Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

m.jpg

Garam na polskiej podstawce 1.0004 (właściwie to zacząłem grę) i jak na razie cieszę się Zoną według MNAZ.

Instalacja na polską platformę:

Spoiler

1. Cień Czarnobyla 1.0004.
2. Kopia gamedaty moda do głównego katalogu gry.
3. Kopia plików z FM 2.7z do gamedaty moda ze zgodą na zamianę.
4. Można grać.

Grę zaczynamy na oświetleniu statycznym!

Jeśli ktoś zechce sobie nieco odświeżyć arsenał, link do OWR3 przystosowanym do MNAZ - KLIK

  • Dodatnia 2
  • Dzięki! 1
  • Ekstra 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 No i gawron rozwiązał problem z polską podstawką.

A co dotyczy tych rus podstawek, to napisz na PW do @Dziki Perun . Tylko on może rozwiązać ten problem.

A ja znowu pchnąłem moda. Był mały problem, bo chyba jest bug na Dziczy w zadaniu na karabin. Podniesienie karabinu skutkuje zablokowaniem scenariusza.

No i spotkałem enpeca podszywającego się pod Striełoka. To ten typek.

ss_fred_02-16-23_17-57-09_(l06_rostok).jpg  ss_fred_02-16-23_17-57-15_(l06_rostok).jpg

Jestem już w barze. Jutro będzie dalszy ciąg zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam mały ( a może wielki? ) problem. Pociągnąłem grę z tych podziemi pod Jantarem, wyszedłem na Wysypisko i dalej jak bozia ( autor moda ) przykazała, na Agroprom. Wszystko poszło jak z płatka i znalazłem się w Rudym Lesie. Poszedłem do sztolni i w niej ten problem się pojawił. Jest tu zadanie na otwarcie kodowych drzwi otrzymanym kodem. Wklepuję kod, drzwi zaczynają się otwierać i stają. Żadne sztuczki ze strzelaniem do nich, ponowne wczytanie zapisu z tego stanu, nie powoduje ich otwarcia.

No to wczytałem zapis przy moście, poszedłem do Limanska, dowiedziałem się gdzie jest ikona i wróciłem do sztolni. I znów to samo z drzwiami. Wczytałem zapis przy moście i poszedłem szukać Artura. I znów problem, bo bandzior który miał być ranny, jest pełen wigoru i nie da się go zranić, ani z nim pogadać. A bez gadki scenariusz wisi.

Priorytet uzyskało zadanie na zajęcie Prypeci, ale z Lasu nie ma wyjścia.

Czyli eksperyment z tym wątkiem się nie powiódł.

Postanowiłem więc wyjść spod jantaru nie na Wysypisko, ale do baru. Tu przygoda z aresztowaniem, pomoc barmana i automatyczna teleportacja na Agroprom. Nie wiem, czy dawać modowi szansę i robić zadania Agropromu, Limanska, aby znów się drzwi nie otwarły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Poczytałem co mieli rus gracze i jak to próbowali rozwiązać. Ale o dziwna sprawa, bo w skryptach błędu mieć nie mogę, bo przy pierwszej grze drzwi otwarły się bez problemu. Tak więc jakieś łatki i tak nie pomogą. Jeszcze sprawdzę kolejną znalezioną podpowiedź, a jak nie pomoże, to ten wątek pójdzie w zapomnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Diegtiariow

@kondotier @Agrael Te pliki da się pobrać, tylko trzeba być zalogowanym. To tak jakby na ST wrzucić jako załącznik - niezalogowany nie może pobrać.

Pierwszy spojler:

Drugi spojler:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojownik :018:  Pobrałem i podmieniłem pliki. Na wszelki wypadek podmieniłem i te aktualizujące grę. Wprowadziłem kod i tym razem przeniosło mnie automatycznie do podziemi Agro. Ale wyszła też ciekawostka, bo w plecaku pojawił mi się klucz do jakiegoś pomieszczenia w Limansku z zapasami Traktirszczyka ( Oberżysty? , Karczmarza? ). Wcześniej go nie miałem. Trzeba będzie to sprawdzić. Klucz, to chyba efekt plików aktualizacji.

ss_fred_02-22-23_11-15-40_(red_forest).jpg  ss_fred_02-22-23_11-14-40_(red_forest).jpg

Dokończyłem więc zadania w sztolni i gram dalej.

A poniżej dwa widoczki z działań w sztolni.

ss_fred_02-22-23_11-27-43_(red_forest).jpg  ss_fred_02-22-23_11-28-12_(red_forest).jpg

@Agrael @Meta Mod pobrany z aktualnych odsyłaczy, ponoć jest kompletny, ale na wszelki wypadek lepiej to co wstawił @Wojownik dodać do opisu instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że robię nietypowy wątek z pomocą Czapajowi, zwiedzaniem sterowni Monolitu i kanałów pod Jantarem.  Po wybiciu bandytów z baru, ten ze zrzutu został przy życiu, czerwony ale nie agresywny. Zaproponował mi szukanie czegoś, zaprowadził do domu na zakręcie i wróciliśmy spowrotem. Klucza mi nie dał. Tyle tylko, że wcześniej z nim do czynienia nie miałem, bo DM skończyło się na X18 i ucieczce. Klucz pojawił się dopiero po wgraniu łatek na aktualizację, dopiero w sztolni.

Aby sprawdzić od czego jest klucz, wróciłem do Limanska i otworzyłem do tej pory zablokowaną piwnicę. Następnie po wywołaniu teleportu znalazłem się w pomieszczeniu z maszyną czasu, zabrałem i przeczytałem dwa dokumenty. W jednym kupa kodów od pomieszczeń niższego poziomu, a w drugim sposób uruchomienia maszyny.

ss_fred_02-22-23_12-10-17_(limansk).jpg  ss_fred_02-22-23_12-11-05_(limansk).jpg 

Uruchomiłem, pojawił się "przezroczysty" i coś pogadał. Nic się nie działo to wyłączyłem maszynę i mogę tylko wyjść spowrotem do piwnicy.

ss_fred_02-22-23_12-18-26_(limansk).jpg

Na razie jeszcze u enpeca nie byłem i nie wiem czy coś to da.

Tu straciłem pomysł, co dalej tu robić. Szukałem filmiku, ale żaden z jutiuberów idąc przez Limansk klucza nie dostał i do piwnicy nie polazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, kondotier napisał(a):

Na razie jeszcze u enpeca nie byłem i nie wiem czy coś to da.

Jedyne, co można zrobić z dokumentami, to oddać je Sacharowowi podążając za fabułą. Bandyta będzie bardziej rozmowny tylko wtedy, gdy Leczony opuści Kordon przez Dolinę Mroku, a wspomniany bandyta wyprowadzi go z lokacji, krótko mówiąc, muszą się zakumplować.
 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja muszę poszukać jakiejś podpowiedzi, jak rozwiązać problem z bandytą w Rudym Lesie ( problem również rus graczy ), jak go zranić, albo znaleźć już rannego. W pierwszej grze nie miałem problemu, bo go chyba poraniły psy, których wokół niego było zatrzęsienie. Tym razem nie ma ani jednego, a te co są przy bramie koło przystanku nie mają ochoty zapuścić się w głąb lasu. Na stronie moda pytania o tę sytuację pozostały bez odpowiedzi. I dziwne, bo podpowiedź gdzie jest tele na Jantar mam od innego enpeca, ale tele nie działa. A choćby i działał, to bez znalezienia Artura nie ma po co tam iść.

Mieliście może taką sytuację i jak wybrnęliście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalk.jpg

Jeszcze raz przeszedłem fabułę Między niebem a Ziemią tym razem Leczony ruszył kanałami z Kordonu prosto na Wysypisko. Po drodze pomógł Czapajewowi i znalazł chętnych na baksy i fleszki z bandyckiego sejfu. Po drodze odnalazł ścieżkę prowadzącą z Dziczy do anten i dalej do X-10 gdzie spotkał umierającego przyjaciela. Po wielu przygodach wędrówkę zakończył w Prypeci, by zostać władcą miasta, a właściwie jego prawą ręką. Tak w wielkim skrócie.

Cóż, moim zdaniem modyfikacja MNAZ bez dwóch zdań zasługuje na uwagę, chociażby ze względu na fabułę, nieszablonowość i ciekawą postać głównego bohatera. Bardzo dobry kierunek, choć modyfikacja momentami może być nieco kapryśna. Jednak trzy plansze końcowe i zakończenie w rozwojowej Prypeci (lub porzuconej) są w zasięgu każdego gracza, tak myślę. Wystarczy tylko czytać dialogi, zapamiętywać, robić często zapisy i stosować się do zaleceń autora dotyczących oświetlenia. A reszta jak zawsze jest w rękach Zony...

Tym razem w Czerwonym Lesie miałem ten sam problem z bandytą, jaki miał @kondotier. Pomogło mi wczytanie gry od momentu opuszczenia Limańska i skierowanie pierwszych kroków do gangusa. Dopiero z ikoną i kryptokontenerem w plecaku odwiedziłem Tarasa w sztolni. Gdyby to nie zadziałało, w ostateczności można podmienić plik game_relations.ltx, co pozwoli na kontynuację gry. W takim przypadku nie zapominamy o kopii bezpieczeństwa i (po dialogu) przywróceniu oryginalnego pliku.

Spoiler

26.jpg

holo.jpg

kod.jpg

pryp.jpg

d na prerii.jpg

beczka.jpg

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2023 o 13:20, kondotier napisał(a):

@Agrael To nie mój zapis trzeba dodać do #1, bo on jest z wrogim bandytą, ale zmieniony plik game_relations.ltx od @gawron, który jest 2-3 wpisy wyżej niż zapis. Plik czasowo wstawiają do katalogu creatures tylko ci, którym się taka sytuacja przydarzy, a po rozmowie z bandytą przywraca się oryginalny. I nie jest to Gid, a bandyta Burbon w Rudym Lesie.

@kondotier Gotowe. Teraz chyba jest, jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron Potrzebna mi mała podpowiedź.

Idąc przez Dzicz, pogadałem z najmusem, który daje naprowadzenie na tunel z trupem stalkera. Ale że w poprzedniej grze gdy tam poszedłem od razu, to wystąpił problem ze Striełokiem i najmami przy tele do baru. Spore stado psi psów tuszkanów zagryzło i jego, i najmusów. Porozmawiać mogłem tylko idąc od razu do Striełoka i do najmów. To skutkuje automatyczną teleportacją do baru, z brakiem możliwości na Dzicz. Teraz też pognałem od razu do Striełoka, pogadałem i zaryzykowałem pójście do tunelu. Zabrałem broń z trupa i znalazłem plecak z PDA, a mod pokazał mi miejsce jakiegoś teleportu. Odnalazłem go, ale nawet nie sprawdzałem dokąd prowadzi. Poszedłem do baru.

Moje pytanie jest takie. Jak teraz mogę dotrzeć na Dzicz, aby skorzystać z teleportu. Czy może trzeba było od razu z tego teleportu skorzystać przed pójściem do baru?

A dla przyszłych grających mała informacja o konieczności rozmawiania nawet z enpecami wyglądającymi na mało istotnych. Na zrzucie kursorem pokazuję poradę właśnie od takiego. W tłumaczeniu ona brzmi " Zobaczysz pająka - zabij go ".

ss_fred_02-28-23_18-36-44_(l05_bar).jpg

Jeśli pominiemy tę rozmowę, lub zlekceważymy tę podpowiedź,  będziemy mieli problem ze znalezieniem kwestowego artefaktu. Fakt, że jego nie znalezienie nie powoduje zablokowania gry, lecz jej inny rozwój, pozostawi niesmak.

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kondotier napisał(a):

Moje pytanie jest takie. Jak teraz mogę dotrzeć na Dzicz, aby skorzystać z teleportu. Czy może trzeba było od razu z tego teleportu skorzystać przed pójściem do baru?

Należało tak zrobić, nic mi nie wiadomo o możliwości przejścia w drugą stronę. Miałem ten sam problem ze śmiercią najemników, bo zbyt długo szlajałem się po Dziczy. Cofnąłem się do zapisu sprzed przejścia Jantar-Dzicz i już na Dziczy pędem do niby Striełoka, następnie szybko do tunelu z elektrami i do anten. Wszystko zależy od tego, jakie i ile zespawnuje się mutantów, bo może być w miarę spokojnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron Jestem już na Radarze, znam kod do labu, ale wsparłem się filmikiem co robić w środku. Tylko StaryStalk robi ten wątek, ale mimo kilkukrotnego powtarzania nie znalazł kodu, ani uczciwego sposobu wydostania się. Zrobił sztuczkę i zanim poszedł w głąb, wstawił do drzwi beczkę.

Czy to jedyny sposób wyjścia?

A Ty jak się wydostałeś? Gdzie jest kod do drzwi, lub prawidłowe wyjście. Jeśli kod znów tak ukryty jak ten do labu, to daj jakiś zrzut lub precyzyjny opis miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, kondotier napisał(a):

Czy to jedyny sposób wyjścia?

Nie widziałem tego filmiku, ale wpadłem na ten sam pomysł, ta beczka przy drzwiach aż się prosiła (screena z ratunkiem wstawiłem w spoilerze na 3 stronie tematu). Choć spędziłem w labie sporo czasu, to nie znalazłem innego sposobu na opuszczenie X-10 po wyłączeniu zielonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.