Skocz do zawartości

Czas Sojuszu - Więź czasów (III część serii)


Rekomendowane odpowiedzi

Kolejna porada. Jedno z zadań wymaga przeszukania grobów aż na trzech lokacjach. A jest ich na nich całkiem sporo. Poszukiwana skrzynka z amunicją spawnuje się losowo. Gdzie należy szukać, pokazuje poniższy poradnik, który znalazłem na stronie moda. Jego autor jest pod ostatnim screenem. Ja go tylko przetłumaczyłem.

Krzyże z amunicją.odt

A artefakt na wymianę dla Fantoma jest:

Spoiler

Na Jupiterze. Na lądowisku śmigłowców. Radzą szukać z Welesem, bo na Swarogu jest prawie niewidoczny, zamazany anomaliami.

Powodzenia w szukaniu.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

@kondotierTego Sledopyta to dostaje się za oddanie trzech pojemników tych, co Leśnikowi musimy dać. Ale skoro go nie dostałeś, to może dlatego, że są rozdawane losowe osiągnięcia. Na tym filmie jest pokazane, jak gracz dostaje za pojemniki:

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil190 - Masz rację, bo w zależności od dokonanych wyborów realizacji zadań, dalszy ciąg moda jest różny. Na stronie moda jest taka informacja, że nie ma możliwości wydania jakiegoś liniowego poradnika, bo się nie da. Scenariusz jest zależny od gry. I to w tym modzie jest atrakcyjne. Można powiedzieć "Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz".

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Jest dużo wyborów - są zaznaczone kolorami, np. w przypadku wytropienia zabójcy jest zielony, żółty, niebieski i biały. Nie jestem do końca pewien, ale żółty charakteryzuje odmowę, np. w jakichś zadaniach. 

A tu dwa zdjęcia na potwierdzenie, że jeżeli podzielimy się z Leną połową pieniędzy (100000 dostajemy) to dostaniemy namiary na 7 schowków w Mrocznym Parowie:

ss_kamil190_02-07-18_11-48-27_(l05_bar).thumb.jpg.b954ca54b98845e2f23389bd33d1c68b.jpgss_kamil190_02-07-18_11-48-37_(l05_bar).thumb.jpg.933fa76626557c8143115e1b6e0ae965.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

Znowu wybory dwa....:

 

Albo wziąść koordynaty miejsc, gdzie te skrzynki są, albo iść do Leny.

ss_kamil190_02-07-18_15-45-09_(l05_bar).thumb.jpg.ed81e55a260dc62cc82f19bbc2eeeb7c.jpg

Albo zabić Świadomość-Z, albo kupić u handlarza Monolitu.

ss_kamil190_02-07-18_15-47-40_(l05_bar).thumb.jpg.78de41fc4eb950e2402d20592c6d1248.jpg

Albo kupić, albo nie kupić i wytępić Świadomość-Z na Jupiterze.

ss_kamil190_02-07-18_15-50-25_(redlim).thumb.jpg.eb2eedc206e84fffba6e40c230e5906c.jpg

Oto co trzeba wziąść. Jeżeli weźmiemy wszystko to wybuchniemy po 20 sekundach. Biorąc wszystko bierzemy też i bombę.

 

ss_kamil190_02-07-18_15-45-33_(l05_bar).jpg

ss_kamil190_02-07-18_16-01-43_(l10_radar).jpg

ss_kamil190_02-07-18_16-01-57_(l10_radar).jpg

I znowu wybór: albo idziemy odstrzelić bandę Szurupa albo płacimy 100 tysięcy - można się potargować do 50 tysięcy.

 

ss_kamil190_02-07-18_16-19-56_(jupiter).thumb.jpg.907ac0773498bfced5f0e680fa98ca39.jpg

Przy wzięciu wariantu z zapłatą (50 tyś.), dostajemy od Kławy namiar na schowek i fleszkę z informacją o przejściu z Jupitera na Okolice Limańska (Północ). Zauważyłem, że przy wzięciu zadania na znalezienie tych części do ulepszenia teleportu dostajemy też informację od Leśnika, że Teleporter w Bazie Sojuszu może nas przenieść na Radar.

 

 ss_kamil190_02-07-18_16-24-25_(jupiter).thumb.jpg.c2ac45a2347ebd1ac371790502b711c9.jpg

#Edit. Gdy przejrzałem film na youtube to jednak później był ten teleport na Radar i fleszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzieliłem się z Leną pieniędzmi i nie dostałem. Widocznie coś zrobiłem, co się modowi nie spodobało.

Kiedy NPCe proponują pieniądze lub schowek, brałem schowek. Tak dorobiłem się Sajgi, snajperki Baretty. Były też NATOwskie karabiny. Jest więcej gry, bo schowek trzeba odnaleźć ( jest znacznik ) i zabrać. A zawsze ktoś lub coś stoi na przeszkodzie.

Wszedłem w anomalię Samobójca i znalazłem jakiś super pancerz.

ss_administrator_02-07-18_17-25-25_(jupiter).thumb.jpg.beaef5951d9df5a2996a8bad9abae59f.jpg

Mam już za sobą działania w Prypeci, ostrych strzelań było sporo. Wróciłem na Jupiter licząc na bliskie zakończenie, a tu nowe zaproszenia na rozmowy.

DODANO.

W tym wpisie pokazałem stakerkę-kontrolera ze swoja bandą.

https://stalkerteam.pl/topic/10780-czas-sojuszu-więź-czasów-3-część-serii/?do=findComment&comment=123201

A tu ona, kiedy z dobroci serca oddałem jej artefakt Serce matki.

ss_administrator_02-07-18_13-47-13_(jupiter).thumb.jpg.60d4c800e919a053286ffdfc9148385b.jpg

Widząc taki efekt, pomogłem również takim jak ona wcześniej. Już dostali komplet artefaktów, ale nie bylem jeszcze u nich po tym fakcie.

ss_administrator_02-07-18_13-48-02_(jupiter).thumb.jpg.e8071e527dae2d19da32a13881266ca0.jpg

Ten dodatek do podstawowego moda, jest na równi z nim atrakcyjny w grze. Tak że każdemu kto będzie grał, radzę wybrać opcję ;pozostania w grze. Lena na pewno poczeka z naszymi oświadczynami, jak czeka Sesia na Saszę Diegtiarowa.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU.

ss_administrator_02-09-18_15-59-08_(pripyat).thumb.jpg.36d9fb3706e5d943e5fa967fb5845011.jpg

Wszystko co dobre, ma jednak swój koniec. Mod ukończony. Już po raz drugi zobaczyłem okno z zapytaniem, czy chcę wyjść ze Strefy definitywnie, bez możliwości powrotu.

ss_administrator_02-09-18_20-40-40_(pripyat).thumb.jpg.ad59c69c330d8fbbd37e74aa1af65dd5.jpgss_administrator_02-09-18_20-40-58_(pripyat).thumb.jpg.376671c51e4f30b30377b6c767977438.jpg

Kiedy się zgodziłem, zobaczyłem filmik, a w nim opowiedziano dalsze losy braci Saszy i Paszy Diegtiarowów. Siesa u mnie przeżyła atak na CHU Jubileuszowe. Ale musiałem powtarzać, bo się pchała "gieroiczesko" gdzie nie trzeba. Musiałem ją własną piersią, dosłownie, osłaniać i brać kule na siebie. Ciekawe, gdybym pozwolił jej zginąć, czy treść filmiku byłaby inna.

Powtórzyłem grę i dałem odmowę wyjścia. I faktycznie dopiero wtedy zaczyna się free-play.

Na screenie widziani oczyma GG=Paszy brat Sasza i obie ich narzeczone.

500

A w Prypeci różnie. Jedni żyją w spokoju, a inni nadal się zwalczają.

Spoiler

ss_administrator_02-09-18_19-48-18_(pripyat).thumb.jpg.b988034d00463df0e7d3d83fbc791b01.jpgss_administrator_02-09-18_19-52-11_(pripyat).thumb.jpg.1851c0142d7c6067462392f2e49ceec0.jpg

A diabelskie koło nadal się nie kręci.

ss_administrator_02-09-18_15-59-47_(pripyat).thumb.jpg.bbc441979c11b046f5e72208722a1ef0.jpg

 

Poszedłem na swoją złodziejską bazę na Jupiterze, zrobiłem porządek w posiadanym inwentarzu. Zbędne do handlarza, a reszta mogąca się w Strefie przydać, a nie używana, w sejfie. Daję screena czego dorobił się początkowy gołodupiec. I zobaczcie ile ma kasy. Będzie miała co Lena wydawać.

ss_administrator_02-09-18_20-37-56_(jupiter).thumb.jpg.bfa1c20388819a44ff0f35b8f33aacc9.jpg

A co dotyczy oceny moda. Mnie się osobiście mod podobał, grałem z wielką przyjemnością. Mod o dobrym balansie, tak oddziaływań między stalkerskich, jak i odporności mutantów. Spora ilość różnej broni, pancerzy, pozwala na spokojną grę z odpowiednim wyposażeniem, coraz lepszym w miarę postępu gry. Ale zamiast być łasym na kasę za zadania, trzeba brać schowki i się do nich pofatygować. Patrząc na zakończenie z wyjściem ze Strefy, chyba autorzy moda dali sobie furtkę, na jeszcze jedną część.

Tak że gdy zostanie zrobione tłumaczenie, wszystkim polecam tego moda.   A tych którzy nie mieli z nim jeszcze do czynienia, odsyłam do jego 1. części - "Prypeć - Czas rozliczeń" .

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil190 - No to mod jest dla Ciebie bardziej szczodry. Ja dostałem tylko Spasiciela. Nie bylem sprawdzić, czy reszta bandy Klawy-kontrolerki też się "wyleczyła", może wtedy bym coś dostał.

A przypuszczam, że ten schowek może być w tym taborze koło wyrobiska. W jednym z kontenerów jest jama. Tam w ZP był magazyn Wolności.

Druga możliwość, to właz kanałowy na stacyjce i trzecia, wieża Zulusa. Ja ją do końca miałem zamkniętą.

Jak będziesz robił zadania w Prypeci na odbicie teatru, księgarni i pralni, to zaliczenie zadań następuje ze sporym opóźnieniem. U mnie zaliczyło jak odszedłem conajmniej połowę lokacji od obiektu.

I kilka klimatycznych.

Naznaczony przez Zonę, może sobie pozwolić bez ukrycia obserwować emisje.

ss_administrator_02-08-18_17-25-31_(l05_bar).thumb.jpg.0127eb24942b18ef13b5056bbf61f62d.jpgss_administrator_02-08-18_17-50-21_(l10_radar).thumb.jpg.ae52dc89c1089f2e3f53e340ada9f0a8.jpg

Musi czasem grać we mgle.                                                     Popatrzcie na zegar. A ciemno jak prawie w nocy.

ss_administrator_02-09-18_14-10-18_(l10_radar).thumb.jpg.37c90014040ac4bc429a351261b6838d.jpgss_administrator_02-09-18_14-11-28_(l10_radar).thumb.jpg.b5e7b91c1b5cc9c0ae57a0ea9ce88d5a.jpg

Lecz też rozkoszować się urokliwymi pejzażami.

ss_administrator_02-09-18_11-57-08_(military).thumb.jpg.84323a223da8125fe4dec85e7956bac6.jpgss_administrator_02-09-18_12-46-01_(k01_darkscape).thumb.jpg.3f0bd72a920de3910250a83e3558ef2f.jpg

A wracając do osiągnięć. Przy ich opisie jest wyraźnie zaznaczone, że te bezwarunkowe, dostajemy uznaniowo. Mod może je dać, albo nie. Stąd była informacja, że nie będzie nigdy dwóch identycznych rozgrywek. Każdy sobie rzepkę skrobie.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sumie mam ich 8. Mam tego Przyjaciela sojuszu i za zebranie 800 000 ru, Sostojatielnowo klienta.

Ma mod jakiś algorytm przydzielania tych osiągnięć i przy prawie identycznej grze, można dostać lub nie. Ale najważniejszym osiągnięciem jest to okienko z zapytaniem, czy ostajesz w Strefie, czy robisz papa.

I coś dla oka.

ss_administrator_02-09-18_11-57-47_(military).thumb.jpg.b0d40d2ee4aefac0675f37518471ea90.jpgss_administrator_02-09-18_15-02-47_(l12_stancia).thumb.jpg.c4525ff00cfe8630a0394b710c178a2a.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Stalker76 - Jeszcze nie. Ale przecież masz do obskoczenia cz.1 Prypeć - Czas rozliczeń.

Bądź konsekwentny i zrób ją, zanim przetłumaczą cz.3.

Zanim jednak przystąpisz do gry, dobrze zapoznaj się z poradami, jak wprowadzać kody do schowków, gdzie one są.

W razie potrzeby, postaw pytanie w temacie cz.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

ss_kamil190_02-25-18_20-45-10_(l12_stancia).thumb.jpg.5567e2b1a1baa1b1baeb2410db0c014a.jpg

Wreszcie ukończyłem moda. Trochę nużące jest bieganie po Czarnobylu od punktu do punktu, szczególnie w grze Snajper - jeden strzał, jeden trup (chodzi o grę w tym modzie, w której zabijamy mutanty w Czarnobylu), no ale jakoś się udało to zrobić. Nie udało mi się wszystkich osiągnięć zdobyć. Aby zdobyć osiągnięcie Autorytet, trzeba zbierać te osiągnięcia, które dają jeden punkt. Po zdobyciu 15 punktów, dostajemy to osiągnięcie. Jeden artefakt mi się zadział, ale to dlatego, że nie wybrałem usuwania min, tylko wziąłem zestrzelenie śmigłowca.

Ogólnie rzecz biorąc, podobał mi się mod. Było szukanie schowków, było też i rozwalanie wrogów. Postacie nowe - chodzi mi o Świadomość-Z. Ocena wg mnie to 3.9/5. 

Lekarstwo na nich podziałało:

Spoiler

ss_kamil190_02-25-18_21-06-55_(jupiter).thumb.jpg.02392d9938d8ee38685bd4ad19d97634.jpgss_kamil190_02-25-18_21-06-52_(jupiter).thumb.jpg.9aa305811941744170e8678b77e76ba2.jpg

Końcowy ekwipunek:

Spoiler

ss_kamil190_02-25-18_21-22-28_(l05_bar).thumb.jpg.a7ac742589ddc0ff8193d561f3960c6d.jpgss_kamil190_02-25-18_21-22-31_(l05_bar).thumb.jpg.221049b3223925ed994fffde11d42439.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil190  -  :brawo:.

Nie doszedłem do tego, jakie opcje należy wybierać, aby dostać wszystkie osiągnięcia. Ale coś mi się wydaje, że branie tylko tych zielonych, tego nie spowoduje.

Nazbierałeś tego trochę :thumbupright: . Ja pozbywałem się zbędnego sprzętu, aby nie obciążać pamięci kompa.

Też spowodowałem odmutantowienie kompanów Klawy,

ss_administrator_02-07-18_13-48-02_(jupiter).thumb.jpg.09a056e64e125f5f302c4ade0e6420b6.jpgss_administrator_02-10-18_18-52-07_(jupiter).thumb.jpg.f557f6369c243deb0bea1129c292687c.jpgss_administrator_02-07-18_13-47-13_(jupiter).thumb.jpg.72c2a556f66f70f031096dd45407496c.jpg

licząc na jakąś wdzięczność za to od nich lub od niej. Ale bez efektu.

Ale dodam, że ta część moda, jest bardziej przychylna graczom, niż dwie poprzednie.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od jakiegoś czasu zagrywam się tym modem, w mojej ocenie jest świetny, chociaż początek niezbyt mnie zachęcał (rozgrywka bandytą i pod dyktando O-Świadomości), ale w miarę posuwania się do przodu coraz bardziej mnie wciągał. Bardzo fajna fabuła i mało przeładowana zadaniami pobocznymi z wieloma zwrotami akcji (jest też wątek detektywistyczny w bazie sojuszu czyli Barze).

Fajne połączenie lokacji Limańsk z Rudym Lasem bez potrzeby przeładowania gry. Ciekawe rozwiązanie z głównym teleportem w bazie sojuszu (arena w barze), gdzieś w którymś modzie już spotkałem się z tym rozwiązaniem. Sporo ciekawych innych rozwiązań np. ręczne skanery uruchamiające teleporty na danych lokacjach i wiele innych. 

ss_mkk7_03-09-18_17-31-42_(l05_bar).thumb.jpg.754b71c9c10b93f0adc39e9c8c292bfe.jpg

Ładny kociak u mechanika na terenie baru.

ss_mkk7_02-23-18_17-56-14_(l05_bar).thumb.jpg.d505ebdcb52abeca57ee9a9adb31f5a4.jpg

Stworek (były stalker), którego teoretycznie ubijamy artefaktem (pisał o nim @kamil190) pojawia się później pod postacią Białego Wilka, czyli jednak przywracamy mu ludzką postać.

ss_mkk7_03-05-18_16-51-01_(redlim).thumb.jpg.878b948bb8ad83c48e4c11adcf2d8694.jpgss_mkk7_03-08-18_20-23-20_(redlim).thumb.jpg.cd98c32b08e0f6ced3343d8993bbfbc4.jpg

Obecnie zdobyłem komponenty do teleportu dla naukowca Leśnika. Lena mnie wypuściła w maliny, za otrzymanie ich od niej miałem zlikwidować bandę na składach kontenerów (można też wybrać opcję zapłaty za wynajem innych do tego zadania), a mało co nie zlikwidowałem klawiatury (cholery w jakichś super egzoszkieletach i z bronią wyglądającą na zwykła, a czasami wystarczyła jedna kulka i ja w usprawnionym egzo na maksa padałem jak mucha). Nie ma co się bardzo rozpisywać, @kamil190 i @kondotier sporo już w temacie napisali. 

Według mnie mod zdecydowanie nadaje się do polonizacji i powinien być przetłumaczony, bo jest tego wart.

 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mkk7 - Ten mod, to trzecia część serialu "Czasu Sojuszu". Te części wychodziły nie po kolei, więc stara ich numeracja mogła wprowadzać w błąd. Teraz już to jest naprawione i gracz przestrzegając numeracji się nie pomyli. Może przypomnę historię tego moda.

Najpierw był Gladiator. Urywał się niedokończony, ale z informacją że będzie dalszy ciąg, pozwalający grać z ostatniego zapisu.

Kolejną częścią, był "Czas Sojuszu". Jednak autorzy moda nie dotrzymali słowa. Gladiator był jego częścią składową i trzeba było grać od początku. Tak że teraz granie w Gladiatora nie ma najmniejszego sensu.

Następnie pojawiła się "Prypeć. Czas rozliczeń", ale okazała się prequelem pokazującym jak doszło do sojuszu wszystkich zwaśnionych formacji. I chcąc mieć grę "po kolei", przygodę z modem trzeba zaczynać od niego.

"Więź czasów" jest trzecią, na razie ostatnią częścią. Jednak autorzy trylogii zostawili sobie furtkę na kontynuowanie przygód braci, Paszy i Saszy Diegtiarowów, oraz ich narzeczonych. Z czasem może i żon, oraz potomstwa.

Lokacja Bar, jest tą samą co w  "Czas Sojuszu", więc i rozwiązania z teleportacją pozostały te same.

Może któryś z tłumaczy-solistów podejmie się tłumaczenia, bo faktycznie warto by było zamknąć cały ten cykl tłumaczeń.

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier wiem że to trzecia część serii, poprzednie też ograłem chociaż już dość dawno i przy tej ilości modów trochę mało się już pamięta z poprzednich części. Kiedyś @smox pytał czy warto zabrać się za tłumaczenie tego, więc może to zrobi, ja gorąco go do tego zachęcam.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie ukończyłem główną fabułę moda (oczywiście wybrałem opcje pozostania). Jak pisałem wcześniej jestem pod wrażeniem tej modyfikacji, fajna rozgrywka z wieloma zwrotami akcji.

W trakcie wysadzania teleportu O-Świadomości w Lab X-5 wydaje się, że GG musi zginąć (taki gieroj, chciał się poświęcić :020:), ale okazuje się że ratuje nas szefowa Amazonek, która ma zdolności teleportacji (wcześniej to my je ratujemy i są pod opieką sojuszu, gdzieś ukryte). Jak się okazuje, są w sztolni w Rudym Lesie.

Teleport w X5.                                                                                    Nowa siedziba Amazonek.

ss_mkk7_03-16-18_17-24-20_(l15u_pripyat_und).thumb.jpg.95da38585522843b9c7ffe2fa3bf3420.jpgss_mkk7_03-19-18_19-01-46_(redlim).thumb.jpg.e7416a579fc42fdaacac7b22380104fc.jpg

Tam dostajemy eksperymentalny preparat O-Świadomości i lądujemy w Rudym Lesie bez broni i artów (równoległa rzeczywistość, pełna zombiaków i wcześniej uśmierconych znanych nam postaci). Kilka zagadek do rozwiązania od nich, zdobyty nóż kata i możliwość powrotu do naszej rzeczywistości.

Zakończenie głównej linii to atak na kompleks przeciwlotniczy Wołchow w lokacji Jupiter, zebranie tam dokumentów i dysków w ostatnim labie O-Świadomości i zniszczenie ich w zaminowanym plecaku (nic nie wkładamy do niego, po prostu kładziemy na ziemi i oddalany się na bezpieczną odległość).

ss_mkk7_03-20-18_20-00-12_(jupiter).thumb.jpg.cfa873e2b5da8e6c025ac2d6d9bb4461.jpgss_mkk7_03-21-18_16-35-25_(jupiter).thumb.jpg.62b90ddcc7ab53713667449bc0b68aa7.jpg

Ostatni szef tego labu wysłany w zaświaty.                                 Końcowa rozmowa z podstawowej fabuły i wybór.

ss_mkk7_03-21-18_16-47-15_(jupiter).thumb.jpg.53f841270e696025734333a9e0e746d8.jpg  ss_mkk7_03-21-18_16-45-24_(jupiter).thumb.jpg.b4561fe4c807151065c5aded0673c0b8.jpg

Free play, zrobiłem zdania w ciemnej dolinie, trochę brak tych teleportów (teraz trzeba wszędzie per per pedes, lub BTR-em, szkoda że uzbrojenie w nim nie działa :041:). Zadania typu idź i załatw i tak ci nie zapłacimy, co znajdziesz to twoje  :). Ta część może już nie jest tak atrakcyjna jak podstawowa fabuła moda, ale dokończyć wypada  z ciekawości.

ss_mkk7_03-21-18_17-14-01_(k01_darkscape).thumb.jpg.bfa08ae4a04d9ae74cbb7c8d09e40b29.jpgss_mkk7_03-21-18_17-15-46_(k01_darkscape).thumb.jpg.f4835525075c7280a5fdcbebcb82fd9b.jpg

 

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.