Skocz do zawartości
Arni

Pomysł na zadanie w S.T.A.L.K.E.R. 2

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny mój pomysł na temat powiązany z S2. Tym razem opisujemy nasze pomysły na zadania, jakie chcielibyśmy zobaczyć w grze. Schemat:

NAZWA: wpisujemy nazwę zadania

ZLECENIODAWCA: kto daje zlecenie

CEL: co mamy osiągnąć

PRZEBIEG: jak wykonywanie zadania miałoby wyglądać

NAGRODA: co dostajemy za wykonanie zlecenia

Opcjonalne - SKUTKI: opisujemy efekty wykonania zlecenia, lub co działo by się po jego wykonaniu (lub gdybyśmy się za nie nie zabrali)

 

Zgodnie z tradycją, zacznę ja :D

 

NAZWA: Poszukiwacz

ZLECENIODAWCA: Polatucha

CEL: zdobycie artefaktów, których sprzedaż pomogła by sfinansować leczenie córki Polatuchy, Nataszy

PRZEBIEG: Polatuchę spotykamy w barze 100 Radów. Po krótkiej rozmowie dowiadujemy się o tym, że ma on córkę chorującą na nowotwór. Jako że nie było go stać na pokrycie leczenia, przybył do Strefy w celu zdobycia pieniędzy na nie. Teraz prosi nas o pomoc: musimy znaleźć 7 rzadkich artefaktów, których sprzedaż sfinansowała by leczenie. Artefakty do znalezienia:

1. Czarna Meduza - mutacja artefaktu Meduza, zwiększa odporność na obrażenia chemiczne o 15%. Odnajdywalibyśmy go w opuszczonej fabryce niedaleko obozu naukowego na Jantarze, obok anomalii Galareta. Wartość: 25 000 RU.

2. Małpka - dzieło anomalii Elektro, zwiększa odporność na obrażenia od tejże anomalii o 30%, lecz jednocześnie powoduje zmniejszenie odporności na radioaktywność. Znaleźć go można przy tejże anomalii, lecz tylko na północy strefy, około 3-4 kilometrów od centrum. Wartość: 35 000 RU.

3. Iskra - artefakt nieznanego pochodzenia, prawdopodobnie dotąd znaleziono tylko 3 sztuki. Powoduje zaburzenie grawitacji wokół osoby go używającej - możliwe są wyższe i dalsze skoki. Znajdywany w Zatonie w Pogłębiarce, w tym samym miejscu, gdzie w Zewie Prypeci odnajdujemy Przemienione Koło. Wartość: 60 000 RU.

4. Muszla - powstały w anomalii Wir. Ma tylko jeden efekt działania, ale za to bardzo przydatny - noszony na pasie dezaktywuje każdą anomalię grawitacyjną do jakiej się zbliżymy na 5 sekund. Znajdywany na północy Strefy przy anomalii Wir. Wartość 65 000 RU.

5. Kostka - dzieło anomalii Spalacz. Na obecną chwilę udało się odnaleźć tylko jeden egzemplarz, a jego właściwości nie są znane. Przekazano go naukowcom z bunkra nad Jantarem. To właśnie od nich dowiadujemy się o dwóch możliwych miejscach odnalezienia artefaktu: jedno z nich to Czerwony Las a drugie to Stara Prypeć, w obu przypadkach obok anomalii go rodzącej. Wartość: 80 000.

6. Złoty Kompas - mutacja artefaktu Kompas. Zwiększa odporność na wszelkie typy obrażeń o 20%. Są dwa sposoby na jego zdobycie: wykonanie wszystkich zleceń polowań na mutanty u Zająca lub poprzez znalezienie zwykłej odmiany artefaktu, powstałej w pobliżu Anomalii Przestrzennej, a następnie wrzucenie go na 6 godzin do odpowiednich anomalii w danej kolejności: Karuzela, Spalacz, Elektro. Wartość: 250 000 RU

7. Niebieskie Serce - nieznany artefakt, o którym krążą jedynie plotki. Możliwy do zdobycia jedynie w Spokojnym Lesie - tajemniczym miejscu na zachód od Starej Prypeci o przedziwnych właściwościach: wszelkie żywe istoty tam przebywające stają się dla siebie neutralne i przebywają tam w zgodzie, nieważne, jak bardzo nienawidzą się poza nim. Wejście tam z bronią jest niemożliwe, a po drodze jest mnóstwo anomalii i innych pułapek. Artefakt dziedziczy po sobie właściwości miejsca z którego pochodzi: jego aktywacja powoduje, że przez 10 minut wszystkie istoty w promieniu 25 metrów od nas są do nas nastawione neutralnie. Z tej zdolności możemy jednak korzystać jedynie raz na dobę. Wartość 1 000 000 RU.

Po odnalezieniu wszystkich artefaktów odnosimy je do Polatuchy, kończąc zadanie.

NAGRODA: AK-74M Polatuchy z celownikiem optycznym w kamuflażu leśnym; Wzrost reputacji u Stalkerów + 50%; Ceny u Barmana niższe o 10%; Tańsza naprawa i ulepszanie ekwipunku u techników w barze 100 Radów - 10%.

SKUTKI:

Opcja 1 - Wykonanie zadania:

Radość jednak nie trwała by długo. 2 dni po wykonaniu zadania odbieramy od Polatuchy sygnał na PDA z podanym miejscem i wiadomością: "Liczę na to, że będziesz wiedział co zrobić. Dziękuję i przepraszam". Po dotarciu na miejsce odnajdujemy powieszonego Polatuchę. Po odstrzeleniu liny i przeszukaniu ciała znajdujemy wiadomość z informacją, że po otrzymaniu od nas artefaktów od razu udało mu się sprzedać wszystkie z wyjątkiem jednego, po czym skontaktował się ze szpitalem w którym była jego córka z wiadomością, że ma możliwość zapłaty za leczenie. W tym momencie otrzymał wiadomość, że jego córka zmarła w czasie, gdy my szukaliśmy dla niego artefaktów. Polatucha po tym wpada w rozpacz i przez następne 2 dni przebywa w nieznanym miejscu. W końcu pod wpływem wpływem alkoholu i załamania nerwowego popełnia samobójstwo, wieszając się. Z wiadomością otrzymywalibyśmy również położenie tajemniczego schowka, w którym Polatucha ukrył dla nas ostatni niesprzedany artefakt. Po znalezieniu schowka zdobywalibyśmy tenże artefakt - Niebieskie Serce. Końcówka wiadomości: "Dziękuję ci, że chociaż ty mi pomogłeś. Rozumiem, że dużo cię to kosztowało i że koniec nie wygląda tak jak miał wyglądać, ale jestem ci wdzięczny za wszystko, co zrobiłeś. Ale ja tak nie mogę. Świadomość, że mojej córki już nie ma... kurwa, znowu wszystko spieprzyłem. Nie dość, że jej nie uratowałem, to jeszcze nie było mnie przy niej w jej ostatnich chwilach..."

Po przeczytaniu wiadomości dokonujemy pochówku martwego Stalkera, po czym wracamy do baru i opowiadamy o tym co się stało Barmanowi.

Opcja 2 - Przyjęcie zlecenie i oddanie go niewykonanego / wysłuchanie zlecenia i nieprzyjęcie go (opcja przyjęcia zadania pojawiała by się tylko raz)

Podobnie jak w przypadku pierwszej opcji, otrzymujemy wiadomość od Polatuchy (tyle że nie po 2 dniach, a po tygodniu), jednak tym razem brzmi ona "Ciekawe czy chociaż w tym przypadku dacie radę się zachować tak jak trzeba" i miejsce wysłania wiadomości. Tak samo odnajdujemy ciało Stalkera i tą samą wiadomość, jednak z inną końcówką: "Każdy tutaj jest taki sam - potraficie się troszczyć tylko o własne dupy, a jak trzeba pomóc bliźniemu, to wszyscy wyjebane mają. Żebyście sukinsyny zdechli w męczarniach. A artefaktów to nie dostaniecie - zniszczyłem je."

Tak samo jak w pierwszej opcji, grzebiemy ciało Stalkera i wracamy opowiedzieć o wszystkim Barmanowi.

 

 

Zapraszam do dodawania swoich pomysłów. Jednocześnie przepraszam za użyte wulgaryzmy.

  • Dodatnia 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Łączna wartość tych artów to 1,5 miliona, a nagroda za ich znalezienie to kałach ;) Jak bym je zebrał i opchnął u naukowców lub handlarzy to bym w du#$e miał 10% zniżki u handlarzy i 10% zniżki na naprawy bo bym miał kasy na długą grę. Chyba, że balans handlu w Stalkerze 2 byłby zrypany jak w niktórych modach ;) Opcja 2 - przyjęcie zadania i oddanie niewykonanego, o co chodzi? Mówimy mu np, że nie damy jednak rady mu pomóc? Coś w tym stylu chyba. Jest jeszcze 3 chamska opcja z mojego opisu wyżej ;) ale wtedy przy znalezionym trupie notatka jak w opcji 2 tylko bez tego, że zniszczył arty bo to ja je znalazłem i zatrzymałem lub sprzedałem. No i wtedy raczej nie chwalimy się opowieścią Barmanowi nawet jeśli pochowaliśmy ciało :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, tom3kb napisał:

Łączna wartość tych artów to 1,5 miliona, a nagroda za ich znalezienie to kałach ;) Jak bym je zebrał i opchnął u naukowców lub handlarzy to bym w du#$e miał 10% zniżki u handlarzy i 10% zniżki na naprawy bo bym miał kasy na długą grę. Chyba, że balans handlu w Stalkerze 2 byłby zrypany jak w niektórych modach

Kasy byś nie miał, bo w moich założeniach Stalker 2 to częściowo Misery pod względem tego, jak wyglądała by ekonomia w grze. Jak byś sprzedał te arty to by ci na Egzoszkielet się uzbierało, i to bez ulepszeń.

A tak poza tym, piszesz, że miałbyś gdzieś zniżki u Barmana i na ulepszenia i naprawy. A +50% reputacji u Stalkerów to pies? ;)

5 godzin temu, tom3kb napisał:

Opcja 2 - przyjęcie zadania i oddanie niewykonanego, o co chodzi? Mówimy mu np, że nie damy jednak rady mu pomóc? Coś w tym stylu chyba.

Mniej więcej o to chodzi, jednocześnie oddawalibyśmy mu te artefakty, które udało nam się znaleźć.

5 godzin temu, tom3kb napisał:

Jest jeszcze 3 chamska opcja z mojego opisu wyżej ;) ale wtedy przy znalezionym trupie notatka jak w opcji 2 tylko bez tego, że zniszczył arty bo to ja je znalazłem i zatrzymałem lub sprzedałem. No i wtedy raczej nie chwalimy się opowieścią Barmanowi nawet jeśli pochowaliśmy ciało :)

Artefakty byłyby oznaczone jako przedmioty questowe, także byś sobie raczej nie sprzedał ani nie schował :D A żeby nie było aż tak kolorowo, to wszystkie egzemplarze byłyby unikatami w grze (przynajmniej przed zakończeniem zadania lub jego przyjęciem). A jeśli mielibyśmy już Złoty Kompas np. otrzymany od Zająca lub poddany transmutacji, to wszelkie inne sposoby jego zdobycia by się na okres wykonywania tego questa w jakiś sposób "blokowały".

Dodatkowo zadanie miałoby limit czasowy, np. 10 dni. Po tym okresie dostawalibyśmy wiadomość na PDA, a przy ciele notatkę. Jeśli oddaliśmy mu chociaż jeden artefakt, treść jak przy opcji pierwszej, lecz info o schowku pojawiało by się po oddaniu minimum dwóch artefaktów, z czego dostawalibyśmy ten z nich, który był najwięcej wart. Jeśli nie oddaliśmy mu żadnych (skończył się czas na wykonanie zadania, bo oddanie go niewykonanego pozbawiało by nas tych egzemplarzy, które byśmy posiadali), to treść ta sama, z wyjątkiem części o zniszczeniu artefaktów, które ewentualnie stawały by się naszą własnością. 

Spoiler

Kurde bela babka Hela, ja bym dla GSC jako scenarzysta mógł pracować :D;)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to zadanie jest długie, nudne i nieopłacalne, tak jak większość zadań w stalkerach... Nawet bym się nie zgodził go zacząć -.-

A poza tym to dobry pomysł. Z chęcią poczytam inne propozycje :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mi się zdaje że to zadanie typu "Przy okazji zrobię", a takie zadania nie są zazwyczaj ciekawe jeśli chodzi o mechanikę. Chodzisz sobie po zonie, robisz inne zadania i nagle znajdujesz jeden z potrzebnych artefaktów, podróżujesz dalej "O, Kolejny" i tak do końca. 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja ubóstwiam misje w których trza się skradać, więc jakieś zadanie by zakraść się do wrogiej bazy i wykraść dokumenty. :P 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi się przypomniało takie jedno zadanko, jakie bym chciał zobaczyć w S2

NAZWA: Stary przyjaciel

ZLECENIODAWCA: Zadanie rozpoczynające się automatycznie przy grobie Kła w Nowej Prypeci

CEL: Odnaleźć Kła

PRZEBIEG: Zadanie fabularne. Rozpoczynało by się po odkryciu, że obydwa groby Kła - zarówno ten w Magazynach Wojskowych, jak i ten w Nowej Prypeci - są puste i nie ma w nich ciała Stalkera. Sugeruje to, że przeżył on wydarzenia oryginalnej trylogii i nadal może przebywać gdzieś w Strefie. Teraz pozostaje go jedynie odnaleźć.

Poprzez wypytywanie kolejnych Stalkerów o Kła, w końcu natrafilibyśmy na osobnika o ksywce Kierownik, który po rozmowie okazałby się jednym z byłych członków grupy poszukiwaczy artefaktów, do której należał również i Kieł. Kierownik opuścił drużynę kilka tygodni po Kle, lecz nadal pozostawał w kontakcie z jej członkami przez pewien czas, aż do momentu utraty tego kontaktu. Po poinformowaniu go o tym, że szukamy Kła ten naprowadzałby nas na kryjówkę niedaleko Martwego Miasta, do której czasem udawał się Kieł. Po jej wspólnym przebadaniu znajdywalibyśmy zapis informujący o tym, że Kieł spotkał się z Doktorem, po czym udało mu się namierzyć Przewodnika i razem z nim udał się na poszukiwania Striełoka. Wiadomość jednak nie zawierała by żadnej informacji o tym, gdzie przebywa Doktor, ani o tym, w jakie miejsce udał się Kieł wraz z Przewodnikiem.

Niestety takowej informacji nie miałby również Kierownik, z którym rozmawialibyśmy po powrocie z kryjówki. Po rozmowie z nim zadanie na pewien okres zostało by "zamrożone". Trwało by to do czasu, gdy na zlecenie Docenta Susłowa udawalibyśmy się do X-12, laboratorium położonego na wschód od Zwęglacza (również zadanie fabularne), w celu odnalezienia dokumentacji dotyczącej schematu działania Generatorów na wschodnim brzegu Prypeci. Tuż przed wyjściem od Susłowa dowiadywalibyśmy się, że do tego samego laboratorium udała się nieznana grupa Stalkerów i Najemników i że powinniśmy się spieszyć. Po udaniu się na miejsce i wejściu do X-12 znaleźlibyśmy najpierw martwe mutanty pokroju poltergeistów i kontrolera, a w dalszej części kompleksu na dwóch Najemników, którzy by nas ogłuszyli. Po chwili zostalibyśmy zabrani do przywódcy grupy Stalkerów, którym okazałby się właśnie Kieł. Po poinformowaniu go o celu naszej wizyty, zadanie kończyło by się.

NAGRODA: Dokumenty z X-12 dotyczące specyfikacji i schematu działania Generatorów otrzymane od Kła

SKUTKI: Od Kła dowiadywalibyśmy się, jak według niego zginął Duch. Jego wersja wydarzeń została by skorygowana o tą, którą znamy z Cienia Czarnobyla - w tym momencie dowiadywalibyśmy się, że w Magazynach Wojskowych nie było tak naprawdę żadnej strzelaniny z bandytami i tajemniczym najemnikiem, a Kieł i Duch byli po prostu pod wpływem kontrolera i widzieli rzeczy, które tak naprawdę nie mają miejsca.

Po wyjściu z laboratorium spotykalibyśmy resztę grupy, w tym Przewodnika, który przekazałby nam miejsce, gdzie przebywa Doktor i nakazałby nam udanie się tam tak szybko, jak tylko oddamy dokumenty Docentowi Susłowowi.

 

Spoiler

Jeszcze mała adnotacja:

Często w swoich opisach, czy to postaci, czy teraz zadań, korzystałem z nazw Nowa i Stara Prypeć, jednocześnie nie będąc na tyle inteligentnym, żeby wytłumaczyć co mam na myśli. W skrócie, Stara Prypeć to Prypeć z prawdziwego świata, umieszczona na północny-zachód od Elektrowni. Nowa Prypeć natomiast to miasto znane z Cienia Czarnobyla, powstałe po wyprawie wojskowej o której wspomina chociażby Sidorowicz w Czystym Niebie, której efektem była ogromna emisja. W jej rezultacie powstały anomalie przestrzenne o możliwościach "klonowania" danego obszaru i były one położone w centrum Strefy i na pobliskich terenach. Były one tak ogromnych rozmiarów, że potrafiły sklonować nawet całe budynki. W Prypeci zaroiło się od takowych: klonowały od samochodów po budynki. Efektem tegoż było pojawienie się na południe od Elektrowni tak zwanej Nowej Prypeci, złożonej z niektórych budynków i ulic oryginalnego miasta. Wszelkie anomalie przestrzenne zdolne tworzyć kopie przedmiotów, budynków i obszarów trafiających do nich po kilku dniach zniknęły całkowicie i już ich nigdy nie widziano, lecz efekty ich działania pozostały.

 

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@MakleR chyba dobrze podsumował to zadanie jako takie robiące się przy okazji, już się sporo takich narobiło w modach :) Plus, że nie ma tak jak w soliankach czy op 2, że przynieś mi 7 kotletów, 10 meduz, 8 grawli, 12 sprężyn itd :) @Arni Plus za ogólnie zły finał qusta. No i za szersze rozpisanie się na te moje wątpliwości co do wariantów.

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×

Ważny komunikat

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność