Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@Starika..  Te PDA które znajdujesz, są "poradnikami" . W nich masz wszystkie podpowiedzi jakie potrzeba do gry. Nie znajdziesz któregoś, nie znajdziesz podpowiedzi i licz na przypadek.

A jedynym PDA którego brak zablokuje grę, to PDA Chyba Gryka, zdjęte z Czarnego Żorża. Bez niego nie ma gadki ze st.Re.Lockiem na CEA.

Obejrzyj filmik i przypomnij sobie, jak tę scenę przy tele na Agro rozegrałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały protip dla każdego początkującego grającego.

Zabijając pseudogiganta zaraz przy przejściu na Kordon na Wysypisku, wchodząc w jego ciało teleportuje nas na różne miejsca na mapie. Jednym z tych miejsc jest rusztowanie składu. Kiedy drzwi są zamknięte a ty nie możesz dostać się do środka składu, po prostu użyj tego sposobu aby położyć swoje łapska na PDA Jochy, niezbędnego przedmiotu do popychania fabuły FF. Zwykle drzwi są zamknięte bo nie mamy misji na przejęcie składu ale takim sposobem łatwo jest to obejść. 

:viva:

UPDATE: Nie jest to ciało pseudogiganta a punkcik na mapie gdzie jest teleport, jest to okolica przejścia na Kordon z Wysypiska. Obszar koło przejścia sąsiadujący z barierkami i drutem kolczastym. 

 

Edytowane przez Starika..
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że mam problem z bunkrem naukowców na Jantarze. Drzwi do niego są zamknięte od pierwszego momentu, gdy pojawiłem się na lokacji. 

Próbowałem dwóch sztuczek. Wybiłem wszystkie mutanty / zombyfikowanych, wychodziłem i wchodziłem na lokację. Nic nie pomaga. 

Pomijając ten bunkier, to trochę się obłowiłem na Jantarze. Zespawnowałem sobie Drużynę - Z, a zombie ich wytłukło i mam PDA Gryka oraz dwa agentów Świadomości Z. 

Spoiler

ss_daniel_11-23-20_19-27-03_(yantar).jpg

Dodatkowo PDA przyjaciela Luki i 3 fleszki z fabryki. 

Tylko ten bunkier..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Zazwyczaj dzieje się tak, jak koło bunkra kręcą się zombi i inne takie. Ale skoro wszystko wytłukłeś, próbowałeś wyjść z lokacji i to nie pomaga, to nie wiem.

Swoją drogą, jajogłowy jest Ci tylko potrzebny do tego aby opowiedzieć Ci o oddziale stalkerów przy anomalii pazur, gdzie jest pda do znalezienia (chyba przyjaciela Luki, ale nie wiem na pewno). Więcej nie jest już do niczego potrzebny.

A spróbuj jeszcze takiej sztuczki, stań przed drzwiami, wciskając "f" zrób quicksave, i wczytaj grę wciskając "f". Może zaskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael  Może być taka sytuacja, że nie tylko wewnątrz ogrodzenia, ale i na zewnątrz blisko płotu ( najczęściej od strony bagienka ) uchował się jaki mutant, albo jakiś zombiak jeszcze wierzga nogami. Dopóki wyje syrena, drzwi się nie otworzą.

I takie coś. Nie możesz otworzyć pierwszych, czy drugich drzwi? Bo jak drugich, to sprawdź na minimapie, czy przy nich od środka ktoś nie stoi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat, @kondotier
Próbowałem metody z szybkim zapisem, ale niestety nie pomogło. Jeszcze raz pobiegałem po Jantarze - czysto. Żadnego mutanta czy zombiaka. Nawet poza ogrodzeniami. 

Pierwsze drzwi są zamknięte. Po żółtych kropkach wnioskuję, że żaden naukowiec się nie przyblokował. 

Hm.. PDA przyjaciela Luki i tak było przy zwłokach stalkera, obok anomalii. Jeżeli naukowcy nie są do niczego potrzebni, to ich oleję. Nic innego i tak raczej nie wymyślimy. 

Chociaż wpadłem na jeszcze jeden pomysł. Obsadzić każdy punkt Stalkerami, aby zombiaki nie mogły się pojawiać. Może to coś da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..
Do M. Wojskowych. Tam znalazłem dwa PDA: dowódcy oddziału zwiadowców ( z zadania ) i Butchera, który znajduje się w wiosce pijawek. Po rozmowie z nim pozwól, aby zabiła go pijawka. 

Potem zaliczyłem Rudy las i Agroprom oraz jego podziemia.

Tak. Niektórzy z nich zabiorą ci PDA, ale tym się nie przejmuj. Czasami się zdarza, że można je odkupić. PDA są o tyle istotne, że zawierają dalsze wskazówki / informacje o teleportach. 
Większość PDA nie jest raczej wymagana do ukończenia gry. Są jednak wyjątki jak PDA Gryka, które należy zdobyć i trzymać, ale o tym może więcej powiedzieć @kondotier albo @wariat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Może z tym bunkrem zrób tak, że jeszcze raz przeleć się po lokacjach zaczynając od Bagien i wykonaj wszystkie zadania poboczne od dowódców, może jeszcze jakieś do zrobienia Ci zostało. Jeśli chodzi o zadania typu przynieś Wintoreza i Spasa razem z nabojami to zrób po jednym z obu dla różnych dowódców, nie wykonuj ich wszystkich, tak aby po jednym pobocznym zrobić do końca. Potem jeszcze raz spróbuj wejść do bunkra.

Edytowane przez Starika..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na MW przed pójściem do Buczera, najpierw trzeba pogadać z tym Łowcą Artefaktów w sraczu. On daje na niego naprowadzenie. Jak zatrzymać "biegaczy" jest w temacie.

Za wyjątkiem PDA Gryka, pozostałe są tylko źródłem informacj-podpowiedzi. Ale trzeba ich szukać jak się ma naprowadzenie, bo w ich okolicy zawsze jest coś do zrobienia. Też kwestowego. Nie chodzi się na ślepo. Fleszki zaś, otwierają teleporty.

@Agrael  - A wyjdź z lokacji i wróć ponownie. Jeśli teraz jest wszystko zrobione, a tylko skrypt nie zaskoczył, to po powrocie bunkier powinien być otwarty. Tyle tylko, ze znowu mogą być zombiaki, więc pomysł z obstawą dobry. Za dużo jej jednak nie postawisz, bo mod Ci powie, że ich jest wystarczająco.

Jak pokazały gry tych co moda przeszli, nawet jak się nie zrobi niektórych zadań pobocznych - nawet tych już będących w PDA - można moda przejść do końca.

Są takie kluczowe zadania, jak doprowadzenie Anieli i Chaleckiego dla otrzymania Artu Śmierci, uratowanie st.Re.Locka na CEA ( tu PDA Gryka ), rozmowa z Pierwszym Stalkerem, rozmowa z Gigą i wykonanie zadania, doprowadzenie Pilota na budowę. A już w tunelu Prypeci, dotarcie do Zerowego w odpowiednim czasie i grzmot!!! Pozostałe to środek do celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika.. Szczerze wątpię, aby zamknięcie bunkra było spowodowane niewykonywaniem zadań pobocznych. 

Swoją drogą - warto robić te zadania. Na Jantarze możemy dostać zadanie na przyniesienie unikalnego artefaktu. Trzeba przyznać, że charakteryzuje się dobrymi statystykami. Po wszystkim można artefakcik odkupić, ale za nie małe pieniądze:

Spoiler

ss_daniel_11-24-20_16-15-37_(yantar).jpgss_daniel_11-24-20_16-16-24_(yantar).jpg


Olewam ten bunkier. Próbowałem już wszystkiego. Z pięć razy biegałem po Jantarze i szukałem jakiegoś mutanta albo zombiaka - nic, pusto. 
Obstawiłem wszystkie możliwe punkty stalkerami, wychodziłem i wchodziłem na lokację. Nie pomogło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..Ja lubię trzymać w ekwipunku różne arty i w zależności od sytuacji je zmieniać. Np. na ochronę przed oddziaływaniem psionicznym.

Hm.. Agroprom i jego podziemia oraz Jantar zaliczyłem. Co dalej ?
Dodam, że mam 4 fleszki z estakady z DM. Znów się lekko pogubiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja dla obu. W pewnym momencie gry, zostajemy gołodupcem i bez kasy. Kiedy, na razie nie powiem.

Dlatego wystarczy mieć przy sobie trochę ponad 4 000 000, bo są potrzebne dla scenariusza. No i trzymać w schowkach po dobrej pukawce i strzelbie, oraz amunicji do niej. Po oczyszczeniu, może nas rzucić w różne miejsca. to i schowki też powinny być rozrzucone. Jest czit, na umieszczenie strzelb w 2 slocie. Ale jak nam mod zabierze grawigana spod mostu w Limansku, to przepadło.

Może @wariat pamięta, gdzie go wyrzuciło, bo jak poprzednią końcówkę zadania  zrobimy zgodnie z poglądem ERa, to miejsce zawsze jest takie same.

@Agrael Będąc na Jantarze, z teleportu na wysepce dałeś się przenieść do gastronoma w Limansku? Do miasta nie wyjdziesz, ale możesz wybić mutanty, a przede wszystkim burery, aby nie mieć w późniejszej grze problemów. No i dowiesz się, gdzie później szukać Pilota.

Z podziemi Agro trafiłeś na estakadę, czy gdzieś w strefę? W DM, na początku estakady od strony budowy, nie masz czasem sygnalizacji na minimapie obecności zielonego stalkera?

Jak tam z Anielą? Gdzie już ją doprowadziłeś? A łatwo nie będzie. Nie czekaj na Twoje spotkanie z Chaleckim, ale Anielkę podprowadź najbliżej Rudego Lasu. Jest nieśmiertelna, więc gdzie byś jej nie zostawił, nie zginie.

A gdzie masz iść, to trudno powiedzieć, bo nie wiem gdzie byłeś i co robiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier A i owszem, pamiętam, że gołodupcem lądujemy w Limańsku:) A z Limańska proponuję wychodzić teleportem z piwnicy, prowadzącym do estakady, po ostatnią fleszkę. Więc proponuję grającym, aby zawczasu zrobić sobie jakiś schowek z dobrym ekwipunkiem gdzieś w Dolinie Mroku, bo tam będą mieli najbliżej.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Jako, że jestem hieną cmentarną to kroję każdego poległego z jego barachła czyli broni granatów amunicji itd itp. Mózgi kontrolerów szczególnie robią różnicę bo kosztują 30k za sztukę! mam ponad 500kg w skrytce w szpargałach różnego typu. Jak wyprzedam to wszystko łowcy artefaktów powinien milion wpaść (albo nie) w każdym razie zarobię porządnie.

Pamięta ktoś może od którego momentu gry otwiera się teleport na estakadę DM w tunelu fabryki? Tam gdzie są najemnicy.

Edytowane przez Starika..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika..  Ale tak masz do czasu. Przeczytałeś to co pisałem o gołodupcu? Kasę też Ci z PDA wyczyści. Tak, że

Spoiler

przed pójściem na CEA ratować st.Re.Locka

trzeba zrobić sobie schowki z bronią i pancerzami. Można nie robić i zdać się na los. Ale sporo się nabiegasz, namęczysz, zginiesz multum razy, zanim będziesz gotów aby brać się za dalszą fabułę. A po gołodupcu, na łowców nie licz. 

Jednak to Twoja gra, więc zrobisz co chcesz. :viva:.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier, @wariat
Tak. Mutanty w Limańsku wybiłem, a przynajmniej te, które mogłem. 

Estakadę zaliczyłem po raz pierwszy właśnie z podziemi Agro, a następnie pogadałem z Pierwszym Stalkerem. A Anieli jeszcze nie odprowadzałem. 

Teraz zbierałem nowy ekwipunek do wspomnianego przez was schowka. Zauważyłem, że najemnicy są do mnie wrogo nastawieni, a przecież nie zabiłem żadnego z nich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Najemnicy są wrogo nastawieni do większości frakcji. Wyjątkiem są Łowcy artefaktów i jeden oddział w RL. 

Jedynie grając bezfrakcyjnym można z nimi porozmawiać i brać zadania, tak jak z Monolitem. 

A pytanko, chodziłeś do estakady innymi przejściami z innych lokacji i zbierałeś fleszki? Ja tam żadnych zależności nie znalazłem, ale przed wyjściem na CEA dobrze jest zebrać wszystkie oprócz jednej - tej, po którą dostajemy się z Limańska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wariat Problem właśnie polega u mnie na tym, że Łowcy Artefaktów również są wrogo nastawieni. Chciałem sobie u nich dorobić, aby kupić nowy ekwipunek, a tutaj taka niespodzianka. 

Tak. Estakadę zaliczyłem już 3 razy:
- Teleport w DM ( tunel obok fabryki )
- Teleport z M. Wojskowych
- Teleport z podziemi Agro. 

Wychodzi na to, że już powinienem udać się do CEJ, ale chyba najpierw odprowadzę Anielę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do estakady prowadzą jeszcze 2 teleporty z Rudego lasu:happy: Jeden z boku tunelu tam gdzie ta krata w wejściu koło mostu, a drugi na środku drogi na północy RL. Najpierw skorzystaj z tego obok mostu, bo tamten na północy to początek drogi do CEA, więc jeszcze na pewno z niego skorzystasz.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Powiedz mi prosze jak robiłeś RL? W sensie chodzi mi o to czy poszedłeś tam najpierw sam wyczyścić okolicę, porobić zadania i ogarnąć jak w tym modzie wygląda ta lokacja? Czy odrazu przy okazji zabrałeś ze sobą też Anielę z Kordonu?

@wariat @kondotier @Agrael

Grając jako czystoniebowiec Azot musi przeżyć na tym moście do Limańska?

Potrzebuję szybkiej odpowiedzi x)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Starika.. Anieli jeszcze nie odprowadzałem. Mam zamiar to dzisiaj zrobić.  
A w RL pogadałem z Leśnikiem, który daje namiar na PDA zaginionego w Rudym Lesie. Następnie oczyściłem most z mutantów. Azot musi przeżyć. Nie wiem, czy jest on niezbędny do przejścia moda, ale lepiej, aby przeżył. Pogadaj z Azotem, a potem znów z Leśnikiem. 


Nie zapomnij o pozostałych PDA w RL:
- PDA Piatioczkowa 
- PDA zwiadowcy, który był w Limańsku. 
Tutaj masz wideoporadniki od @Anton Gorodecki.

@wariat
Z jakichś przyczyn nie mogę skorzystać z tego teleportu w RL ( krata z wejściem obok mostu ). Może potem się odblokuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael  A którzy Łowcy? Jeszcze Ci na Agro, czy Ci na MW? Na MW z tym siedzącym w sraczu gadałeś? Możliwe, że któregoś z tych biegających zahaczyłeś przy likwidacji mutków.  Spróbuj postawić przy tej szopie drużynę blokującą ich bieganie i zobacz, czy uspokojeni też będą wrodzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.