Agrael Posted August 22, 2022 Report Share Posted August 22, 2022 Od czasu premiery Czystego Nieba mija 14 lat W WNP (Wspólnota Niepodległych Państw) pojawił się 22 sierpnia 2008 roku. My musieliśmy poczekać na prequel Cienia Czarnobyla do 5 września. Swoją drogą, to kto z was zaczynał swoją przygodę od Czystego Nieba? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted August 22, 2022 Report Share Posted August 22, 2022 8 minut temu, Agrael napisał: Swoją drogą, to kto z was zaczynał swoją przygodę od Czystego Nieba? Ja Czyste Niebo jest moją ulubioną częścią, od niego właśnie zacząłem przygodę z Stalkerami, ukończyłem go 11 razy (z czego 2 razy tylko z modami na grafikę 😂), potem już był ZP i na końcu CCz CzN cenie sobie najbardziej za swój klimat, nawet pomimo bugów i niedociągnięć które są, to i tak uważam że jest dobrze zrobiony. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwinny Posted August 22, 2022 Report Share Posted August 22, 2022 Lubię czyste niebo bardziej od zewu prypeci, ale klimatem i tak prowadzi cień jak dla mnie Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie któraś podstawka, cień opóźniam bo jak wyjdzie spolszczenie do op 2.2 to bym musiał znowu przechodzić 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArNie Posted August 23, 2022 Report Share Posted August 23, 2022 Oj oj oj... Czyste Niebo. Czasami nie takie "czyste" Czy to same bugi i ich ilość, czy to koślawe wojny frakcji, które nie działają, czy to niektóre questy, które się bugują (albo i czasami w ogóle nie pojawiają), czy to sytuacje gdzie ginę nie ze swojej winy, jak np. niewidzialna ściana w tunelach pod Agropromem, czy to zaginione DLC do Call Of Duty 4, które jakimś cudem dodano do tej części gry i nazywa się Limańsk i Opuszczony Szpital, czy to totalnie spartaczony model strzelania, który de facto wymuszał na mnie osobiście robienie z każdej broni pseudo snajperki, czy wreszcie fakt że w tej części jest więcej NPCów niż ludzi w Polsce.... To i tak, choćby nie wiem co, choćby nie wiem ile razy by mnie ta część nie kopnęła w krocze... I tak tego małego cholernika kocham... Bo czy to wątek Szramy i to, jak bardzo jest on osobisty, czy to wszelakie nowe mechaniki jak detektory i ulepszanie ekwipunku, czy to lepiej zrobione (moim zdaniem) artefakty, które nie walają się już po mapach jak stare bilety i paragony z Biedronki na moim biurku, czy nieco ulepszona grafika, czy to niektóre zadania, które w moich oczach są naprawdę dobre (jak rajd ze Stalkerami w Czerwonym Lesie i poszukiwanie strefy anomalii, zadanie od Powinności na zalanie podziemnych tuneli, czy też cały wątek wojny Wolności z Najemnikami i wszelakie tajemnice i pytania z nim związane), czy wreszcie ten klimat, który być może czasami potrafi zniknąć jak po raz 50 w przeciągu jednego dnia muszę bronić bazy samotników w Agropromie, ale potem uderza ze zdwojoną czy... strójconą (? ) siłą podczas samotnych wędrówek przez Bagna czy Czerwony Las - to właśnie dla tych chwil nadal do tej gry wracam. Sto lat, Czyste Niebo - wypijmy za twoje.... może nie zdrowie, bo "zdrowy" to ty nigdy specjalnie nie byłeś Ale za to, że jesteś i za te wszystkie chwile, które nam dałeś i z całą pewnością jeszcze dasz 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted August 23, 2022 Report Share Posted August 23, 2022 Za stalkerzenie zabrałem się dopiero po ukazaniu się CzN. I mając wybór pomiędzy nim a CCz, wiedząc że jest to prequel wybrałem CzN. I nie żałuję, bo kiedy przyszła pora na CCz nie miałem problemu zrozumieć, dlaczego gonię sam siebie. Trochę spartaczone Bagna przez leniwych i ślimaczących się w zajmowaniu miejscówek czystoniebowców. A reszta gry, może z początkiem działań na CEA nie sprawiła mi kłopotu. Może dlatego, że ilość innych strzelanek które wcześniej zaliczyłem, mogłem na palcach jednej ręki policzyć. A z ZP nie będę go porównywał, bo to dwie całkiem inne bajki. Ale czy, gdyby nie mody, ktoś by jeszcze o nim pamiętał? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted August 23, 2022 Report Share Posted August 23, 2022 Najpierw GSC (kiedyś grałem) wypuściło/zrobiło Kozaków, potem Codename Outbreak następnie Oblivion Lost: Spoiler https://gamefabrique.com/games/oblivion-lost/ Był wzór, była akcja więc przeniesli ja na swoją ziemię, na teren przy Prypeci (rzeka) tak Powstały Cienie. Po Cieniach podkopsali Niebo i tu jak w/w ArNie nie do końca sie udało. Humor graczom poprawił Zew. Jak w misiu - okrągła, czternasta rocznica ... . Zimna Krew - mój ulubiony mod do Nieba, grałem w inne ale to trochę ulepszona niezbyt udana podstawka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted August 23, 2022 Author Report Share Posted August 23, 2022 Ja swoją przygodę zaczynałem od Cienia Czarnobyla i to do niego mam największy sentyment, choć lubię od czasu do czasu wrócić do Czystego Nieba. Problem polega na tym, że wojna frakcji jest skopana, a nawet po dołączeniu do jakiegokolwiek ugrupowania nie byłem w stanie się do niego ''przywiązać". Najbardziej chyba przyciąga sam Szrama, o którym praktycznie nic nie wiemy. Niestety do CzN jest najmniej modów, a więc siłą rzeczy rzadko do niego wracam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOS Posted August 23, 2022 Report Share Posted August 23, 2022 Outbreak był pierwszy, a potem to chronologicznie poleciało. Świetny nowy pomysł z ulepszaniem broni i naprawami ekwipunku, nowa lokacja Bagna(choć jak tak patrze po latach, to bieda na niej z zadaniami). Wojnę frakcji raz zaliczyłem tak że dla każdej frakcji zniszczyłem przeciwną. A teraz przechodząc Last Fallout Overhaul odpaliłem wojnę i jakim cudem wtedy mi się to udało to nie wiem. Normalnie masakra jak to SI zajmuje te punkty i ile trzeba czekać. Ogólnie ta część jest tak zrobiona że po zakończeniu fabuły możemy jeszcze grać tak sobie(bo odpalamy wojnę frakcji, robimy bez końca randomowe zadań dla handlarzy). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczuropies515 Posted August 23, 2022 Report Share Posted August 23, 2022 Bardzo fajna część, wciąż jest moją ulubioną. Miałem kiedyś wersję pudełkową z bardzo obszernym poradnikiem który sobie czytałem do snu. Nie jest idealna, była okropnie zbugowana i toporna, wiele razy mimo najnowszego patcha musiałem zaczynać grę od nowa. Mimo to wciąż ma specjalne miejsce w serduszku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntiCitizen Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 (edited) Trochę „gorzkich żali” z mojej strony o Czystym Niebie, produkcji, do której jednak nie wracam z „stalkerskim sentymentem”, niestety - pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, moje było negatywne z uwagi na masę, naprawdę - masę błędów z jakimi miałem możliwość pisać i dzwonić wówczas do obsługi technicznej. Teraz mamy fora internetowe i społeczność graczy zgłaszających swoje błędy, swoistą bazę wiedzy i raportów nt. tak gier jak i modyfikacji, forumowicze mogą szybciej znaleźć pomoc na forum aniżeli uzyskać ją od obsługi technicznej. Pamiętam jak wydzwaniałem z pretensjami, a jedyne co mogłem od obsługi technicznej usłyszeć to „proszę zainstalować najnowszy patch go gry” Gra rozczarowała mnie, ponieważ: zbyt często miałem CTD musiałem wielokrotnie zaczynać fabułę po wgraniu kolejnego patcha, który wymagał nowej rozgrywki z każdą instalacją. nie dostałem obiecanej lokacji „Podziemia Prypeci” - zobaczcie rewers pudełka i opis (wrzuciłem to na zdjęcie) nie dostałem naszywek, a były w edycji kolekcjonerskiej. Cóż, to informacje w dużym skrócie nt. wielu rozczarowań z jakimi musiałem się wówczas zderzyć. Oczywiście są one błahe w kontekście trudów życia, ale mówimy tu o grze - zatem uważam ich podanie za zasadne. Żeby nie było, że jestem typowym malkontentem, który po 14 latach musiał to z siebie wyrzucić, to na plus zasługują: ciekawa fabuła nowe lokacje, które nota bene możemy odwiedzać w modach jak np. OP-2.1 czy 2.2 system „polowania na artefakty” - bardzo udany w mojej opinii zabieg, czuło się satysfakcję z szukania artefaktów, które nie leżały już bezpańsko na lokacji jak w SHOC. z torby materiałowej z logiem radiacji dołączonej do edycji kolekcjonerskiej - sąsiadka (krawcowa) zrobiła mi poduszkę, przerabiając ją na maszynie i obszywając. Summa summarum - w grę przeszedłem tylko 2 razy, omijając całkowicie wojny frakcji, przez które gra była strasznie zabugowana. Tylko 2 razy przez 14 lat - tak zniechęciła mnie ta produkcja w której gracz był testerem nowej wersji silnika X-Ray. Mam jeszcze oryginalne pudełko + mapę, poniżej nieco zdjęć ↓ Spoiler Edited September 16, 2022 by AntiCitizen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 Mam takie pytanie, do tych co grali w CzN w wersjach niższych niż finalna. Czy to w tych niższych wersjach akcja na Radarze nie kończyła się na bramie, ale była jeszcze za nią? Pamiętam, że po przejściu bramy musiałem jeszcze powojować w zabudowaniach z lewej strony, dojść do zabudowań Prypeci i tam dopiero był teleport. Później już nawet w modach nie spotkałem się z tym fragmentem mapy. A szkoda, bo fajnie wyglądał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 Vide wersja 1.0 z 2008 roku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwinny Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 @kondotierTo ciekawe, zawsze myślałem że radaru nie ma w czystym niebie a przeszedłem tą grę kilka razy, serio jest on w starych wersjach? Na tej mapce którą wstawił AntiCitizen wygląda na to że powinien być Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 @Zwinny Mam wrażenie, że chodzi o ten radar który jest w Limańsku, tam powinno być przejście do Podziemi Prypeci a z niego na szpital i na CEA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 @Zwinny @Suseł Moja gra w CzN odbyła się ponad 10 lat temu. I nie była to wersja 1.5.10, tylko niższa. Później z lokacjami CzN spotykałem się już tylko w modach. Zaraz po nim grałem w CCz i też nie w wersji finalnej. Stąd moje poprzednie pytanie, bo za cholerę nie pamiętam w której z tych gier było to przejście z Radaru z antenami przez bramę na drodze. Wychodzi więc na to, że musiało to być w CCz. A jeśli tak, to nie zaśmiecajmy tematu o CzN, dywagacjami o CCz. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntiCitizen Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 @Zwinny , @kondotier - nie ma Radaru tj. Mózgozwęglacza w Czystym Niebie. Wczoraj zeskanowałem mapę z pudełka z grą, jak widać jest to kolejny chwyt marketingowy jak z mistycznymi "Podziemiami Prypeci". Żeby te podziemia jeszcze były w wersji build'ów albo chociaż concept-artów to modderzy by je przywrócili, a tak pozostaje niedosyt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 @AntiCitizen Podziemia Prypeci przywracają te mody: Ja to w sumie nigdy nie spotkałem się z tym, żeby w CzN w jakikolwiek sposób była mowa o Radarze, ja z tego co wiem to miały być dodane Generatory, nawet w plikach są odniesienia do tej lokacji. Szkoda że tak dużo wycięli z CzN 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArNie Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 @AntiCitizen jeden concept art był w artbooku dołączonym do finalnej wersji gry, inne wyciekły razem z dokumentem projektowym jeszcze z czasów gdy gra nosiła podtytuł Anarchy Cell Concept art z artbooka, te z wycieku są w spoilerze: Spoiler 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwinny Posted September 16, 2022 Report Share Posted September 16, 2022 (edited) Szkoda że to do czystego nieba nie trafiło tylko do zewu i to jeszcze w taki sposób że nie można tam pozwiedzać samemu tylko trzeba pruć do przodu Nie pamiętam czy się dało wrócić Edited September 16, 2022 by Zwinny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntiCitizen Posted September 17, 2022 Report Share Posted September 17, 2022 @Suseł, @ArNie - o ile dobrze rozumiem podziemia eksplorowane w Zewie Prypeci to te same które zabrano z CN? Nie zanosi się aktualnie na to bym sprawdził podane wyżej mody, bo mam chrapkę na OP-2.2, ale patrząc z concept art'ów na charakterystyczne sklepienie w formie kopuły - to jest ten sam wariant podziemnego kompleksu, który możemy eksplorować z Zewie, podobnie jak w modach jak OP-2.1 czy 2.2. Ile złego bym nie napisał o Czystym Niebie, tak naprawdę gdy wyjdzie S.T.A.L.K.E.R 2, to całą serię "odświeżę" - grając chronologicznie we wszystkie części i zostawiając sobie najnowszą grę na deser. Gra w CN na chwilę obecną odrzuca mnie niczym strzał z "dobrej śrutówki" z Max Payn'a. Dobrze że mamy sporo modyfikacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted September 17, 2022 Report Share Posted September 17, 2022 @AntiCitizen 17 minut temu, AntiCitizen napisał: Zewie Prypeci to te same które zabrano z CN? Jeżeli w CzN miały być podziemia z tego arta: To odpowiadając na twoje pytanie - Nie. Fakt ta hala na tym Arcie wyżej jest trochę podobna, ale to nie jest ta sama którą można znaleźć w ZP. Znalazłem filmik z builda (Tak nikt nie pytał) Ja z tymi podziemiami spotykałem się jedynie w modzie "Reborn", pewnie jeszcze jest do znalezienia w jakimś NS czy OP. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArNie Posted September 17, 2022 Report Share Posted September 17, 2022 Też patrząc na drugi art ze spoilera oraz na to, co napisano w dokumencie Anarchy Cell, z podziemii mieliśmy wyjść najprawdopodobniej przy użyciu kanału, który prowadziłby nas prosto na CzAES, a nie przy pomocy drabiny jak w finalnej wersji lokacji w Zewie. Generalnie podziemia z ZP są podobne, fakt - ale nie są dokładnie takie same. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 17, 2022 Report Share Posted September 17, 2022 Dla mnie CzN jest tak samo dobre jak i złe, jak dwie pozostałe gry. Wiem, zdaję sobie sprawę z tego, że każdy grający ma swój własny pogląd jak gra powinna wyglądać. Stąd wzięły się mody tylko na zmiany teksturowe, zmiany broni i pancerzy, bez zmian fabuły. A CzN jest przecież historią duplikatu Striełoka, poszukującego go, więc ich drogi nie zawsze się pokrywają. Jednak trzeba się pokłonić twórcom CzN, że nie zmarnowali nie wykorzystanych materiałów. A jeśli znajdą się marudzi wieszający psy na CzN, to im dam taką radę: Zrób lepszą grę. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AntiCitizen Posted September 18, 2022 Report Share Posted September 18, 2022 (edited) 21 godzin temu, kondotier napisał: A jeśli znajdą się marudzi wieszający psy na CzN, to im dam taką radę: Zrób lepszą grę. @kondotier, nie mogę się zgodzić z w/w komentarzem, otóż gdy płacę za produkt to mam prawo oczekiwać funkcjonalności. Normalnie będąc konsumentem na każdym kroku w transakcji kupna przysługuje ci prawo do zgłoszenia reklamacji np. na niezgodność towaru z umową (jeśli produkt nie spełnia wymogów formalnych w kwestii użytkowania go). Przyznałbym ci rację gdyby chodziło o ekipę robiącą nieodpłatnie mody, wówczas sytuacja jest odmienna (ktoś tworzy produkt zupełnie za darmo), ale w przypadku zapłacenia za produkt bez możliwości wykorzystania go (masa błędów), mam prawo kwestionować jego jakość i to też czynię przy okazji tematu o CN. Szanuję twórców S.T.A.L.K.E.R.A, ale pomimo wydania wspaniałej serii - mogę jako konsument mający legalnie nabyty w sklepie produkt - dokonać jego oceny. Nie mam obowiązku „całować po rękach GSC” za możliwość uczynienia mnie beta-testerem. Produkt bez aktualizacji (z płyty którą mam) nie nadaje się do gry bez patch’y, zatem jest on niepełnowartościowy zgodnie z zasadami konsumenckimi. Nie mam obowiązku mieć np. internetu (na opakowaniu gry nie ma takiego wymogu w stosunku do kampanii single player’owej), a bez niego nie ściągnę patcha, a bez patcha nie zagram. Jeśli nie zagram - bo witam pulpit co 15 min, to za co w takim razie zapłaciłem, hmm? Nie przypominam sobie bym kupował patch...gra powinna działać z płyty jak należy. Tak to wygląda w mojej opinii, uzasadniłem ją kilka postów wyżej, a to tylko uzupełnienie. Nie musisz się ze mną zgadzać, ale z punktu widzenia kupującego - mam rację. Nie oceniam serii S.T.A.L.K.E.R czy klimatu gry a jedynie słabą jakość wydania, która okazała się być „wczesną betą” CN. Widzisz to inaczej - twoje prawo, ale ja też mam możliwość postulować swoje zdanie, stosownie to uzasadniając. @Suseł, dzięki za niezwykle klimatyczną wstawkę, z tą pogłębiarką podziemna hala wygląda lepiej niż w wersjach podanych w Zewie, cóż może kiedyś znajdzie się w którymś z modów z dużą ilością lokacji. Edited September 18, 2022 by AntiCitizen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawron Posted September 18, 2022 Report Share Posted September 18, 2022 Jakby nie patrzeć Czyste Niebo przeszedłem chyba kilkanaście razy. Pamiętam, gdy pierwszy raz w Dolinie Mroku usłyszałem ambient z numerem 17, miałem ciarki na plecach. Tak na marginesie, coraz częściej cieszę się, że wychowałem się w czasach gdy w Sianowie produkowano zapałki przeciwpożarowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.