Skocz do zawartości

O.D.R.O.D.Z.O.N.Y. - Duplikaty v.7.63 Odmienne światy. - Ogólna dyskusja.


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

@kubastalker123 Jeśli mod jest w podstawowej wersji, w menu głównym będziesz miał datę 4.9.15. Jeśli tak masz, musisz dorzucić patch i fiksy.

A jeśli masz w menu głównym release 16.9.15 to patchy nie musisz dorzucać.

Spoiler

ss_tracer_10-27-20_07-38-10_(mainmenu).thumb.jpg.791c5e21a736c3327872bdd787dcfa12.jpg

Swoja drogą, w temacie z linkami jest trochę pomylony opis. Ta paczka z mega, to nie żaden repack, tylko sam mod. Trzeba go nałożyć na podstawkę i trzeba dorzucać patch i fiksy. 

 

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubastalker123 Nie przestrasz się trudnością tej pierwszej lokacji. Więcej już takich prawie nie będzie. Będzie jeszcze jedna z falami mutantów, ale to dużo później i będziesz miał czym walczyć.

Nie wiem, czy znalazłeś WALa, z nim już snorki pokonasz. Czasem się zdarza, że któryś z nich wylezie przez tekstury, to po zdobyciu kaemu już jest prościej. W tej części gry, bardzo potrzebne są uszy. W spojlerze podpowiedzi, czytaj jeśli chcesz.

Spoiler

Będąc koło kodowych drzwi wsłuchuj się w kroki tuptusia, oceniaj czy się zbliża czy oddala. Do drzwi podchodź jak się oddala. Każde jego tupnięcie gdy jesteście obaj blisko drzwi skutkuje utratą zdrowia. Słuchaj też pisków szczurów, są utrapieniem. Wódka jest teraz i w całym modzie, lekarstwem zastępującym bandaże i apteczki. Masz jej ograniczoną ilość.

Jest wiele wariantów przejścia tej lokacji. Kilka filmików oglądałem i na każdym jest inaczej. Ale jest tylko jeden prawidłowy, sprawiający najmniej kłopotów .

Po pojawieniu się i zapisaniu, trzeba zbliżyć się do korytarzyka z drzwiami i gdy tuptuś odejdzie, podejść, szarpnąć drzwi aby aktywować scenariusz. I szybko odbiec w główny korytarz, aż za czerwoną beczkę, aby wracając nas nie uszkodził. Następnie idziemy do pomieszczenia z PDA i WALem . Zapis i zabieramy obie rzeczy, czytamy PDA uważając na szczury. Pomocne są rury. Następnie idziemy w głąb labu, zaglądając do pomieszczeń. Z plecaka i rozbijanych kopniakiem skrzyń zabieramy tylko amunicję do WALa i medykamenty. Możemy natrafić na burera, lub nawet pijawki. Zależne od szczęścia ( czytaj -> spawnu ). Mając więcej kulek, oszczędnie odstrzeliwujemy szczury. Teraz idziemy znów do drzwi kodowych. Wsłuchując się w tuptusia, otwieramy je kodem z PDA i koniecznie wchodzimy za nie , aby uruchomić skrypt. Musi pojawić się informacja o gazie. Inaczej działamy w ciemno. Jak tuptuś zaczyna wracać, wybiegamy, znowu koniecznie zamykając za sobą drzwi. To sporo kłopotów z grą będzie mniej.

Teraz idziemy do pomieszczenia gdzie był WAL, zapis i chowając się za tą metalową szafą, ( można ją przepchnąć ) znajdujemy pozycję przy ścianie i gdy snorki uchylają drzwi, walimy ich. Jest to realne do zrobienia. Zapis. Otwieramy drzwi, zabieramy kaemy, rozładowujemy i zostawiamy sobie jeden najlepszy.

 Mogą pojawić się szczury. Idziemy do góry, tam więcej snorków z kaemami. Trzeba ostrożnie. Warto przeszukać takie duże pomieszczenie, znajdziemy SPAS z amunicją. Bezcenny. Szukamy włącznika gazu. Po znalezieniu włączmy, dostajemy komunikat. Wracamy do tuptusia. Otwieramy drzwi, powinien być martwy ( po to było zamykanie drzwi ). Dusimy się gazem, więc w tył zwrot, zamknięcie drzwi i powrót do zaworu. Zamykamy gaz i do tuptusia. Otwieramy drzwi, wchodzimy, walka z burerami, szukanie kodów i zamków kodowych. Kałasza i granaty zostaw w spokoju, nieprzydatne teraz, mogą się przydać przy drugim pobycie.

Jak zostaniesz "zamrożony" prze Przezroczystego, musisz być cierpliwy. Minie ono dopiero jak on zniknie w korytarzu labu, skąd przyszliśmy.

A dalej to już następna lokacja.

Tu masz filmik, autor przechodzi swoim sposobem. Był jeden z prawidłowym przejściem, ale nie mogę go znaleźć. Filmik pozwoli Ci się zorientować w organizacji labu. Zapamiętaj, bo jeszcze tu wrócisz.

https://www.youtube.com/watch?v=cV6sePsHwuk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubastalker123  Nie odejdą. Musisz je rozwalić, albo znów liczyć na łut szczęścia, że się przecisną przez uchylone drzwi. I :t3m: .

ZONA i z'ONA czekają.  Jedna z nich ciągle Cię woła " Wozrażdienyj, ty menja nużien" = " Odrodzony, jesteś mi potrzebny". Nie daj jej zbyt długo czekać.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sposoby  rozwałki skorków za ścianą 

1. Jest szpara między drzwiami a ościeżnicą /po lewej/  jak się pojawi to...

2. Czasami wkłada buta w tą szparę  i to wystarczy 

3 czasami przeciska się tylko głowa i to też wystarczy 

4 u mnie blokowała drzwi  również pijawka ale jak brakło snorków to się znudziła i poleciała gdzieś znalazłem ja później na dole ze złym skutkiem dla niej   

troszkę cierpliwości i ..... jestem na wysypisku mam przejść na agro, zadania porobiłem mam pda monolitowca z bagienka nie wiem czy to wszystko na wysypisku.

Stalker od Brody mówił cos o likwidacji mutków na Wysypisku.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubastalker123 Tak, na Wysypisku trzeba zlikwidować kontrolera, na cmentarzysku pojazdów. Jak kupiłeś od Fejka Barettę, to bajka.

A po tym ja poszedłem do Baru, pogadać z Strielokiem w pierdlu Powinności. To ważna rozmowa, trzeba ją przeprowadzić na początku gry. 

A i z ciekawości zobacz, czy u Ciebie da się otworzyć kratę w hangarze na wysypisku. Ciekawi mnie to. U mnie jest zamknięta, niestety... Ale nie wchodź teraz  w tamte teleporty, za wcześnie jeszcze.  

No i tak jak w AŚ, trzeba wykonywać zadania od dowódców oddziałów na różnych lokacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat  Krata w hangarze na wysypisku otwiera się sporo później. To celowo zrobione, aby pierwsze wejście do metra, było tam, gdzie znajdujemy ( już nie pamiętam nazwy ) ważny artefakt. Ale najpierw trzeba pobiegać po powierzchni i to sporo.

@kubastalker123 Kupienie Baretty u Feika to jedna z zasadniczych rzeczy w modzie. Na pozyskanie inne przyjdzie długo podziałać, a jest niezmiernie przydatna. Można oczywiście i bez niej, ale trudność rozgrywki wielce rośnie.

W spojlerze ( czytasz tylko gdy chcesz ) masz porady, które wyjaśniają na razie kilka z niuansów kruczków ukrytych w grze. A one mogą mocno namieszać.

Spoiler

W modzie masz na tym etapie postawione jedno zadania. Odzyskać Artefakty Śmierci, po wykonaniu zadań Przezroczystego. A jak to zrobisz, to już tylko Twoja inwencja. Na niektóre lokacje trzeba będzie wracać po kilka razy.

Zapamiętaj, że tu nie ma zadań pobocznych branych u stalkerów tylko dla zabawy. I koniecznie je trzeba wykonywać. Są dawane w określonej kolejności i bez zrobienia aktualnego, kolejne się nie pojawi. A bez jednego z nich, przyniesienia pancerza Beryl, nie zaskoczy scenariusz i utkniesz. Trzeba brać wszystkie jakie będą, bo są i inne "uruchamiacze" scenariusza. Aby daleko z rozliczeniem zadania nie biegać, zrób zapis, zapytaj NPCa o zadanie i zobacz gdzie jest to o co prosi. Wczytaj zapis, zapamiętaj i gdy będziesz blisko lokalizacji przedmiotu weź zadanie. A na Beryla bierz na Wysypisku.

NPCe zamiast zadania, mogą mówić że masz coś ważniejszego do zrobienia. To oznacza, że nie zrobiłeś poprzednio wziętego. Jakie to zadanie zobaczysz w PDA. Tam na górze masz okno w którym wyświetla się zadanie wiodące. Jest jedno. A poniżej jest węższe okno z zadaniami uzupełniającymi. Ich może być więcej, lecz wyświetla się tylko ostatnie. Z prawej strony jest taki symbol kartki. Po kliknięci wyświetli się lista z której możesz wybrać to, które chcesz mieć wyświetlane.

W oknach dialogowych, niektóre z nich możesz mieć na kolorowo. Fioletowe są obowiązkowe. Co pewien czas, będzie się pojawiać na ekranie fioletowa informacja. To podpowiedź od moda o kierunku twojego działania. Będą też takie, podające % zgodności ze scenariuszem. Im on wyższy tym lepiej, a najlepiej 100%. Jeśli są niższe, to ostrzeżenie, że coś nie tak z rozgrywką. Coś opuszczone, gdzieś nie byłeś.

Teraz sprawa Agropromu. Nieświadomego może zaskoczyć. W odróżnieniu od innych lokacji, które są pojedynczymi (po obu stronach mapy i ze zmienionymi lekko nazwami ), to Agroprom jest podwójny w tym samym miejscu. Raz jest to ten z CCz, a drugi raz z CzN. W zależności skąd na niego wejdziesz. Ale znaczniki ważnych NPCów są stale. Tak, że jak nie znajdziesz NPCa, jesteś na niewłaściwym. Na jednym będziesz miał Łowców Artefaktów, na drugim ich nie będzie. Na jednym pojawią Ci się naukowcy z Bagien ( scenariuszowi ), a na innym ich nie będzie. A otwierają dostęp do bunkra na Jantarze.

Jest nowy rodzaj artów teleportujących do znalezienia, lub otrzymania za zadanie. To Skoczki. Wartość nieoceniona, tak jak i wiedza o tych wieloportach ja na MW. Jest ich więcej.

Nie zapominaj, że każde działanie prawidłowe jest zakończone grzmotem. Robisz zadanie, grzmotu nie ma, coś nie tak.

I od razu wyjaśnienie. Będziesz miał trupy ważnych NPCów do ożywienia. Jest kilku. Nawet jak znajdziesz odpowiedni dla każdego artefakt, to na miejscu go nie ożywisz. Będziesz to mógł zrobić dopiero na szczycie Labiryntu. Musisz go tam zawlec. Artów do ożywiania nigdzie nie zostawiaj, bo jeśli ukradną, zastępczych nie będzie.

Inne problemy będziemy rozwiązywać w toku gry.

 

Do gry się nie podepnę, bo walnęła mi karta grafiki, a po nową szybko się nie wybiorę. Sklepy internetowe odpadają. Ta co teraz mam, wystarcza na internet i jakiegoś cienkiego moda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubastalker123 Na Agropromie w centralnym kompleksie, koło transformatora jest wagonik, a w nim skrzyneczka. Tam znajdziesz naboje do Baretty. Są jeszcze na cysternie w bazie Powinności.

Będąc na lokacjach, kupuj schowki od kwestowych npc, w schowkach też czasami są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak... ale trzeba mieć za co.

Chociaż na wysypisku przy Pchlim Targu znalzłem 5 atrefaktów po 8500 za sztukę i kotleta na dodatk i i to bez detektora. /Uważam że Zona mnie nagrodziła za wysiłek.../ . Problem jeden nie ma u kogo sprzedać dopiero Broda mi je kupił. 

Nie wiem czy nie trzeba jakis artów trzymać bo będą potrzebne?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubastalker123 Z nabojami do Baretty jest bardzo krucho. Nawet w kupionych schowkach i danych w nagrodę, jest ich tyle co kot napłakał. Więc trzeba jej używać tylko w wyjątkowych przypadkach. A na tym etapie gry, potrzeba jej użycia jest znikoma. Nie pamiętam, czy czasem Łowcy Artefaktów ich nie sprzedają.

Chyba Sacharow jak się pojawi na Jupiterze, chce jakieś artefakty. Ale są wtedy do znalezienia.

A arty leża sobie tak "na ulicy". Tylko na nie trzeba trafić. Są tak na powierzchni, jak i w metrze i podziemiach. Będziesz ich potrzebował raczej dla siebie.

A do Leszego Kraju będziesz mógł wrócić, jak znajdziesz te teleporty na które dostałeś zadanie od Feika. W temacie jest mój wpis, który wyjaśnia to czy trzeba je przekraczać, czy tylko wystarczy usłyszeć grzmot.

I z wyprzedzeniem informuję, że są tzw. teleporty zerowe, które ograbiają. Na całe szczęście jest tylko jeden, który to robi bezpowrotnie. Inne "składują" nasze manele w schowkach. Tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak Broda oprowadzony. W bazie powinnosci przy wejsciu trup z PDA i info o laptopie dowódcy. Zrobione. Nie miałem pomysłu co dalej wróciłem na Wysypisko i na Pchlim targu po kłótni z gosciem w kamuflarzu dostałem kombinezo i info o podziemiach że przejście  do nich otwarte.  Muszę się tam wrócic.

Natomiast do Baru mnie nie puszcza brama. Otworzy się jakos czy trzeba wysadzić. O przepraszam brama otwarta po rozmowie z gosciem w kamuflażu. Idę do Baru.  

Nie idę do Baru. Poszedłem na Agro do poziemi. /Co ja nie odwiedziłem /Metro, CEA i inne lokacje których nie znam/ Nie wiem jak ale ciało Luki zatargałem do teleportu. Teraz na Jantar. 

Edytowane przez kubastalker123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już znalazłem Sacharowa i mam zbierać dokumenty z labów, a w metrze jeszcze nie byłem:happy:  No i byłem już u strażników mapy:)

Z tymi nowymi lokacjami na wschodzie mapy (dolina kamieni, martwy kordon, przedzonie) na te lokacje można wchodzić dopiero, jak Sacharow wyśle nas do X18 w dolinie kamieni. Ja kiedyś poszedłem tam wcześniej, bo byłem ciekawy i w ten sposób zablokowałem sobie fabułę, stąd to pamiętam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubastalker123 Bardzo często na początku grania, a rzadziej później, będziesz miał przy teleportach takie informacje, że jeszcze nie przerósł, albo że coś tam jeszcze. Teleporty się otwierają po wykonaniu pewnych zadań. Już teraz Ci mówię, że bardzo ważny teleport z Agro na Bagna, będzie aktywny dopiero jak z Bagien przyjdą naukowcy. A już wyżej pisałem, że dopiero po zadaniu na Beryla.

W modzie chodzisz swobodnie po lokacjach, w miarę otwierania się teleportów, lub podziemiami, w których też są teleporty. Ale jak wejdziesz z powierzchni do podziemi i chciałbyś wrócić, to nic z tego. Teleport machnie cię gdzie indziej.

Czy jak wszedłeś do metra, była to taka duża sala jakby z balkonami? Bo tyle pamiętam, że przy jednym z pierwszych wejść, trzeba było przejść do sali wyżej i tam był pierwszy skoczek.

Na Jantarze, jak szarpniesz drzwiami ( koniecznie ) dostajesz bardzo ważny komunikat. Możesz wchodząc na dach bunkra dostać się do środka, a stamtąd teleportować się na Jupiter. Jakbyś to robił, to w bunkrze na Jupiterze póki tam nie ma Sacharowa, zabierz komplet remontowy dla BTR i strzeż go jak oka w głowie.

No i śmiało możesz sobie sprawdzić, co się stanie jak z Jantaru wrócisz na Agro. Przyda Ci się to w dalszej grze.

To że @wariat ma inne przygody, to normalka. Gracie razem, ale obaj mieć będziecie inne sytuacje.  Pod względem różnorodności sytuacji z teleportacją, ten mod jest bardziej skomplikowany niż FF. Ale jeśli gdzieś wlazłeś, zawsze możesz wyleźć, tyle że może to potrwać i pozwiedzasz.

I nigdy nie miałem sytuacji, że przejście na lokacje z prawej strony mapy przed zadaniem na X18 w Dolinie Kamieni blokowało fabułę. Trzeba tylko znaleźć z nich wyjście. A te są nawet przez studnie.

Czy będąc na Agro po drabince z tyłu INB wlazłeś na dach i z niego do klatki schodowej? Warto to zrobić przed pójściem na Jantar.

Jeszcze sprawa artefaktów. Możesz ich używać jak granatów. Bierzesz w slot pistoletowy i rzucasz. Działanie zależne od ich pochodzenia.

A tu odsyłacz na YT z wideoporadnikami po polsku. Bardzo przydatne te, które pokazują gdzie szukać teleportujących Skoczków. Również i te z przeszukiwaniem podziemi.

https://www.youtube.com/results?search_query=R.E.B.O.R.N.+Duplikaty+v.7.63+Bartosz+Nowaczyk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kondotier napisał:

teleport z Agro na Bagna, będzie aktywny dopiero jak z Bagien przyjdą naukowcy.

Teleport na Bagna otworzy się nam dopiero po zebraniu związkowców na Martwym Kordonie i po rozmowie z Przewodnikiem. To on powie nam że otworzyła się droga na nowe terytorium.

Godzinę temu, kondotier napisał:

I nigdy nie miałem sytuacji, że przejście na lokacje z prawej strony mapy przed zadaniem na X18 w Dolinie Kamieni blokowało fabułę

Farciarz z Ciebie:) Mi się to kiedyś niestety przytrafiło, że po zebraniu gości ma Martwym kordonie nie pojawił mi się Przewodnik właśnie. I fabuła położona. Dlatego teraz przestrzegam innych żeby się tam za wcześnie nie pchali. Z resztą, nie ma tam żadnych ciekawych fantów, więc oprócz zwykłego zwiedzania nie ma po co tam tak wcześnie iść. Dopiero wtedy, jak poprowadzą nas tam zadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat Ale najpierw przez ten teleport muszą przyjść naukowcy z Bagien i dotrzeć do Bunkra na Jantarze, aby ruszyła kolejna ścieżka fabularna. Ten brak Przewodnika, mógł właśnie być spowodowany brakiem naukowców. Ale też mogło być 1001 innych powodów.

No i informacja dla obu. Ponieważ grałem już w Źródło, to wiem, że nie należy w tym modzie za bardzo przejmować się tymi powinnościowcami których trzeba przeprowadzić spod tele  Dzicz-Jantar do baru, bo nagrodę dostaje się dopiero w Źródle. Dostaje się bez względu co tu zrobimy. Dla własnej satysfakcji możemy się o przeprowadzenie postarać. Ja z doświadczenia z tym zadaniem się nie śpieszyłem, bo przez sporą część gry korzystałem z pomocy rusznikarza i handlarza w bardzo dogodnym miejscu. A jak zginęli, to było po sprawie. Aby tak postąpić trzeba tylko po zapisie wyłapać tego kto powoduje ich uruchomienie i go przy dialogach omijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Naukowców zawsze robiłem na samym początku. Miałem wszystko zrobione. Kombinowałem na różne sposoby co zrobiłem nie tak. Przy następnej grze nie pchałem się już na te wschodnie lokacje i wszystko było ok, Przewodnik mnie zaszczycił swoją osobą. Tak więc, nie trzeba się tam pchać kiedy nie trzeba. 

A z tymi z Powinności to wiem. Nawet jak się ich przeprowadzi do baru, to później w samym Barze się ich nie spotka. Znikają. Lepiej niech sobie stoją gdzie stoją. Nawet z Jantaru mamy do nich blisko, jak potrzebujemy mechanika. 

Z nimi to tak samo, jak z oddziałem Zulusa na Pustkowiu, gdzie mamy wybić kontrolerów. Przejdą przez teleport, dostaniemy sms-a, i tyle ich będziemy widzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat  To wszystko miało być dokończone w Źródle. Grając w nie, z częścią tych zadań się zetknąłem. Np. Feika i  Brodę znalazłem aż na Zatonie, za Powinnościowców już na samym początku, dostałem cenną i przydatną nagrodę od Woronina. Więcej zadań na wschodnich lokacjach. Ale ER w swoim dążeniu do komplikowania niestety przesadził. Kiedy miałem serdecznie dość ( a był to dopiero początek moda ) bezsensownego strzelenia do odradzających się kilkukrotnie mutantów, dałem sobie ze Źródłem spokój. Gdyby usunąć te "odrodzenia", byłaby to kolejna ciekawa odsłona. Bo fabuła była do przełknięcia.

Ale o tym, że te zadania które w tym modzie wyglądają na niedopracowane lub zabugowane takimi nie są, jest dobrze wiedzieć. Nie ma się dylematu, czy się wszystko zrobiło jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doniosłem Luke do przejścia na wysypisko. Zrobiłem kółko przez Bar ide na Agro a tam leżu Luka. Wydaje się że musze go przenieś do do telepotru do Baru ale czy na pewno. Jak wchodziłem z Baru na Wysypisko to info zeby prezenies ciało do do teleportu.

Dobrze kombinuję?   Czy Luka ma sobie tu leżeć.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kubastalker123 Do Baru. Jak będziesz go donosił do zabudowań, po prawej stronie na rogu dużego budynku jest kolejny teleport, do Zapomnianego lasu. Wrzuć go w ten teleport i na razie możesz tam zostawić. Chyba że chcesz, możesz ciągnąć dalej. Tam na dole w jaskini z pająkami jest teleport do "Otchłani pod Zoną". Będzie tam "bezpieczny". Tak samo będziesz musiał ciągnąć Ducha.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.