Skocz do zawartości

S.T.A.L.K.E.R. G.A.M.M.A.


Agrael
Wiadomość dodana przez Szczepan9205,

AKTUALIZACJA SPOLSZCZENIA:

05.01.2024 - do zakładki Linki do pobrania została dodana najnowsza wersja spolszczenia dostosowana do łatek, które wyszły po 09.12.2023, aż do ostatniej z 25.12.2023. 
Zawartość tej poprawki to głównie poprawki w tekście, przerobione opisy broni, ostatnie (mam nadzieję poprawki w czcionce) i inne pomniejsze poprawki, ale najnowszej wersji możecie mieć sporo brakujących tekstów itd.

Pliki polskiego lektora nadal są częścią spolszczenia, więc jeżeli ktoś nie chce lektora to instrukcja jak go usunąć jest w zakładce "INSTRUKCJA INSTALACJI SPOLSZCZENIA". Żeby spolszczenie działało też jak należy trzeba zaktualizować Launcher Gammy z wersji 5.0.0.0 do 6.0.0.0 - linki do pobrania launchera są dostępne na serwerze Discord Gammy.

03.05.2024 - do zakładki Linki do pobrania została dodana najnowsza wersja spolszczenia dostosowana do łatek, które wyszły między styczniem 2024, a majem 2024. Dodatkowo zmniejszył się trochę rozmiar spolszczenia z racji usunięcia z paczki ze spolszczeniem Modded Exes - Grok do każdej łatki, mini-łatki czy fixa wrzuca od jakiegoś czasu najbardziej aktualną wersję dlatego nie musi już być częścią spolszczenia. 

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat potrzebowałem postawić moda na nowo. Widzę że już nie potrzebuje archiwum "downloads.7z" (ważącego jakieś 13GB) do instalacji? Chyba potrzebowałem go do instalacji GAMMA 0.9.1?

Grałem z modem UGP (Ultimate Gun Pack) i po jakichś 50 godzinach gra zaczęła sprawiać problemy po aktywowaniu "Black Market/Trader Overhaul" (czyli moda pozwalającego na zakup uzbrojenia po zawyżonych cenach - tak jest w modzie "Escape from Pripyat" które jest takim jakby konkurentem GAMMA). Deaktywacja nie pomogła. Szkoda...

@vojtas040 spróbuję przetłumaczyć instrukcję z Discorda - sam jej używałem do postawienia swojej gry oi trzeba robić wszystko krok po kroku by wszystko działało.

Do wypakowania używać 7zip i pamiętać o tym, że NIE wrzucamy zawartości archiwów z GAMMA do folderu „Anomaly", W pewnym momencie będziemy musieli jedynie wskazać ten folder i powinien on być wolny od innych modów.

Musi to wyglądać tak: D:/Anomaly and D:/GAMMA. albo C:/Anomaly and C:/GAMMA.   bo jeśli wrzucimy oba foldery do jednego folderu np. „Stalker" to mogą być później problemy. No i pamiętać by nie używać żadnych znaków czy polskich liter.

Jeśli chcemy odpalić GAMMA na Windows7 to z pomocą tego może to być możliwe.

Kolejne zalecenie to wybieranie „Wypakuj pliki"  po kliknięciu na nie prawym przyciskiem myszy. Zaznaczanie wszystkiego w archiwum i przeciąganie do pustego folderu może spowodować problemy. Zapewnie dlatego, że mod jest za duży.

Drugą rzeczą jest wrzucenie folderów z modem „Anomaly" oraz „GAMMA" do wyjątków dla Windows Defender (zanim zaczniemy instalację, ściąganie i wypakowywanie) by mieć pewność, że nie będzie się czepiał albo kasował plików. Druga rzecz by nie umieszczać tych folderów w żadnych Program Files i im podobnych. 

Zaczynamy:

-Tworzymy folder „Anomaly" i tam wypakowujemy zawartość "Anomaly 1.5.1" oraz aktualizacji do niego "Anomaly 1.5.1 to 1.5.2". Jeśli w folderze znajduje się "changes151to152.txt" to wszystko jest w porządku.

-Odpalamy Anomaly raz, klikamy na wielki przycisk „Play S.T.A.L.K.E.R. Anomaly" i po wejściu do menu głównego wychodzimy z gry.

-Do folderu „GAMMA" wypakowujemy zawartość archiwum "GAMMA RC3.7z". Potem w folderze "Grok's Modpack Installer" klikamy prawym przyciskiem myszy na "G.A.M.M.A Launcher.exe"  i wybieramy „Uruchom jako Administrator". W lewym górnym rogu klikamy na przycisku "First Installation Initialization".

-powinien się wyświetlić błąd o treści „Cannot open instance Portable..." klikamy OK. Dostaniemy wtedy możliwość wybrania folderu z modem Anomaly. Klikamy na "Browse..." i wybieramy folder "Anomaly" klikając na niego tylko raz bez otwierania go!

-powinno wyskoczyć okienko Mod Organizer bez żadnych dostępnych modów z wybranym profilem "Default". 

-zamykamy MO2 i i wracamy do GAMMA Launchera. Upewnij się by pierwsze cztery pola były zaznaczone (Check MDS, Force GIT download, Force ZIP extraction, Update Large Files). Klikamy INSTALL. Jest to najdłuższa część instalacji, która zależnie od mocy serwerów Moddb albo naszego łącza może zająć dość sporo czasu.

Istnieje szansa na to, że serwery Moddb mogą nas zablokować. W takim wypadku albo korzystamy z VPN albo czekamy jakieś 2 godziny.

-Gdy ściąganie się skończy dostaniemy komunikat o treści "You can now click Play". Tak też czynimy.

-uruchamia się Mod Organizer (powinno nam ustawić profil na "GAMMA") i na środku widzimy licznik modów - porównujemy go z tym widocznym na Discordzie (w momencie pisania tego posta było to "#416-mods-in-MO2") i jeśli się zgadza to instalacja przebiegła pomyślnie.

-w prawym górnym rogu klikamy na przycisk "RUN" z żółtą strzałką. Powinnien się pojawić Anomaly launcher, Klikamy "Play" i mod GAMMA powinien się już odpalić.

Po tym możemy zamiast "Anomaly Launcher" wybrać inne opcje DirectX zależne od naszych preferencji  czy możliwości komputera.

  • Ważne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Cóż, w takim razie dzięki za chęci pomocy. 

Napisałem również na discordzie Gammy i granie wojny frakcji jest stanowczo odradzane. Ponoć tryb ten jest nie grywalny z powodu glitchy/błędów itd. więc ostatecznie przerzuciłem się na tryb fabularny.

 

Ps. Na przyszłość, jeżeli ktoś będzie miał podobny problem do mojego, to prawdopodobnie nie ma rozwiązania, chyba że twórca zainteresuje się ów trybem i powypuszcza jakieś fixy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D . Na początek zechcę podziękować @Szczepan9205  za wkład wniesiony w spolszczenie GAMM-y :) . Instalacja spolszczenia wraz z samą grą, odbyła się bez problemu według pierwszej instrukcji Szczepana. :)

Gra odpaliła bez problemu, jednakże na starcie gry napotkałem się z problemem jakim był migoczący, na przemian czarny i biały ekran, wręcz kontrastowy. 

Z czym takowy problem może być spowodowany? Próbowałem różnych opcji, wyborów z Shaders za pomocą klawisza Home i za każdym razem ekran jest podobny, niezależnie od lokacji, gdzie się znajduję.

Podkreślam, że w opcji Anomaly Launcher (vanilia) zaznaczyłem opcję Delete Shader Cache oraz opcję restore default user.ltx i w podstawowej wersji gry Anomaly, grafika jest bez błędów.

 

P.S

Musiałem pousuwać kilka dodatków poprzez Mod Organizera 2 oraz uruchomić podstawową wersję Anomaly, by następnie uruchomić Gammę, by znów było dobrze. Trzeba uważać na dodatkowe opcje zawarte w Mod Organizerze 2, a konkretnie chodzi o dodatki, które nie są uwzględnione w pakiecie Gammy. Zaznaczając je, możemy wywołać niepotrzebnie błędy, w tym wyloty do pulpitu, 

ss_sebst_10-08-23_20-25-43_(l03_agroprom).jpg

Edytowane przez Skryty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas instalacji Gammy natrafiłem na problem. Zgodnie z instrukcją punkt 3 powinienem znaleźć mod "308 Tactical fonts for Anomaly 1k" i go deaktywować, ale na liście go nie mam i czcionka w grze jest czarna.

Co zrobić?

Znalazłem mod 308 po rozwinięciu linijki 224 - Newly added addons, kliknąłem PPM i wybrałem Dezaktywuj wybrane, ale czcionka dalej jest czarna.

Udało się :) W lokalizacji gamedata\configs znalazłem plik fonts.ltx i zmieniłem mu nazwę. Teraz czcionka jest biała.

Edytowane przez prozmus84
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ta felerna czcionka...

Cytat

3. Następnie w MO2 na liście modów zintegrowanych z GAMMĄ wyszukujemy moda nr. 308 - "Tactical fonts for Anomaly 1k" i dezaktywujemy go poprzez odznaczenie go lub klikamy na niego PPM i z listy wybieramy "Dezaktywuj wybrane", jeżeli tego nie zrobimy to czcionka w grze będzie czarna zamiast białej przez co będzie nieczytelna (w przyszłości może uda się dostosować czcionkę z tego dodatku do polskich znaków, na chwilę obecną nie udało mi się tego zrobić).

Chciałbym dostosować ją do spolszczenia. Mam wymagane narzędzia, chęci, czas i nieco wiedzy, chociaż wciąż brakuje mi trochę informacji, bo jak na razie moje wysiłki nie wywołały żadnej zmiany w grze. Czy ktoś już próbował dłubać przy czcionkach i mógłby podzielić się wiedzą? Czy wystarczy dodać do pliku brakujące polskie znaki, czy należy stworzyć nową czcionkę od zera? Chciałbym to zrobić, tylko nie za bardzo wiem gdzie tu jest jakiś punkt zaczepienia. Jeśli udałoby mi się to zrobić, to chętnie podzieliłbym się plikami z zainteresowanymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hevdan Dłubałam już raz przy fontach i wiem jak to działa, ale to w przypadku RU->PL, tylko teraz trochę nie mam czasu. Krótko mówiąc, podmiana znaków nie wystarczy, te fonty mają zawsze dodatkowy plik .ini z koordynatami, gdzie jest dany znak na teksturze i ustawione są bodajże w porządku kodowania, przy rosyjskim to jest Windows-1251 (nie wiem jak przy angielskim, może też używa tego, bo zawiera alfabet łaciński), a żeby były polskie znaki, stosuje się kodowanie Windows-1250 (środkowoeuropejskie).
Dostosowanie fonta, czy nawet zmiana na inny nie jest jakaś trudna, ale to żmudne zajęcie. Gdzieś tam mam jeszcze z tego swoje ściągawki, podeślę jeśli nie zapomnę, ale na razie nie obiecuję. Może z tym info odnośnie do kodowania uda Ci się to samodzielnie rozgryźć.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Meta Okej, nieco mi rozjaśniłaś sytuację w takim razie. Kodowanie w przypadku angielskiego to również Windows-1251, bo tłumaczę mody właśnie z niego na Windows-1250, więc jest tak samo jak z rosyjskim.

Czyli - jeśli dobrze rozumiem - muszę stworzyć plik .dds odpowiadający kodowaniu Windows-1251 i w nim odpowiednio ustawić symbole, które potem będą wyświetlane w przypadku zmiany kodowania na 1250? Da się zrobić, tylko na jakiej podstawie są określane koordynaty i skąd je wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hevdan Coś już mam, chyba planowałam robić poradnik na ten temat, ale trudno, podzielę się już teraz : P

W zasadzie najprościej można to zrobić, zastępując na istniejącej teksturze tylko te znaki z cyrylicy, które w kodowaniu 1250 pokrywają się z polskimi diakrytycznymi (chyba że tam gdzieś w spolszczeniu z jakiegoś powodu pojawiają się też umlauty albo čárky, kroužky a háčky :D), tak wyjdzie najmniej roboty i jakoś powinno działać. Potem zostanie odpowiednio dostosować koordynaty w pliku .ini, najlepiej skopiować i/lub przerobić istniejący, te pliki powinny już być w tym samym miejscu, co tekstura fonta, chyba że to jakoś przerobiono. Trzeba też pamiętać, że fonty w kodowaniu 1250 mają zawsze dopisek _cent.

Tutaj podstawowe informacje, które zaczerpnęłam z jakiegoś rosyjskiego poradnika i zmodyfikowałam, w tym wyjaśnienie jak to wygląda z koordynatami i podane numery polskich znaków diakrytycznych do podmiany:

!_Cent 1250 CHAR SET.ltx

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Meta, @Hevdan Powiem tak - w trakcie tłumaczenia Gammy próbowałem na własną rękę coś sklecić jeżeli chodzi o dopasowanie tej czcionki Tactical do polskich znaków, aczkolwiek ja to zrobiłem na zasadzie prostej podmiany liter na teksturze bo mniej więcej wiedziałem, które nasze znaki diaktryczne zastępują te z cyrylicy - dzięki temu, że na początku tego roku pomógł mi z tym @Anton Gorodecki, który dopasował mi nasze znaki diaktryczne do jeszcze innej czcionki użytej w najnowszej wersji Tajnych Ścieżek 2+OGSR 2023 (na razie ten mod jest w OBT, więc spolszczenie razem z czcionką dopiero wstawię jak wyjdzie jakaś wersja 1.0 lub finalna), ale potem kontakt sie urwał i nie miałem okazji wypytać go o niuanse pracy nad czcionkami.

W każdym razie jeśli chodzi o Tactical Fonts to udało mi się przerobić 22 z 30 tekstur (czcionki arial i letterica), ale nie grzebałem przy tym w plikach .ini koordynatów bo się na tym nie znam, więc w praktyce wyszło tak, że po odpaleniu Gammy bodajże litera ę i chyba jeszcze jedna przy czcionce Graffiti (która jest używana m.in w głównym menu tylko w Gammie używa nowych tekstur) miały spore odstępy względem reszty liter i wtedy sobie odpuściłem bo nie potrafiłem ogarnąć tego jak należy.

W każdym razie jeżeli @Hevdanmasz chęci i chciałbyś się tym zająć to podsyłam tak na wszelki wypadek to co udało mi się sklecić samemu - może się przyda, aczkolwiek podejrzewam, że wszystkie tekstury dla ariala i letterica też będą potrzebowały korekty - po pierwsze w Photoshopie i pewnie w plikach z koordynatami też, żeby koniec końców to miało ręce i nogi. 
 

Nie będę ukrywał, że gdyby udało się tą czcionkę Tactical dostosować to było by super bo wczoraj oglądałem streama na Twitchu u Kagaminium, który ogrywa aktualnie Gammę - wrzucił sobie spolszczenie no i okazało się, że standardowe czcionki obecnie używane przez spolszczenie (czyli te z Zewu Prypeci) niestety w rozdzielczości powyżej Full HD (1920x1080) są dość małe i o ile sam Kagaminium większego problemu z odczytaniem tekstu nie miał, tak na streamie momentami ciężko było doczytać tekst bo był zbyt mały no bo te czcionki nie były tworzone z myślą o grze w rozdzielczości np.4k...

Tactical fonts 1K PL (do poprawy).rar

  • Dodatnia 4
  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @Meta, @Szczepan9205 - dziękuję wam za odpowiedzi. Dzięki wam oraz metodzie prób i błędów zrozumiałem o co w tym chodzi i jak to należy robić. Cóż, rzeczywiście jest to żmudne, bo najpierw trzeba trochę podłubać w Phostoshopie, a potem przy koordynatach, ale jak najbardziej da się zrobić. Myślę, że jutro/pojutrze powinno być gotowe. 🙂

Tutaj mały podgląd. Udało mi się właściwie umieścić wszystkie znaki, więc wszystko już się dobrze wyświetla. Pozostały jeszcze wszystkie pliki graff i parę innych.

ss_błażej_10-11-23_03-47-55_(l05_bar).png

  • Dodatnia 6
  • Za szczególną pomoc 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hevdan Kurde, czapki z głów - ja się męczyłem z tym kilka dni i nie udało mi się doprowadzić czcionki do "takiego stanu" 😛 Jedynie literka "g jest delikatnie ucięta, ale poza tym no to pięknie to wygląda 😍 Trzymam kciuki, żeby się udało no to będzie można ją dołączyć do łatki do spolszczenia, którą planuję niedługo wydać bo poprawiłem od premiery trochę rzeczy - m.in. te zgłoszone przez @Anatolij no i może ta czcionka będzie bardziej czytelna niż obecna przy wyższych rozdzielczościach.

  • Ekstra 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, póki co udało mi się pokryć wersję 1K - zapomniałem, że są jeszcze 2K i 4K, ja używam jedynie 1K. Kto ma ochotę niech sprawdza i testuje jak to działa, jeżeli będzie coś do poprawki, to się zrobi.

Niedługo pojawią się pozostałe wersje, ale raczej dopiero po weekendzie. 

PS: Możecie doświadczyć małego nachodzenia na siebie wyrazów podczas wyświetlania szczegółów dotyczących pancerzy, jak tu na screenie, ale to już raczej sprawa po stronie tłumacznia. Pewnie trzeba by pogrzebać w plikach .xml od UI.

ss_10-12-23_10-38-47_(l05_bar).png

Tactical Fonts for Anomaly 1k PL 0.9.zip

  • Dodatnia 2
  • Ekstra 1
  • Ważne 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hevdan Mega robota !! 🙂 Co prawda jeszcze nie sprawdzałem jak u mnie się wyświetlają napisy w okienku z opisami, ale przejrzałem główne menu i MCM i znalazłem takie 2 pierdołki:

Spoiler

ss_szczepan_10-12-23_13-15-30_(mainmenu).png

ss_szczepan_10-12-23_13-18-38_(mainmenu).png

Może to nawet nie tyle błędy co minimalnie przestawione koordynaty? Chyba tylko w menu ten problem występuje bo z tego co widać u Ciebie to w tekście w samej grze chyba jest ok, a tu jakby coś było z literami ś i ć no i na drugim zrzucie coś jest z Ą.

Ogólnie oryginalnie napis "Włącz ZCP" powinien być napisany tak jak to teraz zrobiłem, ale coś jest nie tak jeżeli użyje się drukowanych liter - zmieniłem już drukowane w pliku na normalne i to powinno załatwić sprawę, ale możliwe, że jeśli gdzieś w trakcie gry napotka się te litery tylko pisane Capsem to mogą się tak wyświetlać. 
EDIT. Co do tych nachodzących na siebie statystyk w oknie opisu to skróciłem nazwę tej statystyki do Poj. na artefakty tak jak to było w ZP, bo w Anomaly ktokolwiek tłumaczył ui_st_inventory wpisał "Liczba pojemników na artefakty" przez co tekst był za długi i przeskakiwał linijkę niżej 😛 Po zmianie jest jak Bozia przykazała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że musiałem pominąć jedno Ą w którymś z plików graff. Zaraz to poprawię, tak samo jak te koordynaty. 

Jest jakiś sposób na szybkie odnalezienie pliku, który zawiera nieprzetłumaczone linijki (tak jak u mnie w opisie pancerza ui_inv_ap_res)? Zazwyczaj lecę na czuja, ale teraz nie mogę zlokalizować moda, który tę linijkę dodaje. Podobnie przydałoby się wiedzieć jak lokalizować textury, bo część ikon jest u mnie podmieniona, a część nie - myślałem, że debug window będzie tu przydatny, ale jednak nie.

Edytowane przez Hevdan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hevdan Jako takiego nie ma, ale dlatego do spolszczenia Gammy jest dołączony Modded Exes z funkcją wypełniania braków angielską translacją - jeżeli wywala Ci tekst "kodowy" to musiałeś nie aktywować w Zmodyfikowanych.exe/Modded Exes, żeby brakujący tekst gra zastępowała angielską translacją, ewentualnie możesz mieć spolszczenie z dnia premiery czyli ubiegłego piątku, a jeszcze było aktualizowane w niedzielę. No a jeżeli poprawiasz koordy w czcionce to wstrzymam się na razie z wrzuceniem aktualizacji do spolszczenia bo miałem to niedawno zrobić🙂

Co do ikonek no to też niestety nie jestem w stanie Ci pomóc bo u mnie wszystkie ikony statystyk są ok + dzisiaj Kagaminium (streamer z Twitcha, którego oglądam i który aktualnie ogrywa Gammę, wrzucał poprawione przeze mnie do dziś pliki + Twoją czcionkę i poza tymi zrzutamj co podesłałem w poprzednim poście wszystko wyświetlało się u niego jak należy razem z ikonkami statystyk, więc nie wiem... Może u Ciebie jakąś różnicę robi rozdzielczość na jakiej grasz lub ewentualnie może masz Gammę do aktualizacji? Mnie się w środę nie chciała uruchomić bo wywalało jakiś błąd kompilacji shaderów i jak odpaliłem instalator to mi wywaliło info, że mam nie zaktualizowane dodatki z moddb - zaktualizowałem i teraz śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@prozmus84 Tak, postać pośrodku opisuje stan zdrowia. W razie odniesionych obrażeń, ludzik staje się czerwony do pewnego poziomu. System działa jak w  grach Max Payne. Stan zdrowia dotyczy również poszczególnych części ciała, na przykład, gdzie obrywamy w rękę, to ta część, jeżeli chodzi o obrażenia, spada do pewnego poziomu. Dlatego używamy bandaży, gumowych opasek, czy apteczek, by wyleczyć Naszą postać. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.