Skocz do zawartości

Nowy Arsenał ( Wersja 4 - 7 )


Rekomendowane odpowiedzi

@cichy to prawie jak z Mortyr'em, albo z Wolfenstein'em :D. W OGSE też był podobny motyw, bardziej jako epizodzik. :) 

Z Waszych postów wynika, że ta modyfikacja ma sporo smaczków, w tym ukryte lokacje. Nieźle.... Myślę sobie, że po czasie ten mod będzie w kolejce do spolszczenia :D. "Pomarzyć zawsze można" :P.

Edytowane przez seb-stryl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod ma swoje kaprysy. Na rus forum sypią się jak z rękawa fixy od graczy. Widać, że potrzebuje jeszcze oszlifowania.

Dużym jego błędem jest to, że wykonując zadania z nowej fabuły na początku gry, wchodzimy na lokacje z fabuły głównej i możemy sobie nieświadomie namieszać.

Tak więc, właściwym byłoby wykonywać zadań z podstawowej fabuły równolegle, a nawet z małym wyprzedzeniem w stosunku do nowej.

Są też momenty, gdzie możemy dokonać niewłaściwego wyboru. Ja tak zrobiłem. Po wyłączeniu Mózgozwęglacza i wezwaniu przez Sacharowa, nie poszedłem do niego, a od razu po dekoder na Zaton. Nie zablokowało to gry, ale musiałem powtórzyć wycieczkę na Jupiter. Dobrze, że przewodnicy prowadzą jak należy, bo by trzeba było kilka razy pokonywać tunele pod Prypecią. Zabawiłem się też tak. O wiele łatwiej niż za pierwszym razem, ale nie spacerek.

Tak samo z pojawianiem się itemów fabularnych. Można je znaleźć przypadkowo ( np. dynamit na przystani w Prypeci, Kwiatek Alienki, czy unikalna snajperka ), pozbyć się ich, a dopiero później dostać na item zadanie. Tak więc, tak na wszelki wypadek, jeśli jakiś atrakcyjny item znajdziemy poza schowkami, to albo go nie bierzemy, albo umieszczamy w schowku o łatwym dla nas dostępie.

@Mnieciu- co z tą Wolnością? O co pytasz.

Ponawiam pytanie dla mechaników, o zmianę miejsca pojawiania się lornetki i noża w inwentarzu.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też już zobaczyłem końcowe napisy z CCz, odmawiając współpracy z Świadomością -Z i wylądowałem na ziemi w CEA2. Ale gdyby nie poradnik, nigdy bym się nie domyślił jak postąpić, aby mieć dalszą grę. Będę musiał sprawdzić, czy tej dalszej opcji nie dostajemy od moda, kiedy zgadzamy się na współpracę.

W dalszym ciągu mod mnie uszczęśliwiał mgłą ograniczającą widoczność. Snajperów z gausami na CEA2, musiałem zdejmować na błyski wystrzałów. Po kilku teleportacjach, lądowałem pośród monolitowców, strzelających kiedy jeszcze nie uzyskałem "świadomości" w nowym miejscu. Tylko znajomość otoczenia z podstawki, pozwoliła mi za którymś razem znaleźć się w miejscu gdzie przetrwałem.


I informacja o częściach mutantów o które pytałem wyżej. Wystarczy ich 15, w dowolnym zestawieniu. Ale każdej musi być conajmniej jedna. Drugi opis że potrzeba 30 jest więc błędnym.

Ponieważ ostatnie potrzebne części pozyskałem na stadionie w Prypeci, wróciłem na Bagna, rozliczyłem zadanie i wstąpiłem do Myśliwych i z pomocą przewodników wróciłem.  Pierwszy mod, w którym śmigłowce nie waliły do mnie na CEA. To samo wojskowi. Choć przy samej bramie do Spełniacza, kilku odległych było wrogimi bez powodu, to rozwalenie ich nie spowodowało wrogości tych najbliższych.

Screeny z gry.

1. Widoczność nawet przez celowniki.

ss_administrator_12-17-16_22-37-30_(l12_stancia).jpgss_administrator_12-17-16_21-13-53_(l12_stancia).jpg

2. Wirtualne drabiny dla Monolitu.

ss_administrator_12-18-16_02-00-10_(l12_stancia_2).jpg

 

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działający spawner do wersji 4.0 moda, AKTYWACJA: po wczytaniu gry ESC i F1.

 

ss_cichy_12-18-16_20-07-13_(l01_escape).jpg ss_cichy_12-18-16_20-07-18_(l01_escape).jpg ss_cichy_12-18-16_20-07-27_(l01_escape).jpg

 

ss_cichy_12-18-16_20-07-34_(l01_escape).jpg ss_cichy_12-18-16_20-07-39_(l01_escape).jpg ss_cichy_12-18-16_20-07-49_(l01_escape).jpg

INSTALACJA: Nakładamy na mod ze zgodą na zamianę plików.

 

 

LINK: https://cloud.mail.ru/public/G5rk/ojPCUzSkF

ŹRÓDŁO: http://stalker-mods.clan.su/load/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/spavner_novyj_arsenal_4/5-1-0-1661

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się. Mod ukończony na 100%. A zakończeń ma kilka, w zależności jak zagramy.

Teraz kilka subiektywnych uwag dotyczących moda.

Zamysł stworzenia moda z fabułą podstawki i zadaniami dodatkowymi, z lokacjami z innych podstawek i innych modów prawie się powiódł. Grało się ciekawie. Ale. Ale to mod dla dobrze znających podstawki i mających za sobą też sporo modów.

Grając, podobnie jak w innym modzie (Hardwardmod), trzeba wykonywać zadania z podstawki równolegle z nowymi. Z tymi drugimi nie należy się spieszyć i wchodzić na lokacje, na których jeszcze nie byliśmy zgodnie z fabułą podstawki. Wejście na nie nie spowoduje zablokowania gry, ale możemy "uszkodzić" zadania z fabuły, znajdując i pozbywając się itemów fabularnych, albo zrobić zadania poboczne za wcześnie. Gdy przyjdziemy na lokację zgodnie z fabułą podstawki, mamy wtedy niekonsekwencję logiczną.

Co zaś dotyczy nowego zakończenia moda, związanego z działaniem jako monolitowiec, to mam bardzo i to bardzo ambiwalentne odczucia.

Jest ono jakoś niezręcznie "przyklejone". I nie wiedząc że takie jest, można go nie wykonać. Albo jest to przypadkowe zakończenie, które "dostało się" do moda, bazującego na innym modzie - albo autorzy moda nie dopracowali tego zakończenia. Dlaczego tak sądzę? A no dlatego, że pojawia się ni w pięć, ni dziesięć, kiedy odmawiamy współpracy z monolitem. U mnie się pojawiło, gdy Esc przerwałem napisy końcowe. A aż się prosi, aby zakończenie jako monolitowiec było z automatu, kiedy zgadzamy się na współpracę, zaraz po filmowej wstawce, kiedy Striełokowi przypinają do głowy elektrody. Wtedy zakończenie miałoby logiczny sens. I od samego początku powinniśmy być monolitowcem, a nie dopiero po włączeniu Mózgozwęglacza. A nawet wtedy status GG nie jest zgodny z tym, co znamy z podstawek. Atakują nas mutanty i zombi, a naukowcy na Jantarze i ochrona bunkra jest obojętna. To samo na Przedzoniu. Stalkerzy obojętni, choć ci w kociarni na Kordonie byli wrodzy.

ss_administrator_12-18-16_19-28-56_(l10u_bunker).jpg

 

Spoiler

ss_administrator_12-19-16_12-23-13_(hiding_road).jpgss_administrator_12-19-16_12-30-36_(hiding_road).jpgss_administrator_12-19-16_12-26-35_(hiding_road).jpgss_administrator_12-19-16_12-40-15_(deadcity).jpgss_administrator_12-19-16_13-26-32_(predbannik).jpgss_administrator_12-19-16_13-26-40_(predbannik).jpgss_administrator_12-19-16_13-25-43_(predbannik).jpg

ss_administrator_12-19-16_13-27-43_(predbannik).jpg

A teraz mała uwaga na temat ogołocenia ze sprzętu, przy wykonywaniu zadania dr. Monolita. Dla atrakcyjności gry, wcale nie musimy pozostawiać naszego wyposażenia gdzieś w schowku. Raz, że dostęp do niego będzie dopiero po dłuższej wędrówce po strefie, a dwa, że na tej lokacji na której działamy, jeśli nie pójdziemy na rympał, możemy znaleźć broń, amunicję, artefakty niezbędne do spokojnego wykonania zadania.

Spoiler

Broń w schowkach.

ss_administrator_12-19-16_15-03-45_(yantar_old).jpgss_administrator_12-19-16_15-06-44_(yantar_old).jpgss_administrator_12-19-16_15-07-07_(yantar_old).jpg

A zdobycznej broni mamy taki nadmiar, że trzeba ją wyrzucać. Drugie tyle wyrzuconej, spadło na ziemię.

ss_administrator_12-18-16_16-58-56_(yantar_old).jpg

 

 

Braknie nam tylko wdzianka, choćby zwykłej kurciny. O niej chyba autorzy moda zapomnieli. Ale rozliczając to zadanie, możemy kupić (kasa nam nie zniknęła) nawet egzo monolitu, nie gorsze od tego od Sacharowa.

Ten kto da radę zagrać w oryginale, powinien się na tego moda pokusić.

 

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to zakończenie też pozostawiło lekki...powiedzmy...niesmak. Na Starym Jantarze obiecujemy radzieckiemu zwiadowcy (występującemu jako generał Wehrmachtu), że nie oddamy urządzenia Doktorowi Monolitowi. Ale nie ma innej drogi, jak wykonać zadanie "Droga monolitu" - czyli tej obietnicy nie jesteśmy w stanie dotrzymać. A przełaziłem wzdłuż i wszerz całą Zonę, i gadałem ze wszystkimi NPC, żeby sprawdzić, czy nie da zrobić innego zakończenia...

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Po pójściu do Martwego Miasta przez Skrytą Dolinę:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !object->used_ai_locations() || ai().level_graph().valid_vertex_id(object->m_tNodeID)
[error]Function      : CALifeSwitchManager::add_online
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\alife_switch_manager.cpp
[error]Line          : 64
[error]Description   : Invalid vertex for object 
[error]Arguments     : af_ice22746
 
	stack trace:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil190 nawet cie lubię za zacięcie i szukanie innej drogi :D

Desperacja połączona z chęcią przemożną dostania się tam gdzie inni już byli.

W razie czego coś co już było a może pomóc, kto kombinuje ten ma, krótkie włosy a ....:

http://images.vfl.ru/ii/1483017747/6774d3fb/15492465.jpg

http://stalker-mods.clan.su/load/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja/prostranstvennyj_tonnel/5-1-0-1768?XaklCtv

p.s ale lipa! a co byłeś tam! nie ale koleś kumpeli mojej siostry mi mówił, że... . ;)

Spatial_Subway_SoC 2017.7z

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.