Jump to content
vidkunsen

«Thorny Way» - Ciernista droga ("Тернистый путь")

Recommended Posts

29011539.jpg

Nazwa: «Thorny Way» - Тернистый путь ("Ciernista droga")
Platforma: Zew Prypeci | Patch: 1.6.02
Twórca: Nktk
Data wyjścia: 26 grudnia, 2019 r.

Modyfikacja opowiada o losie byłego najemnika o imieniu Den. Wydarzenia gry będą rozgrywać się na wszystkich lokacjach oryginalnego Zewu Prypeci. Także chciałoby się wspomnieć, że mod «Thorny Way» jest tylko prologiem do modyfikacji «Sunken into Oblivion», w którym będą konsekwencje wydarzeń «Thorny Way».

Fabuła:

Spoiler

W 2013 roku, rok później po wydarzeniach z oryginalnej fabuły Zewu Prypeci, grupa najemników dowodzona przez Morgana, wypełnia postawione przed nimi zadanie - znaleźć w laboratorium "X8" dokumentację o projekcie "Возрождение"("Odrodzenie"), zaplanowane przez naukowców z frakcji Świadomość-Z. Zszedłszy do laboratorium, główny bohater znajduje tam dokumenty, ale z powodu wmieszania się nieznanego stalkera, traci dokumenty. Zadanie nie powiodło się. Z tego powodu nasz bohater musiał opuścić szeregi najemników.

2015 rok. Den stał się wolnym stalkerem, jako "miejsce zamieszkania" wybrał starą barkę na Zatonie, powoli zarabiając sobie na beztroskie życie za perymetrem Zony, ale nagle na jego PDA przychodzi wiadomość od nieznanego stalkera z prośbą o pójście do warsztatów podstacji. Czym okaże się to spotkanie dla naszego bohatera? Tego dowiecie się w modyfikacji «Thorny Way».

Cechy modyfikacji:

Spoiler

• Nowa fabularna linia, która zajmie parę wieczorów.
• Około 20 pobocznych misji i około 10 głównych.
• 5 lokacji, które są z oryginalnego Zewu Prypeci.

Instrukcja instalacji:

Spoiler

Na polską wersję gry:

1. Zainstalować czystą kopię 'Zew Prypeci' z patchem '1.6.02' (pominąć element, jeśli już zainstalowano).
2. Rozpakować pobrane archiwum z modyfikacją.
3. Skopiować foldery 'gamedata' i 'bin' z archiwum, w folder z zainstalowaną grą.

4. Skopiować do głównego katalogu gry folder gamedata ze spolszczeniem.

5. Wchodzimy do głównego katalogu gry i do ...\gamedata\configs i otwieramy plik localization.ltx.

Mamy w nim:


[string_table]
language        = rus
font_prefix     = ;_west ;_cent

files = string_table_enc_mutants

Zmieniamy rus na pol.


[string_table]
language        = pol
font_prefix     = ;_west ;_cent

files = string_table_enc_mutants

6. Gramy.

UWAGA:

Jeśli po uruchomieniu moda w menu mamy błędy w wyrazach, tak samo po rozpoczęciu gry mamy dziwne wyrazy z dużą ilością błędów, często z niektórymi literami rosyjskimi. Wychodzimy z gry.

Wchodzimy do gamedata\configs i kasujemy/usuwamy plik localization.ltx.

Uruchamiamy ponownie grę i teraz powinno wszystko być już dobrze.

Linki:

Fix'y dla modyfikacji:

Spoiler

Fix 1.1:
1. Wyłączona animacja przyjmowania jedzenia, picia, medykamentów, itp.
2. Poprawione błędy w dialogach
3. Znaleziony i naprawiony wylot przy ulepszaniu zbroi SSP-99 «Эколог» i SSP-99М «VEGA»
4. Poprawiony błąd z kontenerem na cementowni
5. Poprawiony błąd z sejfem «monolitowców» w KBO «Jubilejnym»
6. Zmienione właściwości niektórych przedmiotów
7. Poprawiony wylot death_manager.script:150: attempt to index field (Był związany ze zmianą poziomu trudności w ustawieniach)
8. Dodano opis dla ulepszonej «Protect'y»
9. Poprawiony błąd, związany z misją «Эксклюзивный заказ» ("Ekskluzywne zamówienie") (Zadanie nie aktualizowało się, po tym jak aktor oddaje «SEVĘ» Гвоздю ["Gwoździowi"])
10. Zmienione nagrody za niektóre misje
11. Małe poprawki

Finalny fix 1.2:
1. Przywrócono ukrycia od emisji, które wcześniej były niedostępne
2. Wycięto misję «Путь на плато» ("Droga na płaskowyż")
3. Nowy hud (wzięty z Autumn Aurora)
4. Zmieniono startowy ekwipunek + dodano rzeczy w osobisty plecak na barce
5. Poprawione charakterystyki egzoszkieletów
6. Poprawione małe błędy
7. Nowe tekstury broni
8. Na «Skadowsku» dodano mechanika i medyka
9. Teraz części ciał mutantów można sprzedawać Brodaczowi i Traperowi
10. Dopracowanie małych aspektów modyfikacji

Instalacja fix'ów:
Przekopiować folder gamedata w folder, gdzie jest zainstalowany mod, ze zgodą na zamianę plików.

Uwaga: TRZEBA ROZPOCZĄĆ NOWĄ GRĘ OBOWIĄZKOWO

Fix 1.1 + 1.2: Yandex Disk [26.5 MB]

https://drive.google.com/file/d/14qGsY871IKZEgtCMitJEQKVqyPlHBaqe/view

https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZcex2kZo77mEvcI9CbOtnGtG6R7myzccXG7

Polonizacja:

Spoiler

Z naszej pobieralni:

https://zone.stalkerteam.pl/file/309

 

Poprawki i dodatki:

Spoiler

1. Wyłączenie wytrzymałości postaci - Yandex Disk | Podziękowania: Brat904.
2. Oryginalna minimapa ZP i xrgame dla zmiany kąta widzenia (w konsoli wprowadzić cam_fov i wartość) -
Yandex Disk | Podziękowania: Rain_11-03_98

Screeny:

Spoiler

29011540290115412901154229011543

Wideo:

Spoiler

 

Źródło:

ap-pro.ru

 

ReadMe.txt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod bezproblemowo uruchomiony na rosyjskiej podstawce. Całkowicie nowa fabuła i zadania. Bardzo fajna, przyjemna dla oka grafika. Na razie pobiegałem po Zatonie. Przy okazji zadań, znalazłem kilka schowków zapamiętanych z podstawki. Mam co na grzbiet włożyć, z czego strzelać i co jeść. Bo jeść i pić trzeba.

Mod daje swój skromny HUD, ale można go zmienić na ten z ZP. I jest oficjalny czit na nie męczenie się GB. A tu kilka zrzutów ekranu, więcej w Klimatycznych.

ss_administrator_12-28-19_14-28-05_(zaton).thumb.jpg.662cf7dba1b312ae6e3375e8d8b44689.jpg

              HUD z moda                                                                                   I z ZP

ss_administrator_12-28-19_13-20-45_(zaton).thumb.jpg.1cf1d1c871742689e0b1d7816ce942a8.jpgss_administrator_12-28-19_14-49-14_(zaton).thumb.jpg.1d256822c1cee11736dce07a41a4c8d0.jpg

U handlarzy

ss_administrator_12-28-19_15-01-27_(zaton).thumb.jpg.27e326a92b2c2fc7658197640a72b3b1.jpgss_administrator_12-28-19_15-17-10_(zaton).thumb.jpg.87f1e11d1f131add4b27d2582ad228b2.jpg

Widok przez lornetkę

ss_administrator_12-28-19_14-59-02_(zaton).thumb.jpg.4c475f3c820daa231dcda089f4c2ab7a.jpg

Nie oceniam, aby nie zapeszyć.

DODANO: 29-12 ma być duży patch. A w Sylwestra nowa poprawiona wersja moda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem co jakiś czas wyloty, brak bambetli w zadaniu na detale dla radiostacji na Zatonie et cetera. 

Pobrałem moda - tzw. redukx z: https://yadi.sk/d/0X5VLfw8TD4uWA

Rozłozylem i podmienilem cała gamedatę.

Teraz przeszedłem kwesta na atak szturmowika Mi-24, znowu na Janowie, dialog i gram dalej.

 

ss_tomahawk_12-29-19_11-34-40_(jupiter_underground).jpg

Ostatni dialog, potem cdn.:

 

ss_tomahawk_12-29-19_12-36-04_(jupiter_underground).jpg

Edited by vidkunsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autor moda dał informację, że dzisiaj wieczorem będzie globalny patch, wymagający nowej gry.

Mimo tego, że do tej pory nie miałem większych problemów, pobiorę i zagram od początku.

 

DODANO:

Coś mi się kojarzy, że albo ten mod w jakiejś fazie prabety już był, albo nawiązuje do innego moda, w którym rządził syndykat najemników.

Bo przecież w ZP, większość graczy likwidowała Morgana w leśnictwie i tylko niewielu brało zadanie na jego ochronę od Sowy, a jeszcze mniej potrafiło go uratować i mieć dalszy ciąg rozgrywki z nim na Janowie. Na forum moda nikt o to nie zapytał. Pytali raczej o dalszy ciąg tego moda.

@vidkunsen  Coś w pamięci nie zostało?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz po wstawieniu oryginalnego HUDu z ZP, wygląda on tak"

ss_administrator_12-29-19_23-28-50_(zaton).thumb.jpg.e2e5900a20c974f40838fffc07f6a1c4.jpg

Mapa zjechała na dół, brak w niej zegara, licznik NPCów nie działa i kompas nie tam gdzie trzeba. Ale to nie wina moda. Będzie musiał ten co ten HUD dodał, pozmieniać w nim ustawienia. Z oryginalnym HUDem, ciężko, za mało informacji. Spore zmiany w kwestowych NPCach, ale co najważniejsze, na starcie dostajemy więcej sprzętu w tym detektor. Już na Zatonie można znaleźć artefakty, co ułatwia nieco grę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PODBICIE TEMATU.

Mod z patchem 1.2 jest już prawie jak należy. Jeszcze małe problemy ze spawnem kwestowych artefaktów we właściwym czasie. Fabuła sensowna, nie mająca nic wspólnego z tą z ZP. Jak na razie rozwiązuję zadania w należytej kolejności. No i parę zrzutów ekranu na zachętę dla jakiegoś aktywnego tłumacza.

ss_administrator_12-30-19_19-11-38_(zaton).thumb.jpg.2d9820d222143f8c916dd2aa963f491a.jpgss_administrator_12-30-19_20-11-27_(zaton).thumb.jpg.ce4d0665494f11c112f931150eaa97a5.jpgss_administrator_12-30-19_20-47-44_(zaton).thumb.jpg.f9443672b5c48831818eaad2dd1c69d3.jpgss_administrator_12-30-19_21-23-36_(zaton).thumb.jpg.aa83327fe1e84edd95e5b6998946cb66.jpg

ss_administrator_12-30-19_21-26-49_(jupiter).thumb.jpg.615985217a3d395f869ab928d7014761.jpgss_administrator_12-30-19_21-27-42_(jupiter).thumb.jpg.eb2bb7f022777cbcd7b8cd959b50e908.jpgss_administrator_12-30-19_21-52-34_(jupiter).thumb.jpg.090e2d6d7c939acdbc3a3b05de853a45.jpgss_administrator_12-30-19_21-57-10_(jupiter).thumb.jpg.2d953406ec456597c4786192ee71a20b.jpg

Mod nas zabezpiecza, abyśmy się nie nudzili, na każdym kroku coś podrzuci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOLEJNE PODBICIE.

No i osiągnąłem jedną z końcówek moda. Rezygnujemy z dalszego gnania za ściganym i wracamy na Wielką Ziemię. Pomaga nam w tym stary znajomy Noe.

ss_administrator_01-02-20_18-39-41_(jupiter).thumb.jpg.09dbb0d50609ceacb8ac50f57fb3efea.jpgss_administrator_01-02-20_18-39-57_(jupiter).thumb.jpg.b0fdb064312a2afe6fca0068290d383d.jpg

Teraz trzeba wrócić do zapisu gdzie był wybór i pociągnąć fabułę do drugiego zakończenia. Jeszcze dzień, dwa zabawy.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się gra samemu, trzeba pisać pod sobą.

Druga nitka scenariuszowa ukończona. Czyli mod też.

ss_administrator_01-04-20_15-21-29_(jupiter_underground).thumb.jpg.5b4823fd72f84b186623524198915469.jpg

To ostatnia akcja w modzie. Potem ekran z napisem "Przedłużenie będzie" i napisy końcowe.

W PDA zostały dwa nie zamknięte zadania na poszukiwanie artefaktów. Brakło dwóch kwestowych, przy wielokrotnym nadmiarze innych. Ale to z zadań pobocznych, pozwalających zebrać trochę kasy lub dostać egzę. A praktycznie, to do przejścia moda na upartego wystarczyłby pancerz stalkera, a SEVA czy jej odmiana dla ochrony naukowców są wystarczające.

Daję zrzuty ekranu z końcówki gry. Janów pożegnał mnie pogodnym, słonecznym porankiem.

ss_administrator_01-04-20_14-16-06_(jupiter).thumb.jpg.4fdc1539cc6b76f497228dc5fdede82d.jpgss_administrator_01-04-20_14-16-48_(jupiter).thumb.jpg.33715941c46ac0cd4fa4e0c3e474719c.jpgss_administrator_01-04-20_14-17-37_(jupiter).thumb.jpg.e2e203ad9fbb8a467a31a399546e9d75.jpgss_administrator_01-04-20_14-18-01_(jupiter).thumb.jpg.55398cce6db453e6dbed38f858f004bd.jpg

ss_administrator_01-04-20_14-29-13_(jupiter).thumb.jpg.a1bfd5c83f8696db61688f4b42d432b1.jpgss_administrator_01-04-20_14-31-41_(jupiter).thumb.jpg.f0cf2facb07d6e5a624c934cbab88cc4.jpgss_administrator_01-04-20_14-32-00_(jupiter).thumb.jpg.9dfc9290309b5f890c7e6ec74a2c261b.jpgss_administrator_01-04-20_14-32-43_(jupiter).thumb.jpg.665d5cd12f4c189b6aa32bb40fa7f885.jpg

Ze względu na zalety jakie posiada mod, czyli kompletnie nową fabułę, stabilność, dopracowaną grafikę, śmiało można go przenieść do Nowych Modów.

No i co najważniejsze, jest wart przetłumaczenia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zrobić screena w tym modzie, bo po uruchomieniu na pl podstawce nie wiem gdzie to robi, choc w fsgame ma wskazaną kokalizację. Nie reaguje na F12 i na PrintScreen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zmieniałem klawiszologi. Jeszcze podumam i zrobię screena. A uruchamiał ktoś na pl podstawce?

Robię już screeny. Była wina pliku fsgame, wskazałem teraz jak było w oryginale, ale nie mam GG jako Den, a Diektiariow, choć jego gęba jest jak bandyty.

Ponawiam pytanie, czy ktoś już uruchamiał tego moda na pl podstawce? Jak tak, to niech się podzieli info, jak zrobić, aby zamiast Diegtiariowa, mieć tego Dena/Dana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@metek58 Ja próbowałem, ale jeszcze na tym małym okienku wylatywałem z logiem błędu silnika. Dlatego na dropie wstawiłem ten problem.  Jak wstawiałeś moda do podstawki, bo mnie zaskoczył ten mój wylot.

A Dena masz w kat rus plik st_charakters.xlm linia 166.

 

DODANO:

Odbój z tym wylotem. Postawiłem dzisiaj jeszcze raz na polskiej podstawce i wszystko w porządku.

 

F12 robi zrzuty ekranu, a GB ma na imię DEN.

ss_administrator_01-06-20_21-37-49_(zaton).thumb.jpg.cf507afeb1be4980bf261f753a55f503.jpgss_administrator_01-06-20_21-45-07_(zaton).thumb.jpg.459631b2a1af776559a5212d202c935f.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, metek58 napisał:

Ponawiam pytanie, czy ktoś już uruchamiał tego moda na pl podstawce? Jak tak, to niech się podzieli info, jak zrobić, aby zamiast Diegtiariowa, mieć tego Dena/Dana?

Żeby na polskiej platformie wyświetlał się Den, a nie Diegtiariow, trzeba folder pol uzupełnić o pliki z folderu rus z wyjątkiem dwóch, które już się tam znajdują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przemianowałem ten pol z moda, kopia rus i przemianowanie na pol, a następnie wkleiłem te dwa po polsku.

@gawron  A nie zacząłeś przypadkiem go tłumaczyć? Żeby nie wyszło dublowanie. Bo ten mod, to nie za wiele do tłumaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopiero go postawiłem, nawet nie miałem czasu o tym pomyśleć:).

Zrobiłem podobnie, nieważny sposób, najważniejsze, aby wszystkie pliki były na miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też do tego doszedłem, by mieć pol menu, pda i inne rzeczy. W międzyczasie można to zrobić, @kondotier. Mam 4 pliki od dołu zrobione na gotowo. A dlatego piszę "międzyczasie", bo testujemy ze @smox-em Odyseję 2.0 i muszę przyznać, że zacnie się prezentuje, o ile ktoś lubi te klimaty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@metek58  Po zmianach na forum wyskoczyły Ci dwa obrazki. Napisz do portalsa, aby 1. usunął.

A co dotyczy moda, to chyba bez tłumaczenia będzie można wykorzystać część plików z podstawki, dotyczących PDA, map i nazw w modzie, bo są klasycznymi z podstawki. Nie porównywałem, to nie wiem ile ich będzie. Też na razie nie brałbym się za tłumaczenie, nich forumowicze ograją ostatnio przetłumaczonego Outfatera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.thumb.jpg.2e0084ba6399d9c1039a69eebced6aae.jpg

Dla mnie to już koniec poszukiwań z byłym najemnikiem Den'em. Den miał odnaleźć najemnika Klina i na swoje nieszczęście go odnalazł, choć pod koniec wędrówki został ostrzeżony i mógł bezpiecznie opuścić Zonę. W Ciernistej drodze wybór zakończenia zależy od gracza. Niezła fabuła, zwroty akcji, możliwość wyborów, wszystko to pozwoliło mi przyjemnie spędzić kilkanaście godzin z tym modem, nie ma miejsca na nudę. Modyfikacja stabilna, podczas gry nie miałem ani jednego wylotu.

Dla mnie jedynym minusem Ciernistej drogi jest brak zmienionej lokalizacji schowków lub przynajmniej ich zawartości. W końcu schowki to coś, czego się szuka, trafia przypadkowo lub dostaje na nie namiary, a to, co jest w środku, powinno być niespodzianką. Tutaj wszystko pozostało niezmienione od czasu Zewu Prypeci. Jeszcze jedno, moim zdaniem autor mógł pokusić się o jakąś "współczesną" paczkę z bronią, ale to nie minus, tylko moja fanaberia.

Parę screenów z mojej gry:

Spoiler

2.thumb.jpg.dc825793da3c6cff7991fa80bb46c399.jpg

3.thumb.jpg.e940941b141e9f430f28b56b6a114c3f.jpg

4.thumb.jpg.4f3472a47d85cb526dddf67a09836b0c.jpg

5.thumb.jpg.725c0b5f73f6e2ed8873df3a76f90b04.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod spolszczony. Wraz z @yellow sprawiliśmy, że chyba wszystkie potrzebne pliki są w PL. Poproszę @yellow, aby wstawiła moda do testów.

Po rozmowie z @yellow, jest prośba o wypróbowanie moda pod kątem wylotów na pl podstawce, bo coś u mnie wywala po niedługiej grze, jak zbliżają się zwykli NPC. No i testy też byłyby wskazane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.