Jump to content

Tajne Ścieżki 2 Final Update + Autumn Aurora 2


vandr

Recommended Posts

692wGA4.jpg

Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 28.12.2012 r. (Ostateczna aktualizacja Tajnych Ścieżek 2) | 24.05.2014 r. (Adaptacja Autumn Aurora 2.1)
Autorzy: antreg, dimos, Erlik, Stalk15, gruber, amik, Ruvin (Tajne Ścieżki 2) | @vandr, @Cromm Cruac (Adaptacja Autumn Aurora 2.1)
Autorzy spolszczenia Tajnych Ścieżek 2: @trurl3, @Yurek
Śr. długość rozgrywki: (ok. 25 godzin)


OPIS:

Spoiler

Wraz z @Cromm Cruac mamy przyjemność zaprezentować adaptację modyfikacji Tajne Ścieżki 2 wraz z modem Autumn Aurora 2.1 w wersji z 30 września 2015 roku. 

Zostały przeniesione z Autumn Aurora 2.1 takie elementy jak edytowane poziomy, zaimplementowany Atmosfear, oficjalny ENB Series, detektory artefaktów, wolniejsze działanie apteczek, system chowania rąk, oprawa audio-wizualna, nowe modele i animacje broni, nowe modele NPC'ów, dynamiczny HUD, wszelaka muzyka, efekty post-processu, zestawy naprawcze i o wiele, wiele więcej. Modyfikacja w obecnej wersji (styczeń 2016 r.) została dodatkowo utrudniona w niektórych aspektach.


Możliwe błędy i ich rozwiązania: 

Spoiler
  • Istnieje jeden bug, który pojawia się tylko w jednym miejscu i w jednym momencie gry. Bug występował od początku powstania modyfikacji i na moje oko twórcy TT2 coś przekombinowali w spawnie. Jest to moment, gdy otrzymujemy zadanie zaniesienia prowiantu Kopaczom i zostajemy wysłani przez Informatora na Radar.

    Teraz tak. W momencie, gdy dochodzimy do długiej prostej, spawnuje się tam kilkunastu Specnazowców. Jeśli zapiszemy grę przed blachą, na której w podstawce stał monoliciarz z RPG'iem, nasza gra powinna się wczytać. Jeśli jednak zapiszemy grę w okolicach tejże blachy, gdy zginiemy, nasz zapis nie zostanie wczytany, a gra będzie się wywalać do pulpitu przy SYNCHRONIZACJA z pustym logiem. To samo się dzieje, gdy zapiszemy grę na długości całej prostej drogi i kawałek poza nią. Lepiej nie eksperymentować - wystarczy, że już ja prawie osiwiałem i się z wami dzielę tą wiedzą.

    Co poradzić? Wyjścia są dwa - albo nie dajemy się zabić (hehe...) albo istnieje drugie wyjście. Wchodzimy do GAMEDATA/CONFIG/CREATURES/ i robimy kopie pliku actor.ltx. Pobieramy ten pliczek, wrzucamy go do folderu ze ścieżką powyżej, nadpisujemy i przez jakiś czas cieszymy się nieśmiertelnością, która pozwoli nam ominąć felerne miejsce na Radarze. Gdy już wybijemy Specnaz i dojdziemy do Anten, możemy przywrócić stary plik i pozbyć się nieśmiertelności.
  • Kwestia Wariaga. W poprzedniej adaptacji można było spotkać się z błędem polegającym na niemożności ukończenia turnieju u Wariaga w podziemiach Agropromu (brak linii dialogowej). Do obecnej adaptacji umieściłem fabryczny plik z Final Update, który podmienia ten modyfikowany, więc teoretycznie teraz powinno być ok. Jeszcze nie doszedłem do tego momentu, więc najwyżej zdam relację.

Podziękowania: 

Spoiler

 

SCREENY:

Spoiler

aBgxOQy.jpg

IqVUmto.jpg

lmrAd8k.jpg

wb3dxeK.jpg

x66JCrm.jpg

xQSFcvf.jpg

INSTALACJA: 

Spoiler

Kolejność instalacji: 

  • S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla 1.0004.
  • Należy dokonać drobnych zmian w pliku fsgame.ltx:
    $game_data$ = false| true| $fs_root$|
    Zmieniamy na:
    $game_data$ = true| true| $fs_root$
  • Pobieramy i rozpakowujemy pobraną paczkę z modem. Zawartość Tajne Ścieżki 2 (Gamedata, Bin) wrzucamy do folderu z grą i potwierdzamy nadpisanie wszystkich plików.
  • W folderze z modem znajduje się folder #Opcje. Znajdziemy tam:
    - Minimapa OFF (dla tych, co chcą wyłączyć tylko minimapę).
    - Tryb Hardcore - Minimapa OFF, Wskaźniki OFF (dla tych, co chcą wyłączyć minimapę oraz wskaźniki zdrowia, staminy itp. itd.). POLECAM!
    - Wersja NO-ENB (dla tych, którzy mają wolniejsze maszyny tudzież po prostu nie lubią ENB).
  • Tworzymy skrót do gry na pulpicie, w elemencie docelowym wpisujemy po spacji -nointro, po czym odpalamy grę i gramy!

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

Dla rozdzielczości 16x9: 

  • Positive 13
  • Negative 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, pierwsza sprawa...jak pozbyć się tych cieni w rogach ekranu?

 

Jestescie mocarze, może udałoby wam się pozbyć buga z podstawki, wygasić reflektory w stojących w MM , kilkanaście lat samochodach. Rozumiem , że to ruskie akumulatory , ale bez przesady :)

Edited by Buber
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Te cienie to winieta. Otwórz sobie plik bin/sweetfx_settings.txt w linijce:

 

#define USE_VIGNETTE

 

zmień wartość na 0.

 

Co do tego buga z lampami...niestety potrzebowalibyśmy źródłowych plików map z deadcity do SDK. Ja na to nawet nie zwracam uwagi. ;)

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Vandr, Cromm Cruac, chciałbym Wam podziękować za moda. TŚ2, to świetny mod, ale w Waszym wykonaniu jest doskonały. Wszystko mi się podoba, a zwłaszcza optymalizacja. 

Pisałem na stalker.pl o wylocie na Jantarze podczas brania zadania pobocznego, ale skonsultowałem to z Cichym i u niego nie ma problemu. Widocznie coś namieszałem.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Nie, nic nie namieszałeś, skoro wszystko działa jak powinno to jest ok. Po prostu kaprysy silnika. :)

 

Z tymi zadaniami pobocznymi to faktycznie dziwna sprawa. U mnie również wywala tego loga co Tobie. U Cichego z kolei działa jak marzenie. Nie mamy pojęcia dlaczego tak się dzieje, bo nie tykaliśmy niczego związanego z questami prócz modyfikowanych trzech linijek skryptu abyśmy otrzymali w nagrodę detektory artefaktów. X-ray to naprawdę zwariowany silnik. Ja tych zadań typu "przynieś stopę snorka" itp. nie brałem nawet w vanilli bo są tak "fascynujące" jak patrzenie na schnącą farbę.  :D Tak serio to chyba najlepiej je omijać, w TT2 mamy duuuuuuużo wystarczająco innych questów co by się nam nie nudziło. W razie innych problemów - pisać. 

Ważna sprawa, co do tych detektorów artefaktów...

 

Ustaliliśmy z Crommem, że najlepszym rozwiązaniem będzie rozłożenie ich w fabule w nastepujący sposób:

 

Detektor Echo, podstawowy, otrzymujemy od Leśnika. Wykrywa on tylko część artefaktów vanilliowych. Gdy zostajemy okradzeni przez Salomona, detektor wręcza nam ponownie w nagrodę Duch, co byśmy nie biegali bez niego po Strefie. 

 

Detektor Niedźwiedź otrzymujemy od Łukasza za zadanie odbicia bariery od Wojskowych. Niedźwiedź wykrywa większość artefaktów vanilliowych oraz modyfikaty 1 i mezomodyfikaty 2 stopnia. 

 

Z kolei Weles dostępny jest do kupienia u Sacharowa za...100 tysięcy rubli. Wymusi to na nas nieco oszczędzania. Ja obecnie jakimś cudem uciułałem 106 tysięcy a będę robił zadanie dla Grafa na odnalezienie 3 pendrive'ów, tak więc wydaje mi się, że całkiem rozsądnie ułożyliśmy kolejność ich zdobywania, co by nie było za łatwo ale i nie za trudno. Weles wykrywa WSZYSTKIE dostępne artefakty w grze, począwszy od vanilliowych aż po absoluty. 

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Jest tam gdzie był - z nim jest identyczny problem jaki był w podstawowych TT2. Otóż burery przez swoją telekinezę powodują unoszenie się i rzucanie przedmiotów. To normalne, że czasami ten detektor po prostu pierdyknie gdzieś w ścianę albo wpadnie pod teksturę ale jest na to dobra rada - wczytać autosave z sarkofagu, polecieć jak najszybciej do Charona, wziąć zadanie na wybicie burerów i migiem pofrunąć OD RAZU do tej piwniczki z drabinką i złapać dekoder. Próbować do skutku, ja od zawsze miałem z tym problem i czasami musiałem to robić po 2-3 razy. 

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Mały patch dla adaptacji, który warto pobrać. Zmienione na lepsze animacje/modele/dźwięki broni, NPC'ów (niechcący zamiast Barmana na Kordonie był Sidor...) itp. Narzucić zarówno BIN (tylko Ci co grają z ENB) jak i GAMEDATA oraz zatwierdzić podmianę wszystkich plików. Nowa gra oczywiście niewymagana...

 

Patch

  • Positive 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dlaczego ten świetny mod został tak "głęboko" schowany? Ledwo go znalazłem. Jak dla mnie jest to najlepsza wersja Tajnych Ścieżek 2 i powinien być dobrze widoczny.

 

Dodano:

 

Wywaliło mnie na pulpit podczas przechodzenia na Magazyny Wojskowe.

 

FATAL ERROR[error]Expression    : I[error]Function      : CInifile::Load[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cpp[error]Line          : 166[error]Description   : Can't find include file:[error]Arguments     : modelscaptureexo_helmet_damage_aaz.ltx
  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.