Jump to content

Adaptacja Tajne Ścieżki 2 (Final Update) + Autumn Aurora 2


vandr
 Share

Recommended Posts

 

Dołączona grafika
Tytuł Oryginalny: Tajne Ścieżki 2 (Final Update) + Autumn Aurora
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data Premiery: 24.05.2014r
Autor:  @vandr, @Cromm Cruac

Długość moda: Duży (30+ godzin)

 

OPIS:

Spoiler

Wraz z @Cromm Cruac mamy przyjemność zaprezentować adaptację modyfikacji Tajne Ścieżki 2 wraz z modem Autumn Aurora 2.1 w wersji z 30 września 2015 roku. 

Zostały przeniesione z Autumn Aurora 2.1 takie elementy jak edytowane poziomy, zaimplementowany Atmosfear, oficjalny ENB Series, detektory artefaktów, wolniejsze działanie apteczek itp/system chowania rąk, oprawa audio-wizualna, nowe modele i animacje broni, nowe modele NPC'ów, dynamiczny HUD, wszelaka muzyka, efekty post-processu, zestawy naprawcze i o wiele, wiele więcej. Modyfikacja w obecnej wersji (styczeń 2016) została dodatkowo utrudniona w niektórych aspektach.


Podziękowania:
@Yurek, @trurl3 za polonizację.

@nelson82, @r_populik, @scigacz1975 za pomoc. 

INSTALACJA:

Spoiler

1. Instalujemy Cień Czarnobyla w wersji 1.0004. TYLKO w tej, bo będą bugi. 

2. Wykonujemy standardową procedurę z fsgame.ltx

3. Pobieramy i rozpakowujemy pobraną paczkę z modem. Zawartość Tajne Ścieżki 2 (Gamedata, Bin) wrzucamy do folderu z grą i potwierdzamy nadpisanie wszystkich plików.

4. W folderze z modem znajduje się folder #Opcje. Znajdziemy tam:

-Minimapa OFF (dla tych, co chcą wyłączyć tylko minimapę)
-Tryb Hardcore - Minimapa OFF, Wskaźniki OFF (dla tych, co chcą wyłączyć minimapę oraz wskaźniki zdrowia, staminy itp itd). POLECAM!
- Wersja NO-ENB (dla tych, którzy mają wolniejsze maszyny tudzież po prostu nie lubią ENB).

5. Tworzymy skrót do gry na pulpicie, w elemencie docelowym wpisujemy po spacji -nointro, po czym odpalamy grę i gramy!

LINKI DO POBRANIA:

BŁĘDY I ICH ROZWIĄZANIA: 

Spoiler

Istnieje jeden bug, który pojawia się tylko w jednym miejscu i w jednym momencie gry. Bug występował od początku powstania modyfikacji i na moje oko twórcy TT2 coś przekombinowali w spawnie. Jest to moment, gdy otrzymujemy zadanie zaniesienia prowiantu Kopaczom i zostajemy wysłani przez Informatora na Radar.

Teraz tak. W momencie, gdy dochodzimy do długiej prostej, spawnuje się tam kilkunastu Specnazów. Jeśli zapiszemy grę przed blachą na której w podstawce stał monoliciarz z RPG'iem, nasza gra powinna się wczytać. Jeśli jednak zapiszemy grę w okolicach tejże blachy, gdy zginiemy, nasz sejw nie zostanie wczytany a gra będzie się wywalać do pulpitu przy SYNCHRONIZACJA z pustym logiem. To samo się dzieje gdy zapiszemy grę na długości całej prostej drogi i kawałek poza nią. Lepiej nie eksperymentować, wystarczy, że już ja prawie osiwiałem i się z wami dzielę tą wiedzą.

Co poradzić? Wyjścia są dwa - albo nie dajemy się zabić (hehe...) albo istnieje drugie wyjście. Wchodzimy do GAMEDATA/CONFIG/CREATURES/ i robimy kopie pliku actor.ltx. Pobieramy ten pliczek, wrzucamy go do folderu ze ścieżką powyżej, nadpisujemy i przez jakiś czas cieszymy się nieśmiertelnością, która pozwoli nam ominąć felerne miejsce na Radarze. Gdy już wybijemy Specnaz i dojdziemy do Anten, możemy przywrócić stary plik i pozbyć się nieśmiertelności.

Kwestia Wariaga: W poprzedniej adaptacji można było spotkać się z błędem polegającym na niemożności ukończenia turnieju u Wariaga w podziemiach agropromu (brak linii dialogowej). Do obecnej adaptacji umieściłem fabryczny plik z Final Update, który podmienia ten modyfikowany więc teoretycznie teraz powinno być ok. Jeszcze nie doszedłem do tego momentu, więc najwyżej zdam relację.

SCREENY:

Spoiler

 

aBgxOQy.jpg

IqVUmto.jpg

lmrAd8k.jpg

wb3dxeK.jpg

x66JCrm.jpg

xQSFcvf.jpg

 

 

  • Dodatnia 14
  • Negatywna 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, pierwsza sprawa...jak pozbyć się tych cieni w rogach ekranu?

 

Jestescie mocarze, może udałoby wam się pozbyć buga z podstawki, wygasić reflektory w stojących w MM , kilkanaście lat samochodach. Rozumiem , że to ruskie akumulatory , ale bez przesady :)

Edited by Buber
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Te cienie to winieta. Otwórz sobie plik bin/sweetfx_settings.txt w linijce:

 

#define USE_VIGNETTE

 

zmień wartość na 0.

 

Co do tego buga z lampami...niestety potrzebowalibyśmy źródłowych plików map z deadcity do SDK. Ja na to nawet nie zwracam uwagi. ;)

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Vandr, Cromm Cruac, chciałbym Wam podziękować za moda. TŚ2, to świetny mod, ale w Waszym wykonaniu jest doskonały. Wszystko mi się podoba, a zwłaszcza optymalizacja. 

Pisałem na stalker.pl o wylocie na Jantarze podczas brania zadania pobocznego, ale skonsultowałem to z Cichym i u niego nie ma problemu. Widocznie coś namieszałem.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Nie, nic nie namieszałeś, skoro wszystko działa jak powinno to jest ok. Po prostu kaprysy silnika. :)

 

Z tymi zadaniami pobocznymi to faktycznie dziwna sprawa. U mnie również wywala tego loga co Tobie. U Cichego z kolei działa jak marzenie. Nie mamy pojęcia dlaczego tak się dzieje, bo nie tykaliśmy niczego związanego z questami prócz modyfikowanych trzech linijek skryptu abyśmy otrzymali w nagrodę detektory artefaktów. X-ray to naprawdę zwariowany silnik. Ja tych zadań typu "przynieś stopę snorka" itp. nie brałem nawet w vanilli bo są tak "fascynujące" jak patrzenie na schnącą farbę.  :D Tak serio to chyba najlepiej je omijać, w TT2 mamy duuuuuuużo wystarczająco innych questów co by się nam nie nudziło. W razie innych problemów - pisać. 

Ważna sprawa, co do tych detektorów artefaktów...

 

Ustaliliśmy z Crommem, że najlepszym rozwiązaniem będzie rozłożenie ich w fabule w nastepujący sposób:

 

Detektor Echo, podstawowy, otrzymujemy od Leśnika. Wykrywa on tylko część artefaktów vanilliowych. Gdy zostajemy okradzeni przez Salomona, detektor wręcza nam ponownie w nagrodę Duch, co byśmy nie biegali bez niego po Strefie. 

 

Detektor Niedźwiedź otrzymujemy od Łukasza za zadanie odbicia bariery od Wojskowych. Niedźwiedź wykrywa większość artefaktów vanilliowych oraz modyfikaty 1 i mezomodyfikaty 2 stopnia. 

 

Z kolei Weles dostępny jest do kupienia u Sacharowa za...100 tysięcy rubli. Wymusi to na nas nieco oszczędzania. Ja obecnie jakimś cudem uciułałem 106 tysięcy a będę robił zadanie dla Grafa na odnalezienie 3 pendrive'ów, tak więc wydaje mi się, że całkiem rozsądnie ułożyliśmy kolejność ich zdobywania, co by nie było za łatwo ale i nie za trudno. Weles wykrywa WSZYSTKIE dostępne artefakty w grze, począwszy od vanilliowych aż po absoluty. 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Jest tam gdzie był - z nim jest identyczny problem jaki był w podstawowych TT2. Otóż burery przez swoją telekinezę powodują unoszenie się i rzucanie przedmiotów. To normalne, że czasami ten detektor po prostu pierdyknie gdzieś w ścianę albo wpadnie pod teksturę ale jest na to dobra rada - wczytać autosave z sarkofagu, polecieć jak najszybciej do Charona, wziąć zadanie na wybicie burerów i migiem pofrunąć OD RAZU do tej piwniczki z drabinką i złapać dekoder. Próbować do skutku, ja od zawsze miałem z tym problem i czasami musiałem to robić po 2-3 razy. 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Mały patch dla adaptacji, który warto pobrać. Zmienione na lepsze animacje/modele/dźwięki broni, NPC'ów (niechcący zamiast Barmana na Kordonie był Sidor...) itp. Narzucić zarówno BIN (tylko Ci co grają z ENB) jak i GAMEDATA oraz zatwierdzić podmianę wszystkich plików. Nowa gra oczywiście niewymagana...

 

Patch

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dlaczego ten świetny mod został tak "głęboko" schowany? Ledwo go znalazłem. Jak dla mnie jest to najlepsza wersja Tajnych Ścieżek 2 i powinien być dobrze widoczny.

 

Dodano:

 

Wywaliło mnie na pulpit podczas przechodzenia na Magazyny Wojskowe.

 

FATAL ERROR[error]Expression    : I[error]Function      : CInifile::Load[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cpp[error]Line          : 166[error]Description   : Can't find include file:[error]Arguments     : modelscaptureexo_helmet_damage_aaz.ltx
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity