Skocz do zawartości
vandr

Adaptacja Tajne Ścieżki 2 (Final Update) + Autumn Aurora 2

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dołączona grafika

 

WERSJA STYCZEŃ 2016

 

OPIS:

Wraz z Cromm Cruac mamy przyjemność zaprezentować adaptację modyfikacji Tajne Ścieżki 2 wraz z modem Autumn Aurora 2.1 w wersji z 30 września 2015 roku. 

Tajne Ścieżki 2 w wersji odświeżonej oparte są na wersji FINAL UPDATE, która zawiera WSZYSTKIE fixy, aktualizacje oraz polonizację autorstwa Yurek oraz trurl3 - tak więc w folderze z grą NIE MOŻE znajdować się żaden inny folder "gamedata". Nie narzucamy odświeżonych Tajnych Ścieżek 2 na żadnego innego moda! Paczkę, którą za chwilę pobierzecie, rozpakowujecie, wrzucacie do folderu z grą - i gracie!

 

Co nowego?:

Zostały przeniesione z Autumn Aurora 2.1 takie elementy jak edytowane poziomy, zaimplementowany Atmosfear, oficjalny ENB Series, detektory artefaktów, wolniejsze działanie apteczek itp/system chowania rąk, oprawa audio-wizualna, nowe modele i animacje broni, nowe modele NPC'ów, dynamiczny HUD, wszelaka muzyka, efekty post-processu, zestawy naprawcze i o wiele, wiele więcej...Modyfikacja w obecnej wersji (styczeń 2016) została dodatkowo utrudniona w niektórych aspektach.

Podziękowania:

Dla ekipy polonizacyjnej (Yurek, trurl3) i wszystkich, których nie wymieniłem a sie przysłużyli w tej kwestii. :)

Twórcy adaptacji:
 

Vandr, CrommCruac. Podziękowania dla nelson82, r_populik, ścigacz1975 za pomoc przy modyfikacji Autumn Aurora 2.1. Zdrowie!

 

Instalacja:

1. Instalujemy Cień Czarnobyla w wersji 1.0004. TYLKO w tej, bo będą bugi. Jeśli niestety posiadacie grę w wersji wyższej niż 1.0004, pobieracie ten oto degradator i jego zawartość wrzucacie do folderu z grą z nadpisaniem wszystkich plików. 

2. Wykonujemy standardową procedurę z fsgame.ltx

3. Pobieramy i rozpakowujemy pobraną pakę z modem. Zawartość Tajne Ścieżki 2(Gamedata, Bin) wrzucamy do folderu z grą i potwierdzamy nadpisanie wszystkich plików.

4. W folderze z modem znajduje się folder #Opcje. Znajdziemy tam:

-Minimapa OFF (dla tych, co chcą wyłączyć tylko minimapę)
-Tryb Hardcore - Minimapa OFF, Wskaźniki OFF (dla tych, co chcą wyłączyć minimapę oraz wskaźniki zdrowia, staminy itp itd). POLECAM!
- Wersja NO-ENB (dla tych, którzy mają wolniejsze maszyny tudzież po prostu nie lubią ENB).

UWAGA! - jeśli jesteś graczem, który nie chce korzystać z ENB (który jest zaimplementowany domyślnie z modem), należy wejść do folderu /bin i usunąć poniższe pliki:

%7Boption%7Dhttp://s10.postimg.org/ctyhpdv95/Bez_tytu_u.jpg

Na koniec wchodzisz do folderu WERSJA NO-ENB i przenosisz folder bin do katalogu z grą a plik user.ltx do lokalizacji z zapisanymi stanami gry.

5. Tworzymy skrót do gry na pulpicie, w elemencie docelowym wpisujemy po spacji -nointro, po czym odpalamy grę i gramy!

Linki:

 https://drive.google.com/file/d/0B26MY7RaPD5VODNtRm5tUTAtaW8/view

https://drive.google.com/file/d/0B26MY7RaPD5VYlhKZlViNER1N0U/view

https://drive.google.com/file/d/0B26MY7RaPD5VOVBXUXhFSTh5Umc/view

https://drive.google.com/file/d/0B26MY7RaPD5VYjlWWk1pZll0bFU/view

Link do moda na MEGA: https://mega.nz/#!GUc30T5C!rxFHSQrCrcyBuC8HFyBnb2Ag8wcoBSVlciSpZpOxoHw (Mod+degradator+opis instalacji)

Link do PLIKI DODATKOWE: https://mega.nz/#!zco1CBLB!7posaIABrsRhM2RO5i2yFH1SouTL_AmA10GuoDf-Uxw

BUGI

Istnieje jeden bug, który pojawia się tylko w jednym miejscu i w jednym momencie gry. Bug występował od początku powstania modyfikacji i na moje oko twórcy TT2 coś przekombinowali w spawnie. Jest to moment, gdy otrzymujemy zadanie zaniesienia prowiantu Kopaczom i zostajemy wysłani przez Informatora na Radar.

Teraz tak. W momencie, gdy dochodzimy do długiej prostej, spawnuje się tam kilkunastu Specnazów. Jeśli zapiszemy grę przed blachą na której w podstawce stał monoliciarz z RPG'iem, nasza gra powinna się wczytać. Jeśli jednak zapiszemy grę w okolicach tejże blachy, gdy zginiemy, nasz sejw nie zostanie wczytany a gra będzie się wywalać do pulpitu przy SYNCHRONIZACJA z pustym logiem. To samo się dzieje gdy zapiszemy grę na długości całej prostej drogi i kawałek poza nią. Lepiej nie eksperymentować, wystarczy, że już ja prawie osiwiałem i się z wami dzielę tą wiedzą.

Co poradzić? Wyjścia są dwa - albo nie dajemy się zabić (hehe...) albo istnieje drugie wyjście. Wchodzimy do GAMEDATA/CONFIG/CREATURES/ i robimy kopie pliku actor.ltx. Pobieramy ten pliczek, wrzucamy go do folderu ze ścieżką powyżej, nadpisujemy i przez jakiś czas cieszymy się nieśmiertelnością, która pozwoli nam ominąć felerne miejsce na Radarze. Gdy już wybijemy Specnaz i dojdziemy do Anten, możemy przywrócić stary plik i pozbyć się nieśmiertelności.

Kwestia Wariaga: W poprzedniej adaptacji można było spotkać się z błędem polegającym na niemożności ukończenia turnieju u Wariaga w podziemiach agropromu (brak linii dialogowej). Do obecnej adaptacji umieściłem fabryczny plik z Final Update, który podmienia ten modyfikowany więc teoretycznie teraz powinno być ok. Jeszcze nie doszedłem do tego momentu, więc najwyżej zdam relację.

 

 

 

 

aBgxOQy.jpg

IqVUmto.jpg

lmrAd8k.jpg

wb3dxeK.jpg

x66JCrm.jpg

xQSFcvf.jpg

Edytowane przez vandr
Dodany link na MEGA
  • Dodatnia 11
  • Negatywna 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ok, pierwsza sprawa...jak pozbyć się tych cieni w rogach ekranu?

 

Jestescie mocarze, może udałoby wam się pozbyć buga z podstawki, wygasić reflektory w stojących w MM , kilkanaście lat samochodach. Rozumiem , że to ruskie akumulatory , ale bez przesady :)

Edytowane przez Buber
  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Te cienie to winieta. Otwórz sobie plik bin/sweetfx_settings.txt w linijce:

 

#define USE_VIGNETTE

 

zmień wartość na 0.

 

Co do tego buga z lampami...niestety potrzebowalibyśmy źródłowych plików map z deadcity do SDK. Ja na to nawet nie zwracam uwagi. ;)

  • Dodatnia 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Vandr, Cromm Cruac, chciałbym Wam podziękować za moda. TŚ2, to świetny mod, ale w Waszym wykonaniu jest doskonały. Wszystko mi się podoba, a zwłaszcza optymalizacja. 

Pisałem na stalker.pl o wylocie na Jantarze podczas brania zadania pobocznego, ale skonsultowałem to z Cichym i u niego nie ma problemu. Widocznie coś namieszałem.

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic nie namieszałeś, skoro wszystko działa jak powinno to jest ok. Po prostu kaprysy silnika. :)

 

Z tymi zadaniami pobocznymi to faktycznie dziwna sprawa. U mnie również wywala tego loga co Tobie. U Cichego z kolei działa jak marzenie. Nie mamy pojęcia dlaczego tak się dzieje, bo nie tykaliśmy niczego związanego z questami prócz modyfikowanych trzech linijek skryptu abyśmy otrzymali w nagrodę detektory artefaktów. X-ray to naprawdę zwariowany silnik. Ja tych zadań typu "przynieś stopę snorka" itp. nie brałem nawet w vanilli bo są tak "fascynujące" jak patrzenie na schnącą farbę.  :D Tak serio to chyba najlepiej je omijać, w TT2 mamy duuuuuuużo wystarczająco innych questów co by się nam nie nudziło. W razie innych problemów - pisać. 

Ważna sprawa, co do tych detektorów artefaktów...

 

Ustaliliśmy z Crommem, że najlepszym rozwiązaniem będzie rozłożenie ich w fabule w nastepujący sposób:

 

Detektor Echo, podstawowy, otrzymujemy od Leśnika. Wykrywa on tylko część artefaktów vanilliowych. Gdy zostajemy okradzeni przez Salomona, detektor wręcza nam ponownie w nagrodę Duch, co byśmy nie biegali bez niego po Strefie. 

 

Detektor Niedźwiedź otrzymujemy od Łukasza za zadanie odbicia bariery od Wojskowych. Niedźwiedź wykrywa większość artefaktów vanilliowych oraz modyfikaty 1 i mezomodyfikaty 2 stopnia. 

 

Z kolei Weles dostępny jest do kupienia u Sacharowa za...100 tysięcy rubli. Wymusi to na nas nieco oszczędzania. Ja obecnie jakimś cudem uciułałem 106 tysięcy a będę robił zadanie dla Grafa na odnalezienie 3 pendrive'ów, tak więc wydaje mi się, że całkiem rozsądnie ułożyliśmy kolejność ich zdobywania, co by nie było za łatwo ale i nie za trudno. Weles wykrywa WSZYSTKIE dostępne artefakty w grze, począwszy od vanilliowych aż po absoluty. 

  • Dodatnia 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Vandr, mam pytanie - gdzie jest teraz detektor dla Charona, ten co ukradły go Burery?

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jest tam gdzie był - z nim jest identyczny problem jaki był w podstawowych TT2. Otóż burery przez swoją telekinezę powodują unoszenie się i rzucanie przedmiotów. To normalne, że czasami ten detektor po prostu pierdyknie gdzieś w ścianę albo wpadnie pod teksturę ale jest na to dobra rada - wczytać autosave z sarkofagu, polecieć jak najszybciej do Charona, wziąć zadanie na wybicie burerów i migiem pofrunąć OD RAZU do tej piwniczki z drabinką i złapać dekoder. Próbować do skutku, ja od zawsze miałem z tym problem i czasami musiałem to robić po 2-3 razy. 

  • Dodatnia 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zrobiłem tak jak napisałeś i faktycznie dekoder tam był :smile:

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mały patch dla adaptacji, który warto pobrać. Zmienione na lepsze animacje/modele/dźwięki broni, NPC'ów (niechcący zamiast Barmana na Kordonie był Sidor...) itp. Narzucić zarówno BIN (tylko Ci co grają z ENB) jak i GAMEDATA oraz zatwierdzić podmianę wszystkich plików. Nowa gra oczywiście niewymagana...

 

Patch

  • Dodatnia 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego ten świetny mod został tak "głęboko" schowany? Ledwo go znalazłem. Jak dla mnie jest to najlepsza wersja Tajnych Ścieżek 2 i powinien być dobrze widoczny.

 

Dodano:

 

Wywaliło mnie na pulpit podczas przechodzenia na Magazyny Wojskowe.

 

FATAL ERROR[error]Expression    : I[error]Function      : CInifile::Load[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cpp[error]Line          : 166[error]Description   : Can't find include file:[error]Arguments     : modelscaptureexo_helmet_damage_aaz.ltx
  • Dodatnia 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cichy mnie też wywaliło z tym samym błędem.Okazało się,że tego pliku nie ma więc go utworzyłem w folderze models i gra ruszyła dalej.

  • Dodatnia 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Smox spróbuj czystym plikiem jak da jakiś inny error będziesz musiał poszukać tego w innych modach :P

  • Dodatnia 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może gdzie jest Amulet na Magazynach Wojskowych? W miejscu podanym w poradniku go nie ma :ermm:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Od razu zaznaczam, że nie zmienialiśmy lokalizacji żadnego z questowych przedmiotów itp. A co do błędu na magazynach - to dziwne, bo mi nic takiego nie wyskoczyło. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Smox u mnie amulet był w piwnicy jednego z domków, nie tak jak pisało w poradniku przy "ołtarzu".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, niestety Amuletu nie znalazłem :ermm:  Coś nie lubi mnie ten mod. Zadania typu - przynieść część ciała mutanta skutkują wylotem, teraz ten Amulet. To nic i tak go ukończę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Smox a robisz QucikSave ? Jeśli tak to mogło tak się stać że amulet po prostu jest niewidoczny. Przejrzyj ten temat ktoś miał taki sam problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×

Ważny komunikat

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność