Skocz do zawartości

Lost Alpha Developer's Cut Extended (1.4008) + Dead Zone od Sidorovich Jr.


Szczepan9205

Rekomendowane odpowiedzi

LOPQO5NXd4O7PGgMHqtg3Q.jpeg

Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 10.03.2020 r. (LA DC Extended)
Autorzy: Michael Rast, Valerok
Autorzy spolszczenia: @Trikster i inni (Lost Alpha), @FeRu (Developer's Cut), @Viktus, Master730 (do wersji 1.4008 Extended), @Szczepan9205 (duże poprawki spolszczenia do wersji 1.4008 Extended + tłumaczenie dodatku Stalker Network)
Śr. długość rozgrywki: (ok. 20 godzin)


OPIS:

Spoiler

Alternatywna wersja Lost Alpha DC Extended, która została wzbogacona o kilka dodatków, aczkolwiek na wyróżnienie zasługuje Dead Zone. 


Lost Alpha DC Extended to globalne rozszerzenie do Developer's Cut nad którym pracuje oraz trzyma pieczę Michaił Kałmykow - główny projektant ulepszonej wersji tejże produkcji z 2017 roku. Podstawowym założeniem owego dodatku jest rozbudowa i utrudnienie rozgrywki, rozwinięcie elementów RPG oraz lekkie przeprojektowanie fabuły. 

Extended jest polecany tym graczom, którzy oczekują ostatecznego wyzwania i nowych wrażeń po wcześniejszych przygodach z LA DC. Obecna wersja modyfikacji jest stabilna i pozbawiona większych błędów. 


Pełna lista nowych funkcji:

  • Dodano ponad 60 zadań cyklicznych od różnych NPC. Zadania Barmana zostały powielone w taki sposób, aby można było je wykonać w dowolnym momencie, niezależnie od progresu w fabule. 
  • Zbanalsowano wszystkie anomalie oraz podzielono na 4 grupy według ich mocy zamiast 3. Od teraz im głębiej gracz znajdzie się w Zonie, tym potężniejsze anomalie i artefakty napotka na swojej drodze. Ponadto zmniejszono szansę na znalezienie pojedynczych artefaktów przy anomaliach, a zwiększono natrafienie na ich skupiska. Na każdej lokacji dodano od 1 do 3 skupisk anomalnych stref, które po ich zlokalizowaniu rodzą artefakty. Każda anomalna strefa jest oznaczona na mapie przy pierwszej wizycie.
  • Przeprojektowano mechanizm zdobywania punktów umiejętności. Od teraz są one przyznawane za zgromadzone doświadczenie. Im więcej gracz zdobędzie punktów umiejętności, tym więcej doświadczenia będzie potrzebował na zdobycie następnego. W oknie umiejętności znajduje się licznik, który wskazuje, ile gracz musi zdobyć doświadczenia do następnego punktu. Ponadto można zdobyć punkty za wykonanie długich i trudniejszych zadań, aczkolwiek tę możliwość pozostawiono z wcześniejszej wersji moda. 
  • Wprowadzono stałe promieniowanie na większości północnych lokacji (począwszy od Wysypiska), przed którym chronią wysokiej jakości kombinezony, specjalny hełm lub artefakty. 
  • Dodano wiele nowych miejsc, w których pojawiają się zarówno mutanty, jak i NPC. W niektórych lokacjach można spotkać losowe oddziały Czystego Nieba (przyjaciel) i Wojskowych Stalkerów (wróg). Spawn obejmuje także inne frakcje. 
  • Wycięto możliwość korzystania z transportu oraz przebudowano związane z nim zadania, a w zamian za pojazdy w każdej lokacji znajdziemy przewodnika, który za małą opłatą może zaprowadzić nas do wybranej przez nas lokacji.
  • Niektóre zadania fabularne i poboczne zostały zmienione. Lider frakcji Grzech nie zabiera już protagoniście ekwipunku, a nawet wręcza nagrody za wykonanie zlecanych przez siebie zadań. Usunięto również misję z hologramem w X7 i zastąpiono go czymś... bardziej kontrowersyjnym.
  • Dodano kilka nowych cykli pogodowych. Od teraz wszystkie cykle charakteryzuje większa jednorodność. 
  • Zrównoważono handel - wszyscy handlarze skupują i sprzedają przedmioty w różnych kategoriach oraz cenach. Niektórym handlarzom bardziej opłaca się sprzedać kombinezony, innym broń itp. Gracz proszony jest o samodzielną analizę oferty handlarzy. 
  • Przeprojektowany i bardziej złożony HUD.
  • Poziomy trudności Mistrz i Weteran stały się trudniejsze, a Doświadczony oraz Nowicjusz odwrotnie. 
  • Utrudniono balans gry, aby zmotywować gracza do używania różnych artefaktów, medykamentów, hełmów, kombinezonów oraz modyfikacji sprzętu. 
  • Usunięto kilka łatwych do odnalezienia schowków. Pojawiły się również nowe i lepiej ukryte. 
  • Poprawiono pokaźną ilość błędów, bugów i nieścisłości w dialogach - nie ma szczegółowej listy ponieważ liczba takowych poprawek jest niebotyczna.
  • Przy produkcji użyto niektórych - mniejszych - modyfikacji. 
  • Dodano animacje używania przedmiotów, oraz zmieniono lekko wygląd i układ okna ekwipunku.

PORADY:

Spoiler

Ta wersja Lost Alphy posiada sporo domyślnie wrzuconych dodatków - między innymi:

  • wyłączoną blokadę szybkich zapisów,
  • wyłączony wymóg zapisów tylko przy ognisku,
  • pogodę z CGIM 2,
  • dodatek Dead Zone.

Ale żeby nie było tak kolorowo, to posiada też dodatki na:

  • Zwiększony promień wykrywania gracza przez mutanty - przez co, nie raz potrafią wylać się na nas spore stada mutantów
  • Ultra hardkorową ekonomię, przez co przechodząc moda, najczęściej starczać będzie nam jedynie na amunicję i niezbędne naprawy sprzętu - radzę wywalić tego mod, jeżeli chcemy przyjemniejszej rozgrywki i postępu, chyba że komuś chce się biegać godzinami po Zonie.

Aby wyłączyć te mody wystarczy skasować z folderu mods znajdującego się w katalogu głównym z LA pliki mod_ultra_hardcore_economy.xdb5 i mod_monster_range.xdb0 lub jeden z nich jeżeli chcemy któryś zachować.

Dodatkowo - w fabule pojawiły się miejscami małe, a miejscami znaczące zmiany - w wersji 1.4008:

  • Najemnicy nie atakują Baru, przez co Powinność i Barman nie przenoszą się na Przedmieścia Prypeci
  • W Laboratorium X-7 na Przedmieściach Prypeci irytujący hologram został zastąpiony jeszcze bardziej irytującym... hologramem Kontrolera ze wszystkimi zdolnościami żywego Kontrolera, a instalacja wywołująca trzęsienia ziemi została zastąpiona instalacją psioniczną, więc przed dotarciem na Przedmieścia warto:
  1. Zaopatrzyć się w sporą ilość artefaktów przeciwdziałających Telepatii oraz regenerujących zdrowie Psi/chroniących przed Psi Emisjami
  2. Zaopatrzyć się w kombinezon, z którym możemy używać oddzielnie maski przeciwgazowej, a w tym przypadku zamiast maski musimy w jej miejsce założyć hełm psioniczny. Jeżeli próbujemy zbliżyć się do labu w kombinezonach typu SEVA, SSP, SKAT czy nawet w Egzoszkielecie to i tak zginiemy. Musimy mieć założony hełm psi zamiast maski. 
  • Po dotarciu do lokacji Wieś i wskazaniu nam wejścia do lokalnego Laboratorium przed wejściem do niego musimy wyrzucić z folderu mods plik ladc_z_new_extended.xdb74 - inaczej po zbliżeniu się do Laboratorium będziemy mieć wylot. Po wyjściu z Laboratorium zapisujemy grę, wyłączamy LA, wrzucamy wcześniej wymieniony plik z powrotem. Jeżeli natomiast zdecydujemy się pomóc wojskowym na posterunku w tej samej lokacji, to w pewnym momencie zaatakuje nas kilka fal mutantów i na czas tego zadania też musimy wyrzucić ów plik - inaczej też zaliczymy wylot. Przed tą lokacją, jak i poza nią wszystko śmiga, jak należy i pliku nie musimy usuwać.

GALERIA:

Spoiler

Prezentacja rozgrywki Developer's Cut Extended (1.4008) + Dead Zone od Sidorovich Jr.:

 

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Należy pobrać, a następnie rozpakować 2 archiwa moda podane w linkach. 


2. Tworzymy na pulpicie skrót, z którego odpalamy moda - aby to zrobić wchodzimy do folderu bins i tworzymy skrót do pliku XR_3DA.exe, po czym wrzucamy go sobie na pulpit, następnie klikamy na niego PPM i wchodzimy we właściwości i z okienka "Rozpocznij w" kasujemy końcówkę "\bins" tak, aby zostało nam: "Litera dysku:\S.T.A.L.K.E.R\Lost Alpha". Moda nie włączamy przez Lost Alpha Configurator.


3. Wrzucamy spolszczenie i gotowe - można grać. W paczce ze spolszczeniem w folderze mods jest dodatek "ladc_rus_voice" - jest to archiwum z rosyjskim dubbingiem, jeżeli ktoś nie jest fanem angielskiego, a jeśli natomiast chcemy angielski dubbing, to wcześniej wymieniony plik, usuwamy lub nie wrzucamy go razem ze spolszczeniem.


4. Jeżeli gra odpali nam się po angielsku lub rosyjsku, to język wybieramy w opcjach, zastosowujemy ustawienia i wszystko powinno działać.

5. Poprawkę do spolszczenia wrzucamy na grę z już zainstalowanym spolszczeniem.
 

  • Mod jest w wersji samodzielnej. Oznacza to, że podstawowa wersja gry "Cień Czarnobyla" nie jest wymagana.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Lost Alpha Developer's Cut 1.4008 + Dead Zone od Sidorovich Jr.:

  • Google Drive - [Część I], [Część II]
  • Alternatywny download w małych partach dla tych, którzy mają problemy z pobieraniem:
Spoiler

Do pobrania z ModsFire: 

Trzeba pobrać wszystko z 8 linków i wrzucić do jednego folderu. Wypakowujemy z pierwszego pliku S.T.A.L.K.E.R. - Lost Alpha DC Extended v2.86.part01.rar (Dopiero kiedy zgramy wszystkie pliki).


Spolszczenie:

  • MEGA - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]
    Spolszczenie powinno być kompatybilne ze zwykłą Lost Alphą w wersji 1.4008. Nie wrzucamy go do wersji 1.4007 - ona ma swoje oddzielne spolszczenie.

Poprawki do spolszczenia (dzięki za wyłapanie błędów :)@LisKot:


Źródło: new_AP-PRO_LOGO.png.aba0a3e476d400f89ebcc83f4ed08bdb.png
 

  • Dodatnia 5
  • Ekstra 1
  • Klimatyczne 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ta wersja Lost Alphy posiada sporo domyślnie wrzuconych dodatków - między innymi:

  • wyłączoną blokadę szybkich zapisów
  • wyłączony wymóg zapisów tylko przy ognisku

O kurcze :) wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy. A może by sobie zainstalować raz jeszcze LA 🤔 Niby trochę nowych zadań jest, niektóre stare pozmieniane, można się zastanowić.

@Szczepan9205 co to ten dodatek Stalker Network? To było jakieś gadanie/handel z npcami poprzez pda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb To jest dodatek na sieć stalkerską - dynamiczne wiadomości podobne jak w Anomaly. 
Tylko zanim się zdecydujesz grać to przeczytaj sobie najpierw Porady bo ta wersja ma trochę "udziwnień" 😛 

Ja się na nią porwałem bo LA z Dead Zone wygląda obłędnie, a w czasach gdy zacząłem grać w tą wersję to autor DZ walnął focha na społeczność i usunął wszelkie linki do DZ, więc to była jedyna możliwość na zagranie z DZ, teraz podejrzewam linki są znów aktywne i wystarczy pobrać zwykłe 1.4008 np. ze Stalkerportaal, tamta wersja to chyba to samo co ta tylko bez Dead Zone, a dodatki są te same, ale utrudniacze zapisywania są aktywne. 

No ale koniec końców sam sobie utrudniłem grę, a nie chciało mi się grać od nowa więc wyrzucając dodatek na hardkorową ekonomię i ewentualnie ten na zwiększony zasięg wykrywania nas przez mutanty innym powinno się grać przyjemniej tylko trzeba to zrobić przed rozpoczęciem nowej gry 😛 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael przypiął/eła ten temat
  • tom3kb podpiął/eła i promował(a) ten temat

Cześć, zabrałem się za tego moda z polecenia @Szczepan9205 i @tom3kb, wygląda obłędnie! Ale mam pytanie, czy można w jakiś sposób wyciągnąć plik "actor.ltx" z plików gry? Chciałbym w nim co nieco pogrzebać, ale nie widzę, żeby on się wygenerował po instalacji moda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bober322Dać się da z tym, że musiałbyś odpowiednim extractorem to zrobić. Te pliki co są w folderze mods da się na pewno wypakować tym pack_unpack z tym, że musisz najpierw plik, który chcesz wypakować wrzucić do folderu z pack_unpack i musisz zmienić mu nazwę na zx_zona_patch_text.xdb2 - inaczej się nie wypakuje. A ten drugi jest do typowych archiwów Cienia Czarnobyla czyli np. z rozszerzeniem .db0, db1 itd. 

W każdym razie jak już wypakujesz sobie co potrzebujesz no zmodyfikowany plik chyba wystarczy do gamedaty wrzucić i powinien działać. 

pack_unpack.7z extractor.7z

  • Super 1
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa, dziękuje bardzo! Aż się przypominają czasy jak swego czasu grzebało się w plikach przy tych wszystkich starszych modach, ehh to były czasy! 🙂

Przepraszam za podwójny post, ale coś mi silnik zaczyna cudować. Czy jest jakieś zalecane oświetlenie do tego moda? Ponieważ trochę zacząłem mieszać w ustawieniach graficznych i nie mogę odpalić tego moda, a przed zmianami graficznymi wszystko normalnie działało.

Tu jeden z logów przy zawieszaniu się gry. Wcześniej nie mógł znaleźć modeli jakichś obiektów dla DX10.  

 

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CResourceManager::_GetBlender
[error]File          : ..\xrRender\ResourceManager.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Shader 'models\window_pn' not found in library.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kanon1022 napisał(a):

@bober322Witam , możesz napisać jak wypakowałeś te pliki i w jaki sposób(potrzebny jeszcze plik system.ltx).

Odpalasz program extractor, wrzucasz ścieżkę do pliku w "database" i "output", klikasz "update" i pokazują się pilki do rozpakowania. Potem wybierasz sobie ten konkretny którym jesteś zainteresowany i "extract selected". Jak chcesz screena to dawaj znać na priv

 

-----------------------------------

Edit - po przeinstalowaniu gry jeszcze raz i wyciągnięciu pliku którego potrzebowałem oraz pliczku "system.ltx" na chwilę obecną mod działa. 
 

Edytowane przez bober322
aktualizacja informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, czy jest szansa z jakiegoś innego źródła ścignięcie tego moda ? Nie mam niestety światłowodu i nie wiem czy problemem jest zbyt długi czas ściągania - gdyż  udało mię dwukrotnie ( w ciągu tygodnia) przebić do pliku 1 części i po 7-8 GB mnie wywala :). Zależy mi na wersji bez konieczności zapisywania przy ogniskach i z opcja szybkich zapisów. 

Może jest jakaś wersja torrentu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ogólnie rzecz biorąc mod bardzo bardzo stabilny, fajnie wrócić do LA po x latach, ale mam wrażenie, że spawn mutantów jest lekko przesadzony. W trakcie przechodzenia etapu w laboratoriach w Opuszczonej Fabryce wygenerowało mi +/- 30 zombiaków, burera, 3 pijawki i kontrolera. Rozumiem chęć dostarczenia mocnych wrażeń, ale bez dodatkowego pociągu z amunicją, ciężko w to się gra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : xrServer::Process_update
[error]File          : xrServer_process_update.cpp
[error]Line          : 37
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Beer from the creator of 'O_ACTOR '; initiator: 0x00000001, r_tell() = 66, pos = 5, objectID = 0

 

Wywala na Agropromie po zebraniu dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak inni proszę o wrzucenie tej wersji Lost Alpha na inny serwer albo torrent bo to czym jest Google Drive nie zasługuje nawet na porównanie z gównem bo jeszcze się biedne łajno obrazi, próbowałem 5 razy pobrać stamtąd i po 80% cały czas wywala, albo to albo spowalnia prędkość pobierania o 10 razy.

 

Wiadomka bul dópy irytuje a fatyga z torrentami nie jest dla każdego, ale może MEGA by to udźwigło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Robalziemny Jak masz konto Google to zapisz sobie tego moda na swoim dysku i wtedy spróbuj pobrać. Mi się w ten sposób udało, bo nawet po przerwaniu mogłem wznowić pobieranie. 

Jak masz to ostrzeżenie, że nie można przeskanować pliku bo jest za duży to klikasz na jego nazwę i powinno Cię przekierować do podglądu. Wtedy dodajesz ikonką w prawym górnym rogu na swój dysk i pobierasz. 

A jeśli chodzi o wrzucenie na MEGA to niby można, ale tam jest limit pobierania i trzeba pobierać po kawałku, a ludzie się skarżą, że im przerywa i muszą od nowa, więc chyba bezsensu tam wrzucać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też, pomimo dość szybkiego neta miałem błąd przy pobieraniu Part 1... Teraz mam komunikat:

W tej chwili nie możesz wyświetlić ani pobrać tego pliku.

Ostatnio zbyt wielu użytkowników obejrzało lub pobrało ten plik. Spróbuj uzyskać do niego dostęp później. Jeśli plik, do którego próbujesz uzyskać dostęp, jest wyjątkowo duży lub jest udostępniany wielu osobom, zanim będzie on dostępny do pobrania lub obejrzenia, może minąć do 24 godzin. Jeśli po tym czasie nadal nie możesz uzyskać do niego dostępu, skontaktuj się z administratorem domeny.

WTF?

Ściągnąłem Part 2 i mam 2 błędy z Dead Zone... Po rozkapowaniu waży 7,48GB...Jest si?

 

Edytowane przez Mayer99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Poltergeist Próbowałem zapisać to na dysku Google ale i tak są te same problemy, 80% pobierania i wywala, mogę wznowić ale wtedy dostaję plik 0B i tyle. Co do komunikatu to wyskoczył on wczoraj i faktycznie można to przeczekać z 24 godziny, ale wtedy wystarczy że 2-3 ludzi będzie chciało to pobrać w okolicy 30 minut i znów będzie to samo, wiem co się odwalało jak chciało się całą grupą w OFPa pograć w niektóre modyfikacje.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściąga się bez problemu z 2 lików w 1 poście, tak samo się wypakowuje. 

Natomiast nie chce mi się odpalić, bo brakuje system.ltx jak odpalam(z EXE w folderze bins) jak z konfiguratora wywala że open AL(czy coś) nie teges i dupa. 

Ogólnie ściągnąłem z ciekawości, nie mam zamiaru w to grać. Bez sensu że nie jest to instalator tylko "dyskówka"(i pewnie z tond te problemy).

  • ? 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.