Wojownik Posted August 10, 2021 Report Share Posted August 10, 2021 Tytuł oryginalny: Возвращение в Зону Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 / Repack - wersja samodzielna Data premiery: 10.08.2021 r. (OBT) | 19.08.2022 r. (najnowsza wersja) Autor: Jek@n Autor spolszczenia: @gawron Śr. długość rozgrywki: (ok. 46 godzin) OPIS: Spoiler Powrót do Zony to fabularno-rozgrywkowa modyfikacja, która kontynuuje historię Inżyniera z modyfikacji Ocalały: Ucieczka z Zony i ma miejsce po wydarzeniach z Zewu Prypeci. Na swojej drodze gracze spotkają wcześniej poznanych stalkerów oraz dowiedzą się, jak potoczył się ich dalszy los. Akcja rozgrywa się na trzech znanych lokacjach z oryginału oraz kilku dodatkowych, których łącznie jest 10. W produkcji znalazło się również miejsce na sporą ilość zadań pobocznych, a wiele z nich można ukończyć na kilka sposobów. Ponadto zaimplementowano kilka mechanik w postaci dialogów z perspektywy trzeciej osoby, wykorzystano materiały eksploatacyjne do ulepszeń lub dodano artefakty z oskryptowanymi właściwościami. Modyfikacja nie jest nastawiona na hardkorową grę - wszelkie utrudnienia są czasowe i stosunkowo łatwe do ominięcia. Wyjątkowość Powrotu do Strefy tkwi w tym, że tak naprawdę mamy do czynienia z trzema modami w jednym. Dwa pierwsze, to tzw. tryby fabularne - „Przygoda” oraz „Wspomnienia”. Trzecim natomiast jest „Przetrwanie” - jak sama nazwa sugeruje, głównym celem staje się walka o przeżycie. Został także zaprojektowany w specjalnym, dynamicznym i hardkorowym stylu. Dodatkowo można go ukończyć oraz posiada własną fabułę. Podziękowania: Spoiler GSC Game World Makdm CrommCruac Michael_rast Болотов Николай (GeJorge lub Nick_Mondyfic) Беляков Иван Diesel z АМК Kanał na YT: Shadovv_Man Encyklopedia Stalker Wiki Testy: TopSecret Опричник Беляков Иван Wykorzystane utwory muzyczne: Burzum Robert Reach Lady Pank Mooze Orbital Future Sound Of London Константин Ступин Виктор Баранов i innych projektów. PORADY: Spoiler Kwestie techniczne: Należy uruchomić modyfikację z uprawnieniami administratora. Renderowanie „Ulepszone pełne oświetlenie” może nie działać. Wskazówki dot. rozgrywki: Przydatne informacje dot. trybu „Przetrwanie”: Spoiler „Przetrwanie” to specjalny tryb gry o podwyższonym poziomie trudności, w którym gracz walczy z losowymi przeciwnikami - zarówno stalkerami, jak i mutantami. Schronienie: Grę rozpoczyna się w schronieniu. Jest to bezpieczne miejsce, w którym gracz może odpoczywać pomiędzy rajdami, przechowywać talizmany, jeść, spać, wchodzić w interakcje z obiektami fabularnymi, itp. W schronieniu należy również zapisywać grę. Aby rozpocząć rajd, trzeba otworzyć frontowe drzwi i wybrać lokację. Uwagi: Rajdy są dostępne dopiero po wejściu w interakcję z bazą danych (komputerem) i otrzymaniu głównego zadania fabularnego „Żywy lub Martwy”. W bazie danych (komputerze) znajduje się ważna informacja dot. lore'a moda. W lodówce znajduje się zapas żywności. Mapa okolicy nie jest dostępna w kryjówce. Pijąc wódkę w kryjówce, gracz otrzymuje premię (odwagę), którą może aktywować podczas rajdu. Bonus regeneruje zdrowie gracza i usuwa skutki napromieniowana. Początek rajdu: I tak oto pojawiłeś się w jakimś miejscu na lokacji, a przy sobie nie masz nic cennego. Świeci słońce (lub księżyc), ptaki ćwierkają, wokół nikogo nie ma - jest cicho i spokojnie. Pytanie brzmi: Co powinniśmy zrobić w tej sytuacji? Zapewne poszukać najbliższego obozu stalkerów, posiedzieć przy ognisku, rozejrzeć się za artefaktami, pohandlować. Jest to jednak błędna odpowiedź. Gdy tylko gracz pojawi się na lokacji, na jego poszukiwania wysyłany jest oddział szabrowników uzbrojonych w broń lekką (noże, granaty oraz pistolety). Ich zadaniem jest zabicie gracza, więc uważnie rozglądaj się za schowkami - są oznaczone zielonymi znaczkami. W każdym z kluczowych punktów lokacji znajduje się od jednego do pięciu schowków z losowym wyposażeniem. W każdym razie, przeszukując dowolny punkt, znajdziesz broń, kombinezon i lekarstwa, ale jakie to będą rzeczy, to zależy od twojego szczęścia. Zawsze warto przeszukać jak najwięcej skrytek, aby znaleźć najlepszy sprzęt. A więc wziąłeś nogi za pas, zaopatrzyłeś się, uzbroiłeś oraz walczyłeś z pierwszymi przeciwnikami, którzy przybiegli? Fantastycznie! Wskazówki: Oszczędzaj siły. Pozbądź się zbędnych łupów. Szabrownicy: W grze występuje pięć rodzajów szabrowników: Nożownicy (wyposażeni w noże). Kamikadze (wyposażeni w granaty). Strzelcy (wyposażeni w broń palną). Tanki/Ciężkozbrojni (wyposażeni w broń ciężką i egzoszkielet). Gladiatorzy (dobrze uzbrojeni i noszą wytrzymały kombinezon). Pierwsze trzy typy wrogów nieustannie ścigają gracza. Strzelcy są początkowo uzbrojeni w słabą broń, ale gdy gracz znajdzie lepsze wyposażenie, oni także się dozbrajają. Tanki/Ciężkozbrojni nie ścigają gracza, ale zazwyczaj ochraniają dany obszar na lokacji. Po zlikwidowaniu tanka, można zabrać jego egoszkielet i karabin maszynowy. Są podatni na materiały wybuchowe. Wskazówki: Gladiatora można przechwycić przed znalezieniem przez niego pomocy medycznej i łatwo dobić. Żywotność szabrowników jest rosnąca: nożownicy, kamikadze, strzelcy, gladiatorzy, tanki. Jeżeli gladiator lub tank znajdują się w pobliżu gracza, na ekranie wyświetli się specjalna ikonka (strong enemy). Tylko z gladiatora można zdjąć kombinezon „Szturm”. Mutanty: Mutanty nie od razu pojawiają się po rozpoczęciu rajdu, a po zakończeniu każdej fazy emisji. Szczególnie niebezpieczni są burerzy, ponieważ mogą rozbroić gracza i wpływać na pojazdy dzięki wykorzystaniu swojej energii kinetycznej. Ruchome anomalie: Łącznie w rajdzie można spotkać 3 ruchome anomalie: kwasową, radioaktywną i psi. Mogą zabić gracza przy długim oddziaływaniu, a więc najrozsądniej trzymać się od nich z daleka. Jeśli znajdujesz się w bardzo bliskiej odległości od anomalii, to mogą się „przyczepić” do gracza i zacząć go ścigać. Aby odegnać anomalię, trzeba przyjąć odpowiedni preparat: antidotum, radioprotektor lub psi-blokadę. Wskazówki: Anomalie chętniej „przyczepiają się” do gracza, który ma przy sobie artefakt-talizman. Transport: Na każdym z kluczowych punktów lokacji można znaleźć jeden egzemplarz transportu. Aby uruchomić pojazd, naciśnij O (щ). Niektóre modele pojazdów są bardziej manewrowe i wygodniejsze w sterowaniu. Wskazówki: Znajdując się w samochodzie, należy zachować ostrożność w przypadku spotkania burera. Transport w grze został źle zrealizowany, jednakże wciąż pozostaje wygodnym środkiem w dotarciu do miejsca ewakuacji podczas ostatnich etapach emisji. Szczególnie jeśli gracz jest przeciążony i liczy się każda sekunda. Etapy rajdu: Łącznie jest 8 etapów, po półtorej minuty każdy. Po ósmym etapie następuje losowy wybór punktu ewakuacji z helikopterem. Jeżeli gracz dotrze na miejsce, rozpocznie się ostatni etap, który również trwa półtorej minuty. Wskazówki: Po trzecim etapie pilot helikoptera zrzuca pojemnik z pomocą humanitarną (broń, medykamenty, naboje, kombinezon). Punkt zrzutu jest losowy i zawsze oznaczony na mapie. Ewakuacja: Jeżeli po rozpoczęciu ostatniego etapu rajdu znajdujesz się w pobliżu helikoptera (nie dalej niż 10m.), to po upływie czasu bohater pozostaje przy życiu i przenosi się do kryjówki, a rajd zostaje ukończony. Jeżeli po upływie czasu gracz nie znajduje się przy helikopterze, to ten odlatuje, a postać ginie. Wskazówki: Jeżeli znajdujesz się w strefie ewakuacji przy helikopterze, na ekranie wyświetli się specjalna ikonka (evacuation). Gdy postać znajduje się w pojeździe, to ewakuacja jest niemożliwa. Bezpieczna strefa: Po zakończeniu każdego z etapów bezpieczna strefa okrążająca lokację zmniejsza się. Jeżeli gracz znajduje się za jej granicami, to jego zdrowie ulega pogorszeniu, a poziom radiacji rośnie. Wskazówki: Jeśli gracz ma założony kombinezon z maską przeciwgazową lub zamkniętym systemem oddychania (SEVA, maska przeciwgazowa, hełm „Zasłona”, kombinezon „Szturm”), to otrzymuje mniejsze obrażenia, gdy znajduje się poza granicami bezpiecznej strefy. Jeżeli gracz znajduje się poza bezpieczną strefą, to na ekranie wyświetli się specjalna ikonka (protection) czerwonego koloru. Jeżeli gracz ma założony kombinezon z zamkniętym systemem oddychania, to ikonka będzie zielonego koloru. Legendarni stalkerzy: Podczas każdego rajdu można spotkać legendarnego stalkera. Znajduje się w losowym miejscu, w nieaktywnym stanie. Aby go "aktywować" i uczynić swoim towarzyszem, należy dać mu apteczkę. Wspomniany towarzysz okaże się bardzo przydatny, ponieważ ochrania gracza i odwraca uwagę przeciwników. Podczas rajdu legendarny stalker może zostać ranny. Jeżeli ewakuujesz się razem z nim, to w nagrodę można otrzymać artefakt-talizman Lista legendarnych stalkerów: Wujek Jar, Wano, Kardan, Zulus, Naznaczony, Azot, Noe, Szrama, Włóczęga, Nowikow, Sokołow, Ojciec Walerian, Joga, Diegtiariow. Wskazówki: Tuż przed ewakuacją możesz poprosić kompana o apteczkę. Artefakty-Talizmany: Łącznie jest ich 14 i można je otrzymać od legendarnych stalkerów. Meduza - każda żywność lub napój w pełni przywraca zdrowie i usuwa skutki napromieniowania. Świecidełko - szybsza regeneracja wytrzymałości. Nocna Gwiazda - wódka leczy rany. Naprawia broń oraz kombinezon. Śnieżynka - zwiększa zadawane obrażenia mutantom. Grawi - szybsza regeneracja zdrowia. Złota Rybka - broń nie ulega zepsuciu. Kryształ - na pomoc w walce przychodzi oswojony mutant. Bateryjka - zwiększa zadawane obrażenia NPC. Korale Mamy - możliwość poruszania się poza bezpiecznym obszarem bez uszczerbku na zdrowiu. Oko - wszyscy przeciwnicy są oznaczeni na mapie. Płomień - martwi NPC mają przy sobie więcej wyposażenia. Kamienna Krew - odporność na promieniowanie. Kulebiak - wódka daje chwilową odporność na otrzymywane obrażenia. Dusza - legendarny stalker zawsze pojawia się obok Was. Wskazówki: Podczas rajdu można skorzystać tylko z jednego talizmanu. Poszukiwacz przygód: Podczas rajdu na lokacji można spotkać neutralnie nastawionego stalkera, który podróżuje po kluczowych punktach. Wskazówki: Poszukiwacz walczy z mutantami oraz szabrownikami, którzy pojawią się na jego drodze. W przypadku śmierci poszukiwacza na mapie pojawi się oznaczony schowek. Podczas ewakuacji poszukiwacz zaatakuje pilota helikoptera. Jeżeli gracz będzie miał przy sobie artefakt-talizman, to może na niego napaść w celu jego przejęcia. Jednakże może być też odwrotnie i może pomóc graczowi w walce z przeciwnikami. Fabularne zadania: W trybie Przetrwania występuje wątek fabularny - Żywy lub Martwy. Opowiada o losie grupy naukowców, którzy zostali wysłani do Strefy Wykluczenia po trzeciej wojnie światowej z tajną misją. Główny cel zadania wyświetla się u góry ekranu. Przydatne informacje dot. trybu „Przygoda”: Spoiler Lista pobocznych zadań oraz ich rozpoczęcie: Okolice Zatonu: Wierny Przyjaciel (Верный друг). Nakarmić ślepego psa obok rozbitego śmigłowca. Anomalna Dusza (Аномальная душа). Zabrać PDA ze schowka w Leśnym Obozie. Za Zamkniętymi Drzwiami (За закрытой дверью). Zabrać notatkę ze schowka w Kundze (кунг) (pojeździe), w pobliżu tunelu. Krwiopijcy (Кровопийцы). Zapytać Naboja, czy potrzebuje pomocy. Starzy Znajomi (Старые знакомые). Po ukończeniu wątku fabularnego w starej cerkwi, należy udać się na wzgórze przy gospodarstwie (wymaganym jest, aby nie popaść w konflikt z szabrownikami podczas fabularnego zadania). Głosy w Tunelu (Голоса из туннеля). Zapytać Czołgisty (Танкиста) w tunelu, czy potrzebuje pomocy (należy wcześniej wykonać zadanie Za Zamkniętymi Drzwiami. Zaton: Dziwna Przyjaźń (Странная дружба). Wmieszać się w konflikt dwóch stalkerów, którzy znajdują się przy sejfie (miejsce zostało oznaczone na mapie). Oszustwo po Czarnobylsku (Кидок по-чернобыльски). Zadanie rozpoczyna się w momencie przechodzenia fabuły na Zatonie i tylko jeśli podążamy ścieżką zarażenia się wirusem. Questa można otrzymać od Szabrowników, którzy ochraniają wejście do warsztatu pod "Żelaznym Lasem", jednak wymagającym jest, aby wcześniej kupić od nich cenny artefakt. Spadek (Наследие). Należy pomóc nowicjuszowi w walce ze snorkami (miejsce zostało oznaczone na mapie). Gra o Wysoką Stawkę (Игра по-крупному). Należy zapytać doktora Arbuzowa (доктора Арбузова) na statku "Szewczenko", czy potrzebuje pomocy. Głos Skadowska (Голос Скадовска). Należy zabrać PDA detektywa w pobliżu Skadowska. (miejsce zostało oznaczone na mapie). Na Abordaż (На абордаж). Należy zapytać Pilota na statku "Szewczenko", czy potrzebuje pomocy. Zabić Bestię w jej legowisku (Добить зверя в его логове). Należy zapytać doktora Arbuzowa (доктора Арбузова) na statku "Szewczenko", czy potrzebuje pomocy po odparciu ataku ze strony Najemników. Cmentarzysko Pojazdów: Jeśli długo wpatrywać się w otchłań (Если долго смотреть в бездну). Główne (nie fabularne) zadanie na tej lokacji. Dostępne po wykonaniu zadania Głos Skadowska (Голос Скадовска). W imię Nauki (Благо науки). Należy zapytać doktora Francuzowa (доктора Французова) na Posterunku (КПП), czy potrzebuje pomocy. Zadanie jest dostępne po wykonaniu questa Jeśli długo wpatrywać się w otchłań (Если долго смотреть в бездну) i tylko w przypadku, gdy na lokacji pojawią się naukowcy. Zagubiony (Потерявшийся). Należy zapytać Michałycza (Михалыча) na Posterunku (КПП), czy potrzebuje pomocy. Zadanie jest dostępne po wykonaniu questa Jeśli długo wpatrywać się w otchłań (Если долго смотреть в бездну) i tylko w przypadku, gdy na lokacji nie pojawią się stalkerzy. Rozliczenie (Расплата). Należy spotkać głównego Karlika na posterunku (КПП). Pojawi się, gdy zostaną spełnione następujące warunki: zniszczyć schowek karlików w kontenerze i zakończyć zadanie Zagubiony (Потерявшийся)" pomagając stalkerowi. Okolice fabryki Jupiter i Bar "Bombowy Schron": Czarnobylskie Safari (Чернобыльское сафари). Dowódca frakcji Powinność na Jupiterze prosi o zlikwidowanie mutantów. Własność Prywatna (Частная собственность). Strażnik przy wejściu do Baru "Bombowy Schron" prosi o odnalezienie walizki. Sprawiedliwość (Справедливость). Podczas oględzin Docenta, należy zapytać się go o pacjenta, Szczęściarza (Фартового). Zakazany Owoc (Запретный плод). Docent w barze prosi o odnalezienie skradzionych medykamentów. Przeniknięcie (Проникновение). Przy zamknięty bunkrze naukowców należy podnieść PDA martwego monolitowca (miejsce oznaczone na mapie). Łup na Zamówienie (Хабар по заказу). Należy zapytać szefa ochrony baru, czy potrzebuje pomocy. Żywi i Martwi (Живые и мёртвые). Należy zapytać Czibisa (пахана Чибиса) w barze, czy potrzebuje pomocy. Unikat (Уникум). Należy zapytać handlarza Żuka w barze, czy potrzebuje pomocy. Materiały Eksploatacyjne (Расходники). Należy zapytać Drozda w bunkrze, czy potrzebuje pomocy. Pojawi się po wykonaniu zadania Przeniknięcie (Проникновение). Rarytas (Раритет). Należy zapytać barmana Witolda, czy potrzebuje pomocy. Zaginiony (Пропащий человек). Po wykonaniu zadania typu Wojna z Monolitem (Война с Монолитом), Sokół sam zwróci się o pomoc. Sprawy Fabryczne (Дела заводские). Należy zapytać Micho (Михо) w barze, czy potrzebuje pomocy. Konkurs Gitarzystów (Конкурс гитаристов). Należy zapytać barmana Witolda o rozrywkę. Pamięć (Память). Należy zapytać Tropiciela (Следопыта) na Stacji Janów, czy potrzebuje pomocy. Podziemia (Подземелье). Należy zapytać Azota, co przydało się jego przyjacielowi (Azot po zbadaniu kompleksu przeciwlotniczego "Wołkow" nie może zginąć). Kosztowności (Ценности). Należy podpytać barmana Witold o łup. Uzależnienie (Зависимость). Należy przekazać Menelowi (Бомжу) w barze 10 butelek wódki. Nieuchwytny (Неуловимый). W pierwszej kolejności należy pomóc kilku rannym szabrownikom nieopodal fabryki, a następnie zaczekać na sygnał od nieznajomego. Pirotechnika (Пиротехника). Należy zapytać Barmaleja w piwnicy pod stacją, czy potrzebuje pomocy (nie może zginąć podczas wykonywania fabularnego zadania). Prypeć: Ci, którzy nie są z nami (Те, кого с нами нет). Należy zapytać adepta Szybkiego (Быстрого), czy potrzebuje pomocy (po jego wyzdrowieniu). Wewnętrzna Bestia (Зверь внутри). Należy zapytać adepta Opiekuna (Опекуна), czy potrzebuje pomocy. Czarnobylska Kuchnia (Чернобыльская кухня). Należy zapytać adepta Żywiciela (Кормильца), czy potrzebuje pomocy. Prototyp (Прототип). Należy zapytać adepta Oświeconego (Просветителя), czy potrzebuje pomocy. Odstępca (Отступники). Należy podejść do ducha, którzy przebywa na atlance obok KBO (КБО). Miejsce zostało oznaczone na mapie. Twardy Orzech (Крепкий орешек). Znajdź PDA Zulusa w szkole. Miejsce zostało oznaczone na mapie. Lista unikalnych artefaktów oraz ich pozyskanie: Zieleń (Зелень) - Zadaje dodatkowe obrażenia chemiczne mutantom. Lokalizacja: Okolice Zatonu. Do odnalezienia w trakcie wykonywania zadania Głosy w Tunelu (Голоса из туннеля). Czarnobylski Szczur (Чернобыльская крыса) - Zadaje dodatkowe obrażenia psom oraz pseudopsom. Lokalizacja: Okolice Zatonu. Do odnalezienia nieopodal lokomotywy, w miejsce, gdzie przebiegł czarny kot. Butelka (Бутылка) - Pragnienie związane z alkoholem zmniejsza się o połowę. Lokalizacja: Bar "Bombowy Schron". Nagroda za zadanie Uzależnienie (Зависимость), jeżeli poprawie zostanie wykonane. Gąbka (Губка) - Dowolne jedzenie lub napój częściowo przywraca zdrowie oraz usuwa skutki napromieniowania. Lokalizacja: Okolice Zatonu. Nagroda od Łba (Башки) za pomoc w eskorcie do obozu. Anomalna Dusza (Аномальная душа) - Pomaga odnaleźć schowki. Zmniejsza również prawdopodobieństw odnalezienia zaminowanej skrytki. Lokalizacja: Okolice Zatonu. Nagroda za zadanie Anomalna Dusza (Аномальная душа), jeżeli poprawnie zostanie wykonane. Tunel czasoprzestrzeny (Червоточина) - Na lokacji pojawią się teleporty, za pomocą których można skrócić drogę. Lokalizacja: Okolice fabryki Jupiter. Nagroda za zadanie? (Кидок по-чернобыльски). Należy aktywować teleport w trakcie wykonywania wątku fabularnego na Zatonie. Amulet (Оберег) - Po otrzymaniu krytycznych obrażeń, wszyscy przeciwnicy w zasięgu 20m. też otrzymują obrażenia. Lokalizacja: Zaton. Można zdjąć z ciała Noego w trakcie wykonywania wątku fabularnego na Zatonie. GALERIA: Spoiler Przegląd moda od Ap-Pro: INSTALACJA: Spoiler Zalecana kolejność instalacji: 1. Pobieramy komplet Retrieval mod [Standalone Version], modyfikacja jest w wersji samodzielnej, nie wymaga instalacji podstawowej wersji gry. 2. Uruchamiamy instalator (RMsetup) i wskazujemy mu wcześniej wybrane miejsce instalacji moda. 3. Do gamedaty modyfikacji kopia (ze zgodą na zamianę) plików spolszczenia. 4. Grę uruchamiamy ze skrótu na pulpicie - Запуск STALKER Возвращение в Зону. Skrót - STALKER Возвращение в Зону (папка пользователя) otwiera nasz folder z zapisami. LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod: Yandex - [KLIK] Google Drive - [KLIK] Spolszczenie: Nasz serwer - [KLIK] Testy spolszczenia: @smox, @mkk7 Paczka graficzna (wyłącznie jako nieobowiązkowy dodatek): Spoiler Co w paczce? Zmieniona pogoda i tekstury nieba, na 3 lokacjach inna trawa, zmieniony modele lornetki i jednego stalkera, dodany TOZ-194, zmieniony dymek po wystrzale, łuski lecą na prawo. Zbiór został zrobiony pod upodobania autora, ale jeśli ktoś ma ochotę, to proszę. Instalacja: pliki z rozpakowanego archiwum kopiujemy na zainstalowane spolszczenie. Cloud Mail - [KLIK] Nasz serwer - [KLIK] Źródła: 7 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojownik Posted August 11, 2021 Author Report Share Posted August 11, 2021 Początek gry: Posty @vidkunsen-a: Spoiler Spoiler Nie wolno opuszczać kręgu - Wij!!! W cerkwi dziada trzeba klasycznie, nożem a potem w nagrodę idę na wieżę i robię zupkę dla zombiaków - 5 smaków!!! p.s. Spoiler Po laboratorium jest nowy gracz na planszy - szalony naukowiec w formie chmury trupich czaszek, potem parę zadań i nowa lokacja (nowa w modzie, dla tych co przeszli Demosfena nie jest nowa): Spoiler Lokacja dzieli się na 2 części z zamknięta bramą. Zrobiłem wszystko by dostać się na 2 część lokacji, pozbierałem bambetle, ubiłem psy, niby psy, tuszkany, snorki, chimery kontrolerów, zombiaków z garłaczami i dostałem się do 2 częsći do przysiółku Likwidatorów który roboczo po wstępnym wyczyszczeniu z poltergeista i zaplutych karłów reakcji nazwałem roboczo Kurduplowice. p.s. na w/w miejscu jest fajna fuzja - Zabójca snorków - fonetycznie Snorkoboj, jest wspomagana artefaktem. Część 3 - na Zatonie: Skladowisko techniki: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted August 18, 2021 Report Share Posted August 18, 2021 Troszkę namieszałem w temacie za co z góry przepraszam. Chciałem połączyć posty @vidkunsen-a ( 3 lub 4 ), ale niechcący zaznaczyłem również wypowiedź @Pancerniak77 ( post prezentujący początek rozgrywki ). Próbowałem je ręcznie rozdzielić, ale niestety nie udało mi się. W przyszłości będę ostrożniejszy i już do takiej sytuacji nie dojdzie. W powyższym poście zaznaczyłem, odkąd zaczynały się wypowiedzi @vidkunsen-a. @kondotier Wspominałeś, że szukasz nowego moda do ogrania. Podobno w Powrocie do Strefy głównym bohaterem jest protagonista z Ocalały. Ucieczka z Zony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 18, 2021 Report Share Posted August 18, 2021 To zadanie na Zatonie wymaga dużo czasu, energii (apteczki, żarcie, picie, wódka, amunicja ...) i farta. Na drugim obrazku jest melino szałas kanibala, władcy mutantów, sporo z nim roboty a jego trelina (twarz) jest wszystkim znana. Zawsze mi od niego waliło jakąś dewiacją. Część 4 - Wojna: Koło zakładów Jupiter grasuje anomalia która jest bardzo perfidna w swoim działaniu. Można wyliczyć jak ją obejść, działa następująco - odbiera życie poprzez radiację i niszczy jednocześnie sprzęt, broń, pancerz. Zalecenie: stłumić ciekawość i jej unikać. Na obrazku to ta dziwna chmura w formie obwarzanka + mała chmurka na dole, przy gruncie: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobry Dyńka Posted August 24, 2021 Report Share Posted August 24, 2021 Zagram jak wyjdzie spolszczenie(jeśli ktoś miły zrobi), ale wygląda spoko, dla tych co ogrywają jakie wrażenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted August 24, 2021 Report Share Posted August 24, 2021 @Bobry Dyńka Powrót do Strefy aktualnie ogrywa chyba tylko @vidkunsen, a czy pojawi się spolszczenie ? Czas pokaże. Mnie ten mod również ciekawi, bo głównym bohaterem jest protagonista z Ocalały. Ucieczka z Zony ( wspominałem o tym ). HugTV przechodzi tego moda i, pomimo że człowiek nie zna rosyjskiego, to i tak wciąga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 31, 2021 Report Share Posted August 31, 2021 Bobry Dyńka - tak, chyba tylko ja w tego moda gram na tym forum, na innych jest nas więcej i wrażenia jak najbardziej pozytywne. Brak "czarów marów" czy innych mniej lub bardziej debilnych "fantazji", mimo, że to OBT to gra się płynnie, bez wylotów, ciężko o kasę a ta jest tu istotna - jak w realnym życiu w myśl starej XVIII wiecznej maksymy z okresu pierwszego kapitalizmu (Anglia) - kto nie pracuje ten nie je. Drugim istotnym elementem jest wódka - bez niej życie staje szare niczym taśma do smutnej twarzy i zaliczasz zgon. Pełno nowości: fabuła, lokacje, mutanty, anomalie, artefakty, całkowicie wynikające z fabuły problemy logistyczne - pełno zaminowanych obiektów do których potrzebny jest saper z prawdziwego zdarzenia - fabuła. Snajper!!! tu w tym modzie to jest prawdziwy snajper, jak kopsa żaru to nawet nie wiesz kiedy kobita handlująca kosami przyjdzie do ciebie by zrealizować transakcję. Nowe także są wszelkie efekty otoczenia, system polowania mutantów, inne oddziaływanie artefaktów. Tydzień w strefie (mod) i dopiero możesz zaliczyć grubsze zadanie bo zarobiłeś na ... itd/itp. Zagraj to się dowiesz. p.s. - sejf - to dopiero jest przygoda!, każdy!!! Zakłady Jupiter i okolica. Gra się toczy wartko, niektóre mutanty są po twojej stronie i są rozumne. Ceny zwalają z nóg, daje radę, wiem gdzie co i za ile, niektóre miejsca są tak obwarowane anomaliami *cementownia), że trzeba powoli i według scenariusza. Spoiler Spoiler W mordę! ale walka była! Idziesz gadać z Konstantinem, po dialogu wyskoczył kmiot z Monolitu i walka na noże. !!! Kmiot z monolitu ma ustrosjstwo na plecach i w dziki ryj kopany się czereśniak teleportuje zawsze za twoje plecy!!! Prypeć: Spoiler Melino szałas Monolitu w Prometeuszu wygląda jak polowy sztab: Duchy dają zadania a artefakty w Prypeci rosną na drzewach. Szkoła - żeby się tu dostać i wypełnić część zadań trzeba tylko przetrzebić populację wzorowych uczniów. Różne warianty, koniec ten sam; ... i nikt potem nie widział głównego bohatera ani w strefie ani poza nią. I to było na tyle: 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted December 16, 2021 Report Share Posted December 16, 2021 Autor moda zapowiedział stworzenie fabularnego dodatku do swojej produkcji, rozgrywać ma się na trzech lokacjach i zapewnić kilka godzin gry. Podobno z premierą ma się wyrobić zanim wyjdzie Stalker 2. Opublikowano też krótki filmik z dodatku. 1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted May 20, 2022 Report Share Posted May 20, 2022 Nadchodzi nowa aktualizacja, która będzie zawierać obszerny dodatek fabularny Za wygląd lokacji odpowiada znany designer lokacji - Андрей Непряхин. To właśnie na nich będą miały miejsce nowe wydarzenia, a także niektóre zadania. Najprawdopodobniej będzie to finalna wersja Powrotu do Strefy. Spoiler Źródło: [KLIK] 1 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted May 24, 2022 Report Share Posted May 24, 2022 Modyfikacja na dzień dzisiejszy może i nie powala grafiką, ale ci, którzy cenią sobie nietuzinkową fabułę i ciekawe rozwiązania gameplayowe nie powinni być zawiedzeni. Jestem pod wrażeniem niepowtarzalności i stalkerskiej magii tego moda. Miałem przetłumaczyć tylko parę rzeczy na własny użytek, ale jakoś tak samo poszło. Zabrnąłem na tyle daleko, że postaram się dociągnąć do końca, oczywiście z uwzględnieniem zapowiedzianej aktualizacji. Może nieco za wcześnie, ale pozwoliłem sobie na małą próbkę. Spoiler 5 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 26, 2022 Report Share Posted June 26, 2022 Nowa lokacja "Polesie". Spoiler Pojawi się w ostatecznej wersji moda. Źródło: [KLIK] 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojownik Posted July 10, 2022 Author Report Share Posted July 10, 2022 Stream z zamkniętego beta testu: 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted July 10, 2022 Report Share Posted July 10, 2022 Obejrzałem filmik i wydał mi sie znajomy widok lokacji. Wygląda mi ta, te lokacja/lokacje na lokacje wzięte z moda Projekt Odstępca. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojownik Posted August 19, 2022 Author Report Share Posted August 19, 2022 Nazwa: Возвращение в Зону 1.082 Twórca: Jek@n-Lim0n Platforma: Zew Prypeci Data premiery: 19.08.2022 OPIS: Spoiler Jest to fabularno-rozgrywkowa modyfikacja. Historia stalkera Inżyniera, która rozgrywa się po wydarzeniach z Zewu Prypeci. Akcja odbywa się na trzech podstawowych lokacjach z oryginału i kilku dodatkowych (razem 10). Występuje wiele pobocznych zadań, z których wiele ma więcej niż jedną opcję przejścia. Istnieją niektóre mechaniki, w postaci dialogów z trzeciej osoby, ulepszeń przy użyciu materiałów eksploatacyjnych lub artefaktów ze skryptowymi właściwościami. Mod nie jest hardcorowy i wszystkie rozgrywkowe utrudnienia są w nim czasowe lub łatwe do ominięcia. Wyjątkowość danego moda jest w tym, że są to 3 modyfikacje w jednej. Pierwszy i drugi to tryby ("Приключение", "Воспоминание") ("Przygoda", "Wspomnienia") - standardowe fabularne, a trzeci ("Przetrwanie") - zaprojektowany w specjalnym dynamicznym hardcorowym stylu, jednakże też ma swoją fabułę i można go przejść. OBOWIĄZKOWO URUCHAMIAĆ MOD Z PRAWAMI ADMINISTRATORA! RENDER "ULEPSZONE PEŁNE OŚWIETLENIE" MOŻE NIE DZIAŁAĆ! Wsparcie techniczne moda na VK: https://vk.com/public195948120 SCREENY: Spoiler LINK DO POBRANIA: Spoiler GOOGLE DRIVE: [KLIK] MAIL.RU: [KLIK] FIX: [KLIK] ŹRÓDŁO: ap-pro.ru vk.com 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted August 20, 2022 Report Share Posted August 20, 2022 Światło dzienne ujrzała nowa wersja moda (bez dopisku beta) z nową historią fabularną - Wspomnienia. Spoiler 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 20, 2022 Report Share Posted August 20, 2022 https://ap-pro.ru/forums/topic/3742-vozvrashtenie-v-zonu-i-vse-dopolneniya/ Spoiler Скачать: google drive mail.ru фикс вылета при разговоре с зомби у вышки: фикс https://cloud.mail.ru/public/oua6/jEfviGE17 Fiks: https://drive.google.com/file/d/1qTDVkd8EzQ2tOh-Vprjt_uFkcTyywkyJ/view Początek: Spoiler 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted August 20, 2022 Report Share Posted August 20, 2022 Postanowiłem połączyć wstawkę pełnej wersji moda, którą dodał wczoraj @Pancerniak77 z tą. Głównie dlatego, że to ten sam mod, a więc nie warto go ''rozbijać" na więcej wstawek. Wstawka @Pancerniak77 oraz posty z wczorajszego tematu zaczynają się od 14 postu. Posty @vidkunsen zostały połączone. Jeżeli chodzi o wstawkę: Połączyłem i lekko zmieniłem opis pochodzący ze wstawki @Pancerniak77 z tym, który był wcześniej w tymże temacie. Wymiana linków. Z tytułu moda zniknął dopisek "OBT". Pozbyłem się źródła w postaci Stalkermod.ru - był do wersji "OBT". Dodano aktualne screeny. Z innych drobnostek, to mam zagwozdkę, bo w nowym źródle z AP jest mniej informacji. W starym był opisany tryb Przetrwania lub zadania poboczne. Czy te informacje są aktualne? Nie mam pojęcia, ale na razie nie usuwałem ich. Dodatkowo szkoda pracy, bo trochę pisania było. No i proszę osoby, które mają uprawnienia do edycji wstawek, aby w razie potrzeby aktualizowali/zmieniali #1 post Osobiście uważam, że to bardzo ciekawy mod. Oglądałem fragmenty u Huga i nie jest to jakiś typowy przeciętniak. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 20, 2022 Report Share Posted August 20, 2022 Duzy plus dla ekipy od moda za pomoc, nie trzeba tkwić ze słownikiem (abecadło) i patrzeć na koleność liter: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted August 21, 2022 Report Share Posted August 21, 2022 11 godzin temu, Agrael napisał: mam zagwozdkę, bo w nowym źródle z AP jest mniej informacji. W starym był opisany tryb Przetrwania lub zadania poboczne. Czy te informacje są aktualne? Pierwszy spoiler w Opisie jest w porządku, jak najbardziej dotyczy trybu Przetrwanie, natomiast do dwa kolejne (lista zadań pobocznych i artefakty) odnoszą się tylko do gry Przygodowej. Wystarczy to dopisać. Poza tym wszystko jest ok, moim zdaniem. Poniżej link do pełnego poradnika przejścia trybu Przygoda (po rosyjsku) - KLIK 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkk7 Posted August 22, 2022 Report Share Posted August 22, 2022 Poprzednią wersję moda niedawno ukończyłem. Tak jak napisał wcześniej @gawron mod nie powali grafiką, a wręcz przeciwnie czasami sypie artefaktami . Jednakże pod względem fabularnym to jeden z najlepszych modów w jakie ostatnio grałem. Dwie pierwsze lokacje są bardzo mało znane i można przyjąć, że z dobrą rozgrywką jak nowe , kolejne już powszechnie znane (może najmniej składowisko techniki), ale dzięki fabule tego moda już inaczej postrzegane. W rozgrywce jest sporo urozmaicenia, początki są trudne i zdobywanie coraz lepszego wyposażenia przynosi duża satysfakcję. GG jest niestety nałogowym alkoholikiem i bardzo istotną rzeczą jego wyposażenia jest wóda (należy ja zawsze mieć przy sobie i zaopatrywać się w nią w każdym dostępnym źródle). Dopiero w późniejsze połowie moda będzie można zdobyć artefakt zmniejszający i leczący nałóg GG. Przy każdym zadaniem należy zastanowić się jak do niego podejść (nie każdy mutant prosi się o ołów ), w początkowej fazie rozgrywki straciłem możliwość zdobycia artefaktu sygnalizującego możliwy schowek w pobliżu (da się bez niego obejść i ukończyć rozgrywkę, ale trzeba bardziej dokładnie przeszukiwać lokacje). W wielu przypadkach będziemy musieli dokonywać wyborów jak postąpić co może skutkować różnymi reperkusjami. Modyfikacja i naprawa sprzętu jest możliwa u mechaników pod warunkiem, że znajdziemy lub kupimy odpowiednie materiały (osobne dla pancerzy i osobne dla broni), kasa oczywiście również jest niezbędna . Na poszczególnych lokacjach jest możliwość poruszania się pojazdami pod warunkiem znalezienia do nich odpowiednich części i materiałów, a po naprawie zatankowaniu paliwem. Pojazdy ulegają uszkodzeniom i nie da się ich naprawiać. Na lokacji Jupiter polecam w pierwszej kolejności zrobić zadanie na bunkier naukowców, nagroda to detektor Swaróg. Mając go unikniemy większości anomalii czyli sprawniej się poruszamy i większość artefaktów z górnej półki jest łatwiej dostępna. Niestety na tej lokacji musimy zaczynać prawie od zera ponieważ monolitowcy ograbiają nas z całego naszego ciężko uciułanego dobra . W jednym przypadku u mnie Swaróg się nie sprawdził, a wręcz uniemożliwił wykonanie zadania. Zadanie na uratowanie uczestnika konkursu gitarowego w barze uwięzionego w anomalii na lądowisku helikopterów, brak pokazywania artefaktu likwidującego pułapkę, dopiero detektor Weles go pokazał i udało się zaliczyć zadanie. Końcowa lokacja to Prypeć z bazą monolitu w kinie Prometeusz, mod w moim przypadku miał dwa różne zakończenia. Jak już wiadomo dzięki @gawron-owi, w przyszłości będzie dostępne spolszczenie tego moda, więc szykuje się niezła gratka. Gorąco polecam . 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 22, 2022 Report Share Posted August 22, 2022 Pytanie do grających - drzwi, wrona, lampa, głowa - jak to zaliczyć?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojownik Posted August 22, 2022 Author Report Share Posted August 22, 2022 @vidkunsen Aby aktywować anomalię, musisz pochodzić po bajorku. Mniej więcej od tego momentu jest pokazane na wideo: https://youtu.be/-9iCCCgH_-0?t=6343 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 22, 2022 Report Share Posted August 22, 2022 Dzieki Pancerniak77 - tego filmu mi brakowało. Spoiler Mam na stanie na razie tylko to, doszedłem dalej: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 22, 2022 Report Share Posted August 22, 2022 Skrypt - nie zawsze zaskakuje - około 30 prób. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted August 23, 2022 Report Share Posted August 23, 2022 Przyjrzałem się tematowi, chcąc sprawdzić czy miałem do czynienia z pierwszą wersją moda. Coś mi chodzi po głowie, że chyba tak, ale swojego udziału nie widzę. @Agrael Sądzę jednak, że skoro ta ostatnia wstawka jest jago aktualizacją do "pełnej" wersji, to należy albo tę pierwotną usunąć i zostawić tylko najnowszą, albo najnowszej jednak zrobić wstawkę, a pierwotnego moda przenieść do archiwum. Bo teraz nie wiem skąd moda pobierać. Z #1, czy z tej niby wstawki we wpisach. Jest trochę niejasności. Można też dla jasności i naszej wygody, mody ponumerować. I zostawić tylko ten z nr 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.