Jump to content

Recommended Posts

ciernista_droga.jpg

Tytuł oryginalny: Thorny Way - Тернистый путь
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 26.12.2019 r.
Autor: Nktk
Autorzy spolszczenia: @yellow, @metek58
Śr. długość rozgrywki: (ok. 10 godzin)


OPIS:

Spoiler

W 2013 roku grupa najemników pod dowództwem Morgana wypełnia postawione przed nimi zadanie - ich celem jest odnalezienie dokumentów w laboratorium X-8 dotyczących tajnego projektu Świadomości-Z, „Odrodzenie”. Główny bohater przedstawionej historii, Den, znajduje cenne zapiski, jednak wskutek ingerencji nieznanego stalkera szybko je traci, przez co zostaje wyrzucony z oddziału.

Dwa lata później, Den zostaje wolnym stalkerem. Mieszkając w starej barce na Zatonie, stara się zgromadzić kwotę, która pozwoli mu opuścić Zonę i wieść dostatnie życie na Wielkiej Ziemi. Pewnego dnia nieoczekiwanie otrzymuje wiadomość na PDA z prośbą o udanie się do pobliskich magazynków podstacji. Jak zakończy się to spotkanie dla naszego bohatera?
 

Cechy moda:

  • Nowa fabuła - koło 20 zadań pobocznych i 10 głównych.
  • 5 oryginalnych lokacji z Zewu Prypeci.

W 2020 r. powstała kontynuacja moda - Pogrążony w niebycie.

GALERIA:

Spoiler
ss_cez137_02-14-20_16-42-36_(jupiter).jpg.d4ab020f9517236306fd1da652c1fba4.jpgss_cez137_02-16-20_14-23-49_(jupiter).jpg.78a3ae9926772970bbf14b0a9051370a.jpg
ss_cez137_02-13-20_20-47-01_(jupiter).jpg.350620c049b1ab78e83f5c057b7699e0.jpgss_administrator_01-24-20_13-44-08_(zaton).jpg.f2e008b46e747ccb8927654a675d35ec.jpg

Początek rozgrywki:

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Zew Prypeci 1.6.02.
  2. Rozpakowane archiwum z modyfikacją (folder gamedata oraz bin) należy umieścić w głównym katalogu z grą.
  3. Zawartość pobranego Fixa 1.12 należy umieścić w głównym katalogu z grą.
  4. Rozpakować pobrane archiwum ze spolszczeniem, a następnie umieścić w głównym katalogu z grą.

UWAGA!

  • Jeżeli po uruchomieniu moda w menu lub po rozpoczęciu gry pojawią się błędy w wyrazach, należy wyjść, a następnie w folderze gamedata\configs usunąć plik localization.ltx.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Fix 1.12:

Zmiany:

Spoiler
  • Wyłączono animację jedzenia.
  • Poprawiono błędy w dialogach.
  • Znaleziono i naprawiono wylot przy ulepszeniu kombinezonu SSP-99 i SSP-99M Vega.
  • Naprawiono błąd związany kontenerem w Cementowni.
  • Poprawiono błąd związany z sejfem frakcji Monolit w KBO Jubilejny.
  • Zmieniono właściwości niektórych przedmiotów.
  • Naprawiono wylot związany ze zmianą poziomu trudności w ustawieniach.
  • Dodano opis ulepszenia broni Protecta.
  • Naprawiono błąd związany z misją Ekskluzywne zamówienie.
  • Zmieniono nagrody za niektóre misje.
  • Przywrócono schronienia przed emisją, które wcześniej były niedostępne.
  • Wycięto misję "Droga na Płaskowyż".
  • Dodano nowy HUD.
  • Zmieniono startowy ekwipunek.
  • Zmieniono charakterystyki egzoszkieletów.
  • Zmieniono tekstury broni.
  • Na Skadowsku pojawił się medyk oraz mechanik.
  • Brodacz oraz Traper skupują części ciał mutantów.
     

Spolszczenie: 

  • Nasz serwer - [KLIK]

Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl
 


Źródła: AP-PRO_LOGO.png.5af8a41dd682d74089b58cc2dd2edcbd.png  LOGO_STALKERMOD.png.03c0e05fd4d9f6b452ea351627d7ce2c.png

 

  • Positive 9
Link to comment
Share on other sites

Mod bezproblemowo uruchomiony na rosyjskiej podstawce. Całkowicie nowa fabuła i zadania. Bardzo fajna, przyjemna dla oka grafika. Na razie pobiegałem po Zatonie. Przy okazji zadań, znalazłem kilka schowków zapamiętanych z podstawki. Mam co na grzbiet włożyć, z czego strzelać i co jeść. Bo jeść i pić trzeba.

Mod daje swój skromny HUD, ale można go zmienić na ten z ZP. I jest oficjalny czit na nie męczenie się GB. A tu kilka zrzutów ekranu, więcej w Klimatycznych.

ss_administrator_12-28-19_14-28-05_(zaton).thumb.jpg.662cf7dba1b312ae6e3375e8d8b44689.jpg

              HUD z moda                                                                                   I z ZP

ss_administrator_12-28-19_13-20-45_(zaton).thumb.jpg.1cf1d1c871742689e0b1d7816ce942a8.jpgss_administrator_12-28-19_14-49-14_(zaton).thumb.jpg.1d256822c1cee11736dce07a41a4c8d0.jpg

U handlarzy

ss_administrator_12-28-19_15-01-27_(zaton).thumb.jpg.27e326a92b2c2fc7658197640a72b3b1.jpgss_administrator_12-28-19_15-17-10_(zaton).thumb.jpg.87f1e11d1f131add4b27d2582ad228b2.jpg

Widok przez lornetkę

ss_administrator_12-28-19_14-59-02_(zaton).thumb.jpg.4c475f3c820daa231dcda089f4c2ab7a.jpg

Nie oceniam, aby nie zapeszyć.

DODANO: 29-12 ma być duży patch. A w Sylwestra nowa poprawiona wersja moda.

 

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Miałem co jakiś czas wyloty, brak bambetli w zadaniu na detale dla radiostacji na Zatonie et cetera. 

Pobrałem moda - tzw. redukx z: https://yadi.sk/d/0X5VLfw8TD4uWA

Rozłozylem i podmienilem cała gamedatę.

Teraz przeszedłem kwesta na atak szturmowika Mi-24, znowu na Janowie, dialog i gram dalej.

 

ss_tomahawk_12-29-19_11-34-40_(jupiter_underground).jpg

Ostatni dialog, potem cdn.:

 

ss_tomahawk_12-29-19_12-36-04_(jupiter_underground).jpg

Edited by vidkunsen
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Autor moda dał informację, że dzisiaj wieczorem będzie globalny patch, wymagający nowej gry.

Mimo tego, że do tej pory nie miałem większych problemów, pobiorę i zagram od początku.

 

DODANO:

Coś mi się kojarzy, że albo ten mod w jakiejś fazie prabety już był, albo nawiązuje do innego moda, w którym rządził syndykat najemników.

Bo przecież w ZP, większość graczy likwidowała Morgana w leśnictwie i tylko niewielu brało zadanie na jego ochronę od Sowy, a jeszcze mniej potrafiło go uratować i mieć dalszy ciąg rozgrywki z nim na Janowie. Na forum moda nikt o to nie zapytał. Pytali raczej o dalszy ciąg tego moda.

@vidkunsen  Coś w pamięci nie zostało?

Link to comment
Share on other sites

Teraz po wstawieniu oryginalnego HUDu z ZP, wygląda on tak"

ss_administrator_12-29-19_23-28-50_(zaton).thumb.jpg.e2e5900a20c974f40838fffc07f6a1c4.jpg

Mapa zjechała na dół, brak w niej zegara, licznik NPCów nie działa i kompas nie tam gdzie trzeba. Ale to nie wina moda. Będzie musiał ten co ten HUD dodał, pozmieniać w nim ustawienia. Z oryginalnym HUDem, ciężko, za mało informacji. Spore zmiany w kwestowych NPCach, ale co najważniejsze, na starcie dostajemy więcej sprzętu w tym detektor. Już na Zatonie można znaleźć artefakty, co ułatwia nieco grę.

 

Link to comment
Share on other sites

PODBICIE TEMATU.

Mod z patchem 1.2 jest już prawie jak należy. Jeszcze małe problemy ze spawnem kwestowych artefaktów we właściwym czasie. Fabuła sensowna, nie mająca nic wspólnego z tą z ZP. Jak na razie rozwiązuję zadania w należytej kolejności. No i parę zrzutów ekranu na zachętę dla jakiegoś aktywnego tłumacza.

ss_administrator_12-30-19_19-11-38_(zaton).thumb.jpg.2d9820d222143f8c916dd2aa963f491a.jpgss_administrator_12-30-19_20-11-27_(zaton).thumb.jpg.ce4d0665494f11c112f931150eaa97a5.jpgss_administrator_12-30-19_20-47-44_(zaton).thumb.jpg.f9443672b5c48831818eaad2dd1c69d3.jpgss_administrator_12-30-19_21-23-36_(zaton).thumb.jpg.aa83327fe1e84edd95e5b6998946cb66.jpg

ss_administrator_12-30-19_21-26-49_(jupiter).thumb.jpg.615985217a3d395f869ab928d7014761.jpgss_administrator_12-30-19_21-27-42_(jupiter).thumb.jpg.eb2bb7f022777cbcd7b8cd959b50e908.jpgss_administrator_12-30-19_21-52-34_(jupiter).thumb.jpg.090e2d6d7c939acdbc3a3b05de853a45.jpgss_administrator_12-30-19_21-57-10_(jupiter).thumb.jpg.2d953406ec456597c4786192ee71a20b.jpg

Mod nas zabezpiecza, abyśmy się nie nudzili, na każdym kroku coś podrzuci.

  • Positive 3
Link to comment
Share on other sites

KOLEJNE PODBICIE.

No i osiągnąłem jedną z końcówek moda. Rezygnujemy z dalszego gnania za ściganym i wracamy na Wielką Ziemię. Pomaga nam w tym stary znajomy Noe.

ss_administrator_01-02-20_18-39-41_(jupiter).thumb.jpg.09dbb0d50609ceacb8ac50f57fb3efea.jpgss_administrator_01-02-20_18-39-57_(jupiter).thumb.jpg.b0fdb064312a2afe6fca0068290d383d.jpg

Teraz trzeba wrócić do zapisu gdzie był wybór i pociągnąć fabułę do drugiego zakończenia. Jeszcze dzień, dwa zabawy.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jak się gra samemu, trzeba pisać pod sobą.

Druga nitka scenariuszowa ukończona. Czyli mod też.

ss_administrator_01-04-20_15-21-29_(jupiter_underground).thumb.jpg.5b4823fd72f84b186623524198915469.jpg

To ostatnia akcja w modzie. Potem ekran z napisem "Przedłużenie będzie" i napisy końcowe.

W PDA zostały dwa nie zamknięte zadania na poszukiwanie artefaktów. Brakło dwóch kwestowych, przy wielokrotnym nadmiarze innych. Ale to z zadań pobocznych, pozwalających zebrać trochę kasy lub dostać egzę. A praktycznie, to do przejścia moda na upartego wystarczyłby pancerz stalkera, a SEVA czy jej odmiana dla ochrony naukowców są wystarczające.

Daję zrzuty ekranu z końcówki gry. Janów pożegnał mnie pogodnym, słonecznym porankiem.

ss_administrator_01-04-20_14-16-06_(jupiter).thumb.jpg.4fdc1539cc6b76f497228dc5fdede82d.jpgss_administrator_01-04-20_14-16-48_(jupiter).thumb.jpg.33715941c46ac0cd4fa4e0c3e474719c.jpgss_administrator_01-04-20_14-17-37_(jupiter).thumb.jpg.e2e203ad9fbb8a467a31a399546e9d75.jpgss_administrator_01-04-20_14-18-01_(jupiter).thumb.jpg.55398cce6db453e6dbed38f858f004bd.jpg

ss_administrator_01-04-20_14-29-13_(jupiter).thumb.jpg.a1bfd5c83f8696db61688f4b42d432b1.jpgss_administrator_01-04-20_14-31-41_(jupiter).thumb.jpg.f0cf2facb07d6e5a624c934cbab88cc4.jpgss_administrator_01-04-20_14-32-00_(jupiter).thumb.jpg.9dfc9290309b5f890c7e6ec74a2c261b.jpgss_administrator_01-04-20_14-32-43_(jupiter).thumb.jpg.665d5cd12f4c189b6aa32bb40fa7f885.jpg

Ze względu na zalety jakie posiada mod, czyli kompletnie nową fabułę, stabilność, dopracowaną grafikę, śmiało można go przenieść do Nowych Modów.

No i co najważniejsze, jest wart przetłumaczenia.

 

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Nie zmieniałem klawiszologi. Jeszcze podumam i zrobię screena. A uruchamiał ktoś na pl podstawce?

Robię już screeny. Była wina pliku fsgame, wskazałem teraz jak było w oryginale, ale nie mam GG jako Den, a Diektiariow, choć jego gęba jest jak bandyty.

Ponawiam pytanie, czy ktoś już uruchamiał tego moda na pl podstawce? Jak tak, to niech się podzieli info, jak zrobić, aby zamiast Diegtiariowa, mieć tego Dena/Dana?

Link to comment
Share on other sites

@metek58 Ja próbowałem, ale jeszcze na tym małym okienku wylatywałem z logiem błędu silnika. Dlatego na dropie wstawiłem ten problem.  Jak wstawiałeś moda do podstawki, bo mnie zaskoczył ten mój wylot.

A Dena masz w kat rus plik st_charakters.xlm linia 166.

 

DODANO:

Odbój z tym wylotem. Postawiłem dzisiaj jeszcze raz na polskiej podstawce i wszystko w porządku.

 

F12 robi zrzuty ekranu, a GB ma na imię DEN.

ss_administrator_01-06-20_21-37-49_(zaton).thumb.jpg.cf507afeb1be4980bf261f753a55f503.jpgss_administrator_01-06-20_21-45-07_(zaton).thumb.jpg.459631b2a1af776559a5212d202c935f.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, metek58 napisał:

Ponawiam pytanie, czy ktoś już uruchamiał tego moda na pl podstawce? Jak tak, to niech się podzieli info, jak zrobić, aby zamiast Diegtiariowa, mieć tego Dena/Dana?

Żeby na polskiej platformie wyświetlał się Den, a nie Diegtiariow, trzeba folder pol uzupełnić o pliki z folderu rus z wyjątkiem dwóch, które już się tam znajdują.

Link to comment
Share on other sites

@metek58  Po zmianach na forum wyskoczyły Ci dwa obrazki. Napisz do portalsa, aby 1. usunął.

A co dotyczy moda, to chyba bez tłumaczenia będzie można wykorzystać część plików z podstawki, dotyczących PDA, map i nazw w modzie, bo są klasycznymi z podstawki. Nie porównywałem, to nie wiem ile ich będzie. Też na razie nie brałbym się za tłumaczenie, nich forumowicze ograją ostatnio przetłumaczonego Outfatera.

Link to comment
Share on other sites

1.thumb.jpg.2e0084ba6399d9c1039a69eebced6aae.jpg

Dla mnie to już koniec poszukiwań z byłym najemnikiem Den'em. Den miał odnaleźć najemnika Klina i na swoje nieszczęście go odnalazł, choć pod koniec wędrówki został ostrzeżony i mógł bezpiecznie opuścić Zonę. W Ciernistej drodze wybór zakończenia zależy od gracza. Niezła fabuła, zwroty akcji, możliwość wyborów, wszystko to pozwoliło mi przyjemnie spędzić kilkanaście godzin z tym modem, nie ma miejsca na nudę. Modyfikacja stabilna, podczas gry nie miałem ani jednego wylotu.

Dla mnie jedynym minusem Ciernistej drogi jest brak zmienionej lokalizacji schowków lub przynajmniej ich zawartości. W końcu schowki to coś, czego się szuka, trafia przypadkowo lub dostaje na nie namiary, a to, co jest w środku, powinno być niespodzianką. Tutaj wszystko pozostało niezmienione od czasu Zewu Prypeci. Jeszcze jedno, moim zdaniem autor mógł pokusić się o jakąś "współczesną" paczkę z bronią, ale to nie minus, tylko moja fanaberia.

Parę screenów z mojej gry:

Spoiler

2.thumb.jpg.dc825793da3c6cff7991fa80bb46c399.jpg

3.thumb.jpg.e940941b141e9f430f28b56b6a114c3f.jpg

4.thumb.jpg.4f3472a47d85cb526dddf67a09836b0c.jpg

5.thumb.jpg.725c0b5f73f6e2ed8873df3a76f90b04.jpg

 

  • Positive 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mod spolszczony. Wraz z @yellow sprawiliśmy, że chyba wszystkie potrzebne pliki są w PL. Poproszę @yellow, aby wstawiła moda do testów.

Po rozmowie z @yellow, jest prośba o wypróbowanie moda pod kątem wylotów na pl podstawce, bo coś u mnie wywala po niedługiej grze, jak zbliżają się zwykli NPC. No i testy też byłyby wskazane. 

  • Positive 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.