Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

tom3kb
Ten post został doceniony przez tom3kb!

Agrael otrzymał(a) 20 punktów.

logo.jpg.8d65f1e53ebef4eaf65c065d2c97d2a9.jpg

Tytuł oryginalny: Farthest Edge (первый эпизод)
Platforma:
Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 04.07.2021 r.
Autor: detooxe
Autorzy spolszczenia: @Szczepan9205@Anton Gorodecki
Śr. długość rozgrywki: (ok. 4-5 godzin)


OPIS:

Spoiler

Farthest Edge to modyfikacja fabularna, która opowiada historię prostego stalkera, o jego życiu, a także problemach zwykłych śmiałków, którzy znaleźli się w skrajnie niegościnnym obszarze.

Akcja gry toczy się w małym miasteczku Kańsk, gdzie kilka lat wcześniej doszło do wypadku w zakładach chemicznych "Promień". W rezultacie w pobliżu miasta powstało anomalne terytorium, w którym prawa fizyki działają zupełnie inaczej - tworzą się obiekty o niesamowitych właściwościach, jednocześnie obszar jest nawiedzany przez mutanty. To niezwykłe miejsce stało się przedmiotem zainteresowania licznych stalkerów, którzy eksplorują terytorium w celu odnalezienia, a następnie sprzedaży drogocennych artefaktów. 

Bohaterem gry jest Sergiej Łuniew, znany również pod pseudonimem Łun. Opuszczając więzienie, ponownie zaczyna odwiedzać tajemnicze terytorium na polecenie pewnego kupca. W dawnym mieście dochodzi do dziwnych i niewyjaśnionych zjawisk, a w miejscach dobrze mu znanych spotyka nowe twarze. Kańsk staje się obszarem gwałtownego rozwoju wydarzeń - niektórzy wykorzystują anomalne terytorium do łatwego zarobku, zaś inni pragną poczynić pewne kroki w rozwoju nauki. Znajdą się również jednostki, które mają znacznie bardziej ambitne cele i nie zrezygnują z ich osiągnięcia nawet w obliczu zagrożenia ze strony szabrowników lub stalkerów, którzy stanęli na ich drodze. 

Akcja gry toczy się na jednej dużej lokacji, a przejście fabuły powinno zająć od 4 do 5 godzin. Całość została wzbogacona o poprawioną grafikę oraz pakiet broni. Obecnie w fazie rozwoju jest pełna wersja produkcji, w której znajdą się 4 lokacje i dłuższa fabuła.

GALERIA:

Spoiler
fe-2.jpgfe-3.jpg
fe-5.jpgfe-4.jpg
fe-6.jpgfe-7.jpg

Zwiastun:

INSTALACJA: 

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji:

  • Zew Prypeci + Patch 1.6.02 (do działania moda jest potrzebny czysty Zew Prypeci zainstalowany w odrębnym folderze).
  • Rozpakuj pobrane archiwum z modyfikacją do dowolnego folderu. 
  • W folderze z Farthest Edge otwórz plik fsgame.ltx i zmień ścieżkę systemową do czystego Zewu Prypeci na wskazującą folder z Farthest Edge.
  • Przed uruchomieniem moda kasujemy plik detail_grnd_leaves — копия.thm (gamedata\textures) lub zmieniamy jego nazwę. 
  • Uruchamiamy modyfikację za pomocą ikony „Farthest Edge”.

Po powiadomieniu, że dostępna jest nowa aktualizacja, kliknij - NIE.

Instalacja spolszczenia:

Zawartość pobranego archiwum ze spolszczeniem wypakowujemy, a następnie umieszczamy w głównym katalogu gry w folderze gamedata, a w pliku fsgame.ltx zmieniamy standardowo linijkę: 

$game_data$             = false| true| $fs_root$|            gamedata\   z false na true i gotowe.

Porady:

Spoiler
  1. Nie zaleca się ustawiania zbyt dużej gęstości trawy, w przeciwnym razie stanie się ona zbyt wysoka, w przeciwieństwie do twoich FPS. 

  2. Przy średnich, wysokich i maksymalnych ustawieniach graficznych zaleca się grę na DX10.

  3. Modyfikacja współpracuje z wersją gry na Steam.

Możliwe problemy:

Spoiler
Expression : data
Function : CVirtualFileReader::CVirtualFileReader
File : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\FS.cpp
Line : 545
Description : e:\farthest edge\gamedata\textures\wall\wall_ceiling_01_bump.dds
Arguments : Not enough storage is available to process this command.

Należy zmniejszyć ustawienia grafiki. 

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • Google Drive - [KLIK]

Poprawka:

  • Google Drive - [KLIK]

Spolszczenie:

 Jeśli chciałbyś wesprzeć autora spolszczenia:

 

Źródło: Logo2021_site.png.1d603075f10eb6d7a4300f627d4274d9.png
 

  • Dodatnia 5
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FilmisterPL Ale sprawę zmiany ścieżki zapisów, to powinieneś dawno znać i mieć gdzieś zapisaną. Pamiętam, że już Ci to pokazywałem.

W pliku fsgame.ltx w linii pokazującej zapisywanie w Dokumentach

$app_data_root$=true|false|C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCoP\

 fragment C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCoP\ usuwasz i zastępujesz takim

$fs_root$|            ZAPISY\

Linia będzie wyglądać wtedy tak:

$app_data_root$         = true | false | $fs_root$|            ZAPISY\

Wyraz Zapisy możesz zmieniać na dowolny, jaki Ci pasuje. W wielu modach jest to appdata lub podobne.

Zmianę zapisujesz. Kiedy uruchomisz moda, w jego katalogu głównym pojawi Ci się katalog ZAPISY, a w nim katalogi logów, savedgames i screenshot. A także plik user.ltx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.jpg

Mod godny uwagi moim zdaniem. Chociaż autor starał się oderwać od przetartych szlaków i umiejscowił akcję w zamkniętej strefie w okolicach miasta Kańsk, to na tym praktycznie kończą się różnice z trylogią. Dla mnie jest to STALKER w czystej postaci, nawet użyte ksywki pochodzą z innych znanych modyfikacji. Nowa lokacja, fajna grafika, ciekawa fabuła, ludzkie dialogi, atmosfera, nieprzesadnie użyte czary-mary, czego chcieć więcej... Jest jednak jedno "ale"... Od początku gry na nieświadomego stalkera eksploratora czekają ukryte w schowkach ważne przedmioty (byłoby lepiej, gdyby pojawiały się po aktywacji zadań). Rozpoczynałem grę dwa razy, ponieważ za pierwszym razem nieświadomie wyczyściłem parę takich schowków i niepotrzebnie zabiłem ważną postać, czym skutecznie połamałem logikę i zablokowałem dalszą grę. Odpalając Farthest Edge najlepiej kierować się dwoma prostymi zasadami. Po pierwsze: biegniemy tylko tam, gdzie nam każą, kierujemy się na znacznik lub podążamy za postacią i robimy, co trzeba (fabuła i tak zaprowadzi nas do wszystkich miejsc godnych uwagi). Po drugie: PDA, niby-artefakty i notatki zabieramy ze schowków w trakcie wykonywania zadań. Grając w ten sposób nie powinno być większych problemów z poznaniem historii opowiedzianej w Farthest Edge z numerem jeden. Jednak nie zapominajmy, że jest to w końcu anomalna strefa i tu wszystko może się darzyć...

Spoiler

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

 

  • Dodatnia 3
  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron  Przed postawieniem moda, poczytałem na jego stronie. Ilość problemów jakie mają tamtejsi gracze raczej nie zachęca do zabierania się za niego.

Jeden z graczy napisał: "krok w lewo, krok w prawo i wylot" i konieczność powtarzania gry od dalekiego miejsca zapisu, łącznie z ponownym przechodzeniem dialogów i innych dupereli.

Jak więc jest z tą "godnością uwagi". Jak też wygląda sprawa zapisów tylko w określonych miejscach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotierze. Też obserwowałem na jednym z rosyjskojęzycznych forów wylew gorzkich żali na Farthest Edge, jednak nijak się to ma do mojej gry. Jedyny wylot, jaki zaliczyłem to przy próbie zbliżenia się do Wioski nowicjuszy po zabraniu PDA Przewodnika w nieodpowiednim momencie, czyli za wcześnie. Jest to bug, ale nic się nie dzieje, wspomniane PDA można zabrać po wyjściu z anomalii przestrzennej, pogadać z handlarzem, następnie przeprowadzić ostatnią rozmowę z Kostoprawem, razem podążyć do wyjścia ze strefy i na tym zakończyć grę.

Faktycznie zapisy można robić tylko przy ogniskach, nie wszystkich, więc lepiej stąpać ostrożnie i często pykać seavy, żeby później nie mieć pretensji do garbatego, że ma dzieci proste.

@kondotierze, za tobą tyle modów, uporałeś się z tyloma wylotami, więc ten mod to dla Ciebie bułka z masłem. A jak to jest z "godnością uwagi", musisz sam się przekonać, w końcu mod nie dla wszystkich musi być interesujący. Dla mnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron  Podziękował, za informacje. Ale już sam fakt dodania sposobu zapisów z gier przygodówek ( zapisy np. przy kryształach ) mnie odstręcza. Takie ganianie po mapie z szukaniem punktu zapisu mnie nie bawi. Taka opcja powinna być do wyboru, jak to jest w Złotej Kuli, sam decyduję.

Miał to być "rak na bezrybiu", ale nie będzie to pierwszy mod z takim czy podobnym restryktorem, w którego nie zagram.

Jest już zasygnalizowany mod Habar Pantery, to poczekam, licząc na to, że on będzie "normalnym" modem bez udziwnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Niestety, ale nie mogę uruchomić moda. Pierwszy problem z jaki się spotkałem, to plik gamedata\textures\detail\detail_grnd_leaves-копиа.thm który musiałem usunąć.

Teraz, kiedy już mogłem zrobić ustawienia, mod się nie uruchamia z powodu silnika. Log pusty, zejście z ustawień nic nie pomogło. Nawet po restarcie komputera, co zazwyczaj pomaga. Komputer zawisa i wyjście tylko przez menadżera.

A kompa mam raczej odpowiedniego. Czyli przyjdzie się obejść smakiem.

@gawron W ustawieniach moda i klawiatury są nowe opcje, których nie było i winnych modach. Większy i mniejszy celownik wybierany +-, ale też tymi klawiszami jest wybierany jaśniejszy i ciemniejszy. Jest jakieś ЛЦУ ogólne i dla enpeców. No i ten rzut granatem, oraz latarka taktyczna.

Możesz po przejściu moda dać jakieś pojaśnienie, z czym to się je.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron  Pisałeś, że nie miałeś technicznych problemów z modem. To dziwne, bo tym bardziej ja nie powinienem mieć, skoro mod postawiony na rus podstawce z tym dodatkowym fixem. Spróbuję jeszcze postawić na polską, może coś się odmieni.

A skoro to jest 1 cz. moda, to może te opcje z celownikami będą dopiero w 2 cz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier U mnie też mod bez zarzutu działał tyle, że ja stawiałem go na polską podstawkę. Ogółem mod jest chyba na 32bitowym silniku i jest dość wymagający sprzętowo więc może wywalał się z powodu zbyt wysokich ustawień? Czy próbowałeś każdego wariantu ustawień i na każdym było to samo?

Nie no raczej celowniki optyczne są już w części 1 tylko handlarz może ich nie mieć na stanie na początku gry, ale kojarzy mi się, że u mnie miał przynajmniej PSO-1. 

I nawiązując do Twojego poprzedniego posta - są nowe opcje w ustawieniach bo mod wykorzystuje Gunslingera jako paczkę broni + animacje przedmiotów i PDA stąd możliwość przyciemniania i rozjaśniania celownika, ale jak mnie pamięć nie myli to zoom + i zoom - domyślnie były przypisane w Gunslingerze pod pokrętło myszki dlatego dało się + i - przypisać pod rozjaśnianie i przyciemnianie. A LCU to akcesoria taktyczne przy broni typu latarka/laser bo Gunslinger oprócz korzystania z latarki czołowej pozwala też na zainstalowanie latarki taktycznej lub lasera na broni dzięki czemu nie trzeba korzystać z czołówki w niektórych miejscach. 

Ogółem mogę (chyba) powiedzieć tak zakulisowo, że Anton Gorodecki swego czasu pracował nad polonizacją do Farthest Edge, ale uznał, że dla niego mod jest taki sobie i przerwał prace, potem ja dokończyłem to co zaczął plus uzupełniłem brakujące pliki, ale standardowo zostały do zrobienia dialogi (w modzie jest tylko jedna lokacja więc jest tylko jeden plik z dialogami, ale jest ich dość sporo i Anton tylko część pliku przetłumaczył, a reszta jest surowa) więc teoretycznie gdyby się znalazł chętny, który by dokończył plik z dialogami to można by było sklecić spolszczenie do tego wynalazku o ile jest w ogóle wart tłumaczenia - tu najlepiej jakby wypowiedział się @gawron bo z nas wszystkich chyba najwięcej pograł, ale tak to reszta plików jest gotowa.

  • Za szczególną pomoc 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Dzięki za wyjaśnienia. Pisałem, że kompa mam odpowiedniego, na ustawieniach zjechałem ile się dało, trawy słońca i cieni nie mam wcale, szczegółowość tekstur i odległość ich widoczności na połowę. Wyzerowane miękka woda, dym i mokre powierzchnie. Tak samo zjechałem na oświetleniu. Została mi tylko statyka.

A dopóki moda nie uruchomię, za dokończenie tłumaczenia się brał nie będę, bo jak sprawdzać co się zrobiło?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Widziałem, ale wolałem na wszelki wypadek zapytać ;) To dziwne w takim razie bo u mnie na DX11 i wysokich ustawieniach śmigał jak trzeba (choć fakt przez trawę klatki na sekundę kręciły mi się w okolicy 30-40).

Wiadoma sprawa bo bez działającego moda nie ma nawet nad czym myśleć, ale powiem Ci, że tego tekstu jest na prawdę sporo, zresztą sam zobacz gdzie jest suwak:

Spoiler

111.jpg

Antonowi udało się przetłumaczyć te dialogi z rosyjskiego na bardzo bardzo surową polszczyznę - cały plik od początku do końca, ale jedynie do zaznaczonej linijki tekst jest napisany tak jak być powinien, a reszta jak widać na zrzucie no i dalej w tekście są jeszcze pojedyncze rosyjskie zwroty tylko napisane polskimi literami zamiast cyrylicy - widocznie wtedy jeszcze nie miał pomysłu jak dokładnie je przetłumaczyć w chwili gdy zaczynał dłubać przy plikach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Jeśli by było 2 -3 chętnych, to plik przecież można podzielić pomiędzy nich.

jest potrzeba do #1 dodać opis instalacji na polską podstawkę, skoro wam na niej poszedł, a przede wszystkim localization.ltx. Masz moda jeszcze? Zrob taki opis, a @Agrael go doda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Też już go nie mam na dysku, a stawiałem go chyba dzień lub 2 po premierze więc nie pamiętam już jak to było. Zostawiłem tylko pliki spolszczenia gdyby ktoś się zdecydował pomóc :P Także najlepiej jakby ktoś kto stawiał go na polskiej podstawce nie dawno napisał taką instrukcję bo ja to mogę coś pomieszać :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205

W końcu na statyce udało się moda uruchomić.

ss_fred_08-17-21_12-58-31_(l03_glubokaya).jpg  ss_fred_08-17-21_13-00-30_(l03_glubokaya).jpg

Na drugim zrzucie mam widok PDA, ale w nim udało mi się tylko powiększać-pomniejszać i przesuwać mapę. Jak się w nim dostać i czy jest to możliwe do opcji które zawsze są. Zadań, dialogów, statystyk.

Jeśli nie, to i mod dla mnie jest nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Bo PDA też jest z Gunslingera więc, żeby przybliżyć ekran i móc po nim nawigować tak jak po "standardowym Stalkerowym PDA" musisz kliknąć PPM (domyślnie) i wtedy Ci się przybliży ekran i będziesz mógł zaglądać w zadania/dialogi/statystyki. Ale jak pamięć mnie nie myli to w ustawieniach w zakładce gra/rozgrywka powinna być opcja, żeby po odpaleniu PDA kamera od razu przybliżała się do ekranu i jak ją zaznaczysz to nie będziesz musiał za każdym razem klikać PPM. Nie pamiętam jak w cyrylicy jest zapisana ta opcja, ale to któraś z tych (zrzut jest co prawda z SGM+Gunslinger, ale on wykorzystuje ten sam plik z tą samą treścią do ustawień co zwykły Gunslinger więc znajdziesz na pewno, ale chyba chodzi o opcję "ПДА во весь экран" ;)

1112.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205  Nie znam tego Gunslingera, więc rozwiązania z niego są mi całkiem obce.

Teraz opcje ustawień dla moda są ograniczone do:

ss_fred_08-17-21_13-47-54_(l03_glubokaya).jpg

Ale ten  PPM zadziałał. Poszukałem w ciemno co robić i psy śmiertelnie potargały mi portki. Trzeba zaczynać grę od nowa. Już mi się ten mod nie widzi, za brak możliwości zrobienia choćby 1.zapisu, albo aby dał sam autosava.

Popatrzę w jakiś wideoporadnik co trzeba robić. Ale z taką sytuacją spotkałem się po raz pierwszy, że muszę szukać porady zanim zacząłem grę.

Nie dziwię się więc, że Anton dał se luz z tłumaczeniem.

DODANO.

Odnalazłem za zadkiem tego drugiego enpeca. W zapadających ciemnościach zlał się z tłem. Pogadałem i ruszamy w dal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Bo im wyższy poziom trudności tym mod bardziej okraja dostępne opcje - tak samo było w Gunslingerze i innych modach wykorzystujących go jako swoją "część" - w SGM+Gunslinger np. jeszcze minimapę zabierało, a na najwyższym poziomie trudności wyłączało cały HUD.

Znaczy Anton dał spokój z tłumaczeniem Farthest Edge bo jeśli dobrze pamiętam to pisał mi, że przeszedł fabułę i po prostu mod mu się jako całość wydał taki sobie, dlatego go sobie odpuścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Pograłem trochę, fabułą też nie jestem oszołomiony i widzę, że bez znajomości Gunslingerowskich utrudnień, ciężko będzie grać. A takie pseudo "urealnienie" nie dla mnie. No i to, że jak muszę zakończyć grę podczas wykonywania zadania, to albo leć do ogniska, albo po wznowieniu zaczynaj od nowa. Nawet w Rebornach takiego udziwnienia nie było. Chyba moje uczestnictwo w tym modzie się skończyło. Tak więc na pożegnanie trzy widoczki, ostre i wyraźne choć na statyce.

ss_fred_08-17-21_16-06-10_(l03_glubokaya).jpg

Spoiler

Rzygu, rzygu.

ss_fred_08-17-21_17-14-17_(l03_glubokaya).jpg

ss_fred_08-17-21_17-58-16_(l03_glubokaya).jpg

Prześlij mi na PW ten częściowo przetłumaczony plik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.