Jump to content

Recommended Posts

"Temat z dedykacją dla @kondotier'a..."

Słowo wstępu...

Temat poświęcony futurystycznej broni stworzonej do Stalkera. Będę tu zamieszczał wszystkie rodzaje nowoczesnej broni energetycznej - zaadaptowanej pod SoC. Będą zupełnie nowe "narzędzia walki i przetrwania" jak i zmodyfikowane bronie znane z "podstawki" Stalkera. Graczy o otwartym umyśle, dla których nowinki technologiczne nie odbierają "uroku Strefy" - takie propozycje powinny ucieszyć, dzięki modom gra dalej jest rozwijana i pomimo upływu lat - żyje własnym życiem.
 

[1] Broń cząsteczkowa: Type-7 Particle Weapon

✔ Opis: Broń bazująca na występującym w grze F.E.A.R - modelu o nazwie "Armacham Type-7" - jest to broń cząsteczkowa. Po trafieniu w cel z NPC zostaje szkielet, po trafieniu w mutanta często nie zostaje nic...
✔ Autor: Jekyll
✔ Download: →link
✔ Prezentacja:
Spoiler
Testy terenowe w Zonie...


[2] Broń cząsteczkowa: dezruptor

✔ Opis: broń o podobnym działaniu j/w, zmieniony model i efekt cząsteczkowy. Po trafieniu zostaje czaszka w przypadku NPC i często brak ciała po trafieniu mutanta.

✔ Autor: Jekyll
✔ Download: →link
✔ Prezentacja: Filmy w spojlerze poniżej (swoją drogą nie wiedziałem że film jako załącznik będzie odtwarzany) ↓
Spoiler

Testy na mutantach...

Testy na NPC...


[3] Broń elektromagnetyczna: Tau Rifle/Pulse Rifle (Warhammer 40k)

✔ Opis: Broń stanowiąca implementację karabinu występującego w grze Warhammer 40k o nazwie "Pulse Rifle" - jest to broń elektromagnetyczna. Kolejna z serii futurystycznych giwer...
✔ Autor: Dyadka_Yar
✔ Download: →link
✔ Prezentacja(film w spojlerze)
Spoiler


[4] Działo laserowe + Pistolet Laserowy + Karabin Laserowy

✔ Opis: Broń przeniesiona z moda do Fallout'a 3 prosto do Stalkera. Klasyczne bronie laserowe o futurystycznym wyglądzie.
✔ Autor adaptacji pod SoC: Dyadka_Yar
✔ Autor oryginalnych modeli i tekstur: Phoynix
✔ Download: →link
✔ Prezentacja: (film w spojlerze)

druIU00.jpeg

✔Prezentacja screeny:

Spoiler
Modele prezentują się następująco:
✔Blaster Cannon
Blaster_Canon.thumb.jpeg.b5ff9b642c64cb12a4391d65e64b8b27.jpeg
✔Blaster Pistol
Blaster_Pistol.thumb.jpeg.80f42349925aa07bbec4fca4ce9dcbcd.jpeg
✔Blaster Rifle
Blaster_Rifle.thumb.jpeg.b2fa822c15c9be0be4df5380e34bd76c.jpeg

✔Prezentacja na YT:

Spoiler

2 filmy poniżej
⬇️


[5] Działo plazmowe: BFG 9000

✔ Opis: Broń przeniesiona z Doom'a 3 - prosto do Stalkera. Miotacz plazmy, broń niemal kultowa i absolutny "must have" fana strzelanek s-f. Serwis IGN umieścił BFG 9000 na drugim miejscu na liście 100 najlepszych broni w grach komputerowych.
✔ Autor adaptacji pod SoC: Dyadka_Yar
✔ Download: →link
✔ Prezentacja: (film w spojlerze pod zdjęciem)

PJWKGzZ.jpeg

✔ Prezentacja: (film)

Spoiler
Krótka prezentacja możliwości poniżej...


[6] Broń pulsacyjna: Tau Pulse Weapon

✔ Opis: Kolejna broń przeniesiona z Warhammera 40K - prosto do Stalkera. W skrócie - jest to szybkostrzelny karabin gauss'a posiadający również możliwość używania granatów plazmowych.
✔ Autor adaptacji pod SoC: Dyadka_Yar (import modelu, animacje, dźwięki)
✔ Autor oryginalnego modelu: DaiShiHun
✔ Download: →link
✔ Uwagi: jeśli chcemy zlikwidować świecący shader zmieniamy: model/selflight na model/model
✔ Prezentacja: (screen w spojlerze)
Spoiler
Usunięty shader karabinu
WWWFJ4j.thumb.jpeg.2d0e5727cea63bad8c28519d6d0426e6.jpeg
✔ Prezentacja: (film)
Spoiler
świecący shader na filmie można zlikwidować (patrz uwagi).
 


[7] Broń energetyczna: Laser Carbine + Type-7 Particle Weapon

✔ Opis: Paczka zawierająca dwie bronie. Pierwsza bazuje na modelu z F.E.A.R'a - Type-7 Particle Weapon (ten sam model co w 1 wstawce posta), ale posiada inne właściwości - zamiast dezintegracji zastosowano efekt jak w karabinie gauss'a - podkręcając szybkostrzelność. Broń nr. 2 to karabin laserowy.
✔ Autor adaptacji pod SoC: Dyadka_Yar (autor na ModDB występuje pod nickiem: Chyvachok)
✔ Download: →link
✔ Uwagi: na prezentacji w filmie są 3 modele, natomiast w paczce autor nie dodał jednego karabinku pulsacyjnego.
✔ Prezentacja: (model .ogf)
Spoiler
Model w OGF Viewer

✔ Prezentacja: (film)

Spoiler

Jedna z broni nie występuje w paczce.


[8] Karabin Gauss'a: WarLock

✔ Broń stanowiąca hybrydę karabinu Gauss'a z Siemens'em C75, zdefiniowana jako Lornetka, co umożliwia autonamierzanie celu. Wyglądem przypomina nieco modele tworzone przez rusznikarzy z Fallout'a 4, zrobiona z różnych elementów/modeli. Broń pojawiła się w modyfikacji "Последний Сталкер". Futurystyczny content w klasycznym wydaniu prezentuje się niezwykle okazale dzięki wskaźnikowi zużycia ogniwa.
✔ Autor modelu - nieznany
✔ Autor dostosowania pod SoC: Marafon6540
✔ Download: →link
✔ Prezentacja:

Warlock1.thumb.jpg.3af535d00078bdf316508e47861dae18.jpg

✔ Prezentacja (film na YT):

Spoiler
Broń w działaniu


[9] Karabin magnetyczny: Advent Magnetic Rifle

✔ Broń stanowiąca wyposażenie jednostek Koalicji ADWENT - importowana z gry XCOM 2 - prosto do Zony. W pierwotnym uniwersum jest to broń magnetyczna, w świecie Zony przypomina szybkostrzelnego gaussa (porównanie particles). Kolejna ciekawa propozycja dla fana akcentu s-f - lubiącego nieschematyczne podejście do tematyki Strefy Wykluczenia.
✔ Autor pierwotny projektu: Firaxis Games
✔ Autor dostosowania pod SoC: Dyadka_Yar
✔ Download: →link
✔ Prezentacja (2 filmy w spojlerze):
Spoiler
Model .OGF poniżej Akcja w Zonie...

C.D.N

Link to comment
Share on other sites

Od zawsze powtarzałem, że takie bronie w Stalkerze to kwestia gustu. Widzę, że trafiony mutant znika - ciekawy efekt, ale same modele broni średnio mi się podobają. 

Za karabinem Gaussa też nigdy nie przepadałem. Zwykły oraz niezawodny Kałasznikow lub śrutówka i można biegać po Zonie, o. 

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

@Ignachinio - niekoniecznie, możesz ustawić bardzo drogą amunicję i już będziesz musiał ograniczać użycie broni, kolejna sprawa - po trafieniu w cel ten często znika, więc tracisz zawartość ekwipunku zabitego wroga oraz części ciała mutantów potrzebne do questów np. ogony nibypsów czy kopyta dzików...coś za coś, a co do balansu, to na poziomie realizm w takim OP-2.1 czy OP-2.2 jeden strzał - podobnie jak przypadku powyżej - wystarczy by uśmiercić Naznaczonego, tylko jeden pocisk z np. WSSK "Wydech" eliminował gracza...

43 minuty temu, Ignachinio napisał(a):

giwery ze stuper statami które tak naprawdę psują balans.

to nie ma nic do rzeczy, póki wróg korzysta z tej samej broni co gracz, tutaj znaczenie ma czas reakcji.

W OP-2.1 w Zapomnianym Lesie walczyło się z Predatorem używającym działka plazmowego i jakoś gracze nie mieli obiekcji w stosunku do takiego rozwiązania...

@tom3kb, @Agrael - ja tej broni nie stworzyłem, ja ją tylko znalazłem i wstawiam linki + prezentację zainteresowanym...podyskutować zawsze można. Nie tak dawno Chiny chwaliły się karabinem laserowym ZKZM-500, a amerykanie też taką broń szykują dla swojej armii.

Takie bronie to nie jest pieśń odległej przyszłości...ja w grze widzę dla niej zastosowanie, zwłaszcza w pełnej s-f Zonie, gdzie pewne bronie nie powinny istnieć. W/w wstawka jest tego kontynuacją...ale ja tak to sobie uzasadniam...instalacja to kwestia dobrowolna a nie konieczność.

Edited by AntiCitizen
Link to comment
Share on other sites

Także nie lubię w/w broni typu SF.

W wielu modach jest w użyciu podlufowy termobaryczny granat/pocisk ale! ale nie działa tak jak powinien!.

Jest wykrywalny dopiero po użyciu a nie jak w/w broń energetyczne przed użyciem.

W zupełności wystarcza i jest zgodny z czasami w jakich żyjemy.

p.s nawet niby olbrzym nie zdążyłby skręcić sułtana gdyby zebrał jakimkolwiek termobarycznym.

Spoiler

images?q=tbn:ANd9GcTlMnLcGzYGGTVzROUcZdH

Termobaryczne granatniki dla GROM | Defence24

Granatnik nasadkowy – Wikipedia, wolna encyklopedia

nyR6mr0D4xY.jpg

Czym można i jest pod ręką w naszej strefie i modach:

Spoiler

rpg_orig-1.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Nic nie zmieni mojego zdania o tych broniach. Ani słabo dostępność amunicji (w każdej grze już od połowy miałem jej tony) ani fakt, że przeciwnik może mnie uśmiercić jednym strzałem. W opku to większość broni uśmierca jednym strzałem. Ale fakt faktem Hostel bardzo się przydaje.

Link to comment
Share on other sites

@Ignachinio - nikt nie zmusza cię do zmiany zdania, ja natomiast bez względu na posty piszących tutaj forumowiczów - będę dodawał tu futurystyczny content, a uwierz mi - jest tego trochę...temat będzie kontynuowany jak zapowiedziałem w pierwszym poście. 

@vidkunsen - nikt nie oczekuje po grze realizmu i symulatora pola walki, zwłaszcza po grze jaką jest Stalker...można iść w stronę realizmu i używać dostępnych na polu walki broni...mody oferują bogate urozmaicenie dla każdego.

🖍️ Edit: skoro mowa o nowej zawartości...

[3] Broń elektromagnetyczna: Tau Rifle/Pulse Rifle (Warhammer 40k)

✔ Opis: Broń stanowiąca implementację karabinu występującego w grze Warhammer 40k o nazwie "Pulse Rifle" - jest to broń elektromagnetyczna. Kolejna z serii futurystycznych giwer...
✔ Autor: Dyadka_Yar
✔ Download: →link
✔ Prezentacja:
 
Edited by AntiCitizen
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, AntiCitizen napisał(a):

nikt nie oczekuje po grze realizmu i symulatora pola walki, zwłaszcza po grze jaką jest Stalker...można iść w stronę realizmu i używać dostępnych na polu walki broni...mody oferują bogate urozmaicenie dla każdego.

 

Problem jest tylko jeden - w strefie żadna energetyczna broń nie miałaby najmniejszego sensu (w tym również pewnie i karabin Gaussa) z jednej prostej przyczyny - emisji. Pójdzie ci taka emisja, usmaży elektronikę i tyle - możesz sobie teraz co najwyżej użyć takiej broni jako młotka do wbijania gwoździ.

Dlatego zawsze uważałem że wszelakie super futurystyczne bronie w Stalkerze nie mają sensu. Większość stalkerów używała by broni typu AK, może różne bardziej popularne karabiny produkcji zachodniej typu M4, z prostej przyczyny - w miarę łatwo dostępne (jak na standardy strefy), łatwo zdobyć amunicję, łatwe w utrzymaniu, z reguły się nie psuje.

Koniec końców jak ktoś coś dodaje do gry to nie tyle patrzę na to z perspektywy realizmu (bo prawdziwego realizmu w tej grze nikt nigdy nie zrobi), tylko bardziej przez pryzmat czy to ma jakiś większy sens, czy zostało zrobione/dodane wot tak, bo można było.

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, ArNie napisał(a):

Problem jest tylko jeden - w strefie żadna energetyczna broń nie miałaby najmniejszego sensu

@ArNie - słuchaj, wiele rzeczy w Zonie nie ma sensu: działa gauss'a, teleporty, artefakty, anomalie, mutanty...rozkminy takie jak ta nie mają sensu, bo jak już pisałem Stalker to nie symulator survivalowy czy pola walki. PDA w Zonie przy emisjach też nie powinno działać, podobnie serwomotory egzoszkieletów czy oryginalne karabiny gauss'a...nikt jednak tego nie kwestionuje. Skoro w/w przedmioty pomimo emisji działają, to równie dobrze mogą bronie cząsteczkowe, bo ich zasada działania nie jest znana. Na dobrą sprawę w Zonie nie powinno być większości zagrożeń jakie znamy, biorąc to na realizm, musielibyśmy zostawić tylko radioaktywność, skażenie chemiczne, psy, dziki i ludzi - beż żadnych anomalii czy mutantów wielkości cielaka od chimery po nibyolbrzyma...takie rozkimy nie prowadzą do konstruktywnych wniosków, bowiem sama Zona to absurd, ale gracza patrzą na niego z przymrużeniem oka i akceptują stan rzeczy jakie narzuciło im GSC...dodatkowy content bazuje na tym samym absurdzie przesuniętym o skalę wyżej, wszystko jest kwestią odpowiedniego dystansu do świata w jaki się zanurzamy w grze. Ktoś ma dystans do futurystycznej broni i ja to w pełni rozumiem, ale moje granice absurdalności rozwiązań jakie mogę zaimplementować są przesunięte i akceptuję w/w możliwości istnienia tego typu rozwiązań, nie szukam na siłę uzasadnienia, bo wiem że ten świat nie bazuje na logice tylko na koncepcie s-f i to daje możliwości rozwoju tego typu rozwiązań jak broń energetyczna.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@ArNie Z tą emisją to można szybko 'ominąć' wstawiając, nawet i tylko w opisach, zawansowany system mechanicznego rozłączania komponentów i późniejszego restartu urządzenia. Pochodzenie technologii - np. z badań nad wdziankiem Żelaznolicego, czy innego pozaziemskiego, czy czasowego gościa. No i co z 'dziwnością' Zony- co to lampki się palą latami w ruinach, anomalie rodzą arty, jakieś bąble czasoprzestrzenne itd. Tak naprawdę to liczy się tylko to - czy, w odczuciu gracza, zmieniło się w grze tak dużo, że brak już klimatu stalkera. A klimat Stalkera to sobie każdy może dowolnie elastycznie definiować. Natura ludzka się nie zmienia - dobre historie zawsze były, są i będą w cenie. Dekoracje bywają fantastycznie fantastyczne, ale to story jest silnikiem np. ten 'stalker' na księżycu jest dla mnie dalej w klimacie stalkera, choć dekor 'mówi' co innego. Moding opiera się na korzystaniu z prac innych i wolności wedle 'wozmożności'. Chulaj dusza piekła nie ma, albo - odwrotnie dla zwolenników 'prawilności'. I to co jest w tym piękne. Wybór.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Ignachinio napisał(a):

Ale to, że coś jest bez sensu nie oznacza, że na tej podstawie wszystko ma być dozwolone

nie zgodzę się z tym, otóż prawo przywileju moddera...wiem jak to zrobić, potrafię to zrobić i to zrobię...nikt mi nie zabroni. Dla mnie ma to jak najbardziej sens...nikogo nie będę pytać o pozwolenie, takie jest prawo moddera...

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@Ignachinio, chyba się nie rozumiemy...prześledź uważnie tę dyskusję...od rozważania na temat zasadności dodawania "broni przyszłości" do Stalkera powinien być osobny temat, a forumowicze zrobili z niego śmietnik...tak po prawdzie powinna być tu tylko dyskusja związana z działaniem dodanych broni i ewentualnymi błędami, prześledź wątek i zadaj sobie pytanie: komu zależy najbardziej na kwestionowaniu zasadności tychże broni w Stalkerze?...ja tylko dodałem temat z nowymi modelami...gdybym był moderatorem, to przeniósłbym takie wątpliwości do innego tematu, no ale nie będziemy nikomu "kneblować ust"...niech każdy sobie pisze. Od samego początku widzę próby zniechęcenia mnie do wydawania tego typu futurystycznego contentu, takie są fakty...temat jest o modelach a nie o prawie do obecności tejże broni w Zonie...to mój temat, a forumowicze zrobili z niego śmietnik...to jest fakt...jak teraz osoba chcąca znaleźć jakikolwiek inny model ma znaleźć go w stosie tych wszystkich postów?...na pewno to nie ułatwia szukania.

Wyobraź sobie że wchodzi tu modder zachęcony tagami zawartymi w temacie, wie że jest w sub-forum "Warsztat Moddera" powinien mieć potrzebne mu treści na wyciągnięcie ręki, a tak musi przekopywać się przez posty. Tak to wygląda...zwróć uwagę jaki porządek panuje w innych tematach tego sub-forum, tak dla kontrastu...

Godzinę temu, Ignachinio napisał(a):

tylko jeśli prosisz nas o nasze zdanie. To ci grzecznie piszemy

ja nie proszę o niczyje zdanie, przeczytaj uważnie gdzie tak napisałem...gdzie? Nie otwarłem ankiety na forum, nie zadałem pytań ani tu, ani na SB...dla niektórych temat jest trudno-strawialny w odbiorze, stąd słowa buntu w postach...nie ma w nich jednak meritum...przypominam temat jest o modelach. Tak czy inaczej - mając wiedzę mogę zrobić z tego użytek, może nawet dodam tę zawartość w paczce z pancerzem o którym pisałem, a o który prosiłeś w innym temacie, tak żeby umilić ci grę, to jest dobry pomysł 😁 @Ignachinio, dziękuję za wątek i cenny głos w dyskusji.

Edited by AntiCitizen
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Cytat

jak teraz osoba chcąca znaleźć jakikolwiek inny model ma znaleźć go w stosie tych wszystkich postów?

@AntiCitizen 

jako, że nie możesz edytować ciągle postów, a jak już dodajesz np nowe modele broni do tematu to zawsze najlepiej żeby wszystko znajdowało się w pierwszym poście. Ktoś sobie wchodzi i ma wszystko w jednym miejscu od razu.

Nie każdy z nas musi zaglądać w każdy temat ale jak byś chciał żeby coś nowego np dodać do 1ego postu to zawsze możesz dopisać np @tom3kb @Agrael czy @Meta dodajcie ten nowy karabin do pierwszego postu. Albo szybciej przy każdym poście na górze masz menu takie 3 kropki, klikasz i wybierasz zgłoś i piszesz o co ci chodzi np "Możecie dodać ten nowy model karabinu do 1go postu". I po sprawie, taka podpowiedź na ułatwienie sprawy.

 

Ps. Ten [3] model z Tau rifle dodałem.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

@tom3kb - dzięki za edycję pierwszego posta...szkoda tego wątku przenosić (po edycji 1 posta), bo jest cenny dla potencjalnego moddera, pokazuje też ciekawe zjawisko jakim jest niechęć do nowinek technologicznych w Zonie, innymi słowy - jak chcesz zrobić popularny mod, to nie umieszczaj w nim zbyt dużo tego typu rozwiązań bo gracze będą narzekać...to daje do myślenia.

@tom3kb-@Agrael-@Meta → będę pamiętał by się przypomnieć.

9 godzin temu, vidkunsen napisał(a):

BFG 9000 z gry doom

@vidkunsen - ta broń powinna trafić tutaj, może znajdę linki na forum i zrobię wstawkę.

@kondotier - nie przesadzaj z tą złośliwością, twoje "doczepki" do moich postów mógłbym traktować tak samo a tego nie robię...skoro temat gorący i miał w ciągu 7 godzin ponad 120 wyświetleń i 15 komentarzy to pisz, już włodarze forum zaoferowali mi pomoc w edycji postów na zasadzie uzupełnienia 1 posta w temacie o nowy stuff. W temacie przynajmniej się coś dzieje, w odróżnieniu od "posuchy" jaka panuje w innych wątkach.

Edited by AntiCitizen
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Cytat

pokazuje też ciekawe zjawisko jakim jest niechęć do nowinek technologicznych w Zonie

Chyba bardziej niechęć do "fantastycznych" rzeczy niż do nowinek technologicznych. ;) Chociaż dużo ludzi też np nie lubi nowoczesnych modeli broni dopakowanych w po pięć celowników, wskaźniki laserowe itp gadżety. Inni znowu nie lubią jak są pepesze i mosiny po dziadku. Jeszcze się taki nie urodził żeby każdemu dogodził.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.