Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ss_daniel_08-24-23_17-14-16_(wild_forest).jpg

Trzeci wariant zaliczony. Wspomnienia to bardzo ciekawe zakończenie historii Inżyniera, który od czasu katastrofy jego śmigłowca tuła się po Zonie jako były żołnierz. Szkoda tylko, że podczas swojej przygody był wykorzystywany przez wielu ludzi, którzy z jego pomocą pragnęli spełnić własne marzenia, czy też wykonać powierzone im rozkazy. 

Ciężko powiedzieć, które zakończenie Wspomnień jest uważane za kanoniczne, ale czuję, że to związane z Wiktorem Sekretem. Przede wszystkim dlatego, że jako jedyny miał dobre intencje, chciał pomóc Inżynierowi, a w pewnym momencie wprost powiedział, że darzy go dużym szacunkiem. Nie będę spoilerował, co i jak, ale Wiktor zachował się uczciwie. Wróbel poniekąd również, ale nie mówił nam wszystkiego od początku. 

Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić na siłę, to brak ambientu, który na pewno nadałby dodatkowej atmosfery. Praktycznie wszystkie zadania poboczne na plus, tak samo zresztą, jak przeróżne detale typu rozmowy ze stalkerami, możliwość zdobycia unikalnych artefaktów itd. 

Dzięki @gawron, że tłumaczysz PdZ i dodatki do niego. Wyjątkowy mod. 

Jeżeli chodzi o mój problem z Wróblem, no to po prostu wczytałem zapis, gdy byłem na Polesiu i od nowa odwiedziłem Czerwony las.  Po prostu się "odwiesił" :) 

@MaklerR W sumie nie. U mnie płynnie chodził mod. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Agrael napisał(a):

Jeżeli chodzi o mój problem z Wróblem, no to po prostu wczytałem zapis, gdy byłem na Polesiu i od nowa odwiedziłem Czerwony las. 

Miałem Ci to zasugerować, ale pomyślałem, że stalker z twoim doświadczeniem na pewno sobie poradzi:)

Myślę, że ostatnią odsłoną PdZ też nie powinieneś być zawiedziony. Choć muszę przyznać, że miałem obawy co do Powrotu do Zony bez Inżyniera, ale na koniec historii wszystko ładnie się zamyka... o ile parę spraw załatwimy, jak trzeba. A tak nawiasem mówiąc, jestem pod wrażeniem talentu i inwencji twórczej autora.

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym doświadczeniem różnie bywa @gawronie, bo czasami robię błędy niczym nowicjusz, albo wdepnę w pierwszą lepszą karuzelę ;) 

No, jakoś ciężko sobie wyobrazić PdZ bez Inżyniera, ale może nowy protagonista będzie miłą odmianą. Ciekawe, czy Jek@n dalej będzie pracował nad nowymi dodatkami do PdZ. Mam nadzieję, że tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc i podpowiedź.

Dotarłem do Szewczenki, jestem po rozmowie z Arbuzowem, jest OK. Ale, została mi ostatnia flaszka, a nikt na Szewczence nie ma wódki na handel. Gdzie można kupić/znaleźć gorzałę?

W ostateczności mógłbym nawet spawnować ze 2 butelki, bo mod jest absolutnie świetny, na razie niczego mi nie brakuje, tylko ta nieszczęsna wóda.... ale spawnera nie mam, a komendy w debugowaniu też nie znam.

Może ktoś podpowiedzieć?

 

 

Edytowane przez piter1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter1977 - mój osobisty patent na m.in. wódę:

1/ masz kasę

2/ podlazisz do handlarza/stalkera/innego zawodnika z potrzebnym tobie towarem

3/ kupujesz 1 lub więcej w tym przypadku flakonów z wódką

4/zapisujesz grę na twardo

5/ wgrywasz w/w zapis i on ma wóde a ty masz kasę i transakcja od nowa.

6/ powtarzasz w/w zabieg - kupno - zapis - wgranie zapisu po kupnie i masz kratę wódy.

Powodzenia

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie @Agrael, @vidkunsen, @gawron, dzięki wielkie za porady.

Łódkę znajdę. Save/load próbowałem, ale tylko na quicksave - wtedy nie działa. Spróbuję na twardych.

A Dok jest aż w Tartaku, ale nie ma wyboru, będzie moją "Żabką" o 22.59, moim "Orlenem" o północy 😉

Jadę dalej z fabułą.

Pozdrowionka.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kubuś Puchatek napisał(a):

Moje 3 grosze w sprawie wódki. Wielkim lamerstwem będzie zedytowanie pliku odpowiedzialnego za handel z Dokiem i sprawienie, aby na raz miał 10 flaszek?

Niby nie, ale dla mnie osobiście to jest kroczek w stronę "oszukiwania", a tego nie chcę. Mod daje wszystko, co potrzeba, tylko z tą wódką się nie ogarnąłem - może za wcześnie piję.

A że jestem słaby, i mam słabą wolę, to nie chcę edytować plików, bo od tego tylko krok do zepsucia sobie zabawy. Zaraz sobie wintara dodam....... ;-(

A z innej strony, każdy gra, jak lubi. Ciężko znaleźć balans w modach - albo za trudne, albo za łatwe - a akurat Powrót mi podpasował, jest dla mnie w sam raz. Więc nie tykam udźwigu, skoku, staminy, niczego. Tylko, przyznaję, na twardych sejwach kupiłem od Doka 7 butelek wódki....... na zapas, trzymam na Szewczence.

W drogę, na Stację Benzynową 😉

 

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piter1977 Czym się różni 10 razy wgranie sejwa i kupienie po 1 butelce od kupienia od razu 10? Jestem na Cmentarzysku Pojazdów, robię zadania a Ziłami, a tam o alkohol słabo 😞. Co do wintara — do tej pory używam głównie TOZ-a albo Forta 500, do ludzi strzela się stosunkowo niewiele. I tak granaty rządzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa... 
Jestem na bazie wojskowej na bazie wojskowej na pace tira powinien być drugi klucz
(jeden jest w zwłokach oficera zombie) ale tego klucza nie ma.
Nic nie daje wczytywanie sejwów.
Może ktoś coś podpowie?

p.s. Znalazłem film w którym drugi klucz jest na wieży w skrzynce ale u mnie nadal drugiego klucza nie ma 😞  

oldman - szybki zapis [4].scop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OldMan

A otworzyłeś kluczem drzwi do budynku (na piętrze), przy którym siedzi Twój towarzysz? Tam musisz wziąć dokumenty. Następnie kieruj się do dwóch następnych budynków - sprawdź urządzenie i weź drugie dokumenty. I dopiero wtedy szukasz kolejnego klucza, który otwiera drzwi do gabinetu. Ów klucz powinien znajdować się w skrzynce na pace ciężarówki. 

Aa, no i jak coś, to nie musisz poświęcać członka oddziału. 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę nowości :) 

Na kanale YT Żekana (autora modyfikacji) pojawił się filmik z demonstracją mechaniki wymiany ekwipunku (handel wymienny). Jego główną cechą będzie prezentacja wszystkich przedmiotów na stole handlarza. Modder zaznacza, że to tylko eksperymenty i nie myśli o rozpoczęciu prac nad nowym modem.

Spoiler

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie.
Chciałem ulepszyć sobie SEVE i znowu zonk.
Żaden handlarz nie miał towaru "Unikalny materiał eksploatacyjny".

ss_oldman_08-30-23_23-29-37_(zaton).thumb.jpg.378be3f0afecaf15f0333ec108eb3982.jpg

Na każdym filmie jaki znalazłem jest to inaczej rozwiązane i u handlarzy jest pierdylion opcji do kupienia a u mnie:

 ss_oldman_08-30-23_23-33-05_(zaton).thumb.jpg.a7469a13ff49e00a2c9757897c13384b.jpg 

Może ktoś co wie ? 

P.s. 1. Ten sam problem dotyczy ulepszenia broni.  

P.s. 2 W pierwszej części na Polesiu umknęło mi zadanie na Anomalną Duszę.
Jestem na Zatonie i teraz sobie przypomniałem o tym "plumkaniu" przy schowkach.
Tak jak widać w moim zasobniku art już mam bez cofania się w grze.
Więc gdyby ktoś miał podobny problem pomogę ;)    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, OldMan napisał(a):

Żaden handlarz nie miał towaru "Unikalny materiał eksploatacyjny".

Jeśli nic się nie trafi w schowkach, to materiały unikalne do broni i kombinezonów można kupić dopiero w barze "Schron Przeciwbombowy" na Jupiterze.  Nie sugeruj się filmikami w temacie ulepszeń, były nagrywane na starszych wersjach moda, w aktualnej wersji system ulepszeń został przerobiony, moim zdaniem na plus. Wcześniej był pierdylion pakietów, teraz są po trzy, plus zestaw naprawczy do broni.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy okazji zmiany sposobu ulepszania broni można by wywalić te indywidualne ulepszenia. Dostajemy je w co lepszych schowkach, a do niczego się nie przydają (poza zamianą na kasę).

Taka ciekawostka Dropsa. Kto zbędne w tej chwili klamoty typu optyka do AK, amunicja natowska, granaty do granatników itp. włożył do schowka Szakala (to ten na łódce w pobliżu Szewczenki)? Ja. Kto poszedł na Cmentarzysko Pojazdów szukać Brody? Też ja. Kto po powrocie na Zaton przekonał się, że schowek jest zamknięty i do zawartości nie można się dostać? Nie zgadniecie, ale też ja 😞

 

Pytanie do tych, którzy dotarli do Jupitera.

Spoiler

Na samym początku tracimy wszystko. Odzyskujemy swoje graty czy też nie?

 

Edytowane przez Kubuś Puchatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.08.2023 o 08:57, gawron napisał(a):

Jeśli nic się nie trafi w schowkach, to materiały unikalne do broni i kombinezonów można kupić dopiero w barze "Schron Przeciwbombowy" na Jupiterze. 

Witam.
Znalazłem sposób jak już na Zatonie mieć full upgrade SEVY i to w legalny sposób (jeśli ktoś tak jak ja gra
w nowsze wersje PDZ ) :) 
Historia rozpoczyna się gdy ingerujemy w kłótnię dwóch wspólników (jest to zadanie poboczne) dotyczącą praw własności schowka w tej lokalizacji:
ss_oldman_09-02-23_23-45-42_(zaton).thumb.jpg.2d02c489b6c1023ed0328a5152eeb2de.jpg


Gdy w fabule zadania dotrzemy do jaskini Śpiącego Kontrolera i spełnimy jego życzenia pojawia się u niego możliwość wymiany
np. chleba kiełbasy lub konserw na unikalne komponenty do upgrade kombinezonów i broni.
Odbywa się to  losowo ale przy kolejnym wczytaniu sejwa otrzymujemy potrzebny przedmiot :) 
 
ss_oldman_09-02-23_23-28-04_(zaton).thumb.jpg.ccc4e36b9af873b98969b4e6223b0d02.jpg
 

Jeśli odpowiedniej opcji dialogowej nie ma trzeba do jaskini wrócić za jakiś czas więc wystarczy być cierpliwym 
i mamy taki o to efekt:

ss_oldman_09-03-23_02-05-05_(zaton).thumb.jpg.fef41dfc017437e9121e2d9c3f2cb1a5.jpg

Ogólnie modzik miodzio a teraz przenoszę się na Cmentarzysko Pojazdów :) 
Podziękowania dla @gawron za doskonałe spolszczenie  !!!

ss_oldman_09-02-23_23-45-42_(zaton).jpg

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.