Jump to content

Recommended Posts

knnz.jpg
Nazwa oryginalna: Контракт на новую жизнь
Platforma: Zew Prypeci | Patch: 1.6.02
Twórcy: V.I.V.I.E.N.T.-TEAM
Data wyjścia: 13.12.2020r.
Typ moda: Standalone (nie trzeba Zewu Prypeci)
Autor spolszczenia: @Anton Gorodecki

 

OPIS:

Spoiler

Kontrakt na Nowe Życie to pełnoprawna, fabularna kontynuacja historii najemnika Ponurego. Akcja gry rozgrywa się na kilku lokacjach -  mod nie obejdzie się bez zmian graficznych i dźwiękowych, a całość została wzbogacona o dubbing. 
 

Główne zmiany:

  • Nowa fabularna linia najemnika Ponurego.
  • Nowe anomalne zjawiska.
  • Nowe postacie i zadania.
  • Kilka nowych lokacji.
  • Autorski dźwięk postaci.
  • Cut-scenki w kluczowych momentach fabuły. 
  • Adaptowana paczka broni.
  • Przeprowadzono prace nad grafiką.
  • I wiele zmian w rozgrywce.

SCREENY:

Spoiler

wBVE-mTNTbU.jpgpe541sJ9wEk.jpgFXh69qnDK3E.jpgYcPLvoLHPq8.jpgDw76keRZDdo.jpga8MoofGkbC4.jpgELDxF4QdtR8.jpgcRZoO4wXFKg.jpgjSSgPw--VC0.jpgxc-nFNiyRhI.jpg9tTlHsIfKE8.jpg.091f90e420524c08a59c09c3

VIDEO:

Spoiler

Przedpremierowy pokaz:

 


 

Trailer:

 


 

Początek gry:

 

INSTALACJA:

Spoiler

"Kontaktu na Nowe Życie" to samodzielna modyfikacja przeznaczona do gry na rozdzielczościach o proporcjach ekranu 16:9 oraz na oświetleniu dynamicznym+.

  1. Sprawdź czy masz już zainstalowane sterowniki OpenAL
  2. Pobierz moda z naszego serwera, rozpakuj 7-zipem i skopiuj w dowolne miejsce na dysku twardym (najlepiej poza partycję foldery systemowe)
  3. Skopiuj do folderu z grą (ze zgodą na nadpisanie plików) rozpakowany folder gamedata z poprawkami tekstu Poprawka.7z
  4. Grę należy uruchamiać ze skrótu do PLAYGAME.cmd;
  5. Po uruchomieniu gry dostosuj opcje graficzne w opcjach gry, po czym zrestartuj grę. Domyślnie w grze ustawiona jest głębia pola widzenia broni (widok broni trzymanej w rękach wydaje się "rozmyty"). Dostosuj tą opcję według własnych potrzeb w OPCJE/GRAFIKA/ZAAWANSOWANE/Głębia pola widzenia broni 
  6. Pole widzenia (szerokość pola widzenia) i pole widzenia hud (czyli odległość w jakiej ręce GG znajdują się od "ekranu", domyślnie fov 90 i hud_fov 0.65) można trwale dostosować jedynie poprzez edycję (np. Notatnikiem) pliku  _vivient_conexec.script (gamedata/scripts/) 
    137725910_DesktopScreenshot2021_01.11-14_51.41_51.png.c49c94a9def65103c9fb9cc2d712ddc4.png
  7. Można grać. 

Znane problemy modyfikacji:

Spoiler
  • technik Okoń nie ma opcji dialogowej z zapłatą za uszkodzoną broń włożoną do jego skrzynki
  • nie można ukończyć zadania z tablicy ogłoszeniowej p.t.: "Polowanie na mutanty: zabij psy psioniczne"

Posłowie autora spolszczenia:

Spoiler

W czasie prac nad spolszczeniem korzystałem częściowo z pliku ins_stories.xml ze spolszczenia N.P.Ś. W.P.K. autorstwa @gawrona, za co chciałbym mu z tego miejsca bardzo serdecznie podziękować:).

Osobne wielkie podziękowania kieruję do dzielnych i niestrudzonych poszukiwaczy błędów w tekście spolszczenia czyli @kondotier (również za pomoc merytoryczną ze zrozumieniem rosyjskich dialogów głosowych), @MaklerR i @Szczepan9205, którzy poświęcili swój prywatny czas aby nieco wyprostować moje wypociny:cool:

Autor Spolszczenia życzy wszystkim miłej zabawy i fajnych przygód spędzonych w towarzystwie Ponurego i Ateny :) 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Poniżej znajduje się łącze do pobrania spolszczonej przez @Anton Gorodecki wersji modyfikacji "Kontrakt na Nowe Życie". Wersja ta zawiera:

Spoiler
  1. ZP 1.6.02 + modyfikację "Kontrakt na Nowe Życie" (najnowsze wersja z Gitlaba)
  2. Spolszczenie mojego autorstwa
  3. Lektora z ZP (dostosowano niektóre pliki audio + dołączono kilka plików z CzN)    
  4. Spolszczony spawner od karavan150 (ESC + F1)
  5. Okna ekwipunku od Suvoroksa
  6. Okna dialogowe z MUI COP
  7. Napisy do ważnych kwestii wypowiadanych przez NPC
  8. Według możliwości dostosowano wyświetlane czcionki
  9. Zmieniono kolor obrazu wyświetlanego przez noktowizory
  10. Dostosowane modele NPC (podziękowania dla ich prawowitych autorów)

https://zone.stalkerteam.pl/files/404

Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie plików spolszczenia w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.

 

Źródła:

w4Ra65U.png

vk.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak tym razem autor znowu "urwie" moda i nie będzie "konkretnego" zakończenia dla postaci to się mocno rozczaruję. :D

Chyba czwarty mod z serii to by pasowało wreszcie trochę powyjaśniać losy postaci z poprzednich części i tak trochę to ładnie fabularnie pozamykać. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vidkunsen gdybyś liznął choć trochę tak znienawidzony przez siebie język angielski, to sam byś do tego doszedł.

A rada ode mnie (jeśli ktoś zamierza grać po rosyjsku), której nie napisano na ap-pro.ru, to nie grzebać w dodatkowych opcjach grafiki, bo gra się "zamraża" a opcje i tak pozostają bez zmian.

Dodatkowo niektóre opcje wyboru renderowania oświetlenia są niedostępne.

EDYTA: @vidkunsen za spawner dziękuję. Przyda się przy testach spolszczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modyfikacja dostępna jest do pobrania również z GD (podziękowania dla drCarabasa) i Janka (podziękowania dla akiverin):

W3gNWyf.png [5 GB] [4,7 GB, wymagana rejestracja] HfLQofn.png

Twórcy zapowiedzieli łatki. Na polskim Windowsie nie będą wyświetlane niektóre tekstury (te opisane grażdanką).

Edyta: Sorry, Rosjanie też mają nagiego (bez tekstur) Leśnika:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpaliłem, misja wyjść z podziemi, kontroler a potem dalej na lokację.

 

Spoiler

ss_tomahawk_12-15-20_00-55-00_(az_radar).thumb.jpg.e6a6f4329f28661b881fe6082658e7eb.jpgss_tomahawk_12-15-20_00-36-02_(az_radar).thumb.jpg.7a399b1ed4306b43e281cda3f0bbe17a.jpgss_tomahawk_12-15-20_00-26-46_(az_radar).thumb.jpg.c4a00a952f8be15efda9846d1e8d0f6e.jpg

A tak wygląda problem:

Spoiler

To coś chyba z teksturami - shaders_cache ale jak to naprawić? - zamiast postaci mam jakieś bryły przezroczyste?

ss_tomahawk_12-15-20_00-57-12_(az_radar).thumb.jpg.060d0f2cc3bc7d4ad47dfe2ef46c6c7c.jpgss_tomahawk_12-15-20_00-55-49_(az_radar).thumb.jpg.34d5fca41378c56d871cd4540c5b63f1.jpg

Ktoś wie co i jak zmajstrować coby postacie nie wyglądały jak duchy robotów?

ss_tomahawk_12-15-20_00-55-43_(az_radar).jpg

ss_tomahawk_12-15-20_01-15-48_(az_radar).jpg

Edited by vidkunsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalsze dodatki z AP-Pro do moda:

Detektor: https://yadi.sk/d/vzmuPDLnvfHkFw

Kursor celowników: https://yadi.sk/d/XQl38okbjpLKPg

Spoiler

https://ap-pro.ru/forums/topic/2193-kontrakt-na-novuyu-zhizn/

Дополнения:

  • Спавнер от @karavan150:
  • Бипер детектора заменён на более громкий | спасибо за ссылку @drCarabas:
  • Убрать зум при прицеливании с мушки от @digital defender:

 

Edited by vidkunsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pograłem chwilę (bardziej pasowałoby chyba określenie "nieśpiesznie połazikowałem":P) i powiem wam, że naprawdę warto przeszukiwać miejscówki. Na przykład te miejsca:

Spoiler

cGJqmdl.jpg

JnFbaOp.png

Przy zombiakach znalazłem od razu Welesa i trochę zapasów.

I0VykOv.jpg

Znalazłem też fajną anomalię:)

3EzcS93.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar jest taki klimatyczny: 

 

Spoiler

ss_tomahawk_12-15-20_14-05-15_(az_radar).thumb.jpg.f55061bed8a903b9d9bf0c96e06ed790.jpg

 

ss_tomahawk_12-15-20_21-30-54_(bar_stalker).jpg

ss_tomahawk_12-15-20_21-33-42_(bar_stalker).jpg

p.s. część 1 - Nić pająka:

Spoiler

ss_tomahawk_12-15-20_22-04-11_(az_radar).thumb.jpg.2f2ab423b069b00e198f56f9213b4055.jpgss_tomahawk_12-15-20_22-03-49_(az_radar).thumb.jpg.6b0cb5e1b56b8d663d7121a9d49fa35a.jpg

 

Laboratorium w lokacji Metro i anomalia Wyspa:

Spoiler

ss_tomahawk_12-15-20_23-11-17_(az_radar).thumb.jpg.687eaf2ea28a4bf6b7040be46165d040.jpgss_tomahawk_12-15-20_23-02-15_(l15u_pripyat_und).thumb.jpg.8f15d6e55ba3bfc5c4f13237efee78fd.jpgss_tomahawk_12-15-20_23-03-08_(l15u_pripyat_und).thumb.jpg.9f0ce385271fe26843ce4bbf84175bdf.jpg

 

 

Edited by vidkunsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modyfikacja dostała etykietkę OBT (ciekawe czy to przez powtarzające się posty na ap-pro.ru ludzi, którzy nie umieją zmienić rodzaju oświetlenia?:068:). A tak na poważnie jest kilka mniejszych baboli utrudniających/zakłócających rozgrywkę. Na stronie moda na ap-pro.ru dodawane są poprawki użytkowników (jeśli ktoś jest zainteresowany).

@vidkunsen jak ci się widzi odrzut broni w tym modzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S - 11  - koszmar i co chwilę zwrot akcji.

Aby się dostać do poziomu laboratorium potrzeba żółtej klucz-karty którą ma naukowiec z tego laboratorium.

Po 23:00 można go spotkać w wieży, problem z tym, że facet ma zryty beret niczym ziemia pod Verdun po sławetnym tygodniowym ostrzale artylerii.

Samobój i przeszukanie - PDA - tamże info, że skitrał rzeczoną klucz-kartę gdzieś na obszarze około  pól hektara.

Co ja się naszukałem tego fanta!

Ułatwienie dla tych co dotrą do tego miejsca,.

Potem po S-11 jest kwestia wskrzeszenia na stałe Karla, Bagienny Doktor , anomalia Wyspa i trzeba jemu przynieść Kompas.

Spoiler

ss_tomahawk_12-17-20_00-41-38_(az_radar).thumb.jpg.b2f350d81c97881ada348174f1c1d915.jpg

 

ss_tomahawk_12-17-20_00-11-40_(az_radar).jpg

ss_tomahawk_12-17-20_00-11-46_(az_radar).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kajm21 Nie ma wersji angielskiej - tylko rosyjska.

@tom3kbTu się zgodzę, poprzednie części to jedne z fajniejszych modów w jakie grałem, a w tym autorzy poszli o krok dalej i muszę powiedzieć, że mod wygląda pięknie i mam taką cichą nadzieję, że poziom fabuły jest na tak samo wysokim poziomie, ale nie wiem bo ogranicza mnie szczątkowa znajomość rosyjskiego :D 

Zresztą sami oceńcie czy to nie wygląda ładnie:

Spoiler

ss_szczepan_12-21-20_10-54-06_(az_radar).jpg

ss_szczepan_12-21-20_11-00-24_(az_radar).jpg

ss_szczepan_12-21-20_10-57-11_(az_radar).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm zakładanie, że przez to, że nie ze wszystkich przejść na lokacje da się korzystać to wyznacznik tego, że będzie kolejna część jest chyba zbyt optymistyczne. :D

I, że akurat w następnej nimi będziemy chodzić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o odpowiedź na poniższe pytanie:

7 godzin temu, Mikus47221 napisał:

Planujecie przetłumaczyć mod na język Polski?

to informowałem o rozpoczęciu prac tutaj:

7 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

mod wygląda pięknie

Obawiam się, że jest to jego największa zaleta.

7 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

i mam taką cichą nadzieję, że poziom fabuły jest na tak samo wysokim poziomie

Zadania w miażdżącej większości sprowadzają się do zdobycia i oddania danego przedmiotu lub udania się w dane miejsce. Główna linia fabularna sama w sobie jest dość ciekawa, scenki przerywnikowe robią robotę, ale widać gołym okiem, że pewne wątki można by pociągnąć dalej/urozmaicić, przedłużając (nie na siłę) moda.  

W końcu mamy do czynienia z całkowicie nową autorską lokacją/podlokacjami (udane przeróbki laboratoriów z innych modów) wspartą pięknymi letnimi okolicznościami przyrody (dużo zieleni w betonowej dżungli, niebieskie niebo, klimatyczne noce i nastrojowa mgła). 

Niestety ekonomia moda nie istnieje. Ceny i spawn przedmiotów to masakra. Jest zbyt łatwo. Stanowczo zbyt łatwo...

Oczywiście jest to tylko moje zdanie. Widziałem już co najmniej kilka (bardzo) dobrych modów fabularnych i niestety KNNŻ do nich na tą chwilę nie należy. Widać, że został wydany zbyt wcześnie, praktycznie bez testów, niektóre wątki zostały na siłę ucięte, aby wydać moda.

Edited by Anton Gorodecki
literówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity