Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@cez137 Nie widzę oryginalnego pliku uruchamiającego z gry ZP. Co się z nim stało? Nawet jeśli mod ma swój, to ten też powinien zostać. Spróbuj go tu przekopiować z gry i z niego uruchomić. Jak nie zadziała, zawsze możesz go usunąć. Nie pamiętam, abym miał z uruchamianiem moda jakieś problemy, tyle tylko, że ja go stawiałem na rus podstawkę i grałem bez spolszczenia.

Czy przed nałożeniem spolszczenia, usunąłeś plik localization.ltx, jak to jest zalecone w opisie instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 Podstawowa kwestia - nie chce się włączyć czy włącza się i wylatuje? Bo jeżeli to pierwsze to sprawdź najpierw czy po próbie włączenia masz proces od xrEngine.exe w menedżerze zadań. Jeżeli jest na liście, ale nic się nie dzieje to znam rozwiązanie 😛 
 

@kondotierW opisie instalacji jest podane, żeby usunąć folder localization, a nie plik localization.ltx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem odświeżyć sobie moda po Polsku i... I mam ten sam problem co @cez137.

Jak stawiałem:

1. Polska podstawka, usunięcie folderów bin i localization.

2. Nałożenie moda.

3. Nałożenie nowej minimapy.

4. Nałożenie spolszczenia.

5. Zrobienie skrótu pulpitowego od startera gry.

Próba uruchomienia moda nieskuteczna. Sprawdzenie w menadżerze i są w nim silniki w ilości ile razy próbowałem uruchomić moda. Zamknąłem procesy.

Dokonałem restartu komputera, próba uruchomienia moda powidła się za którąś kolejną. Zrobiłem ustawienia, zapisałem i wyszedłem na pulpit. Kolejne uruchomienia już nieskuteczne.

@Szczepan9205  Pytałeś, czy w menadżerze są silniki. To zrzut menadżera z wieloma otwartymi silnikami.

Bez tytułu.png

Moim niedopatrzeniem jest to, że nie sprawdziłem, czy mod bez spolszczenia uruchomi się bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kolejność instalacji była następująca:

  1. ZP,
  2. Nazwę folderu bin w grze zmieniłem na bin1 i wrzuciłem pobraną do katalogu gry. Tak samo, jak i całą resztę z archiwum. 
  3. Później archiwum ze spolszczeniem. 

Z folderem localization niczego nie robiłem. Natomiast renderowanie zmieniłem na Rozsz. pełne oświetlenie dynamiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael@kondotier Wszystko zrobił jak należy, tak samo @cez137. Jak to ogarnąć? Wejdźcie w folder bin (ten, który był razem z modem) i usuńcie z tego folderu plik pctrlchk.dll - powinno pomóc i mod powinien się odpalić. Nie mam już niestety, żeby sprawdzić czy ten plik na pewno jest w bin dołączonym do moda, ale powinien być. A jak nie będzie to ewentualnie spróbujcie usunąć z oryginalnego bin, któremu zmieniliście nazwę.

@kondotier Wina raczej leży po stronie tego pliku, który wyżej wymieniłem i na Win7 czy Win10 Zew Prypeci ma często problemy z uruchomieniem się, a przynajmniej ja takie miewam i usunięcie tego pliku pomaga. Samo spolszczenie nie ingeruje w żadne pliki odpowiedzialne za uruchamianie gry i gdyby jakiś jego plik powodował problem to byłoby coś w logu lub mod chociaż spróbował by się uruchomić. Ale jeżeli usunięcie tego pliku z bin Ci nie pomoże to daj znać, pobiorę i postawię na szybko ZO i sprawdzę co będzie się u mnie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Usunięcie tego pliku owszem, umożliwiło uruchomienie moda z pierwszego kliku, ale nie pomogło z uruchomieniem gry. Po włączeniu nowej gry mod zawisa, a w menadżerze silnik nie odpowiada. Coś tu ten rus silnik nie wyrabia.

A co dotyczy gry ZP, to ja z nią nie mam żadnych problemów, tak z wersją polską jak i rosyjską.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier

W dniu 24.02.2023 o 11:44, kondotier napisał(a):

Nie widzę oryginalnego pliku uruchamiającego z gry ZP. Co się z nim stało?

to jest właśnie ten plik o którym wspomniałem na poprzedniej stronie, ale zmienił się, nie wiem dlaczego

W dniu 24.02.2023 o 11:44, kondotier napisał(a):

Czy przed nałożeniem spolszczenia, usunąłeś plik localization.ltx, jak to jest zalecone w opisie instalacji?

oczywiście

@Szczepan9205

22 godziny temu, Szczepan9205 napisał(a):

Podstawowa kwestia - nie chce się włączyć czy włącza się i wylatuje?

nie chce się włączyć

2 godziny temu, Szczepan9205 napisał(a):

usuńcie z tego folderu plik pctrlchk.dll - powinno pomóc i mod powinien się odpalić

tak, odpala, natomiast na etapie ładowania wszystko staje i nic się nie dzieje, tylko reset ratuje sytuacje bo w menadzera nie da się wejść bo go wgl nie wyświetla więc to raczej nie to

Zgodność mam ustawioną na win 8, było na win 7

ss_cez137_02-25-23_11-41-51_(mainmenu).jpg

ss_cez137_02-25-23_11-42-04_(mainmenu).jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137  Skoro obaj znów mamy to samo, poczekajmy co powie @Szczepan9205 . Już kiedyś przy jakimś modzie mającym własny bin, miałem takie problemy. No cóż, silnik z innego systemu WIN, może mieć problem z naszym, inna sprawa, że od czasu wyjścia ZP zmienionym kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier @cez137 Ogółem problemem jest to, że ten mod używa Gunslingera, który z kolei powstał tylko w wersji 32bitowej, a alternatywnej wersji moda bez Gunslingera nie ma. W zasadzie każdy mod używający Gunslingera jako paczkę broni ma kiepską optymalizację w porównaniu byle jakiego moda na 64 bitowym silniku - niestety, ale takie są fakty i dlatego większość współczesnych modów śmiga na 64 bitowym X-Ray'u. 

I teraz tak - mod zawisa przy ładowaniu bo 32 bitowy X-Ray jak wiemy ma ustawiony limit pamięci RAM, który może wykorzystywać (bodajże 2GB) i jeżeli przeholujemy z ustawieniami no to zazwyczaj się albo zawiesi w trakcie ładowania, albo wysypie z powodu braku pamięci - tak sądzę.

I dlatego obu wam radzę - szczegółowość tekstur i szczegółowość obiektów - te dwa suwaki w dół - nie jestem pewien, która z tych opcji, ale na 100% jedna z nich obciążała mi moda tak bardzo, że nie chciał się wczytać tylko wywalał się z powodu braku pamięci przy ładowaniu, jak znalazłem odpowiednie ustawienie to przestał się wywalać, a resztę suwaków i opcji miałem na maksa. Do tego w modach z Gunslingerem raczej się nie powinno bawić gęstością trawy i zakresem jej rysowania (w spolszczeniu jest błąd i jest podane "zakres gęstości trawy" i jak wyjdzie następna duża aktualizacja do Gunslingera to poprawię to w spolszczeniu) bo zazwyczaj zabawa tymi opcjami też się kończy wylotem.

@Agrael Przed wypuszczeniem spolszczenia ograł moda u siebie i nie miał żadnych problemów tylko zdaje się zmienił render z DX11 na niższy, a ja musiałem skręcić te dwa suwaki właśnie choć PCta mam praktycznie identycznego jak @cez137 tyle, że zamiast i3 mam i5, więc wina nie leży po stronie spolszczenia, a po stronie technicznej. 
Ewentualnie spróbujcie na tych samych ustawieniach, które macie teraz spróbować odpalić mod bez spolszczenia i zobaczcie czy wtedy też się zawiesza i wywala.

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie.

Kilka osób ma problem z uruchamianiem tego moda.
Myślę, że znalazłem złoty środek. 
Ograłem moda do końca i wystawiam go do pobrania dla wszystkich.

Link do pobrania w mojej kompilacji:

https://drive.google.com/file/d/1Px-ufgNWd48-54jBTeAbE9yuDKXGvPZY/view?usp=sharing

W podanym linku jest wszystko wystarczy rozpakować w dowolne miejsce (u mnie to był pulpit)
i grać.

Kilka wskazówek !

1. Jeśli mod długo się wczytuje (minuta i dłużej) trzeba się wylogować z systemu i spróbować jeszcze raz.
Tak samo gdy w czasie gry mod zamiera i słyszymy zapętlony dźwięk lub po prostu ekran zamiera.
U mnie było tak 3 razy a moda ograłem do końca trzeba się wylogować z systemu i spróbować jeszcze raz.
2. I NAJWAŻNIEJSZE moda uruchamiamy przez plik Stalker_start_fix_mini.bat w głównym katalogu gry

Moje ustawienia grafiki nie zmieniałem nic więcej w grafice tylko w ustawieniach klawiatury:

ss_oldman_03-10-23_16-19-04_(mainmenu).jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie, wie ktoś jak poradzić sobie z takim wylotem:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CBlender_default::Compile
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\Layers\xrRenderPC_R1\BlenderDefault.cpp
[error]Line          : 63
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Not enought textures for shader, base tex: crete\crete_beton_lom
 

stack trace:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.