Jump to content

Recommended Posts

@cez137 Nie widzę oryginalnego pliku uruchamiającego z gry ZP. Co się z nim stało? Nawet jeśli mod ma swój, to ten też powinien zostać. Spróbuj go tu przekopiować z gry i z niego uruchomić. Jak nie zadziała, zawsze możesz go usunąć. Nie pamiętam, abym miał z uruchamianiem moda jakieś problemy, tyle tylko, że ja go stawiałem na rus podstawkę i grałem bez spolszczenia.

Czy przed nałożeniem spolszczenia, usunąłeś plik localization.ltx, jak to jest zalecone w opisie instalacji?

Link to comment
Share on other sites

@cez137 Podstawowa kwestia - nie chce się włączyć czy włącza się i wylatuje? Bo jeżeli to pierwsze to sprawdź najpierw czy po próbie włączenia masz proces od xrEngine.exe w menedżerze zadań. Jeżeli jest na liście, ale nic się nie dzieje to znam rozwiązanie 😛 
 

@kondotierW opisie instalacji jest podane, żeby usunąć folder localization, a nie plik localization.ltx.

Link to comment
Share on other sites

Postanowiłem odświeżyć sobie moda po Polsku i... I mam ten sam problem co @cez137.

Jak stawiałem:

1. Polska podstawka, usunięcie folderów bin i localization.

2. Nałożenie moda.

3. Nałożenie nowej minimapy.

4. Nałożenie spolszczenia.

5. Zrobienie skrótu pulpitowego od startera gry.

Próba uruchomienia moda nieskuteczna. Sprawdzenie w menadżerze i są w nim silniki w ilości ile razy próbowałem uruchomić moda. Zamknąłem procesy.

Dokonałem restartu komputera, próba uruchomienia moda powidła się za którąś kolejną. Zrobiłem ustawienia, zapisałem i wyszedłem na pulpit. Kolejne uruchomienia już nieskuteczne.

@Szczepan9205  Pytałeś, czy w menadżerze są silniki. To zrzut menadżera z wieloma otwartymi silnikami.

Bez tytułu.png

Moim niedopatrzeniem jest to, że nie sprawdziłem, czy mod bez spolszczenia uruchomi się bez problemów.

Link to comment
Share on other sites

U mnie kolejność instalacji była następująca:

  1. ZP,
  2. Nazwę folderu bin w grze zmieniłem na bin1 i wrzuciłem pobraną do katalogu gry. Tak samo, jak i całą resztę z archiwum. 
  3. Później archiwum ze spolszczeniem. 

Z folderem localization niczego nie robiłem. Natomiast renderowanie zmieniłem na Rozsz. pełne oświetlenie dynamiczne

Link to comment
Share on other sites

@Agrael@kondotier Wszystko zrobił jak należy, tak samo @cez137. Jak to ogarnąć? Wejdźcie w folder bin (ten, który był razem z modem) i usuńcie z tego folderu plik pctrlchk.dll - powinno pomóc i mod powinien się odpalić. Nie mam już niestety, żeby sprawdzić czy ten plik na pewno jest w bin dołączonym do moda, ale powinien być. A jak nie będzie to ewentualnie spróbujcie usunąć z oryginalnego bin, któremu zmieniliście nazwę.

@kondotier Wina raczej leży po stronie tego pliku, który wyżej wymieniłem i na Win7 czy Win10 Zew Prypeci ma często problemy z uruchomieniem się, a przynajmniej ja takie miewam i usunięcie tego pliku pomaga. Samo spolszczenie nie ingeruje w żadne pliki odpowiedzialne za uruchamianie gry i gdyby jakiś jego plik powodował problem to byłoby coś w logu lub mod chociaż spróbował by się uruchomić. Ale jeżeli usunięcie tego pliku z bin Ci nie pomoże to daj znać, pobiorę i postawię na szybko ZO i sprawdzę co będzie się u mnie działo.

Link to comment
Share on other sites

@Szczepan9205 Usunięcie tego pliku owszem, umożliwiło uruchomienie moda z pierwszego kliku, ale nie pomogło z uruchomieniem gry. Po włączeniu nowej gry mod zawisa, a w menadżerze silnik nie odpowiada. Coś tu ten rus silnik nie wyrabia.

A co dotyczy gry ZP, to ja z nią nie mam żadnych problemów, tak z wersją polską jak i rosyjską.

 

Link to comment
Share on other sites

@kondotier

W dniu 24.02.2023 o 11:44, kondotier napisał(a):

Nie widzę oryginalnego pliku uruchamiającego z gry ZP. Co się z nim stało?

to jest właśnie ten plik o którym wspomniałem na poprzedniej stronie, ale zmienił się, nie wiem dlaczego

W dniu 24.02.2023 o 11:44, kondotier napisał(a):

Czy przed nałożeniem spolszczenia, usunąłeś plik localization.ltx, jak to jest zalecone w opisie instalacji?

oczywiście

@Szczepan9205

22 godziny temu, Szczepan9205 napisał(a):

Podstawowa kwestia - nie chce się włączyć czy włącza się i wylatuje?

nie chce się włączyć

2 godziny temu, Szczepan9205 napisał(a):

usuńcie z tego folderu plik pctrlchk.dll - powinno pomóc i mod powinien się odpalić

tak, odpala, natomiast na etapie ładowania wszystko staje i nic się nie dzieje, tylko reset ratuje sytuacje bo w menadzera nie da się wejść bo go wgl nie wyświetla więc to raczej nie to

Zgodność mam ustawioną na win 8, było na win 7

ss_cez137_02-25-23_11-41-51_(mainmenu).jpg

ss_cez137_02-25-23_11-42-04_(mainmenu).jpg

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@kondotier @cez137 Ogółem problemem jest to, że ten mod używa Gunslingera, który z kolei powstał tylko w wersji 32bitowej, a alternatywnej wersji moda bez Gunslingera nie ma. W zasadzie każdy mod używający Gunslingera jako paczkę broni ma kiepską optymalizację w porównaniu byle jakiego moda na 64 bitowym silniku - niestety, ale takie są fakty i dlatego większość współczesnych modów śmiga na 64 bitowym X-Ray'u. 

I teraz tak - mod zawisa przy ładowaniu bo 32 bitowy X-Ray jak wiemy ma ustawiony limit pamięci RAM, który może wykorzystywać (bodajże 2GB) i jeżeli przeholujemy z ustawieniami no to zazwyczaj się albo zawiesi w trakcie ładowania, albo wysypie z powodu braku pamięci - tak sądzę.

I dlatego obu wam radzę - szczegółowość tekstur i szczegółowość obiektów - te dwa suwaki w dół - nie jestem pewien, która z tych opcji, ale na 100% jedna z nich obciążała mi moda tak bardzo, że nie chciał się wczytać tylko wywalał się z powodu braku pamięci przy ładowaniu, jak znalazłem odpowiednie ustawienie to przestał się wywalać, a resztę suwaków i opcji miałem na maksa. Do tego w modach z Gunslingerem raczej się nie powinno bawić gęstością trawy i zakresem jej rysowania (w spolszczeniu jest błąd i jest podane "zakres gęstości trawy" i jak wyjdzie następna duża aktualizacja do Gunslingera to poprawię to w spolszczeniu) bo zazwyczaj zabawa tymi opcjami też się kończy wylotem.

@Agrael Przed wypuszczeniem spolszczenia ograł moda u siebie i nie miał żadnych problemów tylko zdaje się zmienił render z DX11 na niższy, a ja musiałem skręcić te dwa suwaki właśnie choć PCta mam praktycznie identycznego jak @cez137 tyle, że zamiast i3 mam i5, więc wina nie leży po stronie spolszczenia, a po stronie technicznej. 
Ewentualnie spróbujcie na tych samych ustawieniach, które macie teraz spróbować odpalić mod bez spolszczenia i zobaczcie czy wtedy też się zawiesza i wywala.

  • For exceptional help 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witajcie.

Kilka osób ma problem z uruchamianiem tego moda.
Myślę, że znalazłem złoty środek. 
Ograłem moda do końca i wystawiam go do pobrania dla wszystkich.

Link do pobrania w mojej kompilacji:

https://drive.google.com/file/d/1Px-ufgNWd48-54jBTeAbE9yuDKXGvPZY/view?usp=sharing

W podanym linku jest wszystko wystarczy rozpakować w dowolne miejsce (u mnie to był pulpit)
i grać.

Kilka wskazówek !

1. Jeśli mod długo się wczytuje (minuta i dłużej) trzeba się wylogować z systemu i spróbować jeszcze raz.
Tak samo gdy w czasie gry mod zamiera i słyszymy zapętlony dźwięk lub po prostu ekran zamiera.
U mnie było tak 3 razy a moda ograłem do końca trzeba się wylogować z systemu i spróbować jeszcze raz.
2. I NAJWAŻNIEJSZE moda uruchamiamy przez plik Stalker_start_fix_mini.bat w głównym katalogu gry

Moje ustawienia grafiki nie zmieniałem nic więcej w grafice tylko w ustawieniach klawiatury:

ss_oldman_03-10-23_16-19-04_(mainmenu).jpg

 

  • Positive 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witajcie, wie ktoś jak poradzić sobie z takim wylotem:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CBlender_default::Compile
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\Layers\xrRenderPC_R1\BlenderDefault.cpp
[error]Line          : 63
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Not enought textures for shader, base tex: crete\crete_beton_lom
 

stack trace:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.