Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mimo, że początek był bardzo chaotyczny, grałem niezwykłe uważnie - już na samym początku, budząc się w laboratorium przejrzałem każdy kąt, i niemożliwe, żebym przeoczył nóż w wiosce. Sądzę, że za późno poszedłem do tej konkretnej piwnicy, bo dopiero po wykonaniu pierwszego questa od Sidorowicza, w którym wspomina o nożu.


Podsumowując, jest to słaby mod:

 

1. Poziom trudności starć jest żenująco niski. Właściwie ciężko jest zginąć. Jedyne zgony jakie zaliczyłem (do etapu Wilczarza), to po ciosach w plecy od zombiaków. Apteczki i bandaże stają się nieprzydatne - koniec z nerwowym szukaniem przycisku bandażowania. Osłony właściwie też są niepotrzebne. Można wyjść na otwartą przestrzeń - wystarczy być w ruchu i nawet strzały z 10 metrów niewiele robią. W każdym innym sensownym modzie na poziomie mistrz, często wystarczy jedna  krótka seria, aby wyrwało z butów.

2. Zima to świetny pomysł. Równie genialny pomysł to temperatura i jej wpływ na zdrowie, w zależności od odzienia. Jednak brakuje nagłych spadków temperatury, zamieci śnieżnych. Pomysł ten można było przerobić i wprowadzić np. odmrożenia, które z kolei można podzielić na stopnie. Wpływałoby to na maksymalną ilość punktów życia, prędkość poruszania się, itd. Idąc dalej, można by było wprowadzić czasochłonny i wielostopniowy proces leczenia: czyli maść na odmrożenia, dalej apteczka, dalej bandaż, dalej odpoczynek przy ognisku, i jakaś strawa. Pomarzyć można. /Brakuje urozmaicenia pogody, gwałtownych jej zmian, przez co Zima staje się nudna.

3. Świetny pomysł z zombiakami - walki stają się przez nie wyjątkowo chaotyczne, nieprzewidywalne. Tak naprawdę żywe trupy, póki co, to jedyne zagrożenie w grze. Z drugiej strony wystarczy zabić osobę znajdującą się na tyłach grupy atakującej, a zrodzony z niej zombie ustawi całą "walkę". Ciała za często ulegają przekształceniu. 5 zombi na 10 ciał - to byłby o wiele ciekawszy stosunek. Idiotyczne, że wystarczyło zabić jednego z ludzi Wilczarza, aby wyczyścić resztę (w tym samego Wilczarza, jak również naukowca z rozbitego helikoptera - haha, wisielczy śmiech) i stworzyć armię zombiaków. Poza tym istnieje ciągle obawa, że ich żniwa pochłoną kogoś ważnego dla dalszych zadań, dla fabuły, przez co gra się niekomfortowo.

4. Zastraszanie - śmieszne, że na początku można zastraszyć Wilka, bądź Sidorowicza. Rozwiązywanie niektórych zadań przy pomocy teleportacji jest ok, ale pozostałe "zdolności" są głupawe.  Spawn zombi - haha. Widziałbym tam coś w stylu: "Próba przekupienia innego stalkera" - np. namierzamy go celownikiem i za kasę próbujemy go przekupić - losowy efekt - i w przypadku powodzenia taki stalker np. w pewnym momencie starcia staje nagle po naszej stronie (oczywiście próby dokonywalibyśmy przed walką, nie w trakcie).

5. Zadanie z mordercami z Inkwizycji w Barze. Zadowolony przekradłem się i bez uruchomienia alarmu opróżniłem schowek. Wróciłem do handlarza, później znów do Baru i niesamowicie rozczarowałem się faktem, że problem nie został rozwiązany. Idiotyczne, że od razu atakuje nas pół Powinności. Jedyne rozwiązanie to spawn zombi, które ich załatwią - najbardziej infantylne rozwiązanie jakie widziałem w tej serii gier (dla niektórych jest to "innowacyjne rozwiązanie"). Można podłożyć bombę, ale siła i promień rażenia jest powalający - co właściwie wyklucza chęć utrzymania przy życiu zwykłych spacerowiczów. Nigdzie w żadnej innej grze nie widziałem tak mocnych granatów i materiałów wybuchowych - chyba na plus.

6. Siła artefaktów właściwie unicestwia tak urocze zjawiska jak krwawienie czy głód.

7. Świat gry już nie wydaje się groźny. Za słabe anomalie, mutanty (oczywiście do etapu Baru, dalej "nie dałem rady").

8. Radzę pierwszego dnia w świecie gry sprowokować od razu starcie z wojskowymi, ponieważ jest wysoce prawdopodobne, że przyjdą do wioski pierwszej bądź drugiej nocy i wybiją wszystko co się rusza: np. Wilka.

9. Plus: kiedyś nocą, w Kordonie, widziałem jak cztery żywe trupy, może pięć, biegły ławą jakieś 300 metrów w kierunku zabudowań, gdzie przy ogniu siedziało kilku rekrutów. Polowanie w grupie? albo przypadek. Jednak ciekawe, dodaje klimatu.

10. Rozgrywka zamiast być trudna, ale jednak dająca satysfakcję po sukcesie, to mnie osobiście frustruje. Przykład opcji zawołania sobie przydupasa - rwa, jak zapomniałem rozkazać mu czekać przed bunkrem Handlarza, to później nie mogłem stamtąd wyjść, albo w jakimś domku widzę pełne światło drzwi, a jednak nie mogę wyjść, bo obezwładnia mnie jakaś siła, bo npc stoi gdzieś obok. Trzeba wtedy albo wczytać grę, albo zagadać do towarzysza i podziękować mu za wędrówkę. Naprawa u handlarza - broń naprawia się dopiero jak osiągnie jakiś tam poziom zużycia, trzeba mieć wyczucie: czyli można łatwo wydać parę razy srogą kasę, a pasek stanu zużycia wcale nie podskoczy. Miałem też spory problem aby w ogóle zagadać klawiszem F do Handlarza i Barmana, musiałem się często przy tym nieźle nagimnastykować, albo wychodzić i ponownie wchodzić do lokalu.

 

Odinstalowałem, i sięgnąłem po Krwawy Szlak.

Edytowane przez Szarlatan
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że początek był bardzo chaotyczny, grałem niezwykłe uważnie - już na samym początku, budząc się w laboratorium przejrzałem każdy kąt, i niemożliwe, żebym przeoczył nóż w wiosce. Sądzę, że za późno poszedłem do tej konkretnej piwnicy, bo dopiero po wykonaniu pierwszego questa od Sidorowicza, w którym wspomina o nożu.

 

 

Podsumowując, jest to słaby mod.

 

Parę osób grało w tego moda i nikt nie zgłaszał problemu z nożem. Jeżeli Ty go nie znalazłeś, to nie znaczy, że go tam nie ma. 

Druga sprawa - mnie mod się podobał i pisząc, że mod jest słaby, powinieneś dopisać, że jest słaby dla Ciebie. To kwesta gustu. Mnie też nie podoba się kilka modów, które inni sobie chwalą, ale nie muszę zaraz o tym pisać. Niech każdy oceni sam.

Edytowane przez smox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że nóż jest. Po prostu przy pierwszym podejściu do gry go nie znalazłem - nie było go tam gdzie być powinien - jak już pisałem: być może dlatego, że poszedłem po niego dopiero po wykonaniu pierwszych dwóch zadań od Handlarza.

 

Mam inne zdanie. Brakuje mi u was - forumowiczów, konkretnych, dosadnych i rozbudowanych opinii o modach. Wrzucacie ogólne opisy zmian, ale tak naprawdę mało kto pokusi się o jakiś przejrzysty opis wrażeń z rozgrywki: czym się gra różni, co przykuwa uwagę? czy czuć powiew świeżości? na czym należy skoncentrować się najmocniej, itd. Jest was tu kilku, naprawdę dobrze obeznanych w temacie, ze sporym doświadczeniem - powinniście rzucać większą ilością uwag na temat danej modyfikacji, a nie tylko klepać się po plecach. Dla mnie byłoby to bardzo pomocne, i dla innych pewnie też, przy wyborze odpowiedniego dla siebie moda.

Edytowane przez Szarlatan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesująca opinia. Chciałbyś odmrożenia, zaawansowane leczenie, mrozy jak na syberii i może jeszcze mcdonalda i automaty z pepsi u handlarzy? Chcesz takich realiów to mogłeś chodzić kilka dni po lesie miesiąc temu. Mod nie jest słaby, jest miłą odmianą od zielonej zony, mróz potrafi zabić, tych morderców może zabić ten stwór ala szpon śmierci ja weszłam na dach tej hali przez którą dostajemy się na główny plac baru i zrzucić im bombę jak tam będą-mnie znaleźli zrzuciłam ładunek i bum po kłopocie i wszyscy mili jak dawniej. Mi najbardziej podobały się skrzynki i wspomnienia prowadzące do konkretnych miejsc. Większych problemów nie miałam i z nożem też nie. Moda ukończyłam i nie sądzę że jest słaby. Sądzę że to opinia osób które sięgają po bardzo rozbudowane mody a potem oceniają te mniej rozbudowane ich miarą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie.O co chodzi z tym W katalogu text ...kopiujemy katalog rus i przemianowujemy kopię na pol

bo mam częściowo polski i jakieś hieroglify w pda ,dodam że mam mod w postaci gamedaty .Dziękuje za odpowiedz.

Wchodzisz gamedataconfigtext i masz tam rus, kopiujesz ten folder i wklejasz obok i tworzy Ci się rus - kopia, klikasz prawym na tą kopie i zmieniasz nazwę na pol. Teraz spróbuj wkleić polonizację. Jakby coś nie było tak, to skopiuj rus z moda i wklej tam, bo może Twoje wcześniejsze manewry coś poknociły. Piszę to, gdybyś nie był do końca pewny, co masz zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę jeszcze raz. Jak pisał kolega @bonio78 mod jest w postaci gamedaty, więc instalacja powinna być taka jak pisze w 1 poście - 

Jeżeli mamy moda w postaci gamedata od @Junx... wystarczy wstawić gamedata do gry i dodać spolszczenie. Nie zapominamy o podmianie w bin i wklejeniu user.ltx.

Fix i dodatki według własnego uznania.

Do skrótu gry na pulpicie dodajemy... -nointro
 
Koniec. W folderze text nic nie zmieniamy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By do końca wyjaśnić sytuację - jeżeli do moda dostępne jest spolszczenie, to w folderze text nie musimy nic zmieniać. Wszystkie konieczne zmiany zawarte są w spolszczeniu. 

Natomiast zmian w folderze text (i nie tylko) dokonujemy wtedy, gdy chcemy uruchomić rosyjskiego moda na polskiej wersji Stalkera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dobra kolejny problem.

Jestem przy Zadaniu 10 - Kwantowy Skoczek, po wzięciu Syreny z plecaka i wybiciu wszystkich zombie nie wiem dalej co robić.

Na wysypisko przejść się nie da bo od razu zabija a brama na Kordon zamknięta. Możliwe że mam buga ponieważ już po cut-scence zaliczyło mi punkt w zadaniu na zebranie 5 dusz, akurat miałem tyle w plecaku. Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do braku noża w piwnicy i wywalaniu na pulpit podczas rozmowy z naukowcem w Wiosce Kotów, miałem tak po dołączeniu dodatków na 16 artów i panoramy. Częste wyloty bez loga. Żle działało naliczanie rang i co ciekawe przy karabinku KAC PWD musiałem ładować magazynki, a po reinstalacji nie muszę - ładuje z plecaka, nie mam magazynków. Ciekawe.

Po reinstalacji moda - bez dodatków gra działa bez ŻADNYCH wylotów.

Czy jest jakaś możliwość "pogodzenia się z Powinnością (ludźmi w Barze)" PO TYM jak opróżniłem schowek i są na czerwono. Chciałbym pohandlować z nimi, może mają jakieś zadanie.

Czy jakaś zmiana w plikach, czy coś.

Czy warto dla Powinności rozpoczynać od nowa - jestem przed piątym zadaniem za punkty strachu.

 

Ed. nóż i lornetkę dostajesz od Kabla w Barze (20000tys.) będzie zadanie

Edytowane przez andwis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andwis

powiedz - czy w modzie dalej dostępne są zadania cykliczne z serii: "Przynieś meduzę/kopyto dzika/zniszcz obozowisko" ? - pytam, ponieważ nie mam na dysku tego moda. Załóżmy, że zadania nie zostały usunięte. Idziesz do Sidorowicza i bierzesz jakiekolwiek zadanie - przykłady:

[tm_eliminate_camp_1] - "Zniszcz obóz bandytów na Wysypisku"[tm_eliminate_camp_2] - "Zniszcz obóz bandytów na parkingu"[tm_eliminate_camp_4] - "Oczyść teren z mutantów"[tm_find_artefact_1] - "Znajdź Meduzę"[tm_find_artefact_2] - "Znajdź Kamienny Kwiat"[tm_find_artefact_3] - "Znajdź Gwiazdę Wieczorną"

Wpisy znajdziesz w pliku task_manager.ltx [gamedataconfigmisc] wg. identyfikatora ujętego w nawias kwadratowy - jak w przykładzie w/w. Wszystkie wpisy w których wpis:

parent = trader

oznaczają, iż zleceniodawcą jest Sidorowicz. Skoro masz problem w barze - udaj się na Kordon po zadanie, wcześniej jednak zmodyfikuj któreś z zadań. Oczywiście w modzie mogą one się różnić - podane powyżej pochodzą z Shoc 1.0004. Modyfikujesz dowolne zadanie zlecane przez Sidorowicza - przykład z naniesioną zmianą:

[tm_find_artefact_3]type = artefactcommunity = actorcondlist = {+esc_darklab_documents_read}text = tm_find_artefact_3_textdescription = tm_find_artefact_3_descrparent = tradertarget = af_night_star;reward_money = 1000reward_reputation = +40reward_relation = dolg, 2000reward_rank = 7reward_item = vodkatime = 86400prior = 4

 

Zmiana polega na dodaniu wiersza:

reward_relation = dolg, 2000

tym samym zyskujesz 2000 pkt. reputacji na rzecz Powinności. Oczywiście - wartość możesz ustawić na inną, ale w przypadku dużego spadku reputacji trzeba skompensować różnice - trudno mi w tym momencie oszacować wartość spadku reputacji - jak pisałem powyżej - nie mam moda. Opisy zadań znajdziesz w pliku stable_task_manager.xml [gamedataconfigtextpol] - dzięki temu w przypadku nowych zadań szybko znajdziesz odpowiedni ich config, szukając wg. parametru "text". Jeśli reputacja dotyczy innych frakcji, ich wykaz znajdziesz w pliku game_relations.ltx [gamedataconfigcreatures], wówczas operujesz zmianą parametru "reward_relation" adekwatnie do frakcji, której przychylność chcesz zjednać.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.