Skocz do zawartości

S.T.A.L.K.E.R. G.A.M.M.A.


Agrael
Wiadomość dodana przez Szczepan9205,

AKTUALIZACJA SPOLSZCZENIA:

05.01.2024 - do zakładki Linki do pobrania została dodana najnowsza wersja spolszczenia dostosowana do łatek, które wyszły po 09.12.2023, aż do ostatniej z 25.12.2023. 
Zawartość tej poprawki to głównie poprawki w tekście, przerobione opisy broni, ostatnie (mam nadzieję poprawki w czcionce) i inne pomniejsze poprawki, ale najnowszej wersji możecie mieć sporo brakujących tekstów itd.

Pliki polskiego lektora nadal są częścią spolszczenia, więc jeżeli ktoś nie chce lektora to instrukcja jak go usunąć jest w zakładce "INSTRUKCJA INSTALACJI SPOLSZCZENIA". Żeby spolszczenie działało też jak należy trzeba zaktualizować Launcher Gammy z wersji 5.0.0.0 do 6.0.0.0 - linki do pobrania launchera są dostępne na serwerze Discord Gammy.

03.05.2024 - do zakładki Linki do pobrania została dodana najnowsza wersja spolszczenia dostosowana do łatek, które wyszły między styczniem 2024, a majem 2024. Dodatkowo zmniejszył się trochę rozmiar spolszczenia z racji usunięcia z paczki ze spolszczeniem Modded Exes - Grok regularnie je aktualizuje dlatego nie musi już być częścią spolszczenia. 

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Jest możliwość zmiany sposobu zapisu stanu gry?

Na ten moment zapisywać mogę tylko przy ogniskach. O ile na powierzchni nie stanowi to problemu to w podziemiach nie daję za bardzo sobie rady.

Chciałbym mieć możliwość zapisywania w dowolnym momencie.

Jeśli można to zmienić to proszę podpowiedzieć w jaki sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DutyMirek nie gralem w Gamme ale wyczytałem, że tam jest organizer modów i żeby wyłączyć "yet another campfire save"  inaczej "yacs". I wtedy chyba będzie normalne zapisywanie, nie wiem czy działa zawsze czy przy nowej grze. W ogóle jak zaczynasz nową grę to tam przejrzyj jakie opcje są zaznaczone bo może na starcie takie rzeczy się wybiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

spacer.png Siema panowie/panie mam taki problem ostatnio zainstalowałem sobie gammę i jestem na bagnach w bazie czystego nieba dostałem pancerz za wykonanie misji i gdy chce go założyć wywala mi grę i pokazuje się ten problem da się to jakoś rozwiązać? Ktoś miał ten sam problem ? nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi pomocy ludziska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na S.T.A.L.K.E.R. G.A.M.M.A.
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Panie i Panowie
Na prośbę @Szczepan9205 daje tutaj poradnik jak mieć stalkera gamme jako hybrydę polsko-angielską. 
Tzw spolszczyć to co oferuje spolszczenie do anomaly 1.5.2 a to co dodaje gamma było poprawnie wyświetlane po angielsku.

Punkt 1.  Musimy mieć gotową gamme, zainstalowaną i działającą. 
Punkt 2. Kopiujemy spolszczenie do folderu głównego anomaly 1.5.2 https://zone.stalkerteam.pl/files/416
Punkt 3. Odpalamy mod organizer 2 z gammy
Punkt 4. Instalujemy 3 mody przez mod organizer które są podpięte nad audio, muszą być w kolejności jak na screenie, czyli na samej górze jako najwyższy priorytet
eIiRPZi.png

Punkt 5. W folerze który jest dołączony do postu, o nazwie stalker anomaly modded exes main są dodatkowe pliki które trzeba wkleić do folderu głównego anomaly

 

Iogf2nE.png

Jeżeli wszystko dobrze poszło odpalamy grę poprzez exe z mod organizera, odpala się gamma.
W grze wchodzimy w "Ustawienia"
i tam w zakładce modded exes, mamy pozycje poniżej o nazwie "Use English text for missing translation" oczywiście musi być ona ustawiona na ON
image.thumb.png.e4a9d04891339c8db0e3d20f9bcd2e9e.pngEYEymKj.jpeg

I tym magicznym sposobem mamy hybrydą gammy polsko-angielską.
Wszystko to co tłumaczy spolszczenie na polski zostaje po polsku, wszystko to co dodatkowo daje gamma jest poprawnie wyświetlone po angielsku. 
Całość zajmuje jakieś 5 minut i póki co w rozgrywce nie znalazłem błędów.

Poniżej przykładowe screeny z gry.
2Noi0gT.jpeg
image.thumb.png.0e31a1cff94dcdddd30160714b1a706f.png

Anomaly-Mod-Configuration-Menu1.6.5.7.7z MCM_PL.zip STALKER-Anomaly-modded-exes-main.zip

Edytowane przez LPatryk
  • Dodatnia 2
  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LPatryk Hmm dziwna sprawa no bo zrobiłem wszystko tak jak podałeś i nie wiedzieć czemu, ale jak klikam na modded exes w ustawieniach to wywala mi grę z takim logiem:

Spoiler

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : <no expression>
[error]Function      : CScriptEngine::lua_pcall_failed
[error]File          : ..\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 206
[error]Description   : fatal error
[error]Arguments     : LUA error: h:/s.t.a.l.k.e.r/anomaly/bin/..\gamedata\scripts\_g.script:787: attempt to compare nil with number
 

stack trace:

Co jest dość ciekawe bo żadna z tych 3 paczek, które podrzuciłeś nie zawiera skryptu g_script🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Szczepan9205 napisał(a):

@LPatryk Hmm dziwna sprawa no bo zrobiłem wszystko tak jak podałeś i nie wiedzieć czemu, ale jak klikam na modded exes w ustawieniach to wywala mi grę z takim logiem:

  Ukryj zawartość

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : <no expression>
[error]Function      : CScriptEngine::lua_pcall_failed
[error]File          : ..\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 206
[error]Description   : fatal error
[error]Arguments     : LUA error: h:/s.t.a.l.k.e.r/anomaly/bin/..\gamedata\scripts\_g.script:787: attempt to compare nil with number
 

stack trace:

Co jest dość ciekawe bo żadna z tych 3 paczek, które podrzuciłeś nie zawiera skryptu g_script🤔

Kurde zapomniałem wspomnieć że trzeba wyłączyć wersje MCM z gammy dlatego cię wywala xD
Jest konflikt jak działają 2 mcm naraz, co nie jest dziwne za specjalnie.
Widzę że nie mogę już edytować tego wpisu powyżej a dobrze było by to tam zamieścić 
KAywlVQ.png

Edytowane przez LPatryk
  • Dodatnia 1
  • Ważne 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LPatryk Wyłączenie MCM od Gammy było moją pierwszą myślą jak pierwszy raz się wysypało, ale nic to nie dało, nadal się wywala z tym samym skryptem. Za to jak uruchomię z MCMa tego, który normalnie jest dołączony do Gammy to zakładka działa z tym, że nie ma właśnie opcji używania angielskiej translacji tam gdzie brakuje tekstu, więc chyba coś jest nie halo z tym MCM, którego wstawiłeś, albo może z kolejnością? 🤔 No bo Gammę mam aktualną.

Porównałem na szybko pliki obu MCMów (Twojego i tego dołączonego do Gammy) i pliki są identyczne, kompletnie niczym się nie różnią więc ciekawe czy ten MCM jest w ogóle potrzebny czy do działania nie wystarczy polska translacja do niego i moded exes 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LPatrykNaturalnie, podmieniłem, ale pobawię się tym jeszcze z tym, że pomyliły mi się dodatki no bo skoro oba MCM są identyczne, a spolszczenie do MCM na pewno błędu nie powoduje to coś jest nie tak z tymi .exekami. Jak uda mi się uruchomić to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LPatryk Już doszedłem do ładu z tym - wydaje mi się, że najsensowniejsza opcja to dodanie/zainstalowanie samej paczki z modded exes i ewentualnie spolszczenia do MCM choć w porównaniu do tego co aktualne pliki tekstowe do MCM zawierają to ten co dodałeś jest dość wybrakowany 😛 
W każdym razie ja zrobiłem to takdodałem same modded exes do listy modów w MO2, a w folderze Gamma/mods stworzyłem folder do którego wrzuciłem pliki spolszczenia, nazwałem np. Polish localization i aktywowałem go na liście modów w MO2 przez co nie trzeba wrzucać spolszczenia do folderu z Anomaly. 
Sam MCM nic tu nie ma w zasadzie do rzeczy bo to modded exes dodają możliwość uzupełnienia braków tekstowych angielską translacją, ważne tylko, żeby w MO2 przestawić plik uruchamiający Gammę z Anomaly Launchera na któryś z tych w folderze bin z Anomaly - np. na ten (DX11 - AVX) czy inny na którym normalnie graliśmy bo pozostawienie AnomalyLauncher.exe poskutkuje tym, że po kliknięciu Play nic się nie wydarzy.

EDIT. @LPatrykJednak się myliłem niestety - stworzenie folderu pol w folderze moda 140 czyli Weapon Parts Overhaul, przetłumaczenie go na szybko i wrzucenie do folderu text/pol w dodatku nic nie dało - w grze nadal był po angielsku i w menu i opisy w grze również, dopiero wrzucenie go do oddzielnego "dodatku", którym jest u mnie spolszczenie Anomaly pomogło i mam teraz tą część również po polsku, więc z ciekawości wrzucę Ci tu plik od WPO - wrzuć go sobie do 140- Weapon Parts Overhaul - arti do folderu text i stwórz folder pol i zobacz czy po wrzuceniu go tam i wykorzystaniu Twojej metody będziesz miał tą część po polsku czy po angielsku ok?

ui_st_jamming.xml

Tyle, że niestety to oznacza, że jeżeli u Ciebie będzie tak samo to nie da się uniknąć nakładających się na siebie plików różnych dodatków i przy tworzeniu potencjalnego spolszczenia będzie trzeba sobie posegregować dodatki, które mają te same pliki tekstowe i treść wszystkich połączyć w jeden. 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LPatryk To się jak najbardziej zgadza - jako rozwiązanie dla kogoś kto chce sobie ograć Gammę teraz - w formie hybrydy polsko-angielskiej to to jest bardzo dobre rozwiązanie i fajnie, że modderzy pomyśleli o czymś takim. Z kolei punktu widzenia tłumacza jednak to w jaki sposób trzeba by skonstruować w przyszłości spolszczenie jest trochę bardziej wymagający czasu i dokładności bo tak jak wspominałem - część dodatków nie dodaje zupełnie nowych plików do folderu text, zamiast tego modyfikuje te już istniejące w spolszczeniu i żeby była pewność, że na 100% wszystko będzie jak należy to trzeba by zawartość tych wszystkich dublujących się plików zebrać w jeden plik, a gdyby sprawę załatwiało stworzenie w folderze każdego dodatku folderu pol w text i wrzucenie do środka przetłumaczonego na polski pliku no to wtedy nie było by trzeba zbierać treści kilku plików o tej samej nazwie w jeden co by zaoszczędziło moim zdaniem sporo czasu. 

No, ale przynajmniej sprawdziłem - nie da się tak jak bym chciał, więc gdyby zebrała się w przyszłości ekipa chętna do tłumaczenia to przynajmniej będziemy wiedzieć na czym stoimy, co trzeba zrobić i w jaki sposób. 
Trzeba by tylko do postu #1 dodać informację o tym, że jeżeli ktoś zdecyduje się na ogarniecie sobie polsko-angielskiej hybrydy to oprócz dorzucenia do MO2 tego modded exes trzeba jeszcze dezaktywować dodatek 308 - Tactical fonts for Anomaly 1k (jest domyślnie aktywny), jeżeli tego nie zrobimy to czcionka w grze będzie czarna.

  • Ekstra 1
  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Holinex Ciężko wskazać coś konkretnego, bo nie gram w tego moda, ale wylot wskazuje, że brakuje jakiejś sekcji w plikach, czyli prawdopodobnie coś się w nich nie zgadza.
Możesz spróbować zainstalować jeszcze raz, może pomoże, a nie będzie trzeba kombinować (jeśli skorzystałeś ze sposobu na mieszane spolszczenie z angielskim, to najpierw spróbuj odpalić bez tego, "czystą" Gammę, zawęzi to możliwości wystąpienia tego problemu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trillemeal808:

Anomaly 1.5.0. - 1.5.2.:

» Загрузить «Anomaly 1.5.1»: ModDB | Торрент | [8,75 ГБ]
» Загрузить обновление 1.5.2: ModDB | Торрент | [1,01 ГБ]

» Загрузить «Anomaly 1.5.0 [BETA 3.0]» с ФО: Google Drive | Торрент» Загрузить «Anomaly 1.5.0 [BETA 3.0]» с Mod DB: ModDB Part #1ModDB Part #2ModDB Part #3, ModDB Update #4, ModDB Hotfix #8

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą udostępniamy również kod źródłowy silnika Monolith, naszej własnej modyfikacji silnika X-Ray, na którym opiera się Anomaly 1.5.1. Możesz to sprawdzić pod poniższym linkiem: https://bitbucket.org/anomalymod/xray-monolith/

Stalker gamma:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.