zostawić swoje opinie. To pomoże mnie - twórcy, pojąć wszystkie błędy i nie popełniać ich!

Historia Kota - to krótkometrażowa modyfikacja, zawierająca w sobie:

Spoiler

1) Nowa fabuła, która może zarwać parę wieczorów graczowi. Będą na niego czekać: akcja, strzelanki, przerażające i upiorne chwile, a także dużo różnych zadań.

2) Różne nowe cechy, które nie tylko utrudniają sam proces, ale i bardziej zanurzają gracza w grze.

3) 3 lokacje: Szpital, Laboratorium X7 i Lokator.

4) Niezła paczka broni(Weapon pack 2.5), która nie tylko ładnie wygląda, ale przy tym przenosi wrażenia strzelania z broni na nowy poziom.

5) A także wiele innego, czego gracz musi się dowiedzieć, już w momencie przechodzenia moda...

Opis:

Spoiler

Myśleliście kiedyś, co może stać się przypadkiem, który może wszystko zmienić? W jednej chwili wszystko, co znaliście, zmienia się. Zostaje wam tylko jeden wariant - żyć dalej. Żyć tak, jak uważasz za stosowne. I zostać tym, kim jesteś... Ja - Kot. I to - moja historia.

Podziękowania i użyte materiały:

Spoiler

Podziękowania za szkolenie w modowaniu takim ludziom jak: Sheva stalker, Modostroy pomosh Online, stalker Grez za pomoc w rozbiórce SDK 0.7.
Także chcę wyrazić podziękowania dla: sergej5500, denis2000, Hozar_2002, Ovefirst, molodoy_chelovek, makdm i innym ludziom, którzy pomogli na stronie AP-PRO swoimi podpowiedziami na forum. Jeszcze duże dzięki dla: Lazur - za mod "Мясник"("Rzeźnik"), denis2000 - za mod "Анимированное использование предметов инвентаря"("Używanie przedmiotów inwentarza z animacjami"), FantomICW - za lekcję o tworzeniu GUI inwentarza, Weapon pack 2.5 za paczkę broni, modom: Przestrzenna Anomalia, Fotograf, Call of Chernobyl i Tajne Ścieżki. (z nich zostały pożyczone niektóre pliki)

W grze są lokacje:
collector22 z SDR-team (Ich strona www.SDR-team.ru)

W grze używa się filmiku:
z kanały na Youtube - Dkud1337 "S.T.A.L.K.E.R. - Воля монолита – “ПОДАВИТЕЛЬ АГРЕССИИ” [Эпизод 2] [SFM]"

Użyto modelu Monolitowca z fan-traileru Stalkera 2 Dkud1337 od Grelka.
https://vk.com/grelka007

Także użyto animacje i modele stosowania od LilGabe dla paczki od Stason174.

Użyto moda "Nowy PDA" od oVcEbUk

Użyto moda "Спецназ MOD 2015" od aztec_1997

I wielu innym, których nie wymieniłem... Przepraszam, wszystkich nie da się zapamiętać.

Wesprzeć autora:

Spoiler

Jeśli wam się spodobała modyfikacja i chcieliście wyrazić wdzięczność dla autora to możecie po prostu postawić + do reputacji, a także napisać pozytywny komentarz.

Parę screenów z gry:

Spoiler

658350019_S.T.A.L.K.E.R.CallofPripyatScreenshot2020_06.19-18_04_09_36.png.dcc0ba44c568cd7c5d4b0ae507f7542f.pngEH3r8Uq.jpgfGVTT4g.jpg839264359_S.T.A.L.K.E.R.CallofPripyatScreenshot2020_06.19-18_14_26_27.png.cba0ee2318ea781543a49dfb9a8c2883.pnggk8mlhi.jpg

Przed instalacją:

Spoiler

A teraz, uprzedzę was o niektórych cechach modyfikacji. Jeśli ich nie znasz, gra będzie bardzo niewygodna, a może nawet i nie przejdziesz tej modyfikacji.

Cechy modyfikacji:

1) W żadnym wypadku nie używajcie klawisza szybkiego wczytania - F9. Prowadzi to do wylotu. Zaleca się zmienić ten przycisk na inny, aby uniknąć przypadkowego wciśnięcia go... Gra ma inny system zapisów, a dokładniej: Po tym jak umarliście lub zechcieliście wczytać inny zapis. To przy wyjściu w menu u was nie będzie "Wczytaj zapis" ("Загрузить сохранение") i "Ostatni zapis" ("Последнее сохранение"). Będziecie musieli nacisnąć "Wyjść z gry" ("Выйти из игры"[NIE OPCJA "Wyjdź do Windows" ("Выйти в windows")], potem kliknąć "Wczytaj zapis" ("Загрузить сохранение") i dalej wybrać wasz zapis... Powiedzcie, czy to jest stresujące? Ja powiem, że przywyknąć da się. Także w modzie brak autozapisów w ważnych miejscach dlatego, że autozapisy wylatują, więc zapisujcie grę przez konsolę lub przez główne menu. (Poprawiono w patchu)

2) Jeśli nagle wyłączyły się wam klawisze szybkiego użytku, klawisze wyboru broni i klawisz otworzenia inwentarza, to uruchomcie ponownie grę. (Jeśli zechcecie oszukać grę i w czasie tego, jak użyjecie przedmiot, zajdziecie w inwentarz trupa lub w dowolną skrzynkę i tam użyjecie jeszcze jednego przedmiotu, w czasie korzystania z innego, to u was pojawi się podobna sytuacja. Nie róbcie tak!) (Poprawiono w patchu)

3) Jeśli u was zawisła gra lub wyleciała w czasie wczytywania lub przejścia na inną lokację, to spróbujcie ją wczytać ponownie i próbować wczytać ten sam zapis ponownie. Jeśli to nie pomogło, to wczytajcie poprzedni zapis.

4) Czytajcie wszystkie wiadomości, które wam przychodzą. To pomoże przejść do przodu w fabule, a czasem zrozumieć, co robić! Jeśli nie zdążyliście przeczytać ważnej wiadomości, to możecie w każdym momencie przeczytać go w swoim PDA.

5) Czasem zdarzają się freeze'y. Kiedy granat wybuchnie, kiedy włączy się cutscena, i w innych przypadkach. Jeśli freeze nie przechodzi po więcej niż minucie, to uruchomcie ponownie grę.

6) Kiedy włączycie grę, to od razu zmieńcie w ustawieniach oświetlenie, na dowolne dynamiczne. Jeśli chcecie grać na statyce, to nie dziwcie się, dlaczego u was w niektórych miejscach jest zbyt ciemno. (Poprawiono w patchu)

7) W modyfikacji nie wolno stawiać i zakładać celowników na broń (taki ficzer).

Udanego polowania, stalkerzy!
 

Instalacja:

Spoiler

1) Przenieść folder ▶ gamedata ◀ w czysty Zew Prypeci.
2) Przenieść folder ▶ bin ◀ w czysty Zew Prypeci, ze zgodą na zamianę (zrobić kopię pliku oryginalnego).
3) Przenieść plik ▶ fsgame ◀ w czysty Zew Prypeci, ze zgodą na zamianę (zrobić kopię pliku oryginalnego).
4) Pobieramy archiwum ze spolszczeniem, rozpakowujemy je 7-zipem i kopiujemy do katalogu z zainstalowaną modyfikacją "Historia Kota". Życzę wszystkim miłej gry.

Linki:

Spoiler

Linki do moda:

Yandex

Torrent

Google Drive

----------------------------------------------

Patch 1.0: Google Drive | Yandex
Po instalacji patcha, zacznijcie nową grę!
Spis zmian w patchu:


1) Zostały zmienione niektóre dialogi! Poprawiono niektóre literówki!
2) Usunięty błąd z nieśmiertelnością!
3) Usunięto błąd ze znikaniem przycisków otwarcia inwentarza, wyjęcia broni i klawiszy szybkiego działania!
4) Poprawiony problem z zapisami! Teraz można wczytywać grę przez F9, i wczytać grę nie wychodząc z niej.
5) Dopracowanie niektóre zadania! Teraz zadanie ze śledzeniem nie powinno sprawiać trudności.
6) Animacje korzystania z przedmiotów można przerwać!
7) Trochę zmieniono końcowe napisy!
8) Błąd z wylotami w lab x7 nie poprawiony! Róbcie więcej zapisów! (To problemy silnika)
9) Zmniejszono czas korzystania z apteczek!
10) Usunięto wyloty na statycznym oświetleniu w lab x7!
I inne małe poprawki...

POLONIZACJA od Anton Gorodecki:
https://zone.stalkerteam.pl/file/317

Źródło:

ap-pro.ru

Share this post


Link to post
Share on other sites

O modzie (fabuła) moje tłumaczenie dla niecierpliwych:

Czy wy kiedykolwiek myśleliście co może sprawić/zrobić przypadek.

W mig wszystko co znasz zmienia się, masz tylko jeden wariant - żyć dalej tak jak chcesz i być tym kim chcesz... Ja Kot  i to jest moja historia.

(Вы когда-нибудь думали о том, что может произойти случай, который может изменить всё? В миг всё, что вы знали, меняется. У вас остаётся только один вариант - жить дальше. Жить так, как ты посчитаешь нужным. И оставаться тем, кто ты есть... Я - Кот. И это - моя история.)

Co nowego:

( 1) Новый сюжет, который сможет затянуть игроку на парочку вечеров. Его будут ждать: Экшен перестрелки, жуткие и пугающие моменты, а также множество различных заданий.

2) Различные новые фишки которые не только усложняют сам процесс, но и сильнее погружают игрока в игру.

3) 3 Локации: Госпиталь, Лаборатория X7 и Локатор.

4) Неплохой оружейный пак(Weapon pack 2.5). Который не только красиво выглядит, но при этом переносит ощущения от стрельбы из оружия на новый уровень.

5) А также многое другое, что предстоит узнать игроку, уже в момент прохождения мода...)

W skrócie - scenariusz, akcja, strzelanki, zadania, i inne takie duperele które cie wciągną na parę wieczorów.

Nowe fiszki które skomplikują grę ale też wciągną gracza.

Lokacje: szpital, lab X 7, Lokator (Demosfen, Wielka Wojna)

Biełazy broni

Wiele innych bambetli i nowości które służą do przejścia moda.

@ GB w 7 zipie, 3862 MB po rozłożeniu, zew 1602.

p.s. ze względu na -nowy scenariusz, pobrałem, postawiłem, pogram i potem opiszę.

p.s. 2 szkic moda: http://stalker-gsc.ru/publ/istorija_stalkera_po_klichke_quotkotquot/2-1-0-1597

Moje z moda:

Spoiler

ss_tomahawk_01-08-20_18-52-23_(hospital).thumb.jpg.bebb2d05e228a553b3597bb803cbfca0.jpg

 

ss_tomahawk_01-08-20_18-43-22_(mainmenu).jpg

ss_tomahawk_01-08-20_18-49-00_(hospital).jpg

Edited by vidkunsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, na razie dotarłem do muru i walczę z BTR - em.

Najpierw - 1 misja - najpierw zabijasz snajpera potem tego trepa obok.

Szturmowik - niezły odjazd:

 

ss_tomahawk_01-09-20_17-17-43_(hospital).jpg

ss_tomahawk_01-09-20_17-44-54_(labx7).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokumenty - teczka - operacja Dion - leżą za widmem przy ścianie.

!!! uwaga!!! czeka cie po podniesieniu dokumentów pojedynek z niby gigantem . 

ss_tomahawk_01-09-20_19-43-47_(labx7).jpg

Mod fajny, szkoda, że krótki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

739840079_g.thumb.jpg.094d0b93579608512388e71175a0a9d8.jpg

Monolit szturmuje Szpital, wszystko idzie w miarę gładko, nawet wojskowy śmigłowiec i BTR w końcu zostają zniszczone. Tuż przed przejściem do Limańska nasz główny bohater trafia na minę. Tak zaczyna się historia monolitowca Kota...

Cat story, prawdę mówiąc tytuł w pierwszej chwili mnie zraził... Jednak ciekawość zwyciężyła i po odpaleniu okazało się, że nawet historia o Kocie w Zonie może być interesująca. Niezły, choć krótki mod, fabuły wystarcza na jeden wieczór. Trzy lokacje, niezła paczka broni, cut sceny, odrobina mistyki, jest wszystko, co trzeba. Widać, że autor się postarał, a że jest to jego debiut, tym większe wyrazy uznania. Z przyjemnością zwiedziłem opuszczoną bazę wojskową na Lokatorze, nie spotkałem się wcześniej z tą lokacją, więc dla mnie była to nowość. Jeśli ktoś od eksploracji i zbierania artefaktów woli szybką akcję a do tego lubi sobie postrzelać, nie powinien być zawiedziony Historią Kota.

Kilka screenów:

Spoiler

0.thumb.jpg.e88a90c7d46ef9f2be6c33b8344ae46a.jpg

1.thumb.jpg.6fe14f294c2fdf1dc3efa8a1963b215e.jpg

2.thumb.jpg.68fd4022a9b92d267c8d946d44bb4b76.jpg

3.thumb.jpg.76d7039f70c3649bda7a244567836336.jpg

4.thumb.jpg.51ed1d83dd1d553056a147c9fb51af02.jpg

5.thumb.jpg.318d5a94bc6e9e3613dd24808a4bff63.jpg

6.thumb.jpg.f6e65bcc9ffa44d8d7405fefc7bde8e8.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PODBICIE TEMATU.

Jak można zauważyć, kilka godzin temu wstawiłem filmik o przechodzeniu moda. No i zachęcił mnie, do jego postawienia i zagrania.

Postawiłem, rozpocząłem grę.

Po prze"bojowej" inwokacji w starym szpitalu, znalazłem się w podziemiach. Lab też z biuldów i mało ograny.

ss_administrator_01-15-20_15-58-48_(labx7).thumb.jpg.47f5b4ab7d9d16ac3cbab22e2d815732.jpgss_administrator_01-15-20_16-22-52_(labx7).thumb.jpg.d637bc43741d8ecfa475d8233cc47d59.jpgss_administrator_01-15-20_16-24-47_(labx7).thumb.jpg.2261538e248071420d226951f3e05a18.jpgss_administrator_01-15-20_16-41-53_(labx7).thumb.jpg.ffeca8b51ab516da1e1cf06ba723aaab.jpg

Trzeba było powalczyć z mutkami i nieumarłymi, pogłówkować, aby się z labu wydostać. Co się działo i gdzie po wyjściu, dałem na zrzutach do Klimatycznych.

A lokacja końcowa też mało "ograna". Ale w innych modach już na niej bywałem, więc z rozgrywką problemów nie było. I zanim się obejrzałem, dostałem napis koniec. A szkoda. Mod aż się prosi o kontynuację.

WART SPOLSZCZENIA.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właściwie wszystko, co miałbym do napisania o tym modzie napisał już @gawron, dodam więc tylko,  że wbrew moim obawom obyło się bez problemów technicznych - brak wylotów, trochę momentami "przycinało", ale nic strasznego :). Gratulacje dla autora moda - tym bardziej, że to jego pierwsza produkcja. Czekam na następne :).

I jeszcze kilka obrazków:

1846441591_xhkx(1).thumb.jpg.a6b0e041eacf10c553b67a4b9d933bc9.jpg

1041867617_xhkx(2).thumb.jpg.e8ae1ca40b77348799a979f1a61094b7.jpg

Spoiler

766738134_xhkx(3).thumb.jpg.2df6865e0eaa175ec708cf8390a97d04.jpg

1892829024_xhkx(4).thumb.jpg.26f5dcafcca7746aebac0008b57d741a.jpg

1239767502_xhkx(5).thumb.jpg.ad3a2f35058b6361ce64d602ac4cc327.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hunter0 Pytasz o grę, czy chcesz tłumaczyć? Bo mod raczej tłumaczenia się nie doczeka. Tłumacze się zestarzeli i wysłano ich na emeryturę. A Ci co jeszcze jej nie mają, muszą na chleb pracować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko Hunter0 - zapewne jesteś z tych młodych, wszystko wiedzących i wszystko znających więc nic ci chyba nie stoi na przeszkodzie żeby nauczyć się prawdziwego języka obcego jakim jest m.in. Język Rosyjski zamiast stękania w chamskim slangu jakim jest "język angielski".

Nas kiedyś nauczono w szkołach żeby nie stękać i nie szukać winnych tylko samemu jakoś sobie radzić i cały czas się uczyć bo kto się nie uczy ten zostaje w tyle, więc słownik w rękę i "vorväts" (tak, niemieckiego też kiedyś uczyli i nauczyli i nie stękamy w hoch deutschu jak dzisiejsza młodzież)

p.s. tekst z wojska od starszego stopniem m.in. kierowany do mnie:

"Wszystko umiesz tak jak umiałeś".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kondotier Tak, mógłbym się zabrać za tłumaczenie tego moda, po skończeniu Anomaly.

@vidkunsen Pozwól, że przytoczę sławetne powiedzenie Sokratesa "Wiem, że nic nie wiem". Jestem młody, nie znam języka rosyjskiego, również nie jestem wszystko wiedzący i nie znam się na wszystkim. Jednakże, to nie jest wymagane ażeby spróbować swoich możliwości jako młody tłumacz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hunter0 - spokojnie to nie był przytyk do ciebie tylko ogólnie stwierdzenie dotyczące nauczania młodzieży w XXI wieku tzw. ne, próbowałem ale mam skrzywienie zawodowe z pracy i jak jest fonetycznie napisane np. "bladź" to to tłumaczę dosłownie - łaciński czasownik zakręcać  ;  .

Tzw. spolszczenie jeśli nie jest wszyte w moda a dodane później powoduje wg. mnie wadliwość działania moda, gry.

Próbowałem coś tam spolonizować ale nie mam czasu na takie harce językowe, wole grac w oryginale, czuje klimat gdy słyszę tekst szaszt prast w oryginale lub a idź ty na h... . ;)    :biggrin:

Edited by vidkunsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hunter0 Cieszy to, że jesteś chętny do tłumaczenia, ale nie wiem, czy ma on wersję angielską.

Bo jeśli nie znasz rosyjskiego, to translatorem nie jesteś w stanie przetłumaczyć. A dlatego, że treści do przetłumaczenia to nie tylko dialogi. A one inaczej niż to jest np. w książce, nie są po kolei, a znajdują się często w różnych nie tylko plikach, ale i w katalogach. I zanim je zaczniesz tłumaczyć, najpierw trzeba je znaleźć.

Jeśli chcesz się dowiedzieć ile różnych plików trzeba znaleźć i przetłumaczyć, zajrzyj do jakiegokolwiek tłumaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kondotier Tak jak wspomniałem, jestem jednym z tłumaczy Anomaly. W takim razie wiem, że jest to ciężki kawałek chleba do zgryzienia, wymagający nie lada umiejętności i cierpliwości. Jednakże nie zniechęca mnie to, wręcz przeciwnie, mam dużo zapału i chęci do pracy. Jedynym problemem jest brak umiejętności rozumienia języka rosyjskiego.

@vidkunsen Dobrze, nie zmienia to faktu, iż masz rację. Sam jako uczeń szkoły średniej mogę jasno stwierdzić, że nauczanie nie stoi na zbyt wysokim poziomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hunter0  Sporo modów jest robione na zachodzie, są wydawane po angielsku i dopiero potem rusyfikowane. Musiałbyś więc na tych stronach gdzie mody i cała treść jest angielskojęzyczna poszukać, czy i tego moda tam nie ma. No a w pozostałych tłumaczeniach życzę :viva:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jak już coś to jakieś rzeczy do CoCa ja takich strikte na zachodzie robionych modów po angielsku to chyba nie znam.

A tych robionych w paru językach to bym z 5 znalazł?

Op, ogse i co jeszcze?

Tak czy siak @Hunter0 jak chcesz szukać to moddb i mody do sztalkerów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tom3kb  Zdziwisz się, ale któraś z wersji LA została wydana po angielsku. Podniósł się jazgot i ktoś zrobił maszynowy rusyfikator. Wiem, bo dołączyłem do tłumaczenia, korzystając z tych zrusyfikowanych plików. Ale musiałem zrezygnować, bo był to jeden wielki bełkot. No i jeszcze kilka modów, za które chcieli się brać przyszli tłumacze, podobno znający angielski perfekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iu6GKTQ.jpg

Bojownicy Monolitu, nadszedł czas aby po raz kolejny stanąć do walki ku Jego chwale! 

Polonizacja "Historii Kota" mojego autorstwa zostanie dodana do pierwszego postu w tym temacie. Instalacja: pobieramy archiwum ze spolszczeniem, rozpakowujemy je 7-zipem i kopiujemy do katalogu z zainstalowaną modyfikacją "Historia Kota". Życzę wszystkim miłej gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity