Skocz do zawartości

Dollchan 8: Infinity


Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy kolejny fiks, zawiera w sobie te poprzednie. I jeśli w czasie gry chcemy go dodać, to musi być z Resetem. Bo jeśli tylko podmienimy te dwa pliki .db, to przy wczytywaniu zapisu dostajemy wylot z informacją, że zapis jest z czymś tam niezgodny. Przy wstawianiu Resetem, mod robi znowu taki początkowy zapis jak przy nowej grze, ale uruchamia moda w miejscu ( a właściwie w pobliżu ) gdzie był zrobiony ostatni zapis. Na tę formę dodawania patchy jest sporo utyskiwań i porady, aby przed patchem zrobić porządek w schowkach.

Wszystkie odsyłacze do moda, są na bieżąco aktualizowane do ostatniego patcha, tak więc aktualnie pobranie moda w  wersji początkowej jest niemożliwe, no i na pewno niecelowe.

Ale też mam małe zaskoczenie. Mod miał zaimplementowanego spawnera. Dla sprawdzenia, jeszcze na 4 patchu go uruchomiłem i działał. Ale na 5 tym, już działać nie chce. Chyba dlatego, że wielu chwaliło się korzystaniem z niego.

I na czasowe pożegnanie, laleczka nr 3.

ss_fred_10-02-20_15-28-30_(k00_marsh).thumb.jpg.c38fda9cf0516f4c25a915e1aba70bd0.jpg         ss_fred_10-02-20_15-28-56_(k00_marsh).thumb.jpg.6bd31b650815ff3890c90b3c7619259e.jpg

I dwa widoczki z bagien.

  ss_fred_10-02-20_15-20-38_(k00_marsh).thumb.jpg.91b3d93e8725939558fc2b5b5e0f3a81.jpg          ss_fred_10-02-20_16-33-51_(k00_marsh).thumb.jpg.714b518372b774c5eb3211576f8ed210.jpg           

        

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze taka mała informacja. Spawn w modzie jest bardzo perfidnie skonstruowany. Pojawianie się zadań uzupełniających i wypełnianie schowków jest niepowtarzalne. Po rozpoczęciu nowej gry, wszystkie schowki są wypełnione inaczej. Pisałem o tym. Trzy rozpoczęcia gry i trzykrotnie co innego. Jest to niezbyt przyjemne, bo trudność gry zależy od przypadku. Raz, już na samym początku ma się arta osłabiającego radiację w pojemniku który można wykorzystać na inne znalezione radioaktywne, a drugim razem znajduje się tylko te drugie, których zabrać nie można. Raz się ma aż 8 śpiworów, drugim razem nie ma nawet jednego. Mod już na początku może nas uraczyć kostiumem pozwalającym na zejście do X27, a za drugim razem są tylko u handlarzy za niebotyczne ceny i to nie zawsze. Słyszymy tylko "Przyjdź za parę dni".  Nie dotyczy to oczywiście itemów wątku głównego i lokalizacji obrazków "Wyłópek". Tak, że wiedza  z innej gry jest nieprzydatna.

W poprzednich grach na północnym posterunku Kordonu spawnowali się bandyci, świetnie uzbrojeni. Byli dostarczycielami tak broni (np. Sajga czy Kobra ) jak i amunicji. Na patchu 5, już ich tam nie ma, przynajmniej u mnie. Natomiast ceny za naprawę, ulepszenie, o kupnie nie mówiąc, są niebotyczne w stosunku do nagród za zadania. A te trzeba je wykonywać, aby podnosić swoją reputację, za którą mod wynagradza lepszym wypełnieniem schowków lub stanem znalezionej broni.

Jeśli nie wesprzemy się spawnerem ( a teraz już go chyba nie ma ), to szybkie przejście moda możemy odłożyć do bajek. Tym bardziej, że kolejne zadania fabularne, przepędzają nas z jednej lokacji na drugą. I nie są to spacerki po parku. Do tego głód, pragnienie i wszechobecna radiacja co krok.

Widok z 3 postaci.

ss_fred_10-01-20_16-34-00_(l01_escape).thumb.jpg.c7f62e79db4a9c3e6f4b77bb44521015.jpg

Spoiler

Siekierą go panie, siekierą

ss_fred_10-02-20_18-45-51_(k00_marsh).thumb.jpg.6a4c5a0f476187fcc28c39c70354db96.jpg

Płonie ognisko w lesie...

ss_fred_10-01-20_13-36-15_(l01_escape).thumb.jpg.c204700a7336b2c1e2da4e34ddc10f3f.jpg

 

 

 

Zarastające bagna.

ss_fred_10-02-20_15-20-38_(k00_marsh).thumb.jpg.d657b552f71db36e849ef81c7fda02e4.jpg

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew temu co naczytałem się o tym modzie jest on nader stabilny. Na kilka ładnych godzin gry miałem tylko dwa wyloty bez loga (DX11, maks. ustawienia, gęstość trawy wysoka, ale nie maksymalna). Znalazłem jeden mankament przy zadaniu z ciężarówką. Mianowicie po wyświetleniu się tekstu ze spoilera znacznik na zadanie znika i jeśli w danym momencie nie naciśniemy klawisza F, to zadanie staje w miejscu, ponieważ tekst ponownie się nie pojawia. Oczywiście można ratować się ponownym wczytaniem zapisu.

Spoiler

2oCgmKp.png

Na początku łatwo nie jest. PDA i detektor są zasilane bateriami. Na Kordonie jest sporo obszarów z radiacją i psi-promieniowaniem. Na szczęście dość szybko (wypełniając główną linię fabularną, zadania typowo stalkerskie, ale nie monotonne) dostajemy trochę kopiejek i podstawowe wyposażenie (nóż, strzelbę, lornetkę). Śruby musimy zbierać z trupów lub kupować. Każda z nich waży 0,01 kg. Dodaje to nieco realizmu.

GhUZ4Oe.jpg

Sama lokacja Kordon dostała kosmetyczny lifting. Nie jest to bezmyślne pudrowanie starej baby, a podkreślenie jej zalet. Po kilku przebieżkach poczujemy się jak w domu.

Karabiny szturmowe/pistolety maszynowe, które znalazłem (bardzo uszkodzone) mają duży odrzut, ale niestety nie są zbyt skuteczne. Strzelby brzydko mówiąc "robią robotę".

K1qHNed.jpg

Trzeba się nieźle naszukać schowków (typowe miejsca z CoCa lub jego klonów), ponieważ z kasy/fantów z zadań stalker raczej nie wyżyje. Później wycwaniłem się na tyle, aby współmiernie z szukaniem schowków szukać... stalkerów i czekać, aż wpadną w tarapaty (strzelaniny lub walki z mutantami), a potem zbierać z nich szpej. O broni w dobrym stanie czy odzieży ochronnej możemy na początku zapomnieć - przy trupach znajdziemy tylko bezużyteczny szmelc, którego nie sprzedamy u Sidora. Dużo zależy od "uśmiechu Zony" (czyli spawnu, losowego wypełniania schowków i trupów). Czasami zdarzają się fajne graty, a czasami typowo bezużyteczne badziewie.

o3UJ8DW.png

Takie skrzyneczki też chcą być przeszukane:)

Nie możemy tykać Wojskowych (o czym wspomina Gruby), ponieważ w przeciwnym razie czekać nas niemiła niespodzianka. Drogę do bunkra zagrodzi nam "bramkarz" Sidora i zażąda 100 tyś. rubli (!) za wznowienie handlu. A propos - Gruby handluje od 06.00 - 21.00.

Spoiler

8mnnEPA.jpg

W czasie swawolnego i nieśpiesznego poznawania "zasad walki" natknąłem się na fajną akcję. Kontroler ze swoją świtą (zawsze chodzi z kilkoma zombifikowanymi), najpierw zabił dwóch Samotników, a później chimerę (!). Snorki są jak zwykle bardzo zwinne i po cicho wskakują nam na plecki. 

Spoiler

vcriCQx.jpg

Z ciekawszych zadań mamy nocną skradankę na STS w celu podsłuchania rozmowy Wojskowych. Dość łatwe, ale zawsze jakieś urozmaicenie.

qFRZc28.png

Tutaj musimy się dostać aby podsłuchać rozmowę 

Na północnym posterunku kontrolnym zaczepili mnie bandyci, ale całą sprawę (tym razem, zobaczymy co będzie dalej) dało się załatwić całkowicie pokojowo.

jB0CH7l.jpg

Na razie mam bardzo pozytywne wrażenia. Zobaczymy co będzie dalej...

fOTA75B.jpg

Arty na środku placu? Hmm... Trochę podejrzane, nieprawdaż?

  • Super 1
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton Gorodecki  Fajnie, że się za niego wziąłeś. Ale chyba grasz już na ostatnim patchu, tak że sporo nieprzyjemności Cię ominie. Z każdym patchem było coraz lepiej.

Pisałem, że mod wart zainteresowania. Czekam jednak, na informację, że kolejnych patchy już doklejać nie będzie trzeba. Przykro tracić to co się nazbierało, a gra od początku nie w każdym momencie będzie przyjemna.

No pytanie o zgodliwych bandytów dałem wyjaśnienie post wyżej. Ale ta odmienność spawnu, może powodować, że zmieszczaniał co innego.

Przyjemnej gry i :viva:życzę.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kondotier napisał:

Ale chyba grasz już na ostatnim patchu, tak że sporo nieprzyjemności Cię ominie.

Owszem. Nawet sam autor stwierdził, że jest to ostatni patch do tego moda, a reszta "zależy od silnika, sprzętu, systemu, a nawet Twoich działań". Dlatego też zacząłem swoją przygodę z tym modem. Dzisiaj wyprawa na Rostok.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anton Gorodecki No i jak tam przejście do Rostoka? Bo na nim wyleciało sporo graczy z tamtej strony.

Chciałem do moda wrócić, ale wcześniej poczytałem na jego stronie. No i problemy z modem i żale z tego powodu się nie zmieniły. Ostatnie byłe sprzed parunastu minut. I wychodzi na to, że te problemy co ja miałem, są niczym, przy tych które tam opisywano. Często są dawane rady, aby zmieniać silnik, np. na ten z Anomaly, lub na jeszcze jakiś inny. A jak się nie ma tych modów, to skąd je brać? Pisze się też, żeby przy braku interakcji miejsc do spania z graczem, zespawnować śpiwór. Ale u mnie po nałożeniu ostatniego dostępnego patcha, opcja jego wywołania przestała działać. Śpiwora w tej odsłonie gry nie znalazłem, całe szczęście , że problemu ze spaniem nie miałem. Pobiorę moda na nowo. Mam nadzieję, że zapisy z poprzedniej gry zaskoczą.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne są te "gorzkie żale", pograłem trochę zanim załapałem o co chodzi i wtedy bez problemu przelazłem na Rostok/Bar.

Są zadania, z pozoru niewinne które otwierają pewne ścieżki, skrypty.

nawet chaos ma reguły, trzeba poznać mechanizm działania i reguły rządzące danym zjawiskiem, fabułą gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kondotier napisał:

No i jak tam przejście do Rostoka? Bo na nim wyleciało sporo graczy z tamtej strony.

Odpukać bez problemów. Na Rostoku postrzelałem trochę do zombi i najemników, a także szukałem intensywnie schowków. Żeby było śmieszniej znalazłem tam 2 śpiwory:P Łącznie mam ich już 6, a przed wycieczką na Rostok nie miałem żadnego. Kilka bardziej wartościowych schowków, które znalazłem (ogólnie zdobywam coraz więcej artów w kontenerach:), arty oczywiście na sprzedaż, a kontenery do dalszego użycia):

ICeg5CW.jpg

W spoilerze zmieniona lokacja Rostok (ros. росток czyli kiełek, zalążek, początek nowej drogi) a właściwie "bezszwowe" połączenie Rostoku i Dziczy:

Spoiler

vDLvheT.jpg

ss_piec_10-09-20_17-11-40_(l06_rostok).jpg

7Drv7WQ.jpg

6J0ahwq.jpg

B3Wq0X4.jpg

hilQi3h.jpg

Na tym placu lubią obozować Najemnicy

oiacyRR.jpg

RUtDVj1.jpg

Tunel ze Spalaczami i detektor za ~425 tyś. rubli:068: Definitywnie wart swojej ceny

 

8 godzin temu, kondotier napisał:

Często są dawane rady, aby zmieniać silnik, np. na ten z Anomaly, lub na jeszcze jakiś inny. A jak się nie ma tych modów, to skąd je brać?

#1 post, sekcja dodatki od innych użytkownikówzmiana silnika

Instalator wyszuka folder z grą automatycznie. Nie grałem na tym silniku, bo nie widzę takiej potrzeby. Wszystko śmiga ładnie.

Spoiler

to4P0V8.jpg

7 godzin temu, vidkunsen napisał:

Są zadania, z pozoru niewinne które otwierają pewne ścieżki, skrypty.

nawet chaos ma reguły, trzeba poznać mechanizm działania

Mod prowadzi gracza za rączkę, jasno wyjaśniając co i gdzie ma zrobić. W przeciwieństwie do NS 2016 gdzie jesteśmy obwoźnym handlarzem złomu, w Dolchanie musimy szukać artów. Musimy, ponieważ to jedyny godny uwagi sposób zarabiania sporych sum pieniędzy potrzebnych do zakupu detektorów i kombinezonu z zamkniętym obiegiem powietrza (chyba że mamy farta i znajdziemy je w schowkach lub przy trupach). Jak widać po moich statystykach TROCHĘ się naszukałem, a to dopiero początek moda:biggrin:

MhqHsMp.jpg

Na obszarze Polany znalazłem ukryty magazyn. Za pierwszym razem przypłaciłem to życiem, ponieważ nie zauważyłem info o rozminowaniu pułapki:)

Spoiler

K3uYt7a.jpg

ecVJwY5.jpg

 

Kilka zrzutów z lokacji Polana:

Spoiler

me5wf1R.jpg

StoUQOh.jpg

0Co2uc3.jpg

s1YDHhu.jpg

IPROxZD.jpg

I3YTWto.jpg

dPRoU5y.jpg

Widok z celownika PSO-1

ngkM8tx.jpg

oY9irgK.jpg

Uwalnianie więźnia z rąk bandytów

Na razie największe wrażenie zrobiła na mnie lokacja Wysypisko. Jest na niej kilka fajnych ukrytych miejscówek, sporo anomalii i kilka opuszczonych budynków. Jednym słowem jest co robić. A że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów...

Spoiler

ZFXr7B2.jpg

Podziemia Pchlego Targu

z8mYMzn.jpg

rOqtjZS.jpg

I sam Pchli Targ w pełnej krasie (jeśli można tak to ująć)

veCy8EG.jpg

xvLpiw8.jpg

bCSEZ5y.jpg

qonjoTZ.jpg

kRdNuMl.jpg

Podziemna część lokacji:

etz6j4p.jpg

7ljMVhl.jpg

yhoVaez.jpg

Szukam aktualnie elektrycznych artów. I chyba wybiorę się na Agro... I do jego podziemi.

6vHPakO.jpg  

Edytowane przez Anton Gorodecki
literówki
  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrałem i postawiłem moda na nowo. Tym razem zrobił mi niespodziankę i dwa śpiwory wsadził do skrzyni we wiosce. Za to inne schowki żałośnie wypełnione lub puste. To samo z rzeczami zabieranymi z trupów. Chyba będzie ciężko tym razem na początku.

A co dotyczy wymiany silników, to się okazuje, że można to robić bezproblemowo. W katalogu głównym moda jest plik JSGM.exe, po uruchomieniu którego otwiera się okno wymiany różnych dodatków do podstawowego moda.  Można wstawiać i usuwać. Było takie coś w poprzednich wersjach moda, tyle że o tym zapomniałem. Gram jednak na silniku podstawowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kondotier napisał:

Za to inne schowki żałośnie wypełnione lub puste. To samo z rzeczami zabieranymi z trupów.

Spokojnie, miałem tak samo. Myślę, że spawn przedmiotów uzależniony jest zarówno od postępów w grze, jak i o od naszej rangi. I powiem wam, że dodaje to nieco kolorytu modowi, ponieważ trzeba się trochę napocić aby uciułać/znaleźć/zdobyć lepszy szpej.

Edytowane przez Anton Gorodecki
literówka
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monolithalian Spłodził go taki jeden, co ten język ma za ojczysty i jeszcze nie wyemigrował ( czytaj: spieprzył ) na zachód.

Ale na kilku wstawionych zrzutach jest podana sekretna informacja, że zobaczymy go po polsku. Potrzebna jest jednak duża doza cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla chętnych jeszcze jeden plik z edycją, tym razem poprawiona została niezawodność wszystkich karabinów Kałasznikowa a także HK-416. Do pobrania tutaj: ak_svd_sayga.7z.

Na Wysypisku są dwa skupiska anomalii nie zaznaczone na mapie w PDA:

Spoiler

FnClt67.jpg

hUACrbd.jpg

VpTGbQz.jpg

 

Odwiedziłem Agro. Sporo mutantów, baza opuszczona (spotkałem jedynie kilku żołnierzy). Podziemia również puste (nie ma w nich niestety AK Striełoka:068:). Znalazłem dwie "laleczki". Zebrałem trochę złomu z trupów i kilka artów. Aby popchnąć fabułę dalej potrzebuję jeszcze jednego "Błysku", resztę już mam.

Spoiler

RZXuEt9.jpg

HGaXcKS.jpg

eUw15pD.jpg

re2lqtm.jpg

B5I4SYZ.jpg

dGrPbnF.jpg

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grając kolejny raz od początku i mając za każdym razem inny spawn itemów w schowkach i trupach, mam jakby ciągle nową grę. Fakt, że zadania scenariuszowe te same i tak samo trzeba je wykonywać, jednak te poboczne za każdym razem w innym miejscu i z inną przygodą. Czyli, że nudzić się nie powinno. Ale też coraz mocniej mnie uwierają przegięcia w modzie. Znowu mod nastawiony na bezsensowne łażenie, szukanie aby znaleźć nic, lub zwielokrotnione coś, co jest nieprzydatne, lub ze względu na posiadany udźwig, niemożliwe do zabrania. NPCe z radarem w oczach i sokolim wzrokiem na 360*, którym nie przeszkadzają widzieć ściany i gąszcze krzaków czy trzcin. Szczury i tuszkany z jakimś zabójczym jadem w zębach, bo dwa ukąszenia powodują śmierć. Jeszcze gram, ale to chyba mod nie dla mnie. Zastrzegam, że to nie wina moda, ale to mod nie dla mnie, lecz dla tych co lubią poszukiwania i spawn mutantów z nikąd i za plecami. Ja lubię mody, gdzie jest wartka akcja, bez tych wszystkich nieprzemyślanych "realizmów". Głód i pragnienie, rozumiem, ale ilość płynów i jedzenia w miarę zbliżone do normalnego. A nie po każdym łyku piwa ( 1/2l butelka na 5 razy ) na zmniejszenie radiacji wymaga 2 x więcej jedzenia i picia. "Dobroduszni handlarze", "życzliwi rusznikarze", którzy tylko czekają by nas obedrzeć ze skóry. Broń z której NPCe strzelali długo i celnie, po zabraniu jej z trupa, jest złomem, który u nas zacina się co dwa strzały. Przykład taki. NPC ma broń 100% sprawności jak chcę ją u niego kupić. I znienacka w czasie dialogu ginie. Biorę z niego tę broń, a ona zniszczona do imentu. Pociągnę jeszcze do zliczenia X27. A tu kilka zrzutów. Grafika, to jedyna rzecz, do której nie można mieć żadnych zastrzeżeń.

ss_fred_10-10-20_19-30-33_(l01_escape).thumb.jpg.a527db9fe1bfbc64300d8224d73ce531.jpg

Spoiler

ss_fred_10-11-20_14-47-30_(l02_garbage).thumb.jpg.b11ceaa09235fd545170a96d652c3886.jpgss_fred_10-11-20_16-15-33_(l01_escape).thumb.jpg.e812df5899ea4dd0917e227ad6e3eec2.jpgss_fred_10-11-20_16-36-19_(l01_escape).thumb.jpg.e357e7a8465e3206d284180e60d6f37c.jpgss_fred_10-11-20_16-37-16_(l01_escape).thumb.jpg.5d6d66b05167f7928d3b91995a56d95b.jpg

ss_fred_10-11-20_14-46-14_(l02_garbage).thumb.jpg.2742a9e5d4ad854cbca967a9bbe8e8bd.jpg

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna łatka do pobrania stąd.

Dollchan nie jest nastwiony na bezsensowne łażenie. Pisałem wyżej, że w tym modzie głównym źródłem dochodu są artefakty (nie broń). Na początku wszystko podporządkowujemy właśnie im, czyli jak najszybciej staramy się zdobyć najlepszy detektor, a przynajmniej Welesa. Nie podnosimy i nie chomikujemy broni, ponieważ każda znaleziona przez nas przy NPC broń będzie w opłakanym stanie i NIKOMU JEJ NIE SPRZEDAMY. Broń w średnim stanie (ok. 35-40%) można znaleźć w schowkach. Podnosimy jedynie dodatki do broni, które opłaca się sprzedawać (szczególnie celowniki).

Tak naprawdę nie opłaca się W OGÓLE wypełniać zadań pobocznych. Nagrody za nie są żałosne. Wypełniając je wzrasta jedynie nasza ranga. Jeśli PRZY OKAZJI znajdziemy dany przedmiot lub mamy go w dużej ilości to ewentualnie można podjąć i sfinalizować zadanie. Ale i tak na tym nie zarobimy. Zawsze stracimy.

Wrogowie (ludzie) są wymagający. Nie walczymy z nimi na otwartym terenie, ani w krzaczorach. Uważamy na rzucane przez nich granaty. Zawsze strzelamy zza osłon, najlepiej betonowych i w miarę możliwości zawsze ze "słowiańskiego przykuca" (lepsza celność).

Fakt, szczury są nader denerwujące. Słabo słychać ich piski, przez co trudno je zlokalizować. Łażą w grupkach po 3-6 sztuk. Ruchliwe, o nieprzewidywalnych ruchach, przez co trudne do zabicia.

Do tej pory nigdy mutanty nie zespałnowały się na moich oczach czy "za plecami". Ich ilość można ustawić w opcjach gry. Wraz ze wzrostem naszej rangi będzie ich więcej. Miałem już walkę z 2 kontrolerami. Słabiaki. Kontrolerom z NLC7 powinni przynosić kapcie, gazetę i piwo. Nie dorastają im do pięt.

Użycie medykamentów wzmaga głód. Głód wzmaga pragnienie. W opisie ostatniej łatki jest napisane, że zostało to zredukowane.

Na początku gry staramy się jak najszybciej wypełniać zadania z głównej linii fabularnej. Dzięki temu zdobędziemy w pełni sprawnego TOZ-34. Broń ta zadaje piekielne obrażenia na małą odległość. Będzie to nasza główna broń przez dłuższy czas. Do niej dobieramy sobie karabinek szturmowy pod amunicję 5.45x39 (tej jest najwięcej, oprócz śrutu i 9x18). Później zmieniamy strzelbę na inną (według upodobań). Jak najszybciej staramy się dotrzeć na Wysypisko (zadania głównej linii fabularnej) przez co uzyskamy dostęp do technika. Naprawdę opłaca się szukać schowków. Po artefaktach to drugi najefektywniejszy sposób "zarabiania" w tym modzie. Muszę niestety przyznać, że dużo zależy od spawnu przedmiotów.

I najważniejsze. Grałem w DUŻO trudniejsze mody niż Dollchan. Mody, w których poziom mojego... powiedzmy zdenerwowania osiągał pełnokrwisty kolor chińskiej flagi. Dollchan przy nich to dziecinna igraszka. Jest wymagający, ale nie jest wcale taki trudny. 

  • Dodatnia 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadzam się z opinią @Anton Gorodecki . Mod nie jest trudnym, ale trzeba lubić takie zbieractwo. Zbieranie artów nie jest zaś takie proste. W większości są radioaktywne i bez pojemników na nie w plecaku, zabranie kończy się śmiercią. Nie doniesiemy do handlarza. Pojemniki zaś są zaporowo drogie jak na początek.

Można je znaleźć w przypadkowych schowkach, ale tu wracamy do łażenia i zaglądania w mysie dziury.

Są też pułapki. O wyjściu z wyrobiska na Wysypisku już pisałem. Druga pułapka to uratowanie wojaka na Bagnach. Ekipa egzekucyjna jest nieśmiertelna, możemy wystrzelić wagon amunicji i nic. Dopiero gdy padnie komenda do egzekucji, możemy ich rozwalić. A ta pada w momencie gdy podejdziemy do nich na zasięg ręki, co nie jest wcale łatwe i mamy góra 2 - 3 sek na ich zabicie, zanim oni zabiją naszego informatora.

A zadania poboczne dla zwykłych NPCów sugerują zabicie bandyty. Na miejscu się okazuje, że to neutralny stalker. Zabicie go skutkuje wszystkimi negatywnymi skutkami. Wrogością mu towarzyszących, utratą ciężko zdobytej reputacji. Albo trzeba czekać, aż go stuknie ktoś inny, lub mutant spapusia. A reputacja jest potrzebna, aby znalezione pukawki były w jakim takim stanie.

Na początku ( Kordon, Wysypisko, Bagna ), jeśli nie mamy farta na znalezienie kombinezonu z maską, mamy ciężki wybór. Zbierać pieniądze na takowy, o niebotycznej cenie u handlarzy, albo remontować broń u rusznikarza. Też za pokaźne sumy. Są do znalezienia zestawy remontowe, ale też trzeba mieć farta, aby trafić na spwan, w którym one występują w schowkach lub trupach.

Farta też trzeba mieć w innej sytuacji spawnu. W poprzedniej grze, do pojedynków żołnierzy ze stalkerami czy bandytami, dochodziło na moich oczach. Miałem wtedy możliwość obłupienia trupów wojaków. A ci byli bogato wyposażeni. Dałem wyżej zrzut ekranu z łupami takiej sytuacji. Teraz słyszę tylko strzały, mam info o walce. Ale zanim dotrę, zostają tylko ograbione trupy.

Gwoli wyjaśnienia. To nie jest narzekanie, ale opis-informacja dla przyszłych grających, że to co w grze miał jeden, u drugiego na pewno nie wystąpi. Dla jednych będzie to zachętą, innym tak jak mnie, podobać się nie będzie.

Już nie można sprawdzić, co potrzebuje NPC, nie wziąć zadania i dopiero jak się znajdzie pójść do niego. On będzie chciał już coś innego.

No i kolejna łatka. Nie napisano, jak ją wstawiać. Bo jeśli znów z resetem, to ja za nią dziękuję. Nie mam zamiaru tracić tego co mam w schowkach. Niby mógłbym odtworzyć to spawnerem, ale tym co jest zaimplementowany w modzie, nie wszystko się da. A ja mimo wszystko, chciałbym grać bez jego pomocy.

Patrząc jednak na ilość zwolenników np. OP czy Missery, to ten mod będzie miał powodzenie. A grającym w niego będę kibicował i życzył sukcesów.

@Anton Gorodecki  Gdzie na Kordonie jest anomalia Kostianka, o której ciągle przychodzi informacja. Złaziłem Kordon już chyba dokładnie, ale na nią nie natrafiłem. A tam najwięcej walk się toczy. Często tylko z mutantami, więc i na łupy można liczyć.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kondotier napisał:

Gdzie na Kordonie jest anomalia Kostianka

Nie znalazłem na Kordonie takiej anomalii.

Znalazłem za to wszystkie "plakaty" (to będzie chyba najlepsza nazwa) z Dolczankami. Na Agro znalazłem sprawczynię tego całego zamieszania. A po drugiej stronie lustra jej koleżankę...

Spoiler

z25QfEG.jpg

SIz2uJW.jpg

Teraz jedna z tych pięknych dam:063: siedzi u mnie w plecaku oferując porady odnośnie zadania, a także leczy Bezimiennego (taka wersja anime:056: Czerubaszki)

cS73tYm.jpg

 

 W międzyczasie zwiedziłem dalszą część labu X-27:

Spoiler

DuaKH9p.jpg

R93x8yG.jpg

ObWGY7n.jpg

CIX5uim.jpg

YMsyNGu.jpg

ZSvE38b.jpg

m6C9gRd.jpg

PNa8DdM.jpg

Mroczny Parów

Spoiler

DZbjaQ8.jpg

SH61Psi.jpg

VVFYmAS.jpg

GBhbrqG.jpgay1XM6l.jpg

43k7ZbU.jpg

CORkQI6.jpg

1OUfk6l.jpg

iyqC9wa.jpg

thEdlyz.jpg

g3Wqb9q.jpg

 

oraz Dolinę Mroku (baza monolitowców zdobyta po ciężkich bojach:072:)

Spoiler

DIzlnVt.jpg

kY94nzU.jpg

CBtdkEe.jpg

n2wQn1C.jpg

GZZMPbo.jpg

esLqtoD.jpg

fJZqtgc.jpg

V28KhqU.jpg

epnmgMY.jpg

 

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie jestem na dorobku. Brak kasy na kupno kombinezonu stosownego dla X27. Ale jestem już bliski szczęścia.

Na razie noszę to co mogę i ledwie zipię. Nawet ze schowka wszystkiego zabrać nie mogę. A jak tu wrócę, to chyba już tego nie będzie.

ss_fred_10-12-20_16-25-19_(k00_marsh).thumb.jpg.90b9ec8d3e56b953bf714184f3d659d2.jpg

A tu obrazkowa historyjka z Bagien.

Spoiler

Piękny pejzaż nieba, szybko się zmienił w emisję.

 ss_fred_10-12-20_15-00-50_(k00_marsh).thumb.jpg.2dbafb42774d66b4cf7ea2e88d7cf8e9.jpg           ss_fred_10-12-20_14-07-28_(k00_marsh).thumb.jpg.bde5ac2b8ae2a779bb21608a337f2490.jpg                       

Trzeba ratować ekologów, ale na przeszkodzie stoi taka trójca.

 ss_fred_10-12-20_15-36-51_(k00_marsh).thumb.jpg.2e25a1a601eabb61b90e857d03609130.jpg          ss_fred_10-12-20_15-27-49_(k00_marsh).thumb.jpg.76b6d8895f66c3731be3a6e3993604e3.jpg                          

Po drodze znalazłem artefakt, ale gdyby nie pojemniki w plecaku, długo bym nie pożył. Ledwo zdążyłem go wsadzić i się "odradjacjować".

 ss_fred_10-12-20_18-17-35_(k00_marsh).thumb.jpg.84e50c2507c60b338ea44a536c621bf5.jpg         ss_fred_10-12-20_18-14-57_(k00_marsh).thumb.jpg.1939dd05cca989d5882d0a88ee7eaca4.jpg      

Temu obserwatorowi też przez lornetkę, zajrzałem prosto w "wielkie" oczy.

 ss_fred_10-12-20_18-48-13_(k00_marsh).thumb.jpg.0dbcd7c2bf1ee51a9ac2b954f410dd54.jpg           ss_fred_10-12-20_18-47-30_(k00_marsh).thumb.jpg.cde464146233c4c6a56e3d25a7e32b10.jpg               

 

Po Czystym Niebie tylko zabudowania zostały.

ss_fred_10-12-20_18-49-28_(k00_marsh).thumb.jpg.60cdd0979b8e32ca70f452ed29f62b91.jpg

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzę sobie jak gdyby nigdy nic na Agro Bagna, a tu z otwartymi... khem, khem... "ramionami" wita mnie taki oto osobnik:P 

Spoiler

fWiU7u6.jpg

Na szczęście po zaaplikowaniu odpowiedniej porcji śrutu pacjent grzecznie przygotował się do operacji:041: 

EuxhYGs.jpg

hIGg6PJ.jpg

02DGX6A.jpg

Fabuła zagnała mnie do lokacji "Anomalny Las". Miejscówka ta od razu mnie kupiła. Przed wszystkim anomalią Magnez, która jak sama nazwa mówi przyciąga do siebie naszego protagonistę (musimy podejść blisko niej), jak i metalowe przedmioty. Odwiedziłem ją wraz z czterema "Krugłowami" oraz dwoma stalkerami w ramach pomocy Hermanowi. O dziwo jajogłowi byli całkiem pomocni w odpieraniu ataków wrogów. I żaden się nie zawiesił:P

Spoiler

Wg9HrTT.jpg

hQCwEPy.jpg

Bunkier uczonych i starzy znajomi

IjDAwSI.jpg

5gv70rL.jpg

Poniżej anomalia Magnez

V2HYO6Z.jpg

FFZ27R6.jpg

5mCDocw.jpg

Odprowadziwszy naukowców do bunkra zacząłem zwiedzać lokację. Natknąłem się na tajemniczy kompleks, do którego dostępu bronią teleporty. Aż mnie korci, żeby tam zajrzeć bez pomocy komendy demo_record:052: 

Spoiler

7UOwqi3.jpg

W głąb tego tunelu przerzuca nas teleport ustawiony w bramach kompleksu

7Ui4xAZ.jpg

PoCOcP2.jpg

4rGscOo.jpg

LaCz7PQ.jpg

r8zaPA3.jpg

Bk4os8y.jpg

bSnTJQZ.jpg

Poniżej część anomalii Wulkan

eQ466yO.jpg 

 

 

Zauważyłem, że w "Anomalnym Lesie" spawnuje się sporo snorków, dzików, połamanców, kontrolerów i zombiaków. 

Spoiler

3Znf7Kb.jpg

rq8P8Jx.jpg

J02eFMP.jpg

Odwiedziłem też Magazyny. Wypełnione są monolitowcami i umarlakami, a przez pół lokacji ciągnie się ogromna wyrwa w ziemi.

wsoT0bH.jpg

vHwdmT2.jpg

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ od któregoś z NPCów dostałem zadanie przyniesienia pazura wrony, kiedy taka spadła mi przed nosem w czasie emisji, to ją obejrzałem. Ale to tym razem chyba była sroka, bo była wypełniona błyskotkami :036: Nafaszerowana był rublami.

                                              Wrona                                                                                             Kwiat tataraku

  ss_fred_10-13-20_18-06-32_(k00_marsh).thumb.jpg.71c910b8799b3dd0d2cd9bef2df98f43.jpg                ss_fred_10-13-20_18-31-16_(k00_marsh).thumb.jpg.cf446aa85764d2696338af97b32f77e8.jpg

 "Kwiat Tataraku" dał mi popalić. Aby znaleźć potrzebne 4, musiałem powtórzyć grę. Też nie było łatwo znaleźć, bo były w innych miejscach, choć w pobliżu.

Z pająkami spotkałem się już na Kordonie koło fabryki. Były też na Bagnach przy przejściu na Agro. Nie takie znów straszne, jak szczury czy tuszkany.

ss_fred_09-29-20_12-59-02_(l01_escape).thumb.jpg.5de67cdee67825a671e22310235414cc.jpg

No i trochę dla radości oka.

Spoiler

ss_fred_10-12-20_18-49-17_(k00_marsh).thumb.jpg.5ff19a16ebe9fa0c25436946be4693f4.jpg

ss_fred_10-13-20_14-23-44_(k00_marsh).thumb.jpg.5a1f4a7e57a5197c4a7a61fadea75ba5.jpg

ss_fred_10-12-20_18-50-00_(k00_marsh).thumb.jpg.f04fbb18156ca636f896c08667896669.jpg

ss_fred_10-13-20_15-05-01_(k00_marsh).thumb.jpg.b6ad9f8268362b9d0c53d60cb783abce.jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.