Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez Szczepan9205,

24.02.2024

Do postu #1 została dodana nowa wersja spolszczenia dostosowana do łatki 1.5 do samego moda. Nie należy wrzucać jej na stare spolszczenie (do wersji 1.4)!
Instrukcja jak poprawnie zainstalować nowe spolszczenie została dodana do postu #1.

25.02.2024

Do postu #1 dodano mini-łatkę do spolszczenia naprawiającą źle wyświetlające się imiona i ksywki NPCów, a także małe korekty w tekście. Zaleca się pobranie jej i wrzucenie na zainstalowane już spolszczenie.

@Szczepan9205

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, Agrael napisał(a):

Aktualnie testy spolszczenia idą pełną parą - tyle zdradzę. O reszcie decyduje @Szczepan9205 i @OldMan, który też ma swój wkład w polską wersję TS. Pomaga także @LisKot.

W modzie jestem na Magazynach Wojskowych i na tym etapie są moje testy. 
Jak skończę to o reszcie będzie decydował @Szczepan9205
Na razie napiszę tak. 
WARTO czekać na spolszczenie !
Jak dla mnie jest to NAJLEPSZY mod 2023 !   

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ss_daniel_01-26-24_17-10-11_(ts_nshep).jpg

True Stalker zaliczony.

Mod pod wieloma względami jest genialny i gołym okiem widać, że to inna liga. Czekało się na niego latami, ale były momenty, że wątpiłem w premierę. Na szczęście wszystko dobrze się ułożyło i dostaliśmy świetną historię prostego stalkera, który zapragnął opuścić Kordon, docierając ostatecznie na daleką północ. Czy mu się to udało? Nie będę spoilerował, ale myślę, że spełnił swoje marzenie - odwiedził miejsca znane nam z oryginalnej gry, a także poznał wielu ludzi. Chcąc po prostu zarobić pieniądze, został wciągnięty w historie mieszkańców Zony - od wyrafinowanych bandytów, a kończąc na członkach Powinności lub z pozoru zwykłych stalkerów. Niestety jedno zlecenie doprowadziło do nieszczęścia, ale i poznania wojskowego stalkera, Żurawliewa. Przyznam, że średnio mi się spodobała ta postać ze względu na jej podejście do stalkerów lub niektórych kolegów po fachu, ale jego historia jest równie ciekawa, co Topora.

Summa summarum fabuła była bardzo przemyślana, bo w końcu nie wcielamy się w gieroja, który ratuje świat lub chce za wszelką cenę poznać prawdę. To była raczej podróż po Zonie, która nie wybacza błędów z podkreśleniem, że najbardziej należy obawiać się ludzi.

Jeżeli chodzi o grafikę i paczkę broni, to też nie mam zarzutów. True Stalker jest po prostu ładny, a Gunslinger zawsze sprawia, że chce się nacisnąć na spust.

Lokacje zostały odświeżone, a nawet rozbudowane względem oryginału. To jest kolejny wielki atut, bo przyjemnie się eksplorowało Kordon, czy Wysypisko. Choć na pewno na odrębną uwagę zasługuje Nowoszepełyczi.

Natomiast zabrakło mi losowych spotkań, osiągnięć w PDA i przewodników, gdy już możemy się przemieszczać po lokacjach. Nie ukrywam również, że spawn mutantów był dość upierdliwy.

Generalnie sprawdziłem wszystkie zakończenia i odnoszę wrażenie, że ekipa AP-PRO zostawiła sobie furtkę, gdyby naszła ich ochota na stworzenie kontynuacji.

Wcześniej pisałem, że w moim odczuciu Powrót do Zony jest najlepszym modem do Stalkera. Na podium właśnie wskoczył True Stalker. 

@LisKot Szkoda Wilka, ale chyba tak musiało być ;)

Spoiler

sticker.webp

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Czołem, to znowu ja. Jeżeli system plików z czcionką w TS działa na tej samej zasadzie, co w Gammie, to powinienem być w stanie wykonać polską wersję tej oryginalnej czcionki. Pozostaje problem koordynatów poszczególnych znaków w pliku - nie instalowałem jeszcze TS u siebie, więc nie będę mógł na bieżąco sprawdzać ustawienia koordynatów po wprowadzeniu zmian. Jakby się uparł, to można by robić to we 2, na zasadzie ja ustawiam znaki, potem przesyłam pliki, ktoś je testuje, wysyła screeny jak to wygląda w grze i wtedy ewentualnie nanoszę poprawki. Trochę mozolne i toporne rozwiązanie, ale zawsze to jakieś wyjście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hevdan No właśnie jeśli dobrze myślę to nie da rady tego zrobić jak w Gammie bo AP specjalnie na potrzeby TS zrobiło te nowe czcionki, ale do wygenerowania znaków do tekstur użyli czcionek w formacie 1250 Central European, a nam by była potrzebna w formacie Eastern European (różnią się tym, że EE ma właśnie nasze znaki diaktryczne, a CE ma tylko kilka, plus gra i tak ich nie czyta).

Zwykła podmiana liter na teksturze i ewentualne poprawki w koordynatach niestety też nie wystarczą bo próbowałem, a dokleić nie można raczej bo tekstury do czcionek chyba mają limit do 255 znaków. Dodatkowo trzeba by przerobić 270 tekstur z dopiskiem _cent bo są różne rozmiary dla różnych rozdzielczości - trylogia miała czcionki do rozdzielczości 800x600, 1024x768 i 1600x ileś tam, a TS ma dla 800x600, 1024x768, 1600x ileś tam i dodatkowo 1920x1080 i 2560x1440 - o wiele więcej ich jest niż w Gammie czy w oryginalnych Stalkerach. Dochodzą jeszcze rozmiary - trylogia miała rozmiary 14, 16, 18, 21, 22, 25, 32 i 50, a TS ma 10, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 25, 26, 30, 32, 36, 42 i 48 także roboty jest w opór nawet na 2 czy 3 osoby.

Ogólnie ktoś już pytał na discordzie C-Consciousness o kwestię dodania polskich znaków do tych oryginalnych czcionek to dostał taką odpowiedź od jakiegoś japończyka, który stworzył czcionkę z japońskimi znakami:

Spoiler

Basically what you need to do is:
1. Get your texts translated to Polish, save them in utf-8 encoding, not only the xml header, but the actual encoding for the file.
2. Ask OGSR Team for help about the font generator, get your fonts for multi-byte symbols based on your texts.
3. Apply them to the game - I replaced English files.

But that requires the developer did not fuck up the multi-byte symbols of the engine. the vanilla support is good. but some custom engine is not.

Także szczerze mówiąc nie wiem czy to kwestia warta zachodu...

Czcionka z Gammy nawet się fajnie wpasowała z tym, że wczoraj zauważyłem, że niestety, ale gra używa tej samej czcionki (po podmianie w plikach ui) dla gry, okien ekwipunku, HUD itd., ale też dla nazw autozapisów i o ile w oknach dialogowych czy cutscenkach wyświetla się wszystko nawet dobrze (w cutscenkach ą i ę są minimalnie za nisko) to w nazwach autozapisów są bardzo rozjechane, a do tego gra używa małych liter diaktrycznych zamiast dużych i mam zagwozdkę...

Nigdy się nie bawiłem w modyfikowanie pliku fonts.ltx, ale pomyślałem wczoraj, że jeżeli by skopiować np. frazę:

Spoiler

[ui_font_letterica18_russian]
shader            = hud\font
texture            = ui\ui_font_letter_18_1024
texture800        = ui\ui_font_letter_18_800
texture1600        = ui\ui_font_letter_18_1600

I dopisać kolejną tylko o nazwie:

[ui_font_letterica18_menu]
shader            = hud\font
texture            = ui\ui_font_letter_18_1024_menu
texture800        = ui\ui_font_letter_18_800_menu
texture1600        = ui\ui_font_letter_18_1600_menu

A potem zrobić kopie tekstur i dopisać jej to _menu to czy wtedy gra by dla okien zapisywania i wczytywania nie zaczęła korzystać z tej czcionki z dopiskiem _menu ?
Jeżeli tak no to by ułatwiło mocno sprawę bo wtedy te tekstury z dopiskiem _menu można by było edytować tak, żeby w grze się wyświetlały tylko duże litery - teraz np. zamiast dużego Ą wyświetla się małe ą, ale gdyby zamienić na teksturze małe ą na duże to powinno załatwić sprawę.

Głównie chodzi o oto, żeby te dwa okna korzystały z oddzielnej (a to z jakiej korzystają jest ustalane przez skrypt i tam są podane nazwy) bo na chwilę obecną jak zacznę grzebać w letter_18_1600 próbując ją dostosować do okien zapisywania i wczytywania to potem w samej grze się wszystko rozjedzie... 

Przeczytaj i napisz co myślisz - może jesteś w tym trochę bardziej obcykany niż ja 😛 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jakiś fix na znikające ciala po wczytaniu gry? walcze sobie z bandytami i zaraz po wczytaniu zapisu magicznie znikają mi ciała poległych, nie ma szans na przeszukanie

EDIT: No coś jest nie tak bo walczyłem znów z bandytami, tym razem bez wczytywania, i magicznie mi bandyta sobie zniknął gdy go zabiłem, TOZ sobie leży a ciala brak

Edytowane przez Sabre3PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziwne u mnie jest ok może ciała znikają ale na minimapie są, jest ikonka i jak najedziesz nawet na pustą teksturę bez ciała to możesz przeszukać czasem tak mi się zdarzy w Op.2.2. Jak się coś takiego przytrafi to poprostu się odwracam albo patrzę do góry i za chwilę ciało się pojawia.  

Tak na marginesie jak tam panowie tłumacze?, lada chwila PL? Pozdrawiam 

Edytowane przez suchy1280
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Agrael napisał(a):

@Sabre3PL

Nagrodą są pieniądze, ale ostatnia walka jest ciekawa. Pamiętasz finał na arenie w CCz? Jest bardzo podobny, ale bez "wspomagaczy".

Czyli żadnego pancerza czy broni nie ma, tylko kaska, no cóz, może cofne się zapisem i coś pokombinuje żeby to zobaczyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..

Wcześniej pytałem o Michigana:

Kolejne pytanie do tych, którzy grają lub skończyli grać.
Zaraz po przejściu na Wysypisko zaczepia nas Michigan z prośbą o pomoc
w uwolnieniu jego kolegów, których pojmali bandyci i trzymają na cmentarzysku pojazdów.
Oglądałem rus filmy i wszyscy wybierają pomoc w uwolnieniu więźniów.
Ale jest tam w dialogu jeszcze jedna opcja, że odmawiamy i dostajemy w łeb. 
Po odzyskaniu przytomności odnajdujemy zwłoki więźniów i Michigana na cmentarzysku, a przy nim PDA.
W PDA jest informacja, że PDA trzeba odnieść komuś w Wiosce kotów.
Nie ma tego w zadaniach nie ma wskazanej osoby w wiosce.
Nikt nie chce w wiosce o tym gadać.
I teraz pytanie czy historia tego PDA ma ciąg dalszy?
A może to ma związek z Fanatem, który z wioski wyparował?
  

Jestem już po TS i wiem o tym, że jak się potoczą losy Michigana nie wpływa na fabułę.
Natomiast mam pewne rozwiązanie problemu z którego skorzystałem przy spotkaniu z Gospodarzem.
To był moment w którym zginąłem z 20 razy i już miałem zacząć gryźć klawiaturę (biorąc pod uwagę system 0/1 mojego uzębienia i tak klawiatura wyszłaby na tym starciu lepiej) poszukałem rozwiązania w necie i znalazłem...
To taki mały dodatek, którego nie trzeba instalować tylko wystarczy go uruchomić.
Jedną z opcji w tym dodatku jest zabicie jednym strzałem alt+1.
To uratowało mój zapał do TS. 
Co ważne !!! Po restarcie moda wracamy do poprzednich ustawień bez zbędnych problemów ;) 
W załączniku dodatek, wystarczy go wypakować np. na pulpit i go użyć.
To są jego opcje, które mogą pomóc:

Snap1.jpg.f9dfa3ac3c2c7541a5253e41fcc549d0.jpg

 A tu sam dodatek:

True_Stalker_upd_1.4.7z

   

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..A jakie mutanty masz na myśli? Bo jedyne w pobliżu miejsca, w którym gadamy z nim to cywilne zombie w ruinach wioski obok, ale na moje dwa przejścia tego fragmentu nic go nie atakowało, więc zdziwiony jestem, że cokolwiek Ci go atakuje. 

@OldManChyba Ci odpisywałem wcześniej już na to pytanie, ale może przeoczyłeś - jeżeli odmówimy pomocy Misziganowi to on sam spróbuje odbić swoich przyjaciół w trakcie czego ginie i jedyne co można zrobić z jego PDA to odnieść je do Wioski Kotów i oddać je Fantykowi (o ile się nie mylę to w momencie jak fabuła tak czy tak skieruje nas do Wioski Kotów, żeby pogadać z Jurokiem o drodze do Nowoszepełyczi - to jest dokładnie ten moment, gdy też Fanatyk prosi nas o pomoc przy pozbyciu się najemników obozujących niedaleko Wioski lub możliwe, że jeszcze on jest na swoim miejscu kiedy szukamy stalkerów znających kod do zadania w Agropromie - nie sprawdzałem akurat wtedy czy jest w Wiosce, ale jeśli nie no to na pewno jest w momencie, o którym wspomniałem wcześniej) i w sumie na tym kończy się wszystko co jest związane z tym PDA - nie ma dialogów, ani zadań, które rozwijają ten wątek dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OldMan Wiem, wiem :P Ale tak jak pisałem - może przeoczyłeś to co wtedy pisałem, więc wolałem wyjaśnić, żebyś nie miał wątpliwości - tak dość prosto jest rozwiązany ten wątek jeżeli wybierzemy opcję z odmową pomocy Misziganowi - aczkolwiek pewnie zauważyłeś to, że TS takie mocno poboczne wątki dość szybko i prosto kończy zamiast je rzeczywiście trochę ciekawiej rozwinąć.

Heh ciekawa rzecz, jakiegoś większego wyzwania TS na weteranie dla mnie nie stanowił, ale teraz - w drugiej turze testów może nawet z tego skorzystam, żeby się po prostu nie męczyć z progresowaniem 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OldManNo rozumiem, tylko właśnie zastanawia mnie to dlaczego Starice jakieś mutanty w ogóle atakują Miszigana.... bo nie powinno tam żadnych być 🤔]


@Starika.. A masz wrzuconą łatkę 1.4 i poprzednie? Bo jedyne co mi w twoim przypadku przychodzi do głowy to może to, że bez wszystkich dostępnych łatek w tym miejscu był wcześniej jakiś zryty spawn mutantów i dlatego go atakują? Co innego gdybym tylko ja miał takiego farta, że nie atakowały mi go mutanty, ale i @OldMan to przechodził, tak samo @Agrael i @LisKot i żaden z nich mi o czymś takim nie wspominał...

@tom3kbGranaty też się nadają, chociaż ja w niego wleciałem z Sajgą i też udało mi się go rozwalić :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.