Jump to content

Dollchan 8: Infinity


Agrael
 Share

Recommended Posts

unnamed.jpg
Platforma: Call of Chernobyl
Data Premiery: 18.09.2020r
Autor: Андрей Мирай ( Andrey Mirai ) aka Chiliaz

OPIS:

Spoiler

Akcja moda rozgrywa się pod koniec wydarzeń z Cień Czarnobyla, zaraz po wyłączeniu Mózgozwęglacza. Grupa naukowców reprezentująca Świadomość-Z została zniszczona, ale mimo to rekrutacja do tak zwanych Agentów Monolitu była kontynuowana i wielu stalkerów znalazło się pod ich kontrolą. Większość z nich postradała zmysły i zmieniła się w zombyfikowanych, a reszta otrzymała zadanie znane tylko sobie i została przetransportowana do różnych części Zony. 

Jednym z agentów jest tak zwany Bezimienny, który powtórzył losy legendarnego Striełoka, gdy znajdował się niedaleko Trupiarki na obrzeżach Kordonu. Bezimienny stracił pamięć i nie wie, kim jest, ani tym bardziej co takiego robi w Zonie. Zmuszony przetrwać w bezlitosnym świecie Strefy Wykluczenia na nowo poznaje panujące w niej zasady. W tej chwili jego jedyną wskazówką jest Trupiarka.

Dollchan 8: Infinity to nowa wersja modyfikacji Dollchan 7: Inception

SCREENY:

Spoiler

40pKMIhH-eA.jpgNzsi6Vvp4WA.jpgATJiMK7okcM.jpgvjzfJ5UnbRE.jpgsS6tRPqsAKc.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Należy pobrać moda i uruchomić plik Dollchan_Infinity.exe. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami instalatora. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

1. Mod:
https://drive.google.com/drive/folders/1XcLxZS7pz1MGISrskUkeyPXvAyHbUsxF - GoogleDrive
https://yadi.sk/d/1nxSSViKsEvQtQ - Yandex
https://yadi.sk/d/YSn_usXs_OHEyw - Torrent 

2. Fix z 11.10.2020r. (aktualizujący do wersji 1348)
https://vk.com/doc506419620_572485821?hash=f695541d14a138a716&dl=9609af689978ae2eb6

Dodatki:
1. Fix na zmianę wyglądu HUD oraz ikon sygnalizacji D-HUD Dollchan.7z

PORADNIK:

Spoiler

Obszerny poradnik ( w wersji RUS ) ze wskazówkami jak rozpocząć przygodę z Dollchanem. 
https://stalkerportaal.ru/blog/dollchan_8_infinity_gid_po_prokhozhdeniju/2020-09-08-859#chapter1


Źródło: AP-PRO.RU | stalkerportaal.ru

  • Super 1
  • Dodatnia 8
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael pinned this topic

Pobiegałem sporo po Kordonie, dwie doby gry, bo mod wymusza spanie, tak w wyniku upływu czasu, jak i działań w nocy. Trochę mi przeszkadzała pamięć niektórych zadań z poprzedniej wersji, tu mocno zmienionych. Lekko nie jest, bo znajdujemy sporo rzeczy, czajniki, talerze, łyżki, jakieś części radiowe, łopaty, młotki itp., i na razie nie wiadomo, czy to będą przedmioty kwestowe do zadań, czy służą jako dostarczyciele kasy.

Ale zamiast bajdurzenia daję kilka zrzutów z Kordonu. Najwięcej z wioski, aby pokazać jak bardzo się zmieniła.

ss_fred_09-22-20_14-51-18_(l01_escape).thumb.jpg.3fa73348209d075a3a4d036ba22b0d85.jpg

Spoiler

ss_fred_09-22-20_11-55-50_(l01_escape).thumb.jpg.59ada79a44c823ab53117d135cbadfda.jpg

ss_fred_09-22-20_11-58-46_(l01_escape).thumb.jpg.c13af30d8c345b4b8690e53ec0310a1c.jpg

ss_fred_09-22-20_12-00-08_(l01_escape).thumb.jpg.8e4b753a0110ee77abb71552469af8ab.jpg

ss_fred_09-22-20_12-01-46_(l01_escape).thumb.jpg.3fa2e875c4ac3bd3a4b60341de06a7c7.jpg

 

ss_fred_09-22-20_14-03-27_(l01_escape).thumb.jpg.23940a4f2d0f48d08bb150b65b5bac2f.jpg

 

ss_fred_09-22-20_14-40-10_(l01_escape).thumb.jpg.ea8aad4fb00c4d4cb84787cb3d71fd71.jpg

ss_fred_09-22-20_15-51-21_(l01_escape).thumb.jpg.12b0b8e6ecba74e451d1fb8c604c7bf8.jpg

ss_fred_09-22-20_15-58-37_(l01_escape).thumb.jpg.bb3e3f6cb67e7487e753d24a88c62214.jpg

ss_fred_09-22-20_17-19-30_(l01_escape).thumb.jpg.87cee582cbfe0bd5e04ba330d986e85e.jpg

ss_fred_09-22-20_18-25-00_(l01_escape).thumb.jpg.f5f9def644454c56ce2cd4caf7ad99da.jpg

 

ss_fred_09-22-20_18-27-11_(l01_escape).thumb.jpg.6b8f32290008fb2d95d435959195c381.jpg

Sporo nowych rozwiązań, tzw. realizmu w grze, ale bez przegięcia.

Jeśli jest ktoś w stanie grać w oryginalnym języku, powinien dać się skusić.

 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

PODBICIE TEMATU

No i zapłaciłem frycowe. Mod wysłał mnie na Bagna. Były tu dwa zadania. Pierwsze, w którym miałem uratować NPCa, nie wykonane, bo ci których miałem zlikwidować, byli nie zabijalni przez tekstury krzaków i trawy. Ja zaś tak. A w tym czasie inny NPC do zabicia, ruszył w drogę na Kordon i zniknął. Po powrocie się jednak okazało, że zginął i zadanie zostało zaliczone.

A druga niespodzianka, to to, że ledwie się trochę wyposażyłem w coś lepszego, zostałem obrabowany. Wg. otrzymanej informacji, wszystko przepadło bezpowrotnie. Nawet nóż. No cóż, zobaczę, jak można z tego wybrnąć. Ale już widzę, że to mod nie dla mnie. Hardkor masochistyczny. A na dodatek zaczęły się pojawiać wyloty podobne jak w poprzednich częściach. Przykład: spada mi zdrowie, chcę wyciągnąć radiometr aby poznać dawkę i wylot do pulpitu. Podobnie, chcę usmażyć skażone mięso, aby się nadawało do jedzenia, wylot do pulpitu.

Jak na razie rekompensują to  mocno zmienione lokacje.  Tyle, że one nie czynią gry. No i kolejna porcja zrzutów z Bagien i Wysypiska.

Bagna.

ss_fred_09-23-20_12-46-54_(k00_marsh).thumb.jpg.3377c61a6ae85666419dc9e81d58ff8f.jpg

Zamiast przystani przy moście, przenośny bunkier.

Spoiler

ss_fred_09-23-20_14-45-10_(k00_marsh).thumb.jpg.446027274aa027d46f9e3c8268076a0a.jpgss_fred_09-23-20_14-45-55_(k00_marsh).thumb.jpg.30851c77128fc7a906b0a4626fc4f866.jpg

 

Wysypisko

Tunel przy hangarze

Spoiler

ss_fred_09-23-20_15-55-25_(l02_garbage).thumb.jpg.6e30351ef57ccfed5b19707ad773afbf.jpgss_fred_09-23-20_15-56-38_(l02_garbage).thumb.jpg.b5e048854a4b3470caa5cccd2e187a7a.jpg

 

Takie coś, w miejsce Pchlego.

Spoiler

ss_fred_09-23-20_16-27-28_(l02_garbage).thumb.jpg.a4283e90987d48a9a3c1e3ac01b08783.jpgss_fred_09-23-20_16-28-10_(l02_garbage).thumb.jpg.96758a372eceafa1b710babecfdcdc6c.jpgss_fred_09-23-20_16-31-37_(l02_garbage).thumb.jpg.f9494a763628ceb58d513752f630c01c.jpgss_fred_09-23-20_16-38-33_(l02_garbage).thumb.jpg.4917a76758aad9dde31d527fc1180705.jpg

 

I posterunek Powinności.

 ss_fred_09-23-20_16-58-03_(l02_garbage).thumb.jpg.f1510f7d8ff558b981d11ed16d2e28b0.jpg            ss_fred_09-23-20_16-59-05_(l02_garbage).thumb.jpg.4d24c5986a555d36968f48fe2c637bfe.jpg

Przydał by się ktoś do pary, byłoby łatwiej. Dla mnie, ten "realizm" nie jest odpowiedni.

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

W związku z moim pytaniem na SB o nazwę Dollchan, wyszła sprawa kim jest Bezimienny, czyli GB.

A więc, nie jest to na pewno jakieś kolejne wcielenie Striełoka, bo ten w modzie występuje osobiści i udziela GB informacji o Świadomości -Z .

ss_fred_09-22-20_12-18-23_(l01_escape).thumb.jpg.913e7dd5bc9c4f075d5396173442db5c.jpg

I również jest wyjaśnione, że GB nie był pasażerem trupiarki, lecz kierowcą ciężarówki przewożącej różnego rodzaju sprzęt techniczny, skwapliwie rozgrabiony przez NPCów którzy GB znaleźli. Była to ciężarówka która przyjechała gdzieś z centrum Strefy. Przynajmniej na razie nie wiadomo skąd, bo właśnie to ma nasz GB wyjaśnić.

    ss_fred_09-22-20_12-49-30_(l01_escape).thumb.jpg.81bb5d6ae729bf7ca8cbdf95e03be47e.jpg        ss_fred_09-22-20_12-48-08_(l01_escape).thumb.jpg.0862c7671bd030c3a0c799ca74e497dc.jpg

I gdybym to ja tłumaczył moda, na pewno bym tej nazwy Dollchan nie ruszał, natomiast wymyślił bym dodatkową nazwę, która byłaby bardziej przyswajalna i sugestywna. I na razie, dopóki grą się coś nie wyjaśni, nie ma sensu dalej tego roztrząsać.

Widzę, że jest drugi grający, będący sporo dalej niż ja. Chyba szybciej się tego dowie.

 

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

Chyba się Admini nie oburzycie, że sam pod sobą, ale rzadko mam przerywającego.

Poprzednio napisałem, że już na początku moda zostałem ograbiony. Wyglądało to dość nieprzyjemnie, bo broń i wyposażenie zdobyłem z wielkim trudem.

Miejsce ograbienia ( nowy szczegół Wysypiska                                                             No i to co mi pozostało.

ss_fred_09-24-20_15-32-06_(l02_garbage).thumb.jpg.7f478f2523cf4c5b3d60f887de57f9af.jpg      ss_fred_09-24-20_14-48-02_(l02_garbage).thumb.jpg.920c7f633283a94ded5f9eaecb6c5986.jpg

I z ty jednym biednym pistoelcikiem musiałem iść na Kordon. Jak się okazało, był bezcenny.

        Na północnym posterunku Kordonu już miałem to                           A fartownym spawnem wrogów przy chlewniach dostałem to.

  ss_fred_09-24-20_14-49-25_(l01_escape).thumb.jpg.2c4ab8182f97229de2f6061f785d60e1.jpg       ss_fred_09-24-20_14-51-01_(l01_escape).thumb.jpg.559c7e2857b0f3f5c18e2aee659b7d97.jpg

Ale wierzcie, działo się, oj działo.

W połączeniu z tym co miałem w schowku,

w drogę powrotną wyruszałem z tym.                                                       Powtórka gry, bez obrabowania ( zgodna z fabułą ) , 

 Te lepsze sztuki zostały w schowku.                                                            nie dała takich owoców. Brakło spawnu nieprzyjaciół.

 ss_fred_09-24-20_14-52-30_(l01_escape).thumb.jpg.7c0a0419aea5d43336edd3dd8ca5b986.jpg        ss_fred_09-24-20_17-15-04_(l01_escape).thumb.jpg.39d5421e9c2f6d76184197d2e367a0ff.jpg

Do dalszej gry wybrałem pierwsze zdarzenia.

A tu parę widoczków.

Spoiler

ss_fred_09-24-20_15-41-51_(l02_garbage).thumb.jpg.1ed8310c2e5e7bc5541efe2a882efd89.jpg

ss_fred_09-24-20_17-07-41_(l01_escape).thumb.jpg.f4378debdf8aaecfa4b5e90d7e786a2c.jpg

ss_fred_09-24-20_18-10-25_(l01_escape).thumb.jpg.d9b1fc464c7632b9b91251a1dafe798c.jpg

ss_fred_09-24-20_15-14-50_(l02_garbage).thumb.jpg.c1f285d1f4ed5ef1852de1b60698a469.jpg

 

Przypuszczam, że takich zaskakujących ciekawostek będzie więcej, to będą musiały znaleźć miejsce w jakimś poradniku.

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Druga część zadania w X - 27 jest ciekawa, idzie zmulić nachy, miejsce na śmietnisku (fonetycznie swałce) które trzeba odwiedzić.

Dalsze tropy prowadzą do X - 18 w Ciemnej Dolinie ale najpierw trzeba do tzw Łoszyny  do tamtejszego kupca po instrukcje jak wejść do laboratorium w dolinie.

Spoiler

X - 27 druga część oraz "pieczara" na śmietnisku

ss_tomahawk_09-24-20_19-23-03_(l02_garbage).thumb.jpg.cb02710d3917864c00c2e3f6adaf9769.jpgss_tomahawk_09-24-20_18-54-14_(y07_x27).thumb.jpg.2699ec5baf87454fabf582be08239f1c.jpgss_tomahawk_09-24-20_18-51-44_(y07_x27).thumb.jpg.6eaa9724e1222593bc87aab3aedea22f.jpg

 

p.s. Łoszyna jest teraz taka jakby trochę inna:

Spoiler

ss_tomahawk_09-24-20_20-17-42_(y08_darkscape).thumb.jpg.5c6ccb1eb47d87cd32e1ebbc8500a7ae.jpgss_tomahawk_09-24-20_20-16-05_(y08_darkscape).thumb.jpg.efc7cf497981cea91e30b3f949ce08a8.jpg

 

ss_tomahawk_09-24-20_20-12-31_(y08_darkscape).jpg

ss_tomahawk_09-24-20_20-14-50_(y08_darkscape).jpg

Edited by vidkunsen
  • Super 1
  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Grając na wersji po ograbieniu, wróciłem na Wysypisko do Mясникa=Masarza. Dziwny barman, który ( przynajmniej do tej pory ) nie ma opcji handlu. Pojawiły się nowe zadania, ale równocześnie wyczerpały zapasy baterii, amunicja do AK104 się skończyła. A dalsze zadania na spacerek nie wyglądają. Trzeba będzie spróbować gry na wersji bez ograbienia.

Ale na forum moda poszukałem wypowiedzi tamtejszych graczy. Jednak większość z nich z fabułą gry nie miała nic wspólnego. Za to znalazłem taką, po której zapaliło mi się światełko ostrzegawcze. Mod ma wmontowany spawner !!! A skoro spawner w modzie jest wstawiony przez autora, to jest sygnalizacją, że sam autor zdał sobie sprawę z możliwości wystąpienia w modzie krytycznych sytuacji.

Spawner. Czyta kto chce uruchomić.

Spoiler

Do skrótu pulpitowego dodajemy -dbg. Uruchamiamy moda, wczytujemy zapis i z gry wchodzimy do Menu głównego. Spawner wywołujemy literą S . 

Tak teraz mam dwie opcje. Skorzystać ze spawnera, lub wrócić do zapisów bez ograbienia. Bo i tak wielkość udźwigu nie pozwala mi na noszenie tych pukawek od Monolitu. A na pewno spotkam ich jeszcze i coś po nich pozostanie.

Szkoda, że autorzy moda nie dali jakiejś ogólnej informacji, do czego będą służyły te wszystkie młotki, pilniki, smary do broni, płótna itp. Na razie, tylko na podstawie doświadczenia z innych modów, mogę się domyślać, że z czasem sami zaczniemy naprawiać broń i kombinezony. Teraz to gra po omacku. A może drugi grający już coś na ten temat wie?

Ale już teraz mogę powiedzieć, że ze względu na intrygującą fabułę, ciekawe zadania główne i wiele zadań pobocznych branych również od NPCów, a przede wszystkim na bardzo ciekawe zmiany teksturowe lokacji, modem powinien się zainteresować jakiś tłumacz. Tak, że @Szczepan9205 , nie trać nadziei.

 

Link to comment
Share on other sites

@kondotier Hehe nie tracę :P Do Dollchan 7 z tego co pamiętam była angielska translacja, więc jeśli takowa się ukaże i do tej wersji zanim ewentualna polonizacja by się ukazała to też będę w stanie zagrać... Tyle, że angielska translacja... Choćby anglojęzyczni tłumacze się nie wiem jak starali to ich translacjom niestety brakuje tego "naszego klimatu".

Link to comment
Share on other sites

@Szczepan9205  Mod stawiany jest instalatorem, a jedną z wersji jest angielski.

Razem z tym modem równocześnie stawiałem innego moda. Któryś miał możliwość wyboru języka gry. Spróbuj, może to akurat ten, bo w modzie jest plik localization, co sugeruje wybór.

DODANO: @Szczepan9205

A co ty na taką informację?

ss_fred_09-25-20_13-08-12_(mainmenu).thumb.jpg.8b0c9885f910761004bce2b70db91da7.jpg

Możesz w ustawieniach wybrać angielski.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

@kondotier No niestety, ale nie pykło. Angielski na liście jest, ale w sumie tylko po to, żeby był lub na potrzeby przyszłej translacji... W samej grze niestety tak to wygląda :

ss_szczepan_09-25-20_16-09-47_(mainmenu).jpg

ss_szczepan_09-25-20_16-11-36_(l01_escape).jpg

Nic niestety nie jest przetłumaczone :P Więc na razie Dollchanowi mówię papa jednak, ale będę śledzić co dalej z modem - może się jakaś angielska translacja ukaże za jakiś czas... Lub polska jeśli mod jest dobry hehe:052:

Link to comment
Share on other sites

I ja też mówię papa, ale z konieczności. Pięknie żarło, ale zdechło. Dostałem pulpit z:

[error][       8] : Za mało zasobów pamięci, aby można było przetworzyć to polecenie.

Trochę mnie to zaskoczyło, bo mam 16 RAM + 8 RAM wirtualnej. Ale co gorsze, to to samo dostaję przy wczytaniu innych, wcześniejszych zapisów. Tak, że nawet gry powtórzyć nie mogę. Sygnalizacja tego problemu była już o wiele wcześniej, były takie wyloty, ale po wczytaniu grać się dało.

No cóż, mówi się trudno. Znów trzeba czekać, aż jakąś łatę wstawią. Na forum moda jest nawet taki spojler, z poradami co robić przy wylotach. Jedna z nich mówi, że gdy wystąpi pulpit z brakiem konkretu, próbować do skutku sic!

Widocznie mam pecha, skoro drugi grający dotarł wiele dalej. Życzę mu możliwości dotarcia do końca moda.

@Szczepan9205  Ale takie coś jest o tyle optymistyczne, że jak się zrobi spolszczenie, to w miejsce angielskiego można dać polski. Bo takie mody raczej nie chodzą z gamedaty, a trzeba je rozpakować, dodać tłumaczenie i znów spakować.

Link to comment
Share on other sites

@kondotier No jasne, fakt, zajrzałem w gamedatę i nie ma tam folderu text/eng ani nawet rus czyli wszystko jest spakowane, ale można to podejrzewam spokojnie wypakować i zacząć tłumaczyć... No tyle, że z rosyjskiego bo angielska translacja w tym modzie nie istnieje w żadnym stopniu. Ja już dość zaryzykowałem w tłumaczeniu OGSR bo trochę było opisów i kwestii, które tłumaczyłem z rosyjskiego przez translatora google dostosowując je potem w moim odczuciu do jako tako poprawnej polszczyzny, ale do poziomu tłumaczenia @Anton Gorodecki i innych tłumaczących z rosyjskiego to tym moim opisom itd to jeszcze duuużo brakuje choć są na tyle sensowne i zrozumiałe, żeby było wiadomo o co chodzi i nie "śmierdziało" translatorem i maszynowym tłumaczeniem :p 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Szczepan9205 napisał:

Ja już dość zaryzykowałem w tłumaczeniu OGSR bo trochę było opisów i kwestii, które tłumaczyłem z rosyjskiego przez translatora google

Na drugi raz napisz do mnie PW, to pomogę z tłumaczeniem jakichś problematycznych kwestii. 

1 godzinę temu, Szczepan9205 napisał:

ale do poziomu tłumaczenia @Anton Gorodecki ... to tym moim opisom itd to jeszcze duuużo brakuje

Dziękuję za miły, aczkolwiek zbyteczny komplement. Jestem jedynie zwykłym rzemieślnikiem jeśli chodzi o spolszczenia. Upartym i ambitnym, ale wciąż jedynie rzemieślnikiem.

1 godzinę temu, Szczepan9205 napisał:

choć są na tyle sensowne i zrozumiałe, żeby było wiadomo o co chodzi i nie "śmierdziało" translatorem i maszynowym tłumaczeniem :p

Nie martw się. Z każdym kolejnym spolszczeniem będą coraz lepsze. Ze spolszczeniami jest jak z kobietami - te wierne nie są piękne, a te piękne nie są wierne:006:.

Jeśli chodzi o samego Dollchana to obserwuję temat. Wyszły do tej pory dwie łatki. Ludzie na ap-pro.ru go chwalą przede wszystkim za nowe lokacje i fabułę(!). Nie znalazłem opinii, że ktoś gdzieś utknął z krytycznym błędem. Kiedy skończę testy spolszczenia "Pogrążonego w niebycie" to być może rzucę okiem na tą "laleczkę". Chyba, że w międzyczasie pojawi się KKNŻ albo "True Stalker":P

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael featured and unfeatured this topic
  • Agrael unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity