Jump to content

Krwawy Szlak: Rzeźnia


czernobyl10
 Share

Recommended Posts

zhabas-i-v-lonely-stalker.jpg
Tytuł Oryginalny: Жесть Mod + Add-on «Twisted Area»
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 / Repack - Wersja Samodzielna 
Data Premiery: 01.05.2011r / 23.06.2014r - Najnowsza Wersja 
Autor: Zander, Stunder, CHORNIY666, BorzoyExist
Autor Spolszczenia: @smox, @metek58, @scigacz1975, @Anton Gorodecki
Długość Moda: ( ok. 25 godzin )


OPIS:

Spoiler

Produkcja nie zmienia podstawowej fabuły Cienia Czarnobyla. Dodano jednak sporo nowych funkcji, które w znacznym stopniu utrudniają rozgrywkę. Rzeźnia została oparta na modyfikacji AMK 1.4 i zawiera większość zmian, które mod wprowadza. 

  • system handlu barterowego (brak opcji "zwykłego" handlu wymusza na Graczu intensywne poszukiwanie artefaktów);
  • system ładowania magazynków (pas nośny, który jest prawdopodobnie uproszczonym protoplastą systemu kamizelka taktyczna + pas nośny z serii NLC);
  • system ograniczonego ekwipunku (teraz to co możesz ze sobą wziąć wyznacza jakość twojego kombinezonu t.j. ilość broni, apteczek, opatrunków etc.);
  • duża "paczka broni";
  • system "niebezpiecznej pogody" czyi kwaśne i radioaktywne deszcze + radioaktywny wiatr;
  • lekarstwa działają z opóźnieniem;
  • wprowadzono efekt zużycia noża;
  • bardziej niebezpieczne mutanty;
  • oddawanie broni NPC (walczą po naszej stronie);
  • zróżnicowany system ulepszania ekwipunku (zupełnie inny niż w CCz);
  • realistyczny widok z kolimatorów;
  • egzoszkielety zasilane bateryjnie;
  • nowe gatunki artefaktów (niektóre można znaleźć tylko w nocy);
  • pojemniki na artefakty;
  • system losowości schowków AMK;
  • poprawiona grafika;

System ładowania magazynków:

Spoiler

Aby naładować magazynek broni należy umieścić go na pasie, a następnie przejść do slotu lornetki gniazdo (Key5).
Większość typów magazynków ma swoją ikonę, która opisuje rodzaj magazynków, oraz rodzaj załadowanej amunicji. Magazynki można ulepszać.
R – ładowanie magazynka
Y - inny rodzaj amunicji.
Zmiana typu magazynków.
LMB podczas ładowania – nowy rodzaj magazynków do innej broni
RMB - rozładować magazynek.
Dla broni:
Y - inny typ magazynków
R - przeładowanie. Gdy broń się zacina, po przeładowaniu magazynka pozostaje ten sam rodzaj amunicji który był przed zacięciem.
RMB - Rozładować broń

Autor ładowania magazynków: Kirag

Promieniowanie otoczenia i zjawiska pogodowe:

Spoiler

Postanowiliśmy przypomnieć, dlaczego w 86. roku ze strefy ewakuowano mieszkańców. W każdej lokalizacji istnieje stała wielkość promieniowania - im bliżej elektrowni atomowej w Czarnobylu, tym promieniowanie jest wyższe. Jeśli kombinezon ochronny jest zużyty lub niedostatecznie chroni przed dawką promieniowania, wówczas napromieniowanie GG będzie wzrastać. Będzie również rosnąć, gdy nie ma on odpowiedniego kombinezonu. Tak więc musimy zadbać jakość kombinezonu ochronnego - bez niego przetrwanie jest niemożliwe. Radioaktywne deszcze zwiększają promieniowanie otoczenia.

Kurtki i płaszcze Początkujący Bandyta zapewniają stopień ochronny przed promieniowaniem w wysokości 8%. To pozwala przebywać na Kordonie. Niestety na Wysypisku przeżycie w płaszczu będzie problematyczne i raczej niemożliwe. Zalecamy, aby przed wejściem na Wysypisko, Agroprom i głębiej w Zone zdobyć dobry kombinezon.

Niebezpieczne zjawiska pogodowe: 

W grze dodano kwaśny i radioaktywny deszcz oraz wiatr, którego podmuchy podnoszą chmurę radioaktywnego pyłu. Kwaśne deszcze padają często i mają kolor zielony lub żółty. Czasami zmiana koloru deszczu, może przyciągnąć uwagę gracza i umożliwić szybkie ukrycie się. Miejcie więc oczy szeroko otwarte. Podczas opadu radioaktywnego deszczu ulega uszkodzeniu kombinezon ochronny gracza, co prowadzi do powstawania zranień i spadku poziomu zdrowia, oraz krwawienia. W kombinezonach wyposażonych w aparaty oddechowe łatwiej jest przetrwać, niestety deszcz powoduje ich uszkodzenie. Schronienie przed deszczem można znaleźć w każdym budynku / piwnicy, itp. Można również ukryć się tam przed radioaktywnym pyłem.
Podczas deszczu i wiatru najlepiej spać w zabudowaniach. Niebezpieczne zjawiska pogodowe opisane są odpowiednimi ikonami.

Medykamenty: 

Spoiler

Zestawy pierwszej pomocy i antyrady działają stopniowo. Jeśli stosujemy antyrad w miejscu, gdzie występuje promieniowanie, to wskaźnik spadku promieniowania nie będzie spadał i działanie antyradu będzie osłabione.
Podczas stosowania leków - apteczki pierwszej pomocy lub antyradu - nie można korzystać z broni maszynowej i granatów.
Sen już nie uzdrawia, dodano nowy element – hipnozę, która wzmacnia i powoduje, że zmniejsza się potrzeba jedzenia i snu.

Mutanty:

Spoiler

Prawie wszystkie ataki potworów są silniejsze i wyglądają bardziej realistycznie.

  • Chimera: 

Naprawiono błąd, który powodował, że mutant nie bronił się przed atakami bronią białą. 

  • Elektrochimera:

Obrażenia zadawane przez mutanta wzrosły. NPC, którzy znajdują się w zasięgu rażenia potwora, otrzymują dodatkowe obrażenia. 

  • Burer:

W odległości mniejszej niż 20 metrów wytrąca broń z ręki i zmniejsza wytrzymałość GG. Im mniejsza odległość, tym atak Burera zadaje większe obrażenia. 

  • Poltergeist:

Potwór posiada zdolność rozbrojenia NPC, ale mniejsze od Burera. 

Zwiększono nagrody za części ciał mutantów. 

 

Kamizelka taktyczna:

Spoiler

Wszystko, czego używamy, jest przechowywane na pasie nośnym - plecak ma ograniczoną pojemność. Podczas walki nie można sięgać do plecaka, a wszystko, czego potrzebujemy, znajduje się w kiszeniach pasa nośnego kamizelki taktycznej.

Ilość kieszeni w pasie lub w kombinezonie jest ograniczona. Kieszenie służą do przechowywania magazynków z amunicją, apteczek, antyradów oraz prowiantu. Pojemność plecaka zmienia się, gdy nosimy różne kombinezony, a ulepszenia kombinezonów umożliwiają zwiększenie liczby urządzeń przenoszonych w plecaku.

Ulepszenia i egzoszkielety:

Spoiler

Aby ulepszyć sprzęt, potrzebujemy pieniędzy i różnych artefaktów - mechanicy i handlarze wykonują różne ulepszenia.
Wszystkie egzoszkielety działają po zastosowaniu akumulatorów. Pamiętać trzeba o tym, by zawsze akumulatory były naładowane, ewentualnie mieć zapasowe. 

  • Egzoszkielet Powinności najlepiej wykorzystywać do przenoszenia ciężkich ładunków; 
  • Ezgoszkielet Wolności pozwala na korzystanie ze sprintu;
  • Ezgoszkielet Najemników zapewnia uniwersalną ochronę; 
  • Egzoszkielet Monolitu podtrzymuje swoje właściwości użytkowe bez zmian, aż do czasu wyczerpania akumulatorów; 

Gdy baterie się wyczerpią, wszystkie egzoszkielety tracą zdolność do poruszania się. 

Nowy system spawnu artefaktów:

Spoiler

Po każdej emisji artefakty pojawiają się w anomaliach na wszystkich lokacjach. Np. można przeczekać na emisję na Kordonie i od razu pójść zbierać artefakty, które wypadły po PSI burzy na Wysypisku. Szansa znalezienia artefaktów podnosi się w miarę przybliżenia GG do CEA - wzrasta również szansa wypadnięcia z anomalii rzadkich artefaktów. W głębi Strefy można natrafić na transmutowane artefakty drogą naturalną. 

Dla lokacji, gdzie GG dawno nie był, ograniczono spawn do 3 emisji w celu uniknięcia «Klondika». Oznacza to, że jeżeli w ciągu ostatnich 3 emisji GG nie odwiedził danej lokacji, to artefakty nie będą się tam spawnować do czasu ponownego wejścia. To nie ma nic wspólnego z istniejącym w Zewie Prypeci ograniczeniem – 3 artefakty na anomalię. U nas, teoretycznie nawet z jednej emisji anomalia może wyrzucić od razu wszystkie rodzaje artefaktów, które produkuje, lecz prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest znikome. Zazwyczaj artefakty pojawiają się po jednym.

Dodano także nowe rodzaje artów, a na uważnych graczy czekają niespodzianki.

Podziękowania autora: 

Spoiler
  • GSC Game World - za grę. 
  • AMK 1,4 - posłużył za podstawę moda. 
  • Mod Arsenal - podsunięcie różnych pomysłów. 
  • Kirag - za wspaniałe projekty użyte w produkcji. 
  • Desertir - za wszechstronną pomoc. 
  • SanekED, Piter, Aleksandrowicz, PSEUDO-STALKER, Gosuke, W @ llTheR, Zeka1996Korneev, Twinkie Masta, KingFriday, Millenia, Born, Sin, GrayShooter, dump, Nomadec, purke62 - za pakiet broni. 

 

SCREENY:

Spoiler

1KjO41A.jpeg

efa041495d18.jpg

9424c2666c38.jpg

84b35707597f.jpg

1b5ba90ec257.jpg

567a0b5de2a0.jpg

a68299fab36b.jpg

4feff3d0e61a.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Instrukcja instalacji Repacka ( Wersji Samodzielnej )

  1. Uruchamiamy program instalacyjny z pliku setup.exe.
  2. Wybieramy Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).
    Spoiler

    oOka6BA.png

    3. Wskazujemy ścieżkę instalacji i wybieramy przycisk Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).

    Spoiler

    Ww2l9s2.png

    4. Wybieramy ścieżkę do utworzenia skrótu w menu Start lub zaznaczamy "V", aby nie tworzyć skrótu i przechodzimy Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).

    Spoiler

    EVKjCRo.png

    5. Zaznaczamy "V", aby utworzyć skrót do gry na pulpicie (skrót będzie miał automatycznie dodany parametr -nointro) i przechodzimy Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).

    Spoiler

    ARpzMqk.png

    6. Potwierdzamy atrybuty instalacji i naciskamy przycisk Dalej (przycisk w niebieskiej obwódce).

    Spoiler

    b29dzbR.png

    7. Czekamy na ukończenie instalacji, nie zaznaczamy "V", aby uruchomić moda i naciskamy przycisk Zakończ (przycisk w niebieskiej obwódce).

    Spoiler

    lZZGXQd.png


Instrukcja instalacji spolszczenia

  1. Pobieramy najnowszą wersję polonizacji. 
  2. Usuwamy zawartość folderu mods (ścieżka instalacji/mods/...) z folderu instalacyjnego modyfikacji.
  3. Kopiujemy zawartość pobranego archiwum z polonizacją do folderu z zainstalowanym repackiem, ze zgodą na nadpisanie plików.
  4. Uruchamiamy moda.

Wchodzimy do OPCJI i w zakładce STEROWANIE naciskamy przycisk "DOMYŚLNE".

Spoiler

ifAsviL.jpeg


Lokalizacja przydatnych folderów 
 

  • LOGI - ścieżka instalacji/userdata/logs
  • ZAPISY STANU GRY - ścieżka instalacji/userdata/savedgames
  • ZRZUTY EKRANU - ścieżka instalacji/userdata/screenshots

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Repack ( wersja samodzielna )

Spolszczenie ( uaktualniona wersja polonizacji z poprawką nr.1 od @Anton Gorodecki )

 

 

Autor/rzy spolszczenia moda NIE WYRAŻA/JĄ ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Spolszczona paczka broni ( autor: @gawron ) 

  • Cloud.Mail - [KLIK]
  • Nasz Serwer - [KLIK]

Instrukcja instalacji

Spoiler
  1. Usuwamy zawartość folderu mods.
  2. Kopia zawartości "paczki z bronią" do głównego katalogu gry.
  3. Na koniec kopiujemy ze zgodą na nadpisanie plików poprawkę nazw i opisów niektórych broni: Poprawka_do_Paczki z bronią.7z

 

Źródło: Logo2021_site.png.1d603075f10eb6d7a4300f627d4274d9.png.790fb88cfb3ecee18056d31d07ef49d4.png

 

000A8GSJ5JAVJ2PF-C122-F4.jpg

Krwawy Szlak v.1.0.3/1.0.3.1 + Addon Twisted Area ( Starsza wersja moda z 01.05.2011r )

OPIS / LINKI DO POBRANIA / INSTALACJA / ZNANE PROBLEMY:

Spoiler

Uwaga !
Jest to starsza wersja modyfikacji z 01.05.2011 roku. 

Linki do pobrania

Spoiler

Mod

Poprawka inwentarza 

Poprawka tekstury rękawic

  1. Zawiera fix piwa w Barze od angor76;
  2. Naprawa widoku przedmiotów zasłoniętych przez główne menu;
  3. Naprawa kilku ikon ulepszenia rodzajów broni;
  4. Wyeliminowano możliwość wylotów podczas emisji, gdy przebywamy w podziemiach;

Spolszczenie ( zawiera poprawkę inwentarza oraz tekstury rękawic )

  • Nasz Serwer - [KLIK]

Autorzy Spolszczenia: @smox, @metek58, @scigacz1975 
Wykorzystano fragmenty spolszczeń autorstwa: @trurl3, @Yurek, @kobal
Testerzy: @smox, @metek58, @scigacz1975, @waler11
Rozwiązanie problemów technicznych: @scigacz1975

Autor/rzy spolszczenia moda NIE WYRAŻA/JĄ ZGODY na jego uploadowanie / publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Instalacja

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji: 

  1. Cień Czarnobyla 1.0004.
  2. Wypakować pobrane archiwum z modem.
  3. Z wypakowanego archiwum skopiować folder gamedata do głównego katalogu gry.
  4. W pliku fsgame.ltx zmienić linię gamedata z "false" na "true" i zapisać zmiany:
    $game_data$ = false| true| $fs_root$ na: $game_data$ = true| true| $fs_root$|
  5. Dodać spolszczenie oraz poprawki.
  6. Do skrótu gry na pulpicie dodać parametr -nointro

Znane problemy

Spoiler
  • Wylot nr.1
FATAL ERROR[error]Expression : fatal error[error]Function : CInifile::r_section[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cpp[error]Line : 342[error]Description :[error]Arguments : Can't open section 'mag_30_5.56x45_ss190_e_e'

Występuje podczas przeładowywania broni ( skrajnie rzadko ). Powód jest niejasny. 

  • Wylot nr.2
FATAL ERROR[error]Expression : fatal error[error]Function : CScriptEngine::lua_error[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cpp[error]Line : 73[error]Description :[error]Arguments : LUA error: ...gamess.t.a.l.k.e.r. socgamedatascripts_g.script:1122: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value)

Błąd dotyczy Doliny Mroku. Wykonujemy zapis przed wejściem do ów lokacji. 

  • Czasami zdarzają się błędy systemu pogody. Sposób naprawy - zapisz / wczytaj grę. 

 

 

  • Dodatnia 13
Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny opis :thumbsup: , ale trzeba zmienić tytuł. Жесть to faktycznie cyna, ale nie w tym kontekście. Zgodnie ze słownikiem slangu młodzieżowego (spod tego linku):

http://www.onlinedic...g/zh/zhest.html

Najlepiej byłoby przetłumaczyć nazwę tego moda jako ODLOT, ODJAZD albo HARDCORE (chociaż to ostatnie słowo raczej polskie nie jest), ewentualnie ALE JAZDA. W żargonie słowo "Жесть" oznacza coś strasznego, trzymającego w napięciu, ale bardzo interesującego (tu by można było pokusić się o ADRENALINA, ale to już by było tłumaczenie baaaardzo dowolne). Może słowo to również, co ciekawe, oznaczać NIC lub NIC TAKIEGO i jako takie być użyte w odpowiedzi "na odczepnego" na dowolne pytanie. A tłumacz Google mówi nam "cyna" i już. Przewrotny on, co nie? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Przychodzi mi do głowy: beznadzieja, dno, nicość, oczywiście kilka słów które opisują taki stan ale uważane są za wulgaryzmy.

Te określenia akurat mogłyby spokojnie zostać użyte do przetłumaczenia "Misery" (szczególnie "Beznadzieja" jest super), ale nie do tego nieszczęsnego "Жесть"

Жесть to tak najbardziej jest coś, co wyzwala w człowieku bardzo dużo emocji - UWAGA: nie muszą być totalnie negatywne, ale zawsze są. Można tak powiedzieć o filmie - wtedy to będzie odpowiednik naszego "Mocny film". Nie wiem, może po prostu uznać za nieprzetłumaczalne i dać jakiś tytuł zastepczy?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sądząc po opisie, to Жесть Финал jest najnowszą wersją tego moda i najtrudniejszą. Nie ma celownika, nowy sposób ładowania magazynków, trudni przeciwnicy i mutanty. Padające radioaktywne deszcze. Całkiem inny system handlu i wypadanie rzeczy z plecaka po przekroczeniu dopuszczalnego ciężaru. Mod dla "zawodowców"

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Grałem w wiele modów do Stalkera SoC. Łatwiej było by wymienić te w które nie grałem. Jednak żaden z nich nie był tak trudny jak ten. Stanowi dla mnie wyzwanie i najpierw go spolszczę a potem przejdę całego. Żadnego oszukiwania i zmian w ustawieniach. Nie jest ważne ile zajmie mi to czasu.

Link to comment
Share on other sites

Z chęcią w niego zagram a potem przejdę z polonizacją. Myślę, że zbyt wiele nie stracę bo uczę się rosyjskiego (samouk może, kiedyś zapisze się na kurs). Tylko, że jedynym mankamentem jest to, że nie jestem zbyt doświadczony w hardkorowych modach więc heh, może w miech przejdę go ;) Poza tym pewnie polonizacja ukarze się szybciej niż przejdę i prawie na pewno rozpocznę wtedy od nowa gre.

Link to comment
Share on other sites

Aktualnie gram w tego moda i powiem że nie zaskakuje mnie on jakoś szczególnie. Miałem nadzieje że coś więcej tu będzie akcji ale prócz nowych kilku broni w tym mojego ulubionego awm nie ma tu nic ciekawego.

Waler11, czy ty aby na pewno grasz w wersję v1.0.3 tego moda?. Było sporo wcześniejszych wersji, które nie były tak trudne. Жесть Финал wygląda tak:

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

  • Agrael changed the title to Krwawy Szlak: Rzeźnia
  • pacjent1972 pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity