Anton Gorodecki Opublikowano 2 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 3 godziny temu, vidkunsen napisał: dolazłem do końca bez żadnego "reseta" No właśnie, "dolazłeś". A czy po drodze wypełniałeś wszystkie zadania poboczne czy tylko robiłeś główny wątek fabularny? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 2 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 Każdy kolejny fiks, zawiera w sobie te poprzednie. I jeśli w czasie gry chcemy go dodać, to musi być z Resetem. Bo jeśli tylko podmienimy te dwa pliki .db, to przy wczytywaniu zapisu dostajemy wylot z informacją, że zapis jest z czymś tam niezgodny. Przy wstawianiu Resetem, mod robi znowu taki początkowy zapis jak przy nowej grze, ale uruchamia moda w miejscu ( a właściwie w pobliżu ) gdzie był zrobiony ostatni zapis. Na tę formę dodawania patchy jest sporo utyskiwań i porady, aby przed patchem zrobić porządek w schowkach. Wszystkie odsyłacze do moda, są na bieżąco aktualizowane do ostatniego patcha, tak więc aktualnie pobranie moda w wersji początkowej jest niemożliwe, no i na pewno niecelowe. Ale też mam małe zaskoczenie. Mod miał zaimplementowanego spawnera. Dla sprawdzenia, jeszcze na 4 patchu go uruchomiłem i działał. Ale na 5 tym, już działać nie chce. Chyba dlatego, że wielu chwaliło się korzystaniem z niego. I na czasowe pożegnanie, laleczka nr 3. I dwa widoczki z bagien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 2 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 Za drugim razem jak już wiedziałem gdzie co jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 3 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2020 I jeszcze taka mała informacja. Spawn w modzie jest bardzo perfidnie skonstruowany. Pojawianie się zadań uzupełniających i wypełnianie schowków jest niepowtarzalne. Po rozpoczęciu nowej gry, wszystkie schowki są wypełnione inaczej. Pisałem o tym. Trzy rozpoczęcia gry i trzykrotnie co innego. Jest to niezbyt przyjemne, bo trudność gry zależy od przypadku. Raz, już na samym początku ma się arta osłabiającego radiację w pojemniku który można wykorzystać na inne znalezione radioaktywne, a drugim razem znajduje się tylko te drugie, których zabrać nie można. Raz się ma aż 8 śpiworów, drugim razem nie ma nawet jednego. Mod już na początku może nas uraczyć kostiumem pozwalającym na zejście do X27, a za drugim razem są tylko u handlarzy za niebotyczne ceny i to nie zawsze. Słyszymy tylko "Przyjdź za parę dni". Nie dotyczy to oczywiście itemów wątku głównego i lokalizacji obrazków "Wyłópek". Tak, że wiedza z innej gry jest nieprzydatna. W poprzednich grach na północnym posterunku Kordonu spawnowali się bandyci, świetnie uzbrojeni. Byli dostarczycielami tak broni (np. Sajga czy Kobra ) jak i amunicji. Na patchu 5, już ich tam nie ma, przynajmniej u mnie. Natomiast ceny za naprawę, ulepszenie, o kupnie nie mówiąc, są niebotyczne w stosunku do nagród za zadania. A te trzeba je wykonywać, aby podnosić swoją reputację, za którą mod wynagradza lepszym wypełnieniem schowków lub stanem znalezionej broni. Jeśli nie wesprzemy się spawnerem ( a teraz już go chyba nie ma ), to szybkie przejście moda możemy odłożyć do bajek. Tym bardziej, że kolejne zadania fabularne, przepędzają nas z jednej lokacji na drugą. I nie są to spacerki po parku. Do tego głód, pragnienie i wszechobecna radiacja co krok. Widok z 3 postaci. Spoiler Siekierą go panie, siekierą Płonie ognisko w lesie... Zarastające bagna. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 7 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 Wbrew temu co naczytałem się o tym modzie jest on nader stabilny. Na kilka ładnych godzin gry miałem tylko dwa wyloty bez loga (DX11, maks. ustawienia, gęstość trawy wysoka, ale nie maksymalna). Znalazłem jeden mankament przy zadaniu z ciężarówką. Mianowicie po wyświetleniu się tekstu ze spoilera znacznik na zadanie znika i jeśli w danym momencie nie naciśniemy klawisza F, to zadanie staje w miejscu, ponieważ tekst ponownie się nie pojawia. Oczywiście można ratować się ponownym wczytaniem zapisu. Spoiler Na początku łatwo nie jest. PDA i detektor są zasilane bateriami. Na Kordonie jest sporo obszarów z radiacją i psi-promieniowaniem. Na szczęście dość szybko (wypełniając główną linię fabularną, zadania typowo stalkerskie, ale nie monotonne) dostajemy trochę kopiejek i podstawowe wyposażenie (nóż, strzelbę, lornetkę). Śruby musimy zbierać z trupów lub kupować. Każda z nich waży 0,01 kg. Dodaje to nieco realizmu. Sama lokacja Kordon dostała kosmetyczny lifting. Nie jest to bezmyślne pudrowanie starej baby, a podkreślenie jej zalet. Po kilku przebieżkach poczujemy się jak w domu. Karabiny szturmowe/pistolety maszynowe, które znalazłem (bardzo uszkodzone) mają duży odrzut, ale niestety nie są zbyt skuteczne. Strzelby brzydko mówiąc "robią robotę". Trzeba się nieźle naszukać schowków (typowe miejsca z CoCa lub jego klonów), ponieważ z kasy/fantów z zadań stalker raczej nie wyżyje. Później wycwaniłem się na tyle, aby współmiernie z szukaniem schowków szukać... stalkerów i czekać, aż wpadną w tarapaty (strzelaniny lub walki z mutantami), a potem zbierać z nich szpej. O broni w dobrym stanie czy odzieży ochronnej możemy na początku zapomnieć - przy trupach znajdziemy tylko bezużyteczny szmelc, którego nie sprzedamy u Sidora. Dużo zależy od "uśmiechu Zony" (czyli spawnu, losowego wypełniania schowków i trupów). Czasami zdarzają się fajne graty, a czasami typowo bezużyteczne badziewie. Takie skrzyneczki też chcą być przeszukane Nie możemy tykać Wojskowych (o czym wspomina Gruby), ponieważ w przeciwnym razie czekać nas niemiła niespodzianka. Drogę do bunkra zagrodzi nam "bramkarz" Sidora i zażąda 100 tyś. rubli (!) za wznowienie handlu. A propos - Gruby handluje od 06.00 - 21.00. Spoiler W czasie swawolnego i nieśpiesznego poznawania "zasad walki" natknąłem się na fajną akcję. Kontroler ze swoją świtą (zawsze chodzi z kilkoma zombifikowanymi), najpierw zabił dwóch Samotników, a później chimerę (!). Snorki są jak zwykle bardzo zwinne i po cicho wskakują nam na plecki. Spoiler Z ciekawszych zadań mamy nocną skradankę na STS w celu podsłuchania rozmowy Wojskowych. Dość łatwe, ale zawsze jakieś urozmaicenie. Tutaj musimy się dostać aby podsłuchać rozmowę Na północnym posterunku kontrolnym zaczepili mnie bandyci, ale całą sprawę (tym razem, zobaczymy co będzie dalej) dało się załatwić całkowicie pokojowo. Na razie mam bardzo pozytywne wrażenia. Zobaczymy co będzie dalej... Arty na środku placu? Hmm... Trochę podejrzane, nieprawdaż? 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 8 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 @Anton Gorodecki Fajnie, że się za niego wziąłeś. Ale chyba grasz już na ostatnim patchu, tak że sporo nieprzyjemności Cię ominie. Z każdym patchem było coraz lepiej. Pisałem, że mod wart zainteresowania. Czekam jednak, na informację, że kolejnych patchy już doklejać nie będzie trzeba. Przykro tracić to co się nazbierało, a gra od początku nie w każdym momencie będzie przyjemna. No pytanie o zgodliwych bandytów dałem wyjaśnienie post wyżej. Ale ta odmienność spawnu, może powodować, że zmieszczaniał co innego. Przyjemnej gry i życzę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 8 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 7 godzin temu, kondotier napisał: Ale chyba grasz już na ostatnim patchu, tak że sporo nieprzyjemności Cię ominie. Owszem. Nawet sam autor stwierdził, że jest to ostatni patch do tego moda, a reszta "zależy od silnika, sprzętu, systemu, a nawet Twoich działań". Dlatego też zacząłem swoją przygodę z tym modem. Dzisiaj wyprawa na Rostok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 9 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 @Anton Gorodecki No i jak tam przejście do Rostoka? Bo na nim wyleciało sporo graczy z tamtej strony. Chciałem do moda wrócić, ale wcześniej poczytałem na jego stronie. No i problemy z modem i żale z tego powodu się nie zmieniły. Ostatnie byłe sprzed parunastu minut. I wychodzi na to, że te problemy co ja miałem, są niczym, przy tych które tam opisywano. Często są dawane rady, aby zmieniać silnik, np. na ten z Anomaly, lub na jeszcze jakiś inny. A jak się nie ma tych modów, to skąd je brać? Pisze się też, żeby przy braku interakcji miejsc do spania z graczem, zespawnować śpiwór. Ale u mnie po nałożeniu ostatniego dostępnego patcha, opcja jego wywołania przestała działać. Śpiwora w tej odsłonie gry nie znalazłem, całe szczęście , że problemu ze spaniem nie miałem. Pobiorę moda na nowo. Mam nadzieję, że zapisy z poprzedniej gry zaskoczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 9 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 Dziwne są te "gorzkie żale", pograłem trochę zanim załapałem o co chodzi i wtedy bez problemu przelazłem na Rostok/Bar. Są zadania, z pozoru niewinne które otwierają pewne ścieżki, skrypty. nawet chaos ma reguły, trzeba poznać mechanizm działania i reguły rządzące danym zjawiskiem, fabułą gry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 9 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 (edytowane) 8 godzin temu, kondotier napisał: No i jak tam przejście do Rostoka? Bo na nim wyleciało sporo graczy z tamtej strony. Odpukać bez problemów. Na Rostoku postrzelałem trochę do zombi i najemników, a także szukałem intensywnie schowków. Żeby było śmieszniej znalazłem tam 2 śpiwory Łącznie mam ich już 6, a przed wycieczką na Rostok nie miałem żadnego. Kilka bardziej wartościowych schowków, które znalazłem (ogólnie zdobywam coraz więcej artów w kontenerach, arty oczywiście na sprzedaż, a kontenery do dalszego użycia): W spoilerze zmieniona lokacja Rostok (ros. росток czyli kiełek, zalążek, początek nowej drogi) a właściwie "bezszwowe" połączenie Rostoku i Dziczy: Spoiler Na tym placu lubią obozować Najemnicy Tunel ze Spalaczami i detektor za ~425 tyś. rubli Definitywnie wart swojej ceny 8 godzin temu, kondotier napisał: Często są dawane rady, aby zmieniać silnik, np. na ten z Anomaly, lub na jeszcze jakiś inny. A jak się nie ma tych modów, to skąd je brać? #1 post, sekcja dodatki od innych użytkowników: zmiana silnika Instalator wyszuka folder z grą automatycznie. Nie grałem na tym silniku, bo nie widzę takiej potrzeby. Wszystko śmiga ładnie. Spoiler 7 godzin temu, vidkunsen napisał: Są zadania, z pozoru niewinne które otwierają pewne ścieżki, skrypty. nawet chaos ma reguły, trzeba poznać mechanizm działania Mod prowadzi gracza za rączkę, jasno wyjaśniając co i gdzie ma zrobić. W przeciwieństwie do NS 2016 gdzie jesteśmy obwoźnym handlarzem złomu, w Dolchanie musimy szukać artów. Musimy, ponieważ to jedyny godny uwagi sposób zarabiania sporych sum pieniędzy potrzebnych do zakupu detektorów i kombinezonu z zamkniętym obiegiem powietrza (chyba że mamy farta i znajdziemy je w schowkach lub przy trupach). Jak widać po moich statystykach TROCHĘ się naszukałem, a to dopiero początek moda Na obszarze Polany znalazłem ukryty magazyn. Za pierwszym razem przypłaciłem to życiem, ponieważ nie zauważyłem info o rozminowaniu pułapki Spoiler Kilka zrzutów z lokacji Polana: Spoiler Widok z celownika PSO-1 Uwalnianie więźnia z rąk bandytów Na razie największe wrażenie zrobiła na mnie lokacja Wysypisko. Jest na niej kilka fajnych ukrytych miejscówek, sporo anomalii i kilka opuszczonych budynków. Jednym słowem jest co robić. A że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów... Spoiler Podziemia Pchlego Targu I sam Pchli Targ w pełnej krasie (jeśli można tak to ująć) Podziemna część lokacji: Szukam aktualnie elektrycznych artów. I chyba wybiorę się na Agro... I do jego podziemi. Edytowane 9 Października 2020 przez Anton Gorodecki literówki 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 9 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 Przy zdawaniu HK zapomniałem zdjąć celownik, po zdjęciu zadanie zaliczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 9 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 Pobrałem i postawiłem moda na nowo. Tym razem zrobił mi niespodziankę i dwa śpiwory wsadził do skrzyni we wiosce. Za to inne schowki żałośnie wypełnione lub puste. To samo z rzeczami zabieranymi z trupów. Chyba będzie ciężko tym razem na początku. A co dotyczy wymiany silników, to się okazuje, że można to robić bezproblemowo. W katalogu głównym moda jest plik JSGM.exe, po uruchomieniu którego otwiera się okno wymiany różnych dodatków do podstawowego moda. Można wstawiać i usuwać. Było takie coś w poprzednich wersjach moda, tyle że o tym zapomniałem. Gram jednak na silniku podstawowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 9 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 (edytowane) 32 minuty temu, kondotier napisał: Za to inne schowki żałośnie wypełnione lub puste. To samo z rzeczami zabieranymi z trupów. Spokojnie, miałem tak samo. Myślę, że spawn przedmiotów uzależniony jest zarówno od postępów w grze, jak i o od naszej rangi. I powiem wam, że dodaje to nieco kolorytu modowi, ponieważ trzeba się trochę napocić aby uciułać/znaleźć/zdobyć lepszy szpej. Edytowane 9 Października 2020 przez Anton Gorodecki literówka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 10 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 Znalazłem dwa przydatne dodatki/edycje użytkowników ze strony Dollchana na ap-pro.ru: Lornetka wskazująca cele (od Алексей63) lornetka wskazująca cele.7z Noktowizory z nowymi kolorami (od 4udik) Noktowizory z nowymi kolorami.7z 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sin member Opublikowano 10 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 W dniu 2.10.2020 o 11:25, kondotier napisał: @Monolithalian No i jak Ci idzie z modem? Jakoś idzie, mod bardzo ciekawy i dobry, szkoda tylko że po rosyjsku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 10 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 @Monolithalian Spłodził go taki jeden, co ten język ma za ojczysty i jeszcze nie wyemigrował ( czytaj: spieprzył ) na zachód. Ale na kilku wstawionych zrzutach jest podana sekretna informacja, że zobaczymy go po polsku. Potrzebna jest jednak duża doza cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 11 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Dla chętnych jeszcze jeden plik z edycją, tym razem poprawiona została niezawodność wszystkich karabinów Kałasznikowa a także HK-416. Do pobrania tutaj: ak_svd_sayga.7z. Na Wysypisku są dwa skupiska anomalii nie zaznaczone na mapie w PDA: Spoiler Odwiedziłem Agro. Sporo mutantów, baza opuszczona (spotkałem jedynie kilku żołnierzy). Podziemia również puste (nie ma w nich niestety AK Striełoka). Znalazłem dwie "laleczki". Zebrałem trochę złomu z trupów i kilka artów. Aby popchnąć fabułę dalej potrzebuję jeszcze jednego "Błysku", resztę już mam. Spoiler 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 11 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Grając kolejny raz od początku i mając za każdym razem inny spawn itemów w schowkach i trupach, mam jakby ciągle nową grę. Fakt, że zadania scenariuszowe te same i tak samo trzeba je wykonywać, jednak te poboczne za każdym razem w innym miejscu i z inną przygodą. Czyli, że nudzić się nie powinno. Ale też coraz mocniej mnie uwierają przegięcia w modzie. Znowu mod nastawiony na bezsensowne łażenie, szukanie aby znaleźć nic, lub zwielokrotnione coś, co jest nieprzydatne, lub ze względu na posiadany udźwig, niemożliwe do zabrania. NPCe z radarem w oczach i sokolim wzrokiem na 360*, którym nie przeszkadzają widzieć ściany i gąszcze krzaków czy trzcin. Szczury i tuszkany z jakimś zabójczym jadem w zębach, bo dwa ukąszenia powodują śmierć. Jeszcze gram, ale to chyba mod nie dla mnie. Zastrzegam, że to nie wina moda, ale to mod nie dla mnie, lecz dla tych co lubią poszukiwania i spawn mutantów z nikąd i za plecami. Ja lubię mody, gdzie jest wartka akcja, bez tych wszystkich nieprzemyślanych "realizmów". Głód i pragnienie, rozumiem, ale ilość płynów i jedzenia w miarę zbliżone do normalnego. A nie po każdym łyku piwa ( 1/2l butelka na 5 razy ) na zmniejszenie radiacji wymaga 2 x więcej jedzenia i picia. "Dobroduszni handlarze", "życzliwi rusznikarze", którzy tylko czekają by nas obedrzeć ze skóry. Broń z której NPCe strzelali długo i celnie, po zabraniu jej z trupa, jest złomem, który u nas zacina się co dwa strzały. Przykład taki. NPC ma broń 100% sprawności jak chcę ją u niego kupić. I znienacka w czasie dialogu ginie. Biorę z niego tę broń, a ona zniszczona do imentu. Pociągnę jeszcze do zliczenia X27. A tu kilka zrzutów. Grafika, to jedyna rzecz, do której nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Spoiler 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 11 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Kolejna łatka do pobrania stąd. Dollchan nie jest nastwiony na bezsensowne łażenie. Pisałem wyżej, że w tym modzie głównym źródłem dochodu są artefakty (nie broń). Na początku wszystko podporządkowujemy właśnie im, czyli jak najszybciej staramy się zdobyć najlepszy detektor, a przynajmniej Welesa. Nie podnosimy i nie chomikujemy broni, ponieważ każda znaleziona przez nas przy NPC broń będzie w opłakanym stanie i NIKOMU JEJ NIE SPRZEDAMY. Broń w średnim stanie (ok. 35-40%) można znaleźć w schowkach. Podnosimy jedynie dodatki do broni, które opłaca się sprzedawać (szczególnie celowniki). Tak naprawdę nie opłaca się W OGÓLE wypełniać zadań pobocznych. Nagrody za nie są żałosne. Wypełniając je wzrasta jedynie nasza ranga. Jeśli PRZY OKAZJI znajdziemy dany przedmiot lub mamy go w dużej ilości to ewentualnie można podjąć i sfinalizować zadanie. Ale i tak na tym nie zarobimy. Zawsze stracimy. Wrogowie (ludzie) są wymagający. Nie walczymy z nimi na otwartym terenie, ani w krzaczorach. Uważamy na rzucane przez nich granaty. Zawsze strzelamy zza osłon, najlepiej betonowych i w miarę możliwości zawsze ze "słowiańskiego przykuca" (lepsza celność). Fakt, szczury są nader denerwujące. Słabo słychać ich piski, przez co trudno je zlokalizować. Łażą w grupkach po 3-6 sztuk. Ruchliwe, o nieprzewidywalnych ruchach, przez co trudne do zabicia. Do tej pory nigdy mutanty nie zespałnowały się na moich oczach czy "za plecami". Ich ilość można ustawić w opcjach gry. Wraz ze wzrostem naszej rangi będzie ich więcej. Miałem już walkę z 2 kontrolerami. Słabiaki. Kontrolerom z NLC7 powinni przynosić kapcie, gazetę i piwo. Nie dorastają im do pięt. Użycie medykamentów wzmaga głód. Głód wzmaga pragnienie. W opisie ostatniej łatki jest napisane, że zostało to zredukowane. Na początku gry staramy się jak najszybciej wypełniać zadania z głównej linii fabularnej. Dzięki temu zdobędziemy w pełni sprawnego TOZ-34. Broń ta zadaje piekielne obrażenia na małą odległość. Będzie to nasza główna broń przez dłuższy czas. Do niej dobieramy sobie karabinek szturmowy pod amunicję 5.45x39 (tej jest najwięcej, oprócz śrutu i 9x18). Później zmieniamy strzelbę na inną (według upodobań). Jak najszybciej staramy się dotrzeć na Wysypisko (zadania głównej linii fabularnej) przez co uzyskamy dostęp do technika. Naprawdę opłaca się szukać schowków. Po artefaktach to drugi najefektywniejszy sposób "zarabiania" w tym modzie. Muszę niestety przyznać, że dużo zależy od spawnu przedmiotów. I najważniejsze. Grałem w DUŻO trudniejsze mody niż Dollchan. Mody, w których poziom mojego... powiedzmy zdenerwowania osiągał pełnokrwisty kolor chińskiej flagi. Dollchan przy nich to dziecinna igraszka. Jest wymagający, ale nie jest wcale taki trudny. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 12 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Tak, zgadzam się z opinią @Anton Gorodecki . Mod nie jest trudnym, ale trzeba lubić takie zbieractwo. Zbieranie artów nie jest zaś takie proste. W większości są radioaktywne i bez pojemników na nie w plecaku, zabranie kończy się śmiercią. Nie doniesiemy do handlarza. Pojemniki zaś są zaporowo drogie jak na początek. Można je znaleźć w przypadkowych schowkach, ale tu wracamy do łażenia i zaglądania w mysie dziury. Są też pułapki. O wyjściu z wyrobiska na Wysypisku już pisałem. Druga pułapka to uratowanie wojaka na Bagnach. Ekipa egzekucyjna jest nieśmiertelna, możemy wystrzelić wagon amunicji i nic. Dopiero gdy padnie komenda do egzekucji, możemy ich rozwalić. A ta pada w momencie gdy podejdziemy do nich na zasięg ręki, co nie jest wcale łatwe i mamy góra 2 - 3 sek na ich zabicie, zanim oni zabiją naszego informatora. A zadania poboczne dla zwykłych NPCów sugerują zabicie bandyty. Na miejscu się okazuje, że to neutralny stalker. Zabicie go skutkuje wszystkimi negatywnymi skutkami. Wrogością mu towarzyszących, utratą ciężko zdobytej reputacji. Albo trzeba czekać, aż go stuknie ktoś inny, lub mutant spapusia. A reputacja jest potrzebna, aby znalezione pukawki były w jakim takim stanie. Na początku ( Kordon, Wysypisko, Bagna ), jeśli nie mamy farta na znalezienie kombinezonu z maską, mamy ciężki wybór. Zbierać pieniądze na takowy, o niebotycznej cenie u handlarzy, albo remontować broń u rusznikarza. Też za pokaźne sumy. Są do znalezienia zestawy remontowe, ale też trzeba mieć farta, aby trafić na spwan, w którym one występują w schowkach lub trupach. Farta też trzeba mieć w innej sytuacji spawnu. W poprzedniej grze, do pojedynków żołnierzy ze stalkerami czy bandytami, dochodziło na moich oczach. Miałem wtedy możliwość obłupienia trupów wojaków. A ci byli bogato wyposażeni. Dałem wyżej zrzut ekranu z łupami takiej sytuacji. Teraz słyszę tylko strzały, mam info o walce. Ale zanim dotrę, zostają tylko ograbione trupy. Gwoli wyjaśnienia. To nie jest narzekanie, ale opis-informacja dla przyszłych grających, że to co w grze miał jeden, u drugiego na pewno nie wystąpi. Dla jednych będzie to zachętą, innym tak jak mnie, podobać się nie będzie. Już nie można sprawdzić, co potrzebuje NPC, nie wziąć zadania i dopiero jak się znajdzie pójść do niego. On będzie chciał już coś innego. No i kolejna łatka. Nie napisano, jak ją wstawiać. Bo jeśli znów z resetem, to ja za nią dziękuję. Nie mam zamiaru tracić tego co mam w schowkach. Niby mógłbym odtworzyć to spawnerem, ale tym co jest zaimplementowany w modzie, nie wszystko się da. A ja mimo wszystko, chciałbym grać bez jego pomocy. Patrząc jednak na ilość zwolenników np. OP czy Missery, to ten mod będzie miał powodzenie. A grającym w niego będę kibicował i życzył sukcesów. @Anton Gorodecki Gdzie na Kordonie jest anomalia Kostianka, o której ciągle przychodzi informacja. Złaziłem Kordon już chyba dokładnie, ale na nią nie natrafiłem. A tam najwięcej walk się toczy. Często tylko z mutantami, więc i na łupy można liczyć. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 12 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 5 godzin temu, kondotier napisał: Gdzie na Kordonie jest anomalia Kostianka Nie znalazłem na Kordonie takiej anomalii. Znalazłem za to wszystkie "plakaty" (to będzie chyba najlepsza nazwa) z Dolczankami. Na Agro znalazłem sprawczynię tego całego zamieszania. A po drugiej stronie lustra jej koleżankę... Spoiler Teraz jedna z tych pięknych dam siedzi u mnie w plecaku oferując porady odnośnie zadania, a także leczy Bezimiennego (taka wersja anime Czerubaszki) W międzyczasie zwiedziłem dalszą część labu X-27: Spoiler Mroczny Parów Spoiler oraz Dolinę Mroku (baza monolitowców zdobyta po ciężkich bojach) Spoiler 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 12 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Ja na razie jestem na dorobku. Brak kasy na kupno kombinezonu stosownego dla X27. Ale jestem już bliski szczęścia. Na razie noszę to co mogę i ledwie zipię. Nawet ze schowka wszystkiego zabrać nie mogę. A jak tu wrócę, to chyba już tego nie będzie. A tu obrazkowa historyjka z Bagien. Spoiler Piękny pejzaż nieba, szybko się zmienił w emisję. Trzeba ratować ekologów, ale na przeszkodzie stoi taka trójca. Po drodze znalazłem artefakt, ale gdyby nie pojemniki w plecaku, długo bym nie pożył. Ledwo zdążyłem go wsadzić i się "odradjacjować". Temu obserwatorowi też przez lornetkę, zajrzałem prosto w "wielkie" oczy. Po Czystym Niebie tylko zabudowania zostały. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 13 Października 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 Świeżutki Przegląd Dollchana od AP-PRO.RU. Sądziłem, że gorzej ocenią moda, a tutaj proszę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anton Gorodecki Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 Wchodzę sobie jak gdyby nigdy nic na Agro Bagna, a tu z otwartymi... khem, khem... "ramionami" wita mnie taki oto osobnik Spoiler Na szczęście po zaaplikowaniu odpowiedniej porcji śrutu pacjent grzecznie przygotował się do operacji Fabuła zagnała mnie do lokacji "Anomalny Las". Miejscówka ta od razu mnie kupiła. Przed wszystkim anomalią Magnez, która jak sama nazwa mówi przyciąga do siebie naszego protagonistę (musimy podejść blisko niej), jak i metalowe przedmioty. Odwiedziłem ją wraz z czterema "Krugłowami" oraz dwoma stalkerami w ramach pomocy Hermanowi. O dziwo jajogłowi byli całkiem pomocni w odpieraniu ataków wrogów. I żaden się nie zawiesił Spoiler Bunkier uczonych i starzy znajomi Poniżej anomalia Magnez Odprowadziwszy naukowców do bunkra zacząłem zwiedzać lokację. Natknąłem się na tajemniczy kompleks, do którego dostępu bronią teleporty. Aż mnie korci, żeby tam zajrzeć bez pomocy komendy demo_record Spoiler W głąb tego tunelu przerzuca nas teleport ustawiony w bramach kompleksu Poniżej część anomalii Wulkan Zauważyłem, że w "Anomalnym Lesie" spawnuje się sporo snorków, dzików, połamanców, kontrolerów i zombiaków. Spoiler Odwiedziłem też Magazyny. Wypełnione są monolitowcami i umarlakami, a przez pół lokacji ciągnie się ogromna wyrwa w ziemi. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 13 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2020 Ponieważ od któregoś z NPCów dostałem zadanie przyniesienia pazura wrony, kiedy taka spadła mi przed nosem w czasie emisji, to ją obejrzałem. Ale to tym razem chyba była sroka, bo była wypełniona błyskotkami Nafaszerowana był rublami. Wrona Kwiat tataraku "Kwiat Tataraku" dał mi popalić. Aby znaleźć potrzebne 4, musiałem powtórzyć grę. Też nie było łatwo znaleźć, bo były w innych miejscach, choć w pobliżu. Z pająkami spotkałem się już na Kordonie koło fabryki. Były też na Bagnach przy przejściu na Agro. Nie takie znów straszne, jak szczury czy tuszkany. No i trochę dla radości oka. Spoiler 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.