Skocz do zawartości

Catalyst: Complementation


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

logo-obnov.jpg

Platforma: Zew Prypeci 1.6.02/Wersja samodzielna - repack
Data premiery: 29.11.2020 r.
Autor: NewValveCom Tech


OPIS:

Spoiler

Czasami życie przynosi dziwne niespodzianki. Czasami życie czyni cuda. Czasami budzisz się w nieznanej dziurze w towarzystwie czterech nieznanych Ci osób, nie wiedząc, jak się tutaj znalazłeś, a tym bardziej nie wiedząc, jak się stąd wydostać.

To właśnie przydarzyło się bohaterowi opowiadanej historii - Dzięciołowo. Budząc się w dziwnym miejscu, wraz z kilkoma innymi stalkerami, szybko przekonuje się, że wszystko wokół wcale nie jest takie, jakie wydaje się na pierwszy rzut oka, a wszystkie ich najśmielsze teorie upadają pod ciężarem szalonej prawdy o tym miejscu.

Im dalej, tym nadciąga silniejszy wir dziwnych oraz niewytłumaczonych zjawisk, wciągając bohaterów w otchłań, w której muszę się ze sobą spotkać... 


  • Nowa, liniowa fabuła z elementami horroru psychologicznego. 
  • Akcja gry rozgrywa się na jednej lokacji - buildowskim Kordonie. 
  • Zmieniona grafika i nowa, klimatyczna atmosfera. 
  • Nowe dźwięki oraz ukryte „smaczki”.
  • Zbliżony klimat oferuje SFZ Project

Wskazówki: 

Spoiler
  • W przypadku utknięcia w fabule najprawdopodobniej należy porozmawiać z którąś z postaci. 
  • Na lokacji ukryto różnego rodzaju sekrety i easter eggi - zaleca się uważną eksplorację. 
  • Należy uważnie czytać dialogi. W przeciwnym wypadku można stracić nić fabularną. 
  • Wskazanym jest ustawić dźwięki powyżej 50% - nie ma tutaj „typowej” muzyki i ambienta, ale są dźwięki i utwory niezbędne dla zanurzenia się w atmosferze.

Autorzy i podziękowania: 

Spoiler

Zespół pracujący nad modem: 

  • NewValveCom - lider. Realizacja, SDK, zadania, configi i skrypty.
  • Lecktor - główny gamedesigner, autor scenariusza.
  • Vlador - gamedesigner, redaktor, praca nad teksturami, dźwięki, dynamiczne obiekty, filmy.
  • exDeMODER - pogoda, grafika, interfejs, dźwiękowy design i skrypty.
  • Overfirst, Aaz - pomoc. 

Podziękowania: 

  • RastaMichael
  • Neptun
  • denis2000
  • makdm
  • Ga2z
  • Сталкер Лом
  • Rap4ik
  • Akinaro
  • loxotron
  • CrommCruac
  • Salem
  • cari0us
  • Rilack
  • Misery Development Ltd.
  • Marmamozgio
  • alex1197
  • ValeroK
  • Brat904
  • strona NoiseFX

 

SCREENY:

Spoiler

1.jpg

2.jpg

6.jpg

7.jpg

VIDEO:

Spoiler

Przegląd moda od AP-PRO

 

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji: 

  1. Zew Prypeci 1.6.02
  2. Należy usunąć folder gamedata oraz bin (o ile znajdują się w katalogu gry)
  3. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem należy umieścić w głównym katalogu gry
  4. Należy usunąć folder shaders_cache w folderze z zapisami i screenami gry.

Instalacja w przypadku wersji samodzielnej - repacka: 

  1. Należy pobrać archiwum z instalatorem, a następnie go rozpakować.
  2. Uruchomić instalator (setup) i postępować zgodnie z jego dalszymi instrukcjami.
  3. Uruchomić modyfikację z pulpitu monitora. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • GoogleDrive - [KLIK]

Mod w wersji samodzielnej: 

Poprawki: 

  • Fix migającej latarki dla epileptyków:  [KLIK] - GoogleDrive 
  • Nowa muzyka autorstwa Edgor179: [KLIK] - Yandex

Źródło: appro.jpg  stalkermod.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrać, rozłożyć w 7 zipie zainstalować tam gdzie chcesz - 3 pliki, wykołysać poza pliki moda shaders cache, ustawić w opcjach - ja muszę ustawiać na 1900 coś tam i zacząć grę.

1 zadanie po obudzeniu się w ruinach chaty od Ogona - Chwosta to poznać się ze wszystkimi .

Spoiler

ss_tomahawk_11-30-20_10-42-49_(escape_old).thumb.jpg.7460483e4a7c7166a507da348892d611.jpgss_tomahawk_11-30-20_10-42-42_(escape_old).thumb.jpg.1b3f5f910c239ee95adcff7a3ead220e.jpg

 

ss_tomahawk_11-30-20_10-26-52_(mainmenu).jpg

ss_tomahawk_11-30-20_10-42-34_(escape_old).jpg

Edytowane przez vidkunsen
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość przestał(a) promować temat
  • 3 tygodnie później...

1.thumb.jpg.dca0803efbbf50ee758eef9aaf5be4ca.jpg

Catalist Compensation na pewno nie jest propozycją typową dla STALKERA. Ta niewesoła historia ma tyle z nim wspólnego, że bohaterowie to stalkerzy i akcja rozgrywa się gdzieś w Zonie, a to "gdzieś" to stary Kordon. Nie ma handlarzy, mutantów, artefaktów ani broni palnej, jest za to pięciu shizoli, każdy ze swoją pokręconą historią i mroczną tajemnicą. Czterech z nich nie ma pojęcia, jak i dlaczego znalazło się w matni bez wyjścia. Można by się czepiać długich dialogów, jednak bez tego nie udałoby się autorowi tak dobrze i tak dokładnie przedstawić usposobienia, stanu psychicznego i epizodów z życia postaci, no i tego co się dookoła dzieje. A tak, historia żyje i emanuje naturalnością, choć muszę przyznać, że chwilami miałem wrażenie, jakbym czytał książkę. Nie zamierzam oceniać dokonań autorów, zostawiam to fachowcom. Dodam tylko, że moim zdaniem fabuły i atmosfery CC mogłaby pozazdrościć niejedna modyfikacja mająca status fabularnej. W Catalist Compensation od początku gry aż do napisów końcowych wiadomo tylko tyle, że nie wiadomo nic na pewno. Cóż, w życiu też tak czasem bywa.

Spoiler

2.thumb.jpg.6874bfd5593ea2be7c345a9cf59778f0.jpg

3.thumb.jpg.b249c7339fbf700e95fdedf20c794d9c.jpg

4.thumb.jpg.dae8a23531c4a4010107f3bcf503317d.jpg

6.thumb.jpg.2ca517ed061778a786d4877d4966cf53.jpg

 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron Słuszne słowa i dobrze prawisz. Brakuje takich modyfikacji ze specyficznym klimatem, niespokojną atmosferą, pesymistyczną, "beznadziejną" w sensie sytuacją bez wyjścia. Dodajmy do tego dość długaśne teksty, w które trzeba się wczuć, zrozumieć i wszystko to razem, skłonić gracza do refleksji. Na to trzeba mieć odpowiednio nastawioną psychikę, nie oczekując "urra" strzelankową historię, gdzie akcja podąża wręcz szybkim tempem. Skrótem mówiąc: odskocznia od pozostałych, większości modyfikacji, gdzie wszystkiego mamy po trochu, czyli akcji, fabuły i możliwości technicznych zawartych w konkretnej grze. Ten mod znów ma do tego otoczkę psychologiczną, by móc "zrozumieć" okoliczności postaci występujących w modyfikacji. W sumie można policzyć takowe mody na palcach, chociażby Darkest Time, Zjawy Przeszłości, których znam z opisów podanych modyfikacji. Być może taka, a nie inna ocena moda Catalist Compenstation wynika stąd dlatego też, że ludzie nie mają chęci, czasu czytać wypociny, skupiać się na fabule, miast na akcji, by postrzelać i przeć naprzód, do finałowego celu, a w międzyczasie poczytać, wysłuchać dialogów, zapoznając się z notatkami i tym podobnie. Możliwe też, że nie docenia się tego typu modyfikacji, gdzie zainicjonowano horror i to w dodatku psychologiczny. Jest ryzyko tym bardziej, że ten projekt przejdzie niezauważony przez graczy. Tak jest zapewne nie tylko w modyfikacjach do serii S.T.A.L.K.E.R-a, ale też innych gier, gdzie występująca tam otoczka psychologiczna spotyka się z różnymi opiniami ze stron graczy. Wszystko to jednak zależy od Nas samych, czego oczekujemy po otaczającym Nas świecie, w tym mediów. Z mojej strony opis moda, jego zawartość "z czym się to je" mnie zainteresował. Rzadko spotyka się tego typu projekty growe. :)

Edytowane przez seb-stryl
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seb-stryl Tak to już jest, że różni ludzie oczekują czego innego i mają różne upodobania, nie tylko jeśli chodzi o gry. Jedni lubią maratony, inni skupiają się na wstaniu z łóżka. Nie napiszę nic nowego, ale chyba najważniejsze, aby każdy znalazł coś dla siebie i najlepiej, żeby cieszył się jak dziecko. Wspomniałeś o ocenie, jaką zebrał CC. Jeśli coś mi się podoba lub nie, ocena innych nie ma żadnego znaczenia. I tego się trzymajmy. Pozdrawiam:).

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Twórcy  Catalyst: Complementation 30 listopada mają zapowiedzieć nowy projekt. Mod ma pokazać przeszłość jednej ze znanych postaci z trylogii. Rozgrywał się będzie na nowej lokacji, która nie pojawiła się jeszcze w żadnej modyfikacji. Dostaniemy nową fabułę, cutscennki i dubbing w dialogach. Na razie na zachętę krótki teaser.

 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witajcie wie ktoś jak poradzić sobie z takim wylotem ?

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : file_handle_internal(file_name, *buffer_size, file_handle)
[error]Function      : FileDownload
[error]File          : FS.cpp
[error]Line          : 172
[error]Description   : can't open file : 
[error]Arguments     : d:\program files (x86)\gsc world publishing\s.t.a.l.k.e.r. - zew prypeci\gamedata\textures\detail\detail_grnd_leaves — ?????.thm
 

stack trace:

0023:007150F5 xrCore.dll, CMemoryWriter::~CMemoryWriter()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Meta Usunąłem wspomniany plik ale następuje kolejny wylot tym razem przy ładowaniu gry. Wygląda tak:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CBlender_default_aref::Compile
[error]File          : Blender_default_aref.cpp
[error]Line          : 75
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Not enought textures for shader, base tex: mtl\mtl_fence1
 

stack trace:

0023:0053774F xrCore.dll, xrDebug::fatal()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witajcie.
Chyba rozpoczyna się moja "międzynarodowa kariera" ;)
Właśnie otrzymałem taką wiadomość:
Snap2.thumb.jpg.8b4f26dfb4a0b7e1e9e60ef31ba10ce4.jpg

Tłumaczenie z deepL:

Pozdrowienia! Chcę tylko doprecyzować: jesteś Polakiem czy Ukraińcem/Rosjaninem, który zna język polski?
Jeśli naprawdę interesuje Cię ta kwestia, to chcielibyśmy zadać następujące pytanie: czy znasz modyfikację Catalyst: Complementation, wydaną w listopadzie 2020? My (zespół NVC Tech) pracujemy obecnie nad wersją 1.1, która oprócz poprawek i ulepszeń będzie miała pełną ukraińską lokalizację (i dodatkowo głos w języku rosyjskim) oraz tekst w języku angielskim. Jeśli rzeczywiście masz ochotę przetłumaczyć ten projekt na język polski, chętnie podejmiemy współpracę. Po prostu daj mi znać.

Chyba nawiążę tą współpracę, ale tak się zastanawiam...
Obecnie dostępna wersja 
Catalyst: Complementation pomimo dobrych ocen przynajmniej u nas jest modem dla niewielu.
Sprawa rozbija się o budowanie fabuły w oparciu o dłuuuuugie teksty, które siłą rzeczy nie zachęcają 
wielu graczy do kontynuowania gry. 
Nie będę rozwijał tematu dlaczego tak się dzieje bo to inna sprawa.
Myślę, że przedstawię swoją opinię twórcom nowej odsłony moda,
ale na razie nie znam szczegółów zmian jakie chcą wprowadzić i jak się czegoś więcej dowiem
dam Wam znać.
Takie małe OT:
Co tam moja "ewentualna kariera" ;)
Moje dziecko (Pati) to dopiero robi karierę:

Snap3.thumb.jpg.f417b68bff07ba1555b2b906861ddb4b.jpg

To jest lista płac do Cyberpunk 2077: Widmo wolności 
Chwalę się jako ojciec bo duma mnie rozpiera :) 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle i moim zdaniem fajnie, że dostałeś @OldMan taką propozycję :) 

Catalyst: Complementation to dość specyficzny mod (oglądałem kawałek) na YT, ale wcale nie oznacza, że zły i na pewno komuś przypadnie do gustu. Zresztą sam bym w niego zagrał. 

Przy okazji pozdrowienia dla córki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka zapadła i podejmę się tłumaczenia :)
Będę Was informował co i jak.

6 godzin temu, Agrael napisał(a):

Przy okazji pozdrowienia dla córki :)

Dzięki za pozdrowienia. 
Rozbawiała mnie, bo jak przysłała mi ten zrzut to nie było na zasadzie:
Tato zobacz nasze nazwisko na zakończeniu "Cyberpunk"
tylko
Tato a wiesz, że nasz dział jest na liście do "Cyberpunka" wyżej niż ci z HR.
  

  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak? Uważam, że grzechem byłoby zaprzepaścić nawiązania kontaktu z autorem moda. Poniekąd jest to wyróżnienie. 

Choć od dawna lubię testować spolszczenia, które wypuszcza @Szczepan9205 (mamy również podobny gust w kwestii modów) to, w przypadku Catalyst zrobiłbym wyjątek. O ile takowego testera szukasz, bo nie powiem - ciekawi mnie ten modzik.

Wiesz, myślę, że jest się czym pochwalić :) Zwłaszcza, że to Cyberpunk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.