Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

logo.png
Platforma: Cień Czarnobyla (Repack - Wersja Samodzielna) 
Data premiery: 21.06.2020 r.
Autor: exDeMODER
Autor spolszczenia: @Anton Gorodecki
Śr. długość rozgrywki: (ok. 2-3 godzin)


OPIS:

Spoiler

Wersja demonstracyjna SFZ Project, której przejście oscyluje w granicach od 2 do 3 godzin.  

W Zonie miała miejsce trzecia potężna emisja. Oczywiście nie może być to zwykły zbieg okoliczności - według przekazanych informacji przez naukowców z Jantaru, Świadomość-Z została zniszczona, a ich instalacje na Radarze są poza jakąkolwiek kontrolą. Częste emisje sprawiły, że pojawiło się znacznie więcej mutantów, a ludzie ginęli w niewyjaśnionych okolicznościach. 

Profesor Sacharow decyduje się wysłać grupę doświadczonych naukowców do centrum Zony, aby wyjaśnić przyczynę ostatnich wydarzeń. Niestety po pewnym czasie połączenie z grupą zostało przerwane, a profesor zaczyna nabierać pewnych podejrzeń. Wkrótce potem do Strefy zostaje wysłany najemnik o ksywce Sokół. Twoim głównym celem, jest dostanie się nad Jantar po dalsze instrukcje. 

  • W modzie wykorzystano wiele różnego rodzaju interaktywnych elementów; 
  • Unikalny system osiągnięć;
  • Zapis gry jest dostępny tylko w wyznaczonych miejscach; 
  • Nie należy się śpieszyć - podczas eksploracji możemy odnaleźć wiele ukrytych przedmiotów;

Zachęcamy do zapoznania się z inną produkcją autora - SFZ Project: Lost Story

Podziękowania i autorzy: 

Spoiler
  • exDeMODER - zarządca projektu; 
  • Operator_Nanami - za przygotowanie paczki broni; 
  • Sir Lancevrot - za pomoc przy silniku gry i grafice; 
  • mmccxvii - za pomoc przy silniku gry i skryptach; 
  • TheShmuga, Бот Николай, Dezodar, Operator_Larsen - testy; 
  • Charlie Carious - za pomoc przy interfejsie; 
  • Proffesor_Saharov, Lecktor, Ikarus7, VeNoMMaNs - za pomoc w przygotowaniu paczki broni; 
  • Hozar_2002 - za pomoc przy grafice; 
  • Graff46, lvg_brest, Daniel James, AMK2, den1s, RayTwitty, CyberHottab, KRodinn, Freedy Sanchez - za dodatki i kompozycje;

Za inspirację posłużył Silent Hill i Resident Evil; 

 

SCREENY:

Spoiler

ss-user-06-19-20-11-35-32-l01-escape.jpg

ss-user-06-19-20-11-38-18-l01-escape.jpg

1279538237_S.T.A.L.K.E.R.ClearSkyScreenshot2020_09.03-18_46_15_42.png.82fccc371f6ab5ece780458183c5d5e3.png

ss-user-06-19-20-15-14-10-l01-escape.jpg

1807501668_S.T.A.L.K.E.R.ClearSkyScreenshot2020_09.03-18_47_26_59.png.e45e644bc72260e1fc5da6af3ab8b996.png

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest w formie Repacka - podstawowa wersja gry nie jest wymagana. 

  • Jest to samodzielna gra zawierająca podstawkę, SFZ Project: Epizod Zero + dwie poprawki, paczkę modeli NPC i spolszczenie. Wystarczy pobrać, rozpakować 7-Zipem i można grać. Grę uruchamiamy ze skrótu xrEngine.exe (SFZ Project: Episode Zero PL/bin_x64/). W razie problemów prosimy o info. Powodzenia i miłej gry.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod + Spolszczenie:

Źródło: 870667381_3840-2160-Deluxenl.png.d526855a2851226c6eca81cb23e6e66e.png.85bab69803cc0fc12075d058dac5045b.png

  • Super 1
  • Dodatnia 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.thumb.jpg.fd5ccb8b17581fd9291b8c57e2488bc5.jpg

Atmosfera jest na pewno. Do tego, co napisał @vidkunsen, dodam, że podoba mi się patent z zapisami przy działających radiach i magnetofonach, tylko nie mogę się przyzwyczaić, do nazwijmy to okien dialogowych. Nie udało mi się postawić moda na polskiej podstawce, na rus nie było problemu.

Spoiler

1.thumb.jpg.0cb21945321de7d20fb2353f5db1c017.jpg

2.thumb.jpg.74512bdfc34da5da8d2e50f7f182e083.jpg

3.thumb.jpg.3a9fe6ad0b86ec46411078e5a510f339.jpg

4.thumb.jpg.455b46ad44c0beca6b158508503f75d3.jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.thumb.jpg.9a6b1b235316b8378b0cd0ffbf4ca22f.jpg

Zakończyłem grę w SFZ Project: Episode Zero, wcale się nie spieszyłem, bo nie bardzo miałem do czego. Moim subiektywnym zdaniem tan mod to przykład tego, jak można zainteresować gracza nie tonami złomu czy tłumami wrogów, ale mieszanką tajemniczości i mistyki odpowiednio wplecioną w fabułę. Niebanalna historia, niecodzienna grafika, świetnie dobrane dźwięki, wszystko na bardzo wysokim poziomie, bez nachalności i cepeliady. Zastanawiam się, jak autorom udało się tyle wycisnąć ze STALKERA, bo w SFZ aż czuć zapach atmosfery, jest to Zona, jaką lubię.

Kilka screenów z mojej gry:

Spoiler

1.thumb.jpg.634ae2e6f56b65d0cdd81ac3c032e1bf.jpg

2.thumb.jpg.dfbf277da3776b490c39cc227cadaf9c.jpg

3.thumb.jpg.9e978c902ebd2a9068ac51094658aeb1.jpg

4.thumb.jpg.19ba9db5a78c42d7b63ab7e161472634.jpg

5.thumb.jpg.5b8185f908d7dbecd64014b4c1e50209.jpg

6.thumb.jpg.950f0e41a3c7616fdbd4139ff00015c5.jpg

7.thumb.jpg.87dfc2e3a6c5d09e627ca7e12b3ee0f0.jpg

 

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafione w sedno - tekst Wilka do gracza (część wypowiedzi) - ...to wszystko brednie, nie wierz nikomu i niczemu, nawet sobie... .

Numer z trepami przy spalinowej lokomotywie - jak nie ulec radiacji a wypełnić misję - dałem radę.

Nie kupowałem/brałem AK, wolałem prowiant zamiast kasy  - dokonałem dobrego wyboru.

Tak, nóż bohater, kula głupia, to nie tony złomu czynią z ciebie stalkera tylko sposób wykonania misji.

Edytowane przez vidkunsen
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 24.06.2020 o 20:25, gawron napisał:

 Moim subiektywnym zdaniem tan mod to przykład tego, jak można zainteresować gracza nie tonami złomu czy tłumami wrogów, ale mieszanką tajemniczości i mistyki odpowiednio wplecioną w fabułę. Niebanalna historia, niecodzienna grafika, świetnie dobrane dźwięki, wszystko na bardzo wysokim poziomie, bez nachalności i cepeliady. Zastanawiam się, jak autorom udało się tyle wycisnąć ze STALKERA, bo w SFZ aż czuć zapach atmosfery, jest to Zona, jaką lubię.

Całkowicie podzielam opinię @gawrona o tym modzie, a właściwie o demie moda. No cóż, pozostaje tylko mieć nadzieję, że doczekamy się pełnej wersji. Jeżeli tak się stanie, to obiecuję bezzwłocznie zabrać się za spolszczenie, bo ten mod bezwzględnie na to zasługuje. 

Kilka screenów z mojej rozgrywki -

 

Spoiler

ss_jarek_07-14-20_06-13-45_(l01_escape).thumb.jpg.4fc8a45334beb926e5798aa66cdf130e.jpgss_jarek_07-14-20_06-20-17_(l01_escape).thumb.jpg.0952372696b2e3fa0c04022f0ecee245.jpgss_jarek_07-14-20_10-08-40_(l01_escape).thumb.jpg.52bfa0bb119c0204cb2ba83af67fad6c.jpgss_jarek_07-15-20_07-07-21_(l01_escape).thumb.jpg.890bbc04761c1de763a7122a0ea4aad3.jpg

 

  • Super 1
  • Dodatnia 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Epizod Zero jest próbką tego, co będziemy mogli zobaczyć w opracowywanym właśnie SFZ Project. To krótka kilkugodzinna przygoda, której miejscem akcji jest Kordon. Rozgrywka oparta jest w głównej mierze na eksploracji i analizie wydarzeń, których świadkiem jest nasz protagonista - powracający do Zony stalker o ksywie Sokół. Jak się szybko okazuje, od jego ostatniego pobytu zmieniła ona nieco swoje oblicze...

Tak z grubsza przedstawia się zarys fabuły i rozgrywki Epizodu Zero. Po rozpoczęciu gry od razu można zauważyć, że nie mamy tutaj do czynienia ze zwykłą modyfikacją, a perełką ociekającą wręcz klimatem wyludnionej i tajemniczej Strefy Wykluczenia, która swoim nowym "wyglądem" zachwyci nawet doświadczonych Graczy, przemierzających Zonę wzdłuż i wszerz Zonę od czasów wydania trylogii czy też w modyfikacjach do niego. Wyciśnięto chyba wszystko co można było z popularnego ostatnio wśród moderów CCz silnika OGSR, co dało nam zoptymalizowaną, elastyczną, bardzo stabilną i płynną rozgrywkę. To zdecydowanie najlepszy aktualnie projekt powstały w oparciu o ten silnik. Należy tutaj dodać, że jakości grafiki nie można oczywiście porównywać z takimi ślicznotkami jak choćby "Radiofobia" czy "Lost Alpha" (na tą chwilę przemilczmy optymalizację grafiki tej ostatniej), ale twórcom Epizodu Zero udało się uzyskać na odświeżonym, jednak jakby nie patrzeć starym silniku dobrej jakości oprawę graficzną współgrającą idealnie z klimatem moda. Mamy tutaj zarówno krople deszczu na ekranie gry, urokliwe zachody słońca, jak i (w większości) zamgloną, deszczową, ciężką, ponurą aurę, potęgującą złowrogą i tajemniczą atmosferę Strefy. Jak dobitnie pokazują twórcy moda nie trzeba wcale oczojebnej grafiki, aby przedstawić piękno i surowość Zony. 

Niemożna nie wspomnieć tutaj o oprawie dźwiękowej, która nomen omen gra w tym modzie pierwsze skrzypce. Muzyka w wyśmienity sposób ukazuje nam zarówno niezwykłość miejsca do którego trafiliśmy, jak i beznadziejność sytuacji naszego protagonisty. Wraz z depresyjną grafiką i tajemniczą fabułą rozgrywki jest wyznacznikiem klimatu tej produkcji.

Gracze, którzy mieli do czynienia z serią Resident Evil czy Silent Hill szybko zauważą, że przy tworzeniu Epizodu Zero jego autorzy wzorowali się na tych popularnych seriach gier. Można to zauważyć między innymi po dźwiękach wybierania opcji w menu głównym, oprawie dźwiękowej, wyglądzie pewnego mutanta, czy też możliwości zapisywania postępu rozgrywki jedynie przy magnetofonach/radiach (w RE zapisywaliśmy grę przy maszynie do pisania). 

Taka opcja zapisu postępu sama w sobie nie jest niczym nowym (już w NLC 6 trzeba było zapisywać grę tylko przy źródłach ognia) jednak wprowadza ona do rozgrywki element planowania. Grając w Epizod Zero w początkowym okresie rozgrywki sam łapałem się na tym, że co jakiś czas naciskałem bezcelowo klawisz F5 (bardziej z nawyku do częstego zapisywania gry). Tak więc wychodząc nawet na krótki wypad w głąb Kordonu trzeba mieć z tyłu głowy, że nie zapiszemy gry w dowolnym momencie rozgrywki i że każdy nasz nieostrożny ruch może stać się przysłowiowym gwoździem do trumny. Na szczęście twórcy dodali nieco zapisów automatycznych tworzonych w newralgicznych momentach rozgrywki, można więc dość płynnie delektować się grą. Taka forma ograniczenia zapisu rozgrywki może wielu z was przynieść nieco niepotrzebnych nerwów. Trzeba się do tego po prostu przyzwyczaić. Lub też uczyć się tej "nowej" Zony, do której przybył ponownie nasz protagonista.           

Fabuła. Jak na tak krótkiego moda, tytułowy epizod posiada dość dobrze zbudowaną oś fabularną. Jej podstawy może nie są zbyt szeroko i solidnie opisane, ale warto pamiętać, że to jedynie uwertura do dużo (czego można domyślić się po rozmiarze mapy Zony) większego projektu. 

Modyfikacja premiuje wytrwałą eksplorację lokacji (z początku może doskwierać wydawałoby się wszechobecna pustka i nuda, ale jak się szybko dowiecie ma ona podstawy fabularne) i wnikliwe czytanie zarówno dialogów, jak i znalezionych notatek czy wyświetlanych na ekranie informacji (a tych jest sporo). Nie ma potrzeby, jak i zasobów do ciągłego strzelania do mutantów. Zwiedzamy lokację i rozwiązujemy proste zagadki.

Ciekawym dodatkowym trybem gry jest "Ucieczka z Zony" gdzie dowiemy się w jakich okolicznościach opustoszał zarówno Kordon jaki i południowy posterunek kontrolny.   

Bez tytułu kopia.png

Poniżej znajduje się łącze do archiwów w formacie .7z (razem 5 części o wadze ~4,7 GB). Jest to samodzielna gra zawierająca podstawkę, Epizod Zero + dwie poprawki, paczkę modeli NPC i spolszczenie. Wystarczy ściągnąć, rozpakować 7-Zipem i grać. Grę uruchamiamy ze skrótu do xrEngine.exe (SFZ Project Episode Zero PL/bin_x64/). W razie problemów proszę o info. Powodzenia i miłej gry.

W3gNWyf.png [4,7 GB]

  • Super 1
  • Dodatnia 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • tom3kb przypiął/eła ten temat
  • Agrael promuje ten temat

Skąd wy bierzecie jakieś bandizipy :)

Może dać radę ale nie musi.

To takie utrudnianie sobie życia trochę na siłę i własne życzenie.

Przecież najstarsi górale od zawsze używali winrara ewentualnie później 7zipa i to do szczęścia powinno każdemu wystarczyć.

Raz na 10 lat ściągnąć jakąś nowszą wersję i to wszystko. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Bandizip został mi polecony przez jednego z użytkowników tego forum

@vidkunsen 

14 minut temu, vidkunsen napisał:

Nie wiem czy kumają, że Jewgienij Roszal stworzył winrara i winzipa - 1995 Sankt Petersburg.

a przepraszam bardzo jakie to ma znaczenie? Nawet jakby go stworzył Jurij Gagarin to co z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.