Jump to content

Recommended Posts

pdz_stalkerteam.jpg

Tytuł oryginalny: Возвращение в Зону
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 / Repack - wersja samodzielna
Data premiery: 10.08.2021 r. (OBT) | 19.08.2022 r. (najnowsza wersja)
Autor: Jek@n
Autor spolszczenia: @gawron
Śr. długość rozgrywki: (ok. 46 godzin)


OPIS:

Spoiler

Powrót do Zony to fabularno-rozgrywkowa modyfikacja, która kontynuuje historię Inżyniera z modyfikacji Ocalały: Ucieczka z Zony i ma miejsce po wydarzeniach z Zewu Prypeci. Na swojej drodze gracze spotkają wcześniej poznanych stalkerów oraz dowiedzą się, jak potoczył się ich dalszy los. Akcja rozgrywa się na trzech znanych lokacjach z oryginału oraz kilku dodatkowych, których łącznie jest 10. 

W produkcji znalazło się również miejsce na sporą ilość zadań pobocznych, a wiele z nich można ukończyć na kilka sposobów. Ponadto zaimplementowano kilka mechanik w postaci dialogów z perspektywy trzeciej osoby, wykorzystano materiały eksploatacyjne do ulepszeń lub dodano artefakty z oskryptowanymi właściwościami. Modyfikacja nie jest nastawiona na hardkorową grę - wszelkie utrudnienia są czasowe i stosunkowo łatwe do ominięcia. 

Wyjątkowość Powrotu do Strefy tkwi w tym, że tak naprawdę mamy do czynienia z trzema modami w jednym. Dwa pierwsze, to tzw. tryby fabularne - „Przygoda” oraz „Wspomnienia”. Trzecim natomiast jest „Przetrwanie” - jak sama nazwa sugeruje, głównym celem staje się walka o przeżycie. Został także zaprojektowany w specjalnym, dynamicznym i hardkorowym stylu. Dodatkowo można go ukończyć oraz posiada własną fabułę. 


Podziękowania:

Spoiler
  • GSC Game World
  • Makdm
  • CrommCruac
  • Michael_rast
  • Болотов Николай (GeJorge lub Nick_Mondyfic)
  • Беляков Иван
  • Diesel z АМК
  • Kanał na YT: Shadovv_Man
  • Encyklopedia Stalker Wiki

 

Testy:

  • TopSecret
  • Опричник
  • Беляков Иван

 

Wykorzystane utwory muzyczne: 

  • Burzum
  • Robert Reach
  • Lady Pank
  • Mooze
  • Orbital
  • Future Sound Of London
  • Константин Ступин
  • Виктор Баранов
  • i innych projektów.

 

PORADY:

Spoiler

Kwestie techniczne: 

  • Należy uruchomić modyfikację z uprawnieniami administratora. 
  • Renderowanie „Ulepszone pełne oświetlenie” może nie działać.

Wskazówki dot. rozgrywki:

  • Przydatne informacje dot. trybu „Przetrwanie”:
    Spoiler

    „Przetrwanie” to specjalny tryb gry o podwyższonym poziomie trudności, w którym gracz walczy z losowymi przeciwnikami - zarówno stalkerami, jak i mutantami.

    Schronienie:

    Grę rozpoczyna się w schronieniu. Jest to bezpieczne miejsce, w którym gracz może odpoczywać pomiędzy rajdami, przechowywać talizmany, jeść, spać, wchodzić w interakcje z obiektami fabularnymi, itp. W schronieniu należy również zapisywać grę. Aby rozpocząć rajd, trzeba otworzyć frontowe drzwi i wybrać lokację.

    Uwagi:

    • Rajdy są dostępne dopiero po wejściu w interakcję z bazą danych (komputerem) i otrzymaniu głównego zadania fabularnego „Żywy lub Martwy”.
    • W bazie danych (komputerze) znajduje się ważna informacja dot. lore'a moda.
    • W lodówce znajduje się zapas żywności.
    • Mapa okolicy nie jest dostępna w kryjówce. 
    • Pijąc wódkę w kryjówce, gracz otrzymuje premię (odwagę), którą może aktywować podczas rajdu. Bonus regeneruje zdrowie gracza i usuwa skutki napromieniowana. 

     

    Początek rajdu:

     

     

    I tak oto pojawiłeś się w jakimś miejscu na lokacji, a przy sobie nie masz nic cennego. Świeci słońce (lub księżyc), ptaki ćwierkają, wokół nikogo nie ma - jest cicho i spokojnie. Pytanie brzmi: Co powinniśmy zrobić w tej sytuacji? Zapewne poszukać najbliższego obozu stalkerów, posiedzieć przy ognisku, rozejrzeć się za artefaktami, pohandlować. Jest to jednak błędna odpowiedź.

    Gdy tylko gracz pojawi się na lokacji, na jego poszukiwania wysyłany jest oddział szabrowników uzbrojonych w broń lekką (noże, granaty oraz pistolety). Ich zadaniem jest zabicie gracza, więc uważnie rozglądaj się za schowkami - są oznaczone zielonymi znaczkami. W każdym z kluczowych punktów lokacji znajduje się od jednego do pięciu schowków z losowym wyposażeniem. W każdym razie, przeszukując dowolny punkt, znajdziesz broń, kombinezon i lekarstwa, ale jakie to będą rzeczy, to zależy od twojego szczęścia. Zawsze warto przeszukać jak najwięcej skrytek, aby znaleźć najlepszy sprzęt.

    A więc wziąłeś nogi za pas, zaopatrzyłeś się, uzbroiłeś oraz walczyłeś z pierwszymi przeciwnikami, którzy przybiegli? Fantastycznie!

     

    Wskazówki:

    • Oszczędzaj siły. 
    • Pozbądź się zbędnych łupów. 

     

    Szabrownicy:

     

     

    W grze występuje pięć rodzajów szabrowników: 

    • Nożownicy (wyposażeni w noże). 
    • Kamikadze (wyposażeni w granaty). 
    • Strzelcy (wyposażeni w broń palną). 
    • Tanki/Ciężkozbrojni (wyposażeni w broń ciężką i egzoszkielet). 
    • Gladiatorzy (dobrze uzbrojeni i noszą wytrzymały kombinezon).

     

    1. Pierwsze trzy typy wrogów nieustannie ścigają gracza.
    2. Strzelcy są początkowo uzbrojeni w słabą broń, ale gdy gracz znajdzie lepsze wyposażenie, oni także się dozbrajają.
    3. Tanki/Ciężkozbrojni nie ścigają gracza, ale zazwyczaj ochraniają dany obszar na lokacji. Po zlikwidowaniu tanka, można zabrać jego egoszkielet i karabin maszynowy. Są podatni na materiały wybuchowe. 

    Wskazówki:

    • Gladiatora można przechwycić przed znalezieniem przez niego pomocy medycznej i łatwo dobić.
    • Żywotność szabrowników jest rosnąca: nożownicy, kamikadze, strzelcy, gladiatorzy, tanki.
    • Jeżeli gladiator lub tank znajdują się w pobliżu gracza, na ekranie wyświetli się specjalna ikonka (strong enemy).
    • Tylko z gladiatora można zdjąć kombinezon „Szturm”.

    gaig-vozvrashchenie-v-zonu-vygivanie_1.jpg  gaig-vozvrashchenie-v-zonu-vygivanie-2.jpg

    Mutanty: 

    Mutanty nie od razu pojawiają się po rozpoczęciu rajdu, a po zakończeniu każdej fazy emisji. Szczególnie niebezpieczni są burerzy, ponieważ mogą rozbroić gracza i wpływać na pojazdy dzięki wykorzystaniu swojej energii kinetycznej. 

    Ruchome anomalie:

    Łącznie w rajdzie można spotkać 3 ruchome anomalie: kwasową, radioaktywną i psi. Mogą zabić gracza przy długim oddziaływaniu, a więc najrozsądniej trzymać się od nich z daleka. Jeśli znajdujesz się w bardzo bliskiej odległości od anomalii, to mogą się „przyczepić” do gracza i zacząć go ścigać. Aby odegnać anomalię, trzeba przyjąć odpowiedni preparat: antidotum, radioprotektor lub psi-blokadę.

    gaig-vozvrashchenie-v-zonu-vygivanie_3.jpg

    Wskazówki:

    • Anomalie chętniej „przyczepiają się” do gracza, który ma przy sobie artefakt-talizman.

    Transport: 

    Na każdym z kluczowych punktów lokacji można znaleźć jeden egzemplarz transportu. Aby uruchomić pojazd, naciśnij O (щ). Niektóre modele pojazdów są bardziej manewrowe i wygodniejsze w sterowaniu.

    Wskazówki: 

    • Znajdując się w samochodzie, należy zachować ostrożność w przypadku spotkania burera. 
    • Transport w grze został źle zrealizowany, jednakże wciąż pozostaje wygodnym środkiem w dotarciu do miejsca ewakuacji podczas ostatnich etapach emisji. Szczególnie jeśli gracz jest przeciążony i liczy się każda sekunda.

    Etapy rajdu:

    Łącznie jest 8 etapów, po półtorej minuty każdy. Po ósmym etapie następuje losowy wybór punktu ewakuacji z helikopterem. Jeżeli gracz dotrze na miejsce, rozpocznie się ostatni etap, który również trwa półtorej minuty.

    Wskazówki:

    • Po trzecim etapie pilot helikoptera zrzuca pojemnik z pomocą humanitarną (broń, medykamenty, naboje, kombinezon).
    • Punkt zrzutu jest losowy i zawsze oznaczony na mapie. 

    gaig-vozvrashchenie-v-zonu-vygivanie_4.jpg

    Ewakuacja: 

    Jeżeli po rozpoczęciu ostatniego etapu rajdu znajdujesz się w pobliżu helikoptera (nie dalej niż 10m.), to po upływie czasu bohater pozostaje przy życiu i przenosi się do kryjówki, a rajd zostaje ukończony. Jeżeli po upływie czasu gracz nie znajduje się przy helikopterze, to ten odlatuje, a postać ginie.

    Wskazówki:

    • Jeżeli znajdujesz się w strefie ewakuacji przy helikopterze, na ekranie wyświetli się specjalna ikonka (evacuation).
    • Gdy postać znajduje się w pojeździe, to ewakuacja jest niemożliwa. 

    gaig-vozvrashchenie-v-zonu-vygivanie_5.jpg

    Bezpieczna strefa: 

    Po zakończeniu każdego z etapów bezpieczna strefa okrążająca lokację zmniejsza się. Jeżeli gracz znajduje się za jej granicami, to jego zdrowie ulega pogorszeniu, a poziom radiacji rośnie.

    gaig-vozvrashchenie-v-zonu-vygivanie_6-590x389.jpg

    Wskazówki:

    • Jeśli gracz ma założony kombinezon z maską przeciwgazową lub zamkniętym systemem oddychania (SEVA, maska przeciwgazowa, hełm „Zasłona”, kombinezon  „Szturm”), to otrzymuje mniejsze obrażenia, gdy znajduje się poza granicami bezpiecznej strefy.
    • Jeżeli gracz znajduje się poza bezpieczną strefą, to na ekranie wyświetli się specjalna ikonka (protection) czerwonego koloru.
    • Jeżeli gracz ma założony kombinezon z zamkniętym systemem oddychania, to ikonka będzie zielonego koloru.

    gaig-vozvrashchenie-v-zonu-vygivanie_7.jpg

    Legendarni stalkerzy: 

    Podczas każdego rajdu można spotkać legendarnego stalkera. Znajduje się w losowym miejscu, w nieaktywnym stanie. Aby go "aktywować" i uczynić swoim towarzyszem, należy dać mu apteczkę. Wspomniany towarzysz okaże się bardzo przydatny, ponieważ ochrania gracza i odwraca uwagę przeciwników. Podczas rajdu legendarny stalker może zostać ranny. Jeżeli ewakuujesz się razem z nim, to w nagrodę można otrzymać artefakt-talizman

    Lista legendarnych stalkerów: Wujek Jar, Wano, Kardan, Zulus, Naznaczony, Azot, Noe, Szrama, Włóczęga, Nowikow, Sokołow, Ojciec Walerian, Joga, Diegtiariow.

    Wskazówki: 

    • Tuż przed ewakuacją możesz poprosić kompana o apteczkę.

    Artefakty-Talizmany: 

    Łącznie jest ich 14 i można je otrzymać od legendarnych stalkerów.

    1. Meduza - każda żywność lub napój w pełni przywraca zdrowie i usuwa skutki napromieniowania. 
    2. Świecidełko - szybsza regeneracja wytrzymałości. 
    3. Nocna Gwiazda - wódka leczy rany. Naprawia broń oraz kombinezon. 
    4. Śnieżynka - zwiększa zadawane obrażenia mutantom. 
    5. Grawi - szybsza regeneracja zdrowia. 
    6. Złota Rybka - broń nie ulega zepsuciu. 
    7. Kryształ - na pomoc w walce przychodzi oswojony mutant. 
    8. Bateryjka - zwiększa zadawane obrażenia NPC. 
    9. Korale Mamy - możliwość poruszania się poza bezpiecznym obszarem bez uszczerbku na zdrowiu.
    10. Oko - wszyscy przeciwnicy są oznaczeni na mapie. 
    11. Płomień - martwi NPC mają przy sobie więcej wyposażenia.
    12. Kamienna Krew - odporność na promieniowanie. 
    13. Kulebiak - wódka daje chwilową odporność na otrzymywane obrażenia. 
    14. Dusza - legendarny stalker zawsze pojawia się obok Was. 

    Wskazówki:

    • Podczas rajdu można skorzystać tylko z jednego talizmanu. 

    Poszukiwacz przygód: 

    Podczas rajdu na lokacji można spotkać neutralnie nastawionego stalkera, który podróżuje po kluczowych punktach.

    Wskazówki:

    • Poszukiwacz walczy z mutantami oraz szabrownikami, którzy pojawią się na jego drodze. 
    • W przypadku śmierci poszukiwacza na mapie pojawi się oznaczony schowek. 
    • Podczas ewakuacji poszukiwacz zaatakuje pilota helikoptera. Jeżeli gracz będzie miał przy sobie artefakt-talizman, to może na niego napaść w celu jego przejęcia. Jednakże może być też odwrotnie i może pomóc graczowi w walce z przeciwnikami.

    Fabularne zadania: 

    W trybie Przetrwania występuje wątek fabularny - Żywy lub Martwy. Opowiada o losie grupy naukowców, którzy zostali wysłani do Strefy Wykluczenia po trzeciej wojnie światowej z tajną misją. Główny cel zadania wyświetla się u góry ekranu.

     

     

     

  • Przydatne informacje dot. trybu „Przygoda”:
    Spoiler

    Lista pobocznych zadań oraz ich rozpoczęcie: 

    Okolice Zatonu: 

    • Wierny Przyjaciel (Верный друг). Nakarmić ślepego psa obok rozbitego śmigłowca.
    • Anomalna Dusza (Аномальная душа). Zabrać PDA ze schowka w Leśnym Obozie. 
    • Za Zamkniętymi Drzwiami (За закрытой дверью). Zabrać notatkę ze schowka w Kundze (кунг) (pojeździe), w pobliżu tunelu.
    • Krwiopijcy (Кровопийцы). Zapytać Naboja, czy potrzebuje pomocy. 
    • Starzy Znajomi (Старые знакомые). Po ukończeniu wątku fabularnego w starej cerkwi, należy udać się na wzgórze przy gospodarstwie (wymaganym jest, aby nie popaść w konflikt z szabrownikami podczas fabularnego zadania).
    • Głosy w Tunelu (Голоса из туннеля). Zapytać Czołgisty (Танкиста) w tunelu, czy potrzebuje pomocy (należy wcześniej wykonać zadanie Za Zamkniętymi Drzwiami. 

     

    Zaton: 

    • Dziwna Przyjaźń (Странная дружба). Wmieszać się w konflikt dwóch stalkerów, którzy znajdują się przy sejfie (miejsce zostało oznaczone na mapie).
    • Oszustwo po Czarnobylsku (Кидок по-чернобыльски). Zadanie rozpoczyna się w momencie przechodzenia fabuły na Zatonie i tylko jeśli podążamy ścieżką zarażenia się wirusem. Questa można otrzymać od Szabrowników, którzy ochraniają wejście do warsztatu pod "Żelaznym Lasem", jednak wymagającym jest, aby wcześniej kupić od nich cenny artefakt. 
    • Spadek (Наследие). Należy pomóc nowicjuszowi w walce ze snorkami (miejsce zostało oznaczone na mapie). 
    • Gra o Wysoką Stawkę (Игра по-крупному). Należy zapytać doktora Arbuzowa (доктора Арбузова) na statku "Szewczenko", czy potrzebuje pomocy. 
    • Głos Skadowska (Голос Скадовска). Należy zabrać PDA detektywa w pobliżu Skadowska. (miejsce zostało oznaczone na mapie).
    • Na Abordaż (На абордаж). Należy zapytać Pilota na statku "Szewczenko", czy potrzebuje pomocy. 
    • Zabić Bestię w jej legowisku (Добить зверя в его логове). Należy zapytać doktora Arbuzowa (доктора Арбузова) na statku "Szewczenko", czy potrzebuje pomocy po odparciu ataku ze strony Najemników. 

    Cmentarzysko Pojazdów:

    • Jeśli długo wpatrywać się w otchłań (Если долго смотреть в бездну). Główne (nie fabularne) zadanie na tej lokacji. Dostępne po wykonaniu zadania Głos Skadowska (Голос Скадовска).
    • W imię Nauki (Благо науки). Należy zapytać doktora Francuzowa (доктора Французова) na Posterunku (КПП), czy potrzebuje pomocy. Zadanie jest dostępne po wykonaniu questa Jeśli długo wpatrywać się w otchłań (Если долго смотреть в бездну) i tylko w przypadku, gdy na lokacji pojawią się naukowcy. 
    • Zagubiony (Потерявшийся). Należy zapytać Michałycza (Михалыча) na Posterunku (КПП), czy potrzebuje pomocy. Zadanie jest dostępne po wykonaniu questa Jeśli długo wpatrywać się w otchłań (Если долго смотреть в бездну) i tylko w przypadku, gdy na lokacji nie pojawią się stalkerzy. 
    • Rozliczenie (Расплата). Należy spotkać głównego Karlika na posterunku (КПП). Pojawi się, gdy zostaną spełnione następujące warunki: zniszczyć schowek karlików w kontenerze i zakończyć zadanie Zagubiony (Потерявшийся)" pomagając stalkerowi. 

    Okolice fabryki Jupiter i Bar "Bombowy Schron":

    • Czarnobylskie Safari (Чернобыльское сафари). Dowódca frakcji Powinność na Jupiterze prosi o zlikwidowanie mutantów. 
    • Własność Prywatna (Частная собственность). Strażnik przy wejściu do Baru "Bombowy Schron" prosi o odnalezienie walizki. 
    • Sprawiedliwość (Справедливость). Podczas oględzin Docenta, należy zapytać się go o pacjenta, Szczęściarza (Фартового).
    • Zakazany Owoc (Запретный плод). Docent w barze prosi o odnalezienie skradzionych medykamentów. 
    • Przeniknięcie (Проникновение). Przy zamknięty bunkrze naukowców należy podnieść PDA martwego monolitowca (miejsce oznaczone na mapie). 
    • Łup na Zamówienie (Хабар по заказу). Należy zapytać szefa ochrony baru, czy potrzebuje pomocy. 
    • Żywi i Martwi (Живые и мёртвые). Należy zapytać Czibisa (пахана Чибиса) w barze, czy potrzebuje pomocy. 
    • Unikat (Уникум). Należy zapytać handlarza Żuka w barze, czy potrzebuje pomocy. 
    • Materiały Eksploatacyjne (Расходники). Należy zapytać Drozda w bunkrze, czy potrzebuje pomocy. Pojawi się po wykonaniu zadania Przeniknięcie (Проникновение).
    • Rarytas (Раритет). Należy zapytać barmana Witolda, czy potrzebuje pomocy. 
    • Zaginiony (Пропащий человек). Po wykonaniu zadania typu Wojna z Monolitem (Война с Монолитом), Sokół sam zwróci się o pomoc. 
    • Sprawy Fabryczne (Дела заводские). Należy zapytać Micho (Михо) w barze, czy potrzebuje pomocy. 
    • Konkurs Gitarzystów (Конкурс гитаристов). Należy zapytać barmana Witolda o rozrywkę. 
    • Pamięć (Память). Należy zapytać Tropiciela (Следопыта) na Stacji Janów, czy potrzebuje pomocy. 
    • Podziemia (Подземелье). Należy zapytać Azota, co przydało się jego przyjacielowi (Azot po zbadaniu kompleksu przeciwlotniczego "Wołkow" nie może zginąć). 
    • Kosztowności (Ценности). Należy podpytać barmana Witold o łup. 
    • Uzależnienie (Зависимость). Należy przekazać Menelowi (Бомжу) w barze 10 butelek wódki. 
    • Nieuchwytny (Неуловимый). W pierwszej kolejności należy pomóc kilku rannym szabrownikom nieopodal fabryki, a następnie zaczekać na sygnał od nieznajomego. 
    • Pirotechnika (Пиротехника). Należy zapytać Barmaleja w piwnicy pod stacją, czy potrzebuje pomocy (nie może zginąć podczas wykonywania fabularnego zadania). 

    Prypeć:

    • Ci, którzy nie są z nami (Те, кого с нами нет). Należy zapytać adepta Szybkiego (Быстрого), czy potrzebuje pomocy (po jego wyzdrowieniu). 
    • Wewnętrzna Bestia (Зверь внутри). Należy zapytać adepta Opiekuna (Опекуна), czy potrzebuje pomocy. 
    • Czarnobylska Kuchnia (Чернобыльская кухня). Należy zapytać adepta Żywiciela (Кормильца), czy potrzebuje pomocy. 
    • Prototyp (Прототип). Należy zapytać adepta Oświeconego (Просветителя), czy potrzebuje pomocy. 
    • Odstępca (Отступники). Należy podejść do ducha, którzy przebywa na atlance obok KBO (КБО). Miejsce zostało oznaczone na mapie.
    • Twardy Orzech (Крепкий орешек). Znajdź PDA Zulusa w szkole. Miejsce zostało oznaczone na mapie. 

    Lista unikalnych artefaktów oraz ich pozyskanie: 

    1. Zieleń (Зелень) - Zadaje dodatkowe obrażenia chemiczne mutantom. 
      Lokalizacja: Okolice Zatonu. Do odnalezienia w trakcie wykonywania zadania Głosy w Tunelu (Голоса из туннеля). 
    2. Czarnobylski Szczur (Чернобыльская крыса) - Zadaje dodatkowe obrażenia psom oraz pseudopsom.
      Lokalizacja: Okolice Zatonu. Do odnalezienia nieopodal lokomotywy, w miejsce, gdzie przebiegł czarny kot. 
    3. Butelka (Бутылка) - Pragnienie związane z alkoholem zmniejsza się o połowę. 
      Lokalizacja: Bar "Bombowy Schron". Nagroda za zadanie Uzależnienie (Зависимость), jeżeli poprawie zostanie wykonane. 
    4. Gąbka (Губка) - Dowolne jedzenie lub napój częściowo przywraca zdrowie oraz usuwa skutki napromieniowania. 
      Lokalizacja: Okolice Zatonu. Nagroda od Łba (Башки) za pomoc w eskorcie do obozu. 
    5. Anomalna Dusza (Аномальная душа) - Pomaga odnaleźć schowki. Zmniejsza również prawdopodobieństw odnalezienia zaminowanej skrytki. 
      Lokalizacja: Okolice Zatonu. Nagroda za zadanie Anomalna Dusza (Аномальная душа), jeżeli poprawnie zostanie wykonane. 
    6. Tunel czasoprzestrzeny (Червоточина) - Na lokacji pojawią się teleporty, za pomocą których można skrócić drogę. 
      Lokalizacja: Okolice fabryki Jupiter. Nagroda za zadanie? (Кидок по-чернобыльски). Należy aktywować teleport w trakcie wykonywania wątku fabularnego na Zatonie. 
    7. Amulet (Оберег) - Po otrzymaniu krytycznych obrażeń, wszyscy przeciwnicy w zasięgu 20m. też otrzymują obrażenia.
      Lokalizacja: Zaton. Można zdjąć z ciała Noego w trakcie wykonywania wątku fabularnego na Zatonie. 

     

GALERIA:

Spoiler

08067eb48ef22fe4422d0eb32027c148.jpeg  f93e7e55bda63eea515087737a86a243.jpeg

c0029140defe2db8c5b978df94dcc877.jpg  823adeb2e057398e385b835a5904f16b.jpg


Przegląd moda od Ap-Pro:

 

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Pobieramy komplet Retrieval mod [Standalone Version], modyfikacja jest w wersji samodzielnej, nie wymaga instalacji podstawowej wersji gry.


2. Uruchamiamy instalator (RMsetup) i wskazujemy mu wcześniej wybrane miejsce instalacji moda.


3. Do gamedaty modyfikacji kopia (ze zgodą na zamianę) plików spolszczenia.


4. Grę uruchamiamy ze skrótu na pulpicie - Запуск STALKER Возвращение в Зону.


Skrót - STALKER Возвращение в Зону (папка пользователя) otwiera nasz folder z zapisami.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Spolszczenie: 


Paczka graficzna (wyłącznie jako nieobowiązkowy dodatek):

Spoiler

Co w paczce? Zmieniona pogoda i tekstury nieba, na 3 lokacjach inna trawa, zmieniony modele lornetki i jednego stalkera, dodany TOZ-194, zmieniony dymek po wystrzale, łuski lecą na prawo. Zbiór został zrobiony pod upodobania autora, ale jeśli ktoś ma ochotę, to proszę.

Instalacja: pliki z rozpakowanego archiwum kopiujemy na zainstalowane spolszczenie.

  • Cloud Mail - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

 


Źródła: new_AP-PRO_LOGO.png.aba0a3e476d400f89ebcc83f4ed08bdb.png  Y6DvRrN.jpg

 

  • Positive 7
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

Początek gry:

 

Posty @vidkunsen-a: 

Spoiler
Spoiler

ss_tomahawk_08-11-21_16-13-16_(ex_gar).thumb.jpg.187b5345b9159e5232485187e91b85a6.jpgss_tomahawk_08-10-21_17-57-41_(ex_gar).thumb.jpg.faf6fa8a085de4ec2f40178491a177c0.jpg

ss_tomahawk_08-10-21_17-55-39_(mainmenu).jpg

 

Nie wolno opuszczać kręgu - Wij!!! :)

ss_tomahawk_08-14-21_01-49-36_(ex_gar).jpg

 

W cerkwi dziada trzeba klasycznie, nożem a potem w nagrodę idę na wieżę i robię zupkę dla zombiaków - 5 smaków!!! ;) :)

ss_tomahawk_08-14-21_10-20-20_(ex_gar).jpg   ss_tomahawk_08-14-21_10-41-49_(ex_gar).jpg

p.s.

Spoiler

ss_tomahawk_08-14-21_11-44-10_(ex_gar).thumb.jpg.9fde89785ffbd255a5dba15817f8e466.jpgss_tomahawk_08-14-21_11-44-09_(ex_gar).thumb.jpg.ea42aaf97990ae25cd51ebf31258e600.jpg

 

Po laboratorium jest nowy gracz na planszy - szalony naukowiec w formie chmury trupich czaszek, potem parę zadań i nowa lokacja (nowa w modzie, dla tych co przeszli Demosfena nie jest nowa):

Spoiler

ss_tomahawk_08-14-21_21-08-27_(bunker_lab_1).thumb.jpg.3218e1209b6a48e19a35cc1f4f1b1afd.jpg

 

ss_tomahawk_08-14-21_22-39-56_(ex_gar).jpg   ss_tomahawk_08-14-21_23-29-54_(way_in_zone).jpg

Lokacja dzieli się na 2 części z zamknięta bramą.

Zrobiłem wszystko by dostać się na 2 część lokacji, pozbierałem bambetle, ubiłem psy, niby psy, tuszkany, snorki, chimery kontrolerów, zombiaków z garłaczami i dostałem się do 2 częsći do przysiółku Likwidatorów który roboczo po wstępnym wyczyszczeniu z poltergeista i zaplutych karłów reakcji nazwałem roboczo Kurduplowice.

 

ss_tomahawk_08-15-21_18-43-03_(way_in_zone).jpg

p.s. na w/w miejscu jest fajna fuzja - Zabójca snorków - fonetycznie Snorkoboj, jest wspomagana artefaktem.

Część 3 - na Zatonie:

ss_tomahawk_08-15-21_20-38-35_(zaton).jpg

Skladowisko techniki: 

ss_tomahawk_08-17-21_13-35-49_(k02_trucks_cemetery).jpg

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Troszkę namieszałem w temacie za co z góry przepraszam. 

Chciałem połączyć posty @vidkunsen-a ( 3 lub 4 ), ale niechcący zaznaczyłem również wypowiedź @Pancerniak77 ( post prezentujący początek rozgrywki ). Próbowałem je ręcznie rozdzielić, ale niestety nie udało mi się. W przyszłości będę ostrożniejszy i już do takiej sytuacji nie dojdzie. 

W powyższym poście zaznaczyłem, odkąd zaczynały się wypowiedzi @vidkunsen-a. 

@kondotier 
Wspominałeś, że szukasz nowego moda do ogrania. Podobno w Powrocie do Strefy głównym bohaterem jest protagonista z Ocalały. Ucieczka z Zony.

Link to comment
Share on other sites

To zadanie na Zatonie wymaga dużo czasu, energii (apteczki, żarcie, picie, wódka, amunicja ...) i farta.

Na drugim obrazku jest melino szałas kanibala, władcy mutantów, sporo z nim roboty a jego trelina (twarz) jest wszystkim znana.

Zawsze mi od niego waliło jakąś dewiacją. :)

ss_tomahawk_08-18-21_14-46-45_(zaton).jpg   ss_tomahawk_08-18-21_21-40-29_(zaton).jpg

 

Część 4 - Wojna:

ss_tomahawk_08-19-21_11-27-58_(jupiter).jpg   ss_tomahawk_08-19-21_11-47-21_(jupiter).jpg

Koło zakładów Jupiter grasuje anomalia która jest bardzo perfidna w swoim działaniu.

Można wyliczyć jak ją obejść, działa następująco - odbiera życie poprzez radiację i niszczy jednocześnie sprzęt, broń, pancerz.

Zalecenie: stłumić ciekawość i jej unikać.

Na obrazku to ta dziwna chmura w formie obwarzanka + mała chmurka na dole, przy gruncie:

ss_tomahawk_08-20-21_22-19-03_(jupiter).jpg

Link to comment
Share on other sites

@Bobry Dyńka Powrót do Strefy aktualnie ogrywa chyba tylko @vidkunsen, a czy pojawi się spolszczenie ? Czas pokaże. 

Mnie ten mod również ciekawi, bo głównym bohaterem jest protagonista z Ocalały. Ucieczka z Zony ( wspominałem o tym ). 

HugTV przechodzi tego moda i, pomimo że człowiek nie zna rosyjskiego, to i tak wciąga. 

Link to comment
Share on other sites

Bobry Dyńka - tak, chyba tylko ja w tego moda gram na tym forum, na innych jest nas więcej i wrażenia jak najbardziej pozytywne.

Brak "czarów marów" czy innych mniej lub bardziej debilnych "fantazji", mimo, że to OBT to gra się płynnie, bez wylotów, ciężko o kasę a ta jest tu istotna - jak w realnym życiu w myśl starej XVIII wiecznej maksymy z okresu pierwszego kapitalizmu (Anglia) - kto nie pracuje ten nie je.

Drugim istotnym elementem jest wódka - bez niej życie staje szare niczym taśma do smutnej twarzy i zaliczasz zgon.

Pełno nowości: fabuła, lokacje, mutanty, anomalie, artefakty, całkowicie wynikające z fabuły problemy logistyczne - pełno zaminowanych obiektów do których potrzebny jest saper z prawdziwego zdarzenia - fabuła.

Snajper!!! tu w tym modzie to jest prawdziwy snajper, jak kopsa żaru to nawet nie wiesz kiedy kobita handlująca kosami przyjdzie do ciebie by zrealizować transakcję.

Nowe także są wszelkie efekty otoczenia, system polowania mutantów, inne oddziaływanie artefaktów.

Tydzień w strefie (mod) i dopiero możesz zaliczyć grubsze zadanie bo zarobiłeś na ... itd/itp.

Zagraj to się dowiesz.

p.s. - sejf - to dopiero jest przygoda!, każdy!!! ;) :) 

 

Zakłady Jupiter i okolica.

Gra się toczy wartko, niektóre mutanty są po twojej stronie i są rozumne.

Ceny zwalają z nóg, daje radę, wiem gdzie co i za ile, niektóre miejsca są tak obwarowane anomaliami *cementownia), że trzeba powoli i według scenariusza.

Spoiler

ss_tomahawk_09-03-21_19-20-37_(jupiter).thumb.jpg.d395b92ffc43cd0c6a6e3190253bc6d2.jpg

 

ss_tomahawk_09-03-21_18-19-47_(jupiter).jpg

ss_tomahawk_09-03-21_20-05-36_(jupiter).jpg

Spoiler

W mordę! ale walka była!

Idziesz gadać z Konstantinem, po dialogu wyskoczył kmiot z Monolitu i walka na noże.

!!! Kmiot z monolitu ma ustrosjstwo na plecach i w dziki ryj kopany się czereśniak teleportuje zawsze za twoje plecy!!! :) 

ss_tomahawk_09-03-21_22-04-32_(jupiter).thumb.jpg.a8e4324989db65e93c8d1305b2e0ce7f.jpgss_tomahawk_09-03-21_21-43-24_(jupiter).thumb.jpg.ab54dbb28bc8049a44d4c6ef3eb75337.jpg

 

 

Prypeć:

Spoiler

ss_tomahawk_09-04-21_00-08-35_(pripyat).thumb.jpg.28478c6eb5e614497ef270cb1886eaa0.jpgss_tomahawk_09-04-21_00-07-31_(pripyat).thumb.jpg.957e86dfbfb1665161a69db168de7f84.jpgss_tomahawk_09-04-21_00-07-23_(pripyat).thumb.jpg.0289d343e12f1cfadb78b80f06e95f5f.jpg

 

Melino szałas Monolitu w Prometeuszu wygląda jak polowy sztab:

 

ss_tomahawk_09-04-21_00-22-35_(pripyat).jpg

ss_tomahawk_09-04-21_00-23-51_(pripyat).jpg

 

Duchy dają zadania a artefakty w Prypeci rosną na drzewach. :) 

 

ss_tomahawk_09-04-21_00-49-25_(pripyat).jpg

ss_tomahawk_09-04-21_01-13-28_(pripyat).jpg

 

Szkoła - żeby się tu dostać i wypełnić część zadań trzeba tylko przetrzebić populację wzorowych uczniów. :) 

 

ss_tomahawk_09-04-21_17-55-49_(pripyat).jpg

 

Różne warianty, koniec ten sam; ... i nikt potem nie widział głównego bohatera ani w strefie ani poza nią.

I to było na tyle:

 

 

ss_tomahawk_09-05-21_00-09-37_(pripyat).jpg

ss_tomahawk_09-05-21_00-09-45_(pripyat).jpg

  • Positive 1
  • For exceptional help 1
Link to comment
Share on other sites

  • Wojownik changed the title to Powrót do Strefy
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Nadchodzi nowa aktualizacja, która będzie zawierać obszerny dodatek fabularny :) 

Za wygląd lokacji odpowiada znany designer lokacji - Андрей Непряхин. To właśnie na nich będą miały miejsce nowe wydarzenia, a także niektóre zadania.
Najprawdopodobniej będzie to finalna wersja Powrotu do Strefy.

3NzLe3dnCqPSZunJYcSB1sE3icthWiB8FBVqtVd45Pr0F3TV096qwAzU3VuWy6mnnSEbbaVasNhQqhAbMnNP-_DG.jpg

WU847LIIdH9OHfTQLNoYJeQsz9aK5yDR5cYQ3etRRikL4h9ir-yS6AlrjTegOG5iVVLh8bQgFCG9A_1DNSEbWOrA.jpg  mrYxDfb8wbvUG1SSYVYaJmCj2cFWPC2aW4sENR5bq2_TglOEmN51eSie76rcUMDcyWA6dWc8uC6v7tItJ1UF-Qdi.jpg

Spoiler

0rafsTm2flqyxXnJ2U4swwfalLjVwmi9w8EWf6Yaf9qSOpoub6aI4RHlw6r4FFTnWkwNM9JmY-Bq8lIxWi6s-j8J.jpg

TzkvwQjHu2UduGI2GkKCv7SKDAyfGsNeo8rmalk3-lidm7-NfN_uZ5V986WfZltUGVyXocWju0Au94H91tgTx1_B.jpg

f6FtccRDGxGdrJIrAUe1ncceMhh6IxRGjrWkwKxz1US6eFhqaSv-EaNeT7mvMXW8VxNKxcWYCiYiH1uwEX4Srl38.jpg

hr2WPdsBMId0vvVABEc6WIESgCalXpGoauIp2vkE5KKh06CIWyFVvhzop8vBn-prU4D_M0YHSv5N_yN93QRQkvtm.jpg

oZjN4KzZuUGdxDc_sXlVpjglfTy4_TZ6nXHii3CXGV3cEVoDOvyjM4rlKfdopSJBUpE8aW_KgKEC3oUhecp3SrPR.jpg

Źródło: [KLIK]

  • Cool 1
  • Positive 3
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

n.jpg

Modyfikacja na dzień dzisiejszy może i nie powala grafiką, ale ci, którzy cenią sobie nietuzinkową fabułę i ciekawe rozwiązania gameplayowe nie powinni być zawiedzeni. Jestem pod wrażeniem niepowtarzalności i stalkerskiej magii tego moda.

Miałem przetłumaczyć tylko parę rzeczy na własny użytek, ale jakoś tak samo poszło. Zabrnąłem na tyle daleko, że postaram się dociągnąć do końca, oczywiście z uwzględnieniem zapowiedzianej aktualizacji. Może nieco za wcześnie, ale pozwoliłem sobie na małą próbkę.

Spoiler

2.jpg

 

  • Cool 5
  • Positive 4
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael changed the title to Powrót do Strefy [OBT]
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nazwa: Возвращение в Зону 1.082
Twórca: Jek@n-Lim0n
Platforma: Zew Prypeci
Data premiery: 19.08.2022

 

OPIS:

Spoiler

Jest to fabularno-rozgrywkowa modyfikacja. Historia stalkera Inżyniera, która rozgrywa się po wydarzeniach z Zewu Prypeci. Akcja odbywa się na trzech podstawowych lokacjach z oryginału i kilku dodatkowych (razem 10). Występuje wiele pobocznych zadań, z których wiele ma więcej niż jedną opcję przejścia. Istnieją niektóre mechaniki, w postaci dialogów z trzeciej osoby, ulepszeń przy użyciu materiałów eksploatacyjnych lub artefaktów ze skryptowymi właściwościami. Mod nie jest hardcorowy i wszystkie rozgrywkowe utrudnienia są w nim czasowe lub łatwe do ominięcia.
Wyjątkowość danego moda jest w tym, że są to 3 modyfikacje w jednej. Pierwszy i drugi to tryby ("Приключение", "Воспоминание") ("Przygoda", "Wspomnienia") - standardowe fabularne, a trzeci ("Przetrwanie") - zaprojektowany w specjalnym dynamicznym hardcorowym stylu, jednakże też ma swoją fabułę i można go przejść.

 

OBOWIĄZKOWO URUCHAMIAĆ MOD Z PRAWAMI ADMINISTRATORA!

RENDER "ULEPSZONE PEŁNE OŚWIETLENIE" MOŻE NIE DZIAŁAĆ!

 

Wsparcie techniczne moda na VK: https://vk.com/public195948120

 

SCREENY:

Spoiler

1234567891011121314

 

LINK DO POBRANIA:

Spoiler

GOOGLE DRIVE: [KLIK]

MAIL.RU: [KLIK]

 

FIX: [KLIK]

 

ŹRÓDŁO:

ap-pro.ru

vk.com

  • Positive 6
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

  • Wojownik changed the title to Powrót do Strefy 1.082 (i wszystkie dodatki)

https://ap-pro.ru/forums/topic/3742-vozvrashtenie-v-zonu-i-vse-dopolneniya/

Spoiler

Скачать:    google drive         

 mail.ru                         

фикс вылета при разговоре с зомби у вышки: фикс

 

https://cloud.mail.ru/public/oua6/jEfviGE17

Fiks: https://drive.google.com/file/d/1qTDVkd8EzQ2tOh-Vprjt_uFkcTyywkyJ/view

Początek:

Spoiler

ss_tomahawk_08-20-22_16-03-28_(zaton).thumb.jpg.1fe901a2cfa4c0802a29c54617a15e48.jpgss_tomahawk_08-20-22_16-02-43_(zaton).thumb.jpg.a998ff6d419ecd7fae289c8d1337fa51.jpgss_tomahawk_08-20-22_16-01-46_(zaton).thumb.jpg.3a6d5ecb8610f613970d5b1781dc809a.jpgss_tomahawk_08-20-22_16-01-38_(zaton).thumb.jpg.95a68389c3c5d0f878d43e77382c9ab0.jpgss_tomahawk_08-20-22_16-01-37_(zaton).thumb.jpg.ec217cadae4784f91aeab4754e7b888e.jpgss_tomahawk_08-20-22_16-06-43_(zaton).thumb.jpg.fb09ba346c28bb7aedf29ac784381f5d.jpg

 

ss_tomahawk_08-20-22_16-00-25_(mainmenu).jpg

  • Positive 3
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael changed the title to Powrót do Strefy

Postanowiłem połączyć wstawkę pełnej wersji moda, którą dodał wczoraj @Pancerniak77 z tą. Głównie dlatego, że to ten sam mod, a więc nie warto go ''rozbijać" na więcej wstawek. 

  • Wstawka @Pancerniak77 oraz posty z wczorajszego tematu zaczynają się od 14 postu.
  • Posty @vidkunsen zostały połączone. 

Jeżeli chodzi o wstawkę:

  • Połączyłem i lekko zmieniłem opis pochodzący ze wstawki @Pancerniak77 z tym, który był wcześniej w tymże temacie. 
  • Wymiana linków. Z tytułu moda zniknął dopisek "OBT". 
  • Pozbyłem się źródła w postaci Stalkermod.ru - był do wersji "OBT". 
  • Dodano aktualne screeny. 

Z innych drobnostek, to mam zagwozdkę, bo w nowym źródle z AP jest mniej informacji. W starym był opisany tryb Przetrwania lub zadania poboczne. Czy te informacje są aktualne? Nie mam pojęcia, ale na razie nie usuwałem ich. Dodatkowo szkoda pracy, bo trochę pisania było. 

No i proszę osoby, które mają uprawnienia do edycji wstawek, aby w razie potrzeby aktualizowali/zmieniali #1 post :) Osobiście uważam, że to bardzo ciekawy mod. Oglądałem fragmenty u Huga i nie jest to jakiś typowy przeciętniak. 

  • Positive 6
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Agrael napisał:

mam zagwozdkę, bo w nowym źródle z AP jest mniej informacji. W starym był opisany tryb Przetrwania lub zadania poboczne. Czy te informacje są aktualne?

Pierwszy spoiler w Opisie jest w porządku, jak najbardziej dotyczy trybu Przetrwanie, natomiast do dwa kolejne (lista zadań pobocznych i artefakty) odnoszą się tylko do gry Przygodowej. Wystarczy to dopisać. Poza tym wszystko jest ok, moim zdaniem.

Poniżej link do pełnego poradnika przejścia trybu Przygoda (po rosyjsku) - KLIK
 

  • Positive 1
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

Poprzednią wersję moda niedawno ukończyłem.

Tak jak napisał wcześniej @gawron mod nie powali grafiką, a wręcz przeciwnie czasami sypie artefaktami :). Jednakże pod względem fabularnym to jeden z najlepszych modów w jakie ostatnio grałem. 

ss_duch_06-13-22_11-09-01_(way_in_zone).thumb.jpg.9049efd3b580b7973e7c20199789f6b2.jpg

 

Dwie pierwsze lokacje są bardzo mało znane i można przyjąć, że z dobrą rozgrywką jak nowe :), kolejne już powszechnie znane (może najmniej składowisko techniki), ale dzięki fabule tego moda już inaczej postrzegane. W rozgrywce jest sporo urozmaicenia, początki są trudne i zdobywanie coraz lepszego wyposażenia przynosi duża satysfakcję. GG jest niestety nałogowym alkoholikiem i bardzo istotną rzeczą jego wyposażenia jest wóda :) (należy ja zawsze mieć przy sobie i zaopatrywać się w nią w każdym dostępnym źródle). Dopiero w późniejsze połowie moda będzie można zdobyć artefakt zmniejszający i leczący nałóg GG.

Przy każdym zadaniem należy zastanowić się jak do niego podejść (nie każdy mutant prosi się o ołów :)), w początkowej fazie rozgrywki straciłem możliwość zdobycia artefaktu sygnalizującego możliwy schowek w pobliżu (da się bez niego obejść i ukończyć rozgrywkę, ale trzeba bardziej dokładnie przeszukiwać lokacje). W wielu przypadkach będziemy musieli dokonywać wyborów jak postąpić co może skutkować różnymi reperkusjami. 

Modyfikacja i naprawa sprzętu jest możliwa u mechaników pod warunkiem, że znajdziemy lub kupimy odpowiednie materiały (osobne dla pancerzy i osobne dla broni), kasa oczywiście również jest niezbędna :).

ss_duch_08-22-22_11-44-34_(jupiter).thumb.jpg.3b56487771a8a1f97c23b3d5f7a49173.jpg

Na poszczególnych lokacjach jest możliwość poruszania się pojazdami pod warunkiem znalezienia do nich odpowiednich części i materiałów, a po naprawie zatankowaniu paliwem. Pojazdy ulegają uszkodzeniom i nie da się ich naprawiać. 

Na lokacji Jupiter polecam w pierwszej kolejności zrobić zadanie na bunkier naukowców, nagroda to detektor Swaróg. Mając go unikniemy większości anomalii czyli sprawniej się poruszamy i większość artefaktów z górnej półki jest łatwiej dostępna. Niestety na tej lokacji musimy zaczynać prawie od zera ponieważ monolitowcy ograbiają nas z całego naszego ciężko uciułanego dobra :).

W jednym przypadku u mnie Swaróg się nie sprawdził, a wręcz uniemożliwił wykonanie zadania. Zadanie na uratowanie uczestnika konkursu gitarowego w barze uwięzionego w anomalii na lądowisku helikopterów, brak pokazywania artefaktu likwidującego pułapkę, dopiero detektor Weles go pokazał i udało się zaliczyć zadanie.

 

ss_duch_08-22-22_11-56-23_(jupiter).thumb.jpg.4aebf52986d163e112e4ba9c405e7abf.jpg

Końcowa lokacja to Prypeć z bazą monolitu w kinie Prometeusz, mod w moim przypadku miał dwa różne zakończenia. 

ss_duch_08-17-22_12-03-17_(pripyat).thumb.jpg.775f1228ddadeaa160d0eb0aeae7bda4.jpg

Jak już wiadomo dzięki @gawron-owi, w przyszłości będzie dostępne spolszczenie tego moda, więc szykuje się niezła gratka. Gorąco polecam :).

  • Positive 7
Link to comment
Share on other sites

Przyjrzałem się tematowi, chcąc sprawdzić czy miałem do czynienia z pierwszą wersją moda. Coś mi chodzi po głowie, że chyba tak, ale swojego udziału nie widzę.

@Agrael   Sądzę jednak, że skoro ta ostatnia wstawka jest jago aktualizacją do "pełnej" wersji, to należy albo tę pierwotną usunąć i zostawić tylko najnowszą, albo najnowszej jednak zrobić wstawkę, a pierwotnego moda przenieść do archiwum. Bo teraz nie wiem skąd moda pobierać. Z #1, czy z tej niby wstawki we wpisach. Jest trochę niejasności. Można też dla jasności i naszej wygody, mody ponumerować. I zostawić tylko ten z nr 2.

Link to comment
Share on other sites

  • Agrael changed the title to Powrót do Zony
  • Agrael pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity