Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

AlternatywA_stalkerteam.webp

Tytuł oryginalny: АльтернативА 1.1 Beta
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 25.03.2013 r.
Autor: N.S.A.(san27)
Autor spolszczenia: @Yurek
Śr. długość rozgrywki: (ok. 10 godzin)


OPIS:

Spoiler

To Wasza historia.

W Alternatywie każdy gracz sam decyduje o swoim losie - może wybrać pseudonim oraz awatar, który odzwierciedla jego charakter. Gra rozpoczyna się w momencie zakończenia historii, jaką poznaliśmy w Cieniu Czarnobyla. Gracz będzie zmuszony dokonywać wyborów, które wpłyną na zakończenie - obecnie w modyfikacji są dwa finały i bynajmniej nie kończą podróży w tym samym miejscu. Dokonywanie wyborów następuje podczas dialogów, a te momenty są oznaczone pomarańczową czcionką - zaleca się, aby przed podjęciem decyzji dokonać „twardego zapisu”, aby później nie zaczynać gry od początku. Balans handlu nie jest jeszcze doprowadzony do pożądanego stanu, ale żeby sprzedać artefakty i części ciał mutantów po korzystnej cenie, trzeba je przemycić poza granice Zony. Ponadto nie wszystkie lokacje w Alternatywie widnieją na mapie, bo według fabuły znajdują się one poza granicami Strefy Wykluczenia i nie jest łatwo do nich dotrzeć. Oryginalna fabuła z Cienia Czarnobyla została całkowicie usunięta, a pendrive Striełoka zawiera zupełnie odmienne informacje. Zmianie uległ również początek gry.

  • Warto wspomnieć, że w modzie występuje płeć piękna, z którą można nawiązywać kontakty.
  • W niektórych komputerach i PDA można łamać zabezpieczenia, po czym pobierać cenne informacje, co skutkuje odblokowaniem nowych linii fabularnych, zaś cenne schowki z ekwipunkiem należącym do frakcji znajdują się w sejfach z zamkami elektronicznymi.
  • Najistotniejszy element modyfikacji tkwi w uważnym czytaniu dialogów, przychodzących SMS-ów i informacji w PDA. Bądźcie żądni wiedzy i uważni, bo w Alternatywie nie ma sytuacji bez wyjścia - zwłaszcza w Martwym Mieście - a takie właśnie wydają się na pierwszy rzut oka.
  • Jeżeli przy nakierowaniu celownika na NPC pojawia się czerwony kolor, to oznacza, że dana postać jest wobec nas wrogo nastawiona, jednak nie zawsze trzeba do niej od razu strzelać - z martwego NPC nie ma żadnego pożytku, a być może udałoby się z nim porozmawiać. Jeżeli jest możliwość rozwiązać problem drogą pokojową, to trzeba z niej skorzystać - odnosi się to również do kapitana Kuzniecowa. Do baz wrogich ugrupowań, które znajdują się na nowych lokacjach, można się przedostać bez użycia siły.
  • W grze pojawiły się także wycięte i nowe mutanty, a niektóre z nich dysponują nowymi zdolnościami.
  • Przejścia między lokacjami nie zostały oznaczone na mapie, ale wszystkie są dostępne od początku gry. W trakcie rozgrywki można uzyskać informacje o ich lokalizacji.

Dostępne lokacje: 

Spoiler
  1. Leśny Gąszcz.
  2. ATP.
  3. Pieczara.
  4. Zapomniany Las.
  5. Legowisko.
  6. Bagna.
  7. Stara wieś.
  8. Czerwony Las.
  9. Laboratorium Wojskowe.
  10. Generatory.
  11. Szpital.
  12. Limańsk.
  13. Kanały.
  14. Martwe Miasto.
  15. Jupiter.
  16. Tunele Jupitera.
  17. Zaton.
  18. Zachodnia Prypeć.
  19. Laboratorium X-8.
  20. Przedzona.
  21. Mroczna Kraina. Bagno.
  22. Mroczna Kraina. Wysypisko.
  23. Mózgozwęglacz.

Proces tworzenia modyfikacji z perspektywy autora: 

Spoiler

Podczas gry w Narodnaja Solianka natknąłem się na problem związany z zadaniem Pantery - kradzież dysku żołnierzowi bez uśmiercania go. Problem polega na tym, że wojskowy nie pojawił się w mojej grze, co uniemożliwiło wykonanie zadania. Szukając w internecie porad, jak sobie z tym poradzić, natknąłem się na forum AMK-TEAM, gdzie okazało się, że to bug i można go obejść. Należało dopisać "Dysk dla Pantery" w ofercie Sidorowicza, a jak to zrobić było szczegółowo opisane na forum, jednak nie mając najmniejszego pojęcia o modowaniu, nie wiedziałem, czy uda mi się tego dokonać. Postępując zgodnie z instrukcjami, jakoś się udało. Wtedy zrozumiałem, że modyfikację można stworzyć samemu - według własnego uznania. Pozostało tylko zdecydować się na ten krok - chęci były ogromne, a stan wiedzy zerowy. Zacząłem czytać artykuły o tworzeniu modów do Stalkera. Nie wszystko od razu rozumiałem, ale zdawałem sobie sprawę, w jakim stopniu jest to złożony i pracochłonny proces. Nagle ogromne chęci do stworzenia własnej modyfikacji zaczęły topnieć. Pewnego razu natknąłem się na "paczkę lokacji" autorstwa Kostya V. Nie pamiętam dlaczego, ale właśnie od tego momentu zaczęła się praca nad modem Alternatywa. Jest to przede wszystkim produkcja fabularna - obecnie w wersji beta, ale całkowicie grywalnej!

Edycja profilu oraz uwagi: 

Spoiler

Mod jest w wersji beta, a więc zmian w profilu gracza należy dokonać własnoręcznie lub zostawić całość w nienaruszonej formie. 

Imię gracza: 

  • Nazwę gracza należy wprowadzić przed rozpoczęciem gry. W pliku actor_bio_name.xml, w miejscu słowa Gracz, trzeba wpisać swoją ksywkę i zapisać zmiany w pliku. Plik znajduje się w folderze z grą, pod ścieżką: 
    folder z grą\gamedata\config\actor_name\actor_bio_name.xml

Awatar gracza: 

  • W odróżnieniu od imienia, ikonkę gracza można zmieniać w dowolnym momencie gry. Odpowiada za nią tekstura ui_actor_alternativa.dds. Znajduje się pod ścieżką: 
    folder z grą\gamedata\textures_actor_alternativa\ui_actor_alternativa.dds
    Aby wszystko działało jak trzeba, zdjęcie musi mieć nazwę ui_actor_alternativa, format .dds oraz rozmiar 164x105 pikseli.

Stabilność modyfikacji z perspektywy autora:

  • O ile mi wiadomo, to praktycznie w każdej modyfikacji można doświadczyć problemów technicznych. Alternatywa nie stanowi wyjątku. Możliwe są ''wyloty" podczas przemieszczania się między lokacjami pomaga wczytanie zapisu gry, do której próbowaliśmy się dostać. Podczas natrafienia na "wylot" bez loga należy wczytać ostatni zapis. W miarę możliwości zaleca się częste zapisywanie gry poprzez menu. Sposobem na "wylot", który może nastąpić w nocy, jest sen. Jeżeli po pierwszym odwiedzeniu Bagien teleport prowadzący do bazy Czystego Nieba nie zadziała, należy opuścić lokację, a następnie znów na nią wejść.

Uwagi autorstwa @Yurek:

  1. Nie ukończyłem jeszcze tego moda, tak więc nie podpowiem gdzie, co i jak - korzystajcie z poradnika @cichy - KLIK - jest świetny. Różnice są nieduże i nie powodują "utknięcia" w fabule.
  2. Zalecam grę bez dopełnienia "Wybór". Co prawda sam akurat gram z tym dodatkiem, ale gra jest trudniejsza, a i komputer bardziej się męczy.
  3. W dopełnieniu "Wybór" nie wyświetlają się w PDA zdjęcia stalkerów w rankingu (z wyjątkiem GG) i nie wszystkie w kontaktach (niektóre tak, inne nie) - taki urok dopełnienia i nie jest to wina polonizacji.
  4.  Na niektórych ustawieniach rozdzielczości nie będą się wyświetlać na ekranie SMS-y - bądźcie czujni i często sprawdzajcie PDA.
  5. Poprawiłem nieco plik odpowiedzialny za stawki w grze w oczko - teraz maksymalna stawka wynosi 10000 rubli. Pozostałe gry nadal mają stawkę maksymalną 200 rubli, ale w nie i tak nikt nie grał - no, chyba że z ciekawości.
  6. Na lokacji Przedzonie obecnie ciężko jest zdobyć jakikolwiek kombinezon, tak więc może się zdarzyć, że pierwszą wycieczkę na Zaton odbędziecie "w sweterku" i z nożem. Tak może być (ja tak miałem!) - Kałasznikowa można znaleźć obok Lokiego na terenie Leśniczówki na Zatonie (w tym modzie nazywa się to miejsce "Kotłownia"), a swój pierwszy kombinezon zdobyłem po tym jak snorki pożarły bandytów, a ja poczekałem aż się oddalą i przeszukałem zwłoki.

 

SCREENY:

Spoiler

1.jpg

3.jpg

5.jpg

4.jpg

INSTLACJA:

Spoiler

Prawidłowa kolejność instalacji: 

  1. Cień Czarnobyla 1.0004.
  2. Należy uruchomić plik setup.exe z folderu Установщик_1. Pojawi się instalator (na systemie operacyjnym Windows 7 uruchomienie instalatora może nastąpić nawet po 30 sekundach), który sam sprawdzi wersję gry i znajdzie folder, do którego trzeba zainstalować Alternatywę. Zaznaczamy haczyk naprzeciwko переименовать папку с установленной модификацией, jeżeli takowy napis się pojawi - podczas kolejnego uruchomienia instalatora napis się nie pojawi. Następnie należy postępować zgodnie z instrukcją instalatora.
  3. Należy uruchomić plik setup.exe z folderu Установщик_2. Naprzeciwko переименовать папку с установленной модификацией niczego zaznaczać nie trzeba. Postępować zgodnie ze wskazówkami instalatora.
  4. Zaleca się, aby w pliku user.ltx odszukać linię cam_inert 0.7 i zmienić na cam_inert 0. Wprowadzone zmiany w pliku należy zapisać.
  5. Rozpakowujemy i uruchamiamy instalator AlternativA_1.1_01.rar.
  6. Rozpakowujemy i uruchamiamy instalator AlternativA_1.1_02.rar.
  7. W folderze bin należy umieścić plik xrGame.dll.
  8. Instalujemy (opcjonalnie) dopełnienie.
  9. Rozpakowujemy i instalujemy polonizację Alternatywa 1.1 + DOPA PL [zawiera fix 1.1 i fix 1.2] (14.06.13).
  10. Rozpakowujemy i instalujemy Patch 03 do polonizacji (dla wersji z dopełnieniem lub bez - w zależności od wyboru dokonanego powyżej).

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Alternatywa 1.1 beta + "Wybór" + poprawki: 

xrGame.dll - zwiększony kąt pola widzenia: 

  • Yandex - [KLIK]
    Do spolszczenia dołączono plik przywracający normalny kąt pola widzenia.

Fleszki muzyczne do odtwarzacza - dodatek

Spolszczenie do wersji z dopełnieniem: 

  • Yandex - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]
    Alternatywa 1.1 + DOPA PL [zawiera fix 1.1 i fix 1.2] (14.06.13)

Patch 03 do spolszczenia - z wersją, która zawiera dopełnienie oraz bez: 

  • Yandex - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]
    Instalacja obowiązkowa!

Spolszczenie do wersji bez dopełnienia: 

  • Yandex - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]
    Alternatywa 1.1 PL [zawiera fix 1.1 i fix 1.2] (14.06.13)

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

  1. Fix 1.1 do moda Alternatywa - zawarty w spolszczeniu! 
    Fix naprawia PDA - od teraz PDA, nóż, lornetka i latarka nie będą znikać podczas gry. Usunięto uderzenie podczas ataku kotów. Poprawiono dialogi Tolika i Żwawego. Poprawiony respawn. Zmiany pojawią się jedynie po rozpoczęciu nowej gry. 
  2. Fix 1.2 do moda Alternatywa - zawarty w spolszczeniu! 
    Handel u żołnierza w miasteczku przeniesiono do Sułtana. Usunięto efekt silnego dwojenia. Teraz po dostaniu się do więzienia w Przedzonie, GG nie czeka tam na śmierć, a z więzienia możliwa jest ucieczka - co prawda tylko w nocy i tylko w określonym przedziale czasu. Najważniejsze, żeby mieć zdolność usypiania. Naprawiono bezlogowe wyloty na Zatonie i Limańsku. Zmiany pojawią się tylko po rozpoczęciu nowej gry.


Źródła:logo.jpg [allgames-zone]

 

  • Dodatnia 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod zapowiada się interesująco :) Jak skończę "Trening Bojowy", to zobaczę co to jest :)

Dla chętnych :

Przerzuciłem plik z gamedatą na mojego yandexa, bez limitu prędkości pobierania

http://yadi.sk/d/HZrk8LoR3qmk6

Edytowane przez apg2312
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja na podstawę PL:


1. Po rozpakowaniu mamy gamedata w gamedata - nie popełnijmy błędu i wyciągnijmy właściwą na wierzch.
2. Kopiujemy katalog rus z przemianowaniem na pol (ścieżka: gamedataconfigtext )
3. Zmiana w localization,ltx na taką:

[string_table]language	= polfont_prefix	= ;_cent ;_west

4. Zmian w pliku podstawki fsgame.ltx na taką postać:

$game_data$   		= true|	        true|	$fs_root$|		gamedata

5. Idziemy walić fajansiarzy i tych co myślą inaczej :ermm:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem i pograłem trochę. Grałem w obydwie możliwości, tj. stalkerem i wojskowym.

A że, trudno mi było się połapać "co jest grane", poczytałem o modzie na rus forum.

Tam gracze mieli dokładnie te same problemy co ja, czyli mnóstwo wylotów bez fatal w rożnych sytuacjach, oraz trudności w przechodzeniu. Poradnik od autora niewiele pomaga.

Jest to beta w początkowym stadium testowania, z wieloma niedomówieniami i niedoróbkami. Wygląda na to, że autor wstawił go do testowanie, a o normalnej grze na razie mówić nie można. To co jest w opisie moda, to na razie melodia przyszłości. Teraz "stalker" to gołodupiec, idący w Zonę w sweterku i tylko ze śpiworem. Nawet bez noża i latarki. Dużo zmian trzeba robić samemu.

Przykład: zmiana imienia i ikony GG, musi być robiona ręcznie, poprzez zmianę w plikach. Niżej tłumaczenie jak to zrobić:

ZMIANA IMIENIA I IKONYIMIĘ.Można to zrobić, tylko do rozpoczęcia nowej gry. W jej trakcie, nie będzie to już możliwe.Aby zmienić imię GG z "Вы", na chciane, należy otworzyć np. notatnikiem, plik gamedataconfigactor_nameactor_bio_name.xlm i zamienić "Вы" na swoje. Zapisać plik.Powyższy plik w katalogu jest tylko jeden, więc nie ma możliwości pomyłki.IKONA GRACZA.Tę możemy zmieniać w dowolnym czasie gry, nie tylko przed nową grą.W tym celu "obrazek" ikony o wielkości 164 na 105 pikseli, wstawiamy do pliku gamedatatextures_actor_alternatvaui_actor_alternativa.dss.( zamieniamy plik na swój z ikoną, o tej samej nazwie ).

 

Ponadto, nie należy pobierać moda z linku do formy gamedata, bo nie są w nim nanoszone na bieżąco poprawki. Lepiej z głównego linka.

Osobiście poczekam, aż zostanie doprowadzony do spokojnej grywalności, bo może być ciekawym. A na razie to bieganie, może się na coś trafi.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może bez przesady ? Po przyniesieniu skrzynek dla babci dostajesz bodajże 5 tyś. rubli. Wracasz się do Baru, i grasz w oczko (z zapisami oczywiście, i wczytywaniem gry w razie przegranej). Jak masz już ze 100 tyś rubli lub więcej, idziesz do osiedla bazy wojskowej, tam w podziemiu jest handlarz :) Latarka, nóż, celowniki, tłumiki, pancerze, amunicja...oprócz broni co tylko chcesz :) Zresztą w Przedsionku broń potrzebna nie jest, bo mutantów tam nie ma. A jak kogoś zabijesz, to lądujesz w anclu u żołnierzy, i koniec gry :) Ale fakt, że gra jest niedopracowana jeszcze. Po linii stalkerskiej nie uruchomił mi się skrypt na znalezienie przewodnika i wyjście z Przedsionka. Jako żołnierz owszem, bez problemu mogę przejść do Kordonu, ale w Wiosce Kotów z miejsca robi się strzelanina, bo stalkerzy wszyscy są na czerwono. Chyba też poczekam na dopracowanie moda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oczko nie grałem, a po dostaniu od Jegorownej kasy, ten przy magazynie broni w podziemiach bazy ( jeśli to jest osiedle ) ze mną, jako stalkerem, rozmawiać nie chciał. W bazie śmigłowców mnie ukatrupili. Za to przewodnika dostałem. Jest to jeden z tej grupy przy ognisku w porzuconej wsi. Trzeba go postraszyć, wtedy prowadzi za wieś i pokazuje ścieżkę do teleportu na Zaton. Z handlarzem, też wielkiej rozmowy nie było.

Jak na razie, za dużo kombinowania, aby pchnąć grę.

Dowiedziałem się gdzie jest przejście na Bagna z Kordonu i jeszcze tam zobaczę co da się zrobić jako żołnierz..

Ale z rus forum wynika, że gra się trochę w ciemno. Jest już kilka poprawek od graczy.

No to poczekamy razem, bo jak na razie nic nowego, nawet na horyzoncie nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z przedmówcą nie mogę się zgodzić. Modyfikacja jest w pełni grywalna. Fabuła jest logicznie powiązana. @Kondotier - możesz zajrzeć do mojego poradnika - jest tam krok po kroku do momentu dojścia na Jupiter. Trzeci dzień dopiero w niego gram. Wylotów miałem około 7 bez loga. Nie jest to zła statystyka jak na 3 dni gry. Ale, rzecz jasna, kwestia gustu - a o nim się nie dyskutuje. Jak dla mnie - mod nie ustępuje Treningowi Bojowemu - wreszcie trochę świeżości w modach i stopień trudności podniesiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cichy - Twój poradnik oglądałem, ale problem w tym, że ja nie dostaję od moda niektórych możliwości, a też są sytuacje, w których nie mogę nic zrobić, bo ginę po teleportacji. Nie pomaga wcześniejszy zapis.

Np. jako żołnierz w Bazie Czystego nieba tylko słyszę helikopter, ale go nie ma. Bagna bez NPC i tylko z jedną grupą dzików ( zaraz na początku po wejściu na lokację, ale odpornych na cały magazynek ciężkiej amunicji z Abakana ( ogień celowany ). Za to każda osada zablokowana promieniowaniem.

Ty miałeś 7 wylotów za całą grę, ja co najmniej 7 na każdej lokacji.

Na Przedkordoniu nie mogę się dozbroić, bo nie mam dialogu na handel. Ale co to za mod, gdzie trzeba stracić kupę czasu na grę w "oczko" lub podobne gierki, zamiast wykonywać jakieś zadania, dla uzyskania funduszy.

Jako stalker, po teleportacji z Zatonu na Kordon, natychmiast ginę od czerwonego promieniowania.

To uroki modów, a nie każdy ma ochotę na borykanie się z niedoróbkami bety, o których nawet sam autor moda pisze. A na ciągłe siedzenie na rus forum, aby znać jakie poprawki w nim juz wprowadzono przez graczy, nie mam ani ochoty, ani czasu. Podziwiam nie od dziś Twój upór w pokonaniu nawet słabych modyfikacji, ale większość z obecnych na forum oczekuje czegoś innego.

Ja też jestem uparty w pokonywaniu oporów moda, ale co za dużo to i świnia nie chce.

Ale, że ciekawie się zapowiada ( po tych pierwszych etapach, mogę to śmiało powiedzieć ), poczekam aż autor ogłosi koniec testowania.


Potrzebna podpowiedź.  

Podbijam temat, bo niepoprawny optymista postanowił zacząć grę od nowa, uwzględniając otrzymane porady.

Teraz potrzebuję podpowiedzi, w którym pliku można zmienić stawkę wygranej w oczko.

Czy się mi to podoba czy nie, aby móc wybrać się jako stalker w Zonę, muszę zebrać 100 000 gotówki.

Jest to możliwe, ale trwa dosłownie dobre kilka godzin naszego czasu ( każda wygrana to zaledwie 500 ). A nie wygrywa się za każdym razem. Trzeba niestety, po oszukiwać moda.

Bez takiej kwoty na wyposażenie i amunicję, wyruszenie w Zonę, to ciężki problem. Już się o tym w poprzednim rozdaniu przekonałem. Gra idzie ostro. A kupić musimy dosłownie wszystko, dopóki jest to możliwe. Od noża, latarki i lornetki, po pancerz amunicję, jedzenie i medykamenty. Wypełniane zadania dają zaledwie 4 000.

Grając żołnierzem jest trochę łatwiej, bo dostaje się na starcie wyposażenie i trochę amunicji. Ale też istnieje potrzeba zakupów.

Muszę jeszcze zarobić co najmniej 30 000, a to kilka godzin tylko grania w oczko. Kto poratuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ustawić maksymalną stawkę w grze na 5000 rubli :) Bez żadnego grzebania w plikach :) Jak grasz w oczko, masz pole ze stawką, domyślnie jest 500. Ale możesz tam wpisać inną kwotę. Fakt, po wygranej trzeba zapisywać i w razie przegranej wczytywać grę. Mi zebranie 100 tyś rubli zajęło jakieś 15 minut ? Ale widać miałem szczęście.

Edytowane przez apg2312
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

apg2312 - dziękuje, rada dobra, szybko uporałem się z ekwipunkiem, ale i tak na tym koniec.

Nie mogę przejść na Zaton. Po teleportacji na Zatonie, pojawiłem się z mapą Przedzonia na ekranie. Klawisz 2 do schowania i wylot na pulpit. Wgranie sava poprzedniego i to samo. Próba schowania tej mapy kończy się wylotem z takim logiem.

FATAL ERROR [error]Expression    : assertion failed[error]Function      : CUIWindow::SetParent[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGameuiUIWindow.cpp[error]Line          : 634[error]Description   : !(m_pParentWnd && m_pParentWnd->IsChild(this)) stack trace:

I tak z każdym savem w tył.

Kolejny raz moda zaczynał nie będę. Nie lubi mnie, to ja jego też, aż go nie doprowadzą do porządku.

Dodano:

Niech to będzie kolejna porada dla tych, co zdecydują się grać i to stalkerem. Przed przejściem na Zaton pozbądźcie się mapy Przedzonia. Sprzedać, wyrzucić, ale nie zabierać ze sobą. Same z nią kłopoty.

Pozbyłem się jej i poszło. Na Zatonie kilka wylotów, podczas spawnu zombich lub mutantów ( albo są jedni albo drudzy ), gdy za długo walczymy z kontrolerem i jest jego seans psychiczny. Jak będziemy szybsi w działaniu, problemu nie ma. Emisje regularne, około w pól do 3 w nocy. Przerywają sen. Aby dalej spać, co najmniej godzina przerwy z ruchem.

OSTRZEŻENIE !!!

Rozpakowałem i dograłem do Alternatywy dope i fixa do dopy. Uruchomiłem moda. Niespodziewany wylot i antywirus wykazał mi obecność wirusa i usunął go.

Kolejne przeskanowanie całego komputera i brak zagrożenia. Odetchnąłem.

Może to być przypadek, ale nic innego ostatnio nie ściągałem. Grałem na czystym modzie sporo czasu bez niespodzianek.

Radzę więc ostrożnie podchodzić do tych dodatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, jest już grywalny, ale odradzam dopy. Nie wiele wnosi, a rozpoczęcie moda zamienia w granie w karty przez kilka godzin.

 

Dodano.

Po wnikliwym przeczytaniu postów na stronie moda, okazało się, że dopę zrobił jeden z forumowiczów, któremu za mało było trudności.

Stabilnej wersji moda, wg. autora, możemy oczekiwać w "nieokreślonej przyszłości".

A, że może się niewiele zmienić, można wnioskować po jego aroganckich odpowiedziach ( np. tępogłowi, nie umiejący czytać, itp.) na krytyczne uwagi, dotyczące  braków w fabule i rozgrywce.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Też w niego grałem i zaszedłem dość daleko. Grałem, rozpoczynając tak jak to planował autor moda, zaczynając od bycia żołnierzem. To jest prawidłowe rozpoczęcie, bo pod koniec, powiedzmy pierwszej części moda,  możemy przeistoczyć się w stalkera. Odwrotnie chyba nie ( nic na rus forum na temat takiej zamiany nie znalazłem ), a wtedy stracimy sporo z gry.  Było to rozpoczęcie bezproblemowe.

 

Musiałem moda stawiać drugi raz, bo fix  ( a może patch - już nie pamiętam ) który zaproponowano, zepsuł moda, wstawiając anomalie do środka Skadowska. I to przed kwestowymi NPC ( Kardan i Gonta ).

 

Drugi raz zagrałem jako stalker i tu zaczęły się problemy. Kolejny patch tak zmienił stawki do wygrania w oczko i inne gry, że GG aby uzbierać grosze na minimalny ekwipunek,  musiałby grać ( to znaczy - my musielibyśmy grać ) w oczko około 12 naszych godzin. Max wygrana 200 ru, a potrzeba na wyposażenie ok. 150 000 ru. Nie zawsze się wygrywa, więc po kazdej wygranej zapis, a po przegranej, powrót do zapisu po wygranej. A pójście w Zonę z nożem i w sweterku do łatwych nie należy. Żołnierz wyposażenie dostaje i zmieniając się w stalkera już gołym tyłkiem nie świeci. Ale to chyba celowo, aby zniechęcić do takiego rozwiązania.

Przerwałem granie, ze względu na niekończące się patche, nie zawsze idące ku lepszemu. Za kilka miesięcy ma wyjść alfa i jest to prawdopodobne. Czekam więc na nią. A czekam dlatego, że w tej części w której grałem, nic nie było z fabuły podstawki, a nowa fabuła była ciekawa i aktywna. Głową trzeba było ruszać sporo.

 

A jeśli ktoś uprze się grać jako stalker, niech nie kupuje skrzyń, bo one są potrzebne tylko żołnierzowi.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Kudkudak

 

A jak ma być po tygodniu czasu... !?

Czy Ty chłopie kiedykolwiek, cokolwiek tłumaczyłeś ? Chyba nie, bo nie masz pojęcia ile to czasu zajmuje. A każdy z nas (tłumaczy) robi to w swoim wolnym czasie. Nie zarabiamy tym na życie, więc wniosek prosty - mamy jeszcze inne zobowiazania (praca, rodzina, dzieci, hobby inne niż STALKER)...

A przy modach, to oprócz tego, że trzeba tłumaczyć, to najpierw jeszcze trzeba znaleźć to, co trzeba przetłumaczyć.

 

A teraz odpowiedź na Twoje pytanie - polonizacja będzie, jak ogłoszę to na Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.