Skocz do zawartości

Atom


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Lubicie klasyczne Fallouty? Bo ja bardzo. Wizja Bethesdy, jak zawsze podkreślam, nie jest złą grą - ale już dobrym Falloutem niekoniecznie. Już zawsze będzie mi smutno, że Van Buren nigdy nie ujrzał światła dziennego, a klimat pierwowzorów uleciał nieodwracalnie.

Pamiętam za to projekt gry Burżuazja, która obiecywała niemalże identyczną, jak dwa pierwsze "opady radioaktywne" rozgrywkę, ale osadzoną w nieco bardziej swojskich klimatach. Przy czym "nieco" oznacza w tym wypadku tyle, że akcja gry miała dziać się w Polsce. I, podobnie jak przy Van Burenie, już zawsze będzie mi smutno, że Burżuazja umarła, w pewnym sensie wstając z grobu pod postacią potworka Afterfall: Insanity.

Ale hejże, za horyzoncie pojawił się całkiem niezły projekt, w który pograłem i... zapowiada się całkiem nieźle. Nie jest to może poziom wybitny i daleki jestem od zachwytów, ale wygląda na to, że żałoba po dwóch wymienionych wyżej tytułach może się niedługo zakończyć pod wpływem Atoma.

atom.jpg

Sami twórcy nie kryją, że bezpośrednią inspiracją dla ich produkcji są takie tytułu jak Fallout, Baldur's Gate, Wasteland czy nawet Deus Ex. Nie wiem niestety w jakim aspekcie wzorują się chociażby na tym ostatnim, ale konotacje z Falloutem są widoczne na wejściu: od menu głównego, przez znajomy system kreacji postaci, interfejs, sterowanie i, oczywiście, walkę w turach. 

Setting świata również przywodzi na myśl skojarzenia z najczęściej przywoływanym tytułem tego posta z tą różnicą, że akcja nie rozgrywa się na zachodzie, a na wschodzie. I to wschodzie pełną gębą, bo w tej wersji rzeczywistości Związek Radziecki i cały Blok Wschodni trafił szlag. Nuklearny, a jakże :)

Nie spędziłem z Atomem zbyt wiele czasu, ale jak na to, co już udało mi się zobaczyć, gra prezentuje się całkiem dobrze. Jedyne moje zastrzeżenie dotyczy sposobu ukazania świata: Sowieckie Pustkowia mają w sobie za dużo Pustkowi, a za mało "sowieckości" - oprócz cyrylicy czającej się tu i ówdzie, wódki, wraku autobusu i bardziej (nazwijmy to umownie) "słowiańskich" portretów postaci, praktycznie nic nie odróżnia tego świata od Fallouta.

Niemniej na razie przymykam oko i czekam, a Was zapraszam w dwa miejsca: na stronę gry na Steam i Kickstarterze. Szczególną uwagę zwróćcie na to drugie. Fanem tego rodzaju finansowania gier nie jestem, ale twórcy mają konkretny pomysł, nie chcą wcale dużo, a być może w zamian dostaniemy coś naprawdę fajnego.

http://store.steampowered.com/app/552620/ATOM_RPG_Postapocalyptic_indie_game/

https://www.kickstarter.com/projects/atomrpg/atom-rpg

Demo: http://files.theatomgame.com/atom.zip (archiwum zip, wersja EN i RU)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie lepsze od Wasteland2 to biorę. Szkoda że wtopiłem w tamten projekt kasę, którą chętniej zainwestował tutaj.

Dziwi mnie mała ilość pieniędzy. Piętnaście tysięcy i własny silnik? WL2 dostał 3mln ale w ogóle tego nie czuć...

Z Deus Ex jedyne co (chyba) mogą zaimplementować to historię. Konspiracje i mity które stają się rzeczywistością? To byłoby świetne. Podobnie jak w przypadku Fallouta - nowsze części Deus Ex to dobre gry ale jako kontynuacje już nie bardzo (te ciągłe gadanie o protezach doprowadzało do szału).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasteland 2 mi się nie podobał, chociaż nie grałem zbyt długo, ale chyba tu jest jednak ciut lepiej. Przynajmniej na początku.

Nie potrzebują dużo, bo już od jakiegoś czasu dłubią przy projekcie - i wydadzą grę tak czy siak, ale z walizką zielonych ma być szybsza premiera i więcej zawartości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...

Właśnie wyszedł finalny update do tej gry, v1.1 Dead City Update. Jak sama nazwa wskazuje najwięcej starano się dodać do finalnej lokacji, nowe postaci, zadania, lokacje, animacje, broń, przedmioty itd itp. Oczywiście różne poprawki do bugów znalezionych we wcześniejszych wersjach gry.

Changelog:
- 20+ New locations;
- 40+ New unique characters;
- 20+ New quests;
- Several kinds of new enemies including two types with unique AI behavior;
- Added new AI tweaking support for modders;
- Several new random encounters;
- New craft armor made out of chitin;
- New combat armor and spiked “Hedgehog” helmet;
- Throwing weapons, both custom and common;
- One new firearm and a special melee weapon;
- New global map for the metro;
- New hazards, including a radioactive sandstorm;
- New animations;
- New loading screen art;
- New sounds and effects;
- Several usable items can now be used multiple times from main slots without entering the inventory menu;
- Dzhulbars has an ability to speak in certain conditions;
- Stun works on enemies that were immune to it;
- Other new minor gameplay enhancing features;
- All of the bugs from the older version found by the testing team and the players are now fixed;

 

Teraz możemy czekać jeszcze na patch z innymi wersjami językowymi, na razie gra jest tylko po rosyjsku i angielsku ale powstaje też polonizacja.

Z dobrych nowin jeszcze w tym roku planowane jest wypuszczenie samodzielnego dodatku do gry o wstępnej nazwie kodowej Trudograd.

Gra aktualnie kosztuje 54 zł na steamie i gogu co jest bardzo atrakcyjną ceną jak za takiego "Fallouta" ;)

https://store.steampowered.com/app/552620/ATOM_RPG_Postapocalyptic_indie_game/

https://www.gog.com/game/atom_rpg_postapocalyptic_indie_game

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Po aktualizacji oznaczonej numerem 1.1 „Dead City" uwaga twórców przeszła na nowy projekt o nazwie Trudograd.

Ale i tak udało im się wypuścić niespodziankę - rzut izometryczny w grze.

bb3ddcdff0ebec8c686f606364119677c9d133ad.thumb.jpg.2a8e842588c8bcfc548c15b05aea0467.jpg

 

Pojawiły się nowe obrazki z Trudogradu, dzięki temu wiemy w jakich klimatach będzie działa się akcja.

EGh06G0WwAAiic_.thumb.jpg.a3b8bcd0d342d96ffae0ceff4ddf957f.jpgEGh06G4XYAEglrb.thumb.jpg.7d6b4e7c1d2b6de1f3b7c2bf93f560fd.jpgEGh06G5W4AM7x-0.thumb.jpg.023e5be33ae87f8443d38d324073b5b2.jpgEGh06G9WoAILZ2d.thumb.jpg.f5e6d362ef51371a2bff67c8f6c5fe3a.jpg

Premiera gdzieś w 2020 roku, może do tego czasu zrobię jakiś postęp w podstawowej grze...

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Prace nad Trudogradem idą powoli ale stabilnie.

Tak prezentuje się mapa świata w Trudogradzie.

ERk7tnrVUAAfvnK?format=jpg&name=900x900

Żródło.

Krótkie animacje pokazujące pogodę a także cięższe pancerze. Przypominają mi one mieszankę tych z Planet Alcatraz oraz Fallouta4.

A tutaj widzimy nowe narzędzia do tłumaczenia zbyt opornym osobnikom naszych racji. Trochę dziwi mnie że młot nie znalazł się w podstawowej wersji ale na szczęście twórcy już z tym sobie radzą.

Są też nowe obrazki.

EQw2zQsX0AA7N1f?format=jpg&name=small

Czyżby była możliwość poruszania się pojazdami? W takie zimno nawet nieogrzewane stalowe pudło jest lepsze niż ciskanie z kalosza. 

ENw_fgKWsAAyXEE?format=jpg&name=large

ENw_fgVWsAIH7zl?format=jpg&name=large

ENw_fgOWsAAqaji?format=jpg&name=large

 

Jako bonus - tapeta.

ATOMRPGwallpaper.thumb.jpg.ce00e9ff3e2cadb60cafa6bfcb5ac79c.jpg

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Skończyłem grę, akurat pojawił się dodatek z którym pewnie poczekam na premierę a także aktualizacje, te ekipa developerska potrafiła wypuszczać bardzo dużo. Ostatnia wyszła wczoraj i dodała lepszą optymalizację, kto grał w gry oparte na silniku Unity (na którym śmiga ATOM RPG) ten wie że z tym bywa problem.

Twórcy dodali też polską wersję, niestety mimo prac kilku ekip (w tym Fallout Corner) ktoś zawalił i wyszedł koszmarek, teraz ekipa Fallout Corner zbiera baty.

Wracając do gry to gra wręcz jest Falloutem 2 w innej skórze. Ale to dobrze bo jak czerpać inspiracje to te dobre.

Inna duża aktualizacja dodała Martwe Miasto (Dead City) i przyznam - robi wrażenie. Ruiny na powierzchni, trujące opary i radioaktywne wiatry a pod powierzchnią są tunele metra. Osiedliły się tam dwie grupy - stalkerzy i szabrownicy.

Ważnym elementem jest majsterkowanie - tworzenie prowizorycznych broni czy leków a także użytecznych przedmiotów. Nie podobało mi się tylko to, że do stworzenia leczniczych ziół musiałem mieć koniecznie Bandanę mimo ze w plecaku zalegały mi chusty babć czy bandziorów.

Mamy ludzi z historiami do opowiadania, tajemnice, krwiożercze elity, sporo zwiedzania pozostałości po starej cywilizacji która musi się dostosować.

Walka w grze jest głównie na bliższych starciach, broń biała idzie częściej w ruch bo amunicji zawsze brakuje. Pieniędzy też, tej sklepikarze nie mają za dużo.

Doskwiera nam czasami głód który pojawia się przy podróżowaniu czy odpoczywaniu. Siadamy przy ognisku i podgrzewamy coś dla najlepszego efektu. Możemy też zaparzyć sobie kawę czy czaj. Takie podbijanie statystyk jest przydatne przed walką. Generalnie jedzenie nie jest drogie ale swoje waży. Jedyna gra gdzie jedzenie kosztowało sporo to Marauder - Man of Prey, co mnie trochę dziwi. Woda w grze służy głównie do usuwania toksyn z organizmu.

Możemy też mieć samochód, paliwa znajdujemy albo przy karawanach albo na stacji uzupełnień, do tego w któreś z końcowych lokacji.

20200523180708_1.thumb.jpg.b831acfca09ba001f72d2fb3c5297f1c.jpg

20200523193908_1.thumb.jpg.fa5d860966094a0585aca5fc1f0c611e.jpg

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wsparłem projekt na Kickstarterze mając nadzieję na "rodzimy" Fallout , ale to co zrobili a może w jaki sposób potraktowano polskie tłumaczenie każe mi trzymać się na kilometr od tego studia. Niestety ja się więcej nie dam uwieść bez mocnego backgrandu od społeczności na pewno Trodgradu nie kupię :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Od czego by tu zacząć więc chyba od początku. Bracie Stalkerze ATOM zapowiedziało spolszczenie i że Fallout Center  zajmie się częścią a większość tłumaczenia miał wziąć na siebie ATOM i jego "źródła" które okazały się to grupa studentów UMK z Torunia oraz mityczny tłumacz z ich zespołu. Suma sumarum to sami zapowiedzieli że PATCH ze spolszczeniem ukażę się bodajże w czerwcu..i dostaliśmy potworka, i o ile tłumaczenie 15% FC było zajefajne to im bardziej w las w tym tłumacz google nie wyrabiał..odwalono manianę i dopiero święte oburzenie wylało kubeł ziemnej wody na devów. Tylko dzięki ludziom którzy podnieśli rękawicę i sami zaczęli od początku tłumaczyć wierzę że kiedyś otrzymamy lokalizację. Ja mam osobiście wielki ŻAL do wydawców wystarczyło, wcześniej wyłożyć co i jak wstrzymać z wypuszczeniem spolszczeniem .

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gerdhard  Najpierw należałoby postawić pytanie, ilu z tych "tłumaczących studentów", zagrało choćby raz w którąkolwiek podstawkę, lub najprostszego moda. Co z tego, że znają język, skoro nie wiedzą czego dotyczy tłumaczona treść. A błędy literowe można wyłapać tylko w grze.

A przecież nawet w podstawkach są kardynalne błędy. Choćby ATP na Kordonie. Jest to akronim rosyjskiej nazwy, a nie jej polskiego tłumaczenia. Polski to STS.

W Zewie Prypeci jest jeszcze bardziej skandaliczna wpadka. Nazwę mostu na Zatonie, pochodzącą od jego konstruktora i wykonawcy, inż. Preobrażyńskiego, zmieniono na wziętą z powietrza nazwę Przemienienia Pańskiego.

Takich perełek jest w podstawkach więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.